Maaneuvos puhaltaa pilliinsä

Anonyymi

"Lisäpohdintaa Ahvenanmaan kannalta aiheuttaa venäläisten sotilaslentoliikenne jolla huolletaan Kaliningradia. Lentoreitiltä poikkeava lentokone saavuttaa Ahvenanmaan minuuteissa."

Venäläinen sotilaskone laskeutuu Maarianhaminan kentälle ja purkaa sotilaansa ja toinen kone odottaa vuoroaan ja näitä koneita tulee useita eikä mitään estettä koneitten tulolle ole.

Ahvenanmaan maaneuvos Thörnroos puhaltaa silloin pilliinsä osoittaakseen, että suomalaiset voisivat sitten tulla saarelle, mutta venäläiset ovat jo miehittäneet koko saaren.
Venäläisten joukkojen komentajat vievät maaneuvoksen mukaansa ja tarjoavat tälle samovaaristaan teetä eli saijua ja selostavat tälle mistä on silloin kysymys.
Tilanne jatkuu teetä nauttiessa ja venäläiset saavatkin maaneuvoksen lupaamaan, että Ahvenanmaa alkaa tottelemaan Venäläisten tahtoa ja hallintoa.

Tilnteesta johtuva uusi käänne saa maaneuvosksen tarttumaan puhelimen hantaakiin ja tyynesti maaneuvos ilmoittaa eduskuntaan, että mitään hätää ei ole eikä suomalaisia sotilaita tarvita Ahvenanmaan puolustamiseen.

5

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruotsi pelaa kieroa peliä odottaa milloin tämä viherpunikkien hallinnoima maamme laittaa hakemuksensa Natoon ja sitten itse alkaa leikkiä juonitella Venäjän kansa puoluettomana oloa.
      Ruotsi on kieroin naapuri mitä meillä on.

• Anonyymi

Saa nähdä, että ovatko näin kieroja?

Ahvenanmaa - miten itse aiot puolustaa itseäsi? Eikö olisi paras nyt vain ottaa asevelvollisuus käyttöön, koska Dragsvikissä palveluksen voi suorittaa ruotsin kielellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa nähdä, että ovatko näin kieroja?

Ahvenanmaa - miten itse aiot puolustaa itseäsi? Eikö olisi paras nyt vain ottaa asevelvollisuus käyttöön, koska Dragsvikissä palveluksen voi suorittaa ruotsin kielellä.

Itse olen käynyt armeijan jo 53 vuotta sitten ja nykyisin puolustaminen taitaa jäädä nuoremmille, mutta tietysti jotain maamme puolustamisen eteen on tehtävä ja nykyisin värkkäilen Molotovin cocktaileja.
        Ukrainan sodassakin nuo Molotovin coctailit ovat toimineet hyvin ja kansalaiset niitä siellä latailevat.
        Huomioikaa Dragsvikissä komentokieli on suomeksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      168
      6174
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1714
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      922
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      836
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      789
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      221
      736
    Aihe