Oisko apua kiusaamiseen?

Anonyymi

Mua on kiusattu kolmosluokalta asti(olen nyt 5luokalla) nyt vitosella tämä kiusaamunen on pahentunut. Mua on hakattu jäällä päähän, hakatty myrkillä päähän, haukuttu, tönittu kun mulla on ollut kepit ja syrjitty. Olen sanonut äidilleni mutta hän sanoo eittei voi tehdä asialle mitään, edes sanomaan opettajalleni(itse en uskalla olen liian ujo). Haluaisin myös vaihtaa koulua kiusaamisen takia, mutta en saa. Muutenkin mulla on huono olla koulussa ja olen joutunut koulukuraattorille. Oisko mitään vinkkejä et miten tän saisi ehkä loppumaan?

7

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi ei, tuollaista ei pitäisi kenenkään joutua sietämään. Ja menee jo niin väkivaltaiseksikin. Pystyisitkö sanomaan kuraattorille asiasta? Tai onko jotain muuta aikuista jolle uskaltaisit puhua? Tietääkö joku kiusaamisesta? Ymmärrän että on vaikeaa ja pelottavaakin tuoda asia esille. Itseäni on kiusattu koulussa myös ja muistan sen tunteen kun ei kehdannut puhua. Se on kuitenkin askel eteenpäin, eikä sinun tarvitse sitä käydä yksin läpi. Muista että kiusaaminen ei ole sinun vikasi. Netissä on myös paikkoja missä voi jutella ja mistä voisi saada rohkaisua asian esille tuomiseen. Esim. Mannerheimin lastensuojeluliitolla on chatti johon voi myös kirjoittaa https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/lasten-ja-nuorten-chat/

    • Anonyymi

      Sano kuraattorille tai rohkeasti opelle. Aikuisten pitää tähän nyt puuttua ei se muuten lopu. Vanhemmat kyllä voivat tehdä asioille jotain jos vain viitsivät. Kyllä kiusaajille aina jotain sanktioita voi tulla ja se on reksin tehtävä. Nyt älä kärsi tästä enää hetkeekään.

    • Anonyymi

      Mikäs on vikana et äiti ei voi puuttuu joka on tärkein kuuntelija🤔 ?. Äiti voisi ottaa opettajaan yhteyttä.

    • Anonyymi

      Toi on tosi kamalaa... Oot viellä niin nuori. Kannattaa puhua rehtorille tai opettjalle asiasta ja se voi olla pelottavaa, mutta usko pois kannattaa silti. Tai voit wilmassa lähettää heille viestiä. Oon tosi pahoillani et joudut käymään läpi tollaista..

    • Anonyymi

      Mene Helsinki Mission netti sivut. ei ole uskonolinen ei politinen sivu. Siellä on kaikeen apua ja catt

    • Anonyymi

      Kyllä vastuullisten opettajien pitäisi puuttua asiaan! Rupee antamaan samalla mitalla takaisin, meille koulussa on näin ohjeistettu. Sitten olette kilpailijoita ettekä kiusattu ja kiusaaja(t).

    • Anonyymi

      Myös terkkarille tai koulupsykologille voit mennä puhumaan. Koita vaan kerätä kaikki rohkeutesi! Itse en uskaltanut sanoa kenellekään, ja nyt kärsin vaikutuksista edelleen, kun en saanut apua aikaisessa vaiheessa. Kannattaa siis ehdottomasti mennä, tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      135
      3693
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      112
      1440
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1269
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1154
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1091
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1048
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      958
    Aihe