Tutustu moottoreihin ennenkuin ostat auton.
Toyotalla on kaikkein moderneimmat ja enegiatehokkaimmat moottorit ja jo neljännen sukupolven edistyneimmät hybridijärjestelmät.
Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimottorit:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2
"Toyotan neljännen sukupolven hybridijärjestelmä lienee maailman moderneimpia."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3bc69615-01c0-411c-8384-db765a33c806
Paljon polttoainetta kuluttavat ja saastuttavat pikkuturbot kuuluvat viime vuosituhannelle. Surkeat moottorien rimpulat ovat menneisyyttä.
https://www.autoblog.com/2018/02/28/toyota-thermally-efficient-engine/?guccounter=1
https://www.greencarcongress.com/2018/03/201080326-tnga.html
https://jalopnik.com/heres-how-toyotas-new-dynamic-force-engine-is-engineere-1824090404
https://autoweek.com/article/technology/toyotas-new-dynamic-force-engines-promise-more-power-more-efficiency
Eurooppalaisten autonvalmistajien moottorit ovat jääneet jälkeen Toyotan moottorien kehityksestä
64
764
Vastaukset
- Anonyymi
Siihen on kirjoitettu totuus. Juuri näin se tällä hetkellä on. Eurooppalaisten autonvalmistajien moottorit ovat todella surkeita pieniä turboja ja muita surkeita virityksiä.
Toyotan upeat vapaasti hengittävät ja energiatehokkaat moottorit ovat tätä päivää. Sen lisäksi niissä on erittäin luotettava ja kehittynyt hybridijärjestelmä, joka kruunaa polttoaineen kulutuksen pienuuden.
Perehtykää moottoreihin.- Anonyymi
Lähes puolet matkasta sähköllä ja silti vie lähes saman bensaa mitä VW turbomoottori.. Kaukana hyvästä hyötysuhteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes puolet matkasta sähköllä ja silti vie lähes saman bensaa mitä VW turbomoottori.. Kaukana hyvästä hyötysuhteesta.
Lisänä ettei Toyotan moottorissa ole lainkaan väöntöä ja luvatut hevoset laitumella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisänä ettei Toyotan moottorissa ole lainkaan väöntöä ja luvatut hevoset laitumella.
Et olis noin kateellinen Toyotan ylivertaiselle Hybriidi-itselataavalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et olis noin kateellinen Toyotan ylivertaiselle Hybriidi-itselataavalle.
Niin. Mistä se säästö tulee jos esimerkiksi Corolla hybridin keskikulutus on 5,5 litraa/100km?
Mitä merkitystä miten paljon tuosta on ajettu ”sähköllä”
Kulutus vain ja ainostaan ratkaisee, se maksaa.
Mikä tahansa uudehko dieseli myös isommassa kokoluokassa menee pienemmällä kulutuksella, puhumattakaan pienemmistä bensaturboista.
Mikä idea itselataavassa?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Mistä se säästö tulee jos esimerkiksi Corolla hybridin keskikulutus on 5,5 litraa/100km?
Mitä merkitystä miten paljon tuosta on ajettu ”sähköllä”
Kulutus vain ja ainostaan ratkaisee, se maksaa.
Mikä tahansa uudehko dieseli myös isommassa kokoluokassa menee pienemmällä kulutuksella, puhumattakaan pienemmistä bensaturboista.
Mikä idea itselataavassa??Se on niin hieno idea jota vw ei ole osannut vielä tehdä. Huijausohjelmankin joutui ostamaan siihen dieseliin ja pomo sai pitkän vankeustuomion. Jakopäitä on vaihdettu kuin sukkia ja öljyä lisätään viikottain. Osaamiseksiko sitä pitäisi kutsua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes puolet matkasta sähköllä ja silti vie lähes saman bensaa mitä VW turbomoottori.. Kaukana hyvästä hyötysuhteesta.
Miksi kirjoitat tuollaista joka on täyttä valetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisänä ettei Toyotan moottorissa ole lainkaan väöntöä ja luvatut hevoset laitumella.
Kotitielläsi Korpiperän kylän Näretiellä on 60 km:n npeusrajoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoitat tuollaista joka on täyttä valetta?
Ei se ole valetta, kulutusmittauksia on tehty paljon. Muitakin kuin Tojon omia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et olis noin kateellinen Toyotan ylivertaiselle Hybriidi-itselataavalle.
Kateuteen pitäisi olla jokin oikea syy, Toyota ei aiheuta minkäänlaista kateutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole valetta, kulutusmittauksia on tehty paljon. Muitakin kuin Tojon omia.
Maantiellä kuluttaa enemmän kuin muut ja kaupungissa vähemmän kuin muut, eli ihan turha viritys tuo bensalla ladattava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes puolet matkasta sähköllä ja silti vie lähes saman bensaa mitä VW turbomoottori.. Kaukana hyvästä hyötysuhteesta.
Älä valehtele. Kirjoita totta.
- Anonyymi
Hihii, kova on yritys omapojalla.
Entä konerikot? Kansi irtoaa lohkosta, koska putit ei pysy lohkossa kiinni.
Lohko halkeaa kun moottoriin tulee käyntihäiriöitä.
Kaapeloinnit pettää kun kuoret murenee muka pölyn takia ja korkeajännitekaapelit sulattaa kuoret ja iskee oikosulkuun ja auto palaa poroksi sitä myöden.- Anonyymi
Toyotalla ei ole ollut ainuttakaan tiollaista tapausta.
- Anonyymi
Toyotan hybridit ovat täyshybridejä, mutta näin surkea on eurooppalainen kevythybridi
Mitä kevythybridillä tarkoitetaan?
Vastaus:
Hybridiautojen kevyempää päätä edustavat nimensä mukaisesti niin sanotut kevythybridit. Ne ovat autoja, joissa on tyypillisesti pieni ajoakku sekä sähkömoottori, joka avustaa polttomoottoria liikkeellelähdöissä. Kevythybridi ei koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori sammuu esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa alle 30 km/h nopeudessa.
Yksinkertaisimmillaan moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu pieni lisäakku.
Polttoainen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmillä on mitätön vaikutus, joten sitä ei kannata pitää suuressa painoarvossa ostopäätöstä tehdessä. Tämä johtuu siitä, että ne ovat autoja, joissa polttomoottorin rinnalla toimii erillinen pienehkö sähkömoottori, joka toimii vain avustavana voimana. Se voi olla käytössä vain joitakin sekunteja, eikä se voi pääsääntöisesti kuljettaa autoa. TM:n kevythybridin koeajon kohdassa huonoa lukee: "Pieni vaikutus kulutukseen"
Ne kuitenkin pudottavat hieman uudessa WLTP-mittauksessa päästöjä ja tulevat markkinoille ainoastaan EU:n päästömääräysten vuoksi, eivätkä autonostajien toivomina. - Anonyymi
Ja mikä onkaan ero "täyshybridiin"? Hieman isompi akku ja sähkömootori, joilla pääsee ajamaan parkkihallista ulos sähköllä. Kulkee ilman bensaa korkeintaan kilometrin, jonka jälkeen tahkoaa bensaa polttamalla lisää sähköä. Sitäkin saa verkosta paljon edullisemmin.
- Anonyymi
Se ei tee bensaa polttamalla lainkaan sähköä. Sähkö tulee aivan muusta.
- Anonyymi
Edellä kerrotaan se ero. Ei sinun tekstissäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei tee bensaa polttamalla lainkaan sähköä. Sähkö tulee aivan muusta.
Mistä tulee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tulee?
Jos itselataavan tankki on tyhjä liikkeelle lähtiessä, niin auto liikkuu noin kilometrin tai kaksi. Miten sen jälkeen?
Mistä saadaan sähköä liikkumiseen?
- Anonyymi
Kuulostaa vähän kuin Toyotalla on edistyneimmät hevoset.
Eihän polttomoottoreita uusissa autoissa enää kovin kauan ole, ja edistyneimmissä ei moista ole lainkaan.- Anonyymi
Eurooppalaiset kuitenkin joutuvat valmistamaan vielä pitkään autoja surkeilla polttomoottoreillaan, joihin on lisätty surkea kevythybridiviritys.
Esim. pikkuturbot nykyään lähinnä naurattavat.
- Anonyymi
Surkeilla pikkuturboilla yrittävät selvitä sähköautokauteen.
- Anonyymi
Moniko Toyota kulkee tankkaamatta kertaakaan fossiilista? Eikös olekin vanhanaikaista moottoritekniikkaa?
- Anonyymi
Ylivoimainen hybriditekniikka siirryttäessä sähkö- ja vetyautoiluun 2040-luvulla.
- Anonyymi
Tehtaiden toimittamien autojen keskipäästöissä Toyota on edelleen parempi kuin volkkari. Vaikka volkkari toimittaa enemmän sähköautoja, sen polttomoottoriautojen päästöt on rajut ja se toimittaa niitä paljon paljon enemmän kuin sähköautoja.
Toyota siis on ekologisempi vaikkei juuri toimita vielä sähköautoja.
Kysymys on kokonaisuudesta ei esittelyautoista joita et saa vaikka tilaisit.
- Anonyymi
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/
eipä tuolla juuri muita ole kuin euroopan merkkejä..
ja onko mazdassa fordin koneet?- Anonyymi
Mazda teki yhteistyötä foordin kanssa ja heti laatu romahti. Nykyään Mazda tekee yhteistyötä Toyotan kanssa.
Ja niinpä tuotteet ovat erittäin hyviä nykypäivänä.
- Anonyymi
Eurooppalaisten moottorit ovat todella surkeita rimpuloita.
- Anonyymi
Eurooppalaisten moottorit ovat antiikkisia joita on yritetty kaunistaa surkealla kevythybriditekniikalla. Perehtykää asiaan ennen auton ostamista.
- Anonyymi
Montako palkintoa Toyotan moottorit ovat saaneet International Engine of the Year- kisassa?
Montako palkintoa eurooppalaiset moottorit ovat saaneet samassa kisassa?
Voin kertoa, että kyseistä kunnianosoitusta ei päätetä essonbaarin nurkkapöydässä!
Katsopa tuosta linkistä!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako palkintoa Toyotan moottorit ovat saaneet International Engine of the Year- kisassa?
Montako palkintoa eurooppalaiset moottorit ovat saaneet samassa kisassa?
Voin kertoa, että kyseistä kunnianosoitusta ei päätetä essonbaarin nurkkapöydässä!
Katsopa tuosta linkistä!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_YearMontako palkintoa VWn perheauton moottori on saanut?
No mutta eipä tällä asialla olekaan mitään tekemistä voimalinjan hyvyyden kanssa.
Uudesta TM:n cittarivertailusta näkee kulutuksesta missä se ero on. Toyotan kulutus lukemat akku tyhjentyneenä on aivan eri tasolla kuin muiden.
Kysessä on siis koko voimalinja ei vain se pelkkä moottori.
Samanhan näki jo TM 1/20 missä vastakkain oli RAV4 ja farkut. Siinä passat 1.5TSI koneella oli juoppo verrattuna painavaan ja isokokoiseen RAViin ja silti Passat oli suorituskyvyltään heikompi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako palkintoa VWn perheauton moottori on saanut?
No mutta eipä tällä asialla olekaan mitään tekemistä voimalinjan hyvyyden kanssa.
Uudesta TM:n cittarivertailusta näkee kulutuksesta missä se ero on. Toyotan kulutus lukemat akku tyhjentyneenä on aivan eri tasolla kuin muiden.
Kysessä on siis koko voimalinja ei vain se pelkkä moottori.
Samanhan näki jo TM 1/20 missä vastakkain oli RAV4 ja farkut. Siinä passat 1.5TSI koneella oli juoppo verrattuna painavaan ja isokokoiseen RAViin ja silti Passat oli suorituskyvyltään heikompi.No eipä juurikaan uusia Paskatteja liikenteessä enää näy. En minäkään ostaisi huijari konsernilta mitään autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako palkintoa VWn perheauton moottori on saanut?
No mutta eipä tällä asialla olekaan mitään tekemistä voimalinjan hyvyyden kanssa.
Uudesta TM:n cittarivertailusta näkee kulutuksesta missä se ero on. Toyotan kulutus lukemat akku tyhjentyneenä on aivan eri tasolla kuin muiden.
Kysessä on siis koko voimalinja ei vain se pelkkä moottori.
Samanhan näki jo TM 1/20 missä vastakkain oli RAV4 ja farkut. Siinä passat 1.5TSI koneella oli juoppo verrattuna painavaan ja isokokoiseen RAViin ja silti Passat oli suorituskyvyltään heikompi.Tyhmiä kyselet. Esitetystä linkistä olisit itsekin voinut lukea.
Kaikki paitsi yksi ovat tulleet perheautojen 1,0-1,4-litraisille moottoreille! Pelkästään Volkswagen/Audi moottoreille 36 palkintoa Toyotan 22 vastaan. Eurooppalaisille yhteensä yli 140, eikä tuossa ole edes Euroopan Fordia mukana. Japanilaisista Hondakin on palkittu useammin kuin Toyota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä juurikaan uusia Paskatteja liikenteessä enää näy. En minäkään ostaisi huijari konsernilta mitään autoa.
Sitäkin enemmän näkee Id4 ja Id5 malleja. Täyssähköautoja, joille Toyota on yrittänyt kiivaasti tehdä jotain vastaavaa kilpailijaa. Eipä ole vertailut antaneet siitä kovin mairittelevia lausuntoja. Ihan hyvä auto, mutta surkea sähköauto. Suuri kulutus ja hidas lataus. Ei jatkoon noilla tiedoilla.
- Anonyymi
Tämä todistaa kehittyneet Toyotan moottorit. Pienet päästöt eli kaikkein pienin kulutus:
Toyotalla ei ole niskassan samanlaisia päästösakkoja kuin Volkswagenilla oli kun se lanseerasi sähköautonsa markkinoille puolivalmiina prorotyyppeinä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkswagenia-uhkaavat-jattimaiset-sakot-uutuusmalli-ei-tehnytkaan-sita-mita-sen-piti/7974698
"TOYOTALLA ON YKSI SYY kiireettömyyteen sähköautojen kanssa. Sen myymien henkilöautojen hiilidioksidipäästö on Euroopan alhaisin, eikä tarvitse toistaiseksi tuekseen sähköautoja. Toinen syy hitaaseen lähtöön on, että Toyota haluaa päästä mahdollisimman nopeasti käyttämään kiinteäelektrolyyttisiä, tehokkaampia, ajoakkuja."
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-tulee-sahkoautomarkkinoille-joukkoon-sulautuvalla-bz4xlla-suomeen-saapuvat-autot-on-taman-vuoden-osalta-melkein-jo-varattu/ - Anonyymi
Myös Eurooppalaisten valmistajien hevosvankkurit ja ruoskat ovat varmasti jääneet jälkeen. Tänä päivänä aivan yhtä paljon väliä kuin polttomoottoreista puhuttaessa. Ketä menneisyyden teknologia kiinnostaa, kun sillä ei ole enää taloudellista arvoa?
- Anonyymi
Vai ei ole taloudellista arvoa. 7 % viime vuonna valmistetuista ja myydyistä autoista oli sähköautoja.
- Anonyymi
Toyota myi tammi- huhtikuussa miljoona autoa enmmän kuin Volkswagen. Kyllä sillä on väliä.
Teki myös rajua tulosta.
- Anonyymi
Eurooppalaisilla turbon käyttämisessä on lopulta enemmän ongelmia kuin hyötyjä. Turbo vaatii moottorilta vahvempia komponentteja, parempaa lämmönhallintaa ja päästöjen jälkikäsittelyä.
Siis menneen ajan tekniikkaa.- Anonyymi
Eihän konsernimerkit kilpaile muussa kuin huijaamisen määrässä ja laadussa ja tuomion hinnassa. Näin ainakin mediatietojen perusteella voidaan todeta. Todellisuus voi olla vieläkin synkempi kun tuon konsernin historiaa on seurannut.
- Anonyymi
Lainasit Toyotan Euroopan päällikkömiehen sanomisia. Hän puhui vain Toyotan puolesta, ei koko eurooppalaisen autoteollisuuden puolesta.
Toyota on turbotekniikkaa toki tutkinut, mutta kun osaaminen ei ole riittänyt, on johtopäätös kuten henkilö on lausunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainasit Toyotan Euroopan päällikkömiehen sanomisia. Hän puhui vain Toyotan puolesta, ei koko eurooppalaisen autoteollisuuden puolesta.
Toyota on turbotekniikkaa toki tutkinut, mutta kun osaaminen ei ole riittänyt, on johtopäätös kuten henkilö on lausunut.Toyota valmisti paljon kestävimmät turbot kuin eurooppalaiset, mutta hylkäsi ne kun ihmiset halusivat ostaa pienikulutuksisia Toyotan täyshybridejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota valmisti paljon kestävimmät turbot kuin eurooppalaiset, mutta hylkäsi ne kun ihmiset halusivat ostaa pienikulutuksisia Toyotan täyshybridejä.
Ihmiset eivät tajua perehtyä asiaan vaikka pitäisi.
- Anonyymi
Tämän ketjun aloituiksessa on oikeaa tietoa siitä, kuka automaailman teknistä kehitystä johtaa.
- Anonyymi
Rankkaa luettavaa AG-pojille.
- Anonyymi
Sähkömoottorit eivät toimi vieläkään Atkinson-periaatteella?
- Anonyymi
Itselataavissa ei ole männätöntä polttomoottoria vieläkään.
- Anonyymi
Jopa Dacia assa on taloudellisempi motor tekniikka, toyotas tarvii läjän hilavitkutinta että pääsee samalle tasolle!🍌🍌
- Anonyymi
Pikkuturbon kylkeen laitettu sähkömoottori. Naurettava eurooppalainen viritys.
- Anonyymi
Uskaltavat vielä kutsua niitä kevythybrideiksi, vaikka ne eivät ole mitään hybridejä, koska eivät liiku metriäkään sähkön avulla, kuten Toyotan täyshybridit.
- Anonyymi
Kumma, etteivät autonostajat perehdy moottoriasioihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskaltavat vielä kutsua niitä kevythybrideiksi, vaikka ne eivät ole mitään hybridejä, koska eivät liiku metriäkään sähkön avulla, kuten Toyotan täyshybridit.
Paljon viisaampaa, että bensamoottori käy kokoajan ja ottaa apuja sähkömoottorilta kuin se, että bensakone paukuttaa aina välillä käyntiin kun sähkö loppuu tai haluaa kiihdyttää.
- Anonyymi
Todellisuudessa kevythybridiä ei ole olemassakaan, mutta eurooppalaiset autonvalmistajat eivät osaa valmistaa Toyotan kaltaia täyshybridejä niin puhuvat kevythybrideistä.
- Anonyymi
Kaikilla on ns. täyshybridejä ja suurimmalla osaa myös oikeita sähköautoja.
Toyotan hybridit ovat valitettavasti jääneet jo jälkeen muista muutaman vuotta sitten.
- Anonyymi
Toyotan bensakoneet ovat surkeita. Hengettömiä kierroskoneita joissa on useita pahoja ongelmia, kuten kannen irtoamisia, lohkojen halkeamia, öljyn syöntiä ja käynnistysongelmaa ja uusimpana tietyissä lämmönvaihtimen vuotoja.
- Anonyymi
Toyotalla loppui tietämys ja osaaminen jo siinä vaiheessa kun edelliset päästövaatimukset tuli Euroopassa voimaan. Siihen loppui dieselien tarina ja turbomoottoreita eivät osanneet koskaan tehdä.
- Anonyymi
Sivistynyt autonvalmistaja Toyota lopetti dieselien valmistuksen vuoden 2018 loppuun kun tiesi dieselien kysynnän kohtalon jo silloin. Silloin ei astunut voimaan mitään uusia päästövaatimuksia.
Volkswagen ei ainoastaa keskeyttänyt vaan joutui lopettamaan automallien tuotantoa kun uusi WLTP-päästöjen mittustapa otettiin käyttöön 1.9.2018.
https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistynyt autonvalmistaja Toyota lopetti dieselien valmistuksen vuoden 2018 loppuun kun tiesi dieselien kysynnän kohtalon jo silloin. Silloin ei astunut voimaan mitään uusia päästövaatimuksia.
Volkswagen ei ainoastaa keskeyttänyt vaan joutui lopettamaan automallien tuotantoa kun uusi WLTP-päästöjen mittustapa otettiin käyttöön 1.9.2018.
https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/Tämä osoittaa että Toyotasta kirjoitetaan täällä koko ajan perusteetonta pilkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivistynyt autonvalmistaja Toyota lopetti dieselien valmistuksen vuoden 2018 loppuun kun tiesi dieselien kysynnän kohtalon jo silloin. Silloin ei astunut voimaan mitään uusia päästövaatimuksia.
Volkswagen ei ainoastaa keskeyttänyt vaan joutui lopettamaan automallien tuotantoa kun uusi WLTP-päästöjen mittustapa otettiin käyttöön 1.9.2018.
https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/Siihen näköjään loppui monen Volkswagen-konsernin auton valmistaminen. Päästöistä kun ei välitetty mitään.
https://tekniikanmaailma.fi/paljon-automalleja-jaa-pois-myynnista-lahipaivina-volkswagen-ja-peugeot-karsivat-eniten/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen näköjään loppui monen Volkswagen-konsernin auton valmistaminen. Päästöistä kun ei välitetty mitään.
https://tekniikanmaailma.fi/paljon-automalleja-jaa-pois-myynnista-lahipaivina-volkswagen-ja-peugeot-karsivat-eniten/Uskomatonta touhua saksalaisilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomatonta touhua saksalaisilta.
Saksalaiset ja yhleensäkin eurooppalaiset eivät ole pysyneet kehityksen mukana.
- Anonyymi
Tottakai !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1957687- 424412
Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak262155Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O192089Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.281905Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?391726Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta771716Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni221659Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt171623Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi391438