Mistä löydän uudet kaiuttimet vanhaan levysoittimeen? Pitäisi olla hama- eli din-liittimellä.
Levysoittimeen kaiuttimet
23
1323
Vastaukset
- Anonyymi
Etkö muka osaa liittimiä vaihtaa?
- Anonyymi
Riittääkö vastaukseksi, että olen nainen??! Ja kyllä se varmaan onnistuu, mutta ajattelin kysyä, jos täältä löytyisi nopeasti apua.
- Anonyymi
Lähin kierrätyskeskus. Sinun tarvitsee tietää mikä on laitteesi haluama kaiuttimien impedanssitaso eli onko 8 vain 4 ohmia.
- Anonyymi
Erikoisemmissa laitteissa saattaa olla 16 ohmia tai vieläkin isompi impedanssi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoisemmissa laitteissa saattaa olla 16 ohmia tai vieläkin isompi impedanssi.
Jep voi olla usein 2 - 600 ohmin välillä
- Anonyymi
Eli mistä tuon tiedon löydän? Levarissa ei ole mitään tuohon viittaavia merkintöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mistä tuon tiedon löydän? Levarissa ei ole mitään tuohon viittaavia merkintöjä.
Jospa aloitetaan siitä millainen liitin on siinä levysoittimessa. Ohessa linkki jossa yleisimmät din-liittimet josta voi katsoa mikä kyseessä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/DIN-liitin
Kyseisessä levysoittimessa kun voi olla 3, tai 5 -piikkinen din-liitin jolla kytketään vahvistimeen. Tai jos siinä itsessään vahvistin niin sitten nuo oikea yläkulman kaiutinlittimet saattavat olla kyseessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vahingossakaan kerro levysoittimesi merkkiä. Merkki ja tyyppi helpottaa aika paljon asian ratkaisua. Laitteen takana (yleensä) on tyyppikilpi, siitä tavaat tiedot ja kerrot tänne ne. (ja yleensä laitteessa on myös sen valmistajan merkki jossain päin laitettta).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa aloitetaan siitä millainen liitin on siinä levysoittimessa. Ohessa linkki jossa yleisimmät din-liittimet josta voi katsoa mikä kyseessä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/DIN-liitin
Kyseisessä levysoittimessa kun voi olla 3, tai 5 -piikkinen din-liitin jolla kytketään vahvistimeen. Tai jos siinä itsessään vahvistin niin sitten nuo oikea yläkulman kaiutinlittimet saattavat olla kyseessä.Kyseessä oikean yläkulman liittimet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vahingossakaan kerro levysoittimesi merkkiä. Merkki ja tyyppi helpottaa aika paljon asian ratkaisua. Laitteen takana (yleensä) on tyyppikilpi, siitä tavaat tiedot ja kerrot tänne ne. (ja yleensä laitteessa on myös sen valmistajan merkki jossain päin laitettta).
No anteeksi nyt taas tämä tyhmyyteni. Aihealue minulle täysin vieras. Olen taas toisella paikkakunnalla kuin levysoitin, joten merkkiä enkä mitään tietoja värkistä nyt voi antaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No anteeksi nyt taas tämä tyhmyyteni. Aihealue minulle täysin vieras. Olen taas toisella paikkakunnalla kuin levysoitin, joten merkkiä enkä mitään tietoja värkistä nyt voi antaa.
Ja ehkä on parempi lopettaa täällä yleensäkin mistään asiasta keskustelu tai kysymykset. Aina tulee näitä paskoja vastauksia. Eikö voida käsittää, että kaikki eivät tiedä kaikesta kaikkea? Tai tietysti on olemassa näitä narsisteja, joilla tämä ihmeellinen ominaisuus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut eivät osaa sanoa kengännumeroaankaan ennen kuin tarkistavat sen kengästään. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatketaan siis keskustelua kun saat tuon laitteen merkin selvitettyä.
Palstalla on paljon troIIausta mikä vaikuttaa epämääräisesti esitettyjen kysymysten saamiin vastauksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä oikean yläkulman liittimet.
Sitten vain kirpparille tms. jossa katsot niitä mielestäsi sopivan näköisiä kaiuttimia että vastaavat liittimet löytyy. Ohmimäärä ei varmaankaan tuonikäisessä laitteessa kriittinen kunhan välillä 8 - 16 ohmia.
- Anonyymi
Hama ei ole synonyymi Din-liittimelle. Vähän sama asia kun, että mono on aina hiihtokenkä, tai rautasänky on heteka.
- Anonyymi
Ok. Ihmettelinkin, mutta netin ihmemaailma näytti noin. Kiitti.
- Anonyymi
En ole ikinä kuullutkaan mistään hamasta.
- Anonyymi
Harvoin levysoittimesta löytää kaiutinliittimiä. YLEENSÄ NE OVATKIN VAHVISTIMEN PUOLELLA.
- Anonyymi
Arvatenkin yhdistelmälaite, jossa viritin, levysoitin ja vahvistin. Siksi pitäisi olla tiedossa laitteen tarkka tyyppimerkintä ennenkuin kysymykseen voi vastata.
- Anonyymi
Varmaan kyseessä ns. matkasoitin, niissä oli vahvistin ja kaiutin. Tässä on ilmeisesti jopa liitäntä ulkoiselle kaiuttimelle.
Aloittaja tuntuu olevan aika hömelö, aikansa kun tietoa kiskotaan, saattakin paljastua että se on Salora 6000. 😉
- Anonyymi
Saattaisi olla jopa Saloran ortopespekta. NIISSÄHÄN KÄYTETTIIN VIELÄ DIN-LIITTIMIÄ 70-LUVULLA.
- Anonyymi
Vielä 80-luvulla laitettiin erääseen kiinteistöön keskusradioksi Köykän Voimaradion Voima-Wattram virtinvahvistin, jossa oli myös ortoperspekta.
- Anonyymi
Siis ortoperspekta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla372621- 382467
- 951779
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861321Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511320Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51205Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2871132- 561048
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38799- 27770