Ei löytynyt, mutta kokeillaan, jos kohtalon tovereita löytyisi. Eli työtapaturma kävi ja työnantaja maksoi tietyltä ajalta palkkaa, mutta kun se loppui, alkoi todelliset ongelmat. Kun luuli, että kaikki tarvittavat lippuset ja lappuset oli lähetetty vakuutusyhtiöön, taas puuttui jotain. No tulihan se "päätös" sairaspäivärahoista, mutta minkälainen; noin viikon verran maksoivat ns. yhtiön työtapatuman mukaan aiheutunutta, ja minähan en senjälkeen ole mukamas enään heidän mukaan "sairas", joten "siirtyminen" kelan sairaspäivärahoille tuli. Olen kuulemma "parantunut" työtapaturmasta ja lopuu onkin vaan "muuta" sairaslomaa. Ja Kelassakin kertoilivat ruuhkasta, käsittely kestää ainakin kuukauden . . . Kertokaa hyvät toki ihmiset kannattaako ryhtyä valitusrumbaan vakuutusyhtiötä vastaan, vai mennä "kiltisti" töihin sairaana ja kun lääkärinkin mukaan on erittäin todennäköistä, että se merkitsisi halvaantumista. Mitä tässä tehdään, taloudellisen tilanteen johdosta töihin ja todennäköinen halvaantuminen tai alkaa "tappelemaan" omasta mielestäni oikean toteutumisesta.
Enpä minäkään
5
766
Vastaukset
- Teepussi
Tuttua on lappusten lähettely. Tappelen Vak.yhtiötä vastaan jo 9:ttä vuotta. Oikeuteen on lopulta pakko mennä, koska siellä näytön arviointi korostuu, eikä näin ollen olla pelkästään Vakuutusyhtiön sanan vallassa.
Kohtalotovereita löydät täältä forumista:
http://www.saunalahti.fi/petetyt/johdanto.htm
Sekä kenties täältä:
http://www.kipupotilasyhdistys.com/ - amo...
Loukkasin työtapaturmaisesti käteni kesällä 2002. Ranteeseeni tehtiin leikkaus ja kipsaus ja sitä kuntoutettiin. Olin vakuutusyhiön piikkiin sairaslomalla 9 kuukautta, mutta sen jälkeen olin heidän mielestään parantunut. Jäin kelan kustantamalle sairaslomalle psyykkisistä syistä, koska fyysisiä syitä ei hyväksytty. Käsi oli koko ajan kipeä enkä uskaltatanut mennä entiseen työhäni, koska käsi olisi voinut vammautua käyttökelvottomaksi. Nyt pystyn sentään syömään ja kirjoittamaan taas. Olen luovuttanut tappelun kelan ja vakuutusyhtiön kanssa ja olen opiskelemassa omakustanteisesti kättäni vähemmän rasittavaan ammattiin.
- Valitettavaa
Kela ja vakuutusyhtiö korvaavat vasta sitten kun kaikki toivo on menetetty eli ihminen halvaantunut ja pysyvästi työkyvytön. Ennaltaehkäsevään tai kuntouttavaan työhön nämä organisaatiot eivät lähde. Inhimillisen kärsimyksen näkökulmaa ei myöskään ole.
Työtapaturma elokuussa 2000, jossa L1-nikamaan tuli pirstaleinen murtuma.
Lisäksi vasen jalka saattaa pettää selässä olevan vamman takia koska tahansa.
Helmikuussa 01 vak.yhtiö(tai heidän lääkäri) katsoi minun olevan jo työkykyinen ja lopetti korvaukset mitään ilmoittamatta.
Kysyessäni asiaa, niin minulle ilmoitettiin nikaman YLEENSÄ parantuvan puolessa vuodessa.
Entäpä jalka? -ei heillä ollut siitä mitään tietoa, koska diagnoosina oli vain L1-nikama.
Toisin sanoen Töölöön ea-klinikka ei lähettänyt mitään muuta tietoa ja en tiedä olisiko heillä ollut siihen oikeuttakaan.
Hain itse Töölööstä kaikki tapausta koskevat kopiot ja toimitin ne vak.yhtiöön.
Siellä niistä otettiin kopiot ja jokaiseen itselleni tulevaan paperiin yhtiön leima(suosittelen lisäksi vast.ottajan allekirjoitusta).
Hae itse vastaavat paperit tapaturmastasi ihan ensimmäisestä viimeiseen paperiin.
ÄLÄ LÄHETÄ vaan vie itse ne vak.yhtiöllesi ja leima/puumerkki omiin papereihin.
Samalla käynnillä pyydät ko. tapaturman kaikista heillä olevista lääkäri/käsittelijä kansioista kopiot unohtamatta kynällä tehtyjä merkkejä.
Vaadi asiasi uutta käsittelyä, kun paperiasiat ovat kunnossa.Kaikki pyynnöt kannattaa tehdä kirjallisesti.
Silloin Sinulla on leimalla varustetut paperit kyselyistäsi ja koska vak.yhtiöillä on kuulemma huono tapa hukata papereita, niin pystyt todistamaan toimittaneesi ko. paperit.
Itselläni oli kadonnut omasta mielestäni asiaan vaikuttavia dokumentteja.
Tällä hetkellä odottelen päätöstä siitä, että aloitetaanko koko rumba taas alusta(edellinen kokeilu tyssäsi sietämättömiin kipuihin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387715Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381935Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793