Ahvenanmaalaiset eivät ole tarvinneet käydä armeijaa, koska aikoinaan ei ollut ruotsinkielistä paikkaa, mutta vuodesta 1954 on ollut mahdollisuus suorittaa asevelvollisuus Dragsvikissä, joten mitään perustetta ei enää ole, miksi ahvenanmaalaiset eivät olisi asevelvollisia!
Ahvenanmaan puolustus
8
323
Vastaukset
- Anonyymi
Sikäli väärää tietoa, että esim. minun isäni suoritti Dragsvikin varuskunnassa asevelvollisuutensa v. 1951. Sitä ennen varmaan hänen veljensäkin ja moni muu.
- Anonyymi
Oli ns. Early bird!
- Anonyymi
Puolustusvoimat otti kasarmin haltuunsa ryssiltä 1940. Kyllä ahvenanmaalaiset on saanut sinne vapaaehtosina mennä. Onhan ne Suomen kansalaisia. Ei taida olla kiinnostusta kun ei ole pakko.
- Anonyymi
Ahvenanmaan pitää vaihtaa Petsamoon. Saataisiin yhteys Jäämerelle ja päästäisiin eroon riippakivi Ahvenanmaasta. Väestöä ei tarvitse siirtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahvenanmaan pitää vaihtaa Petsamoon. Saataisiin yhteys Jäämerelle ja päästäisiin eroon riippakivi Ahvenanmaasta. Väestöä ei tarvitse siirtää.
Mainio idea!
- Anonyymi
Fingerporilaisissa Pertti Jarla on ajanhermolla kiteyttänyt aiheesta kahdella puhekuplalla, ettei Ahvenanmaalla tarvita mitään armeijaa kun heitä suojelee itse Suuri Ahvena.
- Anonyymi
Kas, kun ei Allahmaa!
- Anonyymi
Armeijaan Dragsviikiin ja sassiin sieltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k594003Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k222838Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552043Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2131944- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290- 901099
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57925Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906