Nato-jäsenyyden kannatus Suomessa on MTV:n viime kyselyn perusteella jo 68 % - ja kasvussa.
Se kasaa tulisia hiiliä sdp:n ja pääministeri Marinin pään päälle.
Pääös tehtäneen vielä tässä kuussa.
Onko vaihtoehtoa jäsenyydelle?
Naton kannatus
5
105
Vastaukset
- Anonyymi
Tietenkin on vaihtoehtoja Natolle.
Sotahysterian lietsominen saa aikaan kannatuksen nousua, mikä ei ole todellista.
Kyselyn pitäisi olla laajempi ja monipuolisempi, että saataisiin todellinen kannatus selville. - Anonyymi
Tärkeintä olisi selvittää mitä Naton sotilasliittoon sitoutuminen maksaa ja mihin velvoittaa. Mitkä ovat Nato-sopimuksen vaatimukset jäsenvaltioilta esim. puolusbudjetin osalta, tukikohtien osalta, konflikteihin osallistumisen osalta ja puolueettomuuden osalta. Nato-maiden isot puolustusbudjetit ja sotiin valmistautuminen hyödyntävät eniten asetehtaita ja asefirmoihin sijoittaneita.
Olisiko suomalaisten sotilaiden lähdettävä Naton joukoissa jokaiseen maailman kolkkaan, jossa syntyy konflikteja?- Anonyymi
Tietämättömyytesi on kunnioitettavalla tasolla.
Jäsenyyden velvoitteet ovat tiedossa perussopimuksessa ja ne määritellään liittymissopimuksessa vielä erikseen.
Kuuluisan 5. Artiklan mukaan jäsenmaa auttaa oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi joutunutta toista maata oman harkintansa mukaan.
- Anonyymi
Kysely on eri asia kuin tutkimus.
- Anonyymi
Marin on tänään 13.4. Tukholmassa asettunut selkeästi Nato-jäsenhakemuksen taakse.
Samoin presidentti ja koko hallitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701479
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361096- 45924
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html174801- 39749
- 49710
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530585- 52571
- 116568
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44531