Tuossa pisti netistä silmään Närpiöläinen luomumaitotila https://www.valio.fi/mjm/artikkelit/laiduntaminen-on-meidan-tilan-juttu/ jolla on 50lypsävää ja eläimiä kaikkiaan noin 150 päätä. Maidot on EKM 10800kg ja peltoa vuokramaineen reilu 280 ja kaksi palkattua työntekijää.
Mutta se mikä ihmetyttää on tilan taloustiedot https://www.finder.fi/Maatalouden palvelut/Jmk-Milkhouse Oy Ab/Pjelax/yhteystiedot/947755
Tilan liikevaihto näyttää olevan 299000€ . MITEN TUO ON MAHDOLLISTA!?
Pelkästään liikevaihtoa pelloista tukien muodossakin tulee vähintään 220000€ ja jos meijeriin mennyt 10800kg/lehmä ja lehmiä 50, niin liikevaihto maidosta vähintään 270000€ lisäksi litratuki vähintään 43000€. Lisäksi jos kerran tila kasvattaa itse sonnit ja hiehot, niin niistäkin varmasti jokunen kymppitonni liikevaihtoa vuodessa tulee.
Elikä todellinen liikevaihdon on vähintään 530000€
Mikä tässä on siis homman nimi, miten liikevaihto on voitu merkitä noin pieneksi? Mikä tämän selittää? Vai pitäisikö soittaa verottajan vihjepuhelimeen.
Talouskirjanpito
Anonyymi
2
1058
Vastaukset
- Anonyymi
Jotenkin se meni sillä tapaa,että Oyn liikevaihtoon ei lasketa tukia.Joku asiasta enemmän tietävä voi kertoa lisää.
- Anonyymi
Tuskin. Kyllä tuet kuuluu yhtälailla liikevaihtoon kuin kaikki muukin tulo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882