TM, uusin numero 20.4.22 sivu 78
Toyota on kertonut aloittavansa kiinteän elektrolyytin akkuteknologiaa hyödyntävien autojen valmistamisen vuonna 2025. Japanilaisjätin sana painaa, mutta LÄHIHISTORIA ON TÄYNNÄ VIIVÄSTYKSIÄ. Kiinteän elektrolyytin akut ovat olleet "noin viiden vuoden päässä tuotannosta" jo joitain vuosia.
Samoin sähköautot tulivat markkinoille vasta vuosia muiden jälkeen ja silloinkin altavastaajana. Lienee itsestään selvää että Toitsu saa hyvän solid-state akun aikaiseksi vain ostamalle sen muilta.
Toyotan Solid state
38
91
Vastaukset
- Anonyymi
Erona muihin on se että Tojottimen tuodessa jotain markkinoille, se toimii.
Toyota tuo hyvin rauhallisesti uusinta uutta koska heidän strategiansa on tekniikan toimivuus ja luotettavuus.
Jos olet todella ostamassa nyt sähköautoa niin turha sitä on Toyotapalstalla itkeä. Ole mies ja marssi rohkeasti vaikka KIA-liikeeseen ja osta sähköauto minkä haluat.
Ei tuo parku mitään auta.- Anonyymi
Kun Toyota jotain vihdoin viimein jotain markkinoille niin se toimii. Asia kyllä näin on mutta tekniikka jo niin vanhaa että muilla sama asia toiminut jo vuosikausia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Toyota jotain vihdoin viimein jotain markkinoille niin se toimii. Asia kyllä näin on mutta tekniikka jo niin vanhaa että muilla sama asia toiminut jo vuosikausia.
Toyotalla on aina uusin tekniikka ja tuhansittain patentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Toyota jotain vihdoin viimein jotain markkinoille niin se toimii. Asia kyllä näin on mutta tekniikka jo niin vanhaa että muilla sama asia toiminut jo vuosikausia.
Hihii, Toyota tuo useimmiten vanhentunutta tekniikkaa ulos ja uusien kanssa on aina ongelmia ja niitä sittä paikkaillaan jos ei ole niin kallista korjata, että pitää vaieta ja käydä oikeitta ensin ja saada uhkasakko jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on aina uusin tekniikka ja tuhansittain patentteja.
Hienoja patentteja Toyota kovasti kehittelee ja ne ei tahdo kelvata edes ilmaiseksi muille.
Kuinka uutta tekniikka on Toyotan itsetyydyttävä hybrid? Hihii! - Anonyymi
Hyundain sähkis valittiin vasta maailman parhaaksi sähköautoksi maailmassa tänä vuonna. Melkein samahan se Kiakin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on aina uusin tekniikka ja tuhansittain patentteja.
Kaikkea löytyy, paitsi oma sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundain sähkis valittiin vasta maailman parhaaksi sähköautoksi maailmassa tänä vuonna. Melkein samahan se Kiakin on.
Ne ostivatkin kaiken tuohon tarvittavan Toyotalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ostivatkin kaiken tuohon tarvittavan Toyotalta.
Hihii, Toyota on ostanut kaikki sähköautonsa PSA:lta ja Subarulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ostivatkin kaiken tuohon tarvittavan Toyotalta.
Olisi Toyotakin ostanut tarvitsemansa tekniikan itseltään, niin olisi ollut oma sähköauto markkinoilla jo vuosia.
Oikeasti, Toyota on jälkujunassa ja kilpailijoilla on jo pitkä kokemus sähköautoista. Tänä vuonna kumpikin näistä sai uuden sukupolven sähköautonsa markkinoille, ja Toyota osti oma raakileensa Subarulta.
- Anonyymi
Ei se kyllä toimi. Monenlaista pikkuvikaa ja suoraan turvallisuuteen vaikuttava jarruongelma on ilmennyt TM:n kestotestistä. Ruosteongelmat ovat vanhastaan tuttuja.
- Anonyymi
Eiköhän ne viat korjaannu, kun käyttöohjeessa kielletään käyttö alle -15°C lämpötiloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän ne viat korjaannu, kun käyttöohjeessa kielletään käyttö alle -15°C lämpötiloissa.
Joo# ei ajoa yli 10nasteen pakkasella eikämksotealla säällä.
- Anonyymi
En ole ostamassa sähköautoa nyt, ajan vielä muutaman vuoden lataushybridillä ja luultavasti siirryn sähköautoon kun tämä on valmis.
Olen melko varma että se ei ole Toyota eikä mikään muukaan itäauto. Veikkan myös että ensimmäisen luotettavasti toimivan Solid State-akun tuo markkinoille saksalainen valmistaja.- Anonyymi
"Veikkan myös että ensimmäisen luotettavasti toimivan Solid State-akun tuo markkinoille saksalainen valmistaja."
Saksalaiset valmistajat ovat tuoneet yleensä puolivalmisteisia tuotteita markkinoille. Ainakin oman kokemukseni mukaan. - Anonyymi
On sinulla erikoiset haaveet. Saksalainen ei tuo nykyään mitään uutta markkinoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla erikoiset haaveet. Saksalainen ei tuo nykyään mitään uutta markkinoille.
Lähes jokaisella jo sähköauto myynnissä. Monella merkillä jo useampi mallikin.
Muutenkin Toyota tippui palttiarallaa 20v sitten kelkasta. Nyt siten hypellään onnesta kun Toyotaan saa jo varusteitakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla erikoiset haaveet. Saksalainen ei tuo nykyään mitään uutta markkinoille.
Sekä Mersu että BMW ovat toyotan edellä tuossa solidstate hommassa. Bemarin teknologia tuntuu Toyotalle kelpaavan - onhan Toyotan nopein jabtehokkain auto itämuotoiltu BMW Toitsun badgella
- Anonyymi
Mersulla on solidstate akku jo valmiina testeissä .
- Anonyymi
Kuinhan mones ilmoitus ja lupaus kierrossa ja aina tullut jotain esteitä, kuten nytkin.
- Anonyymi
Mitä järkeä solid state akuissa enää on, kun Teslan perinteiset akut ovat menneet niistä jo joka mittarilla ohi, poislukien katteeton solid state hypetys?
- Anonyymi
Kaikkein typerintä olisi hylätä upeasti toimiva hybridi ja ostaa joku puolivalmiste sähköauto. Tuskin ikinä saisi maksamaansa välirahaa takaisin
Kun ei asu autossa. Reilusti alle viisi litraa sadalla ja nou hätä. Mielenrauha on havaittavissa taas trafin ensirekisteröintitilastoista jos osaat jostain jotain päätellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein typerintä olisi hylätä upeasti toimiva hybridi ja ostaa joku puolivalmiste sähköauto. Tuskin ikinä saisi maksamaansa välirahaa takaisin
Kun ei asu autossa. Reilusti alle viisi litraa sadalla ja nou hätä. Mielenrauha on havaittavissa taas trafin ensirekisteröintitilastoista jos osaat jostain jotain päätellä.No Toyotalla ei ole valitettavasti kuin pari ladattavaa mallia eikä kumpikaan niistä säväytä. Nekin niin puutteellisia ettei paljoa kiinnosta saatikka Toyotan kuohitut itselataavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Toyotalla ei ole valitettavasti kuin pari ladattavaa mallia eikä kumpikaan niistä säväytä. Nekin niin puutteellisia ettei paljoa kiinnosta saatikka Toyotan kuohitut itselataavat.
Viikon päästä saat taas katsella, kuinka Toyotan kuohitut itselataavat säväyttää myynnin kärkinimenä. 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viikon päästä saat taas katsella, kuinka Toyotan kuohitut itselataavat säväyttää myynnin kärkinimenä. 😆
Eikö edes kaikki konsernin puolivalmisteet enää yhteenlaskettunakaan riitä Toyotan suosion saavuttamiseen.
- Anonyymi
Vaikka toimiskin niin tehtaan rakentaminen vähintään 5 vuotta ja samalla tuotannon laajentaminen niin myöhässä ollaan kun kiinalaiset sun muut menee jo ohi ennenkuin peruskiveä on muurattu.
- Anonyymi
Toyota siis panostaa vihdoinkin kunnolla sähköautoiluun, jo oli aikakin tajuta mihin autoilu menee.
Saapa nähdä saavatko mitään aikaan 15 miljardilla eurolla jonka aikovat siihen panostaa?- Anonyymi
Nii ih, volsukin "panosti" pelkästään päästöjen "vähentämiseen" ainakin kolmekymmentä miljardia eli tuplat eikä saanut vielä muuta aikaiseksi kuin katastrofin .
- Anonyymi
Toyota tuo jos tuo solid state akut ensin vain hybrideihin ei täyssähkömalleihin?
- Anonyymi
Toyotan 100% valmiit Solid State akut tulevat markkinoille 10 vuotta ennen kilpailijoiden virityksiä. Toyota tekee laakista valmiita ajopelejä.
- Anonyymi
No voi kyllä olla ettänkymmeneen vuoteen tulee koska BMW on aika pitkällä noissa ja saavat sen kasaan viiteen vuoteen. Toyota panee sitten jenit jonoon
- Anonyymi
Toyota solid state AKUT TULEE KYMMENENVUOTTA JÄLKEEN MUITA .toyota on ikusuuden jäljessä muita.hiiiii
- Anonyymi
Miten tuo Toyota voi olla noin ylivoimainen akkutekniikassakin?
- Anonyymi
Toyota on ylivoimainen kaikessa, mikä kiinnostaa ostajien enemmistöä, kuten laatu, luotettavuus, arvon säilyminen, viattomuus, taloudellisuus ja uskottava takuu ja luotettava valmistaja. Niillä mitatuilla ominaisuuksilla yltää piikkipaikalle meillä ja maailmalla. Ei mikään ensimmäiseksi ehtiminen puolivalmisteilla ja keskeneräisillä tuotteilla tarkoita mitään laatua. Testauttaminen asiakkailla tarkoittaa testauskulujen siirtämistä valmistajalta asiakkaille, eli hyväuskoisille hölmöille.
- Anonyymi
Toyota lupaa jo nyt 10v takuun akkuille ja niiden kapasiteetin pysymiselle.
Tässä on juurkin se miksi Toytoa ei tule heti ekana markkinoille puoliraakileella tekniikalla. Tojon itselataavien akutkin näyttää ihan oikeasti kestävän yli kymmenen vuotta vaikka itselataavan akku on paljon kovemmalla rasituksella kuin sähköautossa. Purkukertoja itselataavassa tulee paljon enemmän.
Kyse akkujen kanassa onkin siitä millainen battery management on käytössä ja tietysti kyllä akun laatukin vaikuttaa. Akkuja voi tehdä halvalla ja sitten niitä voi myös tehdä hyvin. Toyota ei tee akkuja mutta tekee yhteistyötä panasonicin kanssa mikä on yksi kovimmista akkufirmoista.
MUTTA me jokainen voimme ostaa sellaisen auton kuin haluamme. Tojotin ei ole kaikille sopiva kuten ei mikään muukaan merkki.
Minä haluasin auton minkä muotoilun, ergonomian ja kaiken ajettavuuteen, mukavuuteen ja käytettävyyteen liittyvän suunnittelisi Volvo tai Mersu ja sitten kaiken muun hoitaisi Toyota. Tuollaist akun ei ole niin pitää sitten vain valita se itselleen vähiten huono.
On muutes jännä juttu että tälläkin palstalla suurin osaa kirjoittajista ei ole ostanut uutta autoa eikä tule ostamaan uutta autoa mutta silti on vankat mielipiteet sitää millainen auto muiden pitäisi ostaa uutena. TM:n itseään toimittajina pitävät vihertytöt luulevat että autovalmistajat tekevät ihan itse omissa pajoissaan kaiken. Muttereista renkaiden nastoihin asti. Tosin miksipä eivät luulisi, kun ovat vieläpä kommunisteja.
Toyota kuinkin suunnittelee kaiken muun lisäksi asiat erityisen huolellisesti pitääkseen laadun korkealla, japanilaiseen tapaan. Toyota on myös TQM:n edelläkävijä (Total Quality Management).
Jos nää kateelliset heti-mulle-kaikki-hätähousut eivät "saa" heti jotain autoa (jota eivät edes aio ostaa) niin sillä ei ole väliä. Eri tekniikat arvioidaan huolella ja testataan moneen kertaan ennen kuin ne menevät massatuotantoon.- Anonyymi
Voi toveri kyykman onko tossa trollauksessasi nyt jotain uuttaja asiaakin. Sun kannattaa kyllä tutustua kunnolla vaikka TM:n toimitukseen. Onkohan siellä montakaan Putinin trollia, kuten sinä.
Anonyymi kirjoitti:
Voi toveri kyykman onko tossa trollauksessasi nyt jotain uuttaja asiaakin. Sun kannattaa kyllä tutustua kunnolla vaikka TM:n toimitukseen. Onkohan siellä montakaan Putinin trollia, kuten sinä.
Kovasti ne kehuvat erästä itä"autoa" ja Venäjällä tehtyjä renkaita.
Nk. "toimittajillaan" on ohjeistuksena sylkäistä kolme kertaa olan yli ja vääntää naama sitruunairvistykseen jos näkevät läntisen sivilisaation tekeleitä, kuten vaikkapa MB:n, Fordin tai Toyotan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1215737- 292090
- 1771922
Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661094Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101083Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24977- 73967
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24892Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42887Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12755