Onko opettajalla oikeus hakea oppilas kotoa, ja huuta ja haukkua?

Olen 17 vuotias oppilas, ja sanon tämän, jotta ymmärrätte perspektiivini.

Ilmoitin opettajalleni, että en saavu kouluun yksi maanantai aamu ja menin takaisin nukkumaan. Nyt tämä voi kuullostaa laiskuudelta, muttä kärsin pahasta masennuksesta, ahdistuksesta ja erilaisista hallusinaatioista. Minun on haastavaa nousta aamuisin sãngystä ja juuri silloin olin tapellut itsetuhoisten ajatusten kanssa joten olin päãttänyt, että en olisi menny kouluun.

Opettaja saapui etupihallemme autonsa kanssa ja sen jälkeen nuhteli äitiäni siitä, ettei hän ollut heittänyt minua kouluun. Menin loppujen lopuksi kouluun, mutta se ei ollut kyllä omasta halusta.

Haluan muistuttaa, että se että olen nuori EI tarkoita, etten tajua kuinka tärkeää koulussa on käydä ja että se on pakollista ja velvollisuus. Haluan käydä koulua, mutta aina ei yksinkertaisesti pysty.

Opettajani on tehnyt lastenduojeluilmoituksen, ja silloin kuin hän kertoi kuinka minä olen lastenmielinen ja kuinka en mukamas pidä mistään huolta. Hän kutsui minua vastuuttomaksi ja sitten huusi minulle kun yritin selittää tilanteita.

- yksi suurin syy miksi kouluun on nykyään vaikea mennä on se, että opettajani huutaa meille oppilaille jokainen päivä.
Joka.
Päivä.

Huudon aihe voi olla niinkin simppeli kuin väärä aihe, vessatauko, tunnilla puhuminen luokan kanssa (includes opettaja) tai jos esimerkiksi vanhemmat soittavat ja vastaat.
En väitä että opettaja ei saisi tunteita näyttää töissä, mutta kun huydon syy on pieni ja mitätön ja sitä tapahtuu joka päivä.... se saa olon aika mitättömäksi.

Sen yhden kerran, kun pyysin häntä lopettamaan huutamisen, hän sanoi että minun "pitäisi jättää tuo asenne kotiin." ????

Pitäisikö minun kertoa tästä kaikesta rehtorille?

10

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei opettajalla ole tuohon oikeutta! Kerro vaan rehtorille, ja kannattaa Myös mennä terapiaan! Ai että olen nyt onnellinen omasta puolestani kun minulla on niin mukava ope, ja järkyttynyt sinun puolestasi vaik' en sua tunnekaan!

• Anonyymi

Onkaha toi ope oikein kunnossa? Mitä sun vanhemmat sanoo tästä. Mitä muut oppilaat meinaa, olisko ne samaa mieltä ilmottaan reksille. Ja jos sä et pysty kouluun niin pitäiskö käydä lääkärissä. Jotenkin kummallista että open pitää opettaa huutamalla ellei kyseessä ole joku kauhuluokka, mut ei toi ny normaalia käytöstä oo.

• Kyseessä ei ole kauhuluokka. Olemme suurelta osalta aika hiljaisia ja hyvin kuuntelevia. Vanhempani ovat samaa mieltä kanssani asiasta.

• Anonyymi

Tietenkin opettajalla on oikeus tehdä noin. Sitä paitsi hänellä saattaa olla keskivaikea masennus.

Sinä olet laiska ja vetelä, sinun pitäisi osallistua oikeasti työntekoon koulun lisäksi. Minkä lainen mahtaa olla todistuksessi?

• Anonyymi

Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

Niin, ja tietenin kaavaan kuuluu, että opettjalla on jo kaksi varoitusta ja kun hän vielä yhden saa, niin silloin tuli potkut.

HAH, HAH, HAHAAA...

• Anonyymi kirjoitti:

En usko, että minun kutsuminen dorkaksi on tässä tilanteessa tarvittava.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikun anteeksi, ihan luulin että minulle puhuit 😅

• Todistukseni on itseasiassa aika hyvä, olennsuoriutunut koulussani hyvillä numeroin. Minkäköhän lainen sinun elämäsi mahtaa olla?

Minulla on todettu vakava masennus ja ADD-oireyhtymä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe