Luulin, että oli kysymyksessä vitsi kun ystäväni puhui kompostointitarkastajasta, mutta ei - pian saa kirjoittaa tarkkaan kompostoinnistaan kuntien ilmoituslomakkeilla! Ja kompostointitarkastaja käy kylässä!
Olen ollut mielestäni oikein ekologinen ihminen ja mm. jättänyt mökkirannan kivelle puuron loppuja sekä vanhoja leivän kannikoita lintuja varten. Parin tunnin päästä ovat hävinneet.
Tontillani kerran kaivoin maahan kuopan ja kakkisin sinne sekä peitin kuopan. Olenkohan nyt suurikin ympäristörikollinen?
Kaikessa rauhassa mummut saavat hoitolaitoksissa virua märissä kakoissaan kun ei ole tarpeeksi hoitajia. Tulee hajuhaittoja naapurin nenään ja omat pyllyt kirvelevät vaippojen sekä hoitajien puutteessa henkisistä häiriöistä laiminlyötynä puhumattakaan..
Viisas äärivihreä valtioneuvostomme voisi miettiä tärkeysjärjestystä!
Kompostointitarkastaja
11
915
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö enää saa viedä keittiöjätteitä vessakompostoriin?
- Anonyymi
Lapissa törmäsin kerran hirven teurasjätteisiin keskellä kairaa. Ne vastaavat ehkä kymmenen vuoden kompostijätteitä.
Maksetaanko kompostointitarkastajalle helikopteri käyttöön?- Anonyymi
No kyllähän maailman pankilta voi lainata rahat kymmentä helikopteria varten tulevan sukupolven maksettavaksi. Pitää kompostointitarkastajalla olla helikoptereita.
- Anonyymi
Herra on kaikkea sitä ja kaivonkatsoja🌐
- Anonyymi
Mun mutsi aina sanoo että mun huone on niinkuin joku komposti. Tuleeko meillekin se tarkastaja?
- Anonyymi
Hanke tulee eeusta eikä hallituksesta. Tai sitten mennään taas eeuun selän taakse. Koskee siis vain biojätteiden kompostointia ei puutarhajätteitä.
Ei aiheuta toiminpiteitä. Jos joku kysyy sanoo että on vain puutarhanjätteitä. - Anonyymi
Kompostitarkastaja katsoo, että komposti täyttää määräykset.
Monilla on avokomposteja ja muuten vain puutteellisin rakentein tehtyjä komposteja jotka houkuttelevat rottia ja muita ympäristölle haittaa aiheuttavia eläimiä.
Tosin lain normit täyttäväkään komposti ei rottien vilinää estä, kun houkutus on suuri - esim. samoin kuin omenapuiden pudonneet omenat - harva niitä kaikkia kerää, mutta rottia ne pudonneet omenat todellakin kiinnostavat.- Anonyymi
Täällä maaseudulla ei nykyään rottia ole, joten se ei ole ongelma. Karhu voi tulla pihaan, jos haistaa jotakin syötävää. Me laitamme kaiken loppujätteisiin.
- Anonyymi
Mikä tahansa komposti ei kelpaa. Talousjätekompostoria valitessasi kiinnitä huomiota lämpöeristykseen. Lämpöeristeen paksuuden tulisi olla vähintään 5 cm, että kompostoituminen onnistuu myös talviolosuhteissa. Myös kompostorin kannessa tulee olla kunnollinen eristys, sillä suurin osa lämmöstä haihtuu kannen kautta. Muista tuholaisten torjunta esim. hiiret ja hajuongelmat. Liian lähelle naapurirajaa ei saa kompostia laittaa ellei ole naapurin kanssa sopinut tästä.
- Anonyymi
Aprillipilaksi luulin ensin minäkin. Kotikäyntejä ja muita palveluja leikataan ja virat muutetaan tarkastajiksi. Mitä kaikkea jatkossa tullaankaan tarkastamaan kun tässä on kerran saatu pää auki?
- Anonyymi
Minä ostin kunnollisen ruoskan. Sellaisen pitkän. Nyt odottelen kompostintarkastajaa vierailulle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912