Ihan sama, mitk Putinin halut ja tavoitteet on, mutta toisen maan alueelle ei saa mennä

Anonyymi

Putinilla eikä kenelläkään muulla ole oikeutta mennä toisen maan alueelle tekemään valtauksia tai rähisemään.

Putinin aloittama Ukrainan sota Krimin valtauksella 2014 ja suurhyökkäys 24.2.2022 ovat rikollisia toimia vailla mitään provokaatiota. Niihin ei ole mitään oikeutusta. Venäjän joukot ovat menneet tappamaan siviilejä, raiskaamaan naisia, ryöstämään omaisuutta ja valtaamaan alueita. Yli 100 lasta on tapettu. Ilman syytä.

Sotarikolliset tullaan tuomitsemaan. Putin on sodan määränneenä diktaattorina suurin vatuullinen. Vastuuta ei poista se, että osa hirmuteoista on tehty palkka-armeija Wagnerin kautta. Niiden uhrien veri on tarttunut Putinin käsiin. Ukrainan alueet palautetaana Ukrainan hallintaan. Koskee myös Krimiä ja Donbassin alueita. Venäjä joutuu maksamaan Ukrainan uudelleen rakantamisen. Tullaanko määräämään aseriisuntaa Venäjän suhteen? Mihin vankilaan sotarikolliset lähetetään kärsimään tuomioitaan?

Kukaan ei uhkaa Venäjää. Ei kukaan. Nato on puolustusliitto, jonka jäsenet suojelevat yhdessä toisiaan. Eivät hyökkää. Puolustaat. Sota on ollut Putinin harhanäky tai tekosyy valloittaa alueita Ukrainasta. Hän puhuu natseista. Missä natsit ovat? Putinin päässä ja teoissa. Putinin ajatus menee jopa pitemmälle. Hän haluaa valloittaa muistakin maita, olla joku "Pietari suuri". Oman maan alueella voi leikkiä sankaria, mutta rajojen ulkopuolelle ei ole asiaa. Näin on oikein.

7

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen jotakuinkin samaa mieltä.

• Anonyymi

Ns. Azov pataloonaa sanotaan natseiksi, koska se perustuu äärioikeistolaisuuteen ja natsismiin.

Niin ne vain yhdysvallatkin on hyökkinyt moneen maahan öljyn perässä. Pelkästään irakissa kuoli yhdysvaltalaisten, brittien ja kanadalaisten tutkijoiden mukaan 461 000 siviiliä.

Wikileaksin vuotamien asiakirjojen mukaan on todisteita myös lukuisista kidutuksista.

Näiden kanssa nyt sitten pitäisi liittoutua? Parempi olisi pysyä puolueettomana ja liittoutumattomana ja jatkaa rauhan tietä, kuten on jatkettu viimeiset 80 vuotta.

• Anonyymi

Sinä valitset puheillasi Venäjä vai Nato? Naton on 28 maan liitto. Lähes kaikki EU-maat kuuluvat Natoon.

• Anonyymi

Suomi ei ole puolueeton. Sitä korttia on turha heiluttaa. Suomi oli rähmällään Neuvostoliittoon, minkä jälkeen valitsi lännen. Olemme EU:n jäsen ja vahva Naton kumppani. Emme ole puolueeton. Liittymällä Natoon Suomi saa korkeimmat tarjolla olevat turvatakuut sotaa vastaan. Liittyminen on askel rauhan puolesta.

• Anonyymi

"Venäjä hyökkkäsi .........". Ihan näin tiedoksi niin Ukrainan uusi hallitus hyökkäsi ensin 2014 itsenäisyyttä vaativien venäjänkielisten ukrainalaisten kimppuun itä-Ukrainassa. Venäjä puolusti ja tuki hyökäyksen kohteina olleita ukrainalaisia ihan samalla tavalla kuin Yhdysvallat maan uutta hallitusta. Kannatttaa tutustua edes hieman tosiasioihin ennenkuin ryhtyy pitämään turhanpäiväistä älämölöään. Terveisin insinööri Tampereelta.

• Anonyymi

Mitä ihmeen kalastusta tämä on. Onko teillä lukihäiriö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe