Kauden kilometrit ?

Anonyymi

Näin kun hiihtokausi kääntyy loppua kohden, niin päätin laskea missä kellon mukaan mennään.

Hämmästys oli suuri, kun eiliselle oli täynnä 5000 km ja uusia tulee vielä toukokuussakin.

Joskus oli uutisissa, että Iivokin ylittää kausitasolla 5tkm. Missä määrissä menee pisimmät kertymät 1.9. 2021 - 23.4.2022 ?

14

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syyskuussa harvalle tuli, Sotkamon hallista puhumatta, vielä lumikilometrejä.

      Evakossa etä"töissä" olleille on kertynyt tuo määrä ja ylikin. Iivo ja Krista eivät ole vielä julkaisseet tilastojaan, taitavat olla vieläkin yliperällä kasaamassa mättöä.

    • Anonyymi

      Hiihtokausi jatkuu vielä kesäkuulle saakka meillä karavaanareilla. Kahden Kalan pilkin jälkeen hiihdellään Haltille pilkille. Ilman mitään Rainereita ja älyttömyyskelloja.

      Kilometrit tulee ja menee, nautinto on pääasia.

    • Anonyymi

      Kansallinen kisakausi päättyi vappuviikolle, jos "juhannuskisoja" ja rullahiihtoa ei lasketa.

      Ammattitasolla lumella hiihdettyjä kilometrejä kertyy keskimäärin 4 - 10 T km/vuosi.

      Tämä määrä siis siten, että kisatessa luullaan olevan palautuneena.

    • Anonyymi

      Hyviä hankiaisia ja kersteitä jatkuu vielä pitkään Yliperän korvissa. Nyt on liikkeellä vain tosihiihtäjiä. Hurjimmat hiihtää vielä heinäkuussakin lumenjäämillä.

      • Anonyymi

        Heinäkuussa suomi lumeton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinäkuussa suomi lumeton.

        no höpsis, Rukalla lunta riittää. Uutta hiihtokautta jo suunnitellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no höpsis, Rukalla lunta riittää. Uutta hiihtokautta jo suunnitellaan.

        Rukan laskettelukausi avataan Saaruassa perjantaina 7.10.2022 klo 9:30

        Juhanuksen tienoilla on kesälaskettelukausi, jota ei vielä tiedoteta. 7.10 pääsee myös pienelle sukselle ensilumenladulle.


    • Anonyymi

      jossain iltapäivälehdessähän uutisoitiin Joensuulaismiehestä, joka vietti aamuyöt suksilla ja hiihteli 100 km lenkkejä ilman juomapulloja, oliko saanut kasaan jo 18,500 km tälle talvelle ?

      • Anonyymi

        Jalkanen saavutti 12.506 km 193 hiihtokerralla.

        Kuten Esa Mursu aprikoi, joku saattaa ulkoladuilla tavoitella 15.000 km kaudelle, mutta tuon ylittäminen on jo täysin epärealistista.


    • Anonyymi

      Mahtaako tuo matkahiihtäjä Jalkanen olla sukuja mestarihiihtäjä Kalle Jalkaselle?

      Eli verenperintöjä ?

      • Anonyymi

        Hiihtokuningas Jalkanen astui miinaan jatkosodan alussa ja todettiin kuolleeksi 5. syyskuuta 1941, joten tuskin on isä, voiko olla sukua, siihen ei ole tietoja. Mutta pitää olla poikkeusyksilö, kun tuollaisen urakan hiihtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiihtokuningas Jalkanen astui miinaan jatkosodan alussa ja todettiin kuolleeksi 5. syyskuuta 1941, joten tuskin on isä, voiko olla sukua, siihen ei ole tietoja. Mutta pitää olla poikkeusyksilö, kun tuollaisen urakan hiihtää.

        Tekohampaat olivat vuonna 1936 Jalkasen kahden kuukauden palkan arvoiset, nykyään niistä joutuu keskipalkkainen maksamaan puolen vuoden ansiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekohampaat olivat vuonna 1936 Jalkasen kahden kuukauden palkan arvoiset, nykyään niistä joutuu keskipalkkainen maksamaan puolen vuoden ansiot.

        Kirjasalon Tasavallan taisteluissa tuo kaatui.

        Pataljoonan komenta sai partion avulla miinan asettajat kiinni ja teloitti heidät itse pistoolillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjasalon Tasavallan taisteluissa tuo kaatui.

        Pataljoonan komenta sai partion avulla miinan asettajat kiinni ja teloitti heidät itse pistoolillaan.

        Eikös tuossa ollut jotain epäselvää myös komentosuhteissa. Kersantti määrättiin miinakentälle, vaikka venäjää osaavana oli nähnyt että kyltissä oli varoitus miinoista. Luutnantti venäjää osaamattomana määräsi kävelemään kentälle. Luti ylennettiin hevosmieheksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe