Sormusleveys mies/nainen

Sipuli

Hmm, tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti.
Meillä ei ole kihlasormuksia. Vihille mentäessä siis kummallekin tulee sormukset.
Itselleni (olen nainen) tulee 5 mm leveä sormus.
Mutta, minkälevyinen miehelle?
Mikä on siis "yleinen käytäntö"?
Kapeampi, samamlevyinen vai leveämpi?
Voimmeko ottaa tismalleen samanlaiset sormukset (yksinkertainen sileä malli, ei kiviä).

9

5853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ida

      Enpä usko että on mitään yleisiä standardeja. Kukin omalla tyylillään, mutta eiköhän se useimmiten mene niin että naisen sormus on hieman kapeampi kuin miehen jo siitä syystä että käsi yleensä on pienempi. Minulle tuo 5 mm sromus olisi aivan liian leveä, mutta toisille se saattaa olla juuri sopiva.

      • Neea

        Kuten jo tässä on monissa yhteyksissä todettukin, makuja on monia...ei ole mitään tiettyä standardia, jonka mukaan ihmisten kuuluu hankkia tietyn levyiset sormukset. Mun mielestä ookoo, jos molemmilla samanlevyiset sormukset. Meillä kihlat molemmilla 3mm leveät, ja mun vihki 5mm, miehen vihki 4mm.


      • Nea

        Kuten jo tässä on monissa yhteyksissä todettukin, makuja on monia...ei ole mitään tiettyä standardia, jonka mukaan ihmisten kuuluu hankkia tietyn levyiset sormukset. Mun mielestä ookoo, jos molemmilla samanlevyiset sormukset. Meillä kihlat molemmilla 3mm leveät, ja mun vihki 5mm, miehen vihki 4mm.


    • eve

      meillä molemmilla on kihlasormukset 5mm, eikä ole minusta yhtään leveä naiselle. Ja sit minulla on vielä samat 5 mm vihkisormus.Miehelläni on vain kihlasormus

    • n35

      Ostimme miehelle 4 mm leveän kihlan ja minulle 3 mm leveän. Minulla on niin kapea sormi, että leveämpi olisi näyttänyt huonolle.

      Kun menimme naimisiin sain toisen 3 mm leveän sormuksen. Eli yhteisleveys on 6 mm. Miehellä on edelleen se 4 mm sormus. Ollaan oltu tyytyväisiä.

      Mutta kukin tyylillään. Kannattaa kuitenkin etukäteen miettiä miltä se toinen sormus rinnalla näyttää. Jos ostaa 5 mm sormuksen naiselle, tulee yhteisleveydeksi jopa 10 mm jos aikoo ostaa saman levyiset sormukset vikisormukseksi.

    • Leila

      minulla on 5mm sormus ja nätti itse vähän suunnittelussakin mukana.

      mutta 5mm sormuksessa on se vika että käyttäessä sen alle menee helposti likaa jemmaan tai vettä, käsirasvaa vaikka ottaisikin ne pois tehdessä jotain, ja nahka ruvella sen jälkeen...

      eli ei tule sormusta pidettyä arkikäytössä.

    • syksyllä tahdotaan

      Minulla on 3 mm leveä kihlasormus ja miehellä samanlainen 4 mm leveänä. Näyttävät sormissamme samanlaisilta, kun miehellä on isommat kädit.

      Miehelle ei tule vihkisormusta, itselleni tulee 3-4 mm leveä vihki.

      Kahta 5 mm leveää en ottaisi ihan jo hygienian vuoksi mutta ainoaksi sormukseksi sellainen sopii oikein hyvin. Miehen sormus on kaiketi yleensä saman levyinen tai leveämpi. Voitte myös ottaa ihan samanlaiset sormukset. Ihan mitä itse tykkäätte.

    • Yenni

      5mm on aika leveä. Sen viereen voi olla jatkossa hankalaa saada sopimaan vihkisormusta ilman että nivelväli tulee "täyteen". Etenkin jos on hieman pulleammat sormet, voipi tulla ahdasta. Itselläni on kovin pienet kädet ja lyhyet sormetkin siis, eikä 3,5mm leveän sormukseni viereen voinut kuvitellakaan yhtä leveää vihkisormusta. Eli jos nyt saisin valita, ottaisin kapean kihlan!

      Mutta eihän tota voi säännöksi laittaa mitenkään, tässäkin asiassa kauneus on katsojan silmässä :)

      • Laa

        Itse ajattelin että kihlat saman levyiset, noin 5 mm, on ihan hyvät kun miehelle ei tule toista sormusta... itselläni on niin pitkät sormet, että toinen samanlainen menee viereen ihan helposti.. (pidemmät sormet kuin miehellä) :D
        Kihlat olis tarkoitus vaihtaa heinäkuun lopussa, kaikki valmiiksi jo suunniteltua (varmaan joku menee silti eri tavalla...)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe