Suomalaista mämmivirnuilua.

Anonyymi

Ulkomaalaiset ihmettelevät suomalaisten suhtautuyumista mämmiin. Moni ulkomaalainen toteaa suomalaisia vaivaavan joku ihmeen mämmisyndroomaa. Ulkomailla on vastaavan ulkonäön omaavia ruokia vaikka kuinka paljon, mutta niiden suhteen mitään ihmeempää käyttäytymistä ei ole - ei ainakaan mitään vastaavaa kuin suomalaisten mämmisyndrooma. Ihmeen virnuilu alkaa aina kun ulkomaalaiselle tarjoillaan mämmiä ja ulkomaalaiset ihmettelee että mistähän kummasta moinen virnuilu johtuu.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedä ulkomaalaisista.

      Totta toki, vieraille pitääpi tarjoilla paikallisia erikoisruokia. Lienen itekkin jollekin spedelle tarjonnut mämmiä. Toisaalta mämmi sesonkiruokaa, sitä ei myydä juurikaan sesongin ulkopuolella. Joten kovin usein en ole vieraita sillä kestinnyt.

      Mun erikoistarjottava on rössypotut. Rössöö nyt saa ympärivuoden. Ei tosin tsadista, mutta pakastimessa yleensä pala. Kokemusten mukaan, mämmi ei niin herätä kummastusta, mutta rössy nyt on rössyä, näyttää koiran oksennukselta mutta maistuu erittäin hyvältä.

      Sinällään kumpikaan safka ei varsinaisesti ole mitenkään erikoisia, onhan tuota kaikenlaista puurontapaista ja lihakeittoa tarjolla ympäri maapallon. Itteä kuitenkin jotenkin huvittaa nimenomaa niitten ulkonäkö, Se pettää kummassakin ja kyllä vieraatkin on niitä syöneet, ainakaan kukaan ei ole kieltäytynyt.

      Ja päälle salmiakkikossua. Alkupalaksi ehkä mustaa makkaraa.

      Niettä onhan noit kotimaiset klassikkoeväät tietyllä tavalla komediellisiä, ainakin siis ulkonäöltään. Ja kun ei suomessa niin hirveesti erityisempää omaa ruokakulttuuria ole, parasta kuitenkin pöytään.

      Se kummastutti joskus, jotkut itänaapurilaiset ei pitäneet hilloista. Niissä kun niin paljon siemeniä, joita vaikea syljeskellä pois. Noh, lakkalikööriä sitten.Mutta lakkaliköööri ei olekkaan mustaa ja väri kai mämminkin salaisuus on, on se pikkasen erikoinen väri ruoka-aineissa.

      Mämmi vois myydä ympäri vuoden, hyvää murkinaahan se. Vaikken ite sitä juurikaan syö.

      =DW=

    • Luulen, että ainakin ruotsalaisille se on pettymys, kun sitä jälkiruuaksi sanotaan.

      Näille jälkiruoka pitää olla niin makeaa, että se vie kielen mennessään. Ja sitten, kun se näyttää kuin se olisi suklaata, mutta ei olekaan.
      Suklaapuuro ja suklaavanukas kyllä kelpaisi, eikä väri sävähyttäisi yhtään. Ruotsissahan aikoinaan armeija meni lakkoon, kun eivät enää saaneet sunnuntaiaamuisin suklaapuuroa niinkuin oli tapana ollut.

    • Anonyymi

      Ihan oikeasti mitä väliä mitä ulkomaalaiset ajattele mämmistä tai Suomalaisista tai Suomen tapa kultturista! Ihan okieesti hallo! terv. noita-akka 69v.itä_Hesinki

      • Anonyymi

        Ei olekaan mitään väliä, eikä niitä kaikkein kummallisimpia ruokia kannata heille tarjoillakaan. Emme me kaikki suomalaisetkaan tykkää mämmistä.


    • Anonyymi

      Nyt on ramadanin aika ei saa mitään syodä kuin yöllä.

      • No ilmankos niillä on muslimeilla niin pinna tiukalla nyt.
        Olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että sen ramadanin aikaan heillä on lupa tehdä vain hyviä tekoja. Mutta jospa se vääräuskoisia vastaan taistelu lasketaankin hyväksi teoksi, en tiedä.


    • Anonyymi

      Kuulin myös että pinna on tiukalla eräälläkin miehellä ...kun on tottunut jo Suomalaiseen elämäntapaan ...Kuvittelin että Ramadan kestää viikon ....mutta sehän on Toukokuun eka päivään...
      mimmimum-..mi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe