Tuomio tuli, mutta ketä nämä kamalat ihmiset oikein ovat?
Lapsen raiskaus Loviisassa
52
9415
Vastaukset
- Anonyymi
Nainen on mummoikäinen , 58 vuotias.
- Anonyymi
Kenneth lindfors ja Katarina Westerholm. Ylen uutisessakin nimet esillä
- Anonyymi
Miksiköhän naisen iän ilmoittaminen oli sääntöjenvastainen viesti?
- Anonyymi
Mummoja ei saa maalittaa, he ovat kullannuppuja!
- Anonyymi
HS ei kerro tuomittujen nimiä uhrin henkilöyden suojelemiseksi.
Olisi hyvä itsekunkin pysähtyä pohtimaan uhrin asemaa.- Anonyymi
Uusimaa lehdessä 23.4.2022 tuomittujen nimet, sikäli kun ne jotakin kiinnostaa.
- Anonyymi
En ymmärrä tätä viestiketjua ollenkaan. Asia on käsitelty loppuun ja tuomiot julistettu. Eiköhän anneta uhrin/uhrien paranemisprosessin alkaa...
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä.
Olen laittanut ylläpidolle ilmoituksen jo aikaisin aamulla. Tehkää muutkin samoin. - Anonyymi
Miksi YLE ilmoitti uutisessaan tekijöiden nimet?
- Anonyymi
Asiaa ei ole loppuunkäsitelty, käräjätuomiosta voi valittaa hovioikeuteen.
- Anonyymi
Ohhoh! Kaikki ihmiset eivät näe vaikka eivät ole sokeita. No mietipä kumpi se olisi...
- Anonyymi
Eli haluaisit pienen lapsen tiedot julkisiksi ja vähän mehustella nimillä jne jne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli haluaisit pienen lapsen tiedot julkisiksi ja vähän mehustella nimillä jne jne?
Vetää aika hiljaiseksi tuollainen pahuus. Onneks sulla ei ole lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan että poika vaihtaa nimensä viranomaisten myötävaikutuksella, sille en mitään voi että tekijöiden nimet on media (YLE) julkistanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan että poika vaihtaa nimensä viranomaisten myötävaikutuksella, sille en mitään voi että tekijöiden nimet on media (YLE) julkistanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 ja 8 vuoden tuomioiden saaneiden nimien julkistaminen on yhteiskunnallisesti perusteltu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 ja 8 vuoden tuomioiden saaneiden nimien julkistaminen on yhteiskunnallisesti perusteltu.
Lapsen edun huomioonottaminen ei poista sitä tosiasiaa että lapsiuhrit joutuvat koko elämänsä kohtaamaan sen tosiasian että heidän lapsuudessaan on tapahtunut jotain sellaista että se pitää oikeuden päätöksellä salata 60 vuodeksi.
- Anonyymi
"En ymmärrä tätä viestiketjua ollenkaan."
Uhrin ja uhrin huoltajan nimet salattu, joten heidän paranemisprosessia ei asiasta palstoilla käyty/käytävä keskustelu voi mitenkään vahingoittaa.
Turhaan huolehdit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohhoh! Kaikki ihmiset eivät näe vaikka eivät ole sokeita. No mietipä kumpi se olisi...
Varmaan ilmoittajalle oli tärkeintä se haluttomuus kohdata ja ymmärtää elämän varjopuolista uutisointia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin sanaton, uskomattomin juttu mitä olen ikinä kuullut. Nyt tulee kyllä vähän pahoja tuntemuksia mikä sun rooli tässä jutussa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin sanaton, uskomattomin juttu mitä olen ikinä kuullut. Nyt tulee kyllä vähän pahoja tuntemuksia mikä sun rooli tässä jutussa on.
Roolini on vain kommentoida rikosta ja siitä langetettua tuomiota. Henkilökohtaisten lapsuudenkokemusteni pohjalta. Nimenvaihto oli vain ehdotus mitä pojan ei tarvitse toteuttaa. . Tekijöiden nimet oli hyvä julkistaa tuomioitten pituus huomioonottaen. Totuus tekee joskus kipeää, sinullekin. Mutta elämä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisten väkivalta on ollut tabu suomalaisessa yhteiskunnassa. Haluan vain avata tuota tabua miesnäkökulmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olin kerran sanaton 60- vuotiaan sosiaalitantan uskomattomasta vastauksesta ” se on valitettavaa, mutta mitäs miehet tekevät?”, kerrottuani hänelle isänäitini seksuaaliväkivallasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olin kerran sanaton 60- vuotiaan sosiaalitantan uskomattomasta vastauksesta ” se on valitettavaa, mutta mitäs miehet tekevät?”, kerrottuani hänelle isänäitini seksuaaliväkivallasta.
> juttutuokiomme tapahtui naisen työhuoneessa sosiaalipalvelukeskuksessa.
- Anonyymi
Vai on asia loppuunkäsitelty 😠
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008772527.html
13:35
LOVIISASSA ilmi tullut seksuaalirikosvyyhti on laajenemassa, sillä pitkät vankeustuomiot saaneilla miehellä ja naisella epäillään olevan useampia uhreja.
Tällä hetkellä tutkittavana on kahteen uhriin kohdistuvia uusia rikosepäilyjä. Näistä tapauksista oli jo ehditty nostaa syytteet, mutta asioissa ilmeni lisätutkinnan tarvetta.
- Anonyymi
Ei saa puhua ettei tieto saavuta kansalaisia. Parempi että lakaistaan maton alle ja jatketaan entiseen malliin. Tällaisten negatiivisten asioiden käsittely on sitäpaitsi epäsuotavaa kaupungin maineelle ja meidän pitäisi jakaa vain positiivisia asioita somealustoilla. Lastensuojelu on korkealla tasolla ja meillä eletään lintukodossa.
- Anonyymi
Minä sain rikostuomiosta vihiä iltapäivälehtien ja Ylen uutisista että tällaista Loviisassa. Itse asun Kaarinassa. Meillä on kaikki hyvin lastensuojelun saralla.
- Anonyymi
Kaveri oikeassa KAIKKI PTÄÄ LAKAISTA MATON ALLEE MITÄÄN EI OLE EDES TAPAHTUNUT, VÄÄRIÄ TIETOJA LEVITELLÄÄN
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d285decf-802c-48ef-b5ce-74ccacc53fa0
UUTISETKOTIMAA
Mikä saa aikuisen hyväksikäyttämään lasta? Tutkija kertoo yleiset syyt
Alaikäinen seksuaalirikoksen uhri löytyy usein tekijän lähipiiristä.- Anonyymi
Muuten hyvä yritys, mutta kun ei se tutkija kertonutkaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten hyvä yritys, mutta kun ei se tutkija kertonutkaan...
Olihan tuossa monta seikkaa kerrottu, iltapäivälehtien artikkelit nyt on lyhyitä pintaraapaisuja.
- Anonyymi
Naisten pedofilia on edelleen tabu. Miehistä se uskotaan helpommin, mutta jos nainen näyttää aivan tavanomaiselta keski-ikäiseltä, niin se on vaikeampaa uskoa. Varsinkin jos on omaa perhettä. Näin myös heidän on helppo salata tekonsa, kun kukaan ei voisi koskaan uskoa heistä tätä.. Onneksi tuli ilmi ja onneksi näistä puhutaan enemmän. Kyllä täällä Suomessakin akat osaa. Tuli heti mieleen se naisope ja kouluavustaja, jotka jäivät kiinni samanlaisista puuhista.Myös eräs tapaus on, jossa oma äiti hyväksikäytti poikaansa ja samaan aikaan toisistaan tietämättöminä myös kyseisen pojan nuoriso-ohjaaja hyväksikäytti tätä! Aivan törkeää ja kuvottavaa touhua. Mutta tätä tapahtuu!
- Anonyymi
Näinpä, mummoni kun suuttui pojanpojalleen niin veti hameenhelmat niskaan ja sanoi: ”Tässä on sinulle v*ttua huoranpentu!”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä, mummoni kun suuttui pojanpojalleen niin veti hameenhelmat niskaan ja sanoi: ”Tässä on sinulle v*ttua huoranpentu!”.
Loviisa - pieni kaupunki, suuria elämyksiä!
- Anonyymi
Tuomittujen nimien julkaiseminen on aikalailla kaksiteräinen miekka.
Eräällä keskustelupalstalla on vedetty esille toisen tuomitun perheenjäseniä kielteiseen sävyyn ja se ei voi mitenkään olla perusteltua. Heillä kun ei tietenkään ole osaa eikä arpaa siihen, mitä on tapahtunut.- Anonyymi
Kielletään keskustelupalstat! Ongelma katoaa.
- Anonyymi
Ootko sitä mieltä et näin vakava useampi lapsenraiskaus pitäs unohtaa... Hyvä et nimet julkaistu,kaikki tietää millasia petoja nämä ihmiset on ja osaa varoa heitä aikanaan kun vapautuvat
- Anonyymi
Mikä on miehen ammatti (jos on)? Naisen ammatti jo tiedetään.
- Anonyymi
Kysyttiin varmaankin 10 vuoden tuomion saaneen miehen ammattia.
- Anonyymi
Tämä toki mahdollista. Mutta ei se edelleenkään puolla sitä, että heidän ammattinsa pitäisi tuoda julki.
- Anonyymi
Uskomattomin juttu mitä olen kuullut. Rouva on palvellut, tavallinen äidillinen. Mitä olen itsekin mutten voi kuvitella tuon sielunmaisemaan.
- Anonyymi
murhainfo.fi paljon tietoa!
- Anonyymi
Aika paljon siin sivulla huu haata
- Anonyymi
Loviisan äideille hyvää äitienpäivää🌹, kaikesta huolimatta .
- Anonyymi
Kerrankin joku jäi kiinni.
- Anonyymi
Jäi kii ja tää nainen ja mies saavat uusia tuomioita kesän aikana
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070