Miksi joidenkin on niin kovin vaikeaa olla, työskennellä tsm itseään vanhempien
ihmisten kanssa? Millaiset välit näillä ihmisillä oikein esimerkiksi omiin vanhempiinsa
ja isovanhempiinsa? Miten ikärasistit oikein on kasvatettu?
Jaajo tylytti ja tiputti ekan Diili kilpailijan juuri ikärasismin takia.
Mistä ikärasismi johtuu?
Anonyymi
2
897
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhenemisen pelko(ko?).
- Anonyymi
Ikärasismia ei ole olemassa. Ikäsyrjintä sen sijaan on. Rasismi on epätasa-arvoista kohtelua, eli syrjintää perustuen ihmisen etniseen taustaan. Ikä ei ole etinen tausta.
Sana rasismi viittaa syrjintään, jonka taustalla on ajatus ihmiskunnan erottelusta "rotuihin" tai etnisyyksiin. Iän vuoksi syrjittäessä ei siis ole kyse samasta mekanismista, kuin rasismissa. Pitää puhua ikäsyrjinnästä. Kaikki epätasa-arvoiseen kohtelu ja syrjintä kun ei ole rasismia.
Nykyään käytetään rasismi sanaa todella väärin monessa eri yhteyksissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398