H-NMR Spektri

Anonyymi

44

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hmm... onpas vaikean näköinen tehtävä

      • Anonyymi

        no niin näyttää olevan


      • Anonyymi

        Niinhän se näyttää olevan


    • Anonyymi

      on kyllä ihan pirun vaikeen olonen, varmaan suoraan saatanasta

    • Anonyymi

      90-luvulla kemian kokeessa, mulla tuli vastaan just täsmälleen sama tehtävä. En vaan valitettavasti enään muista kuinka tämä laskettiin

      • Anonyymi

        ite oon nyt 60v. Asun Etiopiassa


    • Anonyymi

      Hauska sattuma, itse olen miettinyt ihan samaa viiime aikoina.

    • Anonyymi

      Eikös tämä ole kemiaa eikä fysiikkaa?

      • Anonyymi

        piru vie niin taitaa olla :D


      • Anonyymi

        Joo... Hups :P


      • Anonyymi

        Anna ny perkele vastauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        piru vie niin taitaa olla :D

        Hyvä että ongelma ratkesi. Fysiikan tehtävänä tämä olisi vaikea mutta kemian tehtävänä ihan perushommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että ongelma ratkesi. Fysiikan tehtävänä tämä olisi vaikea mutta kemian tehtävänä ihan perushommaa.

        Ja oikea vastaus on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että ongelma ratkesi. Fysiikan tehtävänä tämä olisi vaikea mutta kemian tehtävänä ihan perushommaa.

        Tämä on kemian homma. Tuli vain otsikkoon laskuvirhe pakolainen. Auta, ole kiltti!


    • Anonyymi

      Oppikirja varmaan kertoo sen, mitkä asiat vaikuttavat vetyatomien spektrin siirtymään. Sitten vain kuvista katsomaan kuinka monessa erilaisessa tilanteessa olevia vetyatomeita molekyyleissä on. Se kertoo piikkien lukumäärän.

      • Anonyymi

        eihän noista missään ole vetyatomeja neljässä erilaisessa tilanteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän noista missään ole vetyatomeja neljässä erilaisessa tilanteessa

        tai jos on niin voisitko selittää millä perusteella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai jos on niin voisitko selittää millä perusteella

        ... ja mitä oppikirja asiasta kertoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ja mitä oppikirja asiasta kertoo?

        en ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän noista missään ole vetyatomeja neljässä erilaisessa tilanteessa

        Kokeilepa eliminoida pois ne molekyylit joista ei ainakaan voisi olla kysymys.


    • Anonyymi

      Käytän 50:50 oljenkorren joka poistaa vaihtoehdot A ja D ja jäljelle jää vaihtoehdot B ja C

      • Anonyymi

        kerro meille vastaus, minä pyydän.


      • Anonyymi

        eikö C:ssä ja B:ssä ole vetyjä vain kolmessa erilaisessa tilanteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö C:ssä ja B:ssä ole vetyjä vain kolmessa erilaisessa tilanteessa

        Kyllä minusta C:ssä on neljässä erilaisessa tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minusta C:ssä on neljässä erilaisessa tilanteessa.

        Millä logiikalla tää toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minusta C:ssä on neljässä erilaisessa tilanteessa.

        Samaa mieltä. Minä kuvittelisin että bentseenirenkaaseen kiinnittyneet vedyt olisivat keskenään samoissa tilanteissa riippumatta siitä millä etäisyydellä ne renkaaseen kiinnittyneestä hapesta ovat. Mutta tuo tietenkin kannattaa tarkistaa oppikirjasta. Jos se olisi heterosyklinen rengas eli esimerkiksi pyridiini jossa yksi renkaan hiiliatomeista olisikin korvattu typellä niin sitten tilanne voisi olla toinen.

        Pointtina tässä on se, että kannattaa lukea tehtävään liittyvä oppikirjan materiaali. Kun siis pääsykokeessa tms tilanteessa jota varten opiskelet voi vastaan tulla hieman erilainen tehtävä jota muuten ei osaakaan ratkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Minä kuvittelisin että bentseenirenkaaseen kiinnittyneet vedyt olisivat keskenään samoissa tilanteissa riippumatta siitä millä etäisyydellä ne renkaaseen kiinnittyneestä hapesta ovat. Mutta tuo tietenkin kannattaa tarkistaa oppikirjasta. Jos se olisi heterosyklinen rengas eli esimerkiksi pyridiini jossa yksi renkaan hiiliatomeista olisikin korvattu typellä niin sitten tilanne voisi olla toinen.

        Pointtina tässä on se, että kannattaa lukea tehtävään liittyvä oppikirjan materiaali. Kun siis pääsykokeessa tms tilanteessa jota varten opiskelet voi vastaan tulla hieman erilainen tehtävä jota muuten ei osaakaan ratkaista.

        Minä en yksinkertaisesti löydä oppikirjan materiaaleista perusteita sille miksi C:ssä vetyjä olisi neljässä eri tilanteessa, voisitko hieman neuvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en yksinkertaisesti löydä oppikirjan materiaaleista perusteita sille miksi C:ssä vetyjä olisi neljässä eri tilanteessa, voisitko hieman neuvoa.

        Lisäksi, MarvinSketch ja muutkin ohjelmat näyttäisivät että C:llä on vain 3 piikkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi, MarvinSketch ja muutkin ohjelmat näyttäisivät että C:llä on vain 3 piikkiä

        Mitä nuo ohjelmat kertovat kohdista A, B ja D ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nuo ohjelmat kertovat kohdista A, B ja D ?

        Ne näyttäisivät että D:ssä on 4 piikkiä, mutta sitä en sitten taas ymmärrä että miten se voisi olla mahdollista, ja siksi tarvitsisin neuvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi, MarvinSketch ja muutkin ohjelmat näyttäisivät että C:llä on vain 3 piikkiä

        Näköjään D:n bentseenirenkaassa siirtymät riippuvat etäisyydestä tuosta happiatomista. Eli kolme piikkiä renkaan vedyistä ja yksi piikki happeen liittyvästä vedystä.

        Vastaavanlainen esimerkkitehtävä jossa selviää piikkien lukumäärä on numero kutonen

        https://www.nmrdb.org/diastereotopic/index.shtml?v=v2.103.0


    • Anonyymi

      Mites D ?

      1) se erillinen
      2) noi kaksi lähinnä O:ta
      3) seuraavat kaksi
      4) viimeinen

      • Anonyymi

        mikä D:ssä aiheuttaa piikin 12 kohdalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä D:ssä aiheuttaa piikin 12 kohdalla?

        Mikä vetyatomeista on kaikkein erilaisimmassa tilanteessa muihin verrattuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vetyatomeista on kaikkein erilaisimmassa tilanteessa muihin verrattuna?

        Taulukkokirjan mukaan ainoastaan karboksyylihapon ppm on yli 10 (9-13) ja D:ssä ei tietääkseni ole karboksyylihappo ryhmää?


      • Anonyymi

        Mikä sitten aiheuttaa piikin 11 ja 12 välillä?


    • Anonyymi

      siis onko se nyt D vai C ja millä perusteella

      • Anonyymi

        Lue oppikirjaasi. Jos tarvitset tästä pisteet kotitehtävien suorittamista varten ilman omaa yritystä niin minun puolestani saat jäädä ilman. Jos taas opiskelet pääsykokeeseen niin kirjan lukeminen on ehdottoman tarpeellista muutenkin.

        Kertaa siis oppikirjastasi aihetta käsittelevä osa ja selvitä itsellesi mitkä kemiallisen siirtymän suhteen ovat "eri tilanteita" vetyatomien kannalta katsottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue oppikirjaasi. Jos tarvitset tästä pisteet kotitehtävien suorittamista varten ilman omaa yritystä niin minun puolestani saat jäädä ilman. Jos taas opiskelet pääsykokeeseen niin kirjan lukeminen on ehdottoman tarpeellista muutenkin.

        Kertaa siis oppikirjastasi aihetta käsittelevä osa ja selvitä itsellesi mitkä kemiallisen siirtymän suhteen ovat "eri tilanteita" vetyatomien kannalta katsottuna.

        Olen yrittänyt, mutta en ymmärrä. Miksi ei voi neuvoa kun haluaisin oppia?


    • Anonyymi

      Noniin, ja sitten kaikki te ylimieliset paskanaamat jotka luulitte tietävänne vastauksen voitte vetää käteen. Opettajalta selvisi ettei kyseinen H-NMR-spektri kuulu millekkään noista yhdisteistä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe