"Lisäpohdintaa Ahvenanmaan kannalta aiheuttaa venäläisten sotilaslentoliikenne jolla huolletaan Kaliningradia. Lentoreitiltä poikkeava lentokone saavuttaa Ahvenanmaan minuuteissa."
Venäläinen sotilaskone laskeutuu Maarianhaminan kentälle ja purkaa sotilaansa ja toinen kone odottaa vuoroaan ja näitä koneita tulee useita eikä mitään estettä koneitten tulolle ole.
Ahvenanmaan maaneuvos Thörnroos puhaltaa silloin pilliinsä osoittaakseen, että suomalaiset voisivat sitten tulla saarelle, mutta venäläiset ovat jo miehittäneet koko saaren.
Venäläisten joukkojen komentajat vievät maaneuvoksen mukaansa ja tarjoavat tälle samovaaristaan teetä eli saijua ja selostavat tälle mistä on silloin kysymys.
Tilanne jatkuu teetä nauttiessa ja venäläiset saavatkin maaneuvoksen lupaamaan, että Ahvenanmaa alkaa tottelemaan Venäläisten tahtoa ja hallintoa.
Tilnteesta johtuva uusi käänne saa maaneuvosksen tarttumaan puhelimen hantaakiin ja tyynesti maaneuvos ilmoittaa eduskuntaan, että mitään hätää ei ole eikä suomalaisia sotilaita tarvita Ahvenanmaan puolustamiseen.
Maaneuvos puhaltaa pilliinsä
5
191
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsi pelaa kieroa peliä odottaa milloin tämä viherpunikkien hallinnoima maamme laittaa hakemuksensa Natoon ja sitten itse alkaa leikkiä juonitella Venäjän kansa puoluettomana oloa.
Ruotsi on kieroin naapuri mitä meillä on.- Anonyymi
Saa nähdä, että ovatko näin kieroja?
Ahvenanmaa - miten itse aiot puolustaa itseäsi? Eikö olisi paras nyt vain ottaa asevelvollisuus käyttöön, koska Dragsvikissä palveluksen voi suorittaa ruotsin kielellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa nähdä, että ovatko näin kieroja?
Ahvenanmaa - miten itse aiot puolustaa itseäsi? Eikö olisi paras nyt vain ottaa asevelvollisuus käyttöön, koska Dragsvikissä palveluksen voi suorittaa ruotsin kielellä.Itse olen käynyt armeijan jo 53 vuotta sitten ja nykyisin puolustaminen taitaa jäädä nuoremmille, mutta tietysti jotain maamme puolustamisen eteen on tehtävä ja nykyisin värkkäilen Molotovin cocktaileja.
Ukrainan sodassakin nuo Molotovin coctailit ovat toimineet hyvin ja kansalaiset niitä siellä latailevat.
Huomioikaa Dragsvikissä komentokieli on suomeksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2401938- 1881607
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461240Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50952- 40779
- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30751Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21740Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23722Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637