Mistä saa halvan tai ilmaisen hosting -palvelun, mutta yrityksen pitää olla 100% rehellinen ?
Loin eilen tunnukset peräti ilmaiseen hosting -palveluun, ja eilen kaikki toimikin 100% hienosti.
MUTTA
Tänään sivut ovat kadonneet netistä !
MIKSIKÖ?
Epäilen syyksi toimijan epärehellisyyttä !
Eli ilmeisesti kuvio on seuraavanlainen:
Houkutellaan asiakas sisään tarjoamalla vuodeksi ilmainen hosting, sitten vuoden päästä muuttuu maksulliseksi. Yritetään pakottaa asiakas kaappaamalla verkkotunnus, eli siirto muualle ei sitten myöhemmin onnistukaan, vaan siirto joko estetään tai esto puretaan vain maksamalla !
Mistäkö päättelin?
No, yritin jo etukäteen torjua riskin käyttämällä ulkopuolisen toimijan dns -palvelua, EN web -hotellin omaa!
Ilmeisesti kun huomasivat tämän, niin estivät sivustoni näkymisen !
Aion toimia samoin jatkossakin, domain -kaappausten välttämiseksi.
Domain nimi on minun, kun olen siitä maksanut, en aio luovuttaa sitä web -hotellin haltuun !
Eli mistä halpa tai ilmainen web -hosting, ja niin, että hostaajalle sopii se, että käytän ulkopuolista dna -palvelua, en hostaajan omaa ?
Toivomus olisi nimenomaan halpa...
ja jos mahdollista, niin haluaisin oikeuden ajaa binääriohjelmia, siis sellaisia, joiden tuottamiseen yksi tapa on tämä (muitakin ON !):
gcc -c minunwebpalvelu.c
gcc minunwebpalvelu.o -o minunwebpalvelu (Linux -ympäristössä)
TAI
gcc minunwebpalvelu.o -o minunwebpalvelu.exe (Windows -ympäristössä)
Minulle toisaalta sopii, että hosting -firmalla on oikeus tarkkailla ohjelman CPU- käyttöä ja rajoittaa sitä, mikäli CPU -käyttö on kohtuutoman korkeaa.
Mutta binääriohjelma on kuitenkin teknisesti eri asia kuin se, että ohjelmien ainoaksi vaihotehdoksi tarjotaan esim. PERL, PHP, JAVA tai Python -tulkkia.
Kas kun binääriohjelman voi tuottaa itse valitsemallaan ohjelmointikielellä, toki niiden joukosta, joille on saatavana kääntäjä, joka tuottaa kohdeympäristössä toimivaa koodia.
JOS kohdeympäristöä ei kerrota, silloin pitäisi vielä koodata pieni ohjelma esim. pythonilla tai javalla, siis pikkuohjelma, joka tulostaa tiedot CPU:sta ja käyttöjärjestelmästä, paitsi jos tiedot saa muutenkin, esim. linuxix uname -a -komennolla.
em. tiedot ihan vain siksi, että osaan tuottaa oikeanlaisen binääriohjelman oikealla kääntäjällä tai ristikääntäjällä (engl. "cross compiler").
ristikääntäjähän tarkoittaa sitä, että esim. windows PC:ssä ajetaan kääntäjää, joka tuottaa esim. Androidille (ARM -prosessorille) tarkoitetun .apk -tiedoston.
Tai vastaavasti esim. windows PC:ssä ajetaan kääntäjää, joka tuottaa esim. Linuxissa (määrätylle ja halutulle CPU:lle) toimivan ohjelman "executable", jotka windowsissa olisivat -EXE -päätteisiä, mutta jotka linuxissa perinteisesti ovat kokonaan ilman tiedostopäätettä.
Halpa tai ilmainen hosting -palvelu, mutta rehellinen ?
5
1135
Vastaukset
Kuinka halpa pitäisi olla ja millaista palvelua tarvitset, esim. onko VPS (Virtual Private Server) ok vai pitääkö olla helpompi käyttää?
Esimerkiksi digitalocean.com :lta saa VPS:n 6,20 dollaria/kk ja onnistuu ulkopuolinen DNS ja binääriohjelmien käyttö - tosin vaatii jonkin verran linux-osaamista että saa nettisivun toimimaan VPS:ssä. Tämä on ehdottoman luotettava, olen ollut asiakkaana vuosia.
hetzner.com :lta saa VPS:n 4,33 €/kk mutta tuosta minulla ei ole kokemusta.
Vai etsitkö jotain selvästi halvempaa?- Anonyymi
Domain247:lla on ainakin edulliset hostingpalvelut ja nimipalvelut voivat sijaita muualla. Ainakin tilausvaiheessa on mahdollista valita "Käytän jo rekisteröityä verkkotunnusta ja päivitän siihen nimipalvelintiedot itse". Tietty nimipalvelin pitää olla jossain. Tuolta saa kyllä EPP-koodin ihan omilta sivuilta pyydettyä, jos joskus tulee tarve siirtää domain muualle, vaikka käyttäisi Domain247:n nimipalvelimia.
https://domain247.fi/webhotelli/ Anonyymi kirjoitti:
Domain247:lla on ainakin edulliset hostingpalvelut ja nimipalvelut voivat sijaita muualla. Ainakin tilausvaiheessa on mahdollista valita "Käytän jo rekisteröityä verkkotunnusta ja päivitän siihen nimipalvelintiedot itse". Tietty nimipalvelin pitää olla jossain. Tuolta saa kyllä EPP-koodin ihan omilta sivuilta pyydettyä, jos joskus tulee tarve siirtää domain muualle, vaikka käyttäisi Domain247:n nimipalvelimia.
https://domain247.fi/webhotelli/Domain247:n sivuilta ei selviä voiko tuolla käyttää omia binääriohjelmia joita aloittaja tarvitsee.
Joskus tuollaisissa webhotelli palveluissa omien binääriohjelmien käyttö on estetty, minkä takia ehdotinkin VPS palveluita joissa ei koskaan ole tällaista rajoitusta.
- Anonyymi
"Mistä saa halvan tai ilmaisen hosting -palvelun, mutta yrityksen pitää olla 100% rehellinen ?"
Amazon, Google, Microsoft.. Onhan näillä se joku free tier missä on rajoitteita. Ilmaisia servereitä ajetaan silloin kun on vapaata resurssia. Palvelimen käynnistyminen voi myös kestää hetken kun niitä sammutellaan kun ei ole käyttäjiä. Linode on myös yksi halpa.
Maksamalla selviää. 5€/kk domain saa ainakin jonkun gigan pikkukoneen.
"Tänään sivut ovat kadonneet netistä !"
Kannattaa lukea mitä ilmaisuus tarkoittaa.
"Mutta binääriohjelma on kuitenkin teknisesti eri asia kuin se, että ohjelmien ainoaksi vaihotehdoksi tarjotaan esim. PERL, PHP, JAVA tai Python -tulkkia."
Selviää kun hankkii virtuaalikoneen, eikä jotain kotisivualustaa.
"em. tiedot ihan vain siksi, että osaan tuottaa oikeanlaisen binääriohjelman oikealla kääntäjällä tai ristikääntäjällä (engl. "cross compiler")."
Tavallisin käytäntö on kääntää koko ohjelma palvelimen pikku kilkkeet Docker containeriin ja sitä sitä sitten ajetaan palvelutarjoajalla joka tukee suoraan Docker containereita, tai sitten käynnistää virtuaalipalvelimessa Dockerin ja ajaa siellä.
Käytännössä silloin riittää, että on virtuaalipalvelimessa Linux ja AMD64 arkkitehtuuri, ja container tehty Linuxille. Valmiit containerit menee sitten vaikka siellä Googlella tai omassa virtuaalipalvelimessa missä Linux. - Anonyymi
Minulla on yritys josta voin sulle antaa tuolla tavalla miten sä halusit. Vpit asentaa sinne esim Wordpressin! Laita mulle sähköpostia: [email protected]
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389