Työttömiä on vaikea saada tapaamisiin

Anonyymi

UUSI pohjoismainen työnhakumalli patistaa työttömiä omatoimisuuteen, mutta velvoittaa myös työttömiä tapaamiseen te-toimistojen ja työllisyyden kuntakokeilujen henkilöstön kanssa vähintään kahden viikon välein.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008781053.html

Puhelin riittää, EVVK tapaaminen.

309

10991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulle virkailija sanoi viime viikolla, että asiat voi hoitaa tulevaisuudessakin puhelimella, ei ole pakko tulla paikan päälle, jos ei itse halua. Mistään kahdesta viikosta ei ollut puhetta, vaan sanoi että mennään vielä vanhalla mallilla ja kertoi soittelevansa seuraavan kerran vasta heinäkuun lopussa.

      • Anonyymi

        Kahden viikon välein tapahtuvat haastattelut koskevat vain 2.5. jälkeen työttömiksi ilmoittautuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden viikon välein tapahtuvat haastattelut koskevat vain 2.5. jälkeen työttömiksi ilmoittautuneita.

        Minkä vuoden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden viikon välein tapahtuvat haastattelut koskevat vain 2.5. jälkeen työttömiksi ilmoittautuneita.

        Ajattelin piruuttaan ilmottautua työttömäksi, enkä hastatteluun mene, enkä vastaa puheluun.
        Karenssia eivät voi määrätä, kun en työttömyys korvausta hae, saavat vähän töitä siellä.
        Samoin haen koulutukseen ja kursseille, mutten aiokaan mennä haastatteluun, enkä peru aikaa, saavat siellä osotella ja ihmetellä, kun en paikanpäälle tule.
        Vähän niille pitää järjestää hommia, kun ne vaatii työttömiltä aktiisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin piruuttaan ilmottautua työttömäksi, enkä hastatteluun mene, enkä vastaa puheluun.
        Karenssia eivät voi määrätä, kun en työttömyys korvausta hae, saavat vähän töitä siellä.
        Samoin haen koulutukseen ja kursseille, mutten aiokaan mennä haastatteluun, enkä peru aikaa, saavat siellä osotella ja ihmetellä, kun en paikanpäälle tule.
        Vähän niille pitää järjestää hommia, kun ne vaatii työttömiltä aktiisuutta.

        Just niinku m7n sukulaispoika teki kay sina van kursaeja kay smitten royhkeasti fattasta pyytamassa kaljarahat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin piruuttaan ilmottautua työttömäksi, enkä hastatteluun mene, enkä vastaa puheluun.
        Karenssia eivät voi määrätä, kun en työttömyys korvausta hae, saavat vähän töitä siellä.
        Samoin haen koulutukseen ja kursseille, mutten aiokaan mennä haastatteluun, enkä peru aikaa, saavat siellä osotella ja ihmetellä, kun en paikanpäälle tule.
        Vähän niille pitää järjestää hommia, kun ne vaatii työttömiltä aktiisuutta.

        toi on hyvä, järjettömän järjestelmän rapauttaminen on ehdottoman kannatettavaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin piruuttaan ilmottautua työttömäksi, enkä hastatteluun mene, enkä vastaa puheluun.
        Karenssia eivät voi määrätä, kun en työttömyys korvausta hae, saavat vähän töitä siellä.
        Samoin haen koulutukseen ja kursseille, mutten aiokaan mennä haastatteluun, enkä peru aikaa, saavat siellä osotella ja ihmetellä, kun en paikanpäälle tule.
        Vähän niille pitää järjestää hommia, kun ne vaatii työttömiltä aktiisuutta.

        Niin. Lain mukaanhan jokaisella täysi-ikäisellä suomalaisella on oikeus olla työnhakijana.
        Joillain raukkaparoilla jopa velvollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden viikon välein tapahtuvat haastattelut koskevat vain 2.5. jälkeen työttömiksi ilmoittautuneita.

        Matkustusintoa ja tulotasoa syövät yleinen markkinahintojen nousu sekä palkkahintojen vähäiset korotukset...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä vuoden

        Hmm...kato-...-säännöstely-,Olumpia-..-uurna-...-alku- taikka loppu vuoden.


      • Anonyymi

        No hupsis
        Työttömät velvoitetaankäymään työkkärissä 4 kertaa kuukaudessa. Mitenkä sinä olisit poikkeus.


      • Anonyymi

        Et nähtävästi ymmärtänyt lukemaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hupsis
        Työttömät velvoitetaankäymään työkkärissä 4 kertaa kuukaudessa. Mitenkä sinä olisit poikkeus.

        Minä kyllä keinot taidan.

        Taitaa vähän viituttaa 🤸‍♂️


      • Anonyymi

        Onko näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nähtävästi ymmärtänyt lukemaasi.

        Kyllä se joskus on vaikeaa ymmärtää virkeamiehi työnvälityksessä itse en ole ollut työttömänä kuin muutaman päivän armeijan jälkeen . Muuten ole seurannut järjen vastaista toimintaa työni puolesta.


      • Anonyymi

        Ei kiinnosta todellakaan laittaa edes tikkua ristiin tän p.ask.a yhteiskunnan hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin piruuttaan ilmottautua työttömäksi, enkä hastatteluun mene, enkä vastaa puheluun.
        Karenssia eivät voi määrätä, kun en työttömyys korvausta hae, saavat vähän töitä siellä.
        Samoin haen koulutukseen ja kursseille, mutten aiokaan mennä haastatteluun, enkä peru aikaa, saavat siellä osotella ja ihmetellä, kun en paikanpäälle tule.
        Vähän niille pitää järjestää hommia, kun ne vaatii työttömiltä aktiisuutta.

        Tuli sieltä kerran mulle karenssi, kun oli sen verta säästöjä ettei huvittanut mihin tahansa ryhtyä enkä ollut viitsinyt täyttää korvauspapereita. En nyt enää muista kuinka pitkäs aikaa mutta monta kk se oli, ei tietty mitään haittaa ollut kun työpaikkaa oli tiedossa valmiiksi vaikkakin pitemmän ajan päästä alkoi.


      • Anonyymi

        Olisi parasta että vain persut saisivat lisääntyä. Paluu keski-ajalle kun yhteiskunta täynnä pelkkiä mölyäviä ali-ihmisiä.


      • Anonyymi

        Noi kirjoitukset on jotain nappikauppias yrittäjiä kun ovat kateellisia kun työttömät. Saavat takainen maksaniaan työttymysvakuutus rahoja


      • Anonyymi

        Kirjaoitaa rikas äärioikeistolainen kokoomus miljonääri

        Puntun rules


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko näin.

        Olen työtön sdp löinen ja olen nyt kanarialla.


        Mahtaa kokoomuslaisa nappikauppiasta harmitaa kun
        Saan takaisn maksamiani työttömyys vakuutusmaksuja


        Äärioikestolinen kokoomus hakuaasuomeen saman kuin benäjällä rules


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se joskus on vaikeaa ymmärtää virkeamiehi työnvälityksessä itse en ole ollut työttömänä kuin muutaman päivän armeijan jälkeen . Muuten ole seurannut järjen vastaista toimintaa työni puolesta.

        miks ne saa valehdella lausunnoissaan, joiden takia joudutaan sitten karenssiin?!?


    • Anonyymi

      Voihan sitä lämpimikseen keskustella, ei moisesta mitään hyötyä ainakaan työllistymisen kannalta ole. Tekeepä palkattu osapuoli ainakin jotain palkkansa eteen. BKT nousee vaikka kokonaisvaikutus on negatiivinen.

      • Anonyymi

        Unohtakaa työvoimatoimisto.Jos haluaa työpaikan,sen eteen pitää tehdä töitä ja hakea paikkoja itse.Työkkäri on pelkkä byrokratialaitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtakaa työvoimatoimisto.Jos haluaa työpaikan,sen eteen pitää tehdä töitä ja hakea paikkoja itse.Työkkäri on pelkkä byrokratialaitos

        No niinhän tässä on tarkoituskin ja noi paikalla käynnit on vaan sen takia, että on niillä virkailijoillakin jotakin tehtävää, kun varaa aikoja ja parin minuutin pulinat ja seuraava kiitos, näin se menee joutuisasti, eikä jonoja kerkeä syntynään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtakaa työvoimatoimisto.Jos haluaa työpaikan,sen eteen pitää tehdä töitä ja hakea paikkoja itse.Työkkäri on pelkkä byrokratialaitos

        No työkkärissähän tosiaan ollaan kirjoilla sitä varten, että saa edes sitä korvausta jos ei työtä ole sillä hetkellä. Ne työpaikat löytyvät sitten itse, samoin koulutukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtakaa työvoimatoimisto.Jos haluaa työpaikan,sen eteen pitää tehdä töitä ja hakea paikkoja itse.Työkkäri on pelkkä byrokratialaitos

        Kyllä näin on, itse pitää hakea. Kukaan ei niitä työpaikkoja Tarjoa. Hakemus ja sitten vielä soittaa perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin on, itse pitää hakea. Kukaan ei niitä työpaikkoja Tarjoa. Hakemus ja sitten vielä soittaa perään.

        Vieläköhän rangaistaan siitä, jos menee TE-toimiston asiakastapaamisessa mainitsemaan halusta kouluttautumiseen tai alanvaihtoon?
        Oma kokemus omalta työttömyyskaudelta on tosin entisten työvoimatoimistojen ajalta. Työllistyminen tapahtui omin voimin.
        Se vain jäi niin vaivaamaan, että meillä on veronmaksajien rahoilla pyörivä laitos, jonka tarkoitus ei ainakaan omalla kohdallani ollut työllistäminen. Kiukuttelua kyllä sai osakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläköhän rangaistaan siitä, jos menee TE-toimiston asiakastapaamisessa mainitsemaan halusta kouluttautumiseen tai alanvaihtoon?
        Oma kokemus omalta työttömyyskaudelta on tosin entisten työvoimatoimistojen ajalta. Työllistyminen tapahtui omin voimin.
        Se vain jäi niin vaivaamaan, että meillä on veronmaksajien rahoilla pyörivä laitos, jonka tarkoitus ei ainakaan omalla kohdallani ollut työllistäminen. Kiukuttelua kyllä sai osakseen.

        Ei työvoimatoimisto palkkaa ketään, ei heillä ole mitään paikkoja haettavaksi.
        Vaikka haastelisi tätien kanssa joka toinen päivä, se ei edistä työllistymistä. Joutavaa temppuilua ja virkamiesten työllistämistä.
        Tiedättekös miksi maahamme muuttaneet ja muuttavat saavat enemmän rahaa kuin suomalainen?
        Siksi, että se hillitsee rikollisuutta!
        On ajateltu, että kun antaa reilusti käyttörahaa, ei tarvitse ryöstellä, varastella eikä rötöstellä.
        Tämä idea tulee naapurimaasta, tosin asiaa ei ole enemmälti tutkittu.
        Maahamme muuttajia ei myöskään työllistetä eikä pakoteta mihinkään. He saavat elää kulttuurinsa mukaan, se on heidän "työtään". Heidän kulttuurissaan miespuoliset oleilevat, kuljeksivat ja seukkaavat päivät pääksytysten. Ei ole tarkoituksenmukaista pakottaa ja kahlita heitä mitenkään eikä mihinkään. Pääasia, että rahaa tulee kylliksi.
        Näin toimii Suomi, onko tämä jo vieraskoreuden pohjanoteeraus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtakaa työvoimatoimisto.Jos haluaa työpaikan,sen eteen pitää tehdä töitä ja hakea paikkoja itse.Työkkäri on pelkkä byrokratialaitos

        Kuka tietää ketään, joka on työllistynyt työvoimatoimiston kautta? Jos välittäjät eivät saa aikaan juuri minkäänlaisia tuloksia niin kuinka perustella koko lafkan olemassaoloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tietää ketään, joka on työllistynyt työvoimatoimiston kautta? Jos välittäjät eivät saa aikaan juuri minkäänlaisia tuloksia niin kuinka perustella koko lafkan olemassaoloa?

        Järjestelmän tarkoitus lienee foucaultilaisittain mukaeltuna kai lähinnä tarkkailla ja rangaista. TE-toimisto istuu yhteiskunnallisten avustusten portinvartijana, joten sen täytyy myös ulottaa kontrollia työttömiin tuensaajiin, jotka lähtökohtaisesti ovat moraalittomia ja laiskoja, ja näin julkisen valvonnan tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tietää ketään, joka on työllistynyt työvoimatoimiston kautta? Jos välittäjät eivät saa aikaan juuri minkäänlaisia tuloksia niin kuinka perustella koko lafkan olemassaoloa?

        Työvoimatoimistossa oli töissä virkailija, joka oli työllistynyt työvoimatoimiston kautta. Uskoisko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtakaa työvoimatoimisto.Jos haluaa työpaikan,sen eteen pitää tehdä töitä ja hakea paikkoja itse.Työkkäri on pelkkä byrokratialaitos

        oikeassa olet ei työvoimatoimisto osaa toimia järkevästi itse on työt haettava


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työvoimatoimisto palkkaa ketään, ei heillä ole mitään paikkoja haettavaksi.
        Vaikka haastelisi tätien kanssa joka toinen päivä, se ei edistä työllistymistä. Joutavaa temppuilua ja virkamiesten työllistämistä.
        Tiedättekös miksi maahamme muuttaneet ja muuttavat saavat enemmän rahaa kuin suomalainen?
        Siksi, että se hillitsee rikollisuutta!
        On ajateltu, että kun antaa reilusti käyttörahaa, ei tarvitse ryöstellä, varastella eikä rötöstellä.
        Tämä idea tulee naapurimaasta, tosin asiaa ei ole enemmälti tutkittu.
        Maahamme muuttajia ei myöskään työllistetä eikä pakoteta mihinkään. He saavat elää kulttuurinsa mukaan, se on heidän "työtään". Heidän kulttuurissaan miespuoliset oleilevat, kuljeksivat ja seukkaavat päivät pääksytysten. Ei ole tarkoituksenmukaista pakottaa ja kahlita heitä mitenkään eikä mihinkään. Pääasia, että rahaa tulee kylliksi.
        Näin toimii Suomi, onko tämä jo vieraskoreuden pohjanoteeraus?

        Suomalaisten "kovia työntekijöitä" status on puppua..muualta tulevat ovat motivoituneita työskentelemään, paskaduunit annetaan sinne, ja haukut päälle. Suomalainen on se, joka maksaa mieluummin satasen, ettei naapuri saisi viittäkymppiä..Huokaus.. katse peiliin , elämme samalla pallolla, ja olemme kaikki yhtä..se naapurin Paavokin, joka ärsyttää nillityksellään joka päivä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työvoimatoimisto palkkaa ketään, ei heillä ole mitään paikkoja haettavaksi.
        Vaikka haastelisi tätien kanssa joka toinen päivä, se ei edistä työllistymistä. Joutavaa temppuilua ja virkamiesten työllistämistä.
        Tiedättekös miksi maahamme muuttaneet ja muuttavat saavat enemmän rahaa kuin suomalainen?
        Siksi, että se hillitsee rikollisuutta!
        On ajateltu, että kun antaa reilusti käyttörahaa, ei tarvitse ryöstellä, varastella eikä rötöstellä.
        Tämä idea tulee naapurimaasta, tosin asiaa ei ole enemmälti tutkittu.
        Maahamme muuttajia ei myöskään työllistetä eikä pakoteta mihinkään. He saavat elää kulttuurinsa mukaan, se on heidän "työtään". Heidän kulttuurissaan miespuoliset oleilevat, kuljeksivat ja seukkaavat päivät pääksytysten. Ei ole tarkoituksenmukaista pakottaa ja kahlita heitä mitenkään eikä mihinkään. Pääasia, että rahaa tulee kylliksi.
        Näin toimii Suomi, onko tämä jo vieraskoreuden pohjanoteeraus?

        Tarkoitat varmaan näitä valepakolaisia.

        Mitä itse olen huomannut, niin esim. filippiiniläisiä työperäisiä maahanmuuttajia on kyllä ehdotettu menemään esim. päiväkoteihin apulaisiksi. Eräskin nainen F:ltä, joka on Suomessa naimisissa, sai tuollaisen harjoittelupaikan ja kehotettiin hakeutumaan alan koulutukseen eli sos.alalle. Alussa on tietysti suomenkielen opetusta.

        Samoin on erään pariskunnan laita, mies on filippiiniläinen ja hänen vaimonsa on puoliksi suomalainen. Näille on kyllä annettu jotain koulutusta ja osoitettu työpaikkoja, joissa on ollut pulaa työntekijöistä. Nehän ovat tietysti niitä, joissa palkka on aivan surkea.

        Samaan tapaan se on mennyt kantasuomalaisten puolella. Nämä kaikki ovat olleet melko nuoria ja työuransa alussa. Esim. lukion jälkeen minun pojalleni kyllä opetettiin työelämään menoa, kurssitettiin näihin nykyajan lupakortteihin, mitä työpaikoilla nykyään vaaditaan. Hän oli jonkin aikaa töissä, kunnes meni opiskelemaan yliopistoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työvoimatoimistossa oli töissä virkailija, joka oli työllistynyt työvoimatoimiston kautta. Uskoisko?

        Oho, olen aina aatellut, etteivät palkkaa niihin työvoimatoimiston asiakkaita. Työtarjouksia tekivät kyllä paikkoihin, joihin minulla ei ollut pätevyyttä. Sen sijaan te-toimiston tehtäviin pätevyyttä olisi varmasti riittänyt, mutta niihin ei koskaan kehotettu hakemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläköhän rangaistaan siitä, jos menee TE-toimiston asiakastapaamisessa mainitsemaan halusta kouluttautumiseen tai alanvaihtoon?
        Oma kokemus omalta työttömyyskaudelta on tosin entisten työvoimatoimistojen ajalta. Työllistyminen tapahtui omin voimin.
        Se vain jäi niin vaivaamaan, että meillä on veronmaksajien rahoilla pyörivä laitos, jonka tarkoitus ei ainakaan omalla kohdallani ollut työllistäminen. Kiukuttelua kyllä sai osakseen.

        Iisalmen tvoimatoimistossa tai oli hyvännäköinen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, olen aina aatellut, etteivät palkkaa niihin työvoimatoimiston asiakkaita. Työtarjouksia tekivät kyllä paikkoihin, joihin minulla ei ollut pätevyyttä. Sen sijaan te-toimiston tehtäviin pätevyyttä olisi varmasti riittänyt, mutta niihin ei koskaan kehotettu hakemaan.

        Työvoimatoimistoon menevät töihin ne joilla ei oikeisiin töihin ole kykyjä. Se on aina helpompi sanoo mitä tehdä kuin tehdä se itse. Epävarmoista naamoistaan näkee etteivät itekään usko sanomaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtakaa työvoimatoimisto.Jos haluaa työpaikan,sen eteen pitää tehdä töitä ja hakea paikkoja itse.Työkkäri on pelkkä byrokratialaitos

        sieltä saa etulippuja työllistymiseen omalle alalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työvoimatoimisto palkkaa ketään, ei heillä ole mitään paikkoja haettavaksi.
        Vaikka haastelisi tätien kanssa joka toinen päivä, se ei edistä työllistymistä. Joutavaa temppuilua ja virkamiesten työllistämistä.
        Tiedättekös miksi maahamme muuttaneet ja muuttavat saavat enemmän rahaa kuin suomalainen?
        Siksi, että se hillitsee rikollisuutta!
        On ajateltu, että kun antaa reilusti käyttörahaa, ei tarvitse ryöstellä, varastella eikä rötöstellä.
        Tämä idea tulee naapurimaasta, tosin asiaa ei ole enemmälti tutkittu.
        Maahamme muuttajia ei myöskään työllistetä eikä pakoteta mihinkään. He saavat elää kulttuurinsa mukaan, se on heidän "työtään". Heidän kulttuurissaan miespuoliset oleilevat, kuljeksivat ja seukkaavat päivät pääksytysten. Ei ole tarkoituksenmukaista pakottaa ja kahlita heitä mitenkään eikä mihinkään. Pääasia, että rahaa tulee kylliksi.
        Näin toimii Suomi, onko tämä jo vieraskoreuden pohjanoteeraus?

        Valehtele lisää! Sultahan tuo näyttää sujuvan mainiosti! 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työvoimatoimisto palkkaa ketään, ei heillä ole mitään paikkoja haettavaksi.
        Vaikka haastelisi tätien kanssa joka toinen päivä, se ei edistä työllistymistä. Joutavaa temppuilua ja virkamiesten työllistämistä.
        Tiedättekös miksi maahamme muuttaneet ja muuttavat saavat enemmän rahaa kuin suomalainen?
        Siksi, että se hillitsee rikollisuutta!
        On ajateltu, että kun antaa reilusti käyttörahaa, ei tarvitse ryöstellä, varastella eikä rötöstellä.
        Tämä idea tulee naapurimaasta, tosin asiaa ei ole enemmälti tutkittu.
        Maahamme muuttajia ei myöskään työllistetä eikä pakoteta mihinkään. He saavat elää kulttuurinsa mukaan, se on heidän "työtään". Heidän kulttuurissaan miespuoliset oleilevat, kuljeksivat ja seukkaavat päivät pääksytysten. Ei ole tarkoituksenmukaista pakottaa ja kahlita heitä mitenkään eikä mihinkään. Pääasia, että rahaa tulee kylliksi.
        Näin toimii Suomi, onko tämä jo vieraskoreuden pohjanoteeraus?

        Tyhminkin matu ymmärtää, miten idiootti valtiota käytetään hyväksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinhän tässä on tarkoituskin ja noi paikalla käynnit on vaan sen takia, että on niillä virkailijoillakin jotakin tehtävää, kun varaa aikoja ja parin minuutin pulinat ja seuraava kiitos, näin se menee joutuisasti, eikä jonoja kerkeä syntynään.

        Mene töihin äläkä siellä itke käynneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhminkin matu ymmärtää, miten idiootti valtiota käytetään hyväksi..

        Mutta kantasuomalaiaet työttömät eivät ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestelmän tarkoitus lienee foucaultilaisittain mukaeltuna kai lähinnä tarkkailla ja rangaista. TE-toimisto istuu yhteiskunnallisten avustusten portinvartijana, joten sen täytyy myös ulottaa kontrollia työttömiin tuensaajiin, jotka lähtökohtaisesti ovat moraalittomia ja laiskoja, ja näin julkisen valvonnan tarpeessa.

        "Järjestelmän tarkoitus lienee foucaultilaisittain mukaeltuna kai lähinnä tarkkailla ja rangaista. TE-toimisto istuu yhteiskunnallisten avustusten portinvartijana, joten sen täytyy myös ulottaa kontrollia työttömiin tuensaajiin, jotka lähtökohtaisesti ovat moraalittomia ja laiskoja, ja näin julkisen valvonnan tarpeessa."

        Kyse voi olla myös näennäisesti vastikkeellisesta taloudenpidosta, missä joka läskin ja möllön täytyy edes ovesta astua ulos jotta jotain pannaan pankkitilille, ja jotta voi mesota OIKEUDENMUKAISESTA ja tasa-arvoisesta kohtelusta yhteiskunnan hyödyllisenä osakkaana. Toisaalta, yhteiskunnan tehtävä on tarjota palveluja kansalaisilleen. Veroja kerätään ensisijaisesti yhteiskunnan palvelujen rahoittamiseksi. Tämähän prinsiippi toteutuu siihen katsomatta hakkaako joku palvelu vaikkapa lakkaamatta tappiota. Se on toissijaista ovatko yhteiskunnan palvelut kustannustehokkaita tai edes hyödyllisiä saati järkeviä.

        Haluaisin tietää mikä on se maailman TOISIKSI paras maa, jos tässä maassa kaikki on parhautta ja onnellisinta. Hyviä ehdokkaita on omalla tuntumalla, mutta eipä tuon parhaimmuspaapatuksen mittauskriteereitä kukaan viitsi esittää. Tai ajatella. Käsitykseni mukaan Tanskassa on ihmisten keskiverto verotus jopa kovemmalla tasolla kuin Suomessa mutta että tanskalaiset mielellään maksavat koska kokevat saavansa vastinetta sille. Siis maassa, jossa hallituksen oikea ja vasen laita kykenevät kompromisseihin kun kyse on yhteisestä edusta. Ja siis maassa jossa monarkki on suosittu ja tajuaa ihmisten elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhminkin matu ymmärtää, miten idiootti valtiota käytetään hyväksi..

        Mamu ei syyllisty rikokseen siinä kohtaa kun käyttää niitä oikeuksiaan jotka täällä hänelle sallitaan. Tässä loppui Suomen TASAVALTA, eikä oikeastaan mamun itsensä syystä. Se tapahtui siitä syystä että te läskit urpot sallitte Suomen mennä tämmöiseksi. Teidän vaalivoittoannehan tässä niitetään ja sitä teidän muuta yhteiskunnallista aktiivisuuttanne ja yleistä viitseliäisyyttänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iisalmen tvoimatoimistossa tai oli hyvännäköinen nainen.

        Ei siellä 90 luvulla ollut sitäkään täysin avutonta toimintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin on, itse pitää hakea. Kukaan ei niitä työpaikkoja Tarjoa. Hakemus ja sitten vielä soittaa perään.

        Kyllä tarjoaa. Itselle on tarjottu useamman kerran vaikka en ollut edes hakenut. Viimeisin tarjous tuli Kiinasta kansainvälisestä yrityksestä. En tarttunut tarjoukseen kun näillä kilometreillä enää jaksa palata sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Järjestelmän tarkoitus lienee foucaultilaisittain mukaeltuna kai lähinnä tarkkailla ja rangaista. TE-toimisto istuu yhteiskunnallisten avustusten portinvartijana, joten sen täytyy myös ulottaa kontrollia työttömiin tuensaajiin, jotka lähtökohtaisesti ovat moraalittomia ja laiskoja, ja näin julkisen valvonnan tarpeessa."

        Kyse voi olla myös näennäisesti vastikkeellisesta taloudenpidosta, missä joka läskin ja möllön täytyy edes ovesta astua ulos jotta jotain pannaan pankkitilille, ja jotta voi mesota OIKEUDENMUKAISESTA ja tasa-arvoisesta kohtelusta yhteiskunnan hyödyllisenä osakkaana. Toisaalta, yhteiskunnan tehtävä on tarjota palveluja kansalaisilleen. Veroja kerätään ensisijaisesti yhteiskunnan palvelujen rahoittamiseksi. Tämähän prinsiippi toteutuu siihen katsomatta hakkaako joku palvelu vaikkapa lakkaamatta tappiota. Se on toissijaista ovatko yhteiskunnan palvelut kustannustehokkaita tai edes hyödyllisiä saati järkeviä.

        Haluaisin tietää mikä on se maailman TOISIKSI paras maa, jos tässä maassa kaikki on parhautta ja onnellisinta. Hyviä ehdokkaita on omalla tuntumalla, mutta eipä tuon parhaimmuspaapatuksen mittauskriteereitä kukaan viitsi esittää. Tai ajatella. Käsitykseni mukaan Tanskassa on ihmisten keskiverto verotus jopa kovemmalla tasolla kuin Suomessa mutta että tanskalaiset mielellään maksavat koska kokevat saavansa vastinetta sille. Siis maassa, jossa hallituksen oikea ja vasen laita kykenevät kompromisseihin kun kyse on yhteisestä edusta. Ja siis maassa jossa monarkki on suosittu ja tajuaa ihmisten elämää.

        Tanskassa lakkoillaan paljon enemmän kuin Suomessa. Ei taida olla niin tyytyväinen kansa kuin annat ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tietää ketään, joka on työllistynyt työvoimatoimiston kautta? Jos välittäjät eivät saa aikaan juuri minkäänlaisia tuloksia niin kuinka perustella koko lafkan olemassaoloa?

        Kiusaus se tarkoitus on. Persaukisia tahtovat orjuuttaa ja pudotella palkkoja, nyt vielä korona tulee bonuksena niille jotka joutuu palkattomiin "töihin." Vanhemmasta päästä osa sitten kuolee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, olen aina aatellut, etteivät palkkaa niihin työvoimatoimiston asiakkaita. Työtarjouksia tekivät kyllä paikkoihin, joihin minulla ei ollut pätevyyttä. Sen sijaan te-toimiston tehtäviin pätevyyttä olisi varmasti riittänyt, mutta niihin ei koskaan kehotettu hakemaan.

        Olen hakenut monta kertaa TE-asiantuntijan pestiä vapaaehtoisesti ja ajoittain jopa velvoitettuna. Kertaakaan en ole päässyt edes haastatteluun. Määräaikaiset ja vakipaikat näyttävät menevän jo talossa olleille, mikä on tavallaan ihan ymmärrettävää.

        Yhdessä haussa oli 15 - 17 paikkaa auki. Kaikki valitut olivat naisia, ja koulutukseltaan sosionomeja ja merkonomeja. Olen nähtävästi ylikoulutettu ja väärää sukupuolta työskennelläkseni TE-toimistossa.


    • Anonyymi

      Sipilän ja Sinnemäen aivopieruilla terästetty Filatovin malli.

      • Anonyymi

        Olisiko suora kopio Tanskan mallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko suora kopio Tanskan mallista.

        Keppi on kopioitu suoraan Tanskan mallista, mutta porkkanat ovat unohtuneet.

        Tanskassa on reilusti Suomea korkeampi ansiosidonnainen työttömyysturva, ja jokainen työttömyysaikana tehty työpäivä oikeuttaa kahteen ansiosidonnaisen lisäpäivään. Työssäoloehto on siis helpompi pitää voimassa sen jälkeen, kun sen on saanut kerran täyteen, ja osa-aikatyön sekä lyhyidenkin pätkätöiden vastaanottaminen on aidosti kannattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keppi on kopioitu suoraan Tanskan mallista, mutta porkkanat ovat unohtuneet.

        Tanskassa on reilusti Suomea korkeampi ansiosidonnainen työttömyysturva, ja jokainen työttömyysaikana tehty työpäivä oikeuttaa kahteen ansiosidonnaisen lisäpäivään. Työssäoloehto on siis helpompi pitää voimassa sen jälkeen, kun sen on saanut kerran täyteen, ja osa-aikatyön sekä lyhyidenkin pätkätöiden vastaanottaminen on aidosti kannattavaa.

        Ei siellä ole keppiä. Asunut olen ja sen verta osaan lukea kieltä. Toi on pelkkää valehtelua mitä täällä sanovat.


      • Anonyymi

        Paltamossa tuota harjoittivat, joku keksi ottaa kirveksensä mukaan jotta sai eläkkeen kun joutui kiusattavaksi.


    • Anonyymi

      Tappamisiin ja kuntouttavia toimia

      • Anonyymi

        Luin tuo jutun. Mitä helevettiä?!!

        Tuo järjestely on yksiselitteisesti laitonta. Tuossahan on täysin selkeä petos käynnissä, jossa tuota työntekijää kusetetaan jotta kyläyhdistys saisi valtiolta tuloja!

        Hän ansaitsee sen kahden vuoden jälkeen työstäolostaan täyden kiinteistöhuoltajan palkan ja sen on kyläyhdistyksen on maksettava!

        Ei hänen tarvitse kuin haastaa tuo kyläyhdistys, sekä hänet tuohon kuntouttavaan työtoimintaan liian pitkäksi aikaa määränneen tahon oikeuteen, niin sitten alkaa rahaa tulla.

        Voi olla että hänet sanotaan irti kyläyhdistyksen hommista samantien, mutta sekin on silloin laiton irtisanominen ja palkan pitää juosta!

        Jo Filatovin aikaan, yhdeksänkymmentä luvulla tuosta varoiteltiin ja kerrottiin että se johtaa tuohon jatkuvaan tukitoimien jatkamiseen eikä kuntoutujan palkkaukseen, ja niin siinä on myös käynyt.


    • Anonyymi

      Kuka haluaa tapaamisia tuollaisten kanssa?

      • Anonyymi

        Voishan tuonne pikkuisen charmantimpaa porukkaa tosiaan palkata työttömien elämään pientä eroottistaki säpinää tuomaan, voisivat siellä sitten pistää parastaan peliin ja vietellä työttömän vaikka minkälaiseen hommaan mukaan. Suoritusperustainen palkka sitte kans.


    • Anonyymi

      Hah :-)

      Artikkelista lause: "Helsingin maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtaja Ilkka Haahtela harmittelee datajärjestelmien puutteita."

      No eipä ollut yllätys, joka vähänkin ymmärtää järjestelmien tekemisestä jotain, tietää kyllä että nämä työvoimapoliittiset haihattelut on jo järjestelmän tekemisen ja sen käyttämisen kannaltakin melkoista rahan hukkaa.

      Järjestelmä alkaa muuttumaan muutoinkin jo tarpeettomaksi, kun yritetään tehdä järjestelmää johon yritetään tallentaa sellaisia tietoja, jotka ei kuulu viranomaiselle, mutta niitäkin tietoja yritetään saada karenssin uhalla.

      Poliitikoja ei nämä asiat kiinnosta, he keskustelevat vain otsikkotasolla ja heille mukavalta kuulostavilla sanoilla, mutta yksityiskohtiin mentäessä tuleekin kiire jo hiljentää keskustelut koska koko systeemin luonne paljastuisi.

      On jokaisen työttömän tehtävä huolehtia asiasta valituksia eteenpäin, silloin kun aavistus siitä että oikeusturvaa yritetään loukata, asiaan liittyy myös työttömän yksityistiedot joiden kuulusteluille tai levittelyille ei kannattaisi mitään lupia antaa missään.

      Kelaan ja Sosiaaliturva-asioiden Muutoslautakuntaan valittaminen vaikuttaisi olevan täysin yhdentekevää, ja muutoinkin, jos kyse on laillisuusasioista ei niillä tahoilla edes ole mitään toimivaltaa, vaan valitus pitää tehdä joko OIkeuskanslerille tai Eduskunnan Oikeusasiamiehelle.

      Jos valitatte, niin olkaa ystävällisiä ja pureskelkaa asianne hyvin ja tehkää kantelusta hyvin tehokas josta lainvastaiset kohdat selviää, ja jos on lainvastaisuuksia silloin tietenkin pyydetään selvittämään asia laajemminkin koska eihän ne lainvastaisuudet mitenkään yhteen tai kahteen asiaan jää vaan oikeusoppineet osaa löytää muitakin ongelmia. Mutta vähän pitää pohtia kantelua ensin itse, että saa kantelulle sille kuuluvan huomion.

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu tämä kanteluehdotus. Mutta oletatko että iso osa jotain kolmannen polven low-life scumbag white trash kantasuomalaisista osaa edes omaa äidinkieltään kunnolla saati kykenee tuottamaan asiallista tekstiä kerrankin itselleen tärkeässä asiassa ja siten auttamaan edes itseään? Mamuillahan on jonkun myytin mukaan kuulemma tulkit ja lakiapua ja yhden luukun palvelua. Oletan että kantasuomalaisia tuo kantelu kiinnostaisi enemmänkin.


    • Anonyymi

      Kansalaisraha kaikille 400€. Myös töissä oleville.
      Kaikki muut tuet veke. Alkaako se duuni kiinnostamaan?

      • Anonyymi

        Ai silleenkö niitä työpaikkoja tulee lisää Suomeen? Tämäpä olikin hyvä idea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai silleenkö niitä työpaikkoja tulee lisää Suomeen? Tämäpä olikin hyvä idea...

        Silleesti ihmiset täyttävät nykyiset avoimet työpaikat, jonka myötä avautuu uusia työpaikkoja.

        Koskaan ei ole tilannetta, etteikö olisi avoimia työpaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai silleenkö niitä työpaikkoja tulee lisää Suomeen? Tämäpä olikin hyvä idea...

        Noi työvoimavirkailijoiden tapaamiset tahtovat vaan olla niin masentavia kokemuksia, että niistä pitää aina muutama viikko palautua. Jos tämä kontrollitoimenpide jätettäisiin pois, tuokin energia, joka näin jäisi plussan puolelle, voisi saada edes jotain positiivista aikaan tuon ihmisen elämässä. Tällä tapaa ikäänkuin työnhakija omalla elämällään elättää tätä loismaista turhan työntekijää, työvoimavirkailijaa, joka saa palkkansa elämänilon imemisestä vampyyrimaisesti. Tasa-arvon kannalta noihin töihin pitäisi ainakin järjestää kierto, työttömät itse aika ajoin tuonne virkapöydän toiselle puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silleesti ihmiset täyttävät nykyiset avoimet työpaikat, jonka myötä avautuu uusia työpaikkoja.

        Koskaan ei ole tilannetta, etteikö olisi avoimia työpaikkoja.

        Niissä on harhaa, ovat esim. auki monessa eri järjestelmässä, sekä valtion työnvälityksessä että joissain oikotiellä tms. Kuka osaa laskea samat ilmoitukset vain kerran tilastoihin?

        Sitten on paljon työpaikkoja, joiden ansioilla ei elä kukaan.
        Esim. tuttava katseli jossain puistotyöntekijän paikkaa, ei ollut PK-seudulla.
        Hommat olivat vain lauantaisin ja sunnuntaisin, yhteensä sanotaan vaikka 12 tuntia. Tässä vaiheessa oli helppo arvata, mikä juju tässä on.

        Joo, lauantaiksi 8 tuntia töitä, ja 4 tuntia sunnuntaiksi. Kyseessä oli 5 kk:n kestoinen työ.
        Sunnuntaitöistä olisi jotain ansainnutkin, isommat lisät. Mutta ei niin. Oli valtaosa tunneista laitettu lauantaille. Kuka haluaa olla sidottu viikonloppuisin ja vielä koko kesän kiinni huonopalkkaisessa, vähätuntisessa työssä? Taisi siinä olla työskentely työvoimaa vuokraavan yrityksen kautta. Siis kaikki herkut, kaikilla mausteilla. Tätä on nykyajan työelämä! Tuntipalkasta ei ole tietoa, koska parempaakin työtä hänellä on mahdollisuus saada. Nuo työvoimaa vuokraavat yritykset pitäisi kieltää. Ne ovat kyllä Suomen syöpä, tai ainakin syövän seuraus. Jotain on kyllä pielessä. Vastaus on: TYÖTÄ EI RIITÄ KAIKILLE, TAI SITTEN EI AINAKAAN LÖYDY MAKSAJIA, VAIKKA KIVA OLISI ETTÄ LÄHES TURHATKIN TYÖT TULISI TEHDYKSI.


      • Anonyymi

        500€ perustulo ja asumistuen tuunaus sellaiseksi että työttömänäkin pärjää vielä eikä tarvitse telttaan muuttaa. Toimeentulotuen voi lakkauttaa niin tulee säästöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi työvoimavirkailijoiden tapaamiset tahtovat vaan olla niin masentavia kokemuksia, että niistä pitää aina muutama viikko palautua. Jos tämä kontrollitoimenpide jätettäisiin pois, tuokin energia, joka näin jäisi plussan puolelle, voisi saada edes jotain positiivista aikaan tuon ihmisen elämässä. Tällä tapaa ikäänkuin työnhakija omalla elämällään elättää tätä loismaista turhan työntekijää, työvoimavirkailijaa, joka saa palkkansa elämänilon imemisestä vampyyrimaisesti. Tasa-arvon kannalta noihin töihin pitäisi ainakin järjestää kierto, työttömät itse aika ajoin tuonne virkapöydän toiselle puolelle.

        Olisihan se vallan kauheeta, jos saisi työpaikan ja joutuisi töihin! 🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500€ perustulo ja asumistuen tuunaus sellaiseksi että työttömänäkin pärjää vielä eikä tarvitse telttaan muuttaa. Toimeentulotuen voi lakkauttaa niin tulee säästöä.

        Lapsilisätkin kun lopettaa maksamasta, niin tuleekin kunnolla säästöä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500€ perustulo ja asumistuen tuunaus sellaiseksi että työttömänäkin pärjää vielä eikä tarvitse telttaan muuttaa. Toimeentulotuen voi lakkauttaa niin tulee säästöä.

        Kuka joutilaita haluasi elättää??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500€ perustulo ja asumistuen tuunaus sellaiseksi että työttömänäkin pärjää vielä eikä tarvitse telttaan muuttaa. Toimeentulotuen voi lakkauttaa niin tulee säästöä.

        Asumistuet päätyvät kiinteistösijoittajille, joten sekin tuki tulee lakkauttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se vallan kauheeta, jos saisi työpaikan ja joutuisi töihin! 🙈

        Täysin samaa mieltä. Onneksi ulkopuoliset pitävät huolen etten saa. 😃😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi työvoimavirkailijoiden tapaamiset tahtovat vaan olla niin masentavia kokemuksia, että niistä pitää aina muutama viikko palautua. Jos tämä kontrollitoimenpide jätettäisiin pois, tuokin energia, joka näin jäisi plussan puolelle, voisi saada edes jotain positiivista aikaan tuon ihmisen elämässä. Tällä tapaa ikäänkuin työnhakija omalla elämällään elättää tätä loismaista turhan työntekijää, työvoimavirkailijaa, joka saa palkkansa elämänilon imemisestä vampyyrimaisesti. Tasa-arvon kannalta noihin töihin pitäisi ainakin järjestää kierto, työttömät itse aika ajoin tuonne virkapöydän toiselle puolelle.

        kyllä jollei tapaamiseen pysty ja se vie kaiken elämänilon ym. useaksi viikoksi ja niin edelleen on ennemminkin jonkun kuntoutuksen tai terapian kuin työpaikan tarpeessa. Työkyvyttömälle on syystäkin vaikeaa löytää työpaikkaa, ja työnteko (päänupista) sairaana lienee vakuutusoikeudellisesti hiukka pulmallista.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä on harhaa, ovat esim. auki monessa eri järjestelmässä, sekä valtion työnvälityksessä että joissain oikotiellä tms. Kuka osaa laskea samat ilmoitukset vain kerran tilastoihin?

        Sitten on paljon työpaikkoja, joiden ansioilla ei elä kukaan.
        Esim. tuttava katseli jossain puistotyöntekijän paikkaa, ei ollut PK-seudulla.
        Hommat olivat vain lauantaisin ja sunnuntaisin, yhteensä sanotaan vaikka 12 tuntia. Tässä vaiheessa oli helppo arvata, mikä juju tässä on.

        Joo, lauantaiksi 8 tuntia töitä, ja 4 tuntia sunnuntaiksi. Kyseessä oli 5 kk:n kestoinen työ.
        Sunnuntaitöistä olisi jotain ansainnutkin, isommat lisät. Mutta ei niin. Oli valtaosa tunneista laitettu lauantaille. Kuka haluaa olla sidottu viikonloppuisin ja vielä koko kesän kiinni huonopalkkaisessa, vähätuntisessa työssä? Taisi siinä olla työskentely työvoimaa vuokraavan yrityksen kautta. Siis kaikki herkut, kaikilla mausteilla. Tätä on nykyajan työelämä! Tuntipalkasta ei ole tietoa, koska parempaakin työtä hänellä on mahdollisuus saada. Nuo työvoimaa vuokraavat yritykset pitäisi kieltää. Ne ovat kyllä Suomen syöpä, tai ainakin syövän seuraus. Jotain on kyllä pielessä. Vastaus on: TYÖTÄ EI RIITÄ KAIKILLE, TAI SITTEN EI AINAKAAN LÖYDY MAKSAJIA, VAIKKA KIVA OLISI ETTÄ LÄHES TURHATKIN TYÖT TULISI TEHDYKSI.

        ryhdy itse vuokratyöfirman pyörittäjäksi ja työllistät itsesi. Ai niin, se ryhtyminen on tässä avainasemassa. Sitten voithan myydä huuhaa-konsultaatiota valtiolle hiton kalliilla. Huuhaata kai osaat tuottaa, kun sille taitaa olla kysyntää?
        Sitten, perusta joku mitä-vit tua tyyppinen lehti, ehkä saat tehtyä sinne sisältöä ja sitä on esim. täällä hyvä mainostaa ja myy ilmoitustilaa urpoille.

        Vuokratyötä on helppo markkinoida ostavalle taholle sillä, että vuokratyöfirman lähettämä lasku on vähennyskelpoinen verotuksessa. Tietenkään taloon palkattujen ihmisten liksat eivät ole, siinä missä ylimmän johdon palkoilla olisikin jo merkittävämpää vaikutusta. Jos olisit yrittäjä tajuaisit tämän intressin. Toki vuokratyön mukana tulee nopeampi mahdollisuus kengittää ym. standardiruikutusta mutta entä jos joku nyt vaan palkataan ylipäätään ihan tarpeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500€ perustulo ja asumistuen tuunaus sellaiseksi että työttömänäkin pärjää vielä eikä tarvitse telttaan muuttaa. Toimeentulotuen voi lakkauttaa niin tulee säästöä.

        työttömänä ei tarvitse tulla toimeen. Työttömyyden pitääkin olla hirveätä sillä se on olotila jota pitää välttää, ei ylläpitää. Siinä on aktivoinnin lähtökohtia. Nimissä on -tuki tai -avustus eikä suinkaan vaihtoehto työelämälle -raha tai joku toimeentulemis- tai elättämisraha.

        Meitä varoitettiin kersoina työttömyydestä eikä lähipiirissämme ollut sellaisia. Toki jos on kliinisesti kipeä tai alkoholisti/narkki on asia erikseen ilman muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumistuet päätyvät kiinteistösijoittajille, joten sekin tuki tulee lakkauttaa.

        katos kun kommareista ei tule kiinteistösijoittajia ja kommareilla on muutenkin vaikeaa Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa. Kiinteistösijoittajaksi voi ryhtyä melkein kuka vaan kun viitsii hoitaa raha-asiansa fiksusti ja ottaa yrittäjän riskiä. Toisin sanoen työllistää itsensä, oikeastaan rahansa ja sitten hoitaa omaisuuttaan. Ymmärrettävästi mikään tuosta ei sovellu kommarille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työttömänä ei tarvitse tulla toimeen. Työttömyyden pitääkin olla hirveätä sillä se on olotila jota pitää välttää, ei ylläpitää. Siinä on aktivoinnin lähtökohtia. Nimissä on -tuki tai -avustus eikä suinkaan vaihtoehto työelämälle -raha tai joku toimeentulemis- tai elättämisraha.

        Meitä varoitettiin kersoina työttömyydestä eikä lähipiirissämme ollut sellaisia. Toki jos on kliinisesti kipeä tai alkoholisti/narkki on asia erikseen ilman muuta.

        Siitä ehkä kuitenkin on jotain hyötyä että kukin kyvyilleen sopivaa ehtisi etsiä, eikä joutuisi ottamaan vastaan jotain jossa ei ole yhteiskunta eniten hyödyttävimmillään

        Toinen ajatusmalli tietenkin se, että suurin osa töistä on täysin hyödytöntä ja elonkehää tuhoavaa, ja joista erossa pysyminen on aidosti hyvä teko.

        Jos yhteiskunnassa on välttämättömiä töitä joihin ei tunnu löytyvän tekijää, niistä pitää joko maksaa tarpeeksi tai tehdä niistä jaettu velvollisuus johon kaikki vuorollaan osallistuvat. Joidenkin orjuuttaminen koko elämäkseen niihin ei ole moraalista. Ei myöskään työvoiman haaliminen tänne köyhistä maista. Raskas työ lyhentää elinikääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        katos kun kommareista ei tule kiinteistösijoittajia ja kommareilla on muutenkin vaikeaa Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa. Kiinteistösijoittajaksi voi ryhtyä melkein kuka vaan kun viitsii hoitaa raha-asiansa fiksusti ja ottaa yrittäjän riskiä. Toisin sanoen työllistää itsensä, oikeastaan rahansa ja sitten hoitaa omaisuuttaan. Ymmärrettävästi mikään tuosta ei sovellu kommarille.

        Netissä vasta hätäilivät asuntosijoittajat että kuka korvaa ohjuksen tuusan nuusaksi ampuman talon, no eipä sitä kyllä maailmassa sellaista tahoa taida löytyä...Älyvapaata sakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ryhdy itse vuokratyöfirman pyörittäjäksi ja työllistät itsesi. Ai niin, se ryhtyminen on tässä avainasemassa. Sitten voithan myydä huuhaa-konsultaatiota valtiolle hiton kalliilla. Huuhaata kai osaat tuottaa, kun sille taitaa olla kysyntää?
        Sitten, perusta joku mitä-vit tua tyyppinen lehti, ehkä saat tehtyä sinne sisältöä ja sitä on esim. täällä hyvä mainostaa ja myy ilmoitustilaa urpoille.

        Vuokratyötä on helppo markkinoida ostavalle taholle sillä, että vuokratyöfirman lähettämä lasku on vähennyskelpoinen verotuksessa. Tietenkään taloon palkattujen ihmisten liksat eivät ole, siinä missä ylimmän johdon palkoilla olisikin jo merkittävämpää vaikutusta. Jos olisit yrittäjä tajuaisit tämän intressin. Toki vuokratyön mukana tulee nopeampi mahdollisuus kengittää ym. standardiruikutusta mutta entä jos joku nyt vaan palkataan ylipäätään ihan tarpeeseen.

        Onko noilla vielä niitä työnhakukursseja, ne oli kyllä aikoinaan ihan klassikoita, puhdasta komiikkaa kun aikuisille ihmisille kerrattiin itsestään selvyyksiä vaatetuksesta sun muusta. Mahtoi olla hyvää bisnestä tuon pyöritys. Pakollisia kun olivat. Oli kouluttaja varmaan valmistautunu lukemalla yhden tai pari naistenlehteen self-help-artikkeleineen. Hyvä kun ei horoskooppien pohjalta alettu hommaa alustaan. Kaukana ei tuosta ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Onneksi ulkopuoliset pitävät huolen etten saa. 😃😆

        👍🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noilla vielä niitä työnhakukursseja, ne oli kyllä aikoinaan ihan klassikoita, puhdasta komiikkaa kun aikuisille ihmisille kerrattiin itsestään selvyyksiä vaatetuksesta sun muusta. Mahtoi olla hyvää bisnestä tuon pyöritys. Pakollisia kun olivat. Oli kouluttaja varmaan valmistautunu lukemalla yhden tai pari naistenlehteen self-help-artikkeleineen. Hyvä kun ei horoskooppien pohjalta alettu hommaa alustaan. Kaukana ei tuosta ollut.

        Ei ole, kirjataan työnhakusuunnitelmaan osaamisvaje. On rivintäytettä ja kirjataan
        kaikille erilaisille asiakkaille, kun ei ole tarjota mitään spesifistiä.

        Ei puolleta koulutuksiin eikä tarjota koulutuksia, koska edellinen kriteeri ei täyty.
        On osaamisvaje! 40% 60% 100% sen päättää te-toimisto /kuntakokeilu

        Et saa työtarjouksia etkä koulutusta.


    • Anonyymi

      Et sinäkään mitään tajua

    • Anonyymi

      Työttömyys on saavutettu etu.

      • Anonyymi

        Vain jos onnistuu pysymään siinä.


      • Anonyymi

        Taito on työn takana...eikä yhteiskunnankaan piikki ole loputon....


      • Anonyymi

        Kuinka niin, kai täällä nyt jokaisen on elääkseen pitää työtä tehdä


      • Anonyymi

        näinhän se on valittu.


      • Anonyymi

        menikö ihon alle kun tiedät että se on totuus, sinäkin vässykkä varmasti pääset vielä suorittamaan velvollisuuttasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin, kai täällä nyt jokaisen on elääkseen pitää työtä tehdä

        Riittää kun lähettää 0–4 työhakemusta kuukaudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin, kai täällä nyt jokaisen on elääkseen pitää työtä tehdä

        Siinähän teet, mua ei huvita.


    • Anonyymi

      Voiko olla niin että Aktivintisuunnitelman tekoon yrittää tunkea Sosiaakitantta vaikka ei ole ikinä Toimeentulotukea tai täydentävää toimeentulotukea hakenut?

      Ei ole tarvetta sosiaalitantan holhoukseen kun elämänhallinta on kunnossa, luottotiedot kunnossa, päihteetön ja ei ole velkaa.

      Voiko kylmästi kieltäytyä ja häätää kyseisen sosiaalitantan?

      • Anonyymi

        Kuulemma "Työllistämistä edistävä palvelu" josta kieltäytyminen johtaisi ns. karenssiin


      • Anonyymi

        Toki voit sosiaalitantalle sanoa että kiitos että kävit, mutta et aio käydä työasioistasi etkä yksityisasioistasi keskusteluja hänen kanssaan, ja siinä kaikki, ota kahvia kuppia ja sulje ovi mennessäsi ja sitten jatkat työkkäriviranomaisen kanssa?

        Palveluja saa toki tarjota, mutta enpä ole sellaista lakia nähnyt joka pakottaisi työkkärin asiakkaan leimaamaan itsensä sosiaaliongelmaiseksi aloittamalla mitään keskusteluja sosiaalipuolen kanssa vain sillä perusteella, että jokin työkkärin virkamies on tehnyt virhearvion - tokihan se sama virhearvio lukee jopa lakikirjassa, jossa 180 päivää työttömänä olleet leimataan sosiaaliongelmaisiksi automaattisesti, ja kutsu aktivointisuunnitelmaa tekemään - kaikki täysin ilman minkäänlaista oikeutusta, eikä edes vaatimusta siitä että pitäisi olla myös jokin näyttö väitetystä ongelmasta.

        Eduskunnan Oikeusasiamiehen lausunto vuodelta 2018 (muistaakseni Pasi Pölönen) selkeästi sanoo että työttömyysajan pituus ei anna oikeutta te-toimistolle tehdä päätelmää esim. elämänhallintaongelmista, sitten vain pyytämään mahdollisille väitteille (jota kutsu sosiaalitantan palaveriin käytännössä indikoi) jokin valituskelpoinen virallinen dokumentti - koska itsehän tietenkin kiistät kaikki moiset väitteet.

        Tarkista vaikka.

        Karenssin saa kyllä aina aikaan toki, mutta systeemiä kannattaa haastaa jotta sen vääränlainen toiminta voidaan korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki voit sosiaalitantalle sanoa että kiitos että kävit, mutta et aio käydä työasioistasi etkä yksityisasioistasi keskusteluja hänen kanssaan, ja siinä kaikki, ota kahvia kuppia ja sulje ovi mennessäsi ja sitten jatkat työkkäriviranomaisen kanssa?

        Palveluja saa toki tarjota, mutta enpä ole sellaista lakia nähnyt joka pakottaisi työkkärin asiakkaan leimaamaan itsensä sosiaaliongelmaiseksi aloittamalla mitään keskusteluja sosiaalipuolen kanssa vain sillä perusteella, että jokin työkkärin virkamies on tehnyt virhearvion - tokihan se sama virhearvio lukee jopa lakikirjassa, jossa 180 päivää työttömänä olleet leimataan sosiaaliongelmaisiksi automaattisesti, ja kutsu aktivointisuunnitelmaa tekemään - kaikki täysin ilman minkäänlaista oikeutusta, eikä edes vaatimusta siitä että pitäisi olla myös jokin näyttö väitetystä ongelmasta.

        Eduskunnan Oikeusasiamiehen lausunto vuodelta 2018 (muistaakseni Pasi Pölönen) selkeästi sanoo että työttömyysajan pituus ei anna oikeutta te-toimistolle tehdä päätelmää esim. elämänhallintaongelmista, sitten vain pyytämään mahdollisille väitteille (jota kutsu sosiaalitantan palaveriin käytännössä indikoi) jokin valituskelpoinen virallinen dokumentti - koska itsehän tietenkin kiistät kaikki moiset väitteet.

        Tarkista vaikka.

        Karenssin saa kyllä aina aikaan toki, mutta systeemiä kannattaa haastaa jotta sen vääränlainen toiminta voidaan korjata.

        Ja jos sosiaalitantalla on mitään papereita jossa sinun nimi, sitten pyydät heittämään ne kaikki paperit paperisilppuriin ennenkuin poistuu minnekään.


      • Anonyymi

        Kyllä voi kieltäytyä ja jos noin hyvin on asiat, niin eihän sosiaalitantalla todellakaan ole mitään asiaaa sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos sosiaalitantalla on mitään papereita jossa sinun nimi, sitten pyydät heittämään ne kaikki paperit paperisilppuriin ennenkuin poistuu minnekään.

        Sosiaalitanttaa sitoo velvoite arkistoida tiedot kunnan tietojärjestelmiin vähintään 25 vuodeksi. Sen määrää arkistointilaki.

        Kannattaa siis etukäteen miettiä, kenen kanssa asioi, jos vaikka arkistoidut tiedot sattuvat vuotamaan tms.


      • Anonyymi

        "Voiko olla niin että Aktivintisuunnitelman tekoon yrittää tunkea Sosiaakitantta vaikka ei ole ikinä Toimeentulotukea tai täydentävää toimeentulotukea hakenut?"

        Miksi et lue, mitä tuostakin asiasta on lakiin kirjattu?

        "Ei ole tarvetta sosiaalitantan holhoukseen kun elämänhallinta on kunnossa, luottotiedot kunnossa, päihteetön ja ei ole velkaa."

        Elämänhallinnassa ilmiselviä puutteita, koska et ole perehtynyt edes omaan tilanteeseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki voit sosiaalitantalle sanoa että kiitos että kävit, mutta et aio käydä työasioistasi etkä yksityisasioistasi keskusteluja hänen kanssaan, ja siinä kaikki, ota kahvia kuppia ja sulje ovi mennessäsi ja sitten jatkat työkkäriviranomaisen kanssa?

        Palveluja saa toki tarjota, mutta enpä ole sellaista lakia nähnyt joka pakottaisi työkkärin asiakkaan leimaamaan itsensä sosiaaliongelmaiseksi aloittamalla mitään keskusteluja sosiaalipuolen kanssa vain sillä perusteella, että jokin työkkärin virkamies on tehnyt virhearvion - tokihan se sama virhearvio lukee jopa lakikirjassa, jossa 180 päivää työttömänä olleet leimataan sosiaaliongelmaisiksi automaattisesti, ja kutsu aktivointisuunnitelmaa tekemään - kaikki täysin ilman minkäänlaista oikeutusta, eikä edes vaatimusta siitä että pitäisi olla myös jokin näyttö väitetystä ongelmasta.

        Eduskunnan Oikeusasiamiehen lausunto vuodelta 2018 (muistaakseni Pasi Pölönen) selkeästi sanoo että työttömyysajan pituus ei anna oikeutta te-toimistolle tehdä päätelmää esim. elämänhallintaongelmista, sitten vain pyytämään mahdollisille väitteille (jota kutsu sosiaalitantan palaveriin käytännössä indikoi) jokin valituskelpoinen virallinen dokumentti - koska itsehän tietenkin kiistät kaikki moiset väitteet.

        Tarkista vaikka.

        Karenssin saa kyllä aina aikaan toki, mutta systeemiä kannattaa haastaa jotta sen vääränlainen toiminta voidaan korjata.

        Elämänhallinnassani on vaikeuksia: Vanhenin, sitä ei olisi saanut tehdä. Siksi ikääntyneenä en enää saanut töitä. Näin käy esim. IT-alalla, jonka oikea nimitys on se vanha, atk-ala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämänhallinnassani on vaikeuksia: Vanhenin, sitä ei olisi saanut tehdä. Siksi ikääntyneenä en enää saanut töitä. Näin käy esim. IT-alalla, jonka oikea nimitys on se vanha, atk-ala.

        myytti. oma syy.


      • Anonyymi

        Ei, mikään taho ei ole sinusta kiinnostunut jos et sosiaalitukia ole pyytämässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voiko olla niin että Aktivintisuunnitelman tekoon yrittää tunkea Sosiaakitantta vaikka ei ole ikinä Toimeentulotukea tai täydentävää toimeentulotukea hakenut?"

        Miksi et lue, mitä tuostakin asiasta on lakiin kirjattu?

        "Ei ole tarvetta sosiaalitantan holhoukseen kun elämänhallinta on kunnossa, luottotiedot kunnossa, päihteetön ja ei ole velkaa."

        Elämänhallinnassa ilmiselviä puutteita, koska et ole perehtynyt edes omaan tilanteeseesi.

        juuri tuota elämänhallinnan puutetta ei mikään työpaikkojen tarjonta tai niiden puute korjaa. Samaan syssyyn koko TE-toimisto on alunperinkin väärä paikka odottaa apua siihen. En käsitä kuinka ihmiset kykenevät kusettamaan itseäänkin ja sietävät itseään elleivät ole oikeasti ihan vaan tavallisia mielenterveysongelmaisia syrjäytyneitä. Semmoista ihmistä on ilmiselvästi hankala palkata mihinkään. Foliohattu sanoo tietenkin että koko valtio ja sen viranomaiset jahtaavat koko voimallaan juuri häntä kaikista suomalaisista ja ovat olemassa kiusatakseen just ja vain häntä ja vain se on esteenä kaikkeen menestykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri tuota elämänhallinnan puutetta ei mikään työpaikkojen tarjonta tai niiden puute korjaa. Samaan syssyyn koko TE-toimisto on alunperinkin väärä paikka odottaa apua siihen. En käsitä kuinka ihmiset kykenevät kusettamaan itseäänkin ja sietävät itseään elleivät ole oikeasti ihan vaan tavallisia mielenterveysongelmaisia syrjäytyneitä. Semmoista ihmistä on ilmiselvästi hankala palkata mihinkään. Foliohattu sanoo tietenkin että koko valtio ja sen viranomaiset jahtaavat koko voimallaan juuri häntä kaikista suomalaisista ja ovat olemassa kiusatakseen just ja vain häntä ja vain se on esteenä kaikkeen menestykseen.

        "juuri tuota elämänhallinnan puutetta ei mikään työpaikkojen tarjonta tai niiden puute korjaa."

        Kuntouttava työtoiminta auttaa.


      • Anonyymi

        Helpommalla taidat päästä kun siirryt sen sos. tantan leipiin, siellä ei sentään kuvitella ihmeisiin kenenkään pystyvän, että siinä mielessä realistisempaa porukkaa ku nää työkkäritädit.


    • Anonyymi

      syyhy on ikävä vaiva

      • Anonyymi

        ...Salva se syyhyn tappaa...ja nälkä se työnkin komentaa...


    • Anonyymi

      Työttömän "palveluhan" on täysin tuulesta temmattu väite. Tapaaminen on laitettu siksi, että työnhakijaa ottaisi nuppiin tarpeeksi paljon, jotta hän hakisi nopeammin töihin, koska ei halua hyppää toimistolla.

      Ja arvaukseni on, että tapaamisessa myös istutetaan koneen ääreen ja laitetaan siinä samalla istumalla hakemaan työpaikkaa yhdessä virkailijan kanssa.

      Ällötystä herättävää toimintaa siis, näin 55-vuotiaan näkökulmasta istua jonkun nuoren toimistoneidin kasvatuksen kohteena ja vastailla, mitä työelämäni viimeiset 5-10 vuotta (terveydestä riippuen), haluan tehdä.

      • Anonyymi

        "Ällötystä herättävää toimintaa siis, näin 55-vuotiaan näkökulmasta istua jonkun nuoren toimistoneidin kasvatuksen kohteena ja vastailla, mitä työelämäni viimeiset 5-10 vuotta (terveydestä riippuen), haluan tehdä."

        Kerro minne aiot hakeutua opiskelemaan ja miten aiot urallasi edetä.

        Mitä haittaakaan sen kertomisesta voisi olla?


    • Anonyymi

      Työttömän on vaikea päästä tapaamisiin mallista riippumatta. Osa kun oikeasti haluaisi päästä töihin ja saada joskus eläkettä jos mahdollista.🙂

      • Anonyymi

        Kyllä eläkkensaanti suomessa on kiven tkana kun sipiä pilsi eläke leikkuksilla koko tulevaisuuden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eläkkensaanti suomessa on kiven tkana kun sipiä pilsi eläke leikkuksilla koko tulevaisuuden

        Eläkkeelle pääsemiseksi ei ole asetettu kovin kummoisia vaatimuksia. Riittää, että elää tarpeeksi kauan. Haastetta tietty siinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeelle pääsemiseksi ei ole asetettu kovin kummoisia vaatimuksia. Riittää, että elää tarpeeksi kauan. Haastetta tietty siinäkin.

        Totta. Tosin ilman töitä ja kovin pieneksi mutta ei paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tosin ilman töitä ja kovin pieneksi mutta ei paljon.

        Typo. Siis jää.🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tosin ilman töitä ja kovin pieneksi mutta ei paljon.

        joo kannattaa jättäytyä sosiaalipummiksi käytännössä myös eläkkeellä, eli koko elämäksi. Ei helvetti miten turha oli syntyä ylipäätään jos tavoite on noin nolla. Seuraava merkittävä tapahtuma lienee oma kuolema?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tosin ilman töitä ja kovin pieneksi mutta ei paljon.

        Eiköhän ne eläkerahat ole pitänyt tienata jo hyvissä ajoissa, jos se on jostain syystä jäänyt väliin kannattaa tietyssä iässä enää panostaa oman terveyden ylläpitoon, se on kuitenkin loppujen lopuksi se tärkein omaisuus. Eikä mennä muutaman euron eläkekorotuksen takia itteensä mihinkään paskanpyöritykseen laittaan joka vie sulta tarmon tehdä terveellistä ruokaa ja liikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne eläkerahat ole pitänyt tienata jo hyvissä ajoissa, jos se on jostain syystä jäänyt väliin kannattaa tietyssä iässä enää panostaa oman terveyden ylläpitoon, se on kuitenkin loppujen lopuksi se tärkein omaisuus. Eikä mennä muutaman euron eläkekorotuksen takia itteensä mihinkään paskanpyöritykseen laittaan joka vie sulta tarmon tehdä terveellistä ruokaa ja liikkua.

        Ja tästähän voimmekin todeta, että orjavälityksen tarkoitus onkin tuhota lopputerveys ja elämänilo. Kova hinta pienelle ihmiselle kuntien ahneuden takia....


    • Anonyymi

      valtio on peruskoulujärjestelmällä kasvattanut kansalaisista passiivisia, onko ihme että porukat istuu monotoonisena kotonaan

      • Anonyymi

        Taas jonkun toisen vika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jonkun toisen vika

        Näitä ketjuja lukiessa näyttää siltä että kaikki vialliset ovat keskustelun ulkopuolella. Samat ongelmat ovat kuitenkin tässä järjestyksessä eikä niinkään ihmisissä. Pelkkää kinaamista ja pyörittelyä vuodesta toiseen. Kaikesta huolimatta nautitaan auringosta ja eletään nollatuloilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä ketjuja lukiessa näyttää siltä että kaikki vialliset ovat keskustelun ulkopuolella. Samat ongelmat ovat kuitenkin tässä järjestyksessä eikä niinkään ihmisissä. Pelkkää kinaamista ja pyörittelyä vuodesta toiseen. Kaikesta huolimatta nautitaan auringosta ja eletään nollatuloilla.

        Niin, jos täällä kerran näyttää elävän nollatuloillakin, mitä helvettiä joillekin kustannetaan verorahoilla kymmenien vuosien tyhjäntoimittajuuksia julkisella puolella. Tuloksen siitä näkee tuolla kirpputoreilla ja kaatopaikoilla minne pitää lappaa sitä turhuutta mitä ovat keränneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos täällä kerran näyttää elävän nollatuloillakin, mitä helvettiä joillekin kustannetaan verorahoilla kymmenien vuosien tyhjäntoimittajuuksia julkisella puolella. Tuloksen siitä näkee tuolla kirpputoreilla ja kaatopaikoilla minne pitää lappaa sitä turhuutta mitä ovat keränneet.

        "...joillekin kustannetaan verorahoilla kymmenien vuosien tyhjäntoimittajuuksia julkisella puolella."

        Tarkoittanet suomalaista sosiaaliturvajärjestelmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...joillekin kustannetaan verorahoilla kymmenien vuosien tyhjäntoimittajuuksia julkisella puolella."

        Tarkoittanet suomalaista sosiaaliturvajärjestelmää?

        tarkoitan Iso-Viikarin pestin kaltaisia, joissa kehdataan vielä vetää välistä minkä keretään eikä edes tuomion jälkeen pienintäkään tekojensa tajuamista tunnu tapahtuvan, oli pistäny taas hakemuksen uudelle pallille vetämään


    • Anonyymi

      Miksi TE-tomisto ei keskustele työnantajien kanssa työnhakijoistaan kun sellainen kuuluu palveluun? TE-toimiston lomakkeissa on todellakin Rasti jolla työnhakija antaa oikeuden välittää työnhakutietonsa työnantajille. Ja miksi TE-toimisto ei ohjaa työnhakijaa työhaastatteluun työnantajan kanssa?

      Kun näin ei toimita, kyse on syyllistämisestä ja sosiaaliturvan menettämisellä uhkaamisesta. Sitä se on.

      Työnhakijan oma työnhaku ei kuulu viranomaisille eikä sitä kukaan voi valvoakaan. Moni kuittaa "velvollisuutensa" vain soittamalla tutulle vanhalle työnantajalle, mutta yksinäiset, erakoituneet ja muutenkin ongelmaiset ahdistuvat.

      Ihmettelen Eduskunnan Oikeusasiamiehen vaikenemista.

      • Anonyymi

        Ehkä syynä on se että työttömiä on virallisia lukemia suurempi määrä. Useampaa sataa tuhatta ei saada mahtumaan 40.000:n työpaikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä syynä on se että työttömiä on virallisia lukemia suurempi määrä. Useampaa sataa tuhatta ei saada mahtumaan 40.000:n työpaikkaan.

        Täyttäkää nyt ensin ne 40 000 työpaikkaa, jonka jälkeen aukeaa uusia työpaikkoja.


      • Anonyymi

        Olisi todellakin paljon tehokkaampaa sen sijaan että pyritään treenaamaan työttömät yksilöinä maailman parhaiksi ja innokkaimmiksi työnhakijoiksi, sellainen järjestelmä jossa TE-toimiston työntekijä tutustuisi hyvin tietyn alan yrityksiin ja järjestöihin, samoin kuin tuon alan työnhakijoihin, ja aktiivisesti yrittäisi etsiä sen pohjalta löytää työpaikkoja työttömille ja työntekijöitä työnantajien tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttäkää nyt ensin ne 40 000 työpaikkaa, jonka jälkeen aukeaa uusia työpaikkoja.

        ne paikat on vain paperilla, ja kermaa vatkataa. sama paikka on auki vuoden vaikka hakijoita on satoja jos ei tuhansia sinä aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä syynä on se että työttömiä on virallisia lukemia suurempi määrä. Useampaa sataa tuhatta ei saada mahtumaan 40.000:n työpaikkaan.

        KUKAAN ei ole hakenut niihin 40 000 työpaikkaan noista useammasta sadasta tuhannesta, sillä ovat yhä avoimia. Tämähän voidaan kääntää niin, että näille sadoille tuhansille ihmisille kullekin pitää olla YLI 40 000 vaihtoehtoa että rupee kenties löytymään hakemisen arvoinen kiinnostava. Varmaan jokainen näistä 40 000 työpaikasta on niin utopistisia ja spesiaaleja töitä ettei Suomesta löydy niille taitajaa ja kyllä on kumma että semmoisia firmoja vaan meiltä löytyy.


      • Anonyymi

        Mulleppa oli te-toimiston datan mukaan tarjottu jos minkä näköstä työtä ja vissiin oon keskustellu työnantajankin kanssa...ite en kyllä muista mitään sellasta ja ihan selvä-ja selvinpäin oon ollut.Töitä en kyllä oo saanut. Ja hupsista, jotain tietoja on hävinnytkin...miten lie mahdollista?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi todellakin paljon tehokkaampaa sen sijaan että pyritään treenaamaan työttömät yksilöinä maailman parhaiksi ja innokkaimmiksi työnhakijoiksi, sellainen järjestelmä jossa TE-toimiston työntekijä tutustuisi hyvin tietyn alan yrityksiin ja järjestöihin, samoin kuin tuon alan työnhakijoihin, ja aktiivisesti yrittäisi etsiä sen pohjalta löytää työpaikkoja työttömille ja työntekijöitä työnantajien tarpeisiin.

        niilä paska-apinoilla ei riitä järki muuhun, kuin pukkaamaan kaikki kuntouttavaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUKAAN ei ole hakenut niihin 40 000 työpaikkaan noista useammasta sadasta tuhannesta, sillä ovat yhä avoimia. Tämähän voidaan kääntää niin, että näille sadoille tuhansille ihmisille kullekin pitää olla YLI 40 000 vaihtoehtoa että rupee kenties löytymään hakemisen arvoinen kiinnostava. Varmaan jokainen näistä 40 000 työpaikasta on niin utopistisia ja spesiaaleja töitä ettei Suomesta löydy niille taitajaa ja kyllä on kumma että semmoisia firmoja vaan meiltä löytyy.

        Oikotie ensimmäinen sivu
        -Varhaiskasvatuksen opettaja
        -osa-aikainen siivooja
        -qc -specialist
        -projektipäällikkö
        -taloushallinnon asiantuntija
        -porrassiivooja
        Samaa paskaa sivusta toiseen
        Koulutusta vaativiin menevät vastavalmistuneet tai vasta työttömiksi joutuneet, suhteilla
        Osa-aikaiseen siivoustyöhön? kukahan siihen haluaaa? opiskelija tai mamu varmaan lähinnä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulleppa oli te-toimiston datan mukaan tarjottu jos minkä näköstä työtä ja vissiin oon keskustellu työnantajankin kanssa...ite en kyllä muista mitään sellasta ja ihan selvä-ja selvinpäin oon ollut.Töitä en kyllä oo saanut. Ja hupsista, jotain tietoja on hävinnytkin...miten lie mahdollista?!

        Sama täällä.Olis kiva tietää,miten tää on mahollista.Pitäskö kääntyä poliisin puoleen?!!


    • Anonyymi

      Työttömän ei ole pakko mennä mihinkään tapaamisiin. Työttämän ei ole pakko edes hakea töitä. Kenenkään ei ole pakko tehdä töitä.

      • Anonyymi

        Ei olekkaan, mutta silloin ei valtiollakaan ole mitään velvoitetta elättää työtöntä, ei myöskään kunnalla.
        Ainoastaan matu-urokset ovat vapautetut kaikesta työllisyyteen haiskahtavastakin.
        Onko kukaan ikinä nähnyt matuja muussa virastossa kuin Kelassa ja sossussa sillä lunkulla, jossa rahaa jaetaan ja laskuja maksetaan.
        Niin että mieti tarkkaan, mistä saat rahat elämiseesi, jos laistat työnvälityksen ohjeet.


      • Anonyymi

        kenenkään ei ole pakko tehdä töitä, tässä maassa. Siksi tämä maa on tämmöinen. Siksi ollaan matkalla kohti katastrofia missä kaikki mennään ennenaikaiseen monttuun. Olethan kai kuullut valtionvelasta, korkeasta verotuksesta ja heikosta ostovoimasta ja sen sellaisesta. Tämä tulee koskemaan myös sossupummia kun valtio ei saa sossurahojakaan ulkomailta lainaksi kunhan kunnolla ryssitään luottokelpoisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekkaan, mutta silloin ei valtiollakaan ole mitään velvoitetta elättää työtöntä, ei myöskään kunnalla.
        Ainoastaan matu-urokset ovat vapautetut kaikesta työllisyyteen haiskahtavastakin.
        Onko kukaan ikinä nähnyt matuja muussa virastossa kuin Kelassa ja sossussa sillä lunkulla, jossa rahaa jaetaan ja laskuja maksetaan.
        Niin että mieti tarkkaan, mistä saat rahat elämiseesi, jos laistat työnvälityksen ohjeet.

        joo,mutta kun siinä on jo se perusasetelma väärin,kun vain jotkut työttömät joutuvat noihin työvoimatoimiston juoksutuksiin kun kunnat eivät halua maksaa niin sanottuja kelan sakkomaksuja.pitäs muuttaa tuota tuota lakiasetusta,että se koskis kaikkia.Niitä on nimittäin sellasiakin työttömiä jotka eivät hae töitä,mutta heidän ei myöskään tarvitse osallistua mihinkään "TYÖLLISYYTTÄ EDISTÄVIIN PALVELUIHIN"sitten on niitä jotka oikeasti haluavat työelämään,mutta joutuvat silti kaiken maailman jonninjoutaviin toimenpiteisiin.Työkkärin tädit joutas kyllä suoraan myöntävään kaikille työttömille,että noihin toimenpiteisiin mennä, koska kyseinen herra on joutunut kelan sakkolistalle.etteivät keksi mitään typerää syytä kuten esim."KUN EI NYT SULLA OLE TÖITÄ NIIN OLIS EDES JOTAKIN TEKEMISTÄ NIIN MITEN OLIS JOS MENISIT VAIKKA KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN KUNNALLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo,mutta kun siinä on jo se perusasetelma väärin,kun vain jotkut työttömät joutuvat noihin työvoimatoimiston juoksutuksiin kun kunnat eivät halua maksaa niin sanottuja kelan sakkomaksuja.pitäs muuttaa tuota tuota lakiasetusta,että se koskis kaikkia.Niitä on nimittäin sellasiakin työttömiä jotka eivät hae töitä,mutta heidän ei myöskään tarvitse osallistua mihinkään "TYÖLLISYYTTÄ EDISTÄVIIN PALVELUIHIN"sitten on niitä jotka oikeasti haluavat työelämään,mutta joutuvat silti kaiken maailman jonninjoutaviin toimenpiteisiin.Työkkärin tädit joutas kyllä suoraan myöntävään kaikille työttömille,että noihin toimenpiteisiin mennä, koska kyseinen herra on joutunut kelan sakkolistalle.etteivät keksi mitään typerää syytä kuten esim."KUN EI NYT SULLA OLE TÖITÄ NIIN OLIS EDES JOTAKIN TEKEMISTÄ NIIN MITEN OLIS JOS MENISIT VAIKKA KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN KUNNALLE.

        Sakkorajan muuttamista on suunniteltu ja onhan se aikojen saatossa myös muuttunut.

        Työllisyyden kuntakokeilu muuttuu vuonna 2024 koskemaan vakituisesti kaikkia kuntia.


    • Anonyymi

      Tapaisimpa joskus edes työntekijöitäni työpaikalla. Keskittykäämme ensin siihen.

      • Anonyymi

        Koko maailma ympärilläsi keskittyy nyt siihen, että sinä tapaisit työntekijöitäsi työpaikalla.


    • Anonyymi

      No joo, myöhäistä se enää on itkeä jos paskat on jo housussa. 90-luvun lamassa tippui joukko kärryiltä lopullisesti, näidenkö pitäis tässä nyt sitten reipastua viimeisiksi työvuosikseen ja kenties kouluttautua uusiksi kun ei aiemminkaan sitä ole kerran sallittu. Syntyy marttyyreita näistä pakkotoimista. Kun voi sitten kaiken panna ulkoisen syyksi. Ihmisellä on oltava oikeus sanoa ei, muuten ei tunne olevansa lainkaan oman elämänsä ohjaksissa. No eihän sitä tiedä jos tässä vaikka rintamalla työllistyvät kohta nämä muuhun kelpaamattomat. Tulee sitten ihan täystyöllisyys. Toivaotaan parasta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jonkun toisen syy

        No ei kai sitä nyt sentään voi omaksi syyksi lukea, jos sattuu väärään aikaan syntymään. 90-luvulla töitä ei ollut. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai sitä nyt sentään voi omaksi syyksi lukea, jos sattuu väärään aikaan syntymään. 90-luvulla töitä ei ollut. Piste.

        "90-luvulla töitä ei ollut. Piste."

        Valehtelet. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "90-luvulla töitä ei ollut. Piste."

        Valehtelet. Piste.

        Ei ollut töitä, tehtiin väkisin lama ja yrittäjiä joutu veroahdinkoon, osa oli kateellisten mulk...tekemiä, osa ei vaan saanu verohelpotuksia, niin sitten lähti firmoja kaatumaan ku dominopalikat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut töitä, tehtiin väkisin lama ja yrittäjiä joutu veroahdinkoon, osa oli kateellisten mulk...tekemiä, osa ei vaan saanu verohelpotuksia, niin sitten lähti firmoja kaatumaan ku dominopalikat.

        Väität ettei Suomessa ollut 1.1.1990–31.12.1999 töitä?

        Tarkoittaa siis mm. sitä, että koulut ja sairaalat olivat suljettuina. eikä esim. poliisi tai puolustusvoimat olleet toiminnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität ettei Suomessa ollut 1.1.1990–31.12.1999 töitä?

        Tarkoittaa siis mm. sitä, että koulut ja sairaalat olivat suljettuina. eikä esim. poliisi tai puolustusvoimat olleet toiminnassa.

        Tarkoitan että noina aikoina työmarkkinoille valmistuneilla oli suuria vaikeuksia saada työuraansa edes alulleen, pätkätöissä kituuttamista parhaimmillaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität ettei Suomessa ollut 1.1.1990–31.12.1999 töitä?

        Tarkoittaa siis mm. sitä, että koulut ja sairaalat olivat suljettuina. eikä esim. poliisi tai puolustusvoimat olleet toiminnassa.

        Työttömyys oli pahimmillaan 18 %, rakennusalalla yli 30 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "90-luvulla töitä ei ollut. Piste."

        Valehtelet. Piste.

        miksi minä olen ollut 90-luvulla töissä. Miksi kukaan. Mitä tein väärin SINUN teoriasi kannalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut töitä, tehtiin väkisin lama ja yrittäjiä joutu veroahdinkoon, osa oli kateellisten mulk...tekemiä, osa ei vaan saanu verohelpotuksia, niin sitten lähti firmoja kaatumaan ku dominopalikat.

        Suomi kaatoi väkisin Neuvostoliiton ja siten idänkaupan jotta saataisiin väkisin lama? Mene hoitoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys oli pahimmillaan 18 %, rakennusalalla yli 30 %.

        ja totta jollei MITÄÄN MUUTA viitsi tehdä. Mielummin heittää kymmenen vuoden ansiot menemään. Jopa korkeakoulututkinnon ehtii tehdä alle kymmenessä vuodessa ja niitä töitäkin, vaan ei niin ei. Rappaamaan on päästävä ja siitä ei tingitä. Menköön vaikka kämpät ja luottotiedot.


    • Anonyymi

      Mihin menee ne jotka työvoimatoimisto on toimillaan saattanut tilanteeseen jonka kertominen tuohon tilanteeseen saattaneelle taholle olisi jo absurdiuden huipentuma. Voisiko heille perustaa jonkun uuden erityisen, joka sulkeistaisi tuon edellisen laitoksen vaikutuksen pois tätä henkilöä kohdellessaan. Ikään kuin uusi alku. Meinaan että jos laitos ei ota vastuuta tekemistään virheistä vaan sälyttää kaiken tuon henkilön niskaan.

      • Anonyymi

        Kun viranomainen haluaa tuhota ihmisen elämän esim. törkeän valheellisilla ja virheellisillä asiakirjoillaan ja perättömillä lausumillaan, ei kansalainen voi tehdä muuta kuin rikosilmoituksen ja se polku on tässä läpikorruptoituneessa maassa täysin toivoton, mikä on näillä virkamulkuilla hyvin kirkkaasti tiedossa. Pelkkää sattumaa jos joskus moraalisen ja inhimillisyyttä omaavan virkailijan kohtaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun viranomainen haluaa tuhota ihmisen elämän esim. törkeän valheellisilla ja virheellisillä asiakirjoillaan ja perättömillä lausumillaan, ei kansalainen voi tehdä muuta kuin rikosilmoituksen ja se polku on tässä läpikorruptoituneessa maassa täysin toivoton, mikä on näillä virkamulkuilla hyvin kirkkaasti tiedossa. Pelkkää sattumaa jos joskus moraalisen ja inhimillisyyttä omaavan virkailijan kohtaat.

        Sä voisit mielellään lähteä elintasopakolaiseksi vaikka Venäjälle.. Siellä varmaan saisit hyvän elämän ja tukiaisia tulisi tilille miljoonia ruplia... 😆
        Oikein paljon tervemenoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä voisit mielellään lähteä elintasopakolaiseksi vaikka Venäjälle.. Siellä varmaan saisit hyvän elämän ja tukiaisia tulisi tilille miljoonia ruplia... 😆
        Oikein paljon tervemenoa!

        Provo, mutta miten säälittävää-kun argumentit faktoja vastaan suvakkivihervassarisosdemarioletetulta loppuvat, lähdetään nato-trollina ulisemaan sivusta asiaan, joka ei edes itseä kosketa. Voiko vähä-älyisempää toimintaa enää olla ja mistä se kertoo? Se kertoo siitä, että nyt kalahti kalikka paikkaan, joka otti kipeää, virkanilkkeilijä. Mene itse sinne Venäjälle, mielenlaatusi sopii sinne itseäni paljon paremmin-kommunistit kun tuppaavat siellä käsittääkseni viihtymään ja tunnenpa eräänkin punikkidemari TE-ämmän joka sieltä Putin-landiasta sai mukavan työn melkein heti paskottuaan minunkin asioitani monen muun ihmisen ohella täällä onnellisessa Suol..messa. En ole työtön koska tahdon, vaan koska tämä paska valtio virkamiesrikollistensa kautta vei työkykyni-oletko hiukan vajaaälyinen kun et ymmärrä lukemaasi? Todistuksiako kaltaisesi idiootit kaipaavat? Parasta kaikkien kannalta on että sinä pidät vain pääsi kiinni asioista joista et tajua selvästikään hevon v..ua.


      • Anonyymi

        Taas joku muu ajanut johonkin tilanteeseen


    • Anonyymi

      Kouluttaudu salaa kotoa käsin ja laita CV nettiin.

      • Anonyymi

        En usko että kouluttautuminen oman halunsa mukaiseen ammattiin on edelleenkään mahdollista. Kaikesta uutisoinnista huolimatta.
        Entisten työvoimatoimistojen aikuinen "me katsotaan mikä on sinulle parasta" lienee edelleen käytäntö, ja kaikesta muusta seuraa rangaistustoimia.
        Kertokaa asiakkaat että onko näin vai onko todellakin muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että kouluttautuminen oman halunsa mukaiseen ammattiin on edelleenkään mahdollista. Kaikesta uutisoinnista huolimatta.
        Entisten työvoimatoimistojen aikuinen "me katsotaan mikä on sinulle parasta" lienee edelleen käytäntö, ja kaikesta muusta seuraa rangaistustoimia.
        Kertokaa asiakkaat että onko näin vai onko todellakin muuttunut.

        >> me katsotaan mikä on sinulle parasta <<

        Nimenomaan.

        Työtarjouksissakin lukee, että:
        "olemme arvioineet että, ammattitaitosi ja osaamisesi vastaavat tehtävän vaatimuksia".

        Huomatkaa, että pillkukin on heidän kirjoituksessaan väärässä paikassa, että-sanan jälkeen. Edes kielioppi ei siis ole hallussa heillä itsellään, mutta arvioida osaavat omasta mielestään tuntemattoman ihmisen soveltuvuutta. Mutta eivät osaa, koska työt ovat epäsopivia, jotka eivät sovi minulle. Myös työnantajan mielestä, joka ei palkannut.

        Toisekseen, miksi ne ovat nimeltään "tarjouksia", pakkohakupaikkojahan ne ovat. Tarjous on jotain, mistä voi kieltäytyäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että kouluttautuminen oman halunsa mukaiseen ammattiin on edelleenkään mahdollista. Kaikesta uutisoinnista huolimatta.
        Entisten työvoimatoimistojen aikuinen "me katsotaan mikä on sinulle parasta" lienee edelleen käytäntö, ja kaikesta muusta seuraa rangaistustoimia.
        Kertokaa asiakkaat että onko näin vai onko todellakin muuttunut.

        Ei ole mahdollista, kokemusta on tästäkin asiasta. On turhaa ehdottaa työkkärissä uutta suuntaa elämäänsä, kun vastaukseksi saa:"hyvä vaihtoehto saattais olla tässä vaiheessa työkokeilu, siitä saisit sen 9€ päivässä. Voisit sitten miettiä jos vaikka pystyisit jatkamaan vanhassa ammatissa"
        Mitäs jos ei pysty, eikä halua vielä työkyvyttömyyseläkkeelle?
        Tarkoitushan on saada työttömät työssäoloehdolle (sossun asiakkaiksi) tilastoja rumentamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista, kokemusta on tästäkin asiasta. On turhaa ehdottaa työkkärissä uutta suuntaa elämäänsä, kun vastaukseksi saa:"hyvä vaihtoehto saattais olla tässä vaiheessa työkokeilu, siitä saisit sen 9€ päivässä. Voisit sitten miettiä jos vaikka pystyisit jatkamaan vanhassa ammatissa"
        Mitäs jos ei pysty, eikä halua vielä työkyvyttömyyseläkkeelle?
        Tarkoitushan on saada työttömät työssäoloehdolle (sossun asiakkaiksi) tilastoja rumentamasta.

        Samanlaisia kokemuksia. Ehdotin pari viikkoa sitten työkkärin likalle, että kouluttautuisin uusiin tehtäviin, mutta kovin penseää oli suhtautuminen tyyliin ”sulla on ihan hyvä tutkinto ja työkokemustakin”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaisia kokemuksia. Ehdotin pari viikkoa sitten työkkärin likalle, että kouluttautuisin uusiin tehtäviin, mutta kovin penseää oli suhtautuminen tyyliin ”sulla on ihan hyvä tutkinto ja työkokemustakin”.

        Siinä tapauksessa olet vaan laiska, jos sua ei kukaan halua palkata töihin. 😤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista, kokemusta on tästäkin asiasta. On turhaa ehdottaa työkkärissä uutta suuntaa elämäänsä, kun vastaukseksi saa:"hyvä vaihtoehto saattais olla tässä vaiheessa työkokeilu, siitä saisit sen 9€ päivässä. Voisit sitten miettiä jos vaikka pystyisit jatkamaan vanhassa ammatissa"
        Mitäs jos ei pysty, eikä halua vielä työkyvyttömyyseläkkeelle?
        Tarkoitushan on saada työttömät työssäoloehdolle (sossun asiakkaiksi) tilastoja rumentamasta.

        Ei sinun TE-palveluissa asiasta mitään pidä sanoa, vaan hakeudu itse opiskelemaan sinne minne haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaisia kokemuksia. Ehdotin pari viikkoa sitten työkkärin likalle, että kouluttautuisin uusiin tehtäviin, mutta kovin penseää oli suhtautuminen tyyliin ”sulla on ihan hyvä tutkinto ja työkokemustakin”.

        Älä ehdota likoille yhtään mitään, vaan mene pääsykokeisiin ja sitä kautta opiskelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ehdota likoille yhtään mitään, vaan mene pääsykokeisiin ja sitä kautta opiskelemaan.

        No kai ne nyt sulta peris työttömyyskorvaukset ja asumislisät takaisin jos saisivat sun tietää niillä opiskelevan. Oma opintorahakiintiö voi olla käytetty aika päiviä sitten tässä jatkuvan kouluttautumisen mallimaassa. Kun alkaa kolme tutkintoa jo olemaan minimi. Eikä silläkään työllisty. Eikö viranomaisten välillä ole tiedonantovelvollisuus. Näkisivät jostain sun olevan oppilaitoksen kirjoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista, kokemusta on tästäkin asiasta. On turhaa ehdottaa työkkärissä uutta suuntaa elämäänsä, kun vastaukseksi saa:"hyvä vaihtoehto saattais olla tässä vaiheessa työkokeilu, siitä saisit sen 9€ päivässä. Voisit sitten miettiä jos vaikka pystyisit jatkamaan vanhassa ammatissa"
        Mitäs jos ei pysty, eikä halua vielä työkyvyttömyyseläkkeelle?
        Tarkoitushan on saada työttömät työssäoloehdolle (sossun asiakkaiksi) tilastoja rumentamasta.

        Jos sulla on se risainen työhistoria taustalla se lisätutkinto ei siinä enää mitään auta, kattovat työnantajat sun olevan kykenemätön muuhun ku pänttäämään päähäs turhaa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että kouluttautuminen oman halunsa mukaiseen ammattiin on edelleenkään mahdollista. Kaikesta uutisoinnista huolimatta.
        Entisten työvoimatoimistojen aikuinen "me katsotaan mikä on sinulle parasta" lienee edelleen käytäntö, ja kaikesta muusta seuraa rangaistustoimia.
        Kertokaa asiakkaat että onko näin vai onko todellakin muuttunut.

        johan on jännä teoria. Kyllä minä itse hakeuduin ja kouluttauduin alalle joka kiinnosti. En valinnut sellaista joka inhotti tai vähiten kiinnosti. Meinaatko että kaikissa koulutuksissa ihmiset ovat ylipäätään vasten tahtoaan tai olisivat "itse valinneet jotain muuta"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> me katsotaan mikä on sinulle parasta <<

        Nimenomaan.

        Työtarjouksissakin lukee, että:
        "olemme arvioineet että, ammattitaitosi ja osaamisesi vastaavat tehtävän vaatimuksia".

        Huomatkaa, että pillkukin on heidän kirjoituksessaan väärässä paikassa, että-sanan jälkeen. Edes kielioppi ei siis ole hallussa heillä itsellään, mutta arvioida osaavat omasta mielestään tuntemattoman ihmisen soveltuvuutta. Mutta eivät osaa, koska työt ovat epäsopivia, jotka eivät sovi minulle. Myös työnantajan mielestä, joka ei palkannut.

        Toisekseen, miksi ne ovat nimeltään "tarjouksia", pakkohakupaikkojahan ne ovat. Tarjous on jotain, mistä voi kieltäytyäkin.

        ihan turhaa saivartelua. Taas on vikaa muissa.


      • Anonyymi

        Perustuslaki väittää paljon muutakin mahdolliseksi ja oikeutetuksi, nämä virkailijavittupäät vaan kävelevät uhkailuineen sen yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> me katsotaan mikä on sinulle parasta <<

        Nimenomaan.

        Työtarjouksissakin lukee, että:
        "olemme arvioineet että, ammattitaitosi ja osaamisesi vastaavat tehtävän vaatimuksia".

        Huomatkaa, että pillkukin on heidän kirjoituksessaan väärässä paikassa, että-sanan jälkeen. Edes kielioppi ei siis ole hallussa heillä itsellään, mutta arvioida osaavat omasta mielestään tuntemattoman ihmisen soveltuvuutta. Mutta eivät osaa, koska työt ovat epäsopivia, jotka eivät sovi minulle. Myös työnantajan mielestä, joka ei palkannut.

        Toisekseen, miksi ne ovat nimeltään "tarjouksia", pakkohakupaikkojahan ne ovat. Tarjous on jotain, mistä voi kieltäytyäkin.

        Näillä mennään, mut mä en mene.


    • Anonyymi

      Maan talous on niin kuralla että tuet pitää jäädyttää kymmeneksi vuodeksi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Yhteiskunnallinen vanhurskaus on täten menetetty ja poliittinen kenttäkin saa pitkälle kehitetyt lokoiset päivät.


    • Anonyymi

      EI työnvälitys osaa hoitaa asioita kun ikärasismi estää työnsaannin

      • Anonyymi

        Taas jonkun toisen syy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jonkun toisen syy

        Sekin että syyttää työttömiä rakenteellisesta työttömyydestä on jonkun toisen syyttelyä.


    • Anonyymi

      Oom 13-v. ja miulla on kotoperäisiä satiaisia enolta. Oisko mittää duunii tarjolla?

    • Anonyymi

      ei se auta mitään kun työnantajat ei halua palkata jos on ollut pitkään työtön tai ikää alkaa olla yli 50v.

      • Anonyymi

        Ja taas toisten syy


      • Anonyymi

        Miksi olet ollut pitkään työtön? Miksi sulle ei työnteko ole kelvannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas toisten syy

        Niin on. Yrittäjäksi vain niin voi palkata itsensä töihin ja maksaa huippupalkkaa.😉


    • Anonyymi

      Tervehdys toveri työttömät, minusta ei riitä että hakee mol määrättyihin paikkoihin koska ne on tehty vain työnhekemista varten, ei oikeita työpaikkoja. Niiden siis virallisten työhakemusten lisäksi pitää hakea oikeasti. Eli keltaiset sivut, google maps, lähettää sähköpostii, soitella, pistää ilmoituksia ilmoitus tauluille ja lehtiin. Ja pyytää hyvin vähän

      • Anonyymi

        Pelkkä hakemusten lähettäminen riittää täyttämään ehdot, että työttömyyskorvauksia saa jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä hakemusten lähettäminen riittää täyttämään ehdot, että työttömyyskorvauksia saa jatkossakin.

        Työttömyys korvaukset ei ole idea työn haussa vaan työpaikka. Kun on parivuotta nälkäpalkka töissä voi sitten etsiä parempaa työpaikkaa, ja uraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys korvaukset ei ole idea työn haussa vaan työpaikka. Kun on parivuotta nälkäpalkka töissä voi sitten etsiä parempaa työpaikkaa, ja uraa.

        Kyseessä on kaksi eri asiaa - työpaikan hakeminen ja työpaikan saaminen.

        Työkyvyttömyyseläkettäkin haettiin, ettei leikkuri keikannut työttömyystukia. Ei kyse ollut pääsemisestä/joutumisesta työkyvyttömyyseläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys korvaukset ei ole idea työn haussa vaan työpaikka. Kun on parivuotta nälkäpalkka töissä voi sitten etsiä parempaa työpaikkaa, ja uraa.

        minulla on sellainen koulutus jossa on kiinni omaakin rahaa (lainaa). Kiinnosti ettei ammattitaito, lupakirjat ym. vanhene ja menisi sekin homma hukkaan niin työllistin itse itseni ja aloin alan yrittäjäksi. Tämmöisestä ei kukaan puhu täällä, siis huolesta oman työnteon edellytysten säilyttämisestä! Ainoa jankutus koskee TE-tomistoon vaivautumista ja tarviiko mitää tehdä ylipäätään saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on kaksi eri asiaa - työpaikan hakeminen ja työpaikan saaminen.

        Työkyvyttömyyseläkettäkin haettiin, ettei leikkuri keikannut työttömyystukia. Ei kyse ollut pääsemisestä/joutumisesta työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Tuleekos nykyään kyykätä te-tanttojen tahtiin,jos työkyvyttömyyseläkehakemus on vetämässä? siinä rupee poikimaan uutta kipeetä, ku näiden kumipalloksi joutuu...


    • Anonyymi

      No nyt on saatu työllistettyä 1200 virkaintoista byrokraattia työttömyystoimistoihin.
      Hallitus luulee työllistävänsä tällä keinolla 10 000 työtöntä
      Hallitus arvelee,että 10 000 työtöntä työllistyy.
      Hallitus aikoo työllistää 10 000 työtöntä.
      Hallitus meinaa työllistää 10 000 työtöntä.
      Hallitus uskoo,että 10 000 työtöntä saa työtä.
      Hallitus toivoo,että tulisi 10 000 uutta työpaikkaa.

      Paljonkos tämäkin työttömyyskokeilu maksaa.??
      Vuosien saatossa on tungettu satojamiljoonia työttömyyden hoitoon.
      Rahat on menneet suoraan sinne kankkulan pohjattomaan kaivoo.
      Saas sitten nähdä miten tässäkin savotassa oikein käy.

      Jos joku tässäkin kokeilussa työllistyy,niin konsulttitoimistot,
      jotka näitä työllisyys kokeiluja,työharjoitteluja,tukityöpaikkoja,
      aktiivimalleja suunnittelee.

      • Anonyymi

        Palstan mukaan TE-toimistoihin tai koko Suomeen ei ole palkattu uusia työntekijöitä.


    • Anonyymi

      Jaa, minulla oli suurin ongelma saada oman alan töitä, kun ikää oli työnhakujen aikana 6-kympin molemmin puolin.

      Työnantajani oli järjestänyt monelle vanhalle atk-suunnittalijalle eläkeputken. Ei viitsinyt kouluttaa meitä enää sisäisesti uudenaikaisempiin järjestelmiin ja työvälineisiin, siis ohjelmakehitykseen erilaisilla työkaluohjelmistoilla windows-ympäristöön pois jostain ikivanhoista IBM-suurkoneista. Niile ei enää paljoakaan ole töitä Suomessa. Työpaikkoja on siirretty mm. Intiaan.

      Eläke jäi pienemmäksi kun olin noin 3,5 vuotta työttömänä, tosin ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla ja olin oikeutettu ns. lisäpäiviin, sen jälkeen 500 päivää olin ollut työttömänä. Minun ikäluokkani pääsi eläkkeelle 63v6kk täytettyään.
      Oli aika turhauttavaa hakea töitä, kun ketään työnantajaa ei kiinnostanut. Syynä oli korkea ikäni sekä se, että ei ollut oikeaa työkokemusta avautuneeseen työpaikkaan.

      Yhteenkään työhakemukseeni ei vastattu haastattelukutsulla.

      Nyt olen ollut kohta kolme vuotta eläkkeellä.

      Tuskin sinäkään ketjun avaajana huomasit, että työnhakijat ovat hyvin erilaisia. Myös työttömät ovat. Jopa poliitikot eivät halua puhua ns. ikäsyrjinnästä, kun yritykset palkkaavat työntekijöitä. Valtiollekaan ei ole asiaa, siellä lienee ohi jonon menijöitä eli työpaikka voi olla jo luvattu ennen haastatteluita jollekin sopivalle tutulle henkilölle.

      • Anonyymi

        Työttömät ovat keskenään samaa massaa, kuten ovat maahanmuuttajat tai vaikkapa romanit


    • Anonyymi

      Viimeksi kun tapasin työkkärin virkailijan niin se lateli sellaista valetta että hermostuin totaalisesti. Nyt minun oma asiointi sivujen tiedoissa lukee ettei minua kontaktoida. Virkailija väitti että minun työttömyys johtuu että juon alkoholia todella paljon ja siksi olen työkyvytön enkä ole hakenut edes töitä. Tuet katkaistiin ja silloin meni hermot ja uhkasin hakata virkailijan. Tein myös siitä rikosilmoituksia kolmesta kunnianloukkauksesta. Juttu ratkaisiin minun hyväksi koska sain hyvän asianajajan.

      Minä en halua tavat yhtää virkailijaa työkkäristä enää enkä usko että ne soittelee minulle.

      • Anonyymi

        En minäkään usko että sulle työkkäristä soitetaan. Noutaja voi kyllä tulla...


    • Anonyymi

      No joo, olin tuossa 15 vuotta sitten yhdessä työkkärin "toimenpiteessä", se piti sitten keskeyttää kun ei ollut mahdollisen rajoissa tuo. Sen jälkeen olen ollut omillani, ilman mitään korvauksia yhteiskunnan taholta.

      • Anonyymi

        Mistä hyvästä edes ansaitsisit korvauksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä hyvästä edes ansaitsisit korvauksia?

        ei kaikki työttömät nosta kela tukia itsekin 10 vuotta ilman tukiaisia työttömänä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kaikki työttömät nosta kela tukia itsekin 10 vuotta ilman tukiaisia työttömänä,

        Älä valehtele!! 😡💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kaikki työttömät nosta kela tukia itsekin 10 vuotta ilman tukiaisia työttömänä,

        jos on totta tuo että elää työttömänä ilman että nostaa mitään tukia niin siinä ei ole mitään ongelmaa. Sellainen ihminen ei ole sosiaalipummi. Sellainen ihminen ei maksata elämäänsä muilla. Itseasiassa sellainen tilahan on lähellä aika ihailtavaa omavaraisuutta, kunhan terveenä pysyy. Vaikka tekisi pimeitä töitäkin ei ole riippakivenä toisille vaan oikeastaan vapauttaa yhteiskunnan kelarahoja niitä "tarvitseville". Siihen kun ynnäisi jonkun vapaaehtoisen vakuutuksen hoitokulujen tai sairauden varalle niin loppuisi se ulina yhteiskunnan palvelujen vastikkeettomasta käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on totta tuo että elää työttömänä ilman että nostaa mitään tukia niin siinä ei ole mitään ongelmaa. Sellainen ihminen ei ole sosiaalipummi. Sellainen ihminen ei maksata elämäänsä muilla. Itseasiassa sellainen tilahan on lähellä aika ihailtavaa omavaraisuutta, kunhan terveenä pysyy. Vaikka tekisi pimeitä töitäkin ei ole riippakivenä toisille vaan oikeastaan vapauttaa yhteiskunnan kelarahoja niitä "tarvitseville". Siihen kun ynnäisi jonkun vapaaehtoisen vakuutuksen hoitokulujen tai sairauden varalle niin loppuisi se ulina yhteiskunnan palvelujen vastikkeettomasta käytöstä.

        on siis säästänyt ykn varoja jotain 80 000 euroa, lahjoittanut siis tämän tavallaan yhteiskunnalle


        ja tällä välin toisaaalla tyhjäntoimittaja-viikareille makseltu monen kymmenen tuhannen vuosipalkoja ja kavallukset vielä työsuhde-etuna päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on totta tuo että elää työttömänä ilman että nostaa mitään tukia niin siinä ei ole mitään ongelmaa. Sellainen ihminen ei ole sosiaalipummi. Sellainen ihminen ei maksata elämäänsä muilla. Itseasiassa sellainen tilahan on lähellä aika ihailtavaa omavaraisuutta, kunhan terveenä pysyy. Vaikka tekisi pimeitä töitäkin ei ole riippakivenä toisille vaan oikeastaan vapauttaa yhteiskunnan kelarahoja niitä "tarvitseville". Siihen kun ynnäisi jonkun vapaaehtoisen vakuutuksen hoitokulujen tai sairauden varalle niin loppuisi se ulina yhteiskunnan palvelujen vastikkeettomasta käytöstä.

        ja koko työttömyys-käsitekään ei ole oikeastaan enää relevantti, koska on siirtynyt työyhteiskunnan ulkopuolelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on totta tuo että elää työttömänä ilman että nostaa mitään tukia niin siinä ei ole mitään ongelmaa. Sellainen ihminen ei ole sosiaalipummi. Sellainen ihminen ei maksata elämäänsä muilla. Itseasiassa sellainen tilahan on lähellä aika ihailtavaa omavaraisuutta, kunhan terveenä pysyy. Vaikka tekisi pimeitä töitäkin ei ole riippakivenä toisille vaan oikeastaan vapauttaa yhteiskunnan kelarahoja niitä "tarvitseville". Siihen kun ynnäisi jonkun vapaaehtoisen vakuutuksen hoitokulujen tai sairauden varalle niin loppuisi se ulina yhteiskunnan palvelujen vastikkeettomasta käytöstä.

        Yritystukien nostaminen on loisimista.


    • Anonyymi

      Miten vitussa voin mennä tapaamaan TE-toimiston virkailijaa 2-viikon välein kun asun Espanjassa ja nostan työmarkkinatukea? Kelalapun täytän tietysti sähköisesti täältä käsin.

      • Anonyymi

        Kahden viikon välein käydyt keskustelut koskevat vain 2.5. jälkeen ilmoittatuneita työttömiä.


      • Anonyymi

        Ei ole pakko mennä paikan päälle, voi hoitaa myös puhelimitse tai videoyhteydellä. Lue Työmarkkinatorilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden viikon välein käydyt keskustelut koskevat vain 2.5. jälkeen ilmoittatuneita työttömiä.

        Mistä tuollainen tieto? Onko jossain ihan fakta tietoa, vai mennäänkö mutu tuntumalla? Ennen vappua työttömäksi jääneet nekö menee vanhalla mallilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuollainen tieto? Onko jossain ihan fakta tietoa, vai mennäänkö mutu tuntumalla? Ennen vappua työttömäksi jääneet nekö menee vanhalla mallilla?

        Ihan samasta lähteestä kuln sekin, että työttömien työnhakua aletaan seuraamaan 2.5. alkaen ja työttömät lähettävät kuukausittain vähintään 0–4 työhakemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samasta lähteestä kuln sekin, että työttömien työnhakua aletaan seuraamaan 2.5. alkaen ja työttömät lähettävät kuukausittain vähintään 0–4 työhakemusta.

        Itse en ole kyllä tällaista tietoa löytänyt mistään. Huhtikuun alussa olen virkailijan kanssa keskustellut aiheesta jäädessäni työttömäksi. virkailija ei osannut vastata seuraaviin kysymyksiin. Miten terveydentila vaikuttaa tuohon uuteen työhakumalliin? . Soitanko hänelle, jos tulee jotain kysyttävää? (en tiedä on niin paljon asiakkaita)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samasta lähteestä kuln sekin, että työttömien työnhakua aletaan seuraamaan 2.5. alkaen ja työttömät lähettävät kuukausittain vähintään 0–4 työhakemusta.

        Jaa, no nolla ei ole kyllä liikaa vaadittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no nolla ei ole kyllä liikaa vaadittu.

        Kyllä se on isolle osalle työttömistä ylivoimainen tehtävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole kyllä tällaista tietoa löytänyt mistään. Huhtikuun alussa olen virkailijan kanssa keskustellut aiheesta jäädessäni työttömäksi. virkailija ei osannut vastata seuraaviin kysymyksiin. Miten terveydentila vaikuttaa tuohon uuteen työhakumalliin? . Soitanko hänelle, jos tulee jotain kysyttävää? (en tiedä on niin paljon asiakkaita)

        Eikö toi kännykällä soittaminen ole aika kallista hommaa.


    • Anonyymi

      Either mitaan valia miten pyydetaan erased sukulaispoikaa kavi kaikenmaailman kursseja ja Janelle tarjottiin hyvaa tyopaikkaa.kysyin misi handed either ollut mennyt since. Vastaus Miksmenisin

    • Anonyymi

      En minä ainakaan mene ..en todellakaan .
      Olen niin kypsynyt noihin työkkärin uhkauksiin että aion kohta valittaa jonnekin ..ovat palkanneet varmaan urakkajobbareita sinne jotka saavat palkkaa sen mukaan kuinka paljon lähettävät ,soittavat ihmisille. Sain 6 kirjettä että minulla olisi tapaaminen sinä ja sinä päivänä ..en todellakaan mene..samoin 3 sms ja kun en vastannut olin kuulemma antanut väärän puhelinnumeron...siis oikeeasti onko se työkkärin oikeus uhkailla että jos sinulla ei ole puhelinta ja numeroa josta tavoitamme niin annat vääriä tietoja.Nyt menee yli.

      • Anonyymi

        Ei sinun tarvitse yhtään minnekään mennä.

        Kunhan vaan laitat kotisohvalta sen määrän kuukausittaisia työhakemuksia, mitä virkailijasi kanssa sovit.


    • Anonyymi

      Patistuminen on rankkaa, joten ei kannata. Muovinen sorsa on kertakäyttökamaa.

    • Anonyymi

      Älkää antako periksi, valehdellaan..

    • Anonyymi

      Miksi kukaan haluaisi mennä syytettäväksi? Eikö pelkkä työtarjous jonka takana on oikea työnantaja riittäisi? Työttömät työnhakijat ovat aikuisia henkilöitä ja tuntevat ammatit ja työasiat paremmin kuin nämä TE-toimistot.

      • Anonyymi

        Työttömät eivät osaa edes pesukonetta asentaa ja tulkitsevat perustuslakia omien mielihalujensa mukaan. Semmosia Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät eivät osaa edes pesukonetta asentaa ja tulkitsevat perustuslakia omien mielihalujensa mukaan. Semmosia Suomessa.

        Paremmin osaa varmasti kuin sinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmin osaa varmasti kuin sinä

        tuskin, asennushomma ei ole mikään kännykkäpeli


    • Anonyymi

      Niin turhaa,paljon turhia palavereja,turhia hakemuksia.

    • Anonyymi

      Vaikka se pitkäaikaistyötön ravaisi joka helvetin päivä siellä työkkärissä jututettavana sille ei sitä oikeaa palkallista työtä sen kummemmin löytyisi. Onko näiltä päättäjiltä pää lopullisesti seonnut. Työllistyvät tekevät sen työkkäristä huolimatta ei sen ansiosta. Suhteillaan. Matteus-efekti, niille joilla on annetaan. Muilta otetaan pois loputkin. Jos lopputulema on jokatapauksessa osoitus ilmaistyöhön, tuon palvelukseenastumismääräyksen voi laittaa sinne kotiosoitteeseen kirjeellä. Ja lopettaa sen leikkiminen että ihmisellä tuossa vaiheessa olisi mitään valinnanvapautta.

      • Anonyymi

        Ja laittaa nämä tyhjäntoimittaja-työvoimavirkailijat pikaisesti jonon jatkoksi samaan pakkorakoon, tuon määrätyin väliajoin toistuvan pakkotyöjakson automaattilaskenta ei varmasti ihmistyövoimaa juurikaan vaadi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllähän työtön töitä saa,jos ei pyydä palkkaa.
        Orjatöillä voi työllistyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän työtön töitä saa,jos ei pyydä palkkaa.
        Orjatöillä voi työllistyä.

        Ei saa, olen ollut valmis trkemään ilmaiseksikin vaikka töitä, ei ole kuulunut töitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa, olen ollut valmis trkemään ilmaiseksikin vaikka töitä, ei ole kuulunut töitä

        Just sinunkaltaisten lampaiden takia palkat on mitä on ja työntekijöitä kohdellaan ala-arvoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just sinunkaltaisten lampaiden takia palkat on mitä on ja työntekijöitä kohdellaan ala-arvoisesti.

        kyllä moniin koulutuksiin pitää saada työharjoittelua tai vastaavaa käytännön puolta. Jollei saa vaikka kesätyön myötä niin ei valmistu! Siksi saattaa kiinnostaa jopa ilmaiseksi, ja joitain voi kiinnostaa työkyvyn tai osaamisen ylläpito! Ja sitäpaitsi palkoista meillä on TES-järjestelmä joka estää sitä mihin vihjaat, työntekijöiden kohtelua suojaa myös joukko lakeja. Kirjoituksestasi voisi mennä luulemaan ettet ole käynyt juuri kouluja ETKÄ töissä. Just kouluja käymällä pääsee semmoisiin ammatteihin missä on sekä palkkaa ja kohtelua. Mahdollisesti et siis sitä tiennyt.


    • Anonyymi

      Työttömät ovat tämän maan syöpä joka pitää juuria pois voimakeinoin.

      • Anonyymi

        Olethan sinäkin työtön


      • Anonyymi

        Samoin Kokoomus, narsistisia ja sadistisia vittupäitä!


      • Anonyymi

        Sinunkaltaiset munattomat räkänokat se suurin syöpä on, ikävää että vanhemmillas on ehkäisy unohtunut tai pettänyt.


      • Anonyymi

        Yritystukia nostavat pörssiyhtiöt ovat tämän maan syöpä joka pitää juuria pois voimakeinoin


    • Anonyymi

      on täällä uskomattoman typerää porukkaa, nussituttakaa itsenne uudelleen ja hankkikaa elämä...

      • Anonyymi

        Kokoomuslainen siellä vinkuu kun ei saa orjia!


    • Anonyymi

      Ei kukaan saa motivaatiota työkkärin vähättelevästä käytöksestä sanottiin etteivät edes ehdota mitään korkeintaan tuki työllisyys paikkoja. Kieltäydyn niistäkin jos en itse löydä töitä minua eivät enää nälvi ja määrile 9etöihin siitä vain karenssia viekää vaikka viimeiset siemen perunat.

      • Anonyymi

        Suosittelen sinulle kuntouttavaa työtoimintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen sinulle kuntouttavaa työtoimintaa

        Sinulle pitäis vain ttt, tä maksaa


    • Anonyymi

      Turpa kiinni ja mene töihin loinen.


      Kokoomus

    • Anonyymi

      Rakentavaa keskustelua.
      Itsehän olen ollut työtön jo monta vuotta.
      Tähän malliin on kaksi mahodllisuutta.
      Pappabetalar eller intte.
      Siinä on Imatran koski niille jotka jäävät väliin.
      "MENKÄÄ TÖIHIN"
      on vanha meemi.
      tuolla on 60 tohtoriksi lukenutta ennen kuin minä,
      menen leikkaamaan nurmikkoa saksilla.

    • Anonyymi

      Koska jos työtön tulee työhaastatteluun, niin hänen pitää sovitella myös tapaamiset asianajajien ja tuomarien kanssa jotka edustavat häntyä.

      • Anonyymi

        No ainakin nyt laittaa nauhotus päälle jo hyvissä ajoin siellä käytävän puolella, että on todisteet mitä suustaan päästelevät, palkataanko tonne jotain tunneälyttömiä aspergereita vittuilemaan työttömät töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin nyt laittaa nauhotus päälle jo hyvissä ajoin siellä käytävän puolella, että on todisteet mitä suustaan päästelevät, palkataanko tonne jotain tunneälyttömiä aspergereita vittuilemaan työttömät töihin

        saako noita laittaa juutuubiin että kaikki näkis mistä noissa tapaamisissa on kyse


    • Anonyymi

      Orjan poika
      Puhui Pirkka puuhkalakki:
      ”Hoi miehet, ylös urohot,
      satanut on uutta lunta,
      läkkäme Lapin kylihin,
      Lapin lasta velkomahan!”

      Läksivät Lapin kävijät,
      veristivät uutta lunta,
      miehet miekoin surmasivat,
      naurattivat naiset kaikki;
      Lappi laajalta savusi,
      kylät jäivät kylmillensä,
      poikaset porossa itki,
      koirat vuorilla vaelti.

      Toip’ on Pirkka orjapiian.

      Vieri aikoa vähäisen,
      lauloi orja lapsellensa:
      ”Heleä emosi heimo,
      heleämpi nurmen heimo;
      suku suuri tuntureilla,
      suku suurempi Manalla;
      eivät pistä Pirkan piikit,
      yllä tapparat yröjen.”

      Ärjyi ilkeä isäntä:
      ”Lyhyestä virsi kaunis!”

      Miekan seinälta sivalti,
      tappoi naisen nauramansa. -
      Se oli Pirkka puuhkalakki.

      Kasvoi kaunis orjan poika.

      Lähtö Lappihin läheni,
      urhot tuota tuumimahan.
      ”Oisko orjasta apua
      retkellä re’ellisellä?”

      Otetahan orjan poika.

      Ajetahan ahkiossa,
      päivä suuren järven päitä,
      toinen hallaista rämettä,
      kolmas vuorta korkeata;
      oli outo orjan mieli,
      sydän rinnassa sykytti.

      Tultiin tunturin laelle;
      tulet tuikki laaksoloista,
      valkeat Lapin kylistä.

      Puhui Pirkka puuhkalakki:
      ”En usko penihin orjan,
      sen on silmässä välähdys
      revontulta tuikeampi;
      paras kun jälelle jääpi.”

      Poika puuhun kytketähän.

      Palasivat pirkkalaiset,
      pulkat täynnä turkiksia,
      vempelet verohelyjä.

      Muisti Pirkka puuhkalakki:
      ”Tais jäädä jälelle poika,
      kuka kurjan päästäntähän?”

      Sujahtivat suksillensa
      heimon sulhot.

      Heinäkenkä
      nukkui puuhun kytkettynä
      hangella hopehisella.

      Näki unta maammon maista.

      Puikoivat punaiset pulkat
      punaisilla kukkuloilla,
      siukoivat siniset petrat
      sinisillä virran-suilla,
      jolui joutsenet hopeiset,
      käet kukkui kultahiset,
      käet kukkui, linnut lauloi
      vihannoivat viidat kaikki
      Lapin suuressa suvessa,
      yössä päivän paistamassa.

      Hyrähti hymyhyn tuuli:
      ”Luoja kaitse maammon maita!”

      Jousen jäntehet helähti,
      suhahtivat sulkanuolet,
      kuoleman kantele kajahti
      polven päällä kaikkivallan.

      Eino Leino

    • Anonyymi

      Tilanne paranisi jos noissa tapaamisissa olisi rajoittamaton alkoholitarjoilu ja ilmainen kiljuämpärijakelu.

      • Anonyymi

        En panisi pahakseni jos vielä saisi iso perseistä ja riippurintaista 60 vuotiasta virkanaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En panisi pahakseni jos vielä saisi iso perseistä ja riippurintaista 60 vuotiasta virkanaista.

        se, olisi haaveeni,

        itseni, saamiseen, kuntoon ja henkiseen ja fyysiseen kuntoon, menee, vielä,

        erittäin monta, vuotta,

        ja, se, ei ole helppo asia, se, vaatii aikaa ja vaivaa, erittäin paljon joka vuosi,

        ja, kun, TIEDE, kehittyy, jo, 5 vuodessa, toivottavasti, niin, menee jo paremmin,

        ja, samalla, talous, menee pikku hiljaa paremmin,


        ja, siitä, todellakin haaveilen, että saisin, vain, naista, vuosien päästä,

        voisin, vain, olla, naisen kanssa,

        ja, miettiä ja ajatella,


        ensimmäistä kertaa elämässäni,

        miltä todella tuntuu seksi, viimeinkin toisen naisen kanssa,

        ja, miten hyvältä se, varmasti tuntuisi,


        ja, voisi unohtaa, kaiken turhan, melkein täysin,

        ja, nauttia elämästä,

        ja, haaveissani ja toiveissani,


        viimeinkin, ja, viimeinkin,

        ihan, vain naisesta,


        josta, olen KOKO, elämäni, haaveillut ja uneksinut vain,


        N


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se, olisi haaveeni,

        itseni, saamiseen, kuntoon ja henkiseen ja fyysiseen kuntoon, menee, vielä,

        erittäin monta, vuotta,

        ja, se, ei ole helppo asia, se, vaatii aikaa ja vaivaa, erittäin paljon joka vuosi,

        ja, kun, TIEDE, kehittyy, jo, 5 vuodessa, toivottavasti, niin, menee jo paremmin,

        ja, samalla, talous, menee pikku hiljaa paremmin,


        ja, siitä, todellakin haaveilen, että saisin, vain, naista, vuosien päästä,

        voisin, vain, olla, naisen kanssa,

        ja, miettiä ja ajatella,


        ensimmäistä kertaa elämässäni,

        miltä todella tuntuu seksi, viimeinkin toisen naisen kanssa,

        ja, miten hyvältä se, varmasti tuntuisi,


        ja, voisi unohtaa, kaiken turhan, melkein täysin,

        ja, nauttia elämästä,

        ja, haaveissani ja toiveissani,


        viimeinkin, ja, viimeinkin,

        ihan, vain naisesta,


        josta, olen KOKO, elämäni, haaveillut ja uneksinut vain,


        N

        Älkää nyt ihan oikeasti.😄😁😆😂🤣


      • Anonyymi

        Työvoimatoimistossa voisi olla sellainen lentokentän business lounge tyyppinen odotustila, missä olisi ilmaista pikkupurtavaa, kahvia ja drinkkiä ja ilmastointi. Siitä tulisi hyvä mieli ja työtön tuntisi itsensä tervetulleeksi.


    • Anonyymi

      Ei kohta uskalla kukaan enää hakea työntekijää, kun saa heti luusereilta hakutulvan, ehkäpä kohta pääsee henkilöstöpäällikön apulaiseksi aukomaan turhia kirjeitä ja sähkishakemuksia.
      Itsekin joudun syyskuusta hakemaan niitä työpaikkoja, vaikka olen niin raihnas etten voi nostaa mitään, seistä kymmentä minuuttia kauempaa, saati kävellä edes.
      Sanoivat etten saa kertoa näistä hakemuksessa, vaan vasta haastattelussa, muuten estän itse työllistymistäni ja saanen karenssin.

      • Anonyymi

        Näinhän sitä neuvotaan ja varoitellaan, sairauksista kertominen mahdolliselle työnantajalle voidaan tulkita työmarkkinapoliittisesti moitittavaksi teoksi joka johtaa rangaistukseen.


      • Anonyymi

        ihminen tekee elääkseen paljon pahempaakin, kahjot ovat luoneet säännöt millä pelataan..


      • Anonyymi

        ja valehtelu omista kyvyistä on suorastaan suositeltavaa.....


    • Anonyymi

      Kirjoitus ei juuri selventänyt kummat on parempia.

    • Anonyymi

      Työttömän pitää hankkia kaksoisolento, joka tanssii typissä.

      • Anonyymi

        Minä en tanssi TYPerien virkanilkkien pillin mukaan eikä kenenkään pitäisi. Virkanilkki on kansan palvelija ja jos se heittäytyy röyhkeäksi niin sitä ei tarvitse sietää.

        ®167-176


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tanssi TYPerien virkanilkkien pillin mukaan eikä kenenkään pitäisi. Virkanilkki on kansan palvelija ja jos se heittäytyy röyhkeäksi niin sitä ei tarvitse sietää.

        ®167-176

        Jollakin asteella näiden kanssa voi tehdä yhteistyötä,mutta heti kättelyssä vittuilevien nilkkien kanssa en ainakaan henk. koht. suostu mihinkään.


    • Anonyymi

      Luukkaisen mimmeillä kova uho silkalla rahanahneudella.

    • Anonyymi

      Eikö noi voi järjestää etänä, että sieltä kotisoffaltaan kalsarikännissä olis se, mikä se virallinen nimi nyt on, meeting. Työttömille ilmaiset etälaitteet joilla voi rustata niitä hakemuksia kun pornon kattomiseltaan ehtii.

    • Anonyymi

      Saako noi haettavat paikat olla siis ihan mitä vaan, vaikka nyt toi mihin se Yli-Viikari haki tai joku kunnanjohtajan paikka? Jos ei näin ole niin ne hakemuksethan voi sitten kirjoittaa se työkkärin täti siinä tapaamisessa, jos kerran paremmin ymmärtää työttömän meriittien riittävyyden päälle.

    • Anonyymi

      Jäät työttömäksi.Työnhaun käynnistys --> ensimmäinen yhteenotto työttömyystoimiston virkaintoisen työttömyys virkailijan kanssa.

      Työllistymis-suunnitelma,uuden mallin mukaisesti haetaan neljää työpaikkaa kuukaudessa. --> Täydentävä työhaastattelu,jossa työllisyyssuunnitelma,
      tehdään yhdessä työttömyystoimiston virkailijan kanssa.

      Seuraava askel täydentävä työttömyyshaastattelu --> täydentävä työnhaku keskustelu.--> Työttömyys-suunnitelman päivitys,taas työttömyysvirkailija haastattelee työtöntä.Taas valitaan seuraava askel eteenpäin.

      Työtön menee taas työttömyystoimistoon kuuntelemaan virkaintoisen työttömyysvirkailijan vittuiluja,miksi et ole saanut töitä.

      Tämä sama rinki pyörii ympyrää,eikä johda mihinkään.
      Piiri pieni pyörii,siinä työttömät hyörii.

      • Anonyymi

        Työtön voi mennä myös typiin tanssimaan ihanaa foxia.


      • Anonyymi

        Josko alkaisi työssäkäynti vihdoinkin kiinnostaa


    • Anonyymi

      Mene töihin.


      Kokoomus haluaa lisää rahaa.

    • Anonyymi

      Enpä tiedä onko työvoima enää eduskunnan erityisessä suojelussa kuten laissa ainakin sentään aikanaan sanottiin. TE-toimisto suojeli työvoimaa tehokkaasti ainakin minulta. Valmistuttuani työttömäksi olisin voinut vaikka edes huvikseni kuunnella ne kolme tarjousta, siis ne joista kieltäytymällä kuulemma joutuisi karenssiin. En saanut kuulla koska ei tarjottu eikä näinollen seurannut karenssia kieltäytymisestä. Nyt en kyllä tiedä mitä menetin..... sitten, yhteiskunta on painanut aika paljon investointeja minuun kun on kolme ammattitutkintoa ja yksi korkeakoulututkinto. Huvittaisi esiintyä kiitollisena siitä ja maksaa opintolaina pois jotta luottotiedot säilyisivät. Työkkärin tapaamisella sain kuulla että voisin opiskella uuden ammatin....niin, Master of Sciencen hoitaa kyllä kai yhä puoleen vuoteen Englannissa mutta kuka maksaa kun on opintotukikuukaudet arvatenkin käytetty, samoin opintolaina. Englannissa opiskelu kuulostaa kai jollekin ammatissaan kyvykkäälle työvoimatädille sangen edulliselta?

      • Anonyymi

        Pari vuotta töissä euroopan maissa, niin sikäläiset tuet pyörii ( ja suomesta ei tule mitään, suomessa ulkomaiset tosin saa heti soppalasta vaikkei kotimaiset saakaan )
        Englanti ei enää taida onnata mutta hollannissa, irlannissa puhuvat englantia.


    • Anonyymi

      Aina on ollut ja aina tullee olemaankin työtävieruksuvia lusmuilijoita ja toisten siivellä eläviä mutta monesti nuo oikeasti laiskat ja vastuuttomat voivat erittäin huonosti ja ennen kaikkea henkisesti.

      Hyvä, että Suomessakin panostetaan viimeinkin enemmän työtöttömäksi jäänyttä löytämään nopeammin työpaikan, tarvittaessa koulutusta tai kuntoutusta.
      Normiälyinen työtön haluaa löytää työpaikan mahd. nopeasti.

      • Anonyymi

        Kunhan tuollainen puoluevirkailija sattuu paikalle, vähintään kirves syytä olla mukana. Ei ne mitään töitä, koulutusta tai kuntoutusta sieltä tarjoa vaan orjatöitä, palkatta.


      • Anonyymi

        niinkö luulet,etteikö jokainen vähänkään älyllinen haluaisi sen työpaikan (vaikka huononkin) näiden TYPnatsien holhoushimmelin sijaan?!!!


    • Anonyymi

      No, lisääntymisikäisen naisen ei ainakaan tarvitse noista huolehtia tai stressata, hänen odotetaan pamahtavan paksuksi hetkellä millä hyvänsä ja hoitavan näin itsensä pois rumentamasta tilastoja. Siihen melkeinpä kehoitetaan.

    • Anonyymi

      Ihme holhousmalleja aikuisille ihmisille, luulisi lisäävän entisestään mielenterveys ongelmia maassamme.

      • Anonyymi

        Suurin syy mielenterveysongelmiin, jatkuva patistaminen, syyllistäminen,typ sitä typ tätä.


      • Anonyymi

        Holhousmalli on vain työttömille


    • Anonyymi

      1,5 vuotta meni ensimmäiseen yhteydenottoon,kahteen kuukauteen ei ole kuulunut mitään kuntapalvelujen virkailijoista,Resursseja ei ole!

    • Anonyymi

      Työvoimatoimisto on täysin turha laitos. Veronmaksajien varoja menee pelkkään turhuuteen: tätien elättämiseen ja väkisellä keksittyjen työpaikkojen luomiseen. Paperinpyörittelyvirat ovat turhia ja ne on kustannettu yhteiskunnan varoin. Kannatan tietenkin että jokainen työllistyy. Mutta nykyinen työnvälitysmalli johtaa siihen, että yhä useampi työtön ei ilmoittaudu työvoimatoimistoon. SIten iso joukko jää järjestelmän ulkopuolelle. Koko hommassa ei ole minkäänlaista kannustamisen taitoa. Joku aivoton merkonomi päättää mitä tässä yhteiskunnassa saa tehdä. Jos itse jotain ehdottaa, se ei käy ja saa vain karenssia. Koko järjestelmä pitäisi purkaa ja keksiä tilalle kannustavampi järjestelmä. Ja kyllä se perustulokin on parempi juttu kuin nykyinen työttömyyspäiväraha.

      • Anonyymi

        Tämä juuri kirjoitat niin asiaa. Tämä nykyinen työkkärin ahdistelu ,uhkailu johtaa siihen että kukaan ei sinne enää ilmoittaudu.
        En minä ainakaan. Toimeentulotukihakemus vaan sisään ja niin tekee moni muukin.
        Toimeentulotuki on perusoikeus ja jos siitä jotain vähennetään sitten vähennetään mutta kalliiksi tulee tämä nykyinen systeemi.
        Suomessa saadaan kaikki työttömät pois koska kukaan oikeasti työtön ei enää työkkäriin mene vaan suoraan kelan asiakkaaksi. Katsotaan vaan niin toimeentulotuen hakemukset lisääntyy reippaasti . Työkkärissä merkonomit tekee luultavasti urakka palkalla töitä -on niin innokasta porukkaa että suorastaan oksentaa heidän käytös. Ikää heillä on max. 30 vuotta ja sillä elämänkokemuksella siellä yrittää määrätä aikuisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä juuri kirjoitat niin asiaa. Tämä nykyinen työkkärin ahdistelu ,uhkailu johtaa siihen että kukaan ei sinne enää ilmoittaudu.
        En minä ainakaan. Toimeentulotukihakemus vaan sisään ja niin tekee moni muukin.
        Toimeentulotuki on perusoikeus ja jos siitä jotain vähennetään sitten vähennetään mutta kalliiksi tulee tämä nykyinen systeemi.
        Suomessa saadaan kaikki työttömät pois koska kukaan oikeasti työtön ei enää työkkäriin mene vaan suoraan kelan asiakkaaksi. Katsotaan vaan niin toimeentulotuen hakemukset lisääntyy reippaasti . Työkkärissä merkonomit tekee luultavasti urakka palkalla töitä -on niin innokasta porukkaa että suorastaan oksentaa heidän käytös. Ikää heillä on max. 30 vuotta ja sillä elämänkokemuksella siellä yrittää määrätä aikuisia ihmisiä.

        Mitään muuta muutosta, kuin kuukausittaisten (0–4) työhakemusten lähettämistä ei ole tulossa pitkäaikaistyöttömille tai ylipäätään heille, jotka ovat ilmoittautuneet työttömiksi ennen 1.5.2022.


    • Anonyymi

      Kävin aikoinaan työttömyystoimistossa,ensin vetäisin pari purkkia kaljaa nurkantakana,sitten reippaasti työttömyystoimiston virkailijan huoneeseen.

      Ensin muutama kunnon röyhtäys kun menin istumaan,sitten keskustelemaan käynnistäni,eipä tullut töitä taaskaan,uusi käynti päivämäärä korttiin.
      Homma oli taputeltu.

    • Anonyymi

      Kaikki työttömät eivät asu kaupungeissa, joten joillain on kymmenien kilometrien matka lähimpään työkkäriin, ja joissain tapauksissa julkista liikennettä työttömän asuinpaikan ja lähimmän työkkärin välillä ei ole, joten on ihan järkevää että työtön voi puhelimitse hoitaa noita pakollisia kuvioita liittyen asiakkuuteensa työkkäriin päin...

      sillä välin toisaalla, eräässä firmassa, jota tässä kutsutaan firma X:ksi on taas joka arkiaamuinen hulina, firman konttuurin piha kun on mustanaan töitten kysyjiä vaikka sen Firman X:n kotisivuilla siinä kohdassa joka on otsikoitu "Et ole sukua firman johdolle etkä ole edes ylipääjohtaja Töttersrtömin salarakas, ja sinäkö silti meille töihin? lukee että: Ei avoimia työpaikkoja.

      Voi pirkele sanoo ylipääjohtaja Tötterström kun katsoo ylipääjohtajan virkasuhde Rolls Roycen tuulilasin läpi sitä firman konttuurin pihan ihmispaljoutta, että taas kuluu ainakin varttitunti ennenkuin saan Rollsin parkkiin ja pääsen kontuuriin sisälle ja kun kusettaakin niin vihtusti. Että kylläpä oli loistoidea tämä uusin työllisyyden edistämismalli. Että satavana kun asiakkaat jos niitä jossain tapaa valittaa että kun sen teitin firman puhelimet ovat aina varattuja ja ovat sitä kun siellä työttömät tännepäin töitten saanti mielessä soittelee, että voihan vidu että piti tämäkin riesa vielä joutua kestämään tuumii ylipääjohtaja Tötterström hiljaa itsekseen.

      Niin että mitä sitten moni kysyy?, No eipä ole Firma X silti vieläkään päättänyt lisätä palkkaamansa työvoiman määrää.

    • Anonyymi

      Ei siinä tapaamisessa itään ongelmaa pitäisi olla. Työttömällä on joka päivä 8 tuntia aikaa käydä työkkärin tapaamisessa jotta saisi meidän muiden maksamaa rahaa siipeilyyn. Kyllä sen verran voi olettaa persettään saavan sohvalta irti.

      • Anonyymi

        Ne ei ole siellä välkymmästä päästä, turha riskeerata koronaa sillä että sattuisi hengityssuojain vuotaan eikä ne kumminkaan ole itse sitä pitämässä koska valtio sanonut ettei tarvii innossaan vähentää eläkeläisväestöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei ole siellä välkymmästä päästä, turha riskeerata koronaa sillä että sattuisi hengityssuojain vuotaan eikä ne kumminkaan ole itse sitä pitämässä koska valtio sanonut ettei tarvii innossaan vähentää eläkeläisväestöä.

        Eläkeläiset on rokotettu jo moneen kertaan, eivätkä he asioi TE-palveluissa.


      • Anonyymi

        Hei tiedäx sää oikeesti, kui paljo enemmän euroja uppoo tohon työkkäritouhuun ja siihen kyykkyilymetodiin sen sijaan, et työtön elelis leveesti jollai työmarkkinatuella?Järkytys on very big, ku jok keksii vaatii numeroita julkisix tästä huuhailusta


    • Anonyymi

      Miten nää tapaamiset muka muuttaa yhtään mitään? Samaa karenssilla uhkailua ja pupukerhojen tyrkytystä. Olen niin kyllästynyt siihen että meitä työttömiä kohdellaan kuin roskaa.

      • Anonyymi

        Tapaamiset koskee vain uusia työttömiä


    • Anonyymi

      Laitetaan työttömät asumaan omiin slummeihin, ja se työkkäri täti voi sitten tehdä ihan kotikäynnit siinä, jakaa vaikka postin samalla.

      • Anonyymi

        Jos ei Muhammed tule vuoren luo... ...täytyy vuoren mennä Muhammedin luo.


      • Anonyymi

        TE-palveluitten kirjeet kulkee sähköisesti suomi.fi:n kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TE-palveluitten kirjeet kulkee sähköisesti suomi.fi:n kautta

        No se voi se työkkäritäti jakaa ihan normipostinki siinä samalla, jotain virkaa sitä kautta sentään hänellekkin


      • Anonyymi

        Kohta se kuntakokeiluloppuu niin kuntakokeiluämmille kaikille potkut ja samoin 3/4 työkkörin virkailijoista ulos ja potkut kaikille.


    • Anonyymi

      Vähän armoa virkailijoille. Eduskunta on säätänyt työttömyysturvalain ja lain julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta. Virkailijoilla on tietoa, keinoja ja palveluita, mutta heidän on noudatettava vuosikymmenten varrella säädettyjä toinen toistaan kompleksisempia lakeja. Työttömän työnhakijan velvollisuudet on osin umpihulluja, mutta toisaalta meillä on yhteiskuntasopimus että elämänkaaren alussa ja lopussa meidät elätetään mutta keskellä me elätämme. Vaan riittäisikö että työnhakija hakee ja ottaa vastaan töitä ja kouluttautuu tarvittaessa lisää, ilman sen kommervenkkisempiä pompotuksia, sanokaa se Petteri Orpolle.

      • Anonyymi

        "työnhakijan velvollisuudet on osin umpihulluja, mutta toisaalta meillä on yhteiskuntasopimus että elämänkaaren alussa ja lopussa meidät elätetään mutta keskellä me elätämme"


        Asiaan liittyy paljon valehtelua, ei meillä ole mitään yhteiskuntasopimusta yhtään missään, vaan meillä on perustuslaki ja kansainväliset sopimukset, joiden perusteella myös työnhakija/työtön valitsee oman työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa.

        Itsensä elättäminen voi tapahtua AINOASTAAN mikäli em. valinta voi toteutua, ja ennenkuin kansalle perustuslailla turvattu valinta voi toteutua, täytyy erityisesti maan hallituksen huolehtia talouden tasapainotustoimista siten, että tarvittava kysyntä em. kansalaisten valitsemalle työlle pidetään riittävän korkeana.

        Miksi näin?

        Koska tilanne johtaisi muutoin demokratiasta pois, Suomessa on jo nyt täysin järjestelmällinen vainoaminen työttömiä vastaan, ja sitä kansanvainoa perustellaan JTYPL nimisellä lailla, joka on perusteena mille tahansa toimelle jolla voidaan ohittaa perustuslait ja kansainväliset sopimukset.

        Työkkärin tarjoamista "palveluista" on sovittu myös kansainvälisesti, ja onpa varsin eriskummallista että Suomessa on PAKKOpalvelu, vaikka jo lähtökohtaisestikin em. palvelut pitää olla nimenomaan työttömän valintojen mukaisia vapaaehtoisia palveluja.

        Lakeja tässä aihepiirissä rikotaan surutta, voi suositella olemaan yhteydessä Suomessa ylimpään lainvalvojaan ja Euroopan Unioniin (koskien mm. Suomen ratifioimaa kv-sopimusta työttömille tarjottavista palveluista)


    • Anonyymi

      Montakohan johtajaa TE toimistolla valtakunnallisesti.

    • Anonyymi

      Onhan noissa byrokratian TE keskuksissa kaikenmaailman virkaintoista johtajaa, virkanilkkiä,paperinkantajaa,kynänpyörittelijää,että päät yhteen hakkaa.

    • Anonyymi

      ja minulla on semmoinen paperi julkiselta puolelta lekurilta missä lukee että olen työkyvytön eikä kuntoutus onnistu. silti työkkäri jaksaa kiusata jo kymmenettä vuotta putkeen. Työkyvyttömyyseläkettä on haettu jo yli 5 kertaa. Niin kauan kun olette terveitä ja elämä on vielä elettävää sitten kun sairastutte toivokaa että kuolette nopeasti sillä työkyvyttömän elämä on lyhyt kiitos valtion

      • Anonyymi

        Älä suotta asioi TE-palveluitten kanssa, vaan työeläkelaitoksen kanssa. Sitä ennen tietysti asiansa osaavan lääkärin kanssa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tätä on kuntouttava työtoiminta käytännössä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä on kuntouttava työtoiminta käytännössä!

        Kiitos demareille tuostakin tuhosta.


    • Anonyymi

      "velvoittaa" päläpläplä noiden papereissa tarkoittaa käytännössä, että järkesi saattaa velvoittaa olla menemättä ja heittämään valitusta ja toimeentulohakemusta toiseen perään ja lopputulos rahallisesti aika sama aina ja aikaa riittää olla omatoiminen omissa asioissa. jos joku kelaämmä selittää kuinka paha se on "pudota" toimeentulotuelle, niin millä sinne työkkäriin sit revitään. samoin "pidä nyt hakusi voimassa", ettet joudu sossuun tekemään suunnitelmaas. arvaa mitä, sinnekään ei ole pakko mennä, valita valita, ämmä vaaransi, jos jotain perussummasta pöllivät. en tiedä saako kaikkea takaisin, mutta ihmisarvosi alkaa taatusti avautumaan sen hulluuden sijaan mitä toisaalta tarjotaan. tietty jos työkkärisi etc. ovat kunnossa, anna mennä - ei taida vaan olla kovin monen.

    • Anonyymi

      Kuka näihin menee kun tarjolla on Orjatyötä Työkokeilun muodossa tai Työvoimapolitiista koulutusta / kurssia ja tähän sisältyy automaattisesti myös Orjatyötä Työharjoittelun nimissä....

    • Anonyymi

      Jos ainoa huoli on siitä että joku ei käy määrä ajoin kättelemässä virkailijaa on ehkä toimissa jotain pielessä. Eikö sen virkailijan pitäisi löytää niitä paikkoja johon työttömät sijoitetaan vai mikä sen virka sitten oikein on ?

      • Anonyymi

        Työkkärin toiminta on mennyt pois raiteiltaan jo parikymmentä vuotta sitten eikätkä virkailijat itsekään enää muista mitä on olla oikeassa työpaikassa. Mutta heidänkin on tehtävä työtään ja kun ei työssä ole muuta sisältöä kuin työttömien höykyyttäminen turhilla puheluilla ja muilla kyselyillä, ei voi kun olla näennäisen aikaansaava. Työkkäri tosiaankaa enää vuosiin ole keskittynyt järjestemään työttömille töitä. Tai oikeastaan noin ei ole ollut koskaan, vaan työttömän on itse löydettävä työpaikkansa ja sillä siisti.


      • Anonyymi

        Huvittavaa, te toiminnot keskittyy vain paimentamiseen,kuka niitä voi enää tosissaan ottaa.


    • Anonyymi

      Keskustelu asiantuntijan kanssa järkyttävää ja pakottavaa.

      Huolehdi hyvin , mitkä ovat taitosi (koulutus, työhistoria, kun suunnitteluun menet)
      tarkista kirjoittaako asiantuntija tiedot oikein. Korostuuko siinä osaamisesi?

      Täytyy lukea suunnitelma huolella, jos on sana osaamisvaje kirjattuna työnhakusuunnitelmaan.
      Tarkoittaa rivintäytettä ja kirjoitetaan kaikille erilaisille asiakkaille, kun mitään erityistä ei ole tarjottavana.

      Sinulla yksilönä ei ole mitään väliä.

      Sinulle ei tarjota normaaleja avoinna olevia työpaikkoja ja et tule pääsemään koulutuksiin ja sinulle ei tule tarjouksia koulutuksista.

      Keskustelun aikana puhutaan, oletko kiinnostunut korkeakoulu/avoinyliopistokoulutuksista, vailla mitään tarkoitusta.

      Keskity keskusteluun ja laita asiat hyvin muistiin, kun menet kotiin ja luet suunnitelman hyväksymistä varten, se on aivan muuta.

      Te-toimisto on kohdallani kirjannut rekisteriin täysin omavaltaisesti paikkansa pitämättömiä, loukkaavia ja virheellisiä tietoja.
      Tästä mainintana esim. X-työnantaja sanonut työntekijän irti. Syy : Aiheuttanut omalla käytöksellään irtisanomisen-> Karenssi Ei huomioitu asia riitautettu ja kirjattu Hovioikeuden ratkaisua asiaan.

    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe