Toyotan Solid state

Anonyymi

TM, uusin numero 20.4.22 sivu 78
Toyota on kertonut aloittavansa kiinteän elektrolyytin akkuteknologiaa hyödyntävien autojen valmistamisen vuonna 2025. Japanilaisjätin sana painaa, mutta LÄHIHISTORIA ON TÄYNNÄ VIIVÄSTYKSIÄ. Kiinteän elektrolyytin akut ovat olleet "noin viiden vuoden päässä tuotannosta" jo joitain vuosia.

Samoin sähköautot tulivat markkinoille vasta vuosia muiden jälkeen ja silloinkin altavastaajana. Lienee itsestään selvää että Toitsu saa hyvän solid-state akun aikaiseksi vain ostamalle sen muilta.

38

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erona muihin on se että Tojottimen tuodessa jotain markkinoille, se toimii.
      Toyota tuo hyvin rauhallisesti uusinta uutta koska heidän strategiansa on tekniikan toimivuus ja luotettavuus.

      Jos olet todella ostamassa nyt sähköautoa niin turha sitä on Toyotapalstalla itkeä. Ole mies ja marssi rohkeasti vaikka KIA-liikeeseen ja osta sähköauto minkä haluat.

      Ei tuo parku mitään auta.

      • Anonyymi

        Kun Toyota jotain vihdoin viimein jotain markkinoille niin se toimii. Asia kyllä näin on mutta tekniikka jo niin vanhaa että muilla sama asia toiminut jo vuosikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Toyota jotain vihdoin viimein jotain markkinoille niin se toimii. Asia kyllä näin on mutta tekniikka jo niin vanhaa että muilla sama asia toiminut jo vuosikausia.

        Toyotalla on aina uusin tekniikka ja tuhansittain patentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Toyota jotain vihdoin viimein jotain markkinoille niin se toimii. Asia kyllä näin on mutta tekniikka jo niin vanhaa että muilla sama asia toiminut jo vuosikausia.

        Hihii, Toyota tuo useimmiten vanhentunutta tekniikkaa ulos ja uusien kanssa on aina ongelmia ja niitä sittä paikkaillaan jos ei ole niin kallista korjata, että pitää vaieta ja käydä oikeitta ensin ja saada uhkasakko jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on aina uusin tekniikka ja tuhansittain patentteja.

        Hienoja patentteja Toyota kovasti kehittelee ja ne ei tahdo kelvata edes ilmaiseksi muille.
        Kuinka uutta tekniikka on Toyotan itsetyydyttävä hybrid? Hihii!


      • Anonyymi

        Hyundain sähkis valittiin vasta maailman parhaaksi sähköautoksi maailmassa tänä vuonna. Melkein samahan se Kiakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on aina uusin tekniikka ja tuhansittain patentteja.

        Kaikkea löytyy, paitsi oma sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyundain sähkis valittiin vasta maailman parhaaksi sähköautoksi maailmassa tänä vuonna. Melkein samahan se Kiakin on.

        Ne ostivatkin kaiken tuohon tarvittavan Toyotalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ostivatkin kaiken tuohon tarvittavan Toyotalta.

        Hihii, Toyota on ostanut kaikki sähköautonsa PSA:lta ja Subarulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ostivatkin kaiken tuohon tarvittavan Toyotalta.

        Olisi Toyotakin ostanut tarvitsemansa tekniikan itseltään, niin olisi ollut oma sähköauto markkinoilla jo vuosia.
        Oikeasti, Toyota on jälkujunassa ja kilpailijoilla on jo pitkä kokemus sähköautoista. Tänä vuonna kumpikin näistä sai uuden sukupolven sähköautonsa markkinoille, ja Toyota osti oma raakileensa Subarulta.


    • Anonyymi

      Ei se kyllä toimi. Monenlaista pikkuvikaa ja suoraan turvallisuuteen vaikuttava jarruongelma on ilmennyt TM:n kestotestistä. Ruosteongelmat ovat vanhastaan tuttuja.

      • Anonyymi

        Eiköhän ne viat korjaannu, kun käyttöohjeessa kielletään käyttö alle -15°C lämpötiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne viat korjaannu, kun käyttöohjeessa kielletään käyttö alle -15°C lämpötiloissa.

        Joo# ei ajoa yli 10nasteen pakkasella eikämksotealla säällä.


    • Anonyymi

      En ole ostamassa sähköautoa nyt, ajan vielä muutaman vuoden lataushybridillä ja luultavasti siirryn sähköautoon kun tämä on valmis.

      Olen melko varma että se ei ole Toyota eikä mikään muukaan itäauto. Veikkan myös että ensimmäisen luotettavasti toimivan Solid State-akun tuo markkinoille saksalainen valmistaja.

      • Anonyymi

        "Veikkan myös että ensimmäisen luotettavasti toimivan Solid State-akun tuo markkinoille saksalainen valmistaja."

        Saksalaiset valmistajat ovat tuoneet yleensä puolivalmisteisia tuotteita markkinoille. Ainakin oman kokemukseni mukaan.


      • Anonyymi

        On sinulla erikoiset haaveet. Saksalainen ei tuo nykyään mitään uutta markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla erikoiset haaveet. Saksalainen ei tuo nykyään mitään uutta markkinoille.

        Lähes jokaisella jo sähköauto myynnissä. Monella merkillä jo useampi mallikin.
        Muutenkin Toyota tippui palttiarallaa 20v sitten kelkasta. Nyt siten hypellään onnesta kun Toyotaan saa jo varusteitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla erikoiset haaveet. Saksalainen ei tuo nykyään mitään uutta markkinoille.

        Sekä Mersu että BMW ovat toyotan edellä tuossa solidstate hommassa. Bemarin teknologia tuntuu Toyotalle kelpaavan - onhan Toyotan nopein jabtehokkain auto itämuotoiltu BMW Toitsun badgella


      • Anonyymi

        Mersulla on solidstate akku jo valmiina testeissä .


    • Anonyymi

      Kuinhan mones ilmoitus ja lupaus kierrossa ja aina tullut jotain esteitä, kuten nytkin.

    • Anonyymi

      Mitä järkeä solid state akuissa enää on, kun Teslan perinteiset akut ovat menneet niistä jo joka mittarilla ohi, poislukien katteeton solid state hypetys?

      • Anonyymi

        Kaikkein typerintä olisi hylätä upeasti toimiva hybridi ja ostaa joku puolivalmiste sähköauto. Tuskin ikinä saisi maksamaansa välirahaa takaisin
        Kun ei asu autossa. Reilusti alle viisi litraa sadalla ja nou hätä. Mielenrauha on havaittavissa taas trafin ensirekisteröintitilastoista jos osaat jostain jotain päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein typerintä olisi hylätä upeasti toimiva hybridi ja ostaa joku puolivalmiste sähköauto. Tuskin ikinä saisi maksamaansa välirahaa takaisin
        Kun ei asu autossa. Reilusti alle viisi litraa sadalla ja nou hätä. Mielenrauha on havaittavissa taas trafin ensirekisteröintitilastoista jos osaat jostain jotain päätellä.

        No Toyotalla ei ole valitettavasti kuin pari ladattavaa mallia eikä kumpikaan niistä säväytä. Nekin niin puutteellisia ettei paljoa kiinnosta saatikka Toyotan kuohitut itselataavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Toyotalla ei ole valitettavasti kuin pari ladattavaa mallia eikä kumpikaan niistä säväytä. Nekin niin puutteellisia ettei paljoa kiinnosta saatikka Toyotan kuohitut itselataavat.

        Viikon päästä saat taas katsella, kuinka Toyotan kuohitut itselataavat säväyttää myynnin kärkinimenä. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon päästä saat taas katsella, kuinka Toyotan kuohitut itselataavat säväyttää myynnin kärkinimenä. 😆

        Eikö edes kaikki konsernin puolivalmisteet enää yhteenlaskettunakaan riitä Toyotan suosion saavuttamiseen.


    • Anonyymi

      Vaikka toimiskin niin tehtaan rakentaminen vähintään 5 vuotta ja samalla tuotannon laajentaminen niin myöhässä ollaan kun kiinalaiset sun muut menee jo ohi ennenkuin peruskiveä on muurattu.

    • Anonyymi

      Toyota siis panostaa vihdoinkin kunnolla sähköautoiluun, jo oli aikakin tajuta mihin autoilu menee.
      Saapa nähdä saavatko mitään aikaan 15 miljardilla eurolla jonka aikovat siihen panostaa?

      • Anonyymi

        Nii ih, volsukin "panosti" pelkästään päästöjen "vähentämiseen" ainakin kolmekymmentä miljardia eli tuplat eikä saanut vielä muuta aikaiseksi kuin katastrofin .


    • Anonyymi

      Toyota tuo jos tuo solid state akut ensin vain hybrideihin ei täyssähkömalleihin?

    • Anonyymi

      Toyotan 100% valmiit Solid State akut tulevat markkinoille 10 vuotta ennen kilpailijoiden virityksiä. Toyota tekee laakista valmiita ajopelejä.

      • Anonyymi

        No voi kyllä olla ettänkymmeneen vuoteen tulee koska BMW on aika pitkällä noissa ja saavat sen kasaan viiteen vuoteen. Toyota panee sitten jenit jonoon


    • Anonyymi

      Toyota solid state AKUT TULEE KYMMENENVUOTTA JÄLKEEN MUITA .toyota on ikusuuden jäljessä muita.hiiiii

    • Anonyymi

      Miten tuo Toyota voi olla noin ylivoimainen akkutekniikassakin?

      • Anonyymi

        Toyota on ylivoimainen kaikessa, mikä kiinnostaa ostajien enemmistöä, kuten laatu, luotettavuus, arvon säilyminen, viattomuus, taloudellisuus ja uskottava takuu ja luotettava valmistaja. Niillä mitatuilla ominaisuuksilla yltää piikkipaikalle meillä ja maailmalla. Ei mikään ensimmäiseksi ehtiminen puolivalmisteilla ja keskeneräisillä tuotteilla tarkoita mitään laatua. Testauttaminen asiakkailla tarkoittaa testauskulujen siirtämistä valmistajalta asiakkaille, eli hyväuskoisille hölmöille.


    • Anonyymi

      Toyota lupaa jo nyt 10v takuun akkuille ja niiden kapasiteetin pysymiselle.
      Tässä on juurkin se miksi Toytoa ei tule heti ekana markkinoille puoliraakileella tekniikalla. Tojon itselataavien akutkin näyttää ihan oikeasti kestävän yli kymmenen vuotta vaikka itselataavan akku on paljon kovemmalla rasituksella kuin sähköautossa. Purkukertoja itselataavassa tulee paljon enemmän.
      Kyse akkujen kanassa onkin siitä millainen battery management on käytössä ja tietysti kyllä akun laatukin vaikuttaa. Akkuja voi tehdä halvalla ja sitten niitä voi myös tehdä hyvin. Toyota ei tee akkuja mutta tekee yhteistyötä panasonicin kanssa mikä on yksi kovimmista akkufirmoista.

      MUTTA me jokainen voimme ostaa sellaisen auton kuin haluamme. Tojotin ei ole kaikille sopiva kuten ei mikään muukaan merkki.
      Minä haluasin auton minkä muotoilun, ergonomian ja kaiken ajettavuuteen, mukavuuteen ja käytettävyyteen liittyvän suunnittelisi Volvo tai Mersu ja sitten kaiken muun hoitaisi Toyota. Tuollaist akun ei ole niin pitää sitten vain valita se itselleen vähiten huono.

      On muutes jännä juttu että tälläkin palstalla suurin osaa kirjoittajista ei ole ostanut uutta autoa eikä tule ostamaan uutta autoa mutta silti on vankat mielipiteet sitää millainen auto muiden pitäisi ostaa uutena.

    • TM:n itseään toimittajina pitävät vihertytöt luulevat että autovalmistajat tekevät ihan itse omissa pajoissaan kaiken. Muttereista renkaiden nastoihin asti. Tosin miksipä eivät luulisi, kun ovat vieläpä kommunisteja.

      Toyota kuinkin suunnittelee kaiken muun lisäksi asiat erityisen huolellisesti pitääkseen laadun korkealla, japanilaiseen tapaan. Toyota on myös TQM:n edelläkävijä (Total Quality Management).

      Jos nää kateelliset heti-mulle-kaikki-hätähousut eivät "saa" heti jotain autoa (jota eivät edes aio ostaa) niin sillä ei ole väliä. Eri tekniikat arvioidaan huolella ja testataan moneen kertaan ennen kuin ne menevät massatuotantoon.

      • Anonyymi

        Voi toveri kyykman onko tossa trollauksessasi nyt jotain uuttaja asiaakin. Sun kannattaa kyllä tutustua kunnolla vaikka TM:n toimitukseen. Onkohan siellä montakaan Putinin trollia, kuten sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi toveri kyykman onko tossa trollauksessasi nyt jotain uuttaja asiaakin. Sun kannattaa kyllä tutustua kunnolla vaikka TM:n toimitukseen. Onkohan siellä montakaan Putinin trollia, kuten sinä.

        Kovasti ne kehuvat erästä itä"autoa" ja Venäjällä tehtyjä renkaita.

        Nk. "toimittajillaan" on ohjeistuksena sylkäistä kolme kertaa olan yli ja vääntää naama sitruunairvistykseen jos näkevät läntisen sivilisaation tekeleitä, kuten vaikkapa MB:n, Fordin tai Toyotan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      5737
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2090
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1922
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1094
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1083
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      967
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      892
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      755
    Aihe