Ahleran ihmisen merkki

Anonyymi

Hyvin hoidettu ja säänöllisesti leikattu iso nurmikenttä talon pihassa on ahkeran ihmisen merkki.

Hoitamaton nurmikko tai nurmikon puute viestii laiskasta ihmisestä.

12

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joko taas tämä aloitus? Harmittaako, kun ruoho ei vielä kasva?

    • Anonyymi

      Ahlerat ihmiset tekevät ihmeellisiä aloituksia.
      Täysijärkisillä on muutakin tekemistä.

    • Anonyymi

      eihän se aina voi tarkottaa tällaista...

    • Anonyymi

      Ahkeran ihmisen merkki on se, että osaa kunnolla suomen kieltä eikä tee kirjoitusvirheitä. Puutteet tekstin laadussa viestivät laiskasta ihmisestä.

    • Anonyymi

      Jos vielä sen leikkuun tekee kelaleikkurilla niin se se vasta älykäs ja ahkera on.

      • Anonyymi

        Ahlera käyttää viikatetta ja erityisen ahlera sirppiä tai vasaraa.


    • Anonyymi

      juu totta. Ystävälle muutti vanhaan omakotitaloon nuori mies, joka seuraavana kesänä tokaisi, että "helvetti onko nurmikkoa leikattava joka viiko". Juu yleensä kyllä kasvukaudella.
      Siksi jäi hoitamatta ja talo myyntiin fiksauksen jälkeen.
      Älä osta omakotia, jos et jaksa hoitaa puutarhaa, pientäkään, ja et osaa korjata taloasi. Muuten tulee hankalaksi ja kalliiksi pito!
      Sama pää kesät talvet, siksi paras pysyä kerrostalossa huolettomana!
      Unelmat ja arki ei vät kohtaa koskaan omakotitalossa, jos haaveet ovat epärealistisia.
      Omakotitalo vaatii viitseliään ihmisen, ja lihavan kukkaron jos talo on vanha (vaikka remontoitukin), aina on nurkissa tehtävää.
      Minun mielipiteeni siis. Realistinen, ja 70 v kokemus.

      • Anonyymi

        Jaa, kyllä minä vain omakotitalossa asun enkä mitään puutarhaa hoida. Kerran vuodessa olen heinät pihasta niittänyt viikatteella, talon ympäriltä vähän useammin. Joskus vähän jotain pusikoita raivaillut sahalla.

        Motiivi omakotiasumiseen on se että omakotitalon yhteydessä on talli harrastetilana. Sellaista kerrostaloasuntoa en ole vielä löytänyt jonka yhteydessä olisi oma iso lämmin talli harrastetilaksi.


    • Anonyymi

      Näin se on. Juuri joku puuhatalli on mahdollinen omakotitalossa ja kun ei ihan postimerkkitonteilla talo ole niin voi puuhailla iltakaudet pihallakin vaikka rälläkällä tai mitä tahansa tehdä ja lopettaa sitten kun ei enää huvita. On tietysti kerros ja rivitalossakin asuessa mahdollista vuokrata tai ostaa talliosake harrastetilaksi mutta rajoitteensa ja hintansa silläkin. Kun on hehtaarin tontti vähän pois silmistä niin voi jättää nurmikot leikkaamatta ja tehdä mitä huvittaa. Ei tarvitse jännittää vaikka kaikki ei olisikaan kuin sisustus- ja puutarhalehdissä.

    • Anonyymi

      Ahleran ihmisen merkki on se että se tekee idioottimaisia aloituksia palstalle.

    • Anonyymi

      Kyllä, minä en vapaa-ajallani ole ahkera, eli nurmikkoa en liiemmin hoida. Mutta minulla on sitten varallisuutta, jota aloittajalla tuskin on.

      Koti on koti ja työ on työtä. Minulle koti ei ole työleiri, eikä tule koskaan olemaan.

      Minun nurmikonleikkuut eivät kuulu kenellekkään!

    • Anonyymi

      Kaikilla on 24 h vrk.

      Joku käyttää sen ajan ruohon leikkuuseen, ajaaa päräyttää kauppaan, autolla vaikka alle 5 km matkaa.

      Kersat saattaa kirkua tiellä naapurin kiusana.

      Toinen käyttää ajam siihen että köveler lastensa kanssa kauppaam, pienet lapset rattaiden vieressä.

      Millsisia ihmisiä kukin on, haluaa maapallolle jättää.

      Kun omille lapsille pitää kuria ja ottaa töihin mukaan 1-5 vuotiaat, ja pitää kurin, ei aina ruohoa voi leikata.

      Kaikki ei myöskään halua että jatkuva meteli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe