Osaisko joku kertoa mikä voi olla vialla, kun noin 7 vuotta vanhan Rosenlewin liedestä vain 2 levyä lämpiää, toiset 2 pysyy kylmänä? Kontrollivalo syttyy kylmienkin kohdalla ja uuni toimii. Sulakkeet on tarkastettu. Ennen "toimimattomuutta" liesi oli ollut poissa paikaltaan, mutta kytkennät teki sähkömies, joten nekin luulisi olevan ok.
Mitä kahden levyn korjaus (vaihto?) mahtaa maksaa?
2 lieden levyä kylmänä
10
11198
Vastaukset
- as-keetti
tasan siitä osaato itse vaihtaa levyt.
OSAAT:
Mittaa levyjen halkaisija ja hae
kierrätyskeskuksesta samanlaiset
5 egee kipale ja vaihda.
ET OSAA:
Osta uusi liesi, tai kitkuttele
kahdella levyllä. Tutustu ihmiseen joka
osaa vaihtaa levyt. - S-käri
"Ennen "toimimattomuutta" liesi oli ollut poissa paikaltaan, mutta kytkennät teki sähkömies, joten nekin luulisi olevan ok". =Todennäköinen syy asennuksessa koska vika ilmestynyt muutoksen yhteydessä.Onko sulake mitattu vätisilmä voi olla paikallaan vaikka sulake palanut.
- olen minä
Ei liesi rikkoonnu itsestään. Kaveri kytki lieden eikä kokeillut toimiiko. Takaisin selvittämään mikä jäi löysälle/kytkemättä.
- mikko100
olen minä kirjoitti:
Ei liesi rikkoonnu itsestään. Kaveri kytki lieden eikä kokeillut toimiiko. Takaisin selvittämään mikä jäi löysälle/kytkemättä.
sulake pimeänä, varma tieto*
- Maire
mikko100 kirjoitti:
sulake pimeänä, varma tieto*
Sulakkeet tarkastin heti ensimmäiseksi ja kokeilin kaikki 3 lieden sulaketta vaihtaa uuteen, ei apua.
- jeps
nollan lenkki lieden kytkentä rimalla paikallaan?
- Janus
Meillä on Rosenlewin 6-7 vuotta vanha keraaminen liesi. Niissä oli tyyppivika. Katkaisimien liittimet kärähtävät, mikä saa aikaa kyseisen vian, jossa puolet levyistä pimenee.
Meillä on sama vika korjattu 3 kertaa. Vikalla kerralla Rosenlew maksoi kaikkien liittimien vaihdon, sen jälkeen on toiminut. Naapurin liedestä on tälläkin hetkellä 2 levyä pimeänä.
Arvaa ostanko koskaan enää kyseisen firman kodinkoneita.- Axu
Mites kun mun mini-Rosenlewissä ei toinen levy toimi kun uuni on päällä? Kyseessä on pienempi kahdesta levystä. Muuten toimii normaalisti.
- sähkäri
Axu kirjoitti:
Mites kun mun mini-Rosenlewissä ei toinen levy toimi kun uuni on päällä? Kyseessä on pienempi kahdesta levystä. Muuten toimii normaalisti.
Pienoisliedet katkaisevat uunia käytettäessä toisen levyn virran, koska pistorasia johon liesi liitetään ei voi antaa riittävästi virtaa sekä levyille että uunille yhtäaikaa. Lietesi toimii siis niikuin pitääkin!
- Kkkeijo
Kävipä itselläkin juuri kuten aiheen aloittajalle. Kaksi toimii ja kaksi ei, valot toimivat ja uunikin lämpiää. Ruuvasin takaa tuollaisen metallilappusen pois jonka takana oletin että sulakkeet löytävät, vaan eivät olleet. Muuta luukkua ei takaseinässä ole. Olisiko tietoa missä Upo-merkkisissä liesissä sijaitsevat sulakkeet niin voisin tarkistaa.
Epäilen että on kyse sulakkeista, koska ennen tätä keittiöstä pamahti leivänpaahdin ja laittoi töpselin pimeäksi (leivänpaahtimella olleen). Ja sen jälkeen alkoi tämä liesi oireilemaan...
Muutenkin kummajuttu kun leivänpaahtimen mennessä sököksi napsautti sähkökaapista automaattisulakkeen 0-asentoon, mutta vaikka nostin sen takaisin I-asentoon ei töpseliin siltikään tule virtaa, mistähän tämä mahtaa johtua? Kyseessä siis kerrostaloasunto ja olen ottanut jo isännöitsijään yhteyttä, toivottavasti pian pääsevät katsomaan asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894