Suomalaista mämmivirnuilua.

Anonyymi

Ulkomaalaiset ihmettelevät suomalaisten suhtautuyumista mämmiin. Moni ulkomaalainen toteaa suomalaisia vaivaavan joku ihmeen mämmisyndroomaa. Ulkomailla on vastaavan ulkonäön omaavia ruokia vaikka kuinka paljon, mutta niiden suhteen mitään ihmeempää käyttäytymistä ei ole - ei ainakaan mitään vastaavaa kuin suomalaisten mämmisyndrooma. Ihmeen virnuilu alkaa aina kun ulkomaalaiselle tarjoillaan mämmiä ja ulkomaalaiset ihmettelee että mistähän kummasta moinen virnuilu johtuu.

7

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedä ulkomaalaisista.

Totta toki, vieraille pitääpi tarjoilla paikallisia erikoisruokia. Lienen itekkin jollekin spedelle tarjonnut mämmiä. Toisaalta mämmi sesonkiruokaa, sitä ei myydä juurikaan sesongin ulkopuolella. Joten kovin usein en ole vieraita sillä kestinnyt.

Mun erikoistarjottava on rössypotut. Rössöö nyt saa ympärivuoden. Ei tosin tsadista, mutta pakastimessa yleensä pala. Kokemusten mukaan, mämmi ei niin herätä kummastusta, mutta rössy nyt on rössyä, näyttää koiran oksennukselta mutta maistuu erittäin hyvältä.

Sinällään kumpikaan safka ei varsinaisesti ole mitenkään erikoisia, onhan tuota kaikenlaista puurontapaista ja lihakeittoa tarjolla ympäri maapallon. Itteä kuitenkin jotenkin huvittaa nimenomaa niitten ulkonäkö, Se pettää kummassakin ja kyllä vieraatkin on niitä syöneet, ainakaan kukaan ei ole kieltäytynyt.

Ja päälle salmiakkikossua. Alkupalaksi ehkä mustaa makkaraa.

Niettä onhan noit kotimaiset klassikkoeväät tietyllä tavalla komediellisiä, ainakin siis ulkonäöltään. Ja kun ei suomessa niin hirveesti erityisempää omaa ruokakulttuuria ole, parasta kuitenkin pöytään.

Se kummastutti joskus, jotkut itänaapurilaiset ei pitäneet hilloista. Niissä kun niin paljon siemeniä, joita vaikea syljeskellä pois. Noh, lakkalikööriä sitten.Mutta lakkaliköööri ei olekkaan mustaa ja väri kai mämminkin salaisuus on, on se pikkasen erikoinen väri ruoka-aineissa.

Mämmi vois myydä ympäri vuoden, hyvää murkinaahan se. Vaikken ite sitä juurikaan syö.

=DW=

• Luulen, että ainakin ruotsalaisille se on pettymys, kun sitä jälkiruuaksi sanotaan.

Näille jälkiruoka pitää olla niin makeaa, että se vie kielen mennessään. Ja sitten, kun se näyttää kuin se olisi suklaata, mutta ei olekaan.
      Suklaapuuro ja suklaavanukas kyllä kelpaisi, eikä väri sävähyttäisi yhtään. Ruotsissahan aikoinaan armeija meni lakkoon, kun eivät enää saaneet sunnuntaiaamuisin suklaapuuroa niinkuin oli tapana ollut.

• Anonyymi

Ihan oikeasti mitä väliä mitä ulkomaalaiset ajattele mämmistä tai Suomalaisista tai Suomen tapa kultturista! Ihan okieesti hallo! terv. noita-akka 69v.itä_Hesinki

• Anonyymi

Ei olekaan mitään väliä, eikä niitä kaikkein kummallisimpia ruokia kannata heille tarjoillakaan. Emme me kaikki suomalaisetkaan tykkää mämmistä.

• Anonyymi

Nyt on ramadanin aika ei saa mitään syodä kuin yöllä.

• No ilmankos niillä on muslimeilla niin pinna tiukalla nyt.
        Olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että sen ramadanin aikaan heillä on lupa tehdä vain hyviä tekoja. Mutta jospa se vääräuskoisia vastaan taistelu lasketaankin hyväksi teoksi, en tiedä.

• Anonyymi

Kuulin myös että pinna on tiukalla eräälläkin miehellä ...kun on tottunut jo Suomalaiseen elämäntapaan ...Kuvittelin että Ramadan kestää viikon ....mutta sehän on Toukokuun eka päivään...
      mimmimum-..mi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8138
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3922
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      34
      1241
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1122
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1020
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe