Laivahullu?

Tiia

Mulla on ruvennut oleen pakkomielle ruotsin- ja tallinnanlaivoista.. ajattelen laivoja koko ajan, näen untakin, että olen laivalla.. ja ärsyttää, että koko opiskelijabudjettini menee siihen, kun joudun matkustamaan täältä keski-suomesta asti koko ajan joko turkuun tai helsinkiin, jotta pääsisin taas laivalle..

Käyn laivayhtiöiden sivuilla, ihailen netistä laivakuvia.. olen itse keräillyt aikamoisen kokoelman laivakuvia digikameroillani..

Tää intohimo on jo alkanut haitata suhdettakin, kun avokkini ei aina halua/kerkeä/jaksa tulla mukaani risteileen ja meen sitten yksin ja hän ihmettelee.. niin, menen risteilylle vaikka yksin, kunhan vain saan olla laivassa.. Kun olen laivassa, bongailen kannella muita laivoja.. pakkasessakin..

Outoa, tiedän..

Nytkin olen hekumoinut koko päivän, että pääsisin Gabriellalle tai Mariellalle, en kestä tätä, aaargghht!! Onko muita kohtalotovereita?

Ai niin juu, ja pakkomielle on myöskin hyteistä, testattua on tullut sviitit ja allergiahytitkin..

Paras tähän mennessä on ollut Serenaden hytti, Meloodian pohjilta löytynee "huonoimmat" vaikka en voi toki sanoa minkään olleen huono, kun RAKASTAN niin paljon laivoja ja sitä ihanaa tunnetta kun saa vain olla LAIVALLA!!

21

5026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töihin laivalle?

Voisit hakea hytti- tai ravintolapuolelta työpaikan.
      Sitten saat ihan asuakin laivalla.

Viikkari on tällä hetkellä helpoin päästä töihin koska ne ei vaadi Basic Safety Training-kurssia.
      Hankit vaan ajan MERIMIESLÄÄKÄRIN tarkastukseen, tilaat verovirastosta MERIVEROKORTIN ja sitten soitat Viikkarille ja pyydät yhdistämään laivahenkilöstön rekrytointiin. (09-123 51/vaihde).

Laita myös nettihakemus valmiiksi, jonka perään sitten soitat!

http://www.vikingline.fi

Laivoilla on suurin osa työntekijöistä sisä-Suomesta, yllättävää kyllä, ihan pohjoista Suomea myöten.
      Jos vielä koulussa opitun pakkoruotsin kanssa pärjäät hyttiemännän työssä sen verran, että ymmärrät jos asiakas pyytää extrakuddareita, muggar tai toaletpapper tai städning, niin osaat riittävästi.

Jos omaat hygieniapassin ja vähän jotain kahvila/ravintola osaamista, hae nissen paikkaa (nisse = saliapulainen).

Varustamot muuten osallistuvat työmatkakuluihisi kun toimitat niille kuitit maksetuista juna/bussimatkoista.

• työntekijöillä

ole muuta tekemistä, kuin roikkua tällä palstalla.

• jooh :)

mulla on ihan sama juttu samanlainen himo siinä on vaan niin hyvä tunnelma kun pääsee laivalle käyn ihan himona laivoilla nyt lähen ensikuun 13 päivä siljalle päivä tukholmassa...... :D

• laivahullu.

Pah mä oon ollu täys laivafriikki 6 vuotiaasta asti :)

• Laivafriikeille?

Juu, täällä kanssa yks laivahullu ilmottautuu..

Pitäisköhän järjestää laivafriikkiristeily vaikka joskus tms..

Ite ehdottaisin RG Linea, siinä on tunnelmaa =)

• laivahullu

Niitä järjestetäänkin n.300 jäsenen tasokkaalla laivafoorumilla,joka ei ole tällainen naurettava chatti!Kuulun itse sinne.en viitsi nimeä julkistaa ns. foorumin saastuttajien vuoksi

• Jarkko
      • Apollo

Täällä kans sairastunut. Ehkä lapsena jo sain tartunnan, kun Viikkarin kansipaikoilla yövuorolla (ei ollu varaa Siljalle) mentiin Naantalista Kappelskäriin. Kapella ja Marella olli kovat jutut silloin. Vuonna 1979 meinas mennä taju, kun jättisuuret Turella ja Rosella tulivat reiteilleen. Tuntui oudolta, että melkein kaikilla matkustajilla oli hyttipaikka!

Kaipaan kylläkin entisaikojen halpoja hintoja ja tosi hyvää kotiruokaa.

Laivan kuva-kortti piti ja pitää aina ostaa.
        Nyt alkaa jo kyllä olemaan kokoelmissa kaikki itämeren kyntäjät.

Mitä pienempi purkki, sen viehättävämpi. Kiva kuulla, että meitä hulluja on näinkin monta.

• Laivapoliisi
        Apollo kirjoitti:

Täällä kans sairastunut. Ehkä lapsena jo sain tartunnan, kun Viikkarin kansipaikoilla yövuorolla (ei ollu varaa Siljalle) mentiin Naantalista Kappelskäriin. Kapella ja Marella olli kovat jutut silloin. Vuonna 1979 meinas mennä taju, kun jättisuuret Turella ja Rosella tulivat reiteilleen. Tuntui oudolta, että melkein kaikilla matkustajilla oli hyttipaikka!

Kaipaan kylläkin entisaikojen halpoja hintoja ja tosi hyvää kotiruokaa.

Laivan kuva-kortti piti ja pitää aina ostaa.
        Nyt alkaa jo kyllä olemaan kokoelmissa kaikki itämeren kyntäjät.

Mitä pienempi purkki, sen viehättävämpi. Kiva kuulla, että meitä hulluja on näinkin monta.

Tässä muuten hyvät sivut. KAIKKI tiedot laivoista hienoine kuvineen:

http://www.faktaomfartyg.com/

• laivahullu

Jahas Jarkko sen sitten sanoikin!!

• laivalaivalaivalaiva

et ole tosiaankaan ainut.. itsekkin pyörin netissä päivät katselemassa laivoja,etsin sivuja missä kuvia laivoista mitä saa ihailla.... ja kuvailen laivoja aina kun olen pääkaupunki seudulla päin.. itsekkin olen täältä keskisuomesta ja auton lyön käyntiin jos sopiva aika tulee ja menen laivalle ja kuvailen.. tai sitten jos muuta käyntiä turussa tai hesas niin otan satamassa kuvia... on se vaan niin että olen hulluna laivoihin...

• laiva fan hullu

onneks asun turussa niin pääsen helpost laival

• Jake-28

Itsekin olen aivan hulluna laivoihin.Koko ajan ajattelen laivoja ja Tukholmaa, ja vaan sitä kun sinne pääsee.Mulle tulee ihan outo ja hyvä tunne aina kun astun laivaan tuntuu kun ois huumeessa aina :)Rakastan laivailua yli kaiken ja Tukholmassa käyntiä ja meren ihailua :)...

• olen itse taas haaveillut vuoden verran laivamatkasta (viimeksi kävin viime kesänä) ja tänään sain varattua päiväristeilyn tallinnaan. nyt vaan odottelee lauantaina, kun pääsen laivalle taxfreehin, kannelle ja leikkii lemmenlaivaa ku vilkuttaa maihin terveisiä..

• astu laivaan

Heh hassua, itse kun asun tässä sataman lähellä Turussa :DDD
      Kandee muuttaa tänne rannikolle meren rannalle - mua ei sais muuten ikinä pois rannikolta.
      Veneilly oon koko ikäni, Ruotsinlaivoja pidän lähinnä rahtilaivoina, paatti on paatti, eli ihan eri tunnelma ja oikee merenkäynti tuntuu.

Mitä sun avokki tykkäis, jos oikeesti nyt muuttaisitte Turkuun ja haet duuniin laivalle. Keikkatöitä löytyy helpolla kun osaat vaan suomen lisäksi ruotsia ja englantia.

• enkylusko

Tuskin sentään kukaan Normaali ihminen Turkuun muuttaa.

• fwe f

Itsekin olen aika "hulluna" laivoihin, viime vuonna 32 matkaa, ja lähes aina yksin, eikä silti "fiilis" kadonnut mihinkään...

Lisäksi laivalla on hyvä mahdollisuus saada pillua / kullia

Ja karaokea on kiva laulaa, ja oma "kämppä" aina lähellä

Tosin hinnat on pielessä laivoilla hieman.

Voisi muuten olla kiva joku laiva mikä tekisi vaikka 5 päivän risteilyitä, eli reilu risteilylaiva ilman autokantta tms. reitti voisi olla vaikkapa turku-maariahamina-tukholma-riika-tallinna-helsinki-turku ja Siljan tai Vikinglinen laiva

• Anonyymi

Taas heräsin, lakanoilla märkä läikkä. Siinä on jopa silakan hajua.

• Anonyymi

Tuollainen on yleistymään päin.

• Anonyymi

Ei se mitään. Hulluhan olet muutenkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3754
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe