Silmälasit netistä?

Anonyymi

Onko kukaan tilannut silmälaseja netistä. Mietityttää että tuleeko oikeanlaiset ja miten istuu nenän päälle. Ainakin mun optikko mittaili tarkasti lasien sopivuuden. Ois tuore resepti taskussa ja tekis mieli tilata halvat itsestään tummuvat lasit. Meikäläisellä sen verran paljon miinusta, että lasit maksaa ohennuksineen silmälasiliikkeessä yli tonnin.

15

2401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä ja specsaversilta voi saada optikorskan kaupan päälle.

    • Anonyymi

      No, ei tähän muuta voi lisätä kuin että sisäinen tunteminen on malttia. Eikun valttia, plussaa ja miinusta yhden pysähdyksen taktiikalla 🤣😂😅

    • Anonyymi

      Voisko joku optikko vastata !

    • Anonyymi

      Silmälasit netistä tilaamalla ottaa huomattavan riskin. Jos on kyseessä yksitehot, tulos voi parhaimmillaan olla tyydyttävä. Moniteholaseja ei pidä tilata netistä, vaikka luvattaisiin viisi hyvää ja kuusi kaunista. Tulos todennäköisesti parhaimmillaankin välttävä.

      Vain oikeasti optikon sovittamana saa juuri itselle säädetyt lasit. Tämä on tärkeää, jos laseja käyttää jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Minä otin sen riskin ja väärin meni , jotta en suosittele nettilaseja


    • Anonyymi

      Joku ostaa silmälasit kirpputorilta, saa heti ja melkein ilmaiseksi.
      Toinen käy silmälääkärissä ja menee reseptin kanssa optikolle, jonka kanssa valitaan linssit, linssien vahvuuksiin ja omaan päähän sopivat kehykset. Optikko vielä säätää kehykset ja hoitaa jatkossa huollon. Hintaa voi tulla pitkälle toista tonnia.

      Kumman luulet saavan sopivammat lasit? Elämä on valintoja.

      • Anonyymi

        Tuota-tuota, minkälaiset silmät on ihmisellä joka joutuu maksamaan silmälaseista toista tonnia? Itselläni on moniteholasit kohtalaisella pluskorjauksella. Specsaversilta ostin alkuvuodesta silmälasit vähän päälle kuudella sadalla. Sangat eivät olleet mitkään huippukalliit, mutta kuitenkin hyvän näköiset titaaniset metallisangat (kevyet). Mitään kovin kalliita ei kannata ostaakaan kun joutuu uusimaan muutaman vuoden välein. Kaupan päälle tuli vielä monitehoiset aurinkolasit ja kuponki jolla voi hankkia kolmannet silmälasit. Jossain vaiheessa aiemmin tarvitsin lisäksi pelkästään lukulaseja niin tehtiin Specsaversilla lukuvahvuudella ja hajataitteisuus huomioiden silmälasit 29 eurolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota-tuota, minkälaiset silmät on ihmisellä joka joutuu maksamaan silmälaseista toista tonnia? Itselläni on moniteholasit kohtalaisella pluskorjauksella. Specsaversilta ostin alkuvuodesta silmälasit vähän päälle kuudella sadalla. Sangat eivät olleet mitkään huippukalliit, mutta kuitenkin hyvän näköiset titaaniset metallisangat (kevyet). Mitään kovin kalliita ei kannata ostaakaan kun joutuu uusimaan muutaman vuoden välein. Kaupan päälle tuli vielä monitehoiset aurinkolasit ja kuponki jolla voi hankkia kolmannet silmälasit. Jossain vaiheessa aiemmin tarvitsin lisäksi pelkästään lukulaseja niin tehtiin Specsaversilla lukuvahvuudella ja hajataitteisuus huomioiden silmälasit 29 eurolla.

        Netistä sai joku vuosi sitten monitehot kehyksineen alk. 80€. Ikinä en ole monitehoja oikein uskaltanut teettää edes optikon kautta. Olen 66 v mies ja likinäköinen, en kovin paljoa, Nykyään OD oikea silmä on -275 ja vasen OS -3,00, ADD molemmissa on 2,25 jne.

        Hyvin minua on peloteltu siitäkin, että niitä on vaikea oppia käyttämään ja lisäksi niiden teko on tarkkaa puuhaa. Ei kai lasit saa paljoa edes valua nokalta, silloin ei ole alueet kohdallaan kun on lasit käytössä.

        Olen käyttänyt pc-hommissa, etäisyys monitoriin n. 70 cm ihan lukulasiarvoilla eli ADD on otettu huomioon.

        Nyt ajattelin tilata netistä tällaiset "päätelasit" tai vähän sinnepäin, kun vanhat hajosivat mökillä, kun istuin niiden päälle. Toinen linssi ei meinaa enää pysyä paikallaan.
        Viimeksi tilasin netistä ihan toimivat kaukolasit, ihan Aliexpressistä vain. Minulla on viimeisin näkökortti (resepti) silmälääkäriltä hiukan yli 3 v takaa.

        Voinen ilmeisesti puolittaa nettikaupassa tuon ADD luvun, jos en ihan lukulaseja hommaa, vaan tuollaiset Intermediate near vision lasit, mutta ei monitehoina vaan yksitehoina. 2,25/2 pyöristyy silloin luvuksi ADD = 1,25. Monitorihan on 70 cm päässä. Kirjaa tai sanomalehteä luetaan kyllä jostain 30-40 cm päästä. Siihen se alkuperäinen ADD-luku on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota-tuota, minkälaiset silmät on ihmisellä joka joutuu maksamaan silmälaseista toista tonnia? Itselläni on moniteholasit kohtalaisella pluskorjauksella. Specsaversilta ostin alkuvuodesta silmälasit vähän päälle kuudella sadalla. Sangat eivät olleet mitkään huippukalliit, mutta kuitenkin hyvän näköiset titaaniset metallisangat (kevyet). Mitään kovin kalliita ei kannata ostaakaan kun joutuu uusimaan muutaman vuoden välein. Kaupan päälle tuli vielä monitehoiset aurinkolasit ja kuponki jolla voi hankkia kolmannet silmälasit. Jossain vaiheessa aiemmin tarvitsin lisäksi pelkästään lukulaseja niin tehtiin Specsaversilla lukuvahvuudella ja hajataitteisuus huomioiden silmälasit 29 eurolla.

        Likinäköisen (-8) moniteholasit yksityisestä optikkoliikkeestä maksavat helposti yli tonnin. Pelkät linssit à 500 euroa x 2, kehykset lisäksi valinnan mukaan. Kalliita linssejä en mielelläni halvimpiin kehyksiin asennuta. Kohtuuhintaiset kehykset 250 - 350 euroa. Kalliimpiakin on, ylärajasta en edes tiedä.

        Itse käytän tarjouksia, joissa linssit puoleen hintaan. Tällöin hinta jää alle tonnin.

        Noita hintoja maksaessa ihmettelee, kun joku kitisee, että 50 euron silmälasit ovat kalliit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netistä sai joku vuosi sitten monitehot kehyksineen alk. 80€. Ikinä en ole monitehoja oikein uskaltanut teettää edes optikon kautta. Olen 66 v mies ja likinäköinen, en kovin paljoa, Nykyään OD oikea silmä on -275 ja vasen OS -3,00, ADD molemmissa on 2,25 jne.

        Hyvin minua on peloteltu siitäkin, että niitä on vaikea oppia käyttämään ja lisäksi niiden teko on tarkkaa puuhaa. Ei kai lasit saa paljoa edes valua nokalta, silloin ei ole alueet kohdallaan kun on lasit käytössä.

        Olen käyttänyt pc-hommissa, etäisyys monitoriin n. 70 cm ihan lukulasiarvoilla eli ADD on otettu huomioon.

        Nyt ajattelin tilata netistä tällaiset "päätelasit" tai vähän sinnepäin, kun vanhat hajosivat mökillä, kun istuin niiden päälle. Toinen linssi ei meinaa enää pysyä paikallaan.
        Viimeksi tilasin netistä ihan toimivat kaukolasit, ihan Aliexpressistä vain. Minulla on viimeisin näkökortti (resepti) silmälääkäriltä hiukan yli 3 v takaa.

        Voinen ilmeisesti puolittaa nettikaupassa tuon ADD luvun, jos en ihan lukulaseja hommaa, vaan tuollaiset Intermediate near vision lasit, mutta ei monitehoina vaan yksitehoina. 2,25/2 pyöristyy silloin luvuksi ADD = 1,25. Monitorihan on 70 cm päässä. Kirjaa tai sanomalehteä luetaan kyllä jostain 30-40 cm päästä. Siihen se alkuperäinen ADD-luku on tehty.

        Minkälaisen ihmisen on vaikea oppia käyttämään moniteholaseja?

        Olen 74 v. ja tuttavapiirissäni kaikilla on moniteholasit. En tiedä kellään olleen mitään oppimisvaikeuksia lasiensa kanssa.

        Sen tiedän, että moniteholasien valmistus ja sovittaminen on tarkkaa puuhaa. Jos se menee pieleen, hankalaa moniteholasien käytöstä varmasti tulee. Siksi ei monitehoja koskaan netistä. Oikea optikko pystyy korjaamaan tekemiensä lasien sovitusvirheet.

        Itse olen reilusti likinäköinen, minulle moniteholasit ovat paras vaihtoehto. Yhdet lasit riittää joka paikkaan, lähelle, kauas ja sille välille. Helppoa!


    • Anonyymi

      Tilaan silmälasini netistä, tarkemmin sanottuna Lenswaylta. Kaikki sai alkunsa siitä, kun ostin typeryyttäni Instrusta niin rumat, lähes tonnin miinuslasit, jotka eivät sopineet lainkaan kasvonpiirteisiini. Samanlaisen summan laittaminen uusiin laseihin olisi tuntunut järjettömältä, joten päätin tilata korvaavat lasit netistä halvemmalla. Muistaakseni tilaukseni tuli maksamaan hiukan yli 30 euroa, koska en aluksi uskaltanut panostaa "lisäominaisuuksiin" pettymisen pelossa. Tällä hetkellä minulla on noin kymmenet Lenswaylta hankitut silmälasit. Nyt joku voi miettiä, että eivätpä ne sitten kauaa käytössä kestäneet. Ei, vaan nyt on jäänyt varaa hankkia lasit eri tarkoitusperiä varten, harrastuksiin, työhön, juhlakäyttöön jne. Muitakin paikkoja varmasti löytyy, mutta tuolta olen sitten tilannut, koska olen ollut kaikin puolin tyytyväinen tuotteisiin.

      • Anonyymi

        Noin halvat silmälasit netistäkin voivat olla vain perustyyppiä ilman käyttäjäkohtaisia korjauksia ja lisätoimintoja, vastaa siis tavaratalolaseja. Vai oletko tosiaan saanut hajataitteisuuskorjauksella ja usealla pinnoitteella sekä aika suurella miinusarvolla olevat silmälasit (perustelen tuota voimakkuutta siitä että lasit maksoi Instrussa tonnin)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin halvat silmälasit netistäkin voivat olla vain perustyyppiä ilman käyttäjäkohtaisia korjauksia ja lisätoimintoja, vastaa siis tavaratalolaseja. Vai oletko tosiaan saanut hajataitteisuuskorjauksella ja usealla pinnoitteella sekä aika suurella miinusarvolla olevat silmälasit (perustelen tuota voimakkuutta siitä että lasit maksoi Instrussa tonnin)?

        Olen saanut. Hajataitteisuutta on voimakkaasti ja miinusta molemmissa silmissä yli viisi. Äskettäin tilasin itsestään tummuvat aurinkolasilinssit vapaasti valittavilla kehyksillä. Vinkkinä muuten kaikille Lenswaylta tilaaville, seuratkaa tarjouksia. Viimeksi sai esimerkiksi aurinkolasilinssit kaupan päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin halvat silmälasit netistäkin voivat olla vain perustyyppiä ilman käyttäjäkohtaisia korjauksia ja lisätoimintoja, vastaa siis tavaratalolaseja. Vai oletko tosiaan saanut hajataitteisuuskorjauksella ja usealla pinnoitteella sekä aika suurella miinusarvolla olevat silmälasit (perustelen tuota voimakkuutta siitä että lasit maksoi Instrussa tonnin)?

        Ei tavarataloissa myydä silmälaseja likinäköisille. Mulla on myös hajataitteisuutta ja netistä olen ostanut lasit viime aikoina kaikki. Niissä on muuten palautusmahdollisuuskin:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tavarataloissa myydä silmälaseja likinäköisille. Mulla on myös hajataitteisuutta ja netistä olen ostanut lasit viime aikoina kaikki. Niissä on muuten palautusmahdollisuuskin:)

        20 v sitten sain optikolta vakiotehoiset -2 tai -3 uimalasit optikkoliikkeestä. Teoriassa noita voitaisiin myydä tavarataloissa, mutta ei kai niillä ole kysyntää. Niissä on sekä vasemman ja oikeanpuoleiselle silmälle yhtä vahvat arvot.

        Kyllä rupesi näkemään paremmin uimahallissa, vaikka silmissäni on keskenään hieman eri arvot. Veikkaan, että minulla siihen aikaan oli jotain -2,50 ja -3,75 linssit, olen likinäköinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe