Mulla on mökki lahden ja jyväskylän puolivälissä,se on tv:n katselussa ns. katve-aluetta.Kuva ei tule sinne analogisena kuin haamu kuvina. Hommattiin sitten digi boksi,jonka piti mullistaa koko tv katselu,mutta näin ei käynyt.Kuva kyllä parani,mutta
se pätkii pysähtyy katoaa välillä kokonaan,tulee teksti singnaali on heikko.On se vaan kumma kuussa käytiin jo v.1969,mutta vielä ei pystytä tarjoamaan katseltavaa tv kuvaa,edes digi boksilla.
Digi -boksi
4
972
Vastaukset
- vahvistusta
No kuukäyntienkin seurauksena tietoliikennetekniikka kehittyi ja mm. fet-transistoreita käytetään UHF-aluuen vahvistimissa. Sellaisen antennivahvistimen hommaamalla sinäkin saat kuvan moitteetta näkyviin. Jos digiboksin viereen asennettuna ei sellainen riitä, niin sitten se on vietävä antennin yhteyteen, mikä oikea paíkka sille onkin.
Toinen vaihtoehto on hommata tehokkaampi suunta-antenni. Jos analoginen kuva oli kelvoton ja heikko, ei digikään samoissa oloissa saa ihmeitä aikaan. Minkälainen on antenni ja kaapeli, niiden ikä? Onko antennia kokeiltu säätää? (Muuttaa suuntaa, kenties paikkaa ja korkeutta)
Meillä on myös mökki heikolla alueella, analogi kanavat huonoja, mutta boksilla ei ole ollut mitään ongelmia. Kaapeli tulee suoraan antennista boksiin, välissä ei mitään rasioita / vahvistimia ym. Ne usein vain heikentävät signaalia.
Ja jos ei ongelmat muuten ratkea, niin ainahan voi hankkia tälläisen:
http://www.laatuantenni.fi/tuotteet/pdf_esitteet/051_DigiMax-120_parabolinen_antenni.pdf
;)- Eino-Kalevi
"Mulla on mökki lahden ja jyväskylän puolivälissä,se on tv:n katselussa ns. katve-aluetta.Kuva ei tule sinne analogisena kuin haamu kuvina. Hommattiin sitten digi boksi,jonka piti mullistaa koko tv katselu,mutta näin ei käynyt."
Tämä on tulosta valheellisesta digipropagandasta, jota kansalle aluksi syötettiin. Digi-TV:n lupailtiin toimivan aina varmasti ja superlaadulla ja sielläkin missä analogisilta kanavilta ei näy kuin vähän haamuja ja lumisadetta.
Totuus on kuitenkin se, että Digi-TV vaatii riittävän signaalin ja kunnollisen antennin. Minkälainen antenni mökillä on? Ulkoinen olisi paras.
Digi-TV:n näkyvyys voi siellä mökilläsikin lähivuosina vielä parantua, kun alilähettimiä digitalisoidaan lisää.
Yksi vaihtoehto on tietenkin satelliittivastaanotto.- AJ....
Pelkkä UHF antenni riittää. Sama jolla näkyy kolmos ja nelos kanavat. Vähenttää ylimääräiset häiriöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683089
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)702970Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672859On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli391977- 601637
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181619- 351575
- 591536
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,181480