Nykyinen tilanne ajaa hoitoalan kaottiseen tilanteeseen työvoimapulan takia.
Koulutettuja ja kokeneita hoitajia on, mutta nykyinen palkkataso ei motivoi pysymään hoitotyössä.
Nykyiset hoitojen maksut ovat aivan liian alhaiset siihen mitä ne tulevat todellisuudessa maksamaan.
Ihmiset eivät halua maksaa hoidoistaan juuri mitään, mutta käyttävät elämässään suuria summia asioihin mitkä eivät ole välttämättömiä.
Mutta yleensä silloin viimeistään asenne hyvään terveyshuoltoon muuttuu kun sairastuu vakavasti ja jos se vielä voi aiheuttaa kuoleman.
ELI NYT PÄÄTTÄJÄT VIIMEISTÄÄN JÄRKI KÄTEEN JA LAITTAKAA HOITOALAN ASIAT KUNTOON.
*Aloitetaan palkkaus laittamalla kohdalleen.
*Työmotivointiin vaikuttaminen työolosuhteiden ja JOHTAMISEN parannuksilla
JNE.
Hoitoalalle kuuluvat palkat ja rahoitus siihen hoitomaksujen /verojen korotuksella.
6
155
Vastaukset
- Anonyymi
Terveydenhuollon pitäisi olla täysin yksityistä. Se maksaa, joka sairastaa tai käyttää palveluita.
- Anonyymi
Verot laskisivat 50-70% samantien ja tehokkuus paranisi huomattavasti. Ehdotankin hoitajille hoitotyöyritysten perustamista. Jäisi pois nuo sdp -viher-kok-kesk-vas löysät ja kaikki tienaisivat.
- Anonyymi
En kiellä etteikö hoitajat ansaitsisi korotuksiaan, mutta seuraavana olisi lääkärit, poliisit, papit, siivoojat, kaupan kenkilökunta, jne jne.
Tuosta kierteestä tulisi yhteiskunnalle niin suuri lasku, että Afrikkaan ja Italiaan pitäisi Marinin ottaa taas lisää velkaa. Se on kestämätöntä.
Sitten on vielä sota ja Sote. Kyllä tässä nesteessä ollaan. - Anonyymi
Jospa aloitteen tekijä ihan itse maksaisi minulle 30%% palkan korotuksen.
- Anonyymi
Tarkoittaako tuo käytännössä 60%? En oikein hallitse näitä nykylaskennan kuvioita, kun kansakoulusta on jo 80 vuotta.
- Anonyymi
Minä lähtisin korjaamaan hoitajien ansioita ilman suoria peruspalkan ylisuuria korotuksia. Käyttöön voisi ottaa suuremmat vuorolisät, olosuhdelisät, työkohtaiset toimenpidelisät, kuten lääkäreillä ja lyhyempi viikkotyöaika ilman ansionmenetystä.
Ehkä silloin ei ruokittaisi nk. demarikateutta muilla aloilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia miksi soitit torstaina Stefanil ja pyysit käymään kun muka olet ahdistunut.?
Oliko asia suunniteltu, kun pyysi käymään ja varmasti tiesi et miten Stefan asiaan suhtautuu.Oliko myös Seiskan toimittaja pyydetty tarkoituksella pai1363681Stepuli itkee facessa
Haluaisin pyytää julkisesti karseaa käytöstäni anteeksi lähimmiltä, naapureilta ja etenkin Sofialta! Ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää käyttä1613329Suomi teki typeryyttään Venäjästä nyt konkreettisesti vihollisen, jota se ei aiemmin ollut.
Venäjä ei ole uhannut Suomen turvallisuutta, eikä Venäjän ja Ukrainan välinen konflikti ole signaloinut minkäänlaista uhkaa Suomelle. Se "uhka" luotii7211886Minä menetän sinut kokonaan
Siksi olen paniikissa, sekaisin ja surullinen. Taitaa olla jonkinasteinen stressitila päällä. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin.761497Sofia juoksi huvikseen puolimaratonin 10min nopeammin kuin Martina
Siinä se nyt sitten nähtiin... Hahhaaa... Sofia ei ole kulkenut missään "harjoitusleireillä" ja heitti kylmiltään 10 minsaa nopeamman ajan puolimarato811305Neljä viidestä on valmis luopumaan venäläisestä energiasta
hinnannoususta huolimatta. Suomalaiset vastustavat tiukasti putinismia. https://yle.fi/uutiset/3-12446857941048Surettaa sun vuoksesi
Minusta tuntuu, että olet jollain lailla luovuttanut elämän suhteen. Et ehkä tarkoituksellisesti, mutta pikkuhiljaa elämäsi on luiskahtanut käsistäsi.99939Martina on niin nolo
Nyt vetää teatteria et on hyvä äiti ja on lasten kanssa lintsillä. Pitäähän lippispojalle näyttää, että touhuaa lasten kanssa kaikkea kivaa. Lippispoj103913Oon päättänyt että palstailu loppuu kohta
Aion lähestyä sinua oikeasti ja ottaa selvää onko sulla tunteita. Loppuu nämä arpomiset, toivomiset ja kuvittelut.98903Juristi Jaana Kavonius valmistelee maanpetossyytteitä Niinistölle ja Marinille
Hän myös kannattaa kuolemanrangaistuksen palautusta maanpetoksesta226884