Suhteessa uskollinen lesbo

Anonyymi

Miten yleistä on pettäminen lesbosuhteissa?Oletko pettänyt tai tullut petetyksi?

59

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Petetyksi. Vaikka luultavasti itse aiheutettu, koska on huomannut monen vuoden suhteen jälkeen et toisen kiinnostus on lopahtanut ja riitelyt ynm lisääntynyt. Pitäis osata aukaista suu ja sanoo jos haluaa erota. puhumattomuus on paskaa varsinkin kun toinen ei halua asioihin ottaa mitään omaa kantaa ja tiuskitaa vielä päälle. Onneksi on tuki verkosto ja ystävät joiden ansioista oon mennyt eteenpäin ja nautin elämästä. työ ja hyvä olo ovat tällä hetkellä aivan mahtavuutta. Ehkä se luotettava nainen vielä elämääni putkahtaa.

      • Anonyymi

        Pettäjä on vastuussa omista mokailuistaan, miksi sä syyllistät siitä itseäs?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettäjä on vastuussa omista mokailuistaan, miksi sä syyllistät siitä itseäs?

        En syylistä itseäni... Suhteessa on aina kaksi, mut merkit oli kyllä pinnassa siinä et toinen haluaakin muuta... Mut se et yritin sai eron tuntumaan helpommalle. On antanut ja yrittänyt kaiken☺️ suhde ei oo mikään leikkimis ja pelleily asia vaan siinä on osattava ottaa toinenkin huomioon.. kommunikaatio ja luottamus. Mut tämä oma mielipide.


    • Anonyymi

      Olen tullut petetyksi. Yhteinen ystävä oli kova flirttailemaan ja iskemään varattuja. Minua tuo piirre ystävänsä ärsyttää, puolison egoa taas hiveli ja aloittivat suhteen. Opin tärkeän läksyn että vain itseensä voi luottaa.

      • Ja seuransa kannattaa valita tarkkaan.


      • Anonyymi

        Eli puolisosi on ihan yhtä syyllinen....paistaa läpi tuo flirttailijan syyllisyys..

        'joku tuli suhteemme väliin'.. siihen ei kukaan pääse jos se on kunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli puolisosi on ihan yhtä syyllinen....paistaa läpi tuo flirttailijan syyllisyys..

        'joku tuli suhteemme väliin'.. siihen ei kukaan pääse jos se on kunnossa

        Näinhän ne pettävät selittelee. Voin täydestä sydämestä kertoa, että tein ja yritin kaikkeni suhteen eteen. Mutta joillain ego on heikko ja flirttailu muille buustaa egoa. Vika oli tietenkin sekä pettävässä puolisossa että ystävässäni. Nyt itkevät molemmat menettäneensä parhaan asian elämässään kun jatkoin eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän ne pettävät selittelee. Voin täydestä sydämestä kertoa, että tein ja yritin kaikkeni suhteen eteen. Mutta joillain ego on heikko ja flirttailu muille buustaa egoa. Vika oli tietenkin sekä pettävässä puolisossa että ystävässäni. Nyt itkevät molemmat menettäneensä parhaan asian elämässään kun jatkoin eteenpäin.

        Hyvä että teit itseäsi arvostavan päätöksen. Olen nähnyt uhrautujia, jotka ovat jääneet pettäjän kanssa suhteeseen. Yleensä katkeroituvat eikä luottamus palaa.


    • Anonyymi

      Kuumia lesbonaisia on niin vähän että ei juuri houkuttele. Biit taas ei kiinnosta kun kyllästyvät kuitenkin ja lähtevät "pääsiäismunajahtiin".
      Ihanat naiset ovat harvassa.
      Molempiin ei.

    • En osaa sanoa, kokematta nuo naissuhteet.

      • Ja pettämiseen, että miksipä sitä rakastettua pettäisi. Ei ole kaikki ihan ok, jos pettää suhteessaan. Ihastua voi johku toiseenkin, mutta se on aivan eri asia kun pettäminen. Itsehillintää tai ero sitten, jos ei malta pysyä erossa muista.


      • Anonyymi

        Seurasin työelämässä lesbojen riitoja sivusta ja heteronaisten tulkitsemana. Niitä piti siirtää työyksiköstä erilleen riitojen takia . Lesboilla on miehiä kohtaan halveksiva ja vihamielinen asenne. Siinä miljöössä miehen henkiset voimat loppuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seurasin työelämässä lesbojen riitoja sivusta ja heteronaisten tulkitsemana. Niitä piti siirtää työyksiköstä erilleen riitojen takia . Lesboilla on miehiä kohtaan halveksiva ja vihamielinen asenne. Siinä miljöössä miehen henkiset voimat loppuu.

        Onko kaikilla lesboilla miehiä halveksiva asenne? Kysyn kun en yhteisöjä tunne, vain yksittäisiä ihmisiä enkä ihan kunnolla heitäkään.

        Mikä sen miesvihan sitten aiheuttaa?

        Mä en osaa vihata sukupuolia, yleensäkään viha on voimakas sana, raskas tunne. Välttelen.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Onko kaikilla lesboilla miehiä halveksiva asenne? Kysyn kun en yhteisöjä tunne, vain yksittäisiä ihmisiä enkä ihan kunnolla heitäkään.

        Mikä sen miesvihan sitten aiheuttaa?

        Mä en osaa vihata sukupuolia, yleensäkään viha on voimakas sana, raskas tunne. Välttelen.

        Kieltämättä hieman väheksyn miehiä. Lähinnä sellaisia perinteisiä sohvalla kaljaa juovia ja jalkapalloa tuijottavia. Ja jotka sutkauttelevat hassun hauskoja hehheh vitsejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä hieman väheksyn miehiä. Lähinnä sellaisia perinteisiä sohvalla kaljaa juovia ja jalkapalloa tuijottavia. Ja jotka sutkauttelevat hassun hauskoja hehheh vitsejä.

        Okei. Onko samanlaiset hehheh kaljaa sohvalla latkivat naiset myös väheksyttäviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurasin työelämässä lesbojen riitoja sivusta ja heteronaisten tulkitsemana. Niitä piti siirtää työyksiköstä erilleen riitojen takia . Lesboilla on miehiä kohtaan halveksiva ja vihamielinen asenne. Siinä miljöössä miehen henkiset voimat loppuu.

        Näin on, lesbonaiset eivät pysty normaaliin keskusteluun heteromiesten kanssa. Hirveää on lesbon kasvojen vääristely eivätkä nämä pirulaiset edes tajua, että nämä ilmeet näkyvät kaikille, vaikka keskustelu etenisi arkisista asioista puhellen.


    • Anonyymi

      Itse oon pettänyt vain teinisuhteessa, kerran. Tuli niin kamala olo siitä että sen jälkeen en ole pettänyt. Itse olen tullut petetyksi 11 vuoden suhteen jälkeen. Jätti pahat jäljet. Olin sokea vaikka kaikki merkit oli ilmassa. Tämä ex flirttaili aina kaikille naisille, jopa minun läsnäollessa. Ja hän myös sai kenet halusi. Harmittaa, että haksahdin häneen, kuten varmaan moni muu nainen. Olin tosissaan rakastunut.

      • Anonyymi

        Rakastuneena sulkee silmät tollaselta ja kuvittelee et kaikki hyvin. Tai ainakin toivoo niin... Toi on tuttua entisestä suhteestani.. yritti iskee jopa parasta ystävääni. Olis jo silloin pitänyt heittää menemään nainen elämästäni, mut en vaan olin monta vuotta vielä sen kans ja näin samanlaista käytöstä.. nyt kun erottu elämä on näyttänyt kuinka hyvä on olla ja tuntee elävänsä eikä ole kokoajan ahdistunut. Työ, ystävät ja elämä on parasta nyt kun itse voi hyvin.. Toki jos jostain löytyy nainen joka osaa hurmata niin lupaan olla kiltisti


    • Anonyymi

      Ei varmaan sen yleisempää kuin heterosuhteissa?

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      Käsittääkseni on yleisempää. Tutuistani jokainen on tullut petetyksi. Samaa ei voi sanoa heteroystävistä. Tai sitten ei vaan ole jäänyt kiinni.

      • Elikkä naisten kanssa saa takuulla sydämensä paskaksi?


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Elikkä naisten kanssa saa takuulla sydämensä paskaksi?

        Toivottavasti ei


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ei

        Sellainen visio tulee, jos lesbo piireissä säädetään parisuhteissa ollessakin muitten kanssa. Ei kovin rakastavaa touhua ole se.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Sellainen visio tulee, jos lesbo piireissä säädetään parisuhteissa ollessakin muitten kanssa. Ei kovin rakastavaa touhua ole se.

        Mä sanoisin että tuo säätäminen on nuorten juttu suurimmaksi osaksi. Osalle tietenkin saattaa jäädä vaihe päälle. Luulen että siihen liittyy oman seksuaalisen löytäminen ja siitä villiintyminen (tapahtui myös minulle kun olin parikymppinen) . Tunnen paljon lesbopareja ja ainakaan meidän piireissä ei ole mitään säätäjiä. Osa naimisissa, joillakin myös lapsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä sanoisin että tuo säätäminen on nuorten juttu suurimmaksi osaksi. Osalle tietenkin saattaa jäädä vaihe päälle. Luulen että siihen liittyy oman seksuaalisen löytäminen ja siitä villiintyminen (tapahtui myös minulle kun olin parikymppinen) . Tunnen paljon lesbopareja ja ainakaan meidän piireissä ei ole mitään säätäjiä. Osa naimisissa, joillakin myös lapsia.

        Voi olla. Mä en säätänyt edes nuorena. :D

        Mutta joo kuka mitenkin. Ikävää vaan jos ei yhtään mietitä toisen oloa ja tunteita, mennää vaan omat tarpeet edellä. Epäkypsää touhua. En kattelis päivääkään.


      • HALiMONSTERi kirjoitti:

        Voi olla. Mä en säätänyt edes nuorena. :D

        Mutta joo kuka mitenkin. Ikävää vaan jos ei yhtään mietitä toisen oloa ja tunteita, mennää vaan omat tarpeet edellä. Epäkypsää touhua. En kattelis päivääkään.

        Toisaalta mua onkin aina pidetty tylsimyksenä ihan avoimesti, kun en ole riehunut, riekkunut enkä estottomasti hyppinyt sylistä toiseen. Olen siitä saanut kuulla monet kerrat miten tylsä tyyppi.

        Mutta mä olen romantikko ja uskon kahden väliseen rakkauteen ja harmoniaan, kunnioitukseen ja vilpittömyyteen. Minläpä omalle tylsyydelleen mahtaa. :)


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Toisaalta mua onkin aina pidetty tylsimyksenä ihan avoimesti, kun en ole riehunut, riekkunut enkä estottomasti hyppinyt sylistä toiseen. Olen siitä saanut kuulla monet kerrat miten tylsä tyyppi.

        Mutta mä olen romantikko ja uskon kahden väliseen rakkauteen ja harmoniaan, kunnioitukseen ja vilpittömyyteen. Minläpä omalle tylsyydelleen mahtaa. :)

        Uskon samoihin tuntemuksiin kuin sinä. Romantikko ja yhden naisen nainen.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Sellainen visio tulee, jos lesbo piireissä säädetään parisuhteissa ollessakin muitten kanssa. Ei kovin rakastavaa touhua ole se.

        Ite en säädä enkä kuulu mihinkään lesbopiireihin. Ihmissuhteissa valikoiva ja hankalat, yksioikoisen negatiiviset ja ylihuomionhakuiset ihmiset jääneet pois ja syystäkin.


    • Anonyymi

      Olen törmännyt flirttaileviin varattuihin useasti. Joten uskon, että on yleistä pettäminen. En tiedä sitten, jääkö pelkästään flirttitasolle. Tosin monen mielestä sekin jo väärin.

      • Anonyymi

        Flirttailen joskus heteroiden kanssa kauniin naisseuran puutteessa. Tuntevat vetoa johonkin poikamaisuuteen minussa ehkä, oikeasti haluavat kuitenkin miestä.
        Pelkkää harmitonta piristystä itselleni, eikä etene sen pidemmälle.


    • Anonyymi

      Ei ole sattunut kumpaakaan koskaan.

    • Anonyymi

      Tilastollisesti taitaa olla yleisempää. Tuntuu kyllä oudolta, koska piirit pienet. Eikö siinä väkisellä
      jää kiinni?

    • Anonyymi

      Ei lesbot petä. Ne on niitä biiiseksuaaleja.

      • Anonyymi

        Ei se pettäminen vaan lesbon kiertoonlaitto kun mieshimo on preferenssi. Rehellisyyden ja itsetuntemuksen puute on ongelma.


    • Anonyymi

      Päätin alkaa heteroksi, koska homojen ja lesbojen elämä alkoi yököttää. -ap-

      • Anonyymi

        Deittailu masentaa. Ainakin jos itse on "heteroidenkin mittapuulla" hyvännäköiseksi sanottu ja etsii samantasoista seuraa.


      • Heh. :D


    • Anonyymi

      Luin ensin, suhteessa uskonnollinen lesbo😄 mikäs se sellainen on?

      • Anonyymi

        Harrastaa seksiä sitten kun suhde on vakiintunut? Ei kiitos🤣


      • Anonyymi

        Uskonnollinen lesbo lähestyy sinua deittiäpissä --> juoksen karkuun mikä kintuistani vain pääsen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnollinen lesbo lähestyy sinua deittiäpissä --> juoksen karkuun mikä kintuistani vain pääsen

        Minä en ole vielä sellaisiin törmännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole vielä sellaisiin törmännyt.

        Mulle on. Ja uskovausuus on pitkä miinus joka linkittyy arvoihin. Yhteiselomme olisi varmaan hankalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnollinen lesbo lähestyy sinua deittiäpissä --> juoksen karkuun mikä kintuistani vain pääsen

        Joo, sama. En ryhtyisi uskovaisen kanssa mihkään. Kaverina ja tuttavana toki voi olla. Kun itseltä puuttuu täysin tarve jumaliin, niin vaikeeta on päästä levelille missä toiselle ne on olemassa.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        Joo, sama. En ryhtyisi uskovaisen kanssa mihkään. Kaverina ja tuttavana toki voi olla. Kun itseltä puuttuu täysin tarve jumaliin, niin vaikeeta on päästä levelille missä toiselle ne on olemassa.

        Juuri näin. Kumppanin valintaan vaikuttava tekijä todellakin. Joku ns tapakristitty tai maltillinen menisi vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kumppanin valintaan vaikuttava tekijä todellakin. Joku ns tapakristitty tai maltillinen menisi vielä.

        On aika merkittävä tekijä. Ylipäänsä fundis ajattelu on nou nou. Lahkolaisuus ja vahvat aatelinjat pitää hyvin loitolla.


      • Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

        On aika merkittävä tekijä. Ylipäänsä fundis ajattelu on nou nou. Lahkolaisuus ja vahvat aatelinjat pitää hyvin loitolla.

        On vähän naurettavaa selittää asioita uskonnolla. Näin on tarkoitettu-ajattelulla esimerkiksi sairauksien kohdalla. Itse uskon psykologiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on. Ja uskovausuus on pitkä miinus joka linkittyy arvoihin. Yhteiselomme olisi varmaan hankalaa.

        Mulle se olisi plussaa juurikin niiden arvojen vuoksi, siis jos elää hyvin, eikä olisi pelkkää sanahelinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vähän naurettavaa selittää asioita uskonnolla. Näin on tarkoitettu-ajattelulla esimerkiksi sairauksien kohdalla. Itse uskon psykologiaan.

        Noinko ne ajattelee🤔?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle se olisi plussaa juurikin niiden arvojen vuoksi, siis jos elää hyvin, eikä olisi pelkkää sanahelinää.

        Väitänpä että voi elää yhtä "kunnollisesti" tai hyvää elämää ilman uskontoa tai uskonnollista kasvatusta/taustaa. Uskonnolliset ihmiset voivat tuoda suhteeseen mukanaan liiallista moralisointia, ja se oman itsensä ylentäminen/tiedän paremmin -asenne on kerrassaan naurettavaa ja pikkusieluista. Sopivat varmaan toisilleen parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitänpä että voi elää yhtä "kunnollisesti" tai hyvää elämää ilman uskontoa tai uskonnollista kasvatusta/taustaa. Uskonnolliset ihmiset voivat tuoda suhteeseen mukanaan liiallista moralisointia, ja se oman itsensä ylentäminen/tiedän paremmin -asenne on kerrassaan naurettavaa ja pikkusieluista. Sopivat varmaan toisilleen parhaiten.

        Hyvin sanottu. Mulle uskovaisuus se on plussaa niin kauan kun kunnioitus toisten rajoihin on ja elää miten uskoo.

        Siinä vaiheessa kun aletaan määrittelemään miten muiden pitäisi elää on helvetti lähempänä kuin taivas… joten parempi kunnon ateisti, kuin tuollainen helvetin moraali uskovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Mulle uskovaisuus se on plussaa niin kauan kun kunnioitus toisten rajoihin on ja elää miten uskoo.

        Siinä vaiheessa kun aletaan määrittelemään miten muiden pitäisi elää on helvetti lähempänä kuin taivas… joten parempi kunnon ateisti, kuin tuollainen helvetin moraali uskovainen.

        Ja usein tuppaa olee niin että uskiksista löytyvät myös ne naiiveimmat, manipuloinnille ja kaksinaismoralismille alttiimmat henkilöt. Täälläkin yksi nainen antoi siitä oikein malliesimerkin näytteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitänpä että voi elää yhtä "kunnollisesti" tai hyvää elämää ilman uskontoa tai uskonnollista kasvatusta/taustaa. Uskonnolliset ihmiset voivat tuoda suhteeseen mukanaan liiallista moralisointia, ja se oman itsensä ylentäminen/tiedän paremmin -asenne on kerrassaan naurettavaa ja pikkusieluista. Sopivat varmaan toisilleen parhaiten.

        Olen kasvanut uskonnollisessa perheessä ja se on tuonnut aikas paljon paskaa elämääni, mutta myös jotain hyvääkin. Kun kerroin että oon lepakko suku hävis. Se oli iso kolaus koska olivat läheisiä mut se et etten pystynyt elämään niinkuin halusin oli liian iso asia itselleni. Nyt olen vapaa, mut uskon joihinkin asioihin edelleen.. ei se tee musta erilaista ihmistä. On ollut suhteita naisiin. Yhden kans jopa monen vuoden suhde takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kasvanut uskonnollisessa perheessä ja se on tuonnut aikas paljon paskaa elämääni, mutta myös jotain hyvääkin. Kun kerroin että oon lepakko suku hävis. Se oli iso kolaus koska olivat läheisiä mut se et etten pystynyt elämään niinkuin halusin oli liian iso asia itselleni. Nyt olen vapaa, mut uskon joihinkin asioihin edelleen.. ei se tee musta erilaista ihmistä. On ollut suhteita naisiin. Yhden kans jopa monen vuoden suhde takana.

        Aivan, jos olet maltillinen etkä tuputa omia uskomuksia toiselle niin tottakai suhde voi onnistua. Itse suhtaudun kuitenkin kriittisesti uskontoon enkä viihdy uskonnollisten ihmisten seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitänpä että voi elää yhtä "kunnollisesti" tai hyvää elämää ilman uskontoa tai uskonnollista kasvatusta/taustaa. Uskonnolliset ihmiset voivat tuoda suhteeseen mukanaan liiallista moralisointia, ja se oman itsensä ylentäminen/tiedän paremmin -asenne on kerrassaan naurettavaa ja pikkusieluista. Sopivat varmaan toisilleen parhaiten.

        Ei sen pitäisi mennä noin, vaan ihan toisella tavalla. Jos uskova on raamattunsa lukenut niin näin siellä sanotaan:

        ”Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne.”


    • Anonyymi

      Uskovaisuus*
      Tälläkin palstalla heitä selkeesti on.

    • Anonyymi

      Ei ihmissuhteet heilläkään ole paremmin onnnaavia .

    • Anonyymi

      En ole pettänyt tai säätänyt, edes pitkässä suhteessa. Eikä minua tiettävästi ole petetty. Lyhytaikaiseksi jäänyt ex kyllä oli sen verran erikoinen tapaus, että en yllättyisi, vaikka olisi yhtä sun toista, mistä en vain ole tietoinen.

    • Anonyymi

      Noh, täällä nyt ilmoittautuu keskusteluun ensimmäinen pettäjä. Monenlaista keskeneräisyyttä liittyi varmaan molempiin suhteen osapuoliin ja minusta ei ollut tuolloin sitä kunniallisesti päättämään. Läksyt on opittu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe