Mitä ostatte Lidlistä

Anonyymi

Itse en ole löytänyt vielä tietäni Lidliin. Nyt kun ruokakassin hinta on nousemassa kertoisitteko mitä ostatte Lidlistä jos ostatte?
Siilivain

246

4040

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ostan kaikki. Paitsi, jos jossain on joku tosi hyvä tarjous, esim. kala, kahvi.
      Lidl on lähin kauppa mistä saa kaiken tarpeellisen. Alkujaan vieroksutti, kun olen sisäistänyt "osta kotimaista". Nyttemmin eläkeläisenä ja aatoksella, että olemme EU-kansalaisia.
      Tosi paljonhan Lidlissä on suomalaisia tuotteitakin.

• Anonyymi

Ostan ihovoiteita ja muitakin kosmetiikkatuotteita. Ovat tosi laadukkaita ja edullisia. Ostan myös Lord Nelson merkkistä vihreää teetä ja rooibosteetä.sekä Bellarom tummapaahtoista kahvia. Maitotaloustuotteitakin ostan ja paistopisteestä leipää.Joskus ostan jotain vatteitakin jos on hyviä tarjouksia.

• Anonyymi

Joo, oikein hyvä kauppa, ja taitaapa olla edullisin ostoskori edelleenkin.
      Käytän myös puhelimen appia,,sillä saa alennuksia mukavasti.

Ja ennenkaikkea: Parhaat sikarit.

• Anonyymi

Onko eri kaupoissa eri makuiset sikarit???

• Anonyymi

Ostan kaikki maidot, kermat ja piimän Lidlistä, noin 10 senttiä halvempaa per litra kuin muualla. Ostan myös juurekset ja salaattiaineet yleensä Lidlistä jos muualla ei ole tarjouksessa. Kannattaa seurata tarjouksia, Lidl'ssä ei ole aina halvempaa. Lidl'n valmisruoat sisältävät paljon suolaa. Siksi en osta niitä jos ovat saksalaisia. En myöskään osta enää koskaan kokonaista, raakaa broileria Lidl'stä. Kerran ostamastani melkein puolet oli vettä ja maku oli kaikkea muuta kuin erinomainen. Sama pätee kananmuniin, eltaantunut maku. Munat ostan S-marketista.

• Samaa havainto, on paljon suolaa, siksi useita tuotteita joita en osta. Toki suolainen on maukas, mutta verenpaineeni nousee ja haluan pitää se matalalla, on kivempi olla.

Meidän Lidl kaupassa kananmunat säilytetään vinossa asennossa, laatu kärsii nopeasta.

Ostan vain muutamia tuotteita ja käyn noin runsaan kk välein.

Ostan kauraleipää, pakkasesta sellaista jossa 4 suorakaiteenmuotoista. Syy olen ahmija tyyppi, nuo leivät ovat osoittautuneet hyviksi, syön vain 1 päivässä.

Ostan sinistä wc paperia, siinä on kai markkinoiden edullisin kilohinta ja laatukin hyvää. (punnitkaa paperinne, rullahinta hämää, monessa pelkkää ilmaa.)

Lisäksi ostan 1x4 valkoista kahvinsuodatin paperia.

Joskus leipää, mutta se suola lisää useammaksi päiväksi verenpainetta ja yleistä tottumusta käyttää suolaa.

Lidl on hyvä ja tarpeellinen, aikoinaan ostin kaikki sähkötyökalut ja nyt nautin niistä lähes viikoittain vaikka on jo 75v.

• Anonyymi

Miten kananmunissa voi olla eltaantunut maku????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kananmunissa voi olla eltaantunut maku????

Tulisiko ruoasta jota kanoille on syötetty? Tai siitä että ovat vanhentuneita?
        Siilivain

• Anonyymi
        e.u kirjoitti:

Samaa havainto, on paljon suolaa, siksi useita tuotteita joita en osta. Toki suolainen on maukas, mutta verenpaineeni nousee ja haluan pitää se matalalla, on kivempi olla.

Meidän Lidl kaupassa kananmunat säilytetään vinossa asennossa, laatu kärsii nopeasta.

Ostan vain muutamia tuotteita ja käyn noin runsaan kk välein.

Ostan kauraleipää, pakkasesta sellaista jossa 4 suorakaiteenmuotoista. Syy olen ahmija tyyppi, nuo leivät ovat osoittautuneet hyviksi, syön vain 1 päivässä.

Ostan sinistä wc paperia, siinä on kai markkinoiden edullisin kilohinta ja laatukin hyvää. (punnitkaa paperinne, rullahinta hämää, monessa pelkkää ilmaa.)

Lisäksi ostan 1x4 valkoista kahvinsuodatin paperia.

Joskus leipää, mutta se suola lisää useammaksi päiväksi verenpainetta ja yleistä tottumusta käyttää suolaa.

Lidl on hyvä ja tarpeellinen, aikoinaan ostin kaikki sähkötyökalut ja nyt nautin niistä lähes viikoittain vaikka on jo 75v.

Lidl'n wc paperia en osta enää koska rullan aloituspää on liimattu rullaan niin tukevasti, että kun yrittää avata rullaa niin alemmat rullan kerrokset menevät riekaleiksi, käyttökelvottomiksi. Ostan wc-paperit S-marketista, Rainbow. Välillä aloituspää on jumissa mutta ei samassa määrin kuin Lidl'n wc-papereissa.
        Lidl'stä ostan aina perunamuussijauhetta kun on tarjouksessa. Se on ihan parasta.

• Anonyymi

Siis aikuisten oikeesti Lidlin broiskuissa lähes 50 prossaa vettä, oletko selvinpäin arvostelun kirjoittanut!!! Miksi vain Lidlin valmis ruoat sisältävät paljon suolaa, onko K tai S kauppojen valmis ruoissa vähemmän suolaa????

• Anonyymi

olen löytänyt hyvinkin, niin kotimaisia tuotteita, kuin tuontituotteita.
      aion käydä jatkossakin.

• Anonyymi

Natsi-Siwa on ja pysyy boikotissa.

• Anonyymi

Jos et halua olla maksamassa parasta hintaa kotimaisille viljelijöille heidän tuotteistaan, niin pysy poissa Lidlistä.

• Anonyymi

Rasistinen kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et halua olla maksamassa parasta hintaa kotimaisille viljelijöille heidän tuotteistaan, niin pysy poissa Lidlistä.

K-kaupan kalliit hinnat eivät ohjaudu yhtään paremmin tuottajille. Ne menevät omistajille, ja plushinnat maksavat myös paljon enemmän, kun sekin järjestelmä on kallis käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten esim. s-ryhmä sanoi että eivät halua olla tukemassa suomalaista maanviljelyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten esim. s-ryhmä sanoi että eivät halua olla tukemassa suomalaista maanviljelyä?

''Miksi sitten esim. s-ryhmä sanoi että eivät halua olla tukemassa suomalaista maanviljelyä?''

Missä, milloin ja kuka S-ryhmän edustaja on sanonut näin ??

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne maanviljelijät saa aivan käyvän hinnan, mutta kaikkihan aina lisää pyytää.
        Toki kaikki ei pärjää niin hyvin, usein syynä oma isännän taitamattomuus. Ei kaikki yrityksetkään pärjää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

K-kaupan kalliit hinnat eivät ohjaudu yhtään paremmin tuottajille. Ne menevät omistajille, ja plushinnat maksavat myös paljon enemmän, kun sekin järjestelmä on kallis käyttää.

Ei ole hinnat vielä kovia kun K kauppaa joku käyttää, porvarit ymmärrän, mutta hinnat on 20%,esim. Lidliin verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole hinnat vielä kovia kun K kauppaa joku käyttää, porvarit ymmärrän, mutta hinnat on 20%,esim. Lidliin verrattuna.

Vaikka olenkin pieneläkeläinen köyhyysrajan alapuolella elävä niin edelleen käyn suurimman osan ruokaostoistani hakemassa K-Supermerketista kun se lähellä. On siinä ääsmarketti vieressä mutta sen ovea en aukase pitkällä tikullakaan, on senverran töykeää väkeä töissä ja ääskaupat vaihtui jo 20 vuotta sitten K-ryhmän kauppoihin tietyistä syistä. Yksin kun elää ja saa päättää missä asioi niin valinta on helppo ja autottomana en lähde monen kilometrin takaa tavaroita raahaamaan.

vn

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

''Miksi sitten esim. s-ryhmä sanoi että eivät halua olla tukemassa suomalaista maanviljelyä?''

Missä, milloin ja kuka S-ryhmän edustaja on sanonut näin ??

Eikös se suosittumedia ole sitten luotettava kun näin on sanonut? Vai onko ne valemedioita?

• Anonyymi

Tuotteet tuottavat jätettä kaikel viisii; paljon pakkausjätettä ja tuotteet takaavat myös reippaan laksatiivisen toiminnan.

• Anonyymi

yllättävän samanlaista kuitenkin Lidlissäkin ne tuotteet, että sama kapea alainen valikoima

mutta

jotenkin tuotekehitys ja suunnittelu on paljon pidemmällä ja parempi kuin K ja S marketeissa

Lidlin meny olisi kuin asiakkaaseen osuvampi perustarpeiden osalta

ihan kuin kaupasta silti saa melkein kaiken tarpeellisen tai kuinka?

makua ja laatua olisi voinut olla enemmän K ja S kaupoissa

• Anonyymi

ja joskus hintaakin vähemmän saisi olla K ja S kaupoissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja joskus hintaakin vähemmän saisi olla K ja S kaupoissa

toisaalta kotimaisuus on K ja S:n hyviä puolia, että ruoka maistuisi kuin puhtaammalta, tutummalta kuin Lidlin toisinaan oudot 'hiekkamaiset', savumaiset, pölymäiset tuotteet

• Anonyymi

Lind on hyvin paljon pitkään säilyviä tuotteita,,,,,,,,,,
        säilyykö ihmiset pitempään kun syövät kauan säilyviä tuotteita, siinäpä kysymys.

• Anonyymi

Perustelisitko tuotekehittelyn ja suunnittelun paremmuuden. Miten se näkyy kuluttajalle?
        Siilivain

• Prisma on alkanut kilpailla hinnoissa Lidlin kanssa. Sehän on meidän kuluttajien etu.
      Olen huomannut viime aikoina että eräät tuotteet on Lidlissä kallistuneet. Prismassa voi olla halvempiakin ihan samat tavarat.
      Tämä koskee vain Prismaa S-marketeissa on hinnat kalliimpia, ainakin osa hinnoista.
      Muistini ei ole kehuttava, olen myös hajamielinen, silti hinnat pysyvät muistissa ja vertailen niitä aina kaupassa käydessäni.

• Anonyymi

eri kaupat voivat olla eri hintaisia ja ero voi olla iso kauppojen välillä

myös saman ketjun sisällä

• Anonyymi

Prisma on kallis verrattuna Lidliin ja moneen muuhunkin.

• Anonyymi

En käy Lidlissä, liian monta salmonellatapausta siellä ollut, ja valikoimassa liian vähän kotimaisia tuotteita.

• Anonyymi

olen ostanut salmonellaa jo vuosia ja siitä meijän koko perhe tykkää

• Anonyymi

Kyllä minäkin suosin kotimaista.
        Siilivain

• Anonyymi

Mistä saat tilastot Salmonellaan.

Lidl yksi tapaus tänä vuonna, tosin 18 lehteä siitä kirjoittaa
        Samoin K-ryhmässä ja S-ryhmässä 1 tapaus tänä vuonna.

Viimevuonna oli Lidl vähemmän kuin kahdessa muussa ryhmässä.

• Anonyymi

Pistäs ruikuliperse hieman faktaakin väitteelles.

• Anonyymi

Nötköttiä kannattaa aina ostaa Lidlistä, sekä kuivattuja herneitä.

• Anonyymi

Huono valikoima/laatu ja natzimainen tunnelma ei säväytä isänmaallista kuluttajaa, vaikka sais halavalla!🤮🤮🤮

• Anonyymi

Juustot on hyviä ja edullisia, samoin jotkut makkarat. Maustamaton jogurtti puolen litran muoviastia. Monenlaisia kahvinisuja. Oon löytänyt pitkikset ja kengät joita olen käyttänyt tosi paljon. Joskus kukat halvalla. Ihovoiteita, pähkinöitä. Satunnaisesti jotain sellaisia tuotteita joita ei ole Prismassa tai Cittarissa. Mukava hakea joskus erilaista. jotain jälkiruoka-muovikippoja. Jätski on liian sokerista, imelää ja teennäisen makuista.

• Anonyymi

itse rakastan Lidlin istumapenkkiä enemmän kuin mitään, koska muista kaupoista se puuttuu

Lidlissä saa istua penkille ja syödä eväitä orgasmin partaalle

• Anonyymi

Normikauppa.

Jotkut perusjutut tosin selkeästi halvempia kuin kilpailijoilla, yleisemmin mun mielestä aika tavalliset hinnat. Pitääpi ottaa huomioon valikoimat, niissä eroja, mutta samalla lailla lidlistä maksalaatokonkin saa. Vaikka normivalikoima ehkä suppeampi, ei ole viittätoista erilaista jauhelihaa, lidlissä on kaikenlaista omanlaistaan tuotetta, vaikka nyt pakasteissa kalajuttuja.

Mua kiehtoo vaihtuvat valikoimat. Teemaviikkoja eri maista. Noh, saahan sitä viininlehtikäärylettä muualtakin, mutta samalla kaikenlaista muuta kreikkasafkaa paljon tarjolla.

Erikoistavarapuolesta voi olla montaa mieltä, net kun vie tilaa elintarvikkeilta. Jos niitten tilalla ois safkaa, lidl ois jo melkolaajavalikoimainen ruokakauppa. Tosin, sellaista tokmanni-laatuista tavaraa tulee satunnaisesti itekkin ostettua, muistin mukaan viimeks pari kävelykeppiä. Halpoja ja korkealaatuisia :D

Mutta juu, lidl ihan hyvä kauppa, snadisti mun mielestä halvempi, kuin muut, mutta valikoimat kiehtoisat, pikkasen erilaista tuotetta. Noin mainiten, erinomainen vessapaperi :D

=DW=

• Anonyymi

Minun makuuni LIIAN erilaista😁👌.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun makuuni LIIAN erilaista😁👌.
        Siilivain

Siilivain.

Olen vähän sitä mieltä, mitä lähempänä Lidl on, sitä paremmalta se tuntuu kun oppii talon tavoille.

• Anonyymi

Lidl ei myy mitään tokmanni" laatuista "Kiinan krääsää, vaan laatutavaraa saksasta 3 vuoden takuulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siilivain.

Olen vähän sitä mieltä, mitä lähempänä Lidl on, sitä paremmalta se tuntuu kun oppii talon tavoille.

Voipi olla. Tällä hetkellä sekään ei vaikuta kauppani valintaan. Siis fyysinen läheisyys.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lidl ei myy mitään tokmanni" laatuista "Kiinan krääsää, vaan laatutavaraa saksasta 3 vuoden takuulla.

Näin on. Mitä olen ostanut, kestää ja edullista on.

• Anonyymi

Navetta kauppa Lidli, voi olla vähän halvempi jos olisi lähikauppa saattaisin käydä.
      Isot ostoskeskukset on sen verran viihtyisiä käydä josta saa ostaa nauloja, maalia ja alkon tuotteita, ruoka valikoima on toista kui Lidlissä. Ostosten lomassa voi ruokailla, nauttia virvokkeita ja tavata tuttuja.

• Anonyymi

Minä seuraan vain tarjouksia ja jos niissä jotain kivaa,yleensä muuta kuin ruokaa ostan. Viimeksi koiralle sellaisen aktiviteettimaton. Suolakurkkua ja appelsiinituoremehua ja saskia kivennäisvettä tullut myös ostettua.
      Siilivain

• Anonyymi

maailmani olisi ollut mustavalkoinen jos ei Lidlin kauppa
      nyt elämässäni näen värejä ensimmäisen kerran
      harmi että en vielä ole muuttanut Saksaan Lidlin takia pysyvästi

• Anonyymi

Olen joskus Lidl kaupan takia ajatellut löytäväni saksalaisen tyttökaverin ja vaimon, koska levikki hyvää, laatu hyvää.

• Anonyymi

Saksalainen nainen on paras laji Euroopassa ja pohjoisitaliatar

• Anonyymi

Syödessäni saksalaisia tuotteita opin paremmin puhumaan saksan kieltä.

• Anonyymi

Olen myyty.

• Anonyymi

Katson kyseisen liikeen tarjouslehdet aina. Saan ladukaita Lidi Helsinki 94 pikkiksiä,rintisikoita,urheilulivejä,T-paitoja,Hihalisia paitoja ,eivät vanu veny pesussa! Ulkoiluvaateet kytään poistona 50% ale.Siloin jäljellä mustaa ja tummansinistä: urheilu takkeja kuin housuja,jotka pitävät tuulen ja sateen himo kävelijänä .Normi painoisena mummona.Nestemästä pyykinpsuainetta,myös mustille vaateille. Ihanaa kana taco salattia.Wc-paperia. Kemikalio tarvikeita,hius pesu ,kehon pesu jne.. Valkosipulipatonkia. nyt halvalla oli mansikat,nami nami..Vaikka mitä, mutta en lihassa sikaa.En leikelenäkään.Herkuni on juusto,karkin sijaan.

• Anonyymi

kondomit ovat pahoja Lidlissä

• Anonyymi

Uskon että Lidl pelastaa Suomi Neidin natoleviämiseltä

• Anonyymi

kosmetiikka suht. kallista

• Anonyymi

Mitennii. Alle viiden euron purnukka ku purnukka lähes. En sitten tiedä laadusta, voi olla hyviäkin.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitennii. Alle viiden euron purnukka ku purnukka lähes. En sitten tiedä laadusta, voi olla hyviäkin.
        Siilivain

Mitä ihmettä, Siilivain? Aloituksessa kerroit, ettet ole Lidlissä vielä käynyt. Illemmalla kehut ja Saskiat ja tuoremehut ja vielä kosmetiikankin. Siis käytkö kuitenkin Lidlissä vai tsekkaatko vain mainokset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä, Siilivain? Aloituksessa kerroit, ettet ole Lidlissä vielä käynyt. Illemmalla kehut ja Saskiat ja tuoremehut ja vielä kosmetiikankin. Siis käytkö kuitenkin Lidlissä vai tsekkaatko vain mainokset?

Siis olen toki käynyt muutaman kerran mutta ruokia en ole oppinut sieltä ostamaan vaan käyn ne prismasta tai k-marketista. Seuraan Lidlin tarjouksia ja moni tuttavani hakee myös ruoat Lidlistä, joten olen heidän kauttaan kärryllä hinnoista.
        Siilivain

• Anonyymi

menen heti ostamaan

• Anonyymi

Isolla kirkolla käydessäni käyn aina Lidlissä ostoksilla. Siellä on hyvät tuoreet edulliset pähkinät, hyvä valikoima. Hedelmät ja vihannekset hyviä ja edullisia. Juustot hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia ja ihan parasta vessapaperia löytyy heidän valikoimastaan.
      Paljon muutakin ostan, valikoima tosi hyvä verrattuna kyläkauppaamme.

• Anonyymi

Yksi tuttu kokki kehui et paras heviosasto.
        Siilivain

• Anonyymi

Liiterissä voin käydä asioilla 5minuutissa kun muissa kaupoissa menee puolituntia.

• Mä käyn sekä Primassa että Liiterissä. Aina on jotain mitä ei saa toisesta.

Paistopisteen pitaleivät. Snitsel pihvit. Ne kun paistaa voissa ja bearnaise kastike niin melko hyvää tulee. Tuoresmehu, mikä sisältää hedelmän lihaa. Saksanpähkinä jäätelö.

Tuossa nuo esimerkkinä..

• Anonyymi

Jossain luki et Lidlin paistopisteessä ois yksittäispakattuja glut. tuotteita. Kävin katsomassa, ei kyllä minun silmääni osunu.

Siilivain

• Anonyymi kirjoitti:

Jossain luki et Lidlin paistopisteessä ois yksittäispakattuja glut. tuotteita. Kävin katsomassa, ei kyllä minun silmääni osunu.

Siilivain

En tiedä glut tuotteista, mut kokonaisuutena paistopiste hyvä.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

En tiedä glut tuotteista, mut kokonaisuutena paistopiste hyvä.

Näkyykö siellä paistopisteessä tuotteiden alkuperä? Useinhan ne on ulkomailla tehtyjä raakapakasteita mitkä sitten paistopisteessä vain paistetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Näkyykö siellä paistopisteessä tuotteiden alkuperä? Useinhan ne on ulkomailla tehtyjä raakapakasteita mitkä sitten paistopisteessä vain paistetaan.

En oo varma, mutta tiedän että pidat tulee ainenkin Kroatiasta.

Noin se varmaan menee.

Mut se on koomista että Suomessa ei syödä kuin kotimaista. Turvallisuuden takia. Mut ulkomailla vedetään katukeittiöstä sitä sun tätä. 😄

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

En oo varma, mutta tiedän että pidat tulee ainenkin Kroatiasta.

Noin se varmaan menee.

Mut se on koomista että Suomessa ei syödä kuin kotimaista. Turvallisuuden takia. Mut ulkomailla vedetään katukeittiöstä sitä sun tätä. 😄

Niinpä ja vielä kehutaan miten hyvää oli vaikka ei edes tiedetä mitä suuhunsa lappoi :D :D

mä jos matkustaisin ulkomaille tekisin niinkuin tein Pärnussa ja kysyisin paikalliselta matkatoimiston oppaalta mihin hän vie vieraansa syömään. Sain karttaan merkittynä kolme paikkaa ja kaikki kävin läpi sen muutaman päivän aikana mitä Pärnussa olin ja ei voi moittia, laadukasta ja hyvää ruokaa sain jokaisessa. Harmikseni muutossa hukkasin sen kartan enkä enää vuosikymmenen jälkeen muista niitä edes nimeltä.

• Anonyymi

Mä aina kysyn myyjien puhelinnumeroita

• Henkilökuntaa sais olla enemmän. No jostain pitää heidänkin säästää.

• Anonyymi

En myöskään käy Lidlissä. Entisestä hain muutaman kerran jotain valkosipulisalaattia, nyt uudessa ja ehommassa (?) en ole käynyt kertaakaan. Eikä ole tarvetta mennäkään. En myöskään juokse tarjousten perässä, vaan ostan kaiken "tutusta ja turvallisesta" S-kaupasta. Tai joskus K:sta. Lidlin mainoksetkin menevät suoraan roskiin.

• Anonyymi

Olet sitten varakas ja kovin siitä ylpeä ihminen.

• Anonyymi

Samoin. Kävelykierroksella joskus käyn syrjäLidlissä jossa on vähän ihonvärisiä

Köyhät ja hulut käyttävät aikansa tarjousten seurantaan

Sen voi käyttää rahantekoon mutta köyhä ei osaa siksi se on sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihonväri, pystyisikö matkustaa maahan jossa ihonvärisiä ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihonväri, pystyisikö matkustaa maahan jossa ihonvärisiä ihmisiä.

Itiksessä käydessäsi näet Euroopan nykytilanteen. Matkailu turhaa rahankuluttamista.

• Anonyymi kirjoitti:

"Köyhät ja hulut käyttävät aikansa tarjousten seurantaan"

Vai´niin. Täälläkös on siis rikkaat ja fiksut jotka arvostelee meitä kun lukee mainoksia.
        Kiva olla varakkaiden seurassa.

• Anonyymi

Lidlin pikamuussi päihittää kaikki muut " mummonmuusit" kuusi-nolla.

• Anonyymi

KYLLÄÄÄÄ!!!!

Ja "satakertaa" halvempaa kun muun kauppaketjut muussit.

• Anonyymi

Lidl muusi oli hyvää ja "terveellistä" , lähes pelkkää perunaa, yli 10 vuotta sitten. Nyt se on kai samaa kuin muutkin, makuaineita ja värejä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lidl muusi oli hyvää ja "terveellistä" , lähes pelkkää perunaa, yli 10 vuotta sitten. Nyt se on kai samaa kuin muutkin, makuaineita ja värejä ?

Kommenttisi paljasta ettet sitä ole syönyt. On huikea ero nk. mummonmuuseihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä teen muusin mieluiten itse perunoista.
        Siilivain

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. En ole mistään muusta kaupasta löytänyt yhtä hyvää pikamuussia kuin Lidl'stä. Ostan sitä aina kun on tarjouksessa.

• Anonyymi

Immer wenn ich deutsche Produkte esse werde ich jedes Mal besser Deutsch zu sprechen lernen

• Anonyymi

Kielitaito karttuu syödessä😄
        Siilivain

• Anonyymi

Jos verkkokauppaan älyävät laajentaa niin voin kokeilla, mtiaisten sekaan en mene

• "Jos verkkokauppaan älyävät laajentaa niin voin kokeilla..........."

Oli jo verkkokauppa, ensin sai kaikkee -50 % ja lopussa -80%. Ilman postikuluja.

Lidl Sportyfeel-verkkokauppa lopetti 2020 toukokuussa.

• Anonyymi

1. D-leikattu lohi
      2. Alkoholiton olut
      3.Pensasmustikat
      4. Tarjous siskonmakkarat 1,99€
      5. Kivikylän nakit, kun on tarjouksessa.

• Anonyymi

Kahvin takia saatan poiketa sellaiseen kauppaan, en kauempaa.
      Ostoskeskus jossa käyn on City ja Prisma, Prismassa paremmat valikoimat, Lidli aiheuttaisi useamman lisä kilometrin, Lidli näyttää oikean kaupan taka varastolta.

• Anonyymi

Joskus ostanut jotain käyttötarviketta ja kerran pintamaustetun broilerin joka jäi syömättä kun joku tosi pahalta maistuva mauste pilasi.

• Anonyymi

Suora kysymys teille mikä on se todellinen syy karttaa saksalaista kauppaa? Onko se toinen maailman sota?

• Anonyymi

Minulla syy se vanha tottumus mutta toisaalta myös koen että k-kaupat ja s-kaupat elintarvikeliikkeinä siistimmät ja hygienisemmän oloiset. Ja kyllä kotimaisuuskin tuotteissa on plussaa.
        Siilivain

• Anonyymi

Lienenkö natsi koska tilaan a-juomani saksalaisesta nettikaupasta? Vain tisleitä ja niistäkin huomattavan osan hyötysuhde periaatteella. Oluissa olisi suhteessa suurempi hintaero mutta jätän sen lajin enemmän kuluttavien huoleksi.

• Anonyymi

Eikunne nääs poltti Rovaniemen toisen maailmansodan aikana ja lähtivätten karkuun sitte pohjoseen. T. Mansen miäs.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla syy se vanha tottumus mutta toisaalta myös koen että k-kaupat ja s-kaupat elintarvikeliikkeinä siistimmät ja hygienisemmän oloiset. Ja kyllä kotimaisuuskin tuotteissa on plussaa.
        Siilivain

K-kauppa ja Prisman tunnen hyväksi kun parempaa ei tarjolla, käynyt Lidlissä muutaman kerran en tunne mitenkään vetovoimaa siihen puotiin.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

K-kauppa ja Prisman tunnen hyväksi kun parempaa ei tarjolla, käynyt Lidlissä muutaman kerran en tunne mitenkään vetovoimaa siihen puotiin.

Juu plussat ja bonukset mullakin käytösä😁👍. Ja olen ollu tyytyväinen niihin liikkeisiin. Joskus kalaa ja lihaa haen pikkuliikkeistä.
        Siilivain

• Anonyymi

Miksi lähtisin bussikyydillä raahaamaan ostoksia kauempaa kun ne tarvitsemani elintarvikkeet saan K-_supermarketista puolen kilometrin kävelymatkan päästä ........

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siilivain

Ja ennen kaikkea k-ja s-marketeissa on hyvät kala-ja lihatiskit sekä erinomainen palvelu niissä.
        Siilivain

• Anonyymi

En tee erikseen asiaa mutta liikkuessani siellä päin ostan maidot, pähkinät, tummat suklaat, säilykkeinä oliiveja, relissejä, tankoparsaa yms.
      Salaatti- ja leikkelejuustoja. Usein joitakin makeita tössyröitä. Esimerkiksi joulun tienoilla oli pitkään myynnissä stolleneita. Halpaa, hyvää ja säilyvää.
      Kanelikorppuja, kanelirinkeleitä,
      Tarjousten mukaan tarvikkeita pääruokiin.

• Anonyymi

Savutofua. Lidlissä on myös hyviä paistotuotteita ja Gazpacho- keitto pitäisi saada valikoimaan pysyvästi, kun kesäkin on tulossa.

• Anonyymi

Oliiveja ostan. Mihinkähän on häipynyt Dulanon savugrillimakkara. 5 kpl paketissa ja hyviä.

• Makkarat tulee ostettua ilman Lidliä, epäilen onko siellä ylivertaista makkaraa että halpuus voittaisi ostamisen.

• Anonyymi

Harvoin käyn muualla kuin Lidlissä. Samat kamat siellä on edullisemmin.
      Suomalaista ja ulkomaista niinkuin muissakin kaupoissa.

Jos ulkomaiset tuotteet jätettäisiin S- ja K-kaupoista pois
      puolet hyllyistä tyhjenisivät ja itselleni on ihan sama mistä
      tuote on kotoisin, koska pieni eläke ratkaisee rinnan maun ja laadun kanssa.

Tuontielintarvikkeet tutkitaan labroissa hyvin.
      EU-alueelta tuotteet Lidlissä ovat enimmäkseen,
      noin puolet (?) suomalaisia kuin muissakin kaupoissa.
      Lidlissä on lisäksi kivoja erikoisherkkuviikkoja eri maista.

• Pitää käydä Lidlissä kivan takia.

• Anonyymi

Tutkimukset ovat selvittäneet et ulkomaisissa vihanneksissa, hedelmissä ym. on enemmän torjunta-ainejäämiä, kuin pohjoismaisissa vastaavissa, jotkut pakastemustikat olivat aivan syömäkelvottomiakin, puolalaiset halvat omenat sisälsivät eniten jäämiä, myös antibiootteja käytettän enemmän ja kasvuhormonia lihantuotannossa, on jopa varmuuden vuoksi syötetty antibiootteja, ettei eläin sairastuisi, ja se tapa on yksi syy vastustuskykyisiin bakteereihin, joihin ei sitten tehoa antibiootit.
        Suomalaiset elintarvikkeet ovat puhtaampia, se on fakta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutkimukset ovat selvittäneet et ulkomaisissa vihanneksissa, hedelmissä ym. on enemmän torjunta-ainejäämiä, kuin pohjoismaisissa vastaavissa, jotkut pakastemustikat olivat aivan syömäkelvottomiakin, puolalaiset halvat omenat sisälsivät eniten jäämiä, myös antibiootteja käytettän enemmän ja kasvuhormonia lihantuotannossa, on jopa varmuuden vuoksi syötetty antibiootteja, ettei eläin sairastuisi, ja se tapa on yksi syy vastustuskykyisiin bakteereihin, joihin ei sitten tehoa antibiootit.
        Suomalaiset elintarvikkeet ovat puhtaampia, se on fakta.

Tuoreus puhtaus tuoreus ruuassa tärkeintä, kala lähi tuottajalta takaa osto päätöksen.

• Anonyymi

Minä taas pyrin kannattamaan lähiruokaa.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuoreus puhtaus tuoreus ruuassa tärkeintä, kala lähi tuottajalta takaa osto päätöksen.

onhan Lidlissä lähituottajia, Heimon kala, Kalaneuvos ja muuta, ja lihaa ostan Atria, Snelman, Kivikylän , ja maitotuotteita on Pohjolan meijeri, kaikkia en muista, mutta varsin on hyviä tuotteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onhan Lidlissä lähituottajia, Heimon kala, Kalaneuvos ja muuta, ja lihaa ostan Atria, Snelman, Kivikylän , ja maitotuotteita on Pohjolan meijeri, kaikkia en muista, mutta varsin on hyviä tuotteita.

Lidlissä ei ole liha/kalatiskiä en osta muualtakaan vakuumipakattuja kaloja.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lidlissä ei ole liha/kalatiskiä en osta muualtakaan vakuumipakattuja kaloja.
        Siilivain

ei ole liha, -eikä kalatiskiä, mutta pakattuna saa Heimon kalaa, ja ihan samoja pakkauksia ostanu S-ketjustakin, ja kotimaista lihaa pakkauksissa.
        harvoin nykyään muutenkaan ostan varsinaisesti liha-tiskiltä mitään.
        Koskikylän lihatuotteita on muuten myös kauppatoreilla myynnissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei ole liha, -eikä kalatiskiä, mutta pakattuna saa Heimon kalaa, ja ihan samoja pakkauksia ostanu S-ketjustakin, ja kotimaista lihaa pakkauksissa.
        harvoin nykyään muutenkaan ostan varsinaisesti liha-tiskiltä mitään.
        Koskikylän lihatuotteita on muuten myös kauppatoreilla myynnissä.

Totta, jokaisella oma makunsa. Minä taas ostan viikkottain liha-ja kalatuotteita tiskiltä. Käyn kerran viikossa kaupasta viikon ruoka-ostokset.
        Siilivain

• Anonyymi

Lidlin pyykinpesuaine sai parhaat pisteet pesutuloksessa ja oli testin halvin.
      Kuluttaja-lehti testasi reilun parikymmentä Suomessa myytävää pyykinpesuainetta.

• Anonyymi

Oliko se hajuton?
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko se hajuton?
        Siilivain

En muista. Kokonaispisteissä huomioitiin parikymmentä eri ominaisuutta.
        Lidlin pesuaine hakkasi kaikki muut hinnallaankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle ostaessa merkitsee laatu, en aina osta halvinta mutta en kalleintakaan.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pirkan pesuaine tuli kakkoseksi kahden pisteen erolla.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle ostaessa merkitsee laatu, en aina osta halvinta mutta en kalleintakaan.
        Siilivain

Kodinkoneet Saksalaisia.
        Vaatteet Ruotsalaisia.
        Auto Saksalainen
        Puhelin Nokia 8.3
        Televisio B&O

Eli keskityn laatuun.

Tanskassa vain Lidl myy ruisleipää, 6kk tuli asuttua maailman ihanimmassa maassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kodinkoneet Saksalaisia.
        Vaatteet Ruotsalaisia.
        Auto Saksalainen
        Puhelin Nokia 8.3
        Televisio B&O

Eli keskityn laatuun.

Tanskassa vain Lidl myy ruisleipää, 6kk tuli asuttua maailman ihanimmassa maassa.

Miksi tulit pois?
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tulit pois?
        Siilivain

Työ/koulutuskeikka oli 6kk pituinen, vuosia sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työ/koulutuskeikka oli 6kk pituinen, vuosia sitten.

No eikös tullut mieleen muuttaa sinne pysyvästi?
        Siilivain

• Anonyymi

Kaikkea ostan paitsi valmisruokia, joita en osta muualtakaan. Hyviä tomaattikastikkeita, teemaviikoilta keittiö-, kylppäritarvikkeita, vaatteita taaperoikäiselle ym. Rasvatonta, maustamatonta, laktoositonta AB jugurttia litran tölkissä, vastaavaa en ole muualta löytänyt. Vatsalle hyvä mustikoiden, auringonkukansiementen, vehnäleseen kanssa mössönä. Perunat haen sittarin laarista ja jos hyviä tarjouksia muualla, hyödynnän. Jotkut tuntuvat löytävän natseja Lidlestäkin samalla kuvitelmalla kuin eräs despootti naapurivaltiostaan. Despotoi ja äärimmäisellä itserakkaudella sonnusti nuoret sotilasjoukkonsa hoitamaan asiat kuntoon tässä valtaansa hamuamalla maassa, erittäinkin kyseenalaisin operaatioiden avulla. Erittäin hämmästyttävin tuloksin. Liekö lidlenatsistelijoille selvinnyt Suomen olevan vapaa maa ulkolaisille yritystoiminnoillekin?

• Anonyymi

Lidl on ihan jees. Saku ei huonoa ostaisi.

• Anonyymi

Lapsiperheet säästävät ruokamenoissa ostamalla Lidlistä elintarvikkeita. Lidlin "yleistavarat" maanantaitarjoukset, kiinnostavat.
      Kun on itse töissä, täytyy sukulaismiehen suorittaa ostos heti marketin avaamisen aikoina; muuten ne ovet menneet kuin kuumille kiville.

• Ihan hyvä kauppa. Mutta koomisia nuo tuotteiden nimet, menee jo huonon maun puolelle.

Tuotteet muistuttaa muutenkin ns alkuperäistä, ei pelkkä nimi.

Esim. Reissumies on Retkieväs. Koskenlaskija on tukkijätkä. Keiju on Maiju.

Näitä on paljon lisää. Naurattaa.. Mut hyvä kauppa.

• Anonyymi

Miksi noi nimet naurattaa ? Hyvin keksitty !

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi noi nimet naurattaa ? Hyvin keksitty !

Oltermanni on Hermanni.

Vaikka ostan ko tuotteita niin mun mielestä tuo on hyvin koomista. 😄

En osaa sen paremmin artikuloida mut mun mielestä tuo vähän väärin on. Ei paljoa mutta jonkin verran.

• Anonyymi

En ymmärränyt.
        Eikö näillä valmisteilla ole omat tuottajansa määräämät nimet? Miten ne voidaan vaihtaa vai onko tuote vain samanlaltainen?
        Siilivain

• Anonyymi kirjoitti:

En ymmärränyt.
        Eikö näillä valmisteilla ole omat tuottajansa määräämät nimet? Miten ne voidaan vaihtaa vai onko tuote vain samanlaltainen?
        Siilivain

Lidl ja valmistaja tekevät yhteistyössä/elävät symbioosissa. Varmaan yhdessä tuumivat että kuinka kopioida alkuoeräistä, ja sit funtsivat nimet jotka muistutttaa alkuperäistä..

Noin luulen että noin se menee.. Ainenkin sinne päin.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Lidl ja valmistaja tekevät yhteistyössä/elävät symbioosissa. Varmaan yhdessä tuumivat että kuinka kopioida alkuoeräistä, ja sit funtsivat nimet jotka muistutttaa alkuperäistä..

Noin luulen että noin se menee.. Ainenkin sinne päin.

Aha. Pitääpä kattella jos ja kun käyn Lidlissä seuraavan kerran
        Siilivain

• Anonyymi kirjoitti:

Aha. Pitääpä kattella jos ja kun käyn Lidlissä seuraavan kerran
        Siilivain

Joo. Mut ei se nimi tuotetta huononna. Vaikka toi vähän härskiä toimintaa on. 😐

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Kaikki bisnes on sillä lailla härskiä, että tarkoitushan on saada asiakkaalta rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki bisnes on sillä lailla härskiä, että tarkoitushan on saada asiakkaalta rahaa.

Entäs nämä Black Fridayt yms.
        Kun mainostetaan hullun lailla tuotteita saadaan niitä myytyä jopa kalliimmalla
        kuin normaalisti.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Onko nuo kopioidut sitten halvempihintaisia?
        Siilivain

• Anonyymi kirjoitti:

Siilivain

On, huomattavasti..

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, sitähän se kaikki. Mut Lidlin touhu ei fair playta ole.

No liiterin pullon palautus on reilu. Kaikki käy. Kun taas k ja s ryhmälle ei kelpaa lidlin pullot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärränyt.
        Siilivain

Luulenpa, että monet tuotteet on ihan samoja.
        Esim: Pirkka-tonnikalapalat tai S-marketin Rainbow on samaa ainetta,
        kaupoilla on eri tuotenimi niille. Mitä se haittaa ?
        Kukkaro kiittää, kun Lidlissä käy.

En ole olemassa ruuantuottajia varten.
        Ruuantuottajat on olemassa minua varten.
        Minä valitsen, minä päätän minkä tuotteen valitsen
        omilla perusteillani. Minulla on itsemäärämisoikeus.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Juu, sitähän se kaikki. Mut Lidlin touhu ei fair playta ole.

No liiterin pullon palautus on reilu. Kaikki käy. Kun taas k ja s ryhmälle ei kelpaa lidlin pullot.

Mikä ei ole fair play Lidlissä ? Esim. juustoissa on tietyt standardit,
        mikä on kermajuustoa, mikä on sen rasvaprosentti jne, ja sama koskee edamia
        tai emmentalia ynnä muita,
        Eivät eri valmistajien juustot tai erinimiset juustot ole mitään "kopioita".
        Minkälainen nimi olisi "oikea" tai oikeampi ?
        Onhan esim. Arlankin juustoilla omat nimet !
        Valiolla ei ole mitään yksinoikeutta antaa nimiä juustoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulenpa, että monet tuotteet on ihan samoja.
        Esim: Pirkka-tonnikalapalat tai S-marketin Rainbow on samaa ainetta,
        kaupoilla on eri tuotenimi niille. Mitä se haittaa ?
        Kukkaro kiittää, kun Lidlissä käy.

En ole olemassa ruuantuottajia varten.
        Ruuantuottajat on olemassa minua varten.
        Minä valitsen, minä päätän minkä tuotteen valitsen
        omilla perusteillani. Minulla on itsemäärämisoikeus.

Joo mut silloin tuottaja on eri. Tai valmistaja. Miksi pitää kopioida nimissä?
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siilivain

Kerro joku kopioitu nimi ?
        Jos juustola tekee itse juustonsa, sillä on oikeus antaa juustolleen
        minkä nimen se haluaa. Ei mikään kopio ole.

Mm. lääkkeitä myydään eri nimellä riippuen mikä lääketehdas
        sen valmistaa. Vaikuttava aine on sama.
        Vrt. rinnakkaislääkkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vrt. rinnakkaislääkkeet.

Ruokaketjut antavat tuotteilleen omia brändinimiä. Juustola voi myydä
        juustoaan eri nimellä kuin joku tietty ruokaketju.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vrt. rinnakkaislääkkeet.

Niivvai jos sama tuottaja myy samaa tuotetta eri firmoissa eri nimillä ja hinnoilla😜🤣 Voiko se olla oikein?
        Siilivain

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä ei ole fair play Lidlissä ? Esim. juustoissa on tietyt standardit,
        mikä on kermajuustoa, mikä on sen rasvaprosentti jne, ja sama koskee edamia
        tai emmentalia ynnä muita,
        Eivät eri valmistajien juustot tai erinimiset juustot ole mitään "kopioita".
        Minkälainen nimi olisi "oikea" tai oikeampi ?
        Onhan esim. Arlankin juustoilla omat nimet !
        Valiolla ei ole mitään yksinoikeutta antaa nimiä juustoille.

Mutta kun ne tarkoituksen mukaisesti muistuttaa markkinajohtajaa.

"-Hei osta tää lähes sama tuote mutta halvempi.."

Joo. Ostan ko tuotteita mutta näitä nimiä edelleen ihmettelen.

• Anonyymi kirjoitti:

Siilivain

Kovasti ihmettelen kans.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Kovasti ihmettelen kans.

Kertokaa nyt ihmeessä edes yksi kopioitu nimi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niivvai jos sama tuottaja myy samaa tuotetta eri firmoissa eri nimillä ja hinnoilla😜🤣 Voiko se olla oikein?
        Siilivain

Mitä ihmeellistä siinä on ? Ei Suomi ole ent. Neuvostoliitto eikä Venäjäkään.

Tuottaja myy tuotteita kauppiaille kannattavaksi katsomallaan hinnalla.
        Kauppias saa myydä tuotteita omalla brändillä ja päättää myyntihinnan,
        kannattavaksi katsomansa hinnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siilivain

Ei tuottaja myy asiakkaille niitä juustoja vaan kauppias ja kauppias päättää hinnan,
        jolla myy. Mikä siinä on väärin ? Ei mikään. Ei olisi mitään kilpailua, jos ei myyjä
        saisi päättää ulosmyyntihintaa, on myyjä tuottaja tai kauppias.

Kysyntä ja tarjonta määrää hintaa markkinataloudessa.
        Kommunistimaissa on eri systeemi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siilivain

Ei juustot ole kopioituja. Eri tyyppisiä juustoja valmistetaan lähes kaikkialla
        maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei juustot ole kopioituja. Eri tyyppisiä juustoja valmistetaan lähes kaikkialla
        maailmassa.

Jos joku ihmettelee juustojen "liian" kallista hintaa
        jokaista juustokiloa kohti tarvitaan 10 litraa maitoa.
        Juustonvalmistaja ostaa maidon, josta juusto valmistetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuottaja myy asiakkaille niitä juustoja vaan kauppias ja kauppias päättää hinnan,
        jolla myy. Mikä siinä on väärin ? Ei mikään. Ei olisi mitään kilpailua, jos ei myyjä
        saisi päättää ulosmyyntihintaa, on myyjä tuottaja tai kauppias.

Kysyntä ja tarjonta määrää hintaa markkinataloudessa.
        Kommunistimaissa on eri systeemi.

Myyjäkö päättää tuotteen nimen jos myy sitä vielä halvemmalla kuin muu liike?
        Siilivain

• Anonyymi kirjoitti:

Kertokaa nyt ihmeessä edes yksi kopioitu nimi !

Saman kokoinen ja näköinen pakkaus. Itse tuote samanlainen pieni tiiliskivi. Maku samanlainen.

Alkuperäisen nimi Koskenlaskija, Lidlin kopio Tukkijätkä.

Jos et tästä mitään outoa löydä niin jo on kumma. 😃 Mäkin näitä plagiaatteja ostan mutta mietin että miksi pitää alkuperäistä kopioida.

• Anonyymi

Valion ja Arlan jälkeen Suomen suurimmat juustolat ovat Kuusamon Juusto,
        Juustoportti, Riitan Herkku ja Vaalan juustola, jotka valmistavat mm. leipäjuustoa
        sekä muita erikoisjuustoja.
        Wikipedia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myyjäkö päättää tuotteen nimen jos myy sitä vielä halvemmalla kuin muu liike?
        Siilivain

Ei nimi ja hinta määrää sillä lailla toisiaan.
        Saahan kauppias, joka liikkeensä omistaa, periaatteessa myydä mitä vain millä
        hinnalla haluaa.

Kilpailu on asiakkaan etu. Jos ei olisi Lidliä kilpailuttamassa S-marketia ja K-kauppoja,
        veikkaan, että hinnat olisivat jonkun verran korkeammalla.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Saman kokoinen ja näköinen pakkaus. Itse tuote samanlainen pieni tiiliskivi. Maku samanlainen.

Jos et tästä mitään outoa löydä niin jo on kumma. 😃 Mäkin näitä plagiaatteja ostan mutta mietin että miksi pitää alkuperäistä kopioida.

Kun asiassa on jotain laitonta "alkuperäinen" valmistaja varmasti haastaa kopioijan raastupaan.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Haluaistiko vetää oikeuteen Tokmannin nimen kopioinnista ?

• Anonyymi kirjoitti:

Haluaistiko vetää oikeuteen Tokmannin nimen kopioinnista ?

No, ehkä..

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Virossa valmistetaan monia savunmakuisia sulatejuustoja ja edam-, kerma- ja
        emmental-juustoja.
        Onko nekin kopioitu jostain ?

Entä onko autot, fillarit, jääkaapit, liedet ja pölynimurit kopioita ?

• Anonyymi kirjoitti:

Virossa valmistetaan monia savunmakuisia sulatejuustoja ja edam-, kerma- ja
        emmental-juustoja.
        Onko nekin kopioitu jostain ?

Entä onko autot, fillarit, jääkaapit, liedet ja pölynimurit kopioita ?

No saahan sitä eedamia tehdä kuka tahansa. Ei se Valion keksintö ole.

Mut. Ette näe metsää puilta jos teidän mielestä tuo Lidlin tyyli reilua on.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Samaa autoa ja jääkaappiakin myydään eri nimillä. Ihan sama kone.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Kilpailu asiakkaista on raakaa ja joskus härskiä, mutta "loukatulla" osapuolella on mahdollisuus hakea oikeutta itselleen, jos aiheelliseksi katsoo.

• Anonyymi

Lidl'n kassakuitti kannattaa tarkastaa ihan joka kerta!Missään muussa kaupassa minulta ei ole yritetty veloittaa liikaa yhtä usein kuin Lidl'ssä. Varsinkin tarjoustuotteet esim 3 kahvipakettia kympillä niin kassa lyö normaalihinnat systeemiin. Kerran otti tosi rankasti päähän kun silmälasit oli unohtuneet kotiin ja pystyin tarkastamaan kuitin vasta kotona. Oli veloitettu yli 5 euroa liikaa. Jouduin tekemään ylimääräisen reissun takaisin kauppaan ostamieni tavaroiden ja kassakuitin kanssa. Maksoivat kyllä mukisematta takaisin yliveloitetut rahat.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minä ostin jouluksi kortonkeja.

• Anonyymi

Toivottavasti niissä ei ole muovinpaloja.

• Anonyymi

Pölhö poisti juustolat-listan, johon olisi ollut kiva syventyä.
      Se liittyi keskusteluun.
      Pölhö poistaja ei tajua mitä poistaa, kunhan saa tehtyä kiusaa ikäryhmissä
      60-80.

• Anonyymi

Takaisinveto Lidlissä Kanian tomaattikeitto kasviksilla ja lihapullilla. Lihapullissa saattaa tiedotteen mukaan olla kovia muovipaloja.

• Anonyymi

Eikö niiden kuulukaan olla?

• Anonyymi

Voi ei! Missään muussa kaupassahan noita ei koskaan tapahdu?
        Niinhän,,niinhän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän,,niinhän?

Harvemmin muovinpaloja muissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvemmin muovinpaloja muissa.

Kaikessa koneellisesti käsitellyssä mahdollista,ja niinhän ne valmistetaan ja pakataan nykyisin. Olipa kauppa sitten mikä hyvänsä.

Huvittavaa sekin,,Lidl maksalaatikko maksaa 1.09,, K-kaupassa SAMA tuote eri kansipahvilla yli euron kalliinpi. Tulevat samasta "tehtaasta,,niin Rainbow maksalaatikko kuin muutkin.

Hehehe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän,,niinhän?

Lidlissä on liian usein tuollaista touhua, Lidlin taso ei pärjää suomalaisille kaupoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikessa koneellisesti käsitellyssä mahdollista,ja niinhän ne valmistetaan ja pakataan nykyisin. Olipa kauppa sitten mikä hyvänsä.

Huvittavaa sekin,,Lidl maksalaatikko maksaa 1.09,, K-kaupassa SAMA tuote eri kansipahvilla yli euron kalliinpi. Tulevat samasta "tehtaasta,,niin Rainbow maksalaatikko kuin muutkin.

Hehehe.

Oisko se Lidlin maksalaatikko kaavittu sieltä lattioilta ehhehe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oisko se Lidlin maksalaatikko kaavittu sieltä lattioilta ehhehe.

On,,ja viety K-kauppaan kovemmalla hinnalla myytäväksi. Toki kannattaa maksaa yli kaksinkertainen hinta samasta tuotteesta, kai sitä voi mielessään ajatella että "ostinpa nyt tuota parempaa maksalootaa"

Mutta ei ihmetellä, usein huomannut että "Ikäryhmät, Ikityhmät" pitää paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On,,ja viety K-kauppaan kovemmalla hinnalla myytäväksi. Toki kannattaa maksaa yli kaksinkertainen hinta samasta tuotteesta, kai sitä voi mielessään ajatella että "ostinpa nyt tuota parempaa maksalootaa"

Mutta ei ihmetellä, usein huomannut että "Ikäryhmät, Ikityhmät" pitää paikkansa.

Sillähän me täällä ikäryhmissä olemme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lidlissä on liian usein tuollaista touhua, Lidlin taso ei pärjää suomalaisille kaupoille.

Hesarissa saa ihan tasaisesti eri ketjujen ".takaisinvetoja".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä te tiedätte, kun ette Lidilssä koskaan käy ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä asennevammaa ei voi tajuta, että kitupiikki suomalainen, joka valittaa,
        että ruoka on kallista
        ja juoksee tarjousten perässä
        ei h a l u a ostaa edullisempaa ruokaa juoksematta tarjousten perässä,
        kun ostaa ruokansa Lidlistä.

Mikä ihmeen viha ihmisillä on Lidliä kohtaan ja esimerkiksi siellä myytävää
        suomalaista ruokaa kohtaan ?

Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa, kun edullisemminkin saa.

Ehkä se on maalaisille tyypillistä ?
        Omassa kaupungissani en ole huomannut juntti-ennakkoluuloisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hesarissa saa ihan tasaisesti eri ketjujen ".takaisinvetoja".

Netissä löytyy pilvin pimein K-ryhmän ja S-ryhmän takaisinvetoja.
        Tuotteen valmistajan virheitä. Niitä sattuu tasaiseen tahtiin. Turha niistä yhtä
        kaupparyhmää syyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkusielusia köyhiä käy kalliissa kaupoissa,
        se on heidän arvolleen tärkeää, ettei luulla köyhäksi.
        Varakkaampi on taloudellinen, ja juuri siksi sillä on rahaa, koska se osaa ostaa oikein
        ja säästää rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä te tiedätte, kun ette Lidilssä koskaan käy ?

Uutisia voi lukea ilman että käy Lidlissä, eikös?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uutisia voi lukea ilman että käy Lidlissä, eikös?

Siis ei mitään omakohtaista kokemusta Lidlistä ole ?
        Laita linkki muutamaan uutiseen Lidlistä koska niitä luet !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huom ! suomi24:ssä kirjoitettu p*skanjauhaminen EI ole uutinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

että ruoka on kallista

Terveitsetuntoiinen voi ostaa mistä vain. Se voi käydä sekä Stockmannilla
        että Tokmannilla, Lidlissä ja K-kaupassa riippuen mitä hakee ja mitä haluaa maksaa.

Kun joku kauppa on edullinen ts. "halpakauppa",
        pienellä itsetunnolla varustettu ei voi mennä sinne, ettei luulla köyhäksi,
        vaikka köyhyyskään ei ole synti, eikä järjenkäyttö kiellettyä,
        mutta "imago" voi tahriintua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveitsetuntoiinen voi ostaa mistä vain. Se voi käydä sekä Stockmannilla
        että Tokmannilla, Lidlissä ja K-kaupassa riippuen mitä hakee ja mitä haluaa maksaa.

Kun joku kauppa on edullinen ts. "halpakauppa",
        pienellä itsetunnolla varustettu ei voi mennä sinne, ettei luulla köyhäksi,
        vaikka köyhyyskään ei ole synti, eikä järjenkäyttö kiellettyä,
        mutta "imago" voi tahriintua.

Aina on ollut näitä herkkähipiäisiä järjenvastaisia ihmisiä.
        Jotkut ei ennen voineet käydä Anttilassa, ellei niillä ollut mukana omaa
        Stockmannin muovikassia, johon ostoksensa laittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue joskus itsekin uutisia, ehkä opit jotakin ja saat tietoa asioista, ei tarvitse luulotella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue joskus itsekin uutisia, ehkä opit jotakin ja saat tietoa asioista, ei tarvitse luulotella.

En luuulottele mitään, käyn Lidlissä, S-marketeissa ja K-kaupoissa.
        Minulla on kokemusperäistä tietoa. Sinulla ei ole mitään muuta kuin luulottelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

että ruoka on kallista

Juntin käyttäytyminen perustuu mutu-tietoon tai paremminkin
        tietämättömyyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varakkaampi on taloudellinen, ja juuri siksi sillä on rahaa, koska se osaa ostaa oikein
        ja säästää rahaa.

👍 laitanpa peukutukseni anolle 21:49 uudestaan, koska se on poistettu,
        kun kalikka kalahti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En luuulottele mitään, käyn Lidlissä, S-marketeissa ja K-kaupoissa.
        Minulla on kokemusperäistä tietoa. Sinulla ei ole mitään muuta kuin luulottelua.

Olen käynyt usein Lidlissä, siellä on kylmä tunnelma, tyly ja välinpitämätön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa johtua omasta ilmeestäsi. Minulla toisenlaiset kokemukset,,myyjät hyvinkin ystävällisiä ja auttavaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauppa ei ole mikään viihdytyskeskus sinua varten ja
        niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
        En ole kokenut missään kaupassa tylyä tai välinpitämätöntä tunnelmaa.
        Ihmiset ovat työssä kaupoissa ja auttavat asiallisesti ja ystävällisesti,
        jos on itse ystävällinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa johtua omasta ilmeestäsi. Minulla toisenlaiset kokemukset,,myyjät hyvinkin ystävällisiä ja auttavaisia.

Riippunee varmaan siitäkin miten esimiehet ohjeistaa työntekijöitään toimimaan. Ystävällinen tervehdys esim käytävällänvastaantullessa on mielestäni sitä hyvää asiakaspalvelua.
        Siilivain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippunee varmaan siitäkin miten esimiehet ohjeistaa työntekijöitään toimimaan. Ystävällinen tervehdys esim käytävällänvastaantullessa on mielestäni sitä hyvää asiakaspalvelua.
        Siilivain

Se, joka tulee sisälle tervehtii ensin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, joka tulee sisälle tervehtii ensin.

Minä tykkään kun myyjä tervehtii iloisesti tuli ensin kuka hyvänsä. Sillä tavoin huomioi asiakkaan varsinkin jos asiakas ottaa vaikka katsekontaktin. Tylysti ohikulkeva myyjä ei anna hyvää vaikutelmaa liikkeestä.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauppa ei ole mikään viihdytyskeskus sinua varten ja
        niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
        En ole kokenut missään kaupassa tylyä tai välinpitämätöntä tunnelmaa.
        Ihmiset ovat työssä kaupoissa ja auttavat asiallisesti ja ystävällisesti,
        jos on itse ystävällinen.

Eiköhän bisnekselle ole tärkeää että asiakas kokee itsensä arvostetuksi.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja säästää rahaa.

Lidlin parkkipaikkahan on väärällään kalliinmerkkisiä autoja ja varsinkin kun tulee uudet tarjoukset, ei koske köyhää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kukaties saamme ostaa S-marketista tai K-kaupasta jonakin päivänä heinäsirkka-hernekeittoa?

• Anonyymi

* Pensasmustikat
      * Perunamuussijauhe
      *Turkkilainen jugurtti 1l
      *Alkoholiton olut
      *D-leikka lohi
      * Tarjous siskonmakkarat 1.99€
      * Tarjous silakkapihvit

• Anonyymi

Onko nuo pensasmustikat kotimaisia?
        Kysyn vaan siksi kun en jaksaisi vaan keittää ennen syöntiä jos ulkomaisia.
        Siilivain

• Anonyymi

Espanjasta ovat nyt nuo mustikat.

Reilun kaupan kukkaset ovat olleet tosi kestäviä.

• Anonyymi

HeVi on Lidlissä tuoreempaa kuin muissa ketjuissa.

• Anonyymi

Ei varmasti ole Lidlissä hedelmät ja vihannekset tuoreempia, kuin muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmasti ole Lidlissä hedelmät ja vihannekset tuoreempia, kuin muualla.

Vähintään yhtä tuoretta kuin muualla ja edullisuuden vuoksi kauppa käy hyvin,
        tuotteet ei nahistu.
        Syön paljon vihanneksia ja ostan ne Lidlistä. Kun kukkakaali tms. maksaa talvella
        S- ja K-kaupassa noin 5 € kilo, Lidlissä maksaa puolet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähintään yhtä tuoretta kuin muualla ja edullisuuden vuoksi kauppa käy hyvin,
        tuotteet ei nahistu.
        Syön paljon vihanneksia ja ostan ne Lidlistä. Kun kukkakaali tms. maksaa talvella
        S- ja K-kaupassa noin 5 € kilo, Lidlissä maksaa puolet.

Laatua ei saa koskaan halvalla, se maksaa. Ladan hinnalla ei saa Mersua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laatua ei saa koskaan halvalla, se maksaa. Ladan hinnalla ei saa Mersua.

noh, kyllä vaan ostanut samaa Snelmanin sisäfilettä halvemmalla, kuin vaikkapa S-ketjun päivittäiskaupat.

hinnoitteluun vaikuttaa monenlaiset tekijät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noh, kyllä vaan ostanut samaa Snelmanin sisäfilettä halvemmalla, kuin vaikkapa S-ketjun päivittäiskaupat.

hinnoitteluun vaikuttaa monenlaiset tekijät.

Hmhm . . . katsotaan mitä hinnannousut tuovat tullessaan.
        Vuoden lopulla ruoan on ennustettu olevan noin 10% kalliimpaa
        kuin alkuvuonna oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmhm . . . katsotaan mitä hinnannousut tuovat tullessaan.
        Vuoden lopulla ruoan on ennustettu olevan noin 10% kalliimpaa
        kuin alkuvuonna oli.

Ruoanhinta on verrannollinen siihen paljonko jää käteen.
        Työttömille, pieneläkeläiselle ja vähävaraisille lapsiperheille
        ruoka on kallista eikä rahat riitä kaikkeen nytkään. Entä korotusten jälkeen ?

• Anonyymi

Voi ollakkin.

En asiaa ole kummemmin tutkaillut, mutta sellainen tuntuma on, ei tarvi niin paljoa valkkailla tuotteita, kuin muissa kaupoissa. Siis laatu kai hyvä.

Voi olla sekin, lidl on todella suuri konserni, jolla tiukat laatuvaatimukset. Elikkäs ei saa myydä paskaa. Joku snadi k-kauppa koittaa myydä kaiken, mitä tilannut. Just net on pahimpia, ihan käytännössä, isot kaupat eri juttu. Kas, kauppiaat yksityisiä ja pikkukaupassa hävikki iskee rankemmin kauppiaan kukkaroon, kuin isommissa yksiköissä. Eli kehnonpiakin panaaneja koitetaan myydä priiman hintaan. Lidlissä net ilmeisimmin raakataan pois tarkasti.

Lidlissähän on vaihtuvia valikoimia ja siitä johtuen erät saattaa loppua kesken. Mutta sen olen hokannut, kun katsoo k-tarjoukset, niitä ei edes ole hikiän kaupan valikoimissa. Suottahan sitä tarjoustuotetta myy, kun voi myydä täyshintaistakin. Ihan kauppiaan järkeä.

Noh, on niitä pieniä s-kauppojakin. Vaikka net ei ole kauppiasvetoisia, kyllä sillä kaupalla on esimiehensä, jonka vastuulla tulos. Eli kirjainkaupat on tietyllä tavalla hikisempiä, lidl noudattaa tiukasti konsernin formaattia.

En mä silleen tahdo mainostaa po. kaupparyhmää, mutta vituttaa tällaset alotukset, joitten tarkoituksena on vain haukkua jotain, tehdä provokaatiota ja propagandaa jotain tiettyä henkilöä, liikettä, tai asiaa vastaan. Toki keskustella pitää, mutta ilmanaikuinen perusteeton haukkuminen on perseestä.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ollakkin.

En asiaa ole kummemmin tutkaillut, mutta sellainen tuntuma on, ei tarvi niin paljoa valkkailla tuotteita, kuin muissa kaupoissa. Siis laatu kai hyvä.

Voi olla sekin, lidl on todella suuri konserni, jolla tiukat laatuvaatimukset. Elikkäs ei saa myydä paskaa. Joku snadi k-kauppa koittaa myydä kaiken, mitä tilannut. Just net on pahimpia, ihan käytännössä, isot kaupat eri juttu. Kas, kauppiaat yksityisiä ja pikkukaupassa hävikki iskee rankemmin kauppiaan kukkaroon, kuin isommissa yksiköissä. Eli kehnonpiakin panaaneja koitetaan myydä priiman hintaan. Lidlissä net ilmeisimmin raakataan pois tarkasti.

Lidlissähän on vaihtuvia valikoimia ja siitä johtuen erät saattaa loppua kesken. Mutta sen olen hokannut, kun katsoo k-tarjoukset, niitä ei edes ole hikiän kaupan valikoimissa. Suottahan sitä tarjoustuotetta myy, kun voi myydä täyshintaistakin. Ihan kauppiaan järkeä.

Noh, on niitä pieniä s-kauppojakin. Vaikka net ei ole kauppiasvetoisia, kyllä sillä kaupalla on esimiehensä, jonka vastuulla tulos. Eli kirjainkaupat on tietyllä tavalla hikisempiä, lidl noudattaa tiukasti konsernin formaattia.

En mä silleen tahdo mainostaa po. kaupparyhmää, mutta vituttaa tällaset alotukset, joitten tarkoituksena on vain haukkua jotain, tehdä provokaatiota ja propagandaa jotain tiettyä henkilöä, liikettä, tai asiaa vastaan. Toki keskustella pitää, mutta ilmanaikuinen perusteeton haukkuminen on perseestä.

=DW=

Nyt kyllä vitutuksen olet saanut omissa kuvitelmissas aikaan. Älä lataa sellaisia arvotuksia alotukseen,joita siinä ei ole.
        Asioista pitää kyetä keskustelemaan ja ei liene tämä aloitus sen provokatiivisempi kuin muutkaan täällä. Kirjoittajat luovat ketjun. Höllääs ny vähän
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ollakkin.

=DW=

Entäs eläkeläisten haukkuminen loispummeiksi, onkos se sitten perseestä😄?
        Siili

• Anonyymi

Lidlin jäätelössä oli mielenkiintoinem ominaisuus. Se ei sula. Ostin laatikon Gelatelli jäätelöä. Sitä syötiin paljon ja laatikon nurkkaan jäi pieni palanen. Se oli ollut pöydällä jo pitemmän aikaa, joten päätin laittaa laatikon ylösalaisin tiskialtaaseen. Siinäpä sulakoon yön aikana. Aamulla otin laatikon ja katsoin ihmeissäni. Se sama palanen oli edelleen siinä. Laitoin kyselyn Lidliin ja vastauksessa vedottiin koostumukseen. En ole ostanut sitä jäätelöä enää.

• Anonyymi

Jaa.

Kiinnostuin ja googlasin. Johtunee tosiaan koostumuksesta. Nimi viittaisi gelatiiniin, elikkäs jotenkin hyytelöön, en tiedä. Jutun mukaan johtuu siitä, kun jäätelö sulaa, vesi haihtuu ja muut aineet pysyvät kasassa.Jokatapauksessa jäätelön koostumus on erilainen, kuin tavisjäätelöissä.

Ihan kiintoisan oloinen tuote, ei ainakaan valu, ei sotke. Linkki iltiksen juttuun asiasta:

https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000788997.html

Oliko muuten mielestäsi hyvää? Se kai pääasia.

=DW=

• Anonyymi

Useimmiten ostan Lidl kaupasta sellaista punakylkistä bulkki-olutta. On halpaa ja menee hyvin päähän.
      Hm..silloin kun onnistun vaimon puhumaan ympäri?
      (seliseli)

Halvinta mahdollista, valmistajaksi arvelen Olvia.

• Bulkkikaljaksi ihan juotavaa.. Mut vähän paremmista semmoinen kuin Perlenbacher Pils. Se oli todella hyvää. Bitburger Pils kopio mutta erittäin hyvä sellainen. 6 päk oli halpa, vain reilun kympin. Jos otat vain halpakaljaa mutta haluat jotain vähän erilaista kokeilla niin suosittelen Perlenbacher Pilsiä..

• Anonyymi

Miten lienee suomalaisen varhaisperunan hinta Lidlissä? Näkyi olevan marketissa 22 euroa kilo.
      Siili

• Anonyymi

Ostan kotimaisia uusia perunoita vasta sitten, kun ne on kasvaneet sen verran,
        että ne on helpompi pestä. Yleensä en osta niitä ennen juhannusta.

• Anonyymi

En tiedä.

Oikeestaan pitää puhua varhaispotusta. Koska net on ekat, mitkä kypsyy. . Uudet potut on sitten pääsadon ekat potut, siis uutta satoa, samaa, mitä kasvatetaan talvipotuksikin. Varhaispottu kasvatetaan nimenomaan ekaks kypsyväksi ja se istutetaan ja nostetaan ennen talvipottua. Kun pääsato alkaa valmistuun, silloin pidetään uudenpotun juhliakin.Tärkeä määritelmä, kyseessä kaks eri asiaa. ja täsmällisesti ottaen pottulajikkeetkin on erit.

.Periaatteessa en syö pottuja. Noh, periaatteessa siis en, käytäntö vähän lipsuu. Uudet perunat on toki jes. Sittarissa näkyi olevan espanjalaista varhaispottua, hinta ei ollut paha, muutama euro kilolta. Kotimaista ei näkynyt vielä. En ostanut, kehnoja kokemuksia espanjasta tänne roudatuista, maistuvat ei hyvälle. Mutta odottelen kun ruotsista elkaa tulemaan, net hyvälaatuisia ja sopuhintaisia, samaan aikaan kun kotimaista kasvihuonepottua myydään sikahinnalla. Net ekat kotimaiset, jotka kalliita ei ole sen kummempia muuten, kuin hinnaltaan. Ruotsista kuljetusmatka suomeen ei ole juuri kummempi, kuin suomalaisen potun matka kattilaan, mutta volyymin takia hinta on halvempi, se kasvaa hyvin etelä ruotsissa ja toi laivamatka ei kauaa vie.

Se toi matka penkistä kauppaan on kuitenkin pitkä, paras pottu tietenkin penkistä suoraan kattilaan laitettu. Ja mun mielihimo on nimenomaan pieni pottu, sellainen peukalonpään kokoinen, kananmunan kokoiset alkaa olemaan jo turhan isoja.Ja sitä suuremmat, noh, lasken net jo vanhoiksi potuiksi. Pieni varhaispottu on itseasiassa liki makea.

Joop, pikapuoliin saapi hyvää ruotsalaista varhaispottua marketeistakin. Sitten pitänee kattilallinen keittää. Kotimaista en osta, liian kalliita laatuunsa nähden. Toki vois käydä naapurin pellosta keikkaamaassa, täällä pöndellä kun on silminkantamattoman suuret pottupellot. Mutta kun periaatteessa en syö pottuja, en halua kärytä pottuvarkaudestakaan :D

=DW=

• Anonyymi

Minä rakastan pottuja. Pienet siiklit torilta on parhaita? Siis sitten kun niitä on siellä myynnissä. Mutta se Lidli....😄
      Siili

• Anonyymi
      • Anonyymi

Lidlin pyykinpesuaine 1000 ml voitti Kuluttaja-lehden testin.
        Se oli paras ja halvin.
        Testissä oli mukana ainakin parikymmentä yleisimmin myytyä pesuainetta.

• Anonyymi

Cien jalkarasva kuiville kantapäille parasta mitä tiedän.
      Ja edullista vielä.

Äsken hain ruispaloja,,mistään et löydä edullisempaa.
      Myös kaura-arina viipaleet herkkua.

• Anonyymi

Cien tuotteet kuuluvat olevan yleensäkin hyviä. Ihonhoitotuotteita edullisesti. Tuttavani ostanut esimerkiksi Q10 seerumin, silmänympärysvoiteen ja kuivashampoon. Edullisia mutta kuuluvat olevan hyviä.

Itse haen Lidlistä tiettyjä tuotteita, minulle tulee sähköpostiin Lidlin tarjouslehti ja sen aina katson. Ruoat olen ostanut muualta, mutta kun nyt jo selvästi viikottaisten ruoka-ostosten hinta noussut noin kolmella kympillä kiinnostaa tietenkin tietää jos samat tuotteet saa jostain muualta halvemmalla.
        Siili

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ymmärrän hyvin, ettei muutama asiakas saa rohmuta kauppaa tyhjäksi.
        Moni Lidl on aika pieni kauppa, ne eivät ole jättimarketteja, eikä niissä ole isot varastotilat.
        Tukkuostoksia varten on tukku. Lidl ei ole tukku.
        Jos muutama ihminen ostaa kärryt täyteen tavaraa muut asiakkaat voivat jäädä
        ilman haluamiaan tuotteita.

• Anonyymi

Kävin Lidlissä. Kahvi oli 2,99 e ja on minusta maukas kahvi ja noin halvalla!
      Ja tykkään myös Lidlin bourbon-vanilja-jäätelöstä. Tosi namia.
      Tosi halpaa kaljaa ostin saunakaljaksi. Suolapalaksi ilmakuivattua kinkkua saa myös
      edullisemmin kuin S/K kaupoista.

• Anonyymi

Minäkin tykkään Lidl'n halpiskahvista, ostin sitä just tällä viikolla. Kiva lukea, että joku muukin tykkää siitä, yleensä inhotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin tykkään Lidl'n halpiskahvista, ostin sitä just tällä viikolla. Kiva lukea, että joku muukin tykkää siitä, yleensä inhotaan.

Minä tykkään Juhlamokasta ja se ei ole lidlissä halvemmalla.
        Siili

• Anonyymi

Ruokakaupasta ostan ruokaa, tietysti.

• Anonyymi

W5 sensitive astianpesuaine, Arkisoppa hernekeitto,kevyt kerma pohjolan meijeri,risi frutti esim..

• Anonyymi

Tajutonta. Miksi osaa suomalaisista ottaa niin maan p*keleesti päähän
      se toinen osa suomalaisista, joka asioi Lidlissä,
      että Lidliä pitää oikein "työkseen" haukkua ?
      Periaatteessa Lidl on samanlainen ruokakauppa kuin muutkin, mutta hinnat on
      edullisemmat.

• Anonyymi

Ei Lidl ole juurikaan edullisempi, kuin muut kaupat, ja laadussa jää jälkeen suurinpiirtein kaikista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Lidl ole juurikaan edullisempi, kuin muut kaupat, ja laadussa jää jälkeen suurinpiirtein kaikista.

Niin Lidlin kotimaiset kuin ulkomaiset tuotteet ovat laadukkaita eivätkä
        missään nimessä huonompia kuin muut. Päinvastoin kotimaisten pienempien firmojen
        tuotteet ovat laadukkaampiakin kuin jättifirmojen. Kannatan niitä mielelläni
        ja ulkomaisissa tuotteissa on piristävää makueroa tasapaksuun suomalaistarjontaan
        verrattuna, johon harvoin tulee uusia makuja.
        Kävisin Lidlissä, vaikkei se olisikaan niin paljon edullisempi.

• Anonyymi

En ole kuullut kenestäkään jota ottaisi päähän Lidlin kävijät. Jokainen valitkoonbitse jazasioista voi keskustella vetämättä hernettä sieraimiin puolin toisin.
        Siili

• Anonyymi

Minusta näyttää olevan toisin päin. LIdlissänkävijöitä ottaa pattiin muissa kaupoissa kävijät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta näyttää olevan toisin päin. LIdlissänkävijöitä ottaa pattiin muissa kaupoissa kävijät.

Miksi ottaisi ?

• Anonyymi

Siis valitkoon itse ja asioista...
      Siili

• Anonyymi

Älkää nyt kuitenkaan ottako sitä Prismaan sinne sänkyyn 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää nyt kuitenkaan ottako sitä Prismaan sinne sänkyyn 🤣🤣🤣

Täh? En ymmärrä. Prismaa sänkyyn?
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh? En ymmärrä. Prismaa sänkyyn?
        Siili

Telkkari mainoksesta kotoisin tuo juttu..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telkkari mainoksesta kotoisin tuo juttu..

Ai. Eipä ole sattunu silmään😏
        Siili

• Anonyymi

En jaksanut tänään alkaa vääntää ruokaa, hain Lidlistä Hätälän lohipyöryköitä
      2 pakettia ja Kartano maalaishyytelöä, maksoi yht. 4,30.

• Anonyymi

Taidat valhetella. Prismassa jo yksi pakkaus samaa pyörykkä maksaa 2,69.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat valhetella. Prismassa jo yksi pakkaus samaa pyörykkä maksaa 2,69.

Peetä jauhat ano 18:10 . Pelkkä lihahyytelö 400g maksaa yleensä lähes neljä euroa
        400 g paitsi Rainbow, joka on edullisempaa. Ostoksiesi oikea hinta on pakko olla
        yli 8-9 euroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peetä jauhat ano 18:10 . Pelkkä lihahyytelö 400g maksaa yleensä lähes neljä euroa
        400 g paitsi Rainbow, joka on edullisempaa. Ostoksiesi oikea hinta on pakko olla
        yli 8-9 euroa.

No ei maksanut 8-9 euroa, koska ostin Lidlistä. K a k s i pakettia lohipyöryköitä
        maksoi yht. 2,50,
        eli 2 pakettia Lidlissä halvemmalla kuin Prismassa y k s i paketti.
        Lihahyytelö1,79 kpl, eli yhteensä 4,30.

Harmittaa etten ostanut lihahyytelöä kahta pakettia, kun olisi saanut ostaa,
        olen ruisleivän päällä vetänyt jo puoli pakettia,
        mutta tarjous on voimassa huomennakin ja Lidl on kävelymatkan päässä.

• Mun pitää käydä sekä automarketissa että Lidlissä.

Seuraavaksi pitää käydä prismassa. Tarkoitus olisi tehdä texmex lihapullia. Kaikki muut olisi Lidlissä paitsi Knorrin mexicana keitto. Toissa päivänä kävin molemmissa. Prismasta piti hakea bearnaise kastike ja Lidlistä taas possun snitselit.

Mun pitää käydä siis molemmissa jos haluan syödä niin kuin haluan. 😐

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe