Ihan saatanan vaikkee fysiikan tehtävä! AUTTAKAA!!!
Alla linkki kuvaan
https://cdn.discordapp.com/attachments/778611125268250627/968896891112792095/IMG_20220427_183008.jpg
H-NMR Spektri
44
914
Vastaukset
- Anonyymi
hmm... onpas vaikean näköinen tehtävä
- Anonyymi
no niin näyttää olevan
- Anonyymi
Niinhän se näyttää olevan
- Anonyymi
on kyllä ihan pirun vaikeen olonen, varmaan suoraan saatanasta
- Anonyymi
90-luvulla kemian kokeessa, mulla tuli vastaan just täsmälleen sama tehtävä. En vaan valitettavasti enään muista kuinka tämä laskettiin
- Anonyymi
ite oon nyt 60v. Asun Etiopiassa
- Anonyymi
Hauska sattuma, itse olen miettinyt ihan samaa viiime aikoina.
- Anonyymi
Eikös tämä ole kemiaa eikä fysiikkaa?
- Anonyymi
piru vie niin taitaa olla :D
- Anonyymi
Joo... Hups :P
- Anonyymi
Anna ny perkele vastauksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
piru vie niin taitaa olla :D
Hyvä että ongelma ratkesi. Fysiikan tehtävänä tämä olisi vaikea mutta kemian tehtävänä ihan perushommaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että ongelma ratkesi. Fysiikan tehtävänä tämä olisi vaikea mutta kemian tehtävänä ihan perushommaa.
Ja oikea vastaus on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kemian homma. Tuli vain otsikkoon laskuvirhe pakolainen. Auta, ole kiltti!
- Anonyymi
Oppikirja varmaan kertoo sen, mitkä asiat vaikuttavat vetyatomien spektrin siirtymään. Sitten vain kuvista katsomaan kuinka monessa erilaisessa tilanteessa olevia vetyatomeita molekyyleissä on. Se kertoo piikkien lukumäärän.
- Anonyymi
eihän noista missään ole vetyatomeja neljässä erilaisessa tilanteessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai jos on niin voisitko selittää millä perusteella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai jos on niin voisitko selittää millä perusteella
... ja mitä oppikirja asiasta kertoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... ja mitä oppikirja asiasta kertoo?
en ymmärrä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilepa eliminoida pois ne molekyylit joista ei ainakaan voisi olla kysymys.
- Anonyymi
Käytän 50:50 oljenkorren joka poistaa vaihtoehdot A ja D ja jäljelle jää vaihtoehdot B ja C
- Anonyymi
kerro meille vastaus, minä pyydän.
- Anonyymi
eikö C:ssä ja B:ssä ole vetyjä vain kolmessa erilaisessa tilanteessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö C:ssä ja B:ssä ole vetyjä vain kolmessa erilaisessa tilanteessa
Kyllä minusta C:ssä on neljässä erilaisessa tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä logiikalla tää toimii?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Minä kuvittelisin että bentseenirenkaaseen kiinnittyneet vedyt olisivat keskenään samoissa tilanteissa riippumatta siitä millä etäisyydellä ne renkaaseen kiinnittyneestä hapesta ovat. Mutta tuo tietenkin kannattaa tarkistaa oppikirjasta. Jos se olisi heterosyklinen rengas eli esimerkiksi pyridiini jossa yksi renkaan hiiliatomeista olisikin korvattu typellä niin sitten tilanne voisi olla toinen.
Pointtina tässä on se, että kannattaa lukea tehtävään liittyvä oppikirjan materiaali. Kun siis pääsykokeessa tms tilanteessa jota varten opiskelet voi vastaan tulla hieman erilainen tehtävä jota muuten ei osaakaan ratkaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Minä kuvittelisin että bentseenirenkaaseen kiinnittyneet vedyt olisivat keskenään samoissa tilanteissa riippumatta siitä millä etäisyydellä ne renkaaseen kiinnittyneestä hapesta ovat. Mutta tuo tietenkin kannattaa tarkistaa oppikirjasta. Jos se olisi heterosyklinen rengas eli esimerkiksi pyridiini jossa yksi renkaan hiiliatomeista olisikin korvattu typellä niin sitten tilanne voisi olla toinen.
Pointtina tässä on se, että kannattaa lukea tehtävään liittyvä oppikirjan materiaali. Kun siis pääsykokeessa tms tilanteessa jota varten opiskelet voi vastaan tulla hieman erilainen tehtävä jota muuten ei osaakaan ratkaista.Minä en yksinkertaisesti löydä oppikirjan materiaaleista perusteita sille miksi C:ssä vetyjä olisi neljässä eri tilanteessa, voisitko hieman neuvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en yksinkertaisesti löydä oppikirjan materiaaleista perusteita sille miksi C:ssä vetyjä olisi neljässä eri tilanteessa, voisitko hieman neuvoa.
Lisäksi, MarvinSketch ja muutkin ohjelmat näyttäisivät että C:llä on vain 3 piikkiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi, MarvinSketch ja muutkin ohjelmat näyttäisivät että C:llä on vain 3 piikkiä
Mitä nuo ohjelmat kertovat kohdista A, B ja D ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nuo ohjelmat kertovat kohdista A, B ja D ?
Ne näyttäisivät että D:ssä on 4 piikkiä, mutta sitä en sitten taas ymmärrä että miten se voisi olla mahdollista, ja siksi tarvitsisin neuvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään D:n bentseenirenkaassa siirtymät riippuvat etäisyydestä tuosta happiatomista. Eli kolme piikkiä renkaan vedyistä ja yksi piikki happeen liittyvästä vedystä.
Vastaavanlainen esimerkkitehtävä jossa selviää piikkien lukumäärä on numero kutonen
https://www.nmrdb.org/diastereotopic/index.shtml?v=v2.103.0
- Anonyymi
Mites D ?
1) se erillinen
2) noi kaksi lähinnä O:ta
3) seuraavat kaksi
4) viimeinen- Anonyymi
mikä D:ssä aiheuttaa piikin 12 kohdalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä D:ssä aiheuttaa piikin 12 kohdalla?
Mikä vetyatomeista on kaikkein erilaisimmassa tilanteessa muihin verrattuna?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vetyatomeista on kaikkein erilaisimmassa tilanteessa muihin verrattuna?
Taulukkokirjan mukaan ainoastaan karboksyylihapon ppm on yli 10 (9-13) ja D:ssä ei tietääkseni ole karboksyylihappo ryhmää?
- Anonyymi
Mikä sitten aiheuttaa piikin 11 ja 12 välillä?
- Anonyymi
siis onko se nyt D vai C ja millä perusteella
- Anonyymi
Lue oppikirjaasi. Jos tarvitset tästä pisteet kotitehtävien suorittamista varten ilman omaa yritystä niin minun puolestani saat jäädä ilman. Jos taas opiskelet pääsykokeeseen niin kirjan lukeminen on ehdottoman tarpeellista muutenkin.
Kertaa siis oppikirjastasi aihetta käsittelevä osa ja selvitä itsellesi mitkä kemiallisen siirtymän suhteen ovat "eri tilanteita" vetyatomien kannalta katsottuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue oppikirjaasi. Jos tarvitset tästä pisteet kotitehtävien suorittamista varten ilman omaa yritystä niin minun puolestani saat jäädä ilman. Jos taas opiskelet pääsykokeeseen niin kirjan lukeminen on ehdottoman tarpeellista muutenkin.
Kertaa siis oppikirjastasi aihetta käsittelevä osa ja selvitä itsellesi mitkä kemiallisen siirtymän suhteen ovat "eri tilanteita" vetyatomien kannalta katsottuna.Olen yrittänyt, mutta en ymmärrä. Miksi ei voi neuvoa kun haluaisin oppia?
- Anonyymi
Noniin, ja sitten kaikki te ylimieliset paskanaamat jotka luulitte tietävänne vastauksen voitte vetää käteen. Opettajalta selvisi ettei kyseinen H-NMR-spektri kuulu millekkään noista yhdisteistä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822