"Lisäpohdintaa Ahvenanmaan kannalta aiheuttaa venäläisten sotilaslentoliikenne jolla huolletaan Kaliningradia. Lentoreitiltä poikkeava lentokone saavuttaa Ahvenanmaan minuuteissa."
Venäläinen sotilaskone laskeutuu Maarianhaminan kentälle ja purkaa sotilaansa ja toinen kone odottaa vuoroaan ja näitä koneita tulee useita eikä mitään estettä koneitten tulolle ole.
Ahvenanmaan maaneuvos Thörnroos puhaltaa silloin pilliinsä osoittaakseen, että suomalaiset voisivat sitten tulla saarelle, mutta venäläiset ovat jo miehittäneet koko saaren.
Venäläisten joukkojen komentajat vievät maaneuvoksen mukaansa ja tarjoavat tälle samovaaristaan teetä eli saijua ja selostavat tälle mistä on silloin kysymys.
Tilanne jatkuu teetä nauttiessa ja venäläiset saavatkin maaneuvoksen lupaamaan, että Ahvenanmaa alkaa tottelemaan Venäläisten tahtoa ja hallintoa.
Tilnteesta johtuva uusi käänne saa maaneuvosksen tarttumaan puhelimen hantaakiin ja tyynesti maaneuvos ilmoittaa eduskuntaan, että mitään hätää ei ole eikä suomalaisia sotilaita tarvita Ahvenanmaan puolustamiseen.
Maaneuvos puhaltaa pilliinsä
5
141
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsi pelaa kieroa peliä odottaa milloin tämä viherpunikkien hallinnoima maamme laittaa hakemuksensa Natoon ja sitten itse alkaa leikkiä juonitella Venäjän kansa puoluettomana oloa.
Ruotsi on kieroin naapuri mitä meillä on.- Anonyymi
Saa nähdä, että ovatko näin kieroja?
Ahvenanmaa - miten itse aiot puolustaa itseäsi? Eikö olisi paras nyt vain ottaa asevelvollisuus käyttöön, koska Dragsvikissä palveluksen voi suorittaa ruotsin kielellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa nähdä, että ovatko näin kieroja?
Ahvenanmaa - miten itse aiot puolustaa itseäsi? Eikö olisi paras nyt vain ottaa asevelvollisuus käyttöön, koska Dragsvikissä palveluksen voi suorittaa ruotsin kielellä.Itse olen käynyt armeijan jo 53 vuotta sitten ja nykyisin puolustaminen taitaa jäädä nuoremmille, mutta tietysti jotain maamme puolustamisen eteen on tehtävä ja nykyisin värkkäilen Molotovin cocktaileja.
Ukrainan sodassakin nuo Molotovin coctailit ovat toimineet hyvin ja kansalaiset niitä siellä latailevat.
Huomioikaa Dragsvikissä komentokieli on suomeksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27418373Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110550Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3907079Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai816870Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki414656Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853454"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243018Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972565Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit342335MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä322255