Palvelija vai auktoriteetti?

Suomalaiset asiakaspalvelijat sössivät ja sekoittavat ne. Suomalaisen tavallinen ajatus on olla kiltti ja kohtelias. Selittää rehellisesti syitä. Asiakaspalvelutyöntekijän ajatus ei. Se on se, että asiakas tekee niin kuin kaupalla on tapana ja niin kuin pyydetään. Haluan ostaa kanansiipiä lihatiskiltä. Ne ovat rapeita ja suolaisia ja niissä on alempi kilohinta. City ja Prisma myyvät koipia. Minun pitäisi tyytyå siihen. Sen sijaan sanon tarkoituksella, että tämä on asiakastoive. Sitten asiakaspalvelija jankuttaa, että hankinta on hankalaa ja meillä on vain noita. En halua kuulla mitään selityksiä vaan jättää toiveen. Minulla ei riitä auktoriteetti tuotetoiveeseen.

Tieteessä ei ole mitään auktoriteetteja vaan asiantuntijoita. Demokraattisessa hallinnossa ei ole mitään auktoriteetteja vaan väittelyä. Silti nyt Suomeen ollaan luotu auktoriteetin ja alamaisen vastakkainasettelu työelämän asiakkuuden kautta. Ammattikoulujen opetus, lähihoitajat, Sosiaaliohjaajat, sössötyöntekijät ja kaikenmaailman nuorten irtisanojat varmistavat sen, että teet terveydellesi (turvallisuusuhka) parhaalla tavalla ja vastoin tahtoasi.

257

5249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisikö sinun ihan itse paistaa koipesi jos noin vaikeaksi on elämä kaupassa sinulla mennyt?

      • Ja sitten kun sanon joka kerta ei muovipussia, palvelija arvostelee minua, että liemet valuu. Sir.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ja sitten kun sanon joka kerta ei muovipussia, palvelija arvostelee minua, että liemet valuu. Sir.

        Liemet on housussasi Sir.


    • Kävin Ison Omenan Prismassa ja pyysin kirjan päällystemuovia.

      Ulkomaalaisella aksentilla puhuva keski-ikäinen nainen seisoi pikakassalla ja sanoi

      mitä?

      kirjan Päällystemuovia.

      Siis onko se jotain...

      pyöritin silmiäni ja käännyin pois

      joo! (en voi auttaa tuollaista hörhöä). infoon!

      Menin kuitenkin infoon ja kysyin kirjan päällystemuovia. Samanikäinen nainen vastasi ne on siellä askarteluvälineissä. Kädellä hän viittoi minua taakseni ja pois luotaan.

      Toivoin tarkkaa tietoa. Siis missä?

      Askarteluvälineissä, rivi...

      mikä rivi?

      Siis siellä missä niitä on. Rivi 46. (Olen tyhmä kun en tiedä mitä askartelu tarkoittaa. Häntä ärsytti auktoriteetin kyseenalaistamiseni)

    • Kysyin Prisman infosta hei, tahtoisin nostaa 250€.

      Laitoin oma-aloitteisesti passin koronapleksiä vasten. Nuori myyjä vaati saada sen käteensä. Meillä on sellainen sääntö, hän toisti.

      Sanoin, ettei ole korona-aikana. Sinä voit katsoa pleksin läpi.

      Hän kieltäytyi katsomasta passia.

      Näytin hänelle, kun luen henkilötunnuksen passin id-sivulta.

      Hän sanoi, että passin käteen ottaminen on sääntö.

      Sanoin saaneeni ennenkin nostaa pitämällä passia pleksin takana luettavissa. Laitoin passin tiskille ja irroitin siitä käteni. Katsoin passia ja sanoin myyjälle, katso, minäkin voin nähdä passin koskematta siihen.

      Hän sanoi, mutta se on sääntö.

      Lähdin pois ja sanoin, etten jaksa pelleillä hänen kanssaan.

      Menin Prisman kassalle. Tiesin kyllä säännön. Ei se haitannut, se oli matkalla samaan suuntaan kuin olin kävelemässä.

      Hei, haluan nostaa 250 €.

      Nuori mies pyysi apua naapurilta. Hän vitsaili jotain uutena olemisesta pleksin läpi. En kuullut, enkä halunnut kuulla. Nyökkäsin kohteliaasti ja odotin.

      Hän pyysi pankkikorttini käteensä. Annoin sen.

      Siinä kesti ja hän pyöritteli visaani kädessään minuutin. Katselin sitä ja sanoin, olen kyllä ennenkin vain näyttänyt korttia nostaessani rahaa ja sinun ei pidä pitää sitä korona-aikana

      Hän vastasi, että hei! voitsä nyt rauhottua? Hän ei ollut kuullut äskeisestä infotiskistä.


      Vastasin, että minähän sanoin ihan rauhallisesti, että minä voin pitää korttia. Hän jatkoi, sä voit kyllä mennä toisellekin kassalle jos.... Hän laittoi kortin tiskille.

      Sanoin, okei. Kiitos.

      Hän sanoi, kiitos.

      Desinfioin korttini toisen myymälän käsidesipisteellä alkoholin nopeasti pois pyyhkimällä. Nostin rahaa otosta.

      • Anonyymi

        Miksi aloit tappelemaan tuosta korttiasiasta? Kortti otetaan käteen väärennösten tunnistamiseksi. Väärät kortit usein tuntuvat erilaiselta koska ne on printattu eri materiaalille kuin mitä valtio käyttää. Tai niissä oleva tekstuuri on tehty väärin. Toinen seikka on psykologinen: henkilö joka kieltäytyy näyttämästä korttia lähempää on todennäköisesti sellainen jolla on jotain piiloteltavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aloit tappelemaan tuosta korttiasiasta? Kortti otetaan käteen väärennösten tunnistamiseksi. Väärät kortit usein tuntuvat erilaiselta koska ne on printattu eri materiaalille kuin mitä valtio käyttää. Tai niissä oleva tekstuuri on tehty väärin. Toinen seikka on psykologinen: henkilö joka kieltäytyy näyttämästä korttia lähempää on todennäköisesti sellainen jolla on jotain piiloteltavaa.

        Niin ja jos tässä oli virusten leviämisestä kyse niin passiisi/korttiisi voi tarttua korona jo siinä kun painat sen koronapleksiä vasten. Siihen pleksiin on syljeskelty koko päivä.


      • Minua kiellettiin nostamasta rahaa pankkikortilla ja henkilötodistuksella, koska vaadin saada pitää niitä omassa kädessäni hygieniasyistä. Ja nyt te voitte haistaa pitkä v....


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Minua kiellettiin nostamasta rahaa pankkikortilla ja henkilötodistuksella, koska vaadin saada pitää niitä omassa kädessäni hygieniasyistä. Ja nyt te voitte haistaa pitkä v....

        "Ja nyt te voitte haistaa pitkä v...."
        Sanoinko jotain väärin? Kerroin vain syyn miksi asiakaspalveluhenkilöt haluavat nähdä kortin kädestä.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Minua kiellettiin nostamasta rahaa pankkikortilla ja henkilötodistuksella, koska vaadin saada pitää niitä omassa kädessäni hygieniasyistä. Ja nyt te voitte haistaa pitkä v....

        He haluavat saada sen käteensä, koska se on osa varmistusprosessia. Ensinnäkin kieltäytyminen on epäilyttävää varsinkin noin heikolla perusteella. Passisi kerää _paljon_ enemmän pöpöjä hieromalla sitä räkäpleksiin ja kassapöytään kuin antamalla se henkilölle, joka työnsä käytäntöjen vuoksi joukuu dessaamaan kätensä harvase hetki. Toiseksi, kuten sanottu jo, sen tunnustelu kädessä on väärennösten spottaamista varten; väärennetyt henkkarit usein havaitaan juurikin tuntuman puolesta.

        Jos näitä varmennuksia ei tehtäisi, voisi joku pölliä helpommin sinunkin henkilöllisyytesi ja nostaa rahaa tililtäsi kotona printatulla passilla.

        Ymmärrän hyvin miksi aspa pyysi sinua rauhoittumaan, kun nytkin alat ottamaan kierroksia jo pelkästä faktojen kertomisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja nyt te voitte haistaa pitkä v...."
        Sanoinko jotain väärin? Kerroin vain syyn miksi asiakaspalveluhenkilöt haluavat nähdä kortin kädestä.

        Otit Teemusta henkisen auktoriteetin ja pienen miehen ego mureni hetkessä.


    • Minulla on toiminimi ja kuljetan alihankkijana toiselle firmalle ravintolatilauksia.

      Menin raflaan. Näytin tilausnumerot suurennettuna puhelimen näytöllä.

      Ennen kuin ehdin suurentaa, ja yritän muistaa ottaa ne valmiiksi ennen henkilökunnan näkemistä, kokki kysyi, what's yourrr numberrr?!

      Sitten näytin numerot. Kokki kysyi, amigooooo, what's yourrr numberrrr? Porukka tuli katsomaan ja kysyivät, onko sinulla kaksi? Onko sinulla kaksi? Jatkoin näyttämistä. niiden pitää olla suurennettu tämän vaiheen helpottamiseksi. He näkivät molemmat. Toinen on valmis kohta. Kokki kysyi, puhutko suomea? Do you speak English? Hymyilin ja menin oven eteen ulos odottamaan. Heidän pitää nähdä minut, jotta ei tule syytöstä tilauksen viivästymisestä, koska 'kuski katosi ulos'. Äänimerkki tuli ja menin hakemaan toisen.

      Kokki huomatti tylysti, että look out! There are drinks in side. Hän osoitti toisen kassin sisään. Eka kassi oli jo kassissa ennen odotusta ja siinäkin oli juomat.

      En osaa siis varoa juomamukeja enkä tehdä työtäni. Hein sanominen, tilausnumeron kertominen ja kiitoksen sanominen muodostaa sosiaalisen hierarkisen asetelman, sellaisen kuin juomista huutaminen lopuksi. Yritän välttää sellaista. Olin ennen avoin ja kohtelias, mutta sain tylyyttä ja komennusta.

      Numeron sanominen johtaa mitä, mitä, mitä? He eivät viitsi antaa aikaa kuskeille ja kuski tekee niin kuin käsketään.

      Olemalla hiljaa ja näyttämällä numerot väistän komentelun ja säilytän omanarvontunnon.

      Jotkut turkkilaiset kysyvät what is this? what is this? He pitävät pitsaa sormissaan ja kysyvät, are you okay? Heillä on jo tilauksen numero. Jos sanoo numeron verbaalisesti, he pitävät tilausta sormissaan ja katsovat silmiin ja haluavat verbaalisesti toistaa numeron uudelleen ja uudelleen.

      Yksi ravintola sanoi, että numeron näyttäminen ei riitä, koska päivässä viisi huijaria näyttää kaverilta saamansa numeron saadakseen syödä ilmaiseksi. hän halusi nähdä, kun painan appista pick up nappia. varkaus ei ole mahdollista, koska silloin oikea kuski saisi noottia firmalta. se oli keksitty tarina kuskin nujertamiseen. nauroin. kokki sanoi, etten sitten saa tätä tilausta ja soitti firmalle saadakseen minulla potkut. Se oli kuritusta siitä, etten sanonut numeroa.

      • Yksi ravintola keksi, että numeron sanominen ei riitä ja vaati näyttää numeron. Siitä lähtien aloin näyttää sitä kaikkialla.

        Urani alussa pyysin ravintolaa kirjoittamaan numeron pussiin, jotta ne eivät sekoitu. Useimmat tekevät niin pyytämättä. Turkkilaiset suuttuvat fanaattisesti ja sanovat, ei näin. Kuski ei pyydä asioita!


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Yksi ravintola keksi, että numeron sanominen ei riitä ja vaati näyttää numeron. Siitä lähtien aloin näyttää sitä kaikkialla.

        Urani alussa pyysin ravintolaa kirjoittamaan numeron pussiin, jotta ne eivät sekoitu. Useimmat tekevät niin pyytämättä. Turkkilaiset suuttuvat fanaattisesti ja sanovat, ei näin. Kuski ei pyydä asioita!

        Yritin alussa myös huomauttaa, että juomat eivät pysy pelkässä kennoss pystyssä vaan ne pitää pakata paperipussiin ja kennoon. Ravintolat kieltäytyivät ja sanoivat, että vain sitten kun firma käskee, me teemme sen


    • Harju8:ssa Sörkässä on pystypiano. Menin tapailemaan soivaa bluegrass-jazzia. Kosketin hiljaa sormenpäillä, seurasin sävellajissa ja teemassa. Tarjoilija tuli sanomaan: "Hei, anteeksi". Vastasin, no älä nyt tule valittamaan ja menin takaisin istumaan. Sitten konfrontoin häntä. Miksi ei? Se meni melkein oikein. Se ei ollut kovaa. Hän vastasi "meille on sanottu, että siihen ei saa koskea". Minua ei kiinnosta, mitä teille on sanottu. Se ei häirinnyt ketään. "Vaikka Elton John menisi soittamaan, silti tuohon ei saa koskea". Te ette voi sanoa noin, ettei edes ammattainen saa koskea siihen. Sehän lisäisi teidän viihtyvyyttänne. "Mutta meillä on jazz-päiviä. Tule silloin". Minua ei kiinnosta mitä teillä päiviä on. Teidän pitäisi rohkaista ihmisiä viihtymään.

      On typerää ajatella, että tapaileva amatööri osallistuu ammattilaisten päiville, jossa yleisö katsoo kilpailevia taitureita, ja rajata pianon soitto vain niille. Ympärillä istuneet ihmiset hymyilivät ja sanoivat toisilleen, "no niin, nyt...". Ulkomaalainen otti paitansa pianopallilta ja pyysi istumaan. Yritin seistä, jotta en olisi tunkeileva.

      Tämä on drakoninen ja holhoava ilmapiiri, jossa saa vain istua ja juoda. Amatöörin soitto on terve ja iloinen asia. Hakkaaminen tai möly olisi huono juttu. Henkilökunnan reaktio pilasi tunnelman ja teki siitä tylsää.

      Harju8 on viinibaari, jossa on aina kova musiikki ja ihmiset huutavat. Pyysin aiemminkin laskemaan musiikin tasoa, koska se laskisi keskustelun volyymia. Se on tunnelmallinen ja tosi suosittu. Sieltä voisi tavata yksinäisen ihmisen ja aloittaa juttelun. Se on lisäksi remuinen eikä mikään rauhassa syömiseen tarkoitettu paikka

      • Anonyymi

        Hyvää pohdintaa. Aloin miettiä miksi heillä on siellä piano jos sitä ei saa soittaa. Veikkaan että soitto ammattilaispäivien ulkopuolella on kielletty humalaisten, huonojen soittajien takia. Moni varmaan haluaa mennä pimputtelemaan vitsimielessä. Jos joku soittaa huonosti ja häiritsevästi, on tälle vaikea mennä sanomaan että tuo on kamalan kuuloista ja laskee viihtyvyyttä. On helpompaa kieltää soitto suoraan kaikilta. Uskon että sinä osaat kuitenkin soittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää pohdintaa. Aloin miettiä miksi heillä on siellä piano jos sitä ei saa soittaa. Veikkaan että soitto ammattilaispäivien ulkopuolella on kielletty humalaisten, huonojen soittajien takia. Moni varmaan haluaa mennä pimputtelemaan vitsimielessä. Jos joku soittaa huonosti ja häiritsevästi, on tälle vaikea mennä sanomaan että tuo on kamalan kuuloista ja laskee viihtyvyyttä. On helpompaa kieltää soitto suoraan kaikilta. Uskon että sinä osaat kuitenkin soittaa.

        Se ei poista sitä seikkaa, että minulle ei selitetty tasavertaisesti sitä syytä vaan tieto pidettiin salassa ja autoritaarisesti vedottiin sääntöön. Sääntöhän on näennäisesti tosiasia: Juoppoja on vaikea estää hakkaamasta pianoa. Riskin ottava ravintola taas mahdollistaisi kivat soittoyritykset ja panisivat energiaa oletettuun häiriöön. Koska asenne on autoritaarinen ja totalitaristinen, he valitsivat ylemmän toimintatavan ja päättävät muita kuulematta itsevaltaisesti asiat negatiivisesti hyvien kannalta ja huonoihin vedoten. Sama lastensuojelussa


    • Anonyymi

      näitä autoritäärisiä asiakkaita tunkee nykyänsä joka paikkaan. Pikkunilittäjiä joille mikään ei ole hyvä. Tahtovat vain voittaa ja saavat siitä nautintonsa ja kiksinsä ja käytevoimansa.

    • Tilasin teetä. Istuin hiljaa seinää vasten sohvalla ja lepuutin jalkojani puisella pallilla, joita oli jätetty pöytien ympärille. Katsoin puhelimestani menopaikkoja tuona iltana. Teen myyjä veti yhtäkkiä huomioni ja pallin pois jalkojeni alta. "Tässä ei varmaan kukaan istu". Istuupas, anteeksi, mutta älä vie jalkatukeani pois! Hän ei kohdellut minua näin "Anteeksi, saako tämän ottaa" tai "hei, älä viitsi röhnöttää jalat ylhäällä". "Ei täällä kukaan muukaan istu kengät penkillä". Minä voin ottaa kengät pois. "Istu siinä niin kuin muutkin normaalisti". Tässä vaiheessa hänen silmänsä suurenivat ja äänensävy oli pilkkaava.
      Miksi sinä yhtäkkiä teet minun oloni epämukavaksi? Kun konfrontoin baarin omistajaa, puhuin päälle hän käski minua kuuntelemaan hänen puhutteluaan ja kieltäydyin. Korotin ääntäni ja teen myyjä käski minua poistumaan, tai muuten hän antaa vauhtia.

      Muuten baari pikkuruinen ja tunnelmallinen. Siellä voisi tavata yksinäisen tai ryhmän, joka haluaisi jutella.

      • Tilasin teetä. Istuin hiljaa seinää vasten sohvalla ja lepuutin jalkojani puisella pallilla, joita oli jätetty pöytien ympärille. Katsoin puhelimestani menopaikkoja tuona iltana. Teen myyjä veti yhtäkkiä huomioni ja pallin pois jalkojeni alta. "Tässä ei varmaan kukaan istu". Istuupas, anteeksi, mutta älä vie jalkatukeani pois! Hän ei kohdellut minua näin "Anteeksi, saako tämän ottaa" tai "hei, älä viitsi röhnöttää jalat ylhäällä". "Ei täällä kukaan muukaan istu kengät penkillä". Minä voin ottaa kengät pois. "Istu siinä niin kuin muutkin normaalisti". Tässä vaiheessa hänen silmänsä suurenivat ja äänensävy oli pilkkaava.
        Miksi sinä yhtäkkiä teet minun oloni epämukavaksi? Kun konfrontoin baarin omistajaa, puhuin päälle. Hän kertoi, kuinka joku voi vaikka astua paskaan. laskin ääntäni ja ehdotin kenkien poistamista. Hän sanoi "siitä huolimatta". hän käski minua kuuntelemaan hänen puhutteluaan ja kieltäydyin. Korotin ääntäni ja teen myyjä käski minua poistumaan, tai muuten hän antaa vauhtia. Sanoin, etten tullut tänne huutamaan ja hän vastasi "niin, nyt sinä kuitenkin huudat" ylimielisellä sävyllä". Niin koska työparisi kutsui minua epänormaaliksi siksi, että pidin jalkoja puupallilla. "Joo , mut nyt sä voit poistua". Sanoin, että katsokaa, tässä on teekuppinne. Toin sen teille ja helpotin työtänne. Hän vastasi "kiitos, kiitos" niin kuin millään ei olisi ollut väliä. Vastasin haista vittu! Kävelin pettyneellä fiiliksellä ulos ja käännyin katsomaan miestä. Hän heivasi kahdella sormella "ulos". Humalaiset häiriköt oli saatu poistettua niin kuin on tapana. Olen absolutisti.

        Muuten baari pikkuruinen ja tunnelmallinen. Siellä olisi voinut tavata yksinäisen tai ryhmän, joka haluaisi jutella. Ikävää menettää oikkarit paikkaan, mutta henkilökunnan takia se ei ollut sen arvoista


    • Tilasin teetä. Istuin hiljaa seinää vasten sohvalla ja lepuutin jalkojani puisella pallilla, joita oli jätetty pöytien ympärille. Katsoin puhelimestani menopaikkoja tuona iltana. Teen myyjä veti yhtäkkiä huomioni ja pallin pois jalkojeni alta. "Tässä ei varmaan kukaan istu". Istuupas, anteeksi, mutta älä vie jalkatukeani pois! Hän ei kohdellut minua näin "Anteeksi, saako tämän ottaa" tai "hei, älä viitsi röhnöttää jalat ylhäällä". "Ei täällä kukaan muukaan istu kengät penkillä". Minä voin ottaa kengät pois. "Istu siinä niin kuin muutkin normaalisti". Tässä vaiheessa hänen silmänsä suurenivat ja äänensävy oli pilkkaava.
      Miksi sinä yhtäkkiä teet minun oloni epämukavaksi? Kun konfrontoin baarin omistajaa, puhuin päälle. Hän kertoi, kuinka joku voi vaikka astua paskaan. laskin ääntäni ja ehdotin kenkien poistamista. Hän sanoi "siitä huolimatta". hän käski minua kuuntelemaan hänen puhutteluaan ja kieltäydyin. Korotin ääntäni ja teen myyjä käski minua poistumaan, tai muuten hän antaa vauhtia. Sanoin, etten tullut tänne huutamaan ja hän vastasi "niin, nyt sinä kuitenkin huudat" ylimielisellä sävyllä". Niin koska työparisi kutsui minua epänormaaliksi siksi, että pidin jalkoja puupallilla. "Joo , mut nyt sä voit poistua". Sanoin, että katsokaa, tässä on teekuppinne. Toin sen teille ja helpotin työtänne. Hän vastasi "kiitos, kiitos" niin kuin millään ei olisi ollut väliä. Vastasin haista vittu! Kävelin pettyneellä fiiliksellä ulos ja käännyin katsomaan miestä. Hän heivasi kahdella sormella "ulos". Humalaiset häiriköt oli saatu poistettua niin kuin on tapana. Olen absolutisti.

      Muuten baari pikkuruinen ja tunnelmallinen. Siellä olisi voinut tavata yksinäisen tai ryhmän, joka haluaisi jutella. Ikävää menettää oikkarit paikkaan, mutta henkilökunnan takia se ei ollut sen arvoista. Seuraavan ravintola-alan pilkan kohdatessani pitäisi varmaan puhua asia rauhallisesti loppuun, mutta kun minua häiritsi jo se, että ryhmä parikymppisiä torjui minut "nyt ei voida jutella, kun meillä on kavereiden ilta"

      • Anonyymi

        Tutun kuuloinen tarina hermojen menettämisestä. Muistan kerran kun olin S-Marketissa töissä ja siellä oli heppu joka ei punninnut koskaan hedelmiä. Tykkäsi kiusata nuoria naismyyjiä juoksuttamalla heidät punnitsemaan ne. "Sehän on teidän työtä!"
        Kun miehelle huomautettiin asiasta, tilanne eskaloitui nopeasti juuri tuohon "haista vittu"-asteelle ja lopulta tämä mies löi nuorta naismyyjää naamaan sanoen "nyt minä olen häiriötekijä" ja pyöräili pois paikalta. Turvallisen välimatkan päästä heppu näytti keskisormea vartijoille. Myöhemmin tuli kuitenkin polvillaan anelemaan armoa kassaneidiltä pahoinpitelysyytteen takia.
        Vika tässä tilanteessa oli täysin tuossa miehessä eikä asiaa voi nähdä mitenkään "huonona asiakaspalveluna".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutun kuuloinen tarina hermojen menettämisestä. Muistan kerran kun olin S-Marketissa töissä ja siellä oli heppu joka ei punninnut koskaan hedelmiä. Tykkäsi kiusata nuoria naismyyjiä juoksuttamalla heidät punnitsemaan ne. "Sehän on teidän työtä!"
        Kun miehelle huomautettiin asiasta, tilanne eskaloitui nopeasti juuri tuohon "haista vittu"-asteelle ja lopulta tämä mies löi nuorta naismyyjää naamaan sanoen "nyt minä olen häiriötekijä" ja pyöräili pois paikalta. Turvallisen välimatkan päästä heppu näytti keskisormea vartijoille. Myöhemmin tuli kuitenkin polvillaan anelemaan armoa kassaneidiltä pahoinpitelysyytteen takia.
        Vika tässä tilanteessa oli täysin tuossa miehessä eikä asiaa voi nähdä mitenkään "huonona asiakaspalveluna".

        Tai silloin, kun muuan mies meni baarissa soittamaan pianoa kysymättä siihen lupaa paikan ja soittimen omistajalta tai hänen edustajaltaan ensin. Pähkinänkuoressa asia tuntuu menevän niin, että muiden tarvitsee kysyä lupa häneltä kaikkeen mutta hänen ei tarvitse kysyä lupaa muilta mihinkään.

        Olen itse soittanut pianoa ja muita instrumentteja 30 vuotta, tehnyt keikkaa yksin ja laulajia säestäen, ja kirjoittanut ja äänittänyt lauluja mm. kulttihahmoista verkossa ja sen ulkopuolella, ja aina kun näen jossakin soittimen, mieleni halajaa sitä soittamaan. Silti en koskaan mene kajoamaan mihinkään soittimeen kysymättä lupaa ensin! Vaikka olen kohtuullinen soittaja, tiedän, ettei melkein tai edes täysin oikein soittaminen lisää automaattisesti muiden viihtyvyyttä kaikissa tilanteissa, mutta minulla ei olekaan todettu mentalisaatiohäiriötä, joten erotan muiden tunteet omistani.


    • Tämä ei ollut asiakaspalvelutilanne, mutta muodoltaan sama

      Kauppakeskus Ainoan hississä oli itseäni 7 vuotta vanhempi mies ja toinen mies.

      Painoin hissin ovet kiinni, kun kaikki olivat astuneet kynnyksen yli. Yritin nopeuttaa neljän tilauksen viemistä.

      Kuljimme neljä kerrosta alaspäin. 2ssa ovi aukesi ilman asiakasta. Painoin ovet kiinni.

      1:ssä ovet aukesivat, eikä kukaan tullut. Painoin ovet kiinni. Teiniryhmä painoi nappia auki koko ajan ja painoin ovet kiinni ymmärtäväisesti. Mies hymyili hississä. Luokkatoveri sanoi, hei älkää painako sitä.

      P:ssä ovet aukesivat ja ketään ei näkynyt. Mies sanoi vihaisesti " älä paina sitä nappia koko ajan, kun ihmiset yrittävät tulla sisään". Miehen mukaan joku seisoi seinän takana.

      Vastasin, alatko sinä huutamaan siinä?

      "En ala, mutta tuolla on ihmisiä"

      "Kyllä alat". Odotin hiljaa muutaman sekunnin. "Ei siellä ketään ole. keksit koko jutun"

      "Onpas, mutta he eivät uskalla tulla sisään, kun sinä riehut siinä"

      Painoin ovet kiinni.

      "Minä yritän vain opettaa käytöstapoja tässä"

      Kävelin ulos ja sanoin "Minä opetan sinulle kohta käytöstapoja, poju".

      Minä en tehnyt mitään väärää. Painoin nappia tahallaan hyvällä mielellä ja se oli perusteltua ylemmissä kerroksissa. Hän ei siedä sitä, ettei seistä passiivisesti.

      Hänellä ei ole oikeutta holhota muita. Hän ei saa tulkita ja estää muita sanomasta, että pelottaako heitä. Hän ei saa leimata minua uhkaavaksi ja kääntää muita minua vastaan ollakseen vallassa.

      Minä todella odotin sen hetken ihmistä, mutta minulla oli kiire. Minun ei olisi pitänyt kurkata hissin ulkopuolelle ja kysyä ihmiseltä, haluaako hän tulla kyytiin. Minä en ollut syyllinen siihen, että mies huusi minulle napin painamisesta ja asetti minut huonoon asemaan ja loi kuvan häiriöstä. Ehkä sitä ei ollutkaan ulkopuolella seisovan mielestä ja se oli vain miehen valehtelua.

      Minun ei olisi pitänyt puhua miehelle hiljaa: "oletko sinä nyt ymmärtänyt minut väärin? Miksi et anna ihmisen puhua omasta puolestaan? Minä vain painoin nappia nopeuttaakseni hissiä. Sinä et voi puhutella minua niin kuin olisi tyhmä tai holhottava"

      Lastensuojelun sosiaalityöntekijä pyrkii saamaan huostaanoton mielipiteillä asiakasta vastaan

      • Ainoan neljään hissiin on pitkä matka napilta ja olisin varmaankin hidastanut tahtia, jos mies olisi sanonut "ihminen haluaa tulla" tai muuta sellaista. Silti odotin. koin häiriötä siitä, miten hän haukkui minua ihmisten edessä riehujaksi, eikä se auttanut kiireeseen.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ainoan neljään hissiin on pitkä matka napilta ja olisin varmaankin hidastanut tahtia, jos mies olisi sanonut "ihminen haluaa tulla" tai muuta sellaista. Silti odotin. koin häiriötä siitä, miten hän haukkui minua ihmisten edessä riehujaksi, eikä se auttanut kiireeseen.

        Hän ei saa väittää, että painoin nappia tahallaan tietäen, että ihmiset pyrkivät sisään. Hän ei ollut ansainnut luottamusta siihen, mitä hän sanoi.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Hän ei saa väittää, että painoin nappia tahallaan tietäen, että ihmiset pyrkivät sisään. Hän ei ollut ansainnut luottamusta siihen, mitä hän sanoi.

        Miksi juuri sinulle käy aina näitä samoja tilanteita, Teemu? Joudut jatkuvasti tappeluihin ihmisten kanssa ja vika ei tunnu koskaan olevan sinussa vaan kaikissa muissa.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Hän ei saa väittää, että painoin nappia tahallaan tietäen, että ihmiset pyrkivät sisään. Hän ei ollut ansainnut luottamusta siihen, mitä hän sanoi.

        Sinä painoit ovet kiinni liian aikaisin koska sinulla oli kiire Wolt-tilausten takia. Muilla ei ollut vastaavaa syytä kiirehtimiselle, joten yritit sovittaa kaikki tilanteen ihmiset sinun narratiiviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä painoit ovet kiinni liian aikaisin koska sinulla oli kiire Wolt-tilausten takia. Muilla ei ollut vastaavaa syytä kiirehtimiselle, joten yritit sovittaa kaikki tilanteen ihmiset sinun narratiiviin.

        Olet nyt käsittänyt ihan väärin. Teemulla on vain oikeuksia, muilla on vain velvollisuuksia.

        Teemu saa tulla paikalle myöhässä ja jos se haittaa muita, vika on heissä. Teemu saa käyttää luennolla tai tanssikurssilla kaikkien yhteistä aikaa opettajan neuvomiseen, koska Teemu tietää opetettavat asiat paremmin. Teemu saa poiketa säännöistä käteistä nostaessa, koska Teemu tietää säännötkin paremmin. Teemu saa soittaa kenen vain pianoa missä ja milloin vain melkein oikein. Teemu saa nostaa jalat tuolille. Teemu saa painella hissin nappeja mielensä mukaan, koska Teemulla on kiire ja muilla ei varmasti ole.

        Olipa diagnoosi mikä tahansa, näiden jatkumoksi moni odottaisi ”Teemu saa...” -alkuista lausetta, joka päättyy ”...kunnolla turpaansa”, mutta kumma kyllä sellaista tapahtuu aniharvoin, vaikka kyseisen tapahtuman todistaminen olisi varmasti katarttinen kokemus läsnäolijoille.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Hän ei saa väittää, että painoin nappia tahallaan tietäen, että ihmiset pyrkivät sisään. Hän ei ollut ansainnut luottamusta siihen, mitä hän sanoi.

        Lopeta itsellesi vastaaminen ja vastaa alla oleviin kommentteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet nyt käsittänyt ihan väärin. Teemulla on vain oikeuksia, muilla on vain velvollisuuksia.

        Teemu saa tulla paikalle myöhässä ja jos se haittaa muita, vika on heissä. Teemu saa käyttää luennolla tai tanssikurssilla kaikkien yhteistä aikaa opettajan neuvomiseen, koska Teemu tietää opetettavat asiat paremmin. Teemu saa poiketa säännöistä käteistä nostaessa, koska Teemu tietää säännötkin paremmin. Teemu saa soittaa kenen vain pianoa missä ja milloin vain melkein oikein. Teemu saa nostaa jalat tuolille. Teemu saa painella hissin nappeja mielensä mukaan, koska Teemulla on kiire ja muilla ei varmasti ole.

        Olipa diagnoosi mikä tahansa, näiden jatkumoksi moni odottaisi ”Teemu saa...” -alkuista lausetta, joka päättyy ”...kunnolla turpaansa”, mutta kumma kyllä sellaista tapahtuu aniharvoin, vaikka kyseisen tapahtuman todistaminen olisi varmasti katarttinen kokemus läsnäolijoille.

        Hyvä viesti. Listaan itsekin tähän muutamia esimerkkejä, milloin kansa on unohtanut velvollisuutensa ja on käyttäytynyt pikkumaisesti diktaattorien tavalla.

        2001 Espoon palvelualojen oppilaitoksen työharjoittelussa pomot olivat tyranneja . Kolmesti potkut työharjoittelussa, mutta vika oli pomoissa.

        2003 Fillari-lehden foorumilla porttikielto tipahti ilman mitään syytä. Ylläpitäjät despootteja.

        2004-2006 Suomi24:än sheriffin pestistä tuli potkut. Vika oli täysin Suomi24:ssä.

        2006 Demarinuorissa tapahtui syrjintää ja ulossulkemista. Vika Demarinuorissa.

        2006 S-marketissa ei osattu punnita hedelmiä oikein, ja kun ongelmasta ilmoitettiin, niin oligarkia nosti taas päätään ja suuri salaliitto johti sankarimme oikeussaliin. Muistakaa, vika oli kassaneidissä.

        2007 Potkut palvelutalosta vammaisen fasilitointitulkin tehtävistä. Jälleen kerran yhteisö kiusasi ja savusti ulos yhteisöstä.

        2007 Potkut pyöräseurasta. Syynä pitkään jatkuneen kiusaamisen vastustaminen. Vika pyöräseurassa.

        2007 Habituksen järjestämällä mökkiretkellä sankarimme tavarat heitettiin pois mökin makuuhuoneesta. Häntä kiusattiin siis törkeästi yliopiston ainejärjestön retkillä. Vika Habituksessa.

        2009 Ulossulkemista ja tunnevammojen aiheuttamista Lapin yliopiston ylioppilaskunnan foorumilla, missä nettihahmot kuten PersonaNonGrata alistivat diktaattorien tavalla. Vika LYY:n jäsenissä.

        2009 Sankarimme vie leikkiaseen kouluun kokeillakseen ovatko ihmiset niin rationaalisia että erottavat, ettei muoviase ole uhka. He eivät olleet rationaalisia ja jäykkä rovaniemeläinen patriarkaatti alisti sekä koulussa että oikeudessa. "There it is, the school threatener!" kuiskuteltiin yliopiston käytävillä. Jälleen yhteisö kiusasi itsenäistä ja rationaalista kilpapyöräilijää.

        2011 Tappelua englanninkielisellä Minecraft-foorumilla. Vika kaikissa muissa.

        2012 Riitelyä yliopiston dekaanin kanssa Itä-Suomen yliopistolla. Dekaani alistaa ja syrjii sankarimme tehtyä Youtube-videon, missä hän haukkuu yliopistoa.

        2017 Laivasähköjen asennus loppuu kurinpitopalaveriin. Despotismi on jälleen kimpussa.

        2018 Porin Winnovassa opiskelemassa hitsausta. Opinnot piti lopettaa, koska oppilaitos ei järjestänyt kunnon opettajaa.

        2018-2022 Sankarimme taistelee lastensuojelun ja sosiaalitoimen suvereenia diktatuuria vastaan.


    • Menin Ruokatorille Prismaan ostamaan kanansiipiä. Olin töissä ja minulla oli aikatauluz. Sanoin toiselle hyvissä ajoin: ei muovipussia. Toinen myyjistä sanoi MINUN OHITSENI myyjälle, että "laita vain se muovipussi". Hän yritti selittää myyjälle, jolloin huusin: Minä olen asiakas. Sinä et olet minun auktoriteettini. Jos minä en halua muovipussia, siihen ei laiteta muovipussia. jos siihen tulee se, en ota tuotetta! Myyjä yritti selittää "jos..." . Vastasin nyt loppu se mussutus! Huusin toiselle, anna nyt jo se niin ei tarvitse mussuttaa enempää!Ojensin käteni pitkälle ja odotinz Hän epäröi, kun esimies kielsi, mutta asiakkaan tahto ratkaisi. Olisi pitänyt puhua rauhallisesti alusta loppuun, mutta se vei työaikaa ja autoritaarisuus on kammottavan väärin ja se leviää kaikkialla.

      • Hän yritti tietty puhua liemien valumisesta, mutta lisäsin kuuntelematta, että minä pärjään. Jos ne valuvat reppuuni, minun valintani. Jos ne valuvat kassalle, niin minun pitää maksaa siivouskulut, mutta ne olivat pikkusiipiä eikä niissä ole paljon lientä. Periaate pussin käytöstä joka kerta on kiva, mutta se hidasti asiakasta. Auktoriteetti nipottaa säännöistä ja turvallisuudesta.


      • Anonyymi

        mielenterveysongelmiin kannattaa hakea ajoissa apua. Jos herkästi hiiltyy ja asiat menee aina suuriin tunteisiin niin eihän se itselle kovin hyvää tee. Saati muille ihmisille. Tunne on hyvä renki mutta todella huono isäntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mielenterveysongelmiin kannattaa hakea ajoissa apua. Jos herkästi hiiltyy ja asiat menee aina suuriin tunteisiin niin eihän se itselle kovin hyvää tee. Saati muille ihmisille. Tunne on hyvä renki mutta todella huono isäntä.

        Olet käsittänyt väärin. Teemulla ei ole mielenterveysongelmaa. Ainoa ongelma on koko ympäröivän maailman asenteessa, koska kaikki maailman muut ihmiset eivät suostu joka tilanteessa tekemään juuri niin kuin Teemu haluaa, sillä muulla maailmalla on auktoriteettiongelma.


      • Anonyymi

        Teemu, hoidit tilanteen tosi huonosti. "Rauhallisesti puhuminen tuhlaa työaikaa" on aika huono syy huutamiselle ja käskemiselle. Et itsekään kuuntelisi tuollaista käytöstä toiselta ihmiseltä olit sitten asiakas, työntekijä tai esimies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käsittänyt väärin. Teemulla ei ole mielenterveysongelmaa. Ainoa ongelma on koko ympäröivän maailman asenteessa, koska kaikki maailman muut ihmiset eivät suostu joka tilanteessa tekemään juuri niin kuin Teemu haluaa, sillä muulla maailmalla on auktoriteettiongelma.

        Et ymmärrä. Teemulla oli aikatauluz, ja hän haluaa kanansiipiä eikä koipia. Siivissä on alempi kilohinta ja ne ovat suolaisia. Hän ei halua mitään koipia eikä muovipusseja!


    • Soitin uuteen autokorjaamoon. Kerroin sivusta taustatarinaa, että edellisessä korjaamossa oli tehty sitä ja tätä. Perustelin sillä tulevaa ajankohtaa. Se ei ollut loogista. Sanoin, sovitaan niin. Mies sanoi, en nyt tiedä, mitä me ollaan sovittu, mutta... Sitten hän puhui päälle. Huomasin, ettei hän antanut minun puhua ja tiedostavana yliopistomiehen puhuin päälle niin kauan, että hän hiljeni. Sitten hän sanoi, että sijaisautolla ei saa ajaa kuin 200. Jos olen töissä sillä, sitä saa käyttää vain kaupassa käymiseen. Sanoin, että ei tule 200. Hän tivasi kuinka paljon aiot ajaa tällä. 100. No se käy. Tuntui siltä, että hän nollasi kykyni tehdä työtä saadakseen minulle alaikäisen roolin.

      Aion etsiä uuden korjaamon. Tästä tulisi huono asiakaspalvelusuhde

      • Anonyymi

        Teemu, yliopistomies on vasta opiskelee yliopistolla tai on valmistunut sielttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teemu, yliopistomies on vasta opiskelee yliopistolla tai on valmistunut sielttä.

        *vasta kun


      • Menin silti sinne ja lopuksi kysyin, miten se meni. Piti vaihtaa lisäksi stefa, koska öljy vuosi äskettäin vaihdetusta. Sain kuulla, että se voi johtua huohottimesta. Kysyin mitä se tekee. Se oli virhe. En osannut kysyä oikein vaan halusin lisätietoa. Mies kieltäytyi, hänellä ei ole aikaa, netistä löytyy huohottimen toiminta. Hän piti kysymystäni epänormaalina ja oletti, että tämä keskustelu on friikkimäistä pakkomielteistä jaarittelua. Sain kuitenkin kuulla öljykammion huohotinventtiilisanan. Voin päätellä siitä asian. Sanoin, että ei siinä mene "koko päivää". Lisäsin Jos kysyisin joltakin muulta, saisin normaalin vastauksen ja että noin kohdellessa asiakkaat saavat vain osan totuudesta ja tekevät vain mitä asiakaspalvelija päättää. En koskaan ymmärtäisi mitä pitää huolta ajoissaz Niinpä en tähän paikkaa varmaan enää pääse. Pyysin vielä kysymään lupaa seuraavalta asiakkaalta stefan vaihtoon. Mies vastusti ja järkeili, se kannattaa koska se voi... Vastasin se on asiakkaan valinta ja rahaa. Lopuksi hän lisäsi kysyessäni missä se auto on nyt, että joko tuon parkkipaikan päässä tai toisessa päässä. Vastasin ehkä!


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Menin silti sinne ja lopuksi kysyin, miten se meni. Piti vaihtaa lisäksi stefa, koska öljy vuosi äskettäin vaihdetusta. Sain kuulla, että se voi johtua huohottimesta. Kysyin mitä se tekee. Se oli virhe. En osannut kysyä oikein vaan halusin lisätietoa. Mies kieltäytyi, hänellä ei ole aikaa, netistä löytyy huohottimen toiminta. Hän piti kysymystäni epänormaalina ja oletti, että tämä keskustelu on friikkimäistä pakkomielteistä jaarittelua. Sain kuitenkin kuulla öljykammion huohotinventtiilisanan. Voin päätellä siitä asian. Sanoin, että ei siinä mene "koko päivää". Lisäsin Jos kysyisin joltakin muulta, saisin normaalin vastauksen ja että noin kohdellessa asiakkaat saavat vain osan totuudesta ja tekevät vain mitä asiakaspalvelija päättää. En koskaan ymmärtäisi mitä pitää huolta ajoissaz Niinpä en tähän paikkaa varmaan enää pääse. Pyysin vielä kysymään lupaa seuraavalta asiakkaalta stefan vaihtoon. Mies vastusti ja järkeili, se kannattaa koska se voi... Vastasin se on asiakkaan valinta ja rahaa. Lopuksi hän lisäsi kysyessäni missä se auto on nyt, että joko tuon parkkipaikan päässä tai toisessa päässä. Vastasin ehkä!

        yksi selitys hän sanoi vielä " minun tehtäväni ei ole opettaa". mies yritti olla muuten jotenkin sovinnainen ja pärjätä


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        yksi selitys hän sanoi vielä " minun tehtäväni ei ole opettaa". mies yritti olla muuten jotenkin sovinnainen ja pärjätä

        Vein auton sinne uudelleen. Mies sanoi, että auto ei lähtenyt pihalla käyntiin. Se oli nostettu kuljetuskoukkuun ja viety pihalle. Autossa ei ole käynnistysongelmia sitä ennen eikä sen jälkeen, kun auto saatiin seuraavana aamuna käyntiin hädin tuskin. Tein virheen siinä, että väitin sen johtivan kuljetuksesta, polttoainesyötöstä tai märistä tulpista ja kysyin, että antoiko mies kaasua? Ei. No niin. . Mies korosti, että "KAKSI MINUN MEKAANIKKOANI on sanonut, että siinä on käynnistysvikaa, niin uskon heitä!" Kyse hänelle oli hänen roolistaan, jossa hän muodollisesti ilmoittaa viat asiakkaalle. Normaali asiakaspalvelija olisi uskonut, että jaa, no sitten se oli varmaan ohi menevä häikkä. Hän oli ylifiksoinut auktoriteettinsa. Tämä tapaus on nyt kuitenkin selvä poikkeus. Mieshän on autoritaarinen ehkä kokoomuslainen ääritapaus.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Vein auton sinne uudelleen. Mies sanoi, että auto ei lähtenyt pihalla käyntiin. Se oli nostettu kuljetuskoukkuun ja viety pihalle. Autossa ei ole käynnistysongelmia sitä ennen eikä sen jälkeen, kun auto saatiin seuraavana aamuna käyntiin hädin tuskin. Tein virheen siinä, että väitin sen johtivan kuljetuksesta, polttoainesyötöstä tai märistä tulpista ja kysyin, että antoiko mies kaasua? Ei. No niin. . Mies korosti, että "KAKSI MINUN MEKAANIKKOANI on sanonut, että siinä on käynnistysvikaa, niin uskon heitä!" Kyse hänelle oli hänen roolistaan, jossa hän muodollisesti ilmoittaa viat asiakkaalle. Normaali asiakaspalvelija olisi uskonut, että jaa, no sitten se oli varmaan ohi menevä häikkä. Hän oli ylifiksoinut auktoriteettinsa. Tämä tapaus on nyt kuitenkin selvä poikkeus. Mieshän on autoritaarinen ehkä kokoomuslainen ääritapaus.

        Miehelle kyse oli hänen auktoriteetistaan vaikka sen piti olla kyse auton todellisesta kunnosta!!


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Miehelle kyse oli hänen auktoriteetistaan vaikka sen piti olla kyse auton todellisesta kunnosta!!

        Koska kaksi muutakin on sanonut, niin hänen vitun auktoriteettinsa on uskottavampi ja asiakkaan väite hyvästä käynnistyskunnosta ei ole!


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Koska kaksi muutakin on sanonut, niin hänen vitun auktoriteettinsa on uskottavampi ja asiakkaan väite hyvästä käynnistyskunnosta ei ole!

        Kokemukseni korjaamossa asioinnista jätti sen olon, että minulle saneltiin asiat ja minut mitätöitiin. Olen kuitenkin oikeassa autoni käynnistyy normaalisti


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kokemukseni korjaamossa asioinnista jätti sen olon, että minulle saneltiin asiat ja minut mitätöitiin. Olen kuitenkin oikeassa autoni käynnistyy normaalisti

        hinaus ja korjaus tehtiin palllonivelen hajoamisen vuoksi


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        hinaus ja korjaus tehtiin palllonivelen hajoamisen vuoksi

        Otin korjaamoon uudelleen yhteyttä, koska tulpat loppuivat kulumiseen. Uudet tulpat ja apuvirta korjasi käynnistysvian ja soitin peruakseni ajan. Tämä autokraatti tilausten vastaanottaja sanoi "viimeksi minusta tuntui, että sinä et uskonut minua ollenkaan. Minä tunnen autot". Vastasin "hehe, aha". Minun olisi pitänyt näyttää nämä viestit hänelle. Hän yritti PALAUTTAA sosiaalisen hierarkian. Vitut minun mitään pitää häntä totella. Käynnistyksessä ei ollut mitään vikaa, hän ei tiennyt tulppien loppuunkulumisesta ja se tuli minulle yllätyksenä. Minun oma arvioni oli yhtä pätevä, koska käynnistys ei oireillut muuten. Minun olisi pitänyt ottaa jokin asenne, että oi herra, päättäkää mitä autolle tehdään. Normaali mies olisi sanonut: "Hyvä että syy selvis". Lisäsin, että se oli suuntaa antava arvio. Hän tykkäsi siitä.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Otin korjaamoon uudelleen yhteyttä, koska tulpat loppuivat kulumiseen. Uudet tulpat ja apuvirta korjasi käynnistysvian ja soitin peruakseni ajan. Tämä autokraatti tilausten vastaanottaja sanoi "viimeksi minusta tuntui, että sinä et uskonut minua ollenkaan. Minä tunnen autot". Vastasin "hehe, aha". Minun olisi pitänyt näyttää nämä viestit hänelle. Hän yritti PALAUTTAA sosiaalisen hierarkian. Vitut minun mitään pitää häntä totella. Käynnistyksessä ei ollut mitään vikaa, hän ei tiennyt tulppien loppuunkulumisesta ja se tuli minulle yllätyksenä. Minun oma arvioni oli yhtä pätevä, koska käynnistys ei oireillut muuten. Minun olisi pitänyt ottaa jokin asenne, että oi herra, päättäkää mitä autolle tehdään. Normaali mies olisi sanonut: "Hyvä että syy selvis". Lisäsin, että se oli suuntaa antava arvio. Hän tykkäsi siitä.

        Huudahdin hänelle myös, että "en uskonutkaan". Olisi pitänyt lisätä, "koska siihen ei ollut syytä"


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Huudahdin hänelle myös, että "en uskonutkaan". Olisi pitänyt lisätä, "koska siihen ei ollut syytä"

        Preemu, auton korjauttaminen ei ole mikään urosten välinen kilpailu missä väitellään kumpi tietää enemmän autoista. Tarkoitus on saada auto korjattua.


    • Prisman kassa: Joka asiakaspalvelutyöntekijä toistaa ihan kuin heille olisi sanottu, että asiakkaan on pakko ilmoittaa, ei ole etukorttia, eikä muuten edetä. Asiakas odottaa asiakasta ja katsoo. "Onko teillä etukorttia"?

      Se ei ole sama sävy kuin "nyt voitte halutessanne käyttää etukorttia, jos teillä on".

      Sama kysytään, vaikka maksaisi visalla, jossa on etukortti ja odotetaan vastausta. Oho, se etukortti tuli siinä itsestään.

      Asiakaspalvelutyöntekijä ei sano sitä halutessanne, koska hänen on tarkoitus määrätä ja olla asiakkaan yläpuolella.

      • Anonyymi

        Teemu se on vain kysymys. "Onko teillä x?" on lause missä ei ole minkäänlaista pomottavaa sävyä, sinä kuvittelet sen siihen.


      • Anonyymi

        Prisman henkilökunnan parasta ajatellen suosittelen sinulle itsepalvelupikakassan käyttöä.


    • ajatuksetovatilmaisia

      Tein tarjouksen välittäjälle omakotitalosta. Puhelimessa sovittiin, että ketään muita ostajia ei ole ja hän kertoo tonnin alennetun tarjouksen. Alensin, kun kaikki sanoo, että aina pitää tinkiä. Välittäjällä ja myyjällä on pitkät hampaat eivätkä he usko, että minulla on rahaa, kun en käy katsomassa. Myyjä sanoi haluavansa näyttää uusille minun jälkeeni tulleille katsojille ensin. Välittäjä ei ilmoittanut, että myyjä ei halua myydä ja on tullut uusia. Hän sanoi kertovansa sitten, kun talo on mennyt toiselle. Auktoriteetti tässä on se asenne, ettei minulla ole luotettavuutta.

      • Anonyymi

        Kuka ostaa omakotitalon näkemättä sitä ensin? Siinä voi olla mitä tahansa vikoja mitä kerrostaloasunnoissa ei ole.


      • Kuulin näin, kun soitin uudelleen ja tarjosin koko hinnan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ostaa omakotitalon näkemättä sitä ensin? Siinä voi olla mitä tahansa vikoja mitä kerrostaloasunnoissa ei ole.

        Onko tämä vähän niin kuin kanansiipien ostaminen ilman muovipussia, kun liemet voi valua? Minun vapauteni päättää korvattiin auktoriteetilla


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Onko tämä vähän niin kuin kanansiipien ostaminen ilman muovipussia, kun liemet voi valua? Minun vapauteni päättää korvattiin auktoriteetilla

        Ja minun perustella itseäni muille, että myynti-ilmoituksessa ja kuvissa oli tietoa, sain vastauksen kysymyksiin, välissä oli välittäjä, joka ei todennäköisesti valehtele tai jätä jotain pois, talo myytiin kohtalaisessa huonossa kunnossa, viat kerrottiin, hinta ei ole korkea ja pystyn asumaan siellä lapseni kanssa?


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ja minun perustella itseäni muille, että myynti-ilmoituksessa ja kuvissa oli tietoa, sain vastauksen kysymyksiin, välissä oli välittäjä, joka ei todennäköisesti valehtele tai jätä jotain pois, talo myytiin kohtalaisessa huonossa kunnossa, viat kerrottiin, hinta ei ole korkea ja pystyn asumaan siellä lapseni kanssa?

        Lapsesi kanssa? Älä unta näe. Mikään tänne kirjoittamasi ei viittaa siihen, että kykenisit yhteistyöhön, ottamaan neuvoja vastaan ja hakemaan ratkaisuja ongelmiin, pikemminkin päinvastoin.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Onko tämä vähän niin kuin kanansiipien ostaminen ilman muovipussia, kun liemet voi valua? Minun vapauteni päättää korvattiin auktoriteetilla

        Viestiesi ansiosta olen itsekin alkanut ostamaan kanaa lihatiskiltä. Onko suosituksia? Kokeilin äsken rintapalaa ja se oli kuivaa ja mautonta vaikka siinä oli paljon syötävää. Koipireisi on halpaa ja mielestäni hyvää, vaikka lihaa on suht vähän ja luuta ja jänteitä on paljon.
        Siipiä en ole koskaan nähnyt lihatiskillä. Kysyin myyjältä ja sanoi että niitä ei ole tarjolla. Koipireisiin minullekin annetaan aina pussi pyytämättä, mutta en ole valittanut siitä koska ei valu liemet reppuun.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ja minun perustella itseäni muille, että myynti-ilmoituksessa ja kuvissa oli tietoa, sain vastauksen kysymyksiin, välissä oli välittäjä, joka ei todennäköisesti valehtele tai jätä jotain pois, talo myytiin kohtalaisessa huonossa kunnossa, viat kerrottiin, hinta ei ole korkea ja pystyn asumaan siellä lapseni kanssa?

        Olet oikeassa että ihmisen pitäisi voida ostaa talo myös näkemättä sitä. Esim. joku miljonääri saattaisi haluta tehdä näin ja on outoa jos se on mahdotonta. Luulisi että raha kelpaa.
        Mene ja tiedä, ehkä siinä pelätään mahdollista kaupanpurkua jos asiakas onkin tyytymätön taloon paikan päällä jo siirrettyään rahat. Kaupanpurku on aina hankala tilanne myyjälle.
        Tuohon kanaliemijuttuun en osaa sanoa mitään. Siinä todennäköisesti suojellaan kaupan liukuhihnaa kuten itsekin oivalsit. Asiakkaalla on oikeus valuttaa liemet oman reppunsa pohjalle mutta liukuhihnan on oltava puhdas.


    • Vein tilauksen päiväkodin työntekijälle. Pihalla oli yksi tummaihoinen hoitsu ja yksi lihava suomalainen 40-50 v nainen. Jälkimmäinen puhui lässyttävällä sävyllä lapsille koko ajan. Nyt tulkaa tänne päin. Mikä ruokakuski tänne tulee. Nyt lasketaan lumimäkeä tuut tuut. Lapset ja toinen hoitsu olivat ihan hiljaa. Nainen ei reflektoinut käytöstään. Hän oli hallinnassa painaen kaikkia muita alas. Hän ei kysynyt lapsilta mitään, ei kuunnellut ketään ja halusi kaikkien kuuntevan häntä. Hän uskoo sen lässytyksen tekevän siitä lastenhoitoa ja että häntä täytyy kuunnella. Katsoin lasta ja heilutin ja sanoin moi. Lapsi oli kääntynyt pois naisesta, mutta hän ei saanut mennä kauas aitojenkaan sisällä. Toinen hoitsu käveli myös etäällä eikä saanut olla aktiivisessa roolissa samaan aikaan vanhemman hoitajan kanssa. Hän käveli ympäri tätä hoitsua lasten kanssa ja heilutteli lunta mökin katolta hanskallaan. Katsoin häntä silmiin ja nostin silmäkulmia. Hän sanoi moi. Sitten hänkin nosti huolestuneeseen sävyyn. Nostin tuplasti.

    • Otin vuoronumeron käteisnostoon 303 S-Pankin ovella. Ruudussa luki 302. Odotin 15 minuuttia, kun useampi virkailija istui ovien takana. Heistä asiakkaat voivat odottaa heitä, vaikka ei ole muita asiakkaita. Koputin pari kertaa. Käteisnostoovelle saapui ajan varanneet kiinalaiset. Olisi varmaan pitänyt ottaa vuoronumero kaikkiin palvelulaatuihin, koska eivät halua ottaa ristiin. Näytin parikymppiselle tytölle vuoronumeroa ja hän sanoi, että joo mutta sinä et ole varannut aikaa, joten sinun pitää odottaa ulkopuolella. Mikset saman tien sanonut painu ulos. Kyllähän minä tiedän, missä vuoroa odotetaan. Tämä oli sama S-pankki, jossa bi-ääninen mies pakkoluki minulle oletko toimihenkilö, vaikutusvaltaisessa asemassa, poliittisesti aktiivinen jne sen jälkeen, kun sanoin olevani kiireinen.

    • Hain tilauksen yhdestä nimeltä mainitsemattomasta raflasta. Tuli äänimerkki, tilaus on valmis. Suurensin numeron, esitin sen ilmassa henkilökunnalle ja sanoin kuuluvasti kuskin hankkijan nimen. Paikalle on tyypillistä, että ketään ei ole osoitettu vastaamaan kuskeille. Kukaan ei keskeyttänyt työtään tai katsonut. Ei se haittaa, koska aina joku tulee, kun on valmis. Ravintomaailmassa on töissä ihmisiä, joiden miespuolinen puheääni on tunteellisen feminiininen ja heillä on sinistä maskaraa. Hän huusi paljon kovempaa "hei, voitko sä reagoida tuohon kuskimieheeeeeen". Hän ei pidä siitä, että minä en sano numeroa ääneen vaan näytän suurennetun numeron. Siinä vain se syy, että jos sanon sen, minua käsketään näyttämään tai "mitä, mitää" ja jos näytän sen, porukka käskee sanomaan sen. Tiedäthän, rank ja ravintolan hierarkia. Pyrin pysymään sen yläpuolella, jota autoritaarisemman ravintola-alan ihmiset vihaavat ihan vitusti ja heittävät minut ulos. Mies myös käskyttää kaikkia työtovereitaan ja ohjaa työtä. Ehkä koska hän on vuoropäällikkö. Silti muut vuoropäälliköt eivät puutu muiden työhön. Asiakkaille hän huutaa valmiit tilaukset kovaa, ja kun ketään ei vastaa tarpeeksi nopeasti, hän huutaa kiivaammin. Onko hän minulle palvelija vai auktoriteetti?

      • Anonyymi

        Lopeta ongelmien keksiminen, Preeme.


    • Anonyymi

      Voisitko ihan oikeasti lopettaa olemattomien ongelmien keksimisen? Juttusi eivät ole uskottavia millään tasolla. Mikäli oikeasti tämä kaikki on tapahtunut sinulle, niin sanoisin, että sinulla olisi peiliin katsomisen paikka. Ettei se perimmäinen ongelma vain katsoisi sieltä?

      • Anonyymi

        Tässä pitää tietää sellainen juttu, että aloittaja on kansankielisesti ilmaistuna täysi k*rpä ihmiseksi. Saanut kenkää kaikista mahdollisista opiskelu-, harjoittelu- ja työpaikoista, ainejärjestöistä, harrastusryhmistä, yhdistyksistä, puolueista jne. olemalla vain oma itsensä eli mulkku, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa, jos jokaista asiaa ei tehdä juuri niin kuin hän haluaa. Mikäli maailman kaikki muut ihmiset eivät toimi hänen tahtonsa mukaan, se hänen mukaansa tarkoittaa sitä, että kaikilla muilla on auktoriteettiongelma.

        Lopulta lapsensakin päätyi huostaanotetuksi, jotta hän ei pystyisi kasvattamaan poikaansa omilla periaatteillaan yhteistyökyvyttömäksi hylkiöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pitää tietää sellainen juttu, että aloittaja on kansankielisesti ilmaistuna täysi k*rpä ihmiseksi. Saanut kenkää kaikista mahdollisista opiskelu-, harjoittelu- ja työpaikoista, ainejärjestöistä, harrastusryhmistä, yhdistyksistä, puolueista jne. olemalla vain oma itsensä eli mulkku, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa, jos jokaista asiaa ei tehdä juuri niin kuin hän haluaa. Mikäli maailman kaikki muut ihmiset eivät toimi hänen tahtonsa mukaan, se hänen mukaansa tarkoittaa sitä, että kaikilla muilla on auktoriteettiongelma.

        Lopulta lapsensakin päätyi huostaanotetuksi, jotta hän ei pystyisi kasvattamaan poikaansa omilla periaatteillaan yhteistyökyvyttömäksi hylkiöksi.

        Harvinaisen ärsyttävältä tapaukselta kyseinen tyyppi vaikuttaakin. No, niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Mikäli noin monta asiaa onnistuu yksi ihminen ryssimään, niin pitäisi kysyä itseltään, että olisiko mussa itsessäni jotain vikaa.


    • Auktoriteetti vai ystävä?

      Tällä kertaa jonokin pikakassalle ja käytin internettiä. Vieressä olevalla pikakassalla oleva nainen halusi auttaa ja sanoi minulle "hei, tuossa on vapaa kassa". Hän kiinnitti huomioni ja katsoin ylös häntä silmiin. Hän toisti sen nopeasti. Tällä kertaa hänen intonaationsa kohosi ja painotti sanojen alkua "VAPAA. KASSA". Minulle tuli se olo, että minun olisi pitänyt tehdä jotain. Minulla on kuitenkin vapaus käyttää puhelintani niin kauan kuin haluan. Reagoin hänelle huonosti "hölöhölöhölö!!" Nostin intonaation korkealle sanan lopussa niin kuin osoittaakseni hänelle asian. Tämä ei ole enää normaalia ja reagoin riitaisasti. Inhoan sitä, että ääliöt komentavat minua ja tuolla äänensävyllä. Hänen ainoa virheensä oli kuitenkin vain se, että hän käytti komentavaa äänensävyä tavan takia. Se tarttuu autoritaarisissa työyhteisöissä. Jos minun perusturvallisuuteni ei olisi tuhottu äärioikeistolaisen lastensuojelun toimesta valheilla, olisin voinut fasilitoida sen ja ottaa sen huumorilla ja sopeutua sanomalla "oho, niinpäs onkin". Hän ei kuitenkaan itse pystynyt kohtelemaan minua neutraalisti, joten antaa palaa, saatana

      • Anonyymi

        Teemu käyttäydyit liian riitaisasti. Omat tunnevammasi ovat nyt rauhan esteenä.


    • Esimerkki autoritaarisuudesta ei palvelualasta.

      Jouduin peltikolariin 5 km/h nopeudella. ahdas käännös oikealle. autoja parkissa sisäkaarteessa. Lunta sivuilla. kaistalla on ... joka ei pysähdy ajoissa. Hän kokeili, että jos hän ei pysähdy, niin minä väistän. Hän pysäytti auton kaarteeseen niin, että minulla ei ollut jarrutustilaa jäässä. miinä jarrutin ja auto luisui jäällä. auto kääntyi ja oma kuljettajan ovi osui hänen vasempaan etukulmaansa. Siihen tuli maalijälkiä ja ehkä muovi halkesi vähän.

      Parikymppinen naiskuski astui ulos ja katsoi minua syyttävästi. Odotin hillitysti. Hän sanoi " jos sinä et vastaa, minä soitan poliisit". Sitten käskin häntä lopettamaan kohtelemasta niin kuin se oli minun syyni ja uhkaamalla poliisilla. Hän soitti perheelleen ja sanoi, tulkaa tänne, minua pelottaa. Isä ja äiti ja teinitytär tulivat sinne ja haukkuisivat minua uhkaavaksi siksi, että tytär sanoi niin. Menin autoni taakse kyyryyn, jotta hän ei voisi sanoa niin poliisille. Huusin sieltä tahallaan esimerkin tekemiseksi. Kuski ei pelännyt minua ollenkaan vaan yritti saada minut alistumaan hänelle, jotta hänen vakuutuksestaan ei tarvitse maksaa. Yritin toistella heille sitä, että ei se ole kenenkään syy. Yritin kertoa kuulleeni, että koska meillä on kaskovakuutus, ihmisten ei täydy riidellä täällä kadulla. Molempien vakuutus maksaa. Äiti otti johtavan haukkujan roolin ja sanoi, ei molempien vaan sinun. Tiesin, ettei minun kannata kuvailla jääolosuhteita, mutta tein pienen poikkeuksen. Äit sanoi, etten osaa ajaa!

      Tällaisesta kirpeästä suomalaisesta ruokalajista minä tykkään!

      He soittivat 112, jossa sanottiin, ettei sieltä lähetetä poliisia pikkukolareiden takia. He äiti valehteli, etten suostu maksamaan. Sanoin, me teemme vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiölle, niin kuin normaalisti ja he päättävät, kuka maksaa. He saivat vakuutettua 112 lähettämään poliisin. Väsäsin netissä samaan aikaan vahinkoilmoituksen ja poistuin ennen poliisin tuloa. Kuski vaati kuvan rekisteriotteesta ja henkilötunnuksen ja ajokortin. Annoin ajokortin ja nimen, mutta sanoin rekkarin löytyvän ilmoituksen perusteella ja vakuutusyhtiö on häneen yhteydessä. Hän kysyi epävarmana äidiltään, näkyykö äne tiedot sitten rekkarinumerolla? Soitin 112 myöhemmin ja kerroin päättäneeni poistua, koska tein kaiken mitä he halusivat ja vahinkoilmoituksen. 112 sanoi, kyllä, kyllä. Poliisi soittaa, jos on asiaa. Sivullinen vanhus tuli väliin. Hän neuvoi perhettä olemaan kertomatta nimiä. Hänellä oli ennakkoluulo, että kaikki kolarin ajajat ovat rikollisia. Hän yritti estää vahinkoilmoituksen teon. Hän laittoi kädet konepellilleni ja yritti estää minua ajamasta pois. Vieritin autoa pikkuisen niin, että hän joutui ottamaan askeleen kädet konepellillä. Hän katsoi vihaisest niin kuin minä yrittäisin ajaa pääälle. Sanoin aukinaisesta nikkunasta ole ystävällinen. Muu liikenne ahtaassa kohdassa sai miehen siirtymään.

      • Tyttökuski sanoi ilkeästi, että auto on ihan paskana. Hän tietää, että niin kertomalla muille hän voi varmistaa minun maksavan. Ei sovi ym. jälkeen. Pidin puoleni ja siksi hän kutsui perheensä. Pääsin antamaan alussa tytölle takaisin ja näytin keskisormea ja sanoin, että hän on varmaan ravintola-alalla. Tiedättehän? Sitten yritin vain kovaa luvata hoitaa asian vakuutusyhtiön kautta.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tyttökuski sanoi ilkeästi, että auto on ihan paskana. Hän tietää, että niin kertomalla muille hän voi varmistaa minun maksavan. Ei sovi ym. jälkeen. Pidin puoleni ja siksi hän kutsui perheensä. Pääsin antamaan alussa tytölle takaisin ja näytin keskisormea ja sanoin, että hän on varmaan ravintola-alalla. Tiedättehän? Sitten yritin vain kovaa luvata hoitaa asian vakuutusyhtiön kautta.

        Toimit oikein, Teemu.


    • Anonyymi

      tuskinpa ihan kumpaakaan. Molempia vähän. Auktoriteetti ja palvelija pienimuotoisesti. Ei asiakaspalvelija ole asiakkaan alamainen tai pompoteltava nyt ainakaan. Asiakaspalvelija ottaa vastaan tilauksia ja antaa neuvoja ja ottaa vastaan asiakkaiden reklamaatioita ja kehujakin. Asiakaspalvelija on firman kontaktipiste asiakkaalle. Asiakaspalvelija ajaa ensisijaisesti firman etua jossa on töissä.

    • Nyt roolit ovat palvelija - ruokakuski (alhaisin rotta koko ravintola-alalla)

      Näytin numeron ja myyjä haki sen. Hänen hakiessa sitä näppäilin työohjelmani osoitteita auki. Hän ojensi ne minulle ilmassa. Normaali eli ei autoritaarinen myyjä olisi laittanut ne pöydälle. Sanoin, sinä voit laittaa ne pöydälle. Hän sanoi "pitää olla käytöstapoja". Sanoin loukkaantuneesti, että ei minun täydy totella komennusta. Ei se ole käytöstapoja. Hän ohitti sen ja teeskenteli palvelevansa asiakasta. Hän ei enää edes katsonut minuun päin. Hänen nuoret työkaverina kommentoivat takaa "hö, ei sun täydy niinku..." Hän siis pitää itseään auktoriteettina, joka opettaa nelikymppisille kuljettajille käytöstapoja ja määrittelee ne itse, pitää ottaa kun ojennetaan, pitää vastata kun puhutellaan, pitää laittaa puhelin pois, kun pyydetään. Ja sitten kun ehdotan, että hänen täytyy myös käyttäytyä eikä komentaa, niin hän kohtelee sitä kuin ilmaa ja teeskentelee, ettei komenna ketään. Tällainen autoritaarisuus on kulttuuria ja se opetetaan ravintolakoulussa. Kyllä siihen persoonakin vaikuttaa. Jos ei tottele, he voivat aina varmistaa valtansa kieltäytymällä antaa tilaus ja tehdä valitus, jotta kuljettaja saa potkut.

      toinen myyjistä näki numeron ja vastasi ei valmis monta kertaa. Tällä kerralla uusi myyjä sanoi kaverilleen, ettei ehdi lukea noin pientä ja pyysi minua sanomaan sen ääneen. Jatkoin näyttämistä puhelin kädessä. Hän sanoi "vai etkö osaa puhua. Sinun ei pidä olla töissä täällä". Se oli epäasiallista häneltä. Sitten aloin väittämään vastaan ja sain huomautuksen epäasiallisesta käytöksestä.

      En sano numeroa ääneen, koska jotkut ravintolat haluavat nähdä numeron eivätkä kuule, pyytävät toistamaan, vaihtavat henkilöä, joka kysyy aina uudelleen. Kun näytän numeron, he pompottelevat minua, koska en sano numeroa. Haluaisin olla kohdeltu asiallisesti, hakea tilauksen ja sanoa hyvää päivää ja kiitos.

      • Anonyymi

        Lähetti on hierarkian pohjalla. Mitä siitä väittelemään. Turha siitä on kiukutella muille.


    • Pyydän ravintoloilta kirjoittamaan numerot pitsalaatikkoihin, koska meillä voi olla usea samanlainen pitsalaatikko. Ravintola sanoi, ei kirjoita, kun heillä on vain yksi tilaus. ei autoritaariset uskovat minua ja yksi löi pitsat rikki nyrkillä ja sanoi, et saa tilausta. koska olen vain kuljettaja.

    • Yksi myyjä antaa paketit ja osoittaa numeroita ja lukee ne minulle sormella. Sanoin, että älä lue niitä numeroita. Hänen työkaverinsa alkoi vain jättämään pussit pöydälle, mutta hän edelleen osoittaa täs on tämä.

    • Kyse on myös siitä, että haluammeko sitä, että Suomessa on autoritaariset tavat ja komento vai terve, rationaalinen ja erilaisuudelle sietokykyinen kulttuuri. Se valinta pitää tehdä. Niin kuin telkkarin pudotuspeli, sieltä saa potkut silloin, kun hymyilet auktoriteetille, ja kilpailijoita höynäytetään osallistumaan sairaaseen sosiaaliseen asetelmaan, jossa heidän pitäisi alistua huonolle käytökselle. Sotilas noudattaa käskyjä ja käyttäytyy ruodussa. Kyvyillä ja suorituksilla ja yksilöllä EI OLE arvoa. Entä jos se halutaan ulottaa Suomeen työelämään, kouluun, lastenkasvatukseen, politiikkaan, kauppaan ja vapaa-aikaan?

      • Anonyymi

        En ymmärtänyt mitä tarkoitat. Mitä väliä sillä on miten mäkkärissä ojennetaan pussit?


    • Soitin toiseen autokorjaamoon ja sanoin "pitäisi vaihtaa starttimoottori". Työntekijä kysyi "ai tarvitsetko ajan?" Kysyin, miksi soittaisin autokorjaamoon ja sanoisin noin, jos en haluaisi aikaa? Nainen esitti seuraavan vapaan ajan. Se on vaatimus asiakkaalle puhutella konkreettissidonnaisesti. Ilman sitä ei palvella. Jono on tässä ketjussa aina yli viikon. Sanoin ajavani joka päivä,, mutta kirjoitin ajam ylös ja pohdin sitä. Kerroin, että aiemmin olisi välttämätöntä. Hän aloitti vastauksen sanalla "no, valitettavasti..." Hänen sävynsä oli viileä, ehdoton ja valittelu oli epäuskottavaa. Hän oli minulle auktoriteetti ja minun piti puhutella häntä, kun taas hän päättää, mitkä asiat ovat sallittuja.

      Soitin saman ketjun toiseen. Sielläkin oli etäinen ja muodollinen puhuja. Hän selitti, että jotkut haluavat puhua mekaanikon kanssa, kun tämä tuli tänne palvelukeskukseen. Toistin kysymyksen, että miksi sanoisin autokorjaamon numeroon vian, jos en haluaisi aikaa. Vaatimus tietystä puhetavasta viittaa hänen oikeuteensa määrätä, eikä hänen tarvitse tehdä yhteistyötä alempiarvoisen kanssa. Olisin saanut ajan kahden päivän päähän ilmaisella vaihtoautolla, mutta sanoin, ei onnistu.

      Sitten soitin pienempään liikkeeseen ja kohtasin henkilön, joka puhui normaalilla eli tasavertaisella sävyllä ja ymmärsi sanonnan, että starttimoottori pitäisi vaihtaa. Sain ajan tänään klo 14 vaihtoautolla

      • "Miksi minun pitäisi vääntää rautalangasta, että haluan ajan"


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        "Miksi minun pitäisi vääntää rautalangasta, että haluan ajan"

        Entä jos hän olisi uskaltanut vetää johtopäätöksen ja sanoa suoraan vapaa aika eikä tarjota mekaanikolle yhdistämistä? Suuttuvatko muut asiakkaat siitä, että hän ei ymmärrä heidän haluavankin puhua mekaanikon kanssa? Ehkä he ovat vaikeita siksi, että he välttävät tätä


      • Anonyymi

        Eli startissa oli sittenkin vikaa. Olisit uskonut edellisen korjaamon auktoriteettia.


      • Uuden autokorjaamon myyjä sanoi, että "jos haluat vanhat startin, joudut maksamaan 120 € pantin, koska ne menee aina tehdaskuntoutukseen". Pyysin vanhan osan itselleni. Kysyin, miksi se menee kunnostukseen, jos se onmä minun oma osani? No ei se mee, mut joudut maksamaan". Hän esitti asian itsestäänselvänä niin kuin auktoriteetti, kun kyse oli siitä, että saan valita, että otanko vanhan osan vai alennuksen uuden hinnasta.


    • Halusin lähettää turvaviestin kunnan virastoon, koska siinä oli arkaluonteista tietoa sisältäviä liitteitä. Kysyin hyvinvointialueen chatista missä on turvapostin tai turvaviestin osoite.

      Hän sanoi ei meillä ole täällä sellaista tietoa.

      Hän selvästi suhtautui tunteellisesti sanaan turva anonyymissä chatissa.

      Sanoin, että se on julkinen palvelu ja löytyy netistä. Hän linkitti minulle väärä Turvaposti-sivuston.

      Hän tietää, että kaupungin ja julkishallinnon työntekijät käyttävät turvaviestiä, eli sähköpostin salauspalvelua, mutta ei suostunut kertomaan sitä minulle, koska chat oli anonyymi. Niin kuin en saisi tietää.

      Palvelu tökkäsi hänen auktoriteettiinsa enkä saanut vastausta.

      • Anonyymi

        Haha!


      • Anonyymi

        Minulle tulee mieleen kaksi muuta vaihtoehtoa:

        1. Chattiin vastannut henkilö ei edes tiennyt koko aiheesta mitään, ja hätäpäissään googlasi jotakin vastaukseksi.
        2. Palvelu on tosiaan vain kaupungin ja julkishallinnon työntekijöiden käytössä, ei asiakkaiden.

        Toki kolmas vaihtoehto on se, että chat-botin virkaa toimittanut ihminen sekä tiesi vastauksen ja palvelu olisi ollut myös asiakkaiden käytössä, mutta hän halusi ilmaista auktoriteettiaan olemalla kertomatta sitä. Tämän vastauksen todennäköisyyttä pienentää vielä entisestään se, että chatti oli anonyymi eikä hän siten edes tiennyt olevansa asiakaspalvelutilanteessa universumin mulkuimman tyypin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tulee mieleen kaksi muuta vaihtoehtoa:

        1. Chattiin vastannut henkilö ei edes tiennyt koko aiheesta mitään, ja hätäpäissään googlasi jotakin vastaukseksi.
        2. Palvelu on tosiaan vain kaupungin ja julkishallinnon työntekijöiden käytössä, ei asiakkaiden.

        Toki kolmas vaihtoehto on se, että chat-botin virkaa toimittanut ihminen sekä tiesi vastauksen ja palvelu olisi ollut myös asiakkaiden käytössä, mutta hän halusi ilmaista auktoriteettiaan olemalla kertomatta sitä. Tämän vastauksen todennäköisyyttä pienentää vielä entisestään se, että chatti oli anonyymi eikä hän siten edes tiennyt olevansa asiakaspalvelutilanteessa universumin mulkuimman tyypin kanssa.

        Olet väärässä. Olen lukenut kaikki Teemun kirjoitukset ja mielestäni hän ei ole koskaan ollut väärässä.


    • Soitin yrittäjäkassaan ja kysyin, milloin pääsisin ansiosidonnaiselle. Tyttö alkoi lukea määritelmää "olet täysipäiväinen yrittäjä, keskitulon mukaan". Yritin kysyä uudelleen ja hän yritti puhua päälle. Keskeytin hänet tahallaan ja sanoin, älä viitsi puhua päälle. Minä olen asiakas ja hän sanoi "en minä sitä valitettavasti näin puhelimessa saa kertoa". Hän vastasi kysymykseeni "minä päivänä se alkoi, 25.8.2022". Sitten aloin laskea itse ääneen, eli marraskuun 25. 2023. Hän yritti keskeyttää minua laskiessani ja sanoin, ole nyt hiljaa, minä yritän laskea. Pääsin itse vastaukseen ja sitten hän alkoi väittelemään, minä tässä yritän palvella ja äsken sanoit minulle ole hiljaa. Sanoin "en minä nyt mitään auktoriteetin lässytystä. Minä olen asiakas. Löin luurin korvaan ennen kuin hän ehti tehdä comebackia. Yök

      • Sanoi myös "miksi minulle ei saa kertoa. Minähän olen asiakas"


      • Anonyymi

        Erittäin hyvin hoidettu tämäkin tilanne! Kun yksinkertaisesta asiakaspalvelutilanteesta tekee valtataistelun, niin kyllähän siinä tietysti joutuu lyömään luurin korvaan ja vastaus kysymykseen jää saamatta, mutta ainakin kaikille osapuolille on tehty kerralla selväksi, kuka on palvelija ja kuka auktoriteetti.

        Samalla asiallisella tyylillä kun hoitaa myös huoltajuushommat sossujen kanssa, niin menestys on varmaa eikä pojan tulemista kotiin tarvitse odottaa edes seuraaviin MM-kisoihin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvin hoidettu tämäkin tilanne! Kun yksinkertaisesta asiakaspalvelutilanteesta tekee valtataistelun, niin kyllähän siinä tietysti joutuu lyömään luurin korvaan ja vastaus kysymykseen jää saamatta, mutta ainakin kaikille osapuolille on tehty kerralla selväksi, kuka on palvelija ja kuka auktoriteetti.

        Samalla asiallisella tyylillä kun hoitaa myös huoltajuushommat sossujen kanssa, niin menestys on varmaa eikä pojan tulemista kotiin tarvitse odottaa edes seuraaviin MM-kisoihin asti.

        Tää, vittu mitä huutista kun ei koskaan opi vaan lyö päätä seinään vuodesta toiseen kuvitellen että joku kerta tulee haluttu lopputulos.


    • Sain myyjän sanomaan asiakasjonon kuullen, "nyt tää on vähän erikoista. Kyllä, olet erikoinen". Sehän on solvaus. Vastasin, saanko sanoa miltä sinä näytät. Hän sanoi, eeei ja alkoi palvella muita.

      Sanoin alussa, että minä näytän numeroa siksi, että en tiedä, että laitatko sinä sen paketin pöydälle vai vaaditko minua todistamaan numeron. Vitsailin siitä, kun jonossa ollut ihminen ihmetteleli, saako täältäkin tilata.

      Nainen syytti minua muistinsa solvaamisesta, kun selvensin vitsiä ja näytin numeroa.

      Hän käyttäytyi niin kuin auktoriteetti ja teki niin, että kaikki mitä kuljettaja sanoo on ilmaa.

      Hän sanoi, nyt mä en tiedä mitä sä oikeen toimitat pakettia pakatessaan.

      Hän antoi kaksi juomamukia tuessa ilman paperipussia ja pyysin pakkaamaan ne. Hän sanoi kovaa, no sit mä annan sulle toisen paperipussin. Ihan kuin se olisi liikaa kannettavaa.

      • Anonyymi

        Sinun tapauksessasi se ei kyllä ole solvaus vaan täysin neutraali toteamus. Väitän, että 999 tuhannesta kanssasi tekemisiin joutuneesta voi allekirjoittaa myyjän väittämän.

        Väitän myös, että paikalta poistumisesi jälkeen persoonasi kuvaukseen on käytetty paljon värikkäämpiäkin (mutta edelleen todenperäisiä) sanavalintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tapauksessasi se ei kyllä ole solvaus vaan täysin neutraali toteamus. Väitän, että 999 tuhannesta kanssasi tekemisiin joutuneesta voi allekirjoittaa myyjän väittämän.

        Väitän myös, että paikalta poistumisesi jälkeen persoonasi kuvaukseen on käytetty paljon värikkäämpiäkin (mutta edelleen todenperäisiä) sanavalintoja.

        Olet väärässä. Teemuhan juuri selitti miksi mäkkärin(tai vastaavan) työntekijä oli väärässä ja kiusasi Teemua.

        Itse kävin juuri Espoon keskuksessa ja tilasin tarkoituksella ruokaa josko legendaarinen Teemu olisi toimittanut ne minulle mutta ei tullut.
        Onko tietoa mitä pitää tilata ja mistä jos haluaa että Teemu tuo ne?


    • Menin pitseriaan ja pidin korkealla tilausnumeroa. Muistakaa, että autoritaariset myyjät ovat pompotelleet minua siitä, että en näytä numeroa ja vaativat sanomaan sen. myyjä toi paketit ja ja käski laittaa repun pöydälle niin kuin muutkin, jotta hän pakkaa. En ymmärtänyt vaatimusta ja odotin numerokysymystä. Hän katsoi suoraan silmiin, siristi ja pudisti päätään niin kuin "oletko tyhmä". kysyin mitä ja selvensi haluavansa pakata. Sanoin, että eiku minä pakkaan. Hän sanoi joo. Hän kysyi miksi odotat siinä ja käveli pois. Kommentoin asiakkaille kiusaako hän minua ja nyt jos sanon vastaan, saan potkut. Laukkua ei pidä laittaa pöydille ruokaravintoloissa, koska ne ovat epähygienisiä.Pakkasin tavarat itse lattialla olevaan reppuun, kun myyjä oli asettanut pakkaukset valmiiksi pöydälle. Kommentoin, että en minä mitään odota, sinä halusit jotain ja minä en ymmärtänyt mitä. Kiitin lähtiessäni ja hän vastasi kiitos. Olisi pitänyt sanoa, että näytän numeroa, koska sinä ehkä vaadit sitä.

    • Pyysin uusimaan lastenkirjan kirjastossa. Tyttö sanoi haukkuvalla sävyllä "saanko kirjastokortin ja sen kirjan". Olin tehnyt jonkin virheen, kun en ollut tuonut kirjaa. Tiedän, että uusinta onnistuu kirjaa näyttämättä. Vastasin niin ivailevaan sävyyn kuin pystyn "ei minulla ole sitä kirjaa". Kirjastokortti kyllä on. Tyttö vastasi "no, saanko sen kirjastokortin näin aluksi". Hän osoitti herruutta, täydellistä hallintaa minun asioistani ja määritteli ne itsevaltaisesti siten, että hän hallitsee aluksi ja jatkossa ja minä tein jotain väärää kirjan kanssa. Liutin kortin pitkän matkan pöydän reunanviertä hänen käteensä. "Valitettavasti sitä ei voi uusia, koska siinä on varaus". Valitettavasti on autoritaarisen työntekijän essentialismi ja voimasana, jolla hän viestii olevansa vallassa, ja naamioi sen empatiaksi asiakasta kohtaan. Niiiiii, jooooo. Vastasin hakevani sen ja käänsin hänelle selkäni.

    • Tässä tarinassa on ei-autoritaarinen normaali työntekijä ja kuinka minä erotan normaalin autoritaarisesta

      Soitin hyvinvointialueen kirjaamoon ja kysyin missä 5 pv sitten lähettämäni keskustelupyyntö johtavalle lastensuojelutyöntekijälle on.

      Sitä ei oltu ohjattu, koska hän sanoi jutelleensa minun kanssani viimeksi. Se pitää nimetä "oikaisupyynnöksi"

      Kysyin naiselta tomeraan sävyyn, siis luuletko, että sinä voit jättää vastaamatta? Olisit voinut vastata ei lähetetä. Luuletko, että en ymmärrä mitä lähetän? Nyt haon valitusaikaan on enää viikko ja sitä ennen pitäisi saada vastaus.

      Hänen sävynsä laski ja hän kielsi luulevansa sellaista. Hän puhui rationaalisesti ja pohtivasti.

      Kiitos

      • Laskin oman sävyni ja jatkoin keskustelua.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Laskin oman sävyni ja jatkoin keskustelua.

        ja lupasin lähettää sen uudelleen uudella otsikolla. Hän myöntyi.


    • Menin hampurilaisravintolaan, näytin numeroa ja odotin tiskin edessä. Myyjä kysyi kaukaa mikä numero. Näytin numeroa ja hän haki sen. Painoin reittiä näkyviin puhelimesta ja myyjä laittoi paketit tiskille. Hän yritti herättää huomioni katsomalla minua suoraan. Katsoin puhelintani ja jatkoin painelia. Hän sanoi numeron ääneen ja tässä nämä ovat. Tein virheen, etten huomioinut käskevää upseeria ravintolan tiskillä ja hän närkästyi. En katsonut häntä ja aloin liikkumaan. Hän katseli sitä ja odotti katsekontaktia. Normaali ihminen laittaa ne pöydälle ja antaa kuljettajan lukea itse onko tilaus oikea. Niin puolessa ravintoloissa tehdään. Toisessa puoliskossa tehdään sosiaalinen arvojärjestys ja opetetaan kuljettajaa tarkastamaan tilaus ja vastaamaan kun puhutellaan.

    • Anonyymi

      Lapset ei osaa myydä ajatuksiaan pienenä.

    • Ravintola "Do you know how to speak?"

      Minä "I don't have to, here's the number"

      Hankkija: If the feedbacks will continue, we are unfortunately forced to re-evaluate our partnership with you.

      • Anonyymi

        Haha!


      • Anonyymi

        Teemulla hankala paikka kun et olekaan auktoriteetti?


    • Sanoin ravintolassa suomeksi kaksytkolme ja kakskytbeljä. mamu sanoi vihaisesti päätä heilutellen ja silmiä siristellen englanniksi what? Hän sanoi ettei ole vielä valmis englanniksi. Hän oli vihainen, että kuljettajana en tehnyt niin kuin hän odottaa. Sitten hän antoi valmiit ja kysyi uudelleen what number? 23? toistin suomeksi kaksi kertaa kovaa ja selvästi. Hän sanoi sorry you have to speak english i dont understand. sanoi, ei koska tämä on suomi. sitten sanoi ne englanniksi. Tämän takia näytin vain numerot suurennettuna, koska minun ei täydy nöyristellä asiakaspalvelijaa

      • sitten sanoin ne englanniksi. hymyilin ylikohteliaasti kun otin 23 ja 23 hänen kädestään.. Hän sanoi thank you. Tämän takia näytin välillä vain numerot suurennettuna, koska minun ei täydy nöyristellä asiakaspalvelijaa


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        sitten sanoin ne englanniksi. hymyilin ylikohteliaasti kun otin 23 ja 23 hänen kädestään.. Hän sanoi thank you. Tämän takia näytin välillä vain numerot suurennettuna, koska minun ei täydy nöyristellä asiakaspalvelijaa

        hän kiitti minua siitä, että luovutin ylpeyteni ja annoin hänen olla auktoriteettini ja ohjailla tapaani noutaa tilaukset häneltä


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        hän kiitti minua siitä, että luovutin ylpeyteni ja annoin hänen olla auktoriteettini ja ohjailla tapaani noutaa tilaukset häneltä

        Hän ymmärsi numerot jo silloin suomeksi, kun vastasi eivät valmiit. Hänestä suomi on vähän vaikeaa eikä hänen täydy yrittää alemman kuljettajan takia. minun pitää siis puhua vain englantia ravintoloissa


      • Anonyymi

        Tää on kieltämättä ärsyttävää kun nyky-Suomi on täynnä ulkomaisia työntekijöitä joita ei kiinnosta opetella kieltä mutta kotimaiset työntekijät eivät saa töitä!


    • Anonyymi

      Menin hampurilaisravintolaan. Odotin rauhassa sopivaa hetkeä, kun tyttö oli lähekkä ja sanoin kovaa ja selkeästi kasikolme. hän sanoi joo tää on tulossa. istuin pöytään ja nostin jalat penkille (ei kengät). Hän herätti huomioni huutamalla foodora! Katsoin häntä. Tää on valmis! Tilaus ei ollut vielä tiskillä. Hän pyöritteli silmiään, kun jäin istumaan. Nyökyttelin päätäni ja nousin vasta kun hän nosti me sinne pyöritellen lisää. Hänestä minun pitää totella kutsua. Minusta en halua seistä siellä kun se ei ole tiskillä. pakkasin sen ja Sanoin kiitos. Hän vastasi itseriittoisella sävyllä kiitos

    • Menin hampurilaisravintolaan. Odotin rauhassa sopivaa hetkeä, kun tyttö oli lähekkä ja sanoin kovaa ja selkeästi kasikolme. hän sanoi joo tää on tulossa. istuin pöytään ja nostin jalat penkille (ei kengät). Hän herätti huomioni huutamalla foodora! Katsoin häntä. Tää on valmis! Tilaus ei ollut vielä tiskillä. Hän pyöritteli silmiään, kun jäin istumaan. Nyökyttelin päätäni ja nousin vasta kun hän nosti me sinne pyöritellen lisää. Hänestä minun pitää totella kutsua. Minusta en halua seistä siellä kun se ei ole tiskillä. pakkasin sen ja Sanoin kiitos. Hän vastasi itseriittoisella sävyllä kiitos

    • Menin ravintolaan ja sanoin kovaa ja selkeästi suomalaiselle tytölle 83. Hän sanoi poispäin kääntyen yhdentekevästi ei oo valmiiiis.

      Tulin myöhemmin ja hän osoitti hyllylle, joo, se on valmis. menin ottamaan sitä ja hän sanoi, vai onko. Mikä numero sul on?

      Toistin kovaa ja selvästi 83.

      Hän oli vihainen, koska en näyttänyt numeroa. Toisaalta hän halusi minun sanovan numeron siten, että katson silmiin ja hän nyökkää ja minä nyökkään niin kuin rituaali. 83, joo? 83. Se ei todista, että minun numeroni todella on se ja vain näyttämällä sen todistaa. Nyt taas sanon siksi, että minulle suututtiin siitä, että en puhu.

      • Anonyymi

        Huutista.


    • Menin ravintolaan, jossa myyjä puhui englantia. sanoin suomeksi numeron kovaa ja selvästi. Hän luki sen pussista englanniksi. Toistin suomeksi. hän pyysi minua englanniksi lukemaan pussin ja nyökytti päätään, yes? Otin pussin ja laitoin sen laukkuun. Katsoin häntä silmiin samalla kun toisin suomeksi numeron. Hän halusi opettaa minua tuntematonta kuskia tarkastamaan numerot eikä uskonut sitä, kun sanoin sen. hän oletettavasti osaa ainakin numerot suomeksi. olisi helpompaa, jos hän vain laittaisi sen pöydälle, eikä yrittää kulttuurinvälistä koulutusta.

      • Anonyymi

        Miksi teet noin ravintoloissa? Mikset vaan hoida hommia normaalisti ja sujuvasti? Yrität selvästi todistaa jotain kummallista teoriaasi, mutta se ei palvele mitään rationaalista etua. Jos tiedät millä tavalla transaktio sujuu nopeiten, ei ole mitään syytä heittää kapuloita rattaisiin henkilökohtaisten teorioiden tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi teet noin ravintoloissa? Mikset vaan hoida hommia normaalisti ja sujuvasti? Yrität selvästi todistaa jotain kummallista teoriaasi, mutta se ei palvele mitään rationaalista etua. Jos tiedät millä tavalla transaktio sujuu nopeiten, ei ole mitään syytä heittää kapuloita rattaisiin henkilökohtaisten teorioiden tähden.

        Et nyt ymmärrä. Aloittaja on yksi merkittävimmistä nykyajan sosiologeista, joka on omistanut elämänsä arkipäiväisten sosiaalisten tilanteiden valtadynamiikka-analyysille.

        Hänen empiirinen tutkimusmetodinsa luonnollisesti vaikuttaa asiaan perehtymättömien silmissä antisosiaaliselta käytökseltä, mutta todellisuudessa toiminta on tarkkaan harkittua: sosiaalisessa sfäärissä on sellaisia kätkettyjä rakenteita ja kirjoittamattomia sääntöjä, jotka tulevat esiin vain käyttäytymällä 24/7 kuin sosiopaatti ja jäätävä ihmisperse.

        Tällainen merkittävä tieteellinen työ on toki vaatinut suuria uhrauksia. Teorian muodostamiseksi on täytynyt hankkia potkut lukuisista yliopistoista, työpaikoista, poliittisista puolueista, harrastusryhmistä ja muista sosiaalisista yhteisöstä, ajautua riitoihin kaikkien mahdollisten ihmisten ja instanssien kanssa, elellä poikuus tallella yli kolmekymppiseksi ja lopulta perheen perustamisen jälkeen päätyä melko nopeasti avioeroon ja menettää lapsensa huostaanoton seurauksena. Tämä kaikki on kuitenkin ollut sen arvoista, sillä se viimeistään on osoittanut, että hän on oikeassa ja kaikki muut väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ymmärrä. Aloittaja on yksi merkittävimmistä nykyajan sosiologeista, joka on omistanut elämänsä arkipäiväisten sosiaalisten tilanteiden valtadynamiikka-analyysille.

        Hänen empiirinen tutkimusmetodinsa luonnollisesti vaikuttaa asiaan perehtymättömien silmissä antisosiaaliselta käytökseltä, mutta todellisuudessa toiminta on tarkkaan harkittua: sosiaalisessa sfäärissä on sellaisia kätkettyjä rakenteita ja kirjoittamattomia sääntöjä, jotka tulevat esiin vain käyttäytymällä 24/7 kuin sosiopaatti ja jäätävä ihmisperse.

        Tällainen merkittävä tieteellinen työ on toki vaatinut suuria uhrauksia. Teorian muodostamiseksi on täytynyt hankkia potkut lukuisista yliopistoista, työpaikoista, poliittisista puolueista, harrastusryhmistä ja muista sosiaalisista yhteisöstä, ajautua riitoihin kaikkien mahdollisten ihmisten ja instanssien kanssa, elellä poikuus tallella yli kolmekymppiseksi ja lopulta perheen perustamisen jälkeen päätyä melko nopeasti avioeroon ja menettää lapsensa huostaanoton seurauksena. Tämä kaikki on kuitenkin ollut sen arvoista, sillä se viimeistään on osoittanut, että hän on oikeassa ja kaikki muut väärässä.

        Tärkeintä ei ole onnellinen elämä, vaan se että kuolinvuoteella voi ajatella olleensa oikeassa.
        Teemu on sankarin tavoin uhrannut kaiken todistaakseen että yhteiskunta kiusaa häntä. Mutta jollain paradoksaalisella tavalla tuntuu siltä kuin Teemu haluaisi että häntä kiusataan, jotta hän voisi sanoa että häntä kiusataan.
        En vielä täysin ymmärrä teemuilua, mutta eiköhän tästä joku kirja/manifesti vielä tule.


    • Nyt kun sanon 87 kovaa ja selvästi, pari ravintolaa on jo alkanut nipottamaan niistä alkunumeroista: 8587? 2387? Näytä numero. Niillä ei ole mitää merkitystä tilauksen tunnistuksen kannalta, mutta he tekevät sen auktoriteettinsa pönkittämiseksi. Kun tulin tänne pikkukaupungista, sanoin vain yhden numeron 7. Siitä tuli paljon ongelmia ravintolan työntekijöiden kanssa. Silti puolet ravintoloista laittavat tilauksen pöydälle ilman typerää valeauktoriteettia. Nyt kolmas ravintola meni sekaisin, että 8587 oli kaksi tilausta eikä sitä, että sanoin koko numeron

      • Eli mikä tahansa älytön tekosyy on totuus, kun työntekijä sanoo sen oman auktoriteettinsa kohottamiseksi. Niin lastensuojelun sosiaalityöntekijätkin tekevät!


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Eli mikä tahansa älytön tekosyy on totuus, kun työntekijä sanoo sen oman auktoriteettinsa kohottamiseksi. Niin lastensuojelun sosiaalityöntekijätkin tekevät!

        Miten mäkkäri ja lastensuojelun työntekijät liittyvät toisiinsa. Onko niillä meneillään joku salaliitto Preemeä vastaan. *James Bond musiikki*


    • Pyysin K Supermarketista pikkusiipiä.

      Mitä pikkusiipiä?

      Kanaa.

      Voitko kuvailla vähän?

      Pieniä. Hän käveli näyttämään jääkaappituotteita ja seisoin paikallani. Sanoin Hornetteja

      . Täällä on hornetteja.


      Sanoin lämmitettyjä ja osoitin tiskille.

      Hän sanoi, siinä on kala.

      Osoitin oikeaan suuntaan ja siirsin kättäni hieman kanaan päin. Tuolla on kana.

      Hän sanoi niin on.

      Jatkoin selittämistä, että jotkut kaupat olettavat, että ihmiset haluavat syödä perinteisesti isoja kanansiipiä. Minä sanon teille, että hankkikaa niitä pieniä, niin minä syön niitä.

      Mies sanoi, että ne ovat ravintolaa varten.

      Nauroin miehelle ja sanoin, eli supermarketistä ei saa ostaa pikkusiipiä.

      Hän sanoi ei niin.

      Kävelin pois

      • Sitten käveli ravintolaan ostamaan lämmitettyjä hornetteja. Eiku Prismaan.

        Miehen kasvoilta näkyi alussa kuinka hän oli hetken hiljaa, siristi silmiään ja päätti miten minua kohtaan tulee käyttää auktoriteettia asiakastoiveen vastaanottamisen sijaan. Tärkeää suomalaisen tyrannin kohtaamisessa on se, ettei tee mitään väärää, jonka hån voi kääntää narratiiviksi palvelua vastaan "hän käyttäytyi epäasiallisesti". Korotin vähän ääntäni loppua kohden, joka altistaa hänen taktiselle narratiiville minua vastaan. Toisaalta voitin hänet seisoessani paikallani pojan juoksutuksen sijaan, tietäessäni lämmitetyn kanan sijainnin kalaksi luulemisen sijaan ja saadessani hänet sanomaan typerästi "ne on ravintolaa varten". Mikä ääliö


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Sitten käveli ravintolaan ostamaan lämmitettyjä hornetteja. Eiku Prismaan.

        Miehen kasvoilta näkyi alussa kuinka hän oli hetken hiljaa, siristi silmiään ja päätti miten minua kohtaan tulee käyttää auktoriteettia asiakastoiveen vastaanottamisen sijaan. Tärkeää suomalaisen tyrannin kohtaamisessa on se, ettei tee mitään väärää, jonka hån voi kääntää narratiiviksi palvelua vastaan "hän käyttäytyi epäasiallisesti". Korotin vähän ääntäni loppua kohden, joka altistaa hänen taktiselle narratiiville minua vastaan. Toisaalta voitin hänet seisoessani paikallani pojan juoksutuksen sijaan, tietäessäni lämmitetyn kanan sijainnin kalaksi luulemisen sijaan ja saadessani hänet sanomaan typerästi "ne on ravintolaa varten". Mikä ääliö

        Mitä ihmeen pikkusiipiä ja hornetteja? Ei lihatiskiltä saa kanansiipiä kun rintapaloja ja koipia.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Sitten käveli ravintolaan ostamaan lämmitettyjä hornetteja. Eiku Prismaan.

        Miehen kasvoilta näkyi alussa kuinka hän oli hetken hiljaa, siristi silmiään ja päätti miten minua kohtaan tulee käyttää auktoriteettia asiakastoiveen vastaanottamisen sijaan. Tärkeää suomalaisen tyrannin kohtaamisessa on se, ettei tee mitään väärää, jonka hån voi kääntää narratiiviksi palvelua vastaan "hän käyttäytyi epäasiallisesti". Korotin vähän ääntäni loppua kohden, joka altistaa hänen taktiselle narratiiville minua vastaan. Toisaalta voitin hänet seisoessani paikallani pojan juoksutuksen sijaan, tietäessäni lämmitetyn kanan sijainnin kalaksi luulemisen sijaan ja saadessani hänet sanomaan typerästi "ne on ravintolaa varten". Mikä ääliö

        "Toisaalta voitin hänet seisoessani paikallani pojan juoksutuksen sijaan, tietäessäni lämmitetyn kanan sijainnin kalaksi luulemisen sijaan ja saadessani hänet sanomaan typerästi "ne on ravintolaa varten". Mikä ääliö"

        Miksiköhän sinua sanotaan kehitysvammaiseksi...


    • Kannoin lämpölaukkua rivitalon parkkipaikalla. Yhdestä talosta tullut isoperseinen nelikymppinen naisautokraatti puhutteli minua.

      ei meille oo tilattu ruokaa.

      Minun olisi pitänyt ohittaa hänet ja saada hänet kiroamaan minua selkäni takana. Olisin kävellyt hänen kotioveaan kohti ja oppinut ymmärtämään rivitalon asemakaava.

      Tein virheen siinä, että aloin neuvottelemaan sivullisen ohikulkijan kanssa ja samalla tunnustin alemman roolin.

      Pysähdyin ja kysyin D?

      Ne on tuossa alhaalla.

      Kävelin sinne ja kysyin kävellessäni onko tuolla vain F (näin sen lampusta).

      Ei vastausta tai "mhmh".

      • Anonyymi

        Haha!


    • Anonyymi
    • Jätin soittopyynnön toimihenkilöiden verohallinnon palvelunumeroon ja saadessani takaisin soittopyynnön aloitin puheeni rennosti "joo, mä on maksanu ton" ja sitten keskeytin lauseen ja sanoin "otaksä mun henkkarin"?

      Tyttö sanoi, no niin, ja MITÄ asia koskee.

      Kerroin, että en ensin löytänyt maksulinkkiä alville, mutta se olikin maksa oma-aloitteisia veroja alla.

      Tyttö kysyi "onko sinulla... siis jotain sellaista, että haluat neuvontaa sen maksamiseen?

      Vastasin, että no kun jätin soittopyynnön ennen kuin löysin maksulinkin.

      Tyttö sanoi "eikö sinulla siis olekaan mitään asiaa tänne"?

      Vastasin tylysti, että mitä jos minä sanon niin, että olen jo löytänyt maksulinkin, niin mitä sinä luulet!?

      Tyttö vastasi, "niin?"

      Vastasin niin ja paiskasin luurin korvaan.

      Hän yritti opettaa minua asioimaan ja puhumaan muodollisesti niin kuin auktoriteetti sen sijaan, että hän seuraisi juttua ja olisi esimerkiksi iloinen siitä, että asiakkaan asia on ratkennut.

      • Anonyymi

        Nykyään asiakaspalvelupuhelimet ovat ruuhkautuneet. Älä soittele sinne tyhjänpäiväisiä soittoja jos ongelmasi on jo ratkennut. Joku toinen jonottaa linjoilla oikean ongelman kanssa.


    • Menin raflaan hakemaan toisen kerran samaa tilausta. Sanoin kovaa ja selkeästi 19. Edellisellä kerralla mies luetteli koko neljän numeron sarjan suomeksi ja sitten sanoi, ettei ymmärrä minua. Toistelin 19 pari kertaa. Hän laittoi kuitin naamalleni ja sanoi 19? pyytäen minua nyökkäämään.

      Odotteli sitä ja nainen soitti yhtiölle. Minulle hän selitteli tarkkaan, että syytä tuplatilauksen selvitellään yhtiöllä.

      Vastasin auktoriteettia väistäen, että "minä olen vain kuski". Samoin väistän sitä sanomalla sotilaallisesti vain yhtiön ja numeron tai näytän suurennetun numeron. Nyt minut on alistettu puhumaan, jolloin olen enemmän altis kaikille auktoriteettieleille.

      Tilaus tehtiin valmiiksi, ja menin valmiiksi miehen naaman eteen tiskille. Hän laittoi pussin pöydälle. Hänelle on tärkeää, että me kuskit emme vie väärää tilausta, joten odotin sitä, että hän antaa pussin minulle. Sitten hän sanoi syyttävään sävyyn pompaten takaisin pussin luo, hei! Tein virheen, kun en ottanut pussia ilman lupaa. Pussissa ei myöskään lukenut numeroa. Otin pussin, jolloin mies teki tupla-alistuseleen.

      Hän sanoi 19?

      Käännyin ja sanoin kovaa ja selkeästi yhtiön nimen ja 19.

      Auktoriteettia ärsyttää auktoriteetin väistöeleeni eikä niin, että hän halusi varmistaa minun ottavan oikean tilauksen. Numeron sanominen oli TEKOSYY, joka näennäisesti on perusteltu, mutta sen toiminto ja hänen auktoriteettinsa.

      • Anonyymi

        HAHA!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Alistettu puhumaan? Jos haluat saada alustatalouskonglomeraatilta palkkioeurosi, toimit kuten normaali ihminen, eli vuorovaikutat tarvittaessa juuri niin paljon, kuin ravintola sinulta vaatii. Ravintola ei palvele sinua, se palvelee asiakasta, jonka tilauksen olet kuitannut hoitavasi, näin sinulla ei enää ole päätösvaltaa, vaan hoidat asioinnin, koska sinun on pakko. Viet purilaiset niitä odottavalle maksajaöle, koska sinun on pakko.

        Sinä et ole asiakas. Sinun on pakko.


      • Anonyymi

        Olisi kyllä majtavaa seurata lasiruudun takaa, kun samaan huoneeseen laitettaisiin kaksi kappaletta tätä aloittajaa, huutaen toisilleen huutamisesta, käskemisestä ja alistamisesta 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kyllä majtavaa seurata lasiruudun takaa, kun samaan huoneeseen laitettaisiin kaksi kappaletta tätä aloittajaa, huutaen toisilleen huutamisesta, käskemisestä ja alistamisesta 😂

        Aloittajia on onneksi vain yksi kappale maailmassa. Jollakin ihmeen kaupalla hän onnistui kyllä lisääntymään, mutta yhteiskunta sentään piti huolen huostaanoton keinoin siitä, ettei hän saa kasvattaa lastaan omalla esimerkillään kaltaisekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajia on onneksi vain yksi kappale maailmassa. Jollakin ihmeen kaupalla hän onnistui kyllä lisääntymään, mutta yhteiskunta sentään piti huolen huostaanoton keinoin siitä, ettei hän saa kasvattaa lastaan omalla esimerkillään kaltaisekseen.

        Mielestäni Teemun pitäisi saada kasvattaa Toivo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Teemun pitäisi saada kasvattaa Toivo.

        Miksi? Eikö lapsen ole parempi oppia sosiaalisia taitoja joltakin sellaiselta, jolle esim. ruokakaupassa asiointi tai virastoon soittaminen ei ole loputonta valtataistelua, jonka kiemuroiden mutkikkuus saisi George R. R. Martininkin kadehtimaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Eikö lapsen ole parempi oppia sosiaalisia taitoja joltakin sellaiselta, jolle esim. ruokakaupassa asiointi tai virastoon soittaminen ei ole loputonta valtataistelua, jonka kiemuroiden mutkikkuus saisi George R. R. Martininkin kadehtimaan?

        Olisi Hitler-tasoista fasismia rajoittaa lisääntyminen vain heille jotka todetaan "normoiksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi Hitler-tasoista fasismia rajoittaa lisääntyminen vain heille jotka todetaan "normoiksi".

        Ei tässä lisääntymistä ollakaan kieltämässä vaan kasvattamista. Yhteiskunnalla on velvollisuus ja sillä tulee olla oikeus puuttua sellaiseen kasvattamiseen, jonka seurauksena lapsesta ei tule yhteiskuntakelpoista.

        Miettikää nyt vaikka sitä, millainen koulutaival sellaisella lapsella olisi edessä, joka olisi ikävuosina 0-6 oppinut kaikki käyttäytymismallinsa ja sosiaalisen vuorovaikutuksen taitonsa aloittajalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi Hitler-tasoista fasismia rajoittaa lisääntyminen vain heille jotka todetaan "normoiksi".

        Väärin. Se olisi eugeniikkaa, siinä ei tapeta epäkelpoja, kuten hitlerin fasismissa. Eugeniikkaa on harjoitettu varsin laajasti valistuneissa yhteiskunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Se olisi eugeniikkaa, siinä ei tapeta epäkelpoja, kuten hitlerin fasismissa. Eugeniikkaa on harjoitettu varsin laajasti valistuneissa yhteiskunnissa.

        Itselläni on älykkyysosamäärä 138 ja tutkinto fysiikasta. Olen hieman aloittajan kaltainen ihminen.
        "Normaalit" ihmiset eli "normot" ovat älykkyysosamäärältään satasen pintaan. Ei juuri kummoista ajattelukykyä, kaikki vedetään tunteella ja opituilla käytösmalleilla maaliin. Juhannusta juhlitaan eikä tiedetä miksi. Minusta on erittäin pelottava ajatus, että kaltaiseni älyköt alistetaan yhteiskunnassa koska normojen äo ei riitä ymmärtämään meitä. Jopa lisääntyminen tai lapsen kasvatus halutaan kieltää, koska logiikkaamme ei ymmärretä.
        Meillä on valloillaan maailma, missä tyhmä enemmistö määrää. He säätävät, mikä on normaalia ja toivottua. He säätävät käytösmallit ja normit sosiaaliselle kanssakäynnille. He ovat määritelleet, mikä on "normaalia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on älykkyysosamäärä 138 ja tutkinto fysiikasta. Olen hieman aloittajan kaltainen ihminen.
        "Normaalit" ihmiset eli "normot" ovat älykkyysosamäärältään satasen pintaan. Ei juuri kummoista ajattelukykyä, kaikki vedetään tunteella ja opituilla käytösmalleilla maaliin. Juhannusta juhlitaan eikä tiedetä miksi. Minusta on erittäin pelottava ajatus, että kaltaiseni älyköt alistetaan yhteiskunnassa koska normojen äo ei riitä ymmärtämään meitä. Jopa lisääntyminen tai lapsen kasvatus halutaan kieltää, koska logiikkaamme ei ymmärretä.
        Meillä on valloillaan maailma, missä tyhmä enemmistö määrää. He säätävät, mikä on normaalia ja toivottua. He säätävät käytösmallit ja normit sosiaaliselle kanssakäynnille. He ovat määritelleet, mikä on "normaalia".

        Luulisi noin korkealla älykkyysosamäärällä tajuavan senkin, että arkipäiväisissä tilanteissa ne opitut käytösmallit ja normaali ja odotusarvoinen käytös ovat suotavia ennen kaikkea siksi, että ne helpottavat kaikkien elämää, vaikka se nyt vähän NPC-toiminnalta näyttäisikin. Onhan se tietenkin älykästä nähdä roolien taakse ja kyetä reflektoimaan asetelmia, mutta käytännössä varsin harva sosiaalista kanssakäymistä vaativa asia sujuisi millään tavalla, jos jokainen heittäytyisi uniikiksi lumihiutaleeksi ja alkaisi sooloilla normeista piittaamatta.

        Toimimalla ympäristön odotusten mukaisesti jokin kaupassa käyminen tai tilauksen noutaminen ei ole mikään valtapeli, jossa jokaisen osapuolen rooli tulisi erikseen selvittää joka kerta uudestaan, vaan hetkessä hoidettu rutiini. Tilanteisiin mukautuminen on todellista älykkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on älykkyysosamäärä 138 ja tutkinto fysiikasta. Olen hieman aloittajan kaltainen ihminen.
        "Normaalit" ihmiset eli "normot" ovat älykkyysosamäärältään satasen pintaan. Ei juuri kummoista ajattelukykyä, kaikki vedetään tunteella ja opituilla käytösmalleilla maaliin. Juhannusta juhlitaan eikä tiedetä miksi. Minusta on erittäin pelottava ajatus, että kaltaiseni älyköt alistetaan yhteiskunnassa koska normojen äo ei riitä ymmärtämään meitä. Jopa lisääntyminen tai lapsen kasvatus halutaan kieltää, koska logiikkaamme ei ymmärretä.
        Meillä on valloillaan maailma, missä tyhmä enemmistö määrää. He säätävät, mikä on normaalia ja toivottua. He säätävät käytösmallit ja normit sosiaaliselle kanssakäynnille. He ovat määritelleet, mikä on "normaalia".

        Onko se älykkyyttä että näännyttää urheilijan dieetillä kasvavaa lasta?


    • Ravintolatyöntekijä tylytti minua, kun sanoin kolmannen kerran kaksi numeroa kovaa ja selvästi. Hän sanoi keittiön ja asiakkaiden kuullen kovaa "tää on jo kolmas kerta, kun sanot sen. Ei se auta yhtään, et sä sä sanot sen vielä".

      Ekalla ja tokalla kerralla sain vastauksen "sori niissä menee vielä vähän". Niiden välillä oli 8 minuuttia. En vihjannut olevani vihainen tai hoputtavani. Puhuin kuitenkin päälle numerot, kun hänen kaverinsa yritti kysyä minulta "onko sinulla nämä...". He toimivat epäpätevästi ja silloin minä vain nyökkäilen. Väistän sitä auktoriteettia sanomalla ne nyt sotilaallisen selvästi.

      Olisi pitänyt vastata "mistä me tiedämme, että ravintolan väki kuulee numerot eikä kysy uudelleen ja uudelleen", mutta olisin saanut potkut.

      Mies siis tylytti minua auktoriteettinsa perustamiseksi, kun olin puhunut päälle ja sehän sopii kokki-kuljettaja -arvojärjestykseen

      • Siispä teeskentelin alamaista ja vastasin "ei auta. Anteeksi herra". Seisoin kuitenkin selkä suorana ja vihjasin, etten ole hänen työntekijänsä


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Siispä teeskentelin alamaista ja vastasin "ei auta. Anteeksi herra". Seisoin kuitenkin selkä suorana ja vihjasin, etten ole hänen työntekijänsä

        Et ole työsuhteessa ravintolaan, se on totta. Et myöskään ravintolan asiakas, vaan alustatalouden välittämä koneiston osa, joka kantaa hampurilaisia.

        Oivallat kuitenkin jo pieniä asioita elämästä tuossa ylemmässä; aukomalla päätä ravintolassa, alustatalous vaihtaa koneiston osan sellaiseen, joka kykenee toimimaan osana koneistoa ja "saat potkut".

        Ravintola on alustatalousyhtiön asiakas, et sinä. Sinä palvelet ravintolaa.


      • Anonyymi

        Käykö tätä joka ikinen päivä?


      • Anonyymi

        Päälle puhuminen kovaan ääneen kyllä normi elämässä ymmärretään vihaiseksi ja hoputtavaksi, tarkoitit sitä tai et. Muut eivät kykene lukemaan ajatuksiasi ja lisäksi sosiaaliset taitosi vaikuttavat olevan todella ruosteessa.


    • Menin aasialaiseen raflaan, jossa pari parikymppistä likkaa arvostelivat minua siitä, että otin pöydälle jätetyn 154n. Piilossa oli 184, joka oli oikea. Hän sanoi, että voisin kysyä. Vastasin, että tuo vitonen on liian lähellä kasia kirjoitettuna ja että siitä voi olettaa väärin. Hän nyrpisti nokkaavansa toiselle. Mitäs jätti tiskille, jos haluaa kuskin kysyvän onko oikea numero. Olisi pitänyt sanoa meidätkin on opetettu lukemaan. Kaveri sanoi nopeasti it's okay. thank you. buy. Lähdin menee tilauksen kanssa. Saan varmaan potkut.

      • Anonyymi

        Vitun klovni yritä nyt pitää työpaikkasi edes pari viikkoa, onko se niin vaikeaa?


    • Thaimaalainen tarjoilija pääsi vihjaamaan, etten osaa katsoa numeroa yleensä. Normaali ihminen sanoisi "ei ollut se numero. Kokeile uudelleen". Menin seisomaan autoritatiivisesti tiskin edustalle. Sanoin vähän ohuella äänellä firman nimen ja numeron.

      Hän kysyi autoritatiivisesti firman nimeä. Vitt...

      Sanoin firman nimen ja numeron 21. uudelleen vähän ohuemmalla äänellä.

      Hän löysi virheen ja sanoi "täällä on 261! Ne pitää lukea oikein". Otin tilauksen ja poistuin. sanoin hiljaa itsekseni puoliksi ovesta ulkona asshole.

    • Menin seisomaan ihan tiskin eteen ja odotin sitä, että minut noteerataan. Arabimies sanoi "two orrrder?"

      Katsoin naista, jolle mies vinkkasi ottaa tilaus esiin. Ohitin siis miehen two order kysymyksen kokonaan.

      Sanoin kovaa ja kuuluvasti firman nimen ja 32 ja 33. Sain pussit ja pakkasin ne.

      Tällä kertaa torjuin tyhmän auktoriteetin.

      • Anonyymi

        Minä tilasin eilen Finnoon Mäkkäristä etkä sinä tuonut ruokaa vaan joku toinen. Miksi?


    • Anonyymi

      Menin hakemaan tilausta hanpurilaisravintolasta. En tiennyt tilausnumeroa eikä se minua kiinnostanut. Seisoin kassalla hymyillen ja tuijottaen tyhjyyteen. Kassaneidit kyselivät mitä teen siinä. Kieltäydyin alistumasta auktoriteettien fasismille. Lain mukaan saan seistä siinä. Minä otan kontaktin kun itse haluan! Kysyin missä vtussa tilaukseni on. Annoin kassaneidille kolme arvausta mikä numeroni on. Hän arvasi väärin. Sanoin hiljaa itsekseni ”huora” ja kävelin takaperin ulos ravintolasta, edelleen hymyillen koska minä en alistu kiusaamiselle enää. Vedin myös asiakkaat mukaan valtataisteluun ja pyydän heidät todistajiksi jos saan potkut.

    • Menin arabikebabbilaan ja kävin läpi pöydälle laitettuja pusseja. Etsin nro 73. Myyjä keskeytti minut aksenttisella suomella.

      "Mikä sun numero on"

      Näin hän sai olla vallassa.

      Sanoin kovaa ja kuuluvasti 73 ja lopetin koskemasta pusseihin ja menin seisomaan tiskin eteen. Tämä oli virhe ja se ärsytti miestä.

      Hän sanoi silmiä siristäen ja ääntä laskien "mikä 73. Ei meillä ole täällä kato firman nimeä"

      Eli ensin hän esti minua katsomasta numeroita itse ja sitten syytti minua lukutaidottomaksi saadakseen olla määrääjä.

      Sanoin joo ja juoksin naapuriin hakemaan 73.

      • Anonyymi

        HAHA!!!!!!!!!!


    • Odotin hampparipaikassa tiskin edustalla, kunnes joku noteeraa minut.

      Mikä numerrrro?

      Kovaa ja kuuluvasti firman nimi... neljä..... kolme!!

      Ei oo vielä valmis.

      Menin istumaan selkä tiskiin päin.

      Tilaus tuotiin ja myyjä piti kassia tiskin edustalla selkäni takana ja sanoi

      hei. Heiiiiii?

      Siinä oli välissä yksi sekunti aikaa reagoida. Näin hän pääsi auktoriteetin asemaan. Hän käytti sitä, että kuski hidastelee liian kauan verukkeena päästään siihen. Pätevä myyjä olisi sanonut firman nimi? Kassan edustalla oli muitakin, eikä hei riitä tunnistamaan ketä puhutellaan.

      Siksi autoritaarisen kokin mielestä kuskin pitäisi muka seistä siinä kasvot käskyjä vastaanottamassa, vaikka tilaus ei ole valmis.

      Nousin ylös, pakkasin sen ja poistuin. Kokki teeskenteli sanomalla "kitoooss"

      Jos en olisi osoittanut auktoriteettia sävyllänu numeroja sanoessa, hän olisi sanonut uudelleen auktoriteetin saamiseksi "mikä numerrrrro"?

      • Menin hakemaan kahta uutta tilausta samasta hampparipaikasta. Odotin.

        Tarjoilija kysyi onko sulla noi 91.... ja 92 molemmat?

        Keskeytin ja sanoin kovaa ja kuuluvasti 91... ja ... 92. Sain odottaa vielä.

        Sitten kun tulin ulkoa odottamaan sisään ja tyttö pakkasi ekaa, takaa tuli uusi tyttö, joka kysyi "onx sul noi molemmat"?

        Sanoin taas sanoin kovaa ja kuuluvasti 91... ja ... 92.

        Hän oli kuullut minut jo aiemmin samana päivänä ja ihmetteli sävyäni takakeittiössä. Nyt hän palautti vanhan asetelman, jossa henkilökunta kysyy epäselvästi numerot kuskilta ja kuski vastaa kysyttäessä. Hän käytti sitä, että kuskin pitää sanoa numerot, jos myyjä ei tiedä niitä tekosyynä saadakseen käskyttäjän roolin.

        Toinen tyttö antoi toisen pussin hänelle ja hän pakkasi toisen. Sain pussit ja lähdin.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Menin hakemaan kahta uutta tilausta samasta hampparipaikasta. Odotin.

        Tarjoilija kysyi onko sulla noi 91.... ja 92 molemmat?

        Keskeytin ja sanoin kovaa ja kuuluvasti 91... ja ... 92. Sain odottaa vielä.

        Sitten kun tulin ulkoa odottamaan sisään ja tyttö pakkasi ekaa, takaa tuli uusi tyttö, joka kysyi "onx sul noi molemmat"?

        Sanoin taas sanoin kovaa ja kuuluvasti 91... ja ... 92.

        Hän oli kuullut minut jo aiemmin samana päivänä ja ihmetteli sävyäni takakeittiössä. Nyt hän palautti vanhan asetelman, jossa henkilökunta kysyy epäselvästi numerot kuskilta ja kuski vastaa kysyttäessä. Hän käytti sitä, että kuskin pitää sanoa numerot, jos myyjä ei tiedä niitä tekosyynä saadakseen käskyttäjän roolin.

        Toinen tyttö antoi toisen pussin hänelle ja hän pakkasi toisen. Sain pussit ja lähdin.

        Hyvin pelattu tytöltä, sai käskyttäjän roolin, sinuun ansaitsemansa yliaseman ja sinä olit käskyläisenä pakotettu puhumaan käskettäessä.


      • Anonyymi

        Tai sitten hän vain halusi saada huomiosi. Muut eivät mieti tälläisiä valtataisteluja arkisissa ohimenevissä tilanteissa. Kiireisessä keittiössä ei riitä siihen aikaakaan töitä tehdessä, kun mielessä on jo seuraavan tilauksen valmistaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin pelattu tytöltä, sai käskyttäjän roolin, sinuun ansaitsemansa yliaseman ja sinä olit käskyläisenä pakotettu puhumaan käskettäessä.

        Teemu opiskeli ravintola-alaa joskus 19-vuotiaana. En muista tarkempia tietoja. Uskon että juuri tämän takia Teemulla on jotain hampaankolossa kun hän on nyt ravintola-alalla ruokakuskina eikä esim. kokkina. Hän kokee ottavansa "ylempiarvoisilta" ravintolatyöntekijöiltä käskyjä vastaan, mikä satuttaa hänen egoaan. Uskon että tilanteeseen vaikuttaa myös se, että Teemulla on valtava, piilevä stressi huostaanottokeissin takia ja tämä stressi purkautuu turhautumisena työelämässä.
        Joku päivä kaikki tämä Teemun turhautuminen räjähtää käsiin tavalla tai toisella. Niin paljon kuin nämä tarinat minua huvittavatkin, niin joku päivä räjähtää ja voimme vain toivoa että sivullisia on mahdollisimman vähän. Apuahan tämä kaipais.


    • Menin Prisman pikakassallle. Siinä seisoo pehmennetyllä seisoma-alustalla portinvartija, jota on opetettu varmistamaan jonon sujuva liikkuvuus sanomalla "tuolla on vapaa kassa". Hän kuitenkin keskeytti minut, kun katsoin jotain muuta ja jos en olisi vastannut, hän olisi toistanut vaatimuksen siirtyä. Jonossa ei ollut muita. Hän siis rankaisisi minua siitä, etten tottele häntä. Toinen portinvartijan tehtävä on estää myymälävarkaudet, joita tapahtuu helpommin pikakassan kuin miehitetyn kassan kautta. Varkaus onkin tekosyy sille, että hän ottaa autoritaarisen roolin vastaan. Muutenhan joku varas luulisi, ettei se haittaa?

      • Anonyymi

        Onko maailmassasi sellaista paikkaa tai tilannetta, jossa olisit oikeasti saanut olla tuo haaveilemasi auktoriteetti? Niinpä. Sellaista ei ole. Taitaa tuntua melko raskaalta taakalta kantaa näiden juttujesi perusteella.

        Olet päättänyt olla asioimatta ihmisten kanssa asiallisesti ja näin valinnut osaksesi ulkopuolisuuden. Foodora-hampurilaiskuski ei välttämättä ole se rooli yhteiskunnassa, joka toisi muutoksen asiaan. Viranomaisiinkin olet ilmeisimmin päässyt tutustumaan, niille vittuilu ei sinänsä kannata, kuten varmasti olet joutunut huomaamaan.

        Omia päätöksiä, itse kannettavat seuraukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maailmassasi sellaista paikkaa tai tilannetta, jossa olisit oikeasti saanut olla tuo haaveilemasi auktoriteetti? Niinpä. Sellaista ei ole. Taitaa tuntua melko raskaalta taakalta kantaa näiden juttujesi perusteella.

        Olet päättänyt olla asioimatta ihmisten kanssa asiallisesti ja näin valinnut osaksesi ulkopuolisuuden. Foodora-hampurilaiskuski ei välttämättä ole se rooli yhteiskunnassa, joka toisi muutoksen asiaan. Viranomaisiinkin olet ilmeisimmin päässyt tutustumaan, niille vittuilu ei sinänsä kannata, kuten varmasti olet joutunut huomaamaan.

        Omia päätöksiä, itse kannettavat seuraukset.

        Minä vietin 2 päivää Espoossa ja kävin jopa Finnoonlaaksontien Mäkkärissä ihan vain että näkisin jonkun näistä tilanteista livenä. Ruokakuskia lappasi sisään koko ajan mutta Teemuun en törmännyt.
        Harmittaa. Olen kateellinen niille ihmisille joiden työpäivää Teme piristää. Varmaan uskomaton kokemus kun pääsee olemaan se tyyppi jonka kanssa Teemu pelaa mentaalista teemu-shakkia.


    • Anonyymi

      Huvittuneisuudessa höpinä ja räminä täyttävät hyvän viihteen tunnusmerkistön.

    • Odotin pitsaa 15 min suomalaisessa pitseriassa. Kun tulin sisään olin muistavinani, että edellisillä kerroilla minua oli käsketty hakemaan pitsa keittiön luukulta. Sitten tein sen virheen ja maksutiskin tarjoilija sanoi "hei! täältä luukulta". sanoin numeron kovaa ja kuuluvasti ja jätin astumatta ihan keittiön tiskille, jonne oli esteetön pääsy, ehkä 2 m pöydästäni. Astuin puolen metrin päähän ja ojensin käteni ja kurotun nähdäkseni kuitin. Ravintolat yleensäkin suhtautuvat vainoharhaisesti koskemiseen, koska maahanmuuttajakollegani ovat vieneet vääriä tilauksia. Koskemisesta seuraa heti autoritaarisen henkilökunnan älähdys. nainen jatkoi "kato, täältä haetaan. Tuo on ravintolan henkilökunnan aluetta. Ole hyvä!!". Olisi pitänyt sanoa, että sinä olet varmaan tosi älykäs ja mahtava, kun osaat erottaa henkilökunnan ja asiakkaiden alueet. Normaali ihminen olisi antanut minun nostaa pitsat laukkuun keittiön luukulta ja pyytänyt, että "älä sitten mene tuonne, kun sinne ei saa päästää asiakkaita". Nyt hän vihjasi, että kato, kuskit ovat apinoita, joille pitää selittää huoneen ero. Ravintola-ala on niin kuin lastensuojeluala. Molemmissa käytetään valtaa

      • Kiersin maksutiskille ja toistin numeron kovaa ja selkeästi. En kiittänyt tästä kiusaamisesta. Näytin kieltäni kääntyessäni pois.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kiersin maksutiskille ja toistin numeron kovaa ja selkeästi. En kiittänyt tästä kiusaamisesta. Näytin kieltäni kääntyessäni pois.

        PREEME


    • Menin ostoskeskuksen parkkiin tarkoituksena ajaa sieltä ulos alle tunnin päästä. Myöhästyin 4 minuuttia ja maksoin 1.40€. Kysyin hintaa kerran, joka on eka tunti ilmainen. Menin infotiskille, jossa ei ollut ketään. En ollut varma miksi minua laskutettiin. Soitin intercomiin ja pyysin saada puhua jonkun kanssa parkkeeraamisesta kanssa. Nuori mies toisteli autoritaarista rutiinia "he ovat todennäköisesti muissa työtehtävissä" eikä suostunut keskustelemaan tapaamisesta. Sen sijaan hän sanoi robottimaisesti "voinko minä auttaa jotenkin". On totta, että hänen tehtävänsä on puhua parkkeeraamisesta, mutta yritin saada paremman hallinnan heidän auktoriteetin leikkimisestään ja saada aitoa keskustelua tapaamalla. Sanoin, että älä älä väittelemään kanssani. Hän toisti "mutta...". Seuraavaksi paikalle kutsuttaisiin tietty vartijat "aggressivisen" sävyn verukkeella, jolla hän vahvistaa sosiaalista rooliaan yläarvoisena. En kuitenkaan huutanut vaan kyseenalaistin sen. Paikalle tuli pysäköintifirman työntekijä ja sain kuulla ylittäneeni ajan 4 min. Aiemmin samassa hallissa ajoin portille tietämättä maksujuttua ja intercomissa nuori nainen töksäytti "olet ajanut maksulliseen halliin" ihan niin kuin olisin joko 1. varas tai 2 tyhmä. Auktoriteettini ei riittänyt maksusta kyselemiseen vaan sosiaalisesti normina oli hiljaa maksaminen

      • Autoritaarinen käytös on Max Weberiläisittäin sanktio rooliin liittyvän normin rikkomisesta. Parkkifirman työntekijät vain määrittelevät kuin diktaattori sen, mikä normi on. Sanktio on aggressiivisuutta, jonka tarkoitus on saada toiset tekemään jotain. He ovat aggressiivisia.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Autoritaarinen käytös on Max Weberiläisittäin sanktio rooliin liittyvän normin rikkomisesta. Parkkifirman työntekijät vain määrittelevät kuin diktaattori sen, mikä normi on. Sanktio on aggressiivisuutta, jonka tarkoitus on saada toiset tekemään jotain. He ovat aggressiivisia.

        samalla minä olen aggressiivinen heidän aggressiivisuuttaan vastaan, mutta he peittävät tekopyhästi omat virheensä


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        samalla minä olen aggressiivinen heidän aggressiivisuuttaan vastaan, mutta he peittävät tekopyhästi omat virheensä

        Hyvin he tosiaan peittävät omat virheensä, sillä kuvauksen perusteella mitään virhettä ei ollut. Parkkihallia käytettiin yli tunnin ajan ja toiselta tunnilta joutui maksamaan niin kuin kaikki muutkin. Asian selvittely ei välttämättä käynyt kaikkein sujuvimmin, mutta jopa yllättävänkin mutkattomasti ottaen huomioon asiakkaan poikkeuksellisen sosiaalisen kyvyttömyyden.


    • Nainen ja poika kävelivät Eirassa 20 metrin päässä. Pykäköin risteävän kadun jalkakäytävälle tilauksen toimituksen ajaksi j käytin hätävilkkua ja palatessani näin heidät. Rullasin hitaasti alas jalkakäytävää 20 m päässä oleva risteystä kohti mennäkseni pois heidän altaan. parkkiruudussa oli lumikasa, autoja ja vältin porttialueen. Nainen käveli niin kuin nopeasti kuin hän olisi kävellyt, jos en olisi ajanut alas mäkeä. Hän käveli auton sivuun kouluttaakseen minua. Normaali ihminen olisi odottanut. Hän koputti sivuikkunaani ja ignoorasin hänet. Tööttäsin lyhyesti päästyäni autotien puolelle. Hän iski autoani kädellä. Avasin ikkunan ja sanoin, älä lyö autoani. hän sanoi "ei siinä saa ajaa". sanoin "löitkö sinä sitä autoa, löitkö?!". Hän katsoi alas itsevarmasti. Ajoin pois.

      Vähän sama kuin liikenneympyrässä pysähtyjät siksi, että toinen ajaa vähän liian kovaa ympyrää kohti.

      • Anonyymi

        No älä Preemu aja jalkakäytävällä...


    • Menin japskifasistien ravintolaan, jossa oli töissä kaksi kuusikymppistä. Sanoin kaksi vikaa numeroa tilausnumerosta kovaa ja kuuluvasti. Mies yritti kysyä päälle, mikä numero. Hän oli hetken hiljaa ja kysyi, mikä numero? Toistin kaksi vikaa numeroa kovaa kuuluvasti. Hän dissasi minut ja ylläpiti oma auktoriteettiaan. Hän kuuli numerot ekalla kertaa. Sävyni ja kovuuteni kuitenkin asetti hänen asemansa epäselväksi, eikä hän pystynyt rekonstruoimaan sitä kysymällä sitä uudelleen. Istuessani odottamassa hänen kaverinsa kysyi

      mikä numero!? Toistin numeron kovaa ja selvästi . Tämä oli tyhmän auktoriteetin varmistusele.

      • Autonavain jäi japskien tuolille. En katsonut enkä vastannut. Mies puhutteli minua ja hänen kaverinsa kääntyi minua kohti. Mikä unohtui? Avaimet? Avaimet? Otin avaimen ja kävelin ulos. Mies sanoi hmh. hän käytti epäkohteliaisuuttani verukkeena sille, miksi hän saa olla auktoriteettiasemassa.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Autonavain jäi japskien tuolille. En katsonut enkä vastannut. Mies puhutteli minua ja hänen kaverinsa kääntyi minua kohti. Mikä unohtui? Avaimet? Avaimet? Otin avaimen ja kävelin ulos. Mies sanoi hmh. hän käytti epäkohteliaisuuttani verukkeena sille, miksi hän saa olla auktoriteettiasemassa.

        Jos olisin osoittanut nöyryyttä ja halua antaa hänen käskeä, ei numeroa olisi kysytty kolme kertaa


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Jos olisin osoittanut nöyryyttä ja halua antaa hänen käskeä, ei numeroa olisi kysytty kolme kertaa

        Tai ehkä koska muut kuskit puhuvat epäselvästi ja hiljaa afrikan murteella, niin minun kova sävyni ei ollut heille hyväksytttävissä ja he halusiva kouluttaa minua olemaan niin kuin muut. Tai ei itsevarma heille kuskina. Siksi he kysyivät numeroa uudelleen


    • Suomalainen kaljupäinen broileriksi ruskistettu, autoritaarinen salilla käyvä pitsakokki koulutti minua sanomaan tilauksen numero niin kuin yhtiö käskee, eli kaksituhattakolmesataakaksineljä. Kävelin tiskille ja sanoin yhtiön nimen. Odotin broileria. Kun hän tuli, sanoin 24. Hän korjasi minua koko litanialla. Toistin 24 häntä uhmaten. Hän sanoi, että yhtiö on käskenyt meitä kirjoittamaan noin. Meillähän menee koko päivä tässä väitellessä. Sanoin, että minä jaan 800 tilausta kuukaudessa ja aina sanotaan kaksi vikaa numeroa. Niin kaikki tekevät. Sinä olet ainoa. Ei teidän täydy tehdä niin yhtiö käskee. Se numero on sitä varten, että kuljettaja erottaa tilauksen, jos niitä on kaksi laukussa. Sillä ei ole mitään tekemistä yhtiön kanssa. Luulen, että tässä on kyse siitä, että se on sinulle kivenpaa, että minä sanon numeron niin kuin sinä haluat. Hän vastasi, Tämä ei ole kiva kokemus meille. Sinun tehtäväsi on edustaa yhtiötäsi. (olen alihankkija). Sinä olet epäasiallinen. Vastasin, että 24 riittää on asiallisesti sanottu. Hän sanoi tekevänsä minusta reklamaation yhtiölle ja toivoo, etten tule enää heille.

      Hän siis valehteli sen olevan epäasiallista peittääkseen valtansa. Hän mitätöi kuljettajan arvovaltani ja pätevyyden lukea numeroja ja yritti saada minut suostumaan jyrkkään käskyhierarkiaan hänen makunsa mukaan, jossa yhtiö antaa hänelle ohjeet ja minä tottelen yhtiötä. Ja sitten kun kumosin valheen epäasiallisuudesta ja toin näkyväksi hänen määräilynsä, hän erotti minut.

      Hän antoi tilauksen ja kävellessäni ulos sanoin "tulos tai ulos". Niin kuin kokoomuslaiset sanovat

      Minullahan on jo potkuvaroitus "jos valitukset jatkuvat".

      • Anonyymi

        Saisinpa olla näkemässä nämä tilanteet. Onko tietoa mikä ravintola tämä on ollut? Meen sinne odottelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisinpa olla näkemässä nämä tilanteet. Onko tietoa mikä ravintola tämä on ollut? Meen sinne odottelemaan.

        Kannattaa pitää kiirettä, sillä luulenpa ruokalähettimme työpäivien olevan luetut ja uuden urapolun pian edessä. Onkohan olemassa jotakin sellaista työtä, jossa ei joudu olemaan missään tekemisissä yhdenkään ihmisen kanssa? Jokin sellainen aloittajalta voisi jopa sujua.


    • Kävin hakemassa tilauksen. Myyjä oli lihava, autoritaarinen nainen. Tällä kertaa hän kontrolloi mustaihoista uutta työntekijämiestä. Nainen antoi kassan paino-ohjeita siten, että miehen oli pakk tehdä kaikki ensin käskyjen mukaan. Hän ei ehtinyt pohtia ja muistella. En pidä tuollaisesta ämmästä enkä käytöksen katselusta, joten kävelin ulkopuolelle, kunnes hänen käsissään ollut alumiinipakkaus joutui paperipussiin minua varten. . En muistanut jo joutuneeni alistetuksi aiemmin. Sanoin numeron kovaa ja kuuluvasti. Hän kysyi, onko sinulla jotain sanottava viime kerrasta. Hänellä oli hetkiset, kontrolloivat silmät. Sanoin ei. Hän sanoi, no sitten et saa tilausta ja minä soitn yhtiölle ja sanon, ettet sinä enää tule tänne. Hän asetti paperipussin pois luotani. Se olisi uusi valitus potku-uhan alaisena, joten sanoin anteeksi. Hän otti paperipussin takaisin eteeni ja sanoi, voitko vielä toistaa, kun en kuullut. Hän siristi silmiään. Sanoin anteeksi. Hän sanoi ja anna olla viimeinen kerta. Hänen kontrollointinsa viime kerralta ja kokemani ahdistus jäivät selvittämättä ja hän järkytti minua uudestaan pakottamalla minut pyytämään häneltä anteeksi.

      • Suomalainen asiakaspalvelijadiktaattori saa valtaa uhkaamalla erottamisella, ei järkeen, oikeuteen ja sopimukseen vetomalla.


      • Anonyymi

        HAHA!!!!


      • Anonyymi

        Tämä oli hyvän mielen päivitys. Opitpahan kerrankin vähän nöyryyttä auktoriteetilta, eikä edes leukasi kipeytynyt oppia saadessasi, vaan opetus oli puhtaasti verbaalista. Toimisivatpa kaikki muutkin samalla tavalla.

        Mitähän edellisellä kerralla oli tapahtunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli hyvän mielen päivitys. Opitpahan kerrankin vähän nöyryyttä auktoriteetilta, eikä edes leukasi kipeytynyt oppia saadessasi, vaan opetus oli puhtaasti verbaalista. Toimisivatpa kaikki muutkin samalla tavalla.

        Mitähän edellisellä kerralla oli tapahtunut?

        "Mitähän edellisellä kerralla oli tapahtunut?"
        Asiasta mitään tietämättä veikkaan että kyseessä on se Teemun itse keksimä suosikkileikki eli sanotaan neljän numeron tilauksesta vain kaksi viimeistä numeroa ja odotetaan ravintolatyöntekijän reaktiota. Kun ravintolatyöntekijä kysyy kahta ensimmäistä numeroa, tuijotetaan jäätävästi eteenpäin ja toistetaan kaksi viimeistä numeroa tarkoituksena eskaloida tilanne. Kun ravintolatyöntekijä ihmettelee tilannetta ääneen, aletaan jeesustelemaan tyranniasta ja kävellään ylimielisenä ulos.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Suomalainen asiakaspalvelijadiktaattori saa valtaa uhkaamalla erottamisella, ei järkeen, oikeuteen ja sopimukseen vetomalla.

        Paradoksi on siinä, että sinä itse olet antanut heille tuon vallan. Jos et olisi käyttäytynyt kuin täysmulkku sosiopaatti vaan normaalin ihmisen tavoin, aiempia valituksia ei olisi eikä näin liioin potkujen uhkaakaan.

        Siinä vaiheessa, kun viimeinen varoitus on jo annettu, kaikki valta on todellakin siirtynyt toiselle osapuolelle ja työpaikan menettämisen pelkoa voi käyttää julmaan kiristämiseen, jolla täysmulkku sosiopaattikin saadaan tekemään luontonsa vastaisia tekoja kuten pyytämään anteeksi.


    • Menin hakemaan tilausta Iranilaisten raflaan, jossa vuorossa oli parikymppiset sukulaispojat. Sanon selvästi eighty. Hän vastasi 80z Hän laittoi paperipussin eteeni ja käänsin sitä sormellani. Hän katsoi minua silmiin pitkään ja leukaa nostaen ja sanoi it's not yours. Sanoin I was looking samanlaisella naamalla. Olisi pitänyt sanoa, että älä mitätöi kykyäni tarkastaa numerot itse ennen kuin otan väärät tilaukset ja kohteli minua tyhmänä. Pakettiin koskeminen väärin oli veruke sille, että hän saa olla auktoriteettiasemassa.

      • Anonyymi

        "älä mitätöi kykyäni tarkastaa numerot itse ennen kuin otan väärät tilaukset "

        Mitä yrität tässä sanoa, Teemu?
        Tarkoitatko että vaikka kokki tiesi että olet koskemassa väärään tilaukseen, hänen olisi pitänyt katsoa hiljaa vierestä jotta sinulla pysyy jokin oikeus tehdä virheitä ja todeta asia itse? Tässä tapauksessa olisit ihmetellyt minkä takia kokki ei sanonut mitään vaikka tiesi pussin olevan väärä. Olisit syyttänyt että hän alistaa sinua laittamalla sinut tarkistamaan vääriäkin pusseja "juoksupojan tavoin" ja inissyt että tämä on ruokakuskien kyykyttämistä.
        Näyttää siltä että ihan sama mitä toinen osapuoli tekee, se on sinusta kiusaamista. Silloinkin kun he reagoivat sinun omaan virheeseesi. Olisit vain ottanut oikean pussin niin tätä asetelmaa ei olisi syntynyt alunperinkään. Sinä laukaisit tämän eventin valitsemalla väärän pussin ihan itse ja nyt väität että kaikki valinnastasi johtuvat lopputulokset ovat sinun alistamista.


    • Vein autoni korjaamoon. Varasin ajan puhelimitse, jolloin selitin vian ja korjaaja sanoi "korjaamme, jos sille pystyy tehdä jotain". Kuvasin sanatarkasti väliseinän metallipalan laippaamista, nostamista hitsausta ja ongelman kytkinkaapelin jyrsimässä väliseinässä. Vaijerin läpivienti on liian alhaalla polkimeen nähden.

      Kun hain auton, mies sanoi, ettei ollut ehkä ymmärtänyt mitä sanoin. Hän valitti, että vaijeri voi osua vetoakselin kumiin ja heilua moottoritilassa. Hän ei soittanut laittaneensa siihen nippusiteet eikä tehnyt mitä tilasin. Yritin olla asiallinen, koska haluan löytää asiallisen korjaamon. Sanoin asian aamulla syvään huokaisten. Sekin oli niillä rajoilla, mitä Suomessa ajatellaan olevan vastalauseelle sallittua olematta hullu. Minun ei täytynyt maksaa siitä. Nippusiteet katkesivat, kun painoin kytkintä ekan kerran.

      Hän väitti, että ongelma on vaijerin lyhyys eikä ollut edes katsonut poljintilaan. Sanoin, ettei se pidä paikkaansa. Hän sanoi kiivaasti "pitääpäs". Vastasin se ei pidä paikkaansa sillä perusteella, että jo alkuperäinen vaijeri hiersi väliseinää ja katkesi. Tämä oli kolmas. Hän osoitti ylimielisyyttä omaa määräämiskykyään kohtaan siten, ettei hän halunnut korjata autoa, joka oli vanha. Hän sanoi, heitä se roskikseen. Yritin puolustaa tietotaitoani sanomalla, etten minä heitä.

      Hän siis toteutti auktoriteettiaan painaen minut alas sillä verukkeella, että autoni on vanha. Hän mitätöi kaikki sanatarkat selostukseni etukäteen, valehteli tekevänsä sille jotain ja käytti autokorjaajan ammattitaitoista auktoriteettia minun sanani tilalla selkäni takana.

      • Anonyymi

        Laitoitko sen nippusiteen itse? Ei mikään ammattitaitoinen korjaamo tekisi tuollaista paskaa, vaikka tavanomaisen epäselvästä ulosannistasi sellaisen kuvan voisi saada. En usko, että sinulla on mitään tietotaitoa.


    • Menin ravintolaan, jossa tiskillä oli kaksi pussia. Laitoin normeni toiseen niistä, koska toisen numero ei ollut 87. Myyjä kysyi kiivaasti whats your number! Vastasin, että minä katson sen tästä.

      Pussit olivat helposti luettavissa. Sormen koskeminen on itsenäisyyttä, jota auktoriteetin agenda vastustaa. Niinpä hän käytti verukkeena sitä, että kuskit ottavat vääriä tilauksia saadakseen alistaa itsenäisyyttäni ja vihjata, etten osaa lukea. hänen olisi pitänyt pitää suunsa kiinni tai sanoa päivää.

      • Anonyymi

        Et sinä voi mennä varastelemaan toisten ihmisten ruokia ja sitten ihmetellä kun sanotaan että älä ota. Mene nyt vaikka asentamaan neljäs kytkinvaijeri Chevrolettiin ja suihkun kautta nukkumaan.


    • Anonyymi

      Menin kiinalaisfasistien omistamaan ravintolaan. Kieltäydyin kunnioittamasta heidän kulttuuriaan. Se ei johdu ilmiselvästä rasistisuudestani, vaan siitä, että näin saan auktoriteettiaseman heihin nähden.
      Pöydällä oli pusseja, joissa ei ollut minun tilausnumeroani. Otin ne silti ja lähdin kuljettamaan niitä kohti ravintolan ulko-ovea, ihan vain sosiaalisena testinä. Ravintolan fasistinen kokki huusi huonolla englannilla: "you come back! dont take!" Hän mitätöi arvovaltani kuljettajana ja kohteli minua kuin taparikollista joka on menossa vankilaan vanhasta tavasta. Pysähdyin ja kieltäydyin selittämästä tilannetta hänelle, vaan kysyin häneltä mistä hän tietää että minä tiedän että ne eivät ole minun pussejani. Hän vastasi "what?" sellaisella alemman älykkyysosamäärän ihmisen ilmeellä. Hymyilin hänelle intellektuellin tavoin, löin häntä sivistyneesti turpaan ja moonwalkkasin ulos ravintolasta. Jos saan tästä reklamaation, minä soitan poliisit.

    • Menin uuteen turkkilaiseen pitseriaan, jossa sanoin monta kertaa selvästi 23 and 24. Kokki teeskenteli hämmentynyttä enkä saanut valmiita tilauksia viiteen minuuttiin. Hän meni keittiöön laskemaan kuitteja ja kysyi uudelleen. Kahden tilauksen nouto epäonnistui ja sain vain yhden siksi, että hänellä vastimus hänen ja kuskin välisestä käskysuhteesta. Hän toi toisen tilauksen osoitti neljää numeroa. Olin jo selittänyt two different orders, two numbers in the end, 23 and 24. Tällä kertaa en ilmaissut tätä kokille ja näytin vain isoa suuta. Pääsin ulos. Vasta asiakkaan luona huomasin, että merkkaamattomat kolme pitsaa olivat 24 ja 23 jäi raflaan. Firma sanoi minulle chätissä, että ole jatkossa tarkkana ja lue sisällöt. Vastasin olevani tarkkana aina sanoessani kaksi numeroa, eivätkä ne ole useinkaan pussin ja pitsan muodossa, joten ravintolan kuuluu tarkastaa sisällöt. Ylipäätään naurettava väite, että kuskin kuuluu nopeasti aina tarkastaa sisältö. Kokki käytti kuskin velvollisuutta olla selkeä verukkeena sille, että hän haluaa minun sanovan neljä numeroa ja siksi sekotti tilanteen. Lisäksi kokki sekotti paketit, koska hän itse ei osannut kirjoittaa numeroja mihinkään

      • Anonyymi

        Turpa kiinne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turpa kiinne.

        Ärsyttääkö sinua se, kun sinulle sanotaan, ettet osaa mitään ja olet mielisairas palvelualalla? 8))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turpa kiinne.

        Vai eikö sosiaalisesti alemmassa asemassa voi sanoa sinulle niin?


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Vai eikö sosiaalisesti alemmassa asemassa voi sanoa sinulle niin?

        En tiedä. Pyöräiletkö vielä, Teemu? Ostin hiljattain uuden Konan maastopyörän.


    • Soitin Atoyn ajanvarausnumeroon ja sanoin milloinkas olisi aika.

      Nainen: Mitä!?

      Tarvitsen autoni huoltoajan.

      2.5. on ensimmäinen vapaa aika.

      Se oli töksäyttävällä sävyllä ja tuntui vaativan minulta parempaa asiointia. Vallitsi syvä hiljaisuus ja fiilis siitä, että nyt hän on vallassa.

      Sanoin joo ja aloin kaivamaan kalenteria.

      Nainen sanoi hä? ja iski luurin korvaan.

      Nainen käytti selkeiden pyyntöjen odotusta ssiakkaalta verukkeena sille, että hän saa käyttää auktoriteettia. Se ilmeni hänen sävystään, asenteestaan ja potkuista.

      • sanoin tahallani millkoinkas olis aika, jotta minun ei täydy totella. Nainen söi syötin


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        sanoin tahallani millkoinkas olis aika, jotta minun ei täydy totella. Nainen söi syötin

        Kunnon hulluilua taas :) Kiitos temu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon hulluilua taas :) Kiitos temu

        Mies on vasta vähän yli neljänkymmenen ja sosiaalinen kyvyttömyytensä vain pahenee vuosi vuodelta, vaikka jo yli kymmenen vuotta sitten luultiin, ettei silloista sopeutumattomuuden tasoa pystyisi ylittämään. Kuinkahan kyrpä ihmiseksi hän tulee olemaan kymmenen vuoden päästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies on vasta vähän yli neljänkymmenen ja sosiaalinen kyvyttömyytensä vain pahenee vuosi vuodelta, vaikka jo yli kymmenen vuotta sitten luultiin, ettei silloista sopeutumattomuuden tasoa pystyisi ylittämään. Kuinkahan kyrpä ihmiseksi hän tulee olemaan kymmenen vuoden päästä?

        Teemun tilanne ei ollut oikeasti edes paha 33-vuotiaana. Teki töitä typistinä sairaaloissa, kilpapyöräili, kävi salilla, pukeutui siististi, ja päivittäinen töhöily rajoittui useimmiten naisten iskemiseen ja satunnaisiin konflikteihin. Nyt näyttää siltä, että mikään päivittäinen asiointi ei onnistu. Jokainen kanssakäynti toisen ihmisen kanssa on valtataistelu ja sosiaalinen testi. Autokorjaamot lyö luurin korvaan ja työpaikka on lähdössä alta. Pyöräily on vaihtunut autoiluun, siistit kauluspaidat ovat vaihtuneet kodittoman ihmisen habitukseen. Musiikkia Teemu ei enää harrasta, ja akateemisuus on läsnä ainoastaan ylemmyydentunteen muodossa ja sivistyssanoina joilla Teemu yrittää servata jokaisen vastustajansa. Teemu käy kuitenkin vielä ahkerasti töissä eli jonkinlaista sopeutumiskykyä on jäljellä. Suomessa on paljon ihmisiä joiden elämänhallinta ei mahdollista työskentelyä, joten tämä on hyvä juttu. Valitettavasti näyttää kuitenkin siltä että sosiaaliset ongelmat pahenevat päivä päivältä ja potkut ovat vain ajan kysymys. Siinä vaiheessa kun Teemu ei voi enää käydä töissä, aletaan olla ongelmissa. Missään työkkärissä tai sossun luukulla tämä mies ei pärjää, koska siellä sitä määräilyä vasta onkin. Toivotaan että Teemu saa sitten töitä vaikka laitosten siivoojana ja että työstä ei löydy mitään sellaista sosiaalista aspektia minkä Teemu voisi kääntää valtapeliksi.


    • Soitin asiakkalle hotellin etuovelta ja Menin respaan.

      Sanoin nimen.

      ei o.

      onpas, minä juuri itse soitin hänelle.

      No sitten hän on ilmeisesti asiakas.

      Niin on!! Oho, tämä on vuotanut. Jaaha, tässä onkin lavuaari.

      Minä en valitettavasti voin ottaa sitä vastaan.

      Asiakas ilmestyy samalla sekunnilla. Hyvää ruokahalua. Varo sitä pohjaa. Se on vuotanut.

      Kiitos.

      Respan palvelija liioitteli sävyä ottaa vastaan. Hän myös nollasi kokonaan sen, ettå se ok vuotanut. Hän kieltäytyi yhteistyöstä, vaikka ruoka oli hänen asiakkaalleen ja olisi tehnyt vieraann olon viihtyisäksi. Hän vääristi lavuaarille laiton "vastaanottamiseksi" ja vetosi verukkeeseen siitä, että häntä on kielletty ottamasta vastaan saadakseen kohdella lähettiä ulkopuolisena.

      En joutunut konfliktiin tämän ääliön kanssa ja pääsin ulos

      • Respan asiakaspalvelijan kommentti "ottaa vastaan" oli vääristelyä. Hän nollasi sen, että olin jo kertonut asiakkaan hakevan sen täältä ja lavuaari oli sen vuotoa varten. Hän vahingoitti asemaani käyttämällä sääntöä verukkeena.


      • Sinä taas käytät keksimääsi valenarratiivia "ylimielinen itsevaltias" verukkeena omalle auktoriteetillesi, koska kyseenalaistan muut kaltaisesi auktoriteetit


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Sinä taas käytät keksimääsi valenarratiivia "ylimielinen itsevaltias" verukkeena omalle auktoriteetillesi, koska kyseenalaistan muut kaltaisesi auktoriteetit

        Kehäpäätelmä.
        Syytin sinua liiallisesta auktoriteetin käytöstä, mutta väität että tämä syytös itsessään tekee minusta fasistisen auktoriteetin. Tämä tarkoittaisi että ketään auktoriteettia ei voi koskaan kyseenalaistaa, koska kyseenalaistaja itse muuttuu auktoriteetiksi pelkästään tuolla kyseenalaistuksella.

        Nykyään on olemassa tehokkaita tekoälyjä joilta voi kysyä kysymyksiä. Sinun tulisi muotoilla nämä asiakaspalvelutilanteet kysymyksiksi tekoälylle, joka voi sitten kertoa kuka oli oikeassa.
        Sinulla on esim. tapana ottaa toisten tilauksia ja sanoa tahallaan vain tilauksesta kaksi viimeistä numeroa vaikka olet tietoinen siitä, että ravintola haluaa tietää neljä numeroa. Teet tätä käsittääkseni sosiaalisena testinä, mikä ei ole reilua ravintolan työntekijöitä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehäpäätelmä.
        Syytin sinua liiallisesta auktoriteetin käytöstä, mutta väität että tämä syytös itsessään tekee minusta fasistisen auktoriteetin. Tämä tarkoittaisi että ketään auktoriteettia ei voi koskaan kyseenalaistaa, koska kyseenalaistaja itse muuttuu auktoriteetiksi pelkästään tuolla kyseenalaistuksella.

        Nykyään on olemassa tehokkaita tekoälyjä joilta voi kysyä kysymyksiä. Sinun tulisi muotoilla nämä asiakaspalvelutilanteet kysymyksiksi tekoälylle, joka voi sitten kertoa kuka oli oikeassa.
        Sinulla on esim. tapana ottaa toisten tilauksia ja sanoa tahallaan vain tilauksesta kaksi viimeistä numeroa vaikka olet tietoinen siitä, että ravintola haluaa tietää neljä numeroa. Teet tätä käsittääkseni sosiaalisena testinä, mikä ei ole reilua ravintolan työntekijöitä kohtaan.

        Syyti minua ensin liiallisesta auktoriteetin käytöstä kääntääksesi oman liialliswn autoritaarisuuden kritiikkini itseäni vastaan ja sitten syytit minua väkivaltaisuudesta. Takerrut verukkeisiin, koska puolustat autoritaarisia suomalaisia.


      • Tai siis tämä autokraatti syytti minua väkivaltaisuudesta, ei tuo kehäpäätelmästä syytäjä.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tai siis tämä autokraatti syytti minua väkivaltaisuudesta, ei tuo kehäpäätelmästä syytäjä.

        Laitappa "Indigenous People" tulemaan.


      • Olen kerran motaissut autokraattia. Tätä ennen hän kutsui minua kaljuksi ja säälittäväksi. Koska en pelkää kiusaajia, sanoin, että hän ja hänen kainalossaan oleva tyttöystävä ovat säälittäviä eikä heillä ole aitoa rakkautta. Käänsin nokkani korkealle ja selkäni kiusaajaan astuakseni soluhuoneeseeni. Hän tönäisi minut kaappia päin. Sitten hän sai minulle tuomion pahoinpitelystä ja voitti auktoriteettikamppailun käyttämällä lyömistä verukkeena.


      • Minusta siinä oman teon kätkemisessä ja toisen teon korostamisessa on kyse tiedostamattomasta sosiaalisesta tosiasiasta. Niin myös lastensuojelun virkamieet tekevät päätökset


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Olen kerran motaissut autokraattia. Tätä ennen hän kutsui minua kaljuksi ja säälittäväksi. Koska en pelkää kiusaajia, sanoin, että hän ja hänen kainalossaan oleva tyttöystävä ovat säälittäviä eikä heillä ole aitoa rakkautta. Käänsin nokkani korkealle ja selkäni kiusaajaan astuakseni soluhuoneeseeni. Hän tönäisi minut kaappia päin. Sitten hän sai minulle tuomion pahoinpitelystä ja voitti auktoriteettikamppailun käyttämällä lyömistä verukkeena.

        Onko tämä nyt eri pahoinpitely kuin se S-marketin kassalla tapahtunut? Oletko saanut kaksi pahoinpitelytuomiota vai pelkästään toisesta?
        Videollasi "Koulu-uhkailijan puolustus" sanot: "Kuvittelin että se oli joku väärinkäsitys joka liittyi tuomioon jonka sain pahoinpitelystä joka tapahtui 3 ja puol vuotta sitten."
        Kuulostaa siltä että tuo kun vedit kaljuksi kutsuvaa miestä turpaan oli ihan oikeutettu teko siinä tilanteessa. S-Marketin kassalla tapahtunutta en hyväksy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehäpäätelmä.
        Syytin sinua liiallisesta auktoriteetin käytöstä, mutta väität että tämä syytös itsessään tekee minusta fasistisen auktoriteetin. Tämä tarkoittaisi että ketään auktoriteettia ei voi koskaan kyseenalaistaa, koska kyseenalaistaja itse muuttuu auktoriteetiksi pelkästään tuolla kyseenalaistuksella.

        Nykyään on olemassa tehokkaita tekoälyjä joilta voi kysyä kysymyksiä. Sinun tulisi muotoilla nämä asiakaspalvelutilanteet kysymyksiksi tekoälylle, joka voi sitten kertoa kuka oli oikeassa.
        Sinulla on esim. tapana ottaa toisten tilauksia ja sanoa tahallaan vain tilauksesta kaksi viimeistä numeroa vaikka olet tietoinen siitä, että ravintola haluaa tietää neljä numeroa. Teet tätä käsittääkseni sosiaalisena testinä, mikä ei ole reilua ravintolan työntekijöitä kohtaan.

        Minä en tee keikoilla testiä vaan työtäni ja törmään epänormaaliin ja alentuvaan käytökseen. Sen selitys on autoritarismi ja kirjoitan esimerkit tänne voidakseni osoittaa kokemani vääryyden ja sen virheen yhteiskunnassa. Minulla on sosiaalisen tutkimuksen koulutus tai sosiaalisen testin koulutus, jota käytän apuna selityksen luomiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä nyt eri pahoinpitely kuin se S-marketin kassalla tapahtunut? Oletko saanut kaksi pahoinpitelytuomiota vai pelkästään toisesta?
        Videollasi "Koulu-uhkailijan puolustus" sanot: "Kuvittelin että se oli joku väärinkäsitys joka liittyi tuomioon jonka sain pahoinpitelystä joka tapahtui 3 ja puol vuotta sitten."
        Kuulostaa siltä että tuo kun vedit kaljuksi kutsuvaa miestä turpaan oli ihan oikeutettu teko siinä tilanteessa. S-Marketin kassalla tapahtunutta en hyväksy.

        En hyväksy kumpaakaan. S-market joskus 2004-2005 oli yhtä ilkeää minua kohtaan ja lyömiseni oli nurkkaan ajettuna, mutta olin niin sairas psykopaatti parikymppisenä, että mottaisin myyjää (toisten mielestä). Ja jos olisin haastanut solukaverin oikeuteen lyömättä, olisin voittanut. Kauppaa en olisi voinut edes haastaa, koska heillä on oikeus valita asiakkaansa, vaikka myyjä virnistikin sanoessaan asian. Niinpä kiusaaja olisi voittanut ja tunsin olevani sorrettu. Oli ikävää lyödä myyjää ja solukaveria, enkä mahtanut tilanteelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä nyt eri pahoinpitely kuin se S-marketin kassalla tapahtunut? Oletko saanut kaksi pahoinpitelytuomiota vai pelkästään toisesta?
        Videollasi "Koulu-uhkailijan puolustus" sanot: "Kuvittelin että se oli joku väärinkäsitys joka liittyi tuomioon jonka sain pahoinpitelystä joka tapahtui 3 ja puol vuotta sitten."
        Kuulostaa siltä että tuo kun vedit kaljuksi kutsuvaa miestä turpaan oli ihan oikeutettu teko siinä tilanteessa. S-Marketin kassalla tapahtunutta en hyväksy.

        Sosiaaltyöbtekijä sanoisi , että olet jumissa 20 vuoden takaisissa tapahtumissa eikä keskusteluissa päästä lyömisestä pidemmälle.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        En hyväksy kumpaakaan. S-market joskus 2004-2005 oli yhtä ilkeää minua kohtaan ja lyömiseni oli nurkkaan ajettuna, mutta olin niin sairas psykopaatti parikymppisenä, että mottaisin myyjää (toisten mielestä). Ja jos olisin haastanut solukaverin oikeuteen lyömättä, olisin voittanut. Kauppaa en olisi voinut edes haastaa, koska heillä on oikeus valita asiakkaansa, vaikka myyjä virnistikin sanoessaan asian. Niinpä kiusaaja olisi voittanut ja tunsin olevani sorrettu. Oli ikävää lyödä myyjää ja solukaveria, enkä mahtanut tilanteelle.

        Hienoa että olet kasvanut ihmisenä, että tiedostat lyömisen olleen väärin. On kuitenkin huolestuttavaa, että koet vieläkin ettei sinulla ollut muita vaihtoehtoja, vain siksi että koit olevasi sorrettu. Varsinkin kun lukee sinun nykyisiä tekstejä. Niistä saa sellaisen kuvan, ettei kukaan edes yritä olla sinulle ilkeä tai auktoriteetti. Vaikuttaa siltä, että kehittelet näitä kuvioita päässäsi aivan itse. Ja valitettavasti työelämässä joutuu olemaan jonkun auktoriteetin alla väkisinkin. Näin se vaan menee. Itsekin olen oman työpaikkani hierarkian pohjilla ja se ei auta kuin vain hyväksyä että ylemmissä asemissa olevilla on enemmän valtaa suhteessa minuun.


    • Kuljin K-Supermarketin kassasta. Yhdessä minuutissa kahden asiakkaan itsepalvelu keskeytyi auktoriteetin tuloon, koska kone sanoi odota myyjää. Osoitin vieressä olevaa itsepalvelupistettä ja sanoin myyjälle "tuo systeemi ei oikein toimi. S-ketjulla on paljon parempi". Myyjä hymyili palveluhenkisesti ja sanoi teennäisen iloisesti "mikä systeemi?". En vastannut ja maksoin tuotteeni. Hän jatkoi samalla teennäisellä ilolla "nyt minä en oikein ymmärtänyt". Vastasin, "se joka sanoo tin-tin-tin-tinnn". Nainen jatkoi hymyilemistä. En katsonut häntä silmiin, että en olisi joutunut tottelemaan. Hän käytti asiakaspalveluhenkisyyttä ja vaatimusta konkreettissidonnaisuudesta verukkeena sille, että hän hallitsee keskustelun. Hän kieltäytyi tahallaan vastaamasta ja vihjasi, että minun pitää sanoa "itsepalvelupiste". Jos en tottele, hän teeskentelee, ettei ymmärrä. Sanoin iloisesti kiitos ja hän sanoi iloisesti takaisin.

      • Normaali ihminen olisi päätellyt elekielestä, mitä tarkoitan. Lisäksi puheenaihe, joka kritisoi hänen työpaikkaansa, on uhka hänen auktoriteetilleen ja hän esti sen kyseenalaistamisen teeskentelemällä, ettei ymmärtänyt


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Normaali ihminen olisi päätellyt elekielestä, mitä tarkoitan. Lisäksi puheenaihe, joka kritisoi hänen työpaikkaansa, on uhka hänen auktoriteetilleen ja hän esti sen kyseenalaistamisen teeskentelemällä, ettei ymmärtänyt

        Jos olisin seurannut hänen teennäistä vaatimustaan, olisin hyväksynyt sen, että hän pitää hallinnan. Sitten hän olisi voinut konstruoida minulle alemman aseman symbolisesti, koska joudun muuttamaan toimintaani siitä, mitä itse suunnittelin. Lisäksi sanalla "itsepalvelupiste" on symbolista painoarvoa auktoriteetille, koska se on muodollinen osa työpaikkaa. Vältin tämän välttämällä sen nimeämistä


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Jos olisin seurannut hänen teennäistä vaatimustaan, olisin hyväksynyt sen, että hän pitää hallinnan. Sitten hän olisi voinut konstruoida minulle alemman aseman symbolisesti, koska joudun muuttamaan toimintaani siitä, mitä itse suunnittelin. Lisäksi sanalla "itsepalvelupiste" on symbolista painoarvoa auktoriteetille, koska se on muodollinen osa työpaikkaa. Vältin tämän välttämällä sen nimeämistä

        En ymmärtänyt sanaakaan tästä tapahtuneesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt sanaakaan tästä tapahtuneesta.

        Teemu ei osannut käyttää itsepalvelukassaa, mutta ei voinut kysyä apua, ettei kassatyöntekijä saavuta jotain Teemun omassa päässään kuvittelemaa voittoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teemu ei osannut käyttää itsepalvelukassaa, mutta ei voinut kysyä apua, ettei kassatyöntekijä saavuta jotain Teemun omassa päässään kuvittelemaa voittoa.

        Ei vaan minä arvostelin sen kankeutta verrattuna S-ryhmän systeemiin ja myyjä kieltäytyi ottamasta kommenttia vastaan, koska hän yritti ylläpitää ammattimaista tekoauktoriteettia asiakkaalle, jossa hän määrää keskustelun sävyn ja aiheet


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teemu ei osannut käyttää itsepalvelukassaa, mutta ei voinut kysyä apua, ettei kassatyöntekijä saavuta jotain Teemun omassa päässään kuvittelemaa voittoa.

        vääntämällä arvostelun käyttökyvyn puutteeksi asetar minut holhottavaan asemaan, jossa en osaa arvostella tai verrata itse mitään, oman auktoriteettisi pönkittämiseksi


    • Anonyymi

      Toinen toistaan pahempia tulijoitahan riittää.

      • ne on hyvä listata ja julkistaa. Kaikilla on yhteinen tekijä yhteiskunnassa, jota voidaan muuttaa


    • Hain kolme putsaa arabipitseriasta. Kokki käski minun astua keittiön puolelle. Sanoin, etten astu, koska se on hygienianvastaista. Olen ollut kokkikoulussa ja se on standardi. Hän väitti, ettei se haittaa ihan vain lähellä ovea. Vastasin, että oven vieressä oli paljas taikinajuuri. Hän keskeytti minut sanoi olevansa kiireinen, Sitten hän alkoi käydä limuja ja kolmea pitsaa läpi hitaasti.

      Hän käytti tottelemattomuuttani verukkeena omalle auktoriteetilleen ja sille, että hän voi kannella, ettek tee mitä käsketään yhtiölle. Hän vääristää totuuden hygieniasäännöistä omak auktoriteettinsa eduksi. Otin pitsat ja sanoin kiitos. Arabi ei vastannut vaan oli hyvin hyvin vihainen tottelemattomuudestani

      • Anonyymi

        Olet ollut kokkikoulussa ja teet ruokalähetin hommia? Haha!


    • Kävin hampparipaikassa ja myyjä kutsui minut "ja täältä saa tilauksen". Minun olisi pitänyt siirtyä "noutotiskiltä" keskelle pöytää ja sanoin siitä. Hän suostui. Sanoin "en voi muuten tietää, mihin minut käsketään". Hän näytti vihaiselta Minun on syytä sanoa noin, koska jos olen muualla kuin noutotiskillä, snap.

      • Anonyymi

        HAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Onko ihan joka vitun ihmiskohtaamisen oltava jotain valtataistelua tai sosiaalista koetta? Ymmärrätkö että olet poikkeava ja siksi lapsesi on huostaanotettu, jotta tämä olisi suojassa sinulta. Ota psykiatrinen apu vastaan mitä sinulle tarjotaan, niin olet vielä joskus lapsesi elämässä mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihan joka vitun ihmiskohtaamisen oltava jotain valtataistelua tai sosiaalista koetta? Ymmärrätkö että olet poikkeava ja siksi lapsesi on huostaanotettu, jotta tämä olisi suojassa sinulta. Ota psykiatrinen apu vastaan mitä sinulle tarjotaan, niin olet vielä joskus lapsesi elämässä mukana.

        Olet väärässä. Teemu ei ole poikkeava eikä hän tarvitse psykiatrista apua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihan joka vitun ihmiskohtaamisen oltava jotain valtataistelua tai sosiaalista koetta? Ymmärrätkö että olet poikkeava ja siksi lapsesi on huostaanotettu, jotta tämä olisi suojassa sinulta. Ota psykiatrinen apu vastaan mitä sinulle tarjotaan, niin olet vielä joskus lapsesi elämässä mukana.

        Miksi kaunistelit autoritaarisen asiakaspalvelijan aggressionosoitusta ja yritit muokata merkityksen vain minun käytöksekseni?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Teemu ei ole poikkeava eikä hän tarvitse psykiatrista apua.

        Ei auktoriteettille sanominen, että "kohtelet minua huonosti" ole mielisairasta. Jos taas sinä et pysty ratkaisemaan ongelmia kuuntelemalla toisia, joita käytöksesti aiheuttaa, sinä olet itse mielisairas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Teemu ei ole poikkeava eikä hän tarvitse psykiatrista apua.

        Oikeastaan sanoin tämän vain provona sinua vastaan. Todellisuudessa mielentutkimusta eli psykologiaa tai sen hoitoon keskittyvää psykiatriaa ei voi käyttää nimittelyyn. Et sinä lapsellinen oikeistomulkku enkä minäkään. Kuuntelu riittää, ja niiden sosiaalisten rakenteiden purkaminen, jotka estävät sen tai asettavat sinut sen ulko- tai yläpuolelle. Kuuntelu muodostaa dialogia. Dialogi synnyttää ennenkuuumattomia ajatuksia, jotka näyttäytyvät kuumottavilta vanhaan tottuneille. Ihminen voi hyvin erilaisuutta sietävässä yhteisössä, jossa on merkityksellisiä ihmissuhteita ja ala-sekä ylärajat käyttäytymiselle. Niistä keskustellaan ja sovitaan jatkuvasti


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Oikeastaan sanoin tämän vain provona sinua vastaan. Todellisuudessa mielentutkimusta eli psykologiaa tai sen hoitoon keskittyvää psykiatriaa ei voi käyttää nimittelyyn. Et sinä lapsellinen oikeistomulkku enkä minäkään. Kuuntelu riittää, ja niiden sosiaalisten rakenteiden purkaminen, jotka estävät sen tai asettavat sinut sen ulko- tai yläpuolelle. Kuuntelu muodostaa dialogia. Dialogi synnyttää ennenkuuumattomia ajatuksia, jotka näyttäytyvät kuumottavilta vanhaan tottuneille. Ihminen voi hyvin erilaisuutta sietävässä yhteisössä, jossa on merkityksellisiä ihmissuhteita ja ala-sekä ylärajat käyttäytymiselle. Niistä keskustellaan ja sovitaan jatkuvasti

        Hei, Teemu! Et nyt ymmärtänyt. Minä puolustin sinua tuota toista tyyppiä vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Teemu! Et nyt ymmärtänyt. Minä puolustin sinua tuota toista tyyppiä vastaan.

        luin ei ole väärässä vaan hän tarvitsee psykiatriasta apua. Rauhaa


    • Hoitajat eivät tule, kun lapset itkevät päiväkodissa

      Lippulaivan päiväkodissa oli tänään leikkiaitauksessa kymmeniä 2-3 -vuotiaita, joista vähintään viisi itki. Kaksi hoitajaa jutteli keskenään ammattimaisesti hymyillen. Kolme aikuista kuunteli naista, joka esitteli jotain. Sanoin yhdelle ylipainoiselle viisikymppiselle hoitajalle, joka istui yksinään, että teillä itkee liian moni lapsi. Hän ohitti arvostelun ja väänsi sen "joo, niitä on monta", siis monta lasta. Hän pudisti päätään pitkään ja jatkoi sitä kuljettuani ohitse. Ei resurssit eivätkä hoitajat riitä eikä voi mitään. Paremminkin kyse oli autoritaarisesta "vakavasta leikistä" ja hoitajat ajattelivat, että "antaa niiden itkeä, niin oppivat olemaan vaatimatta". Minun poikani ei itkenyt ja olimme aina lähellä.

      • Anonyymi

        Hoitajat eivät tule, kun Teemu itkee Suomi24:ssä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoitajat eivät tule, kun Teemu itkee Suomi24:ssä.

        Eli sinusta lapset saavat itkeä yksin päiväkodeissa ja sen kyseenalaistaminen on sopeutumattomuutta.


    • Anonyymi

      Suosittelen hakemaan psykiatrista apua, niin olosi helpottuu ja voit ehkä vieläpä olla jollain tavalla joskus mukana lapsesi elämässä.

    • Anonyymi

      Kalakaupan tiskillä veloitetaan vain kaloista 😂🤣😅 eikun kassalla.

    • Anonyymi

      Kannattaa olla varovainen mitä postaa nettiin. Jos joku linkkaisi tämän ketjun Woltille, työnantaja tuskin olisi tyytyväinen.

      • En ole nimennyt ketään, mutta minä sain taas potkuvaroituksen varmaan siitä "broileritarinasta". Näitä on lähetetty eräisiin yhtiöihin ja sitä pidetään huonona ihmisten käsitykselle kaikista työntekijöistä kaikissa yhtiöissä. Minua pyydettiin olemaan kommentoimatta ulkonäköä, koska se ei ole hyvää ja kohteliasta käyttäytymistä, tosin siellä oletettiin, että sanoin jotain paita päällä päin naamaa asiakkaalle. En siis oikeastaan ole tehnyt kenellekään mitään pahaa nimittelemällä anonyymejä, mutta he voivat valittaa yhtiöille kiusallaan saadakseen minut työttömäksi, koska tämä uhmaa heidän auktoriteettiaan. Eli taas palataan samaan asiaan


      • Anonyymi

        Kukaan ei tee noin, koska sitten tämä viihde loppuisi. Moni ihminen viihdyttyy näistä psykoositarinoista. Itse matkustin kerran etelä-Espooseen vain bongailemaan Teemua, mutta en nähnyt häntä. Ei jaksanut kai olla töissä sinä päivänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tee noin, koska sitten tämä viihde loppuisi. Moni ihminen viihdyttyy näistä psykoositarinoista. Itse matkustin kerran etelä-Espooseen vain bongailemaan Teemua, mutta en nähnyt häntä. Ei jaksanut kai olla töissä sinä päivänä.

        Omakuvasi on siis auktoriteetti, jota ei tarvitse kyseenalaistaa. Käsityksesi on oikea kaikesta huolimatta. Pidät muita mielenterveyshäiriöisinä ja kierrät toteamassa sitä hyvin vuoksi kaduilla. Narratiivisi tähtää näiden tarinoiden nollaamiseen ja niiden aiheena olevan suomalaisen autoritaarisuuden, muita alentuvasti kohtelevan sosiaalisen rakenteen vahvistamiseen. Ja se käytös, kun ilmoitat luonteesi muille, hakee tukea heiltä samaan aiheeseen. Samalla hyökkäät törkeästi minun sosiaalista asemaani ja hyvinvointiani vastaan ja pidät sitä normaalina. Tämän väkivallan uskot saavasi tehdä siksi, että yhteisö hyväksyy autoritaarisuuden.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Omakuvasi on siis auktoriteetti, jota ei tarvitse kyseenalaistaa. Käsityksesi on oikea kaikesta huolimatta. Pidät muita mielenterveyshäiriöisinä ja kierrät toteamassa sitä hyvin vuoksi kaduilla. Narratiivisi tähtää näiden tarinoiden nollaamiseen ja niiden aiheena olevan suomalaisen autoritaarisuuden, muita alentuvasti kohtelevan sosiaalisen rakenteen vahvistamiseen. Ja se käytös, kun ilmoitat luonteesi muille, hakee tukea heiltä samaan aiheeseen. Samalla hyökkäät törkeästi minun sosiaalista asemaani ja hyvinvointiani vastaan ja pidät sitä normaalina. Tämän väkivallan uskot saavasi tehdä siksi, että yhteisö hyväksyy autoritaarisuuden.

        Miksi vastaat vain tiettyihin viesteihin? Olen monta kertaa pyytänyt sinua postaamaan kappaleesi "Indigenous People" tänne etkä tee sitä tai edes kieltäydy tekemästä sitä. Et koskaan vastaa juuri minun viesteihini. Vastaat ainoastaan vain törkeimpiin loukkauksiin ja annat kirjoittajille sellaisen viestin että loukkaamalla saa huomiosi.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        En ole nimennyt ketään, mutta minä sain taas potkuvaroituksen varmaan siitä "broileritarinasta". Näitä on lähetetty eräisiin yhtiöihin ja sitä pidetään huonona ihmisten käsitykselle kaikista työntekijöistä kaikissa yhtiöissä. Minua pyydettiin olemaan kommentoimatta ulkonäköä, koska se ei ole hyvää ja kohteliasta käyttäytymistä, tosin siellä oletettiin, että sanoin jotain paita päällä päin naamaa asiakkaalle. En siis oikeastaan ole tehnyt kenellekään mitään pahaa nimittelemällä anonyymejä, mutta he voivat valittaa yhtiöille kiusallaan saadakseen minut työttömäksi, koska tämä uhmaa heidän auktoriteettiaan. Eli taas palataan samaan asiaan

        Mielestäni se broileritarina oli hauska. Nauran vieläkin sille kaljulle, salillakäyvälle broilerille. Tuommoiset jäykän tapakulttuurin omaksuneet pellet ansaitsevat naurua osakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vastaat vain tiettyihin viesteihin? Olen monta kertaa pyytänyt sinua postaamaan kappaleesi "Indigenous People" tänne etkä tee sitä tai edes kieltäydy tekemästä sitä. Et koskaan vastaa juuri minun viesteihini. Vastaat ainoastaan vain törkeimpiin loukkauksiin ja annat kirjoittajille sellaisen viestin että loukkaamalla saa huomiosi.

        Tässä ei ole kysymys sinusta ja minusta.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tässä ei ole kysymys sinusta ja minusta.

        Minä haluan sen kappaleen. Sitä ei löydy enää mistään. Ei kai tässä ole käynyt niin, että olet itsekin kadottanut sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluan sen kappaleen. Sitä ei löydy enää mistään. Ei kai tässä ole käynyt niin, että olet itsekin kadottanut sen?

        Ei hätää. Nyt kun hän on perheetön ja lapseton ja kaikesta päätellen lähiaikoina myös työtön, hänellä on kohta hyvin aikaa palata DJ-hommiin ja päivittää tuotantonsa 2020-luvulle. ”Indigenous People (Autistic Sociopath ’23 Remix)” tulee olemaan kesähitti monella klubilla, vaikka sen tekijää portsarit eivät sisälle päästäisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hätää. Nyt kun hän on perheetön ja lapseton ja kaikesta päätellen lähiaikoina myös työtön, hänellä on kohta hyvin aikaa palata DJ-hommiin ja päivittää tuotantonsa 2020-luvulle. ”Indigenous People (Autistic Sociopath ’23 Remix)” tulee olemaan kesähitti monella klubilla, vaikka sen tekijää portsarit eivät sisälle päästäisikään.

        Tämä oli hauska viesti :).


    • Tästä poistetaan nyt itse mainitsemani yhteisöjen nimet ja jatketaan nimetöntä periaatetta, koska viesti on kantautunut yhteistyökumppaneille ja tuli poliittiseksi.

      • Anonyymi

        Ei kannata ihan kaikkea kertoa netissä varsinkaan omalla nimellä. Aina löytyy niitä jotka pyrkivät aiheuttamaan toiselle hallaa.


    • Anonyymi

      Teemu, suosittelen sinua hakemaan psykiatrista apua, jotta pääset yli tästä auktoriteetti pakkomielteestä. Olen itse saanut psykiatrista apua sekä lääkityksen ja se paransi elämäni laatua huomattavasti.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe