Oiekudenkäynti elatusasioissa ja sen eteneminen

Anonyymi

Hei, osaakohan kukaan kertoa kuinka elatusasioiden oikeidenkäynti pitäisi edistyä. Tilanne siis se että lapsen isä vaan päätti ettei halua olla meidän elämässämme ja yritimme sopia asiaa lastenvalvojan luona. Hän ei kuitenkaan koskaa. Ilmaantunut yhteenkään tapaamiseen ja asia eteni siitä oikeusavun kautta eteenpäin. Isää tavoitettiin heidänkin toimesta mutta häntä ei saatu toimittamaan tulo- ja menoselvityksiä. En ole saanut oikeusavustaja mitään väliaikatietoja tai kunnon informaatiota mitä nyt tapahtuu. Isälle oltiin kuulemma sanottu että asiaa voidaan vielä sovitella ennen oikeudenkäyntiä ja minulle taas sanottiin että käräjäoikeus määrä päivän jolloin asiaa käydään läpi. Osaakohan kukaan täällä kertoa omakohtaisista kokemuksista enemmän? Tuntuisi tyhmältä että taas varattaisiin aika johonkin sovitteluun ja mitä todennäköisemmin isä ei sinnekään tule paikalle ja oikeudenkäynti oletettavasti taas lykkääntyy eteenpäin. Vuoden jo tätä asiaa olen yrittänyt saada edistymään.

9

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti älynnyt vaatia DNA-testin.

      • Anonyymi

        Mikähän tää sun kommentin pointti oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tää sun kommentin pointti oli?

        Joka kolmas maksaa elatusmaksuja toisten miesten lapsista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kolmas maksaa elatusmaksuja toisten miesten lapsista.

        No kiva tietää. Meidän tapauksessa oltiin kuitenkin suhteessa, asuimme yhdessä ja lopulta isyys saatiin vahvistettua vain määrätyn DNA-testin kautta sillä isä vain heitti hanskat tiskiin ennen lapsen syntymää eikä edes hoitanut tätä puolta kuntoon.
        Mut pakko todeta tähän väliin kuinka hienoa on että otit heti miehen puolen vaikkakin hän on tässä tarinassa se paska ihminen joka jätti kaiken äidin vastuulle.
        T:aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kiva tietää. Meidän tapauksessa oltiin kuitenkin suhteessa, asuimme yhdessä ja lopulta isyys saatiin vahvistettua vain määrätyn DNA-testin kautta sillä isä vain heitti hanskat tiskiin ennen lapsen syntymää eikä edes hoitanut tätä puolta kuntoon.
        Mut pakko todeta tähän väliin kuinka hienoa on että otit heti miehen puolen vaikkakin hän on tässä tarinassa se paska ihminen joka jätti kaiken äidin vastuulle.
        T:aloittaja

        Eihän tuo mikään puolen valinta ollut, mutta kaikkien etuhan se on tai ainakin lapsen ja isän että tiedetään kuka isä on, naisia tuntuu kiinnostavan vain miten saa eniten rahaa. Miksi muten vaatisitte elatusmaksuja siitäkin huolimatta että on "liian myöhään" ettei ole isä.


    • Anonyymi

      Jos vaikka ilmoitat sille avustajallesi, että lapsen isä on jokseenkin narsistinen henkilö, että et suostu sovitteluun, sillä vastapuoli jättäisi vain tulematta paikalle. Kyllä asia saadaan menemään eteenpäin, jos vain juristi tietää, että vastapuolesta ei kannata välittää lainkaan, ja vain viedä asiaa eteenpäin ihan normaalina tuomioistuinasiana. Säästyy aika turhalta sovittelulta.

      Mutta kai se normaalikestoinen tuomioistuinprosessi ehkä sen 9 kk kestää. Toki elatusapu määrätään sitten vähintään kanteen vireilletulosta lähtien.

      • Anonyymi

        Hän kyllä tietää että tapaamisia on ollut lähemmäs 10 joissa minä olen aina ollut paikalla mutta isään ei olla saatu yhteyttä kun muutaman kerran puhelimen avustuksella. Olen todennut etten enää halua tätä venyttää yhtään kauemmaksi kuin on pakko ja siksi taas mahdollisuus sovitteluun tuntuu jokseenkin naurettavalta ajatukselta. Kiinnostaisi siis tietää onko kellään kokemusta siitä että onko sovittelu pakollinen vaihe ennen oikeudenkäyntiä vaiko ei. Juristilta en saa vastausta vaikka kuinka yritän. Olettaisin sen kuitenkin taas työstävän käsittelyä kuukausilla eteenpäin. Lapsihan on kohta 2v ennen kun asia saadaan käsiteltyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kyllä tietää että tapaamisia on ollut lähemmäs 10 joissa minä olen aina ollut paikalla mutta isään ei olla saatu yhteyttä kun muutaman kerran puhelimen avustuksella. Olen todennut etten enää halua tätä venyttää yhtään kauemmaksi kuin on pakko ja siksi taas mahdollisuus sovitteluun tuntuu jokseenkin naurettavalta ajatukselta. Kiinnostaisi siis tietää onko kellään kokemusta siitä että onko sovittelu pakollinen vaihe ennen oikeudenkäyntiä vaiko ei. Juristilta en saa vastausta vaikka kuinka yritän. Olettaisin sen kuitenkin taas työstävän käsittelyä kuukausilla eteenpäin. Lapsihan on kohta 2v ennen kun asia saadaan käsiteltyä.

        Siis, sovittelu ei missään tapauksessa ole pakollinen vaihe.


    • Anonyymi

      Hei. Tietääkseni noissa on pitkät jonot. Aikoinaan sain lavallisen kakkaa niskaan lapsiasisassa miehenä..silloin meni vuosia siinä hommassa. Ei kiva olenkaan. Tsemiä sinne:) ja niin takautavastakin voi joutua maksamaan..muistaakseni 5 v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe