Tuomio tuli, mutta ketä nämä kamalat ihmiset oikein ovat?
Lapsen raiskaus Loviisassa
Anonyymi
4610573
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
Vastaukset 46
Vanhimmat
Nainen on mummoikäinen , 58 vuotias.
Kenneth lindfors ja Katarina Westerholm. Ylen uutisessakin nimet esillä
Miksiköhän naisen iän ilmoittaminen oli sääntöjenvastainen viesti?
Mummoja ei saa maalittaa, he ovat kullannuppuja!
HS ei kerro tuomittujen nimiä uhrin henkilöyden suojelemiseksi.
Olisi hyvä itsekunkin pysähtyä pohtimaan uhrin asemaa.
Uusimaa lehdessä 23.4.2022 tuomittujen nimet, sikäli kun ne jotakin kiinnostaa.
En ymmärrä tätä viestiketjua ollenkaan. Asia on käsitelty loppuun ja tuomiot julistettu. Eiköhän anneta uhrin/uhrien paranemisprosessin alkaa...
Täysin samaa mieltä.
Olen laittanut ylläpidolle ilmoituksen jo aikaisin aamulla. Tehkää muutkin samoin.
Miksi YLE ilmoitti uutisessaan tekijöiden nimet?
Asiaa ei ole loppuunkäsitelty, käräjätuomiosta voi valittaa hovioikeuteen.
Ohhoh! Kaikki ihmiset eivät näe vaikka eivät ole sokeita. No mietipä kumpi se olisi...
Eli haluaisit pienen lapsen tiedot julkisiksi ja vähän mehustella nimillä jne jne?
Vetää aika hiljaiseksi tuollainen pahuus. Onneks sulla ei ole lapsia.
Haluan että poika vaihtaa nimensä viranomaisten myötävaikutuksella, sille en mitään voi että tekijöiden nimet on media (YLE) julkistanut
> https://yle.fi/uutiset/3-12412081
10 ja 8 vuoden tuomioiden saaneiden nimien julkistaminen on yhteiskunnallisesti perusteltu.
Lapsen edun huomioonottaminen ei poista sitä tosiasiaa että lapsiuhrit joutuvat koko elämänsä kohtaamaan sen tosiasian että heidän lapsuudessaan on tapahtunut jotain sellaista että se pitää oikeuden päätöksellä salata 60 vuodeksi.
"En ymmärrä tätä viestiketjua ollenkaan."
Uhrin ja uhrin huoltajan nimet salattu, joten heidän paranemisprosessia ei asiasta palstoilla käyty/käytävä keskustelu voi mitenkään vahingoittaa.
Turhaan huolehdit.
Varmaan ilmoittajalle oli tärkeintä se haluttomuus kohdata ja ymmärtää elämän varjopuolista uutisointia.
Olen täysin sanaton, uskomattomin juttu mitä olen ikinä kuullut. Nyt tulee kyllä vähän pahoja tuntemuksia mikä sun rooli tässä jutussa on.
Roolini on vain kommentoida rikosta ja siitä langetettua tuomiota. Henkilökohtaisten lapsuudenkokemusteni pohjalta. Nimenvaihto oli vain ehdotus mitä pojan ei tarvitse toteuttaa. . Tekijöiden nimet oli hyvä julkistaa tuomioitten pituus huomioonottaen. Totuus tekee joskus kipeää, sinullekin. Mutta elämä on.
Naisten väkivalta on ollut tabu suomalaisessa yhteiskunnassa. Haluan vain avata tuota tabua miesnäkökulmasta.
Minäkin olin kerran sanaton 60- vuotiaan sosiaalitantan uskomattomasta vastauksesta ” se on valitettavaa, mutta mitäs miehet tekevät?”, kerrottuani hänelle isänäitini seksuaaliväkivallasta.
> juttutuokiomme tapahtui naisen työhuoneessa sosiaalipalvelukeskuksessa.
Vai on asia loppuunkäsitelty 😠
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008772527.html
13:35
LOVIISASSA ilmi tullut seksuaalirikosvyyhti on laajenemassa, sillä pitkät vankeustuomiot saaneilla miehellä ja naisella epäillään olevan useampia uhreja.
Tällä hetkellä tutkittavana on kahteen uhriin kohdistuvia uusia rikosepäilyjä. Näistä tapauksista oli jo ehditty nostaa syytteet, mutta asioissa ilmeni lisätutkinnan tarvetta.
Ei saa puhua ettei tieto saavuta kansalaisia. Parempi että lakaistaan maton alle ja jatketaan entiseen malliin. Tällaisten negatiivisten asioiden käsittely on sitäpaitsi epäsuotavaa kaupungin maineelle ja meidän pitäisi jakaa vain positiivisia asioita somealustoilla. Lastensuojelu on korkealla tasolla ja meillä eletään lintukodossa.
Minä sain rikostuomiosta vihiä iltapäivälehtien ja Ylen uutisista että tällaista Loviisassa. Itse asun Kaarinassa. Meillä on kaikki hyvin lastensuojelun saralla.
Kaveri oikeassa KAIKKI PTÄÄ LAKAISTA MATON ALLEE MITÄÄN EI OLE EDES TAPAHTUNUT, VÄÄRIÄ TIETOJA LEVITELLÄÄN
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d285decf-802c-48ef-b5ce-74ccacc53fa0
UUTISETKOTIMAA
Mikä saa aikuisen hyväksikäyttämään lasta? Tutkija kertoo yleiset syyt
Alaikäinen seksuaalirikoksen uhri löytyy usein tekijän lähipiiristä.
Muuten hyvä yritys, mutta kun ei se tutkija kertonutkaan...
Olihan tuossa monta seikkaa kerrottu, iltapäivälehtien artikkelit nyt on lyhyitä pintaraapaisuja.
Naisten pedofilia on edelleen tabu. Miehistä se uskotaan helpommin, mutta jos nainen näyttää aivan tavanomaiselta keski-ikäiseltä, niin se on vaikeampaa uskoa. Varsinkin jos on omaa perhettä. Näin myös heidän on helppo salata tekonsa, kun kukaan ei voisi koskaan uskoa heistä tätä.. Onneksi tuli ilmi ja onneksi näistä puhutaan enemmän. Kyllä täällä Suomessakin akat osaa. Tuli heti mieleen se naisope ja kouluavustaja, jotka jäivät kiinni samanlaisista puuhista.Myös eräs tapaus on, jossa oma äiti hyväksikäytti poikaansa ja samaan aikaan toisistaan tietämättöminä myös kyseisen pojan nuoriso-ohjaaja hyväksikäytti tätä! Aivan törkeää ja kuvottavaa touhua. Mutta tätä tapahtuu!
Näinpä, mummoni kun suuttui pojanpojalleen niin veti hameenhelmat niskaan ja sanoi: ”Tässä on sinulle v*ttua huoranpentu!”.
Loviisa - pieni kaupunki, suuria elämyksiä!
Tuomittujen nimien julkaiseminen on aikalailla kaksiteräinen miekka.
Eräällä keskustelupalstalla on vedetty esille toisen tuomitun perheenjäseniä kielteiseen sävyyn ja se ei voi mitenkään olla perusteltua. Heillä kun ei tietenkään ole osaa eikä arpaa siihen, mitä on tapahtunut.
Kielletään keskustelupalstat! Ongelma katoaa.
Ootko sitä mieltä et näin vakava useampi lapsenraiskaus pitäs unohtaa... Hyvä et nimet julkaistu,kaikki tietää millasia petoja nämä ihmiset on ja osaa varoa heitä aikanaan kun vapautuvat
Mikä on miehen ammatti (jos on)? Naisen ammatti jo tiedetään.
Kysyttiin varmaankin 10 vuoden tuomion saaneen miehen ammattia.
Tämä toki mahdollista. Mutta ei se edelleenkään puolla sitä, että heidän ammattinsa pitäisi tuoda julki.
Uskomattomin juttu mitä olen kuullut. Rouva on palvellut, tavallinen äidillinen. Mitä olen itsekin mutten voi kuvitella tuon sielunmaisemaan.
murhainfo.fi paljon tietoa!
Aika paljon siin sivulla huu haata
Loviisan äideille hyvää äitienpäivää🌹, kaikesta huolimatta .
Kerrankin joku jäi kiinni.
Jäi kii ja tää nainen ja mies saavat uusia tuomioita kesän aikana