Onko opettajalla oikeus hakea oppilas kotoa, ja huuta ja haukkua?

Olen 17 vuotias oppilas, ja sanon tämän, jotta ymmärrätte perspektiivini.

Ilmoitin opettajalleni, että en saavu kouluun yksi maanantai aamu ja menin takaisin nukkumaan. Nyt tämä voi kuullostaa laiskuudelta, muttä kärsin pahasta masennuksesta, ahdistuksesta ja erilaisista hallusinaatioista. Minun on haastavaa nousta aamuisin sãngystä ja juuri silloin olin tapellut itsetuhoisten ajatusten kanssa joten olin päãttänyt, että en olisi menny kouluun.

Opettaja saapui etupihallemme autonsa kanssa ja sen jälkeen nuhteli äitiäni siitä, ettei hän ollut heittänyt minua kouluun. Menin loppujen lopuksi kouluun, mutta se ei ollut kyllä omasta halusta.

Haluan muistuttaa, että se että olen nuori EI tarkoita, etten tajua kuinka tärkeää koulussa on käydä ja että se on pakollista ja velvollisuus. Haluan käydä koulua, mutta aina ei yksinkertaisesti pysty.

Opettajani on tehnyt lastenduojeluilmoituksen, ja silloin kuin hän kertoi kuinka minä olen lastenmielinen ja kuinka en mukamas pidä mistään huolta. Hän kutsui minua vastuuttomaksi ja sitten huusi minulle kun yritin selittää tilanteita.


- yksi suurin syy miksi kouluun on nykyään vaikea mennä on se, että opettajani huutaa meille oppilaille jokainen päivä.
Joka.
Päivä.

Huudon aihe voi olla niinkin simppeli kuin väärä aihe, vessatauko, tunnilla puhuminen luokan kanssa (includes opettaja) tai jos esimerkiksi vanhemmat soittavat ja vastaat.
En väitä että opettaja ei saisi tunteita näyttää töissä, mutta kun huydon syy on pieni ja mitätön ja sitä tapahtuu joka päivä.... se saa olon aika mitättömäksi.

Sen yhden kerran, kun pyysin häntä lopettamaan huutamisen, hän sanoi että minun "pitäisi jättää tuo asenne kotiin." ????

Pitäisikö minun kertoa tästä kaikesta rehtorille?

10

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei opettajalla ole tuohon oikeutta! Kerro vaan rehtorille, ja kannattaa Myös mennä terapiaan! Ai että olen nyt onnellinen omasta puolestani kun minulla on niin mukava ope, ja järkyttynyt sinun puolestasi vaik' en sua tunnekaan!

    • Anonyymi

      Onkaha toi ope oikein kunnossa? Mitä sun vanhemmat sanoo tästä. Mitä muut oppilaat meinaa, olisko ne samaa mieltä ilmottaan reksille. Ja jos sä et pysty kouluun niin pitäiskö käydä lääkärissä. Jotenkin kummallista että open pitää opettaa huutamalla ellei kyseessä ole joku kauhuluokka, mut ei toi ny normaalia käytöstä oo.

      • Kyseessä ei ole kauhuluokka. Olemme suurelta osalta aika hiljaisia ja hyvin kuuntelevia. Vanhempani ovat samaa mieltä kanssani asiasta.


    • Anonyymi

      Tietenkin opettajalla on oikeus tehdä noin. Sitä paitsi hänellä saattaa olla keskivaikea masennus.

      Sinä olet laiska ja vetelä, sinun pitäisi osallistua oikeasti työntekoon koulun lisäksi. Minkä lainen mahtaa olla todistuksessi?

      • Anonyymi

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

        Niin, ja tietenin kaavaan kuuluu, että opettjalla on jo kaksi varoitusta ja kun hän vielä yhden saa, niin silloin tuli potkut.

        HAH, HAH, HAHAAA...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

        En usko, että minun kutsuminen dorkaksi on tässä tilanteessa tarvittava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

        Eikun anteeksi, ihan luulin että minulle puhuit 😅


      • Todistukseni on itseasiassa aika hyvä, olennsuoriutunut koulussani hyvillä numeroin. Minkäköhän lainen sinun elämäsi mahtaa olla?

        Minulla on todettu vakava masennus ja ADD-oireyhtymä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9789
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4226
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2936
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2614
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      212
      2613
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1823
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1667
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe