Muutto tulossa taloon, jolla on sopimus DNA:n kanssa eli ilmainen DNA. Liitäntätyyppi oli VDSL4 tms. Nopeus ilman lisämaksua 50 jotain. En osaa sanoa miten tämä vertautuu 200e puhelimeni nopeuteen.
Kävin DNA-liikkeestä kyselemässä ja siellä ei kysytty noita liitäntöjä tarkemmin, vaan tarjottiin 160 e maksavaa modeemia. Minulla on jossain hyllyssä ehkä vielä tallessa 2010-luvun aikainen DNA-reititin, jonka hinta oli tuolloin 60e. Hinnat ovat nousseet melkoisesti (?) ja ilmeisesti vanhalla laitteella ei sitten enää tee mitään vai?
Kerrottiinko minulle liikkeessä kaikki tarpeellinen? Minulla on mobiilinettisopimus vielä syyskuun loppuun asti ja olen melko tyytyväinen nopeuteen, mutta säteilyn vähentämiseksi ja puhelimen säästämiseksi kiinnostaisi tuo laajakaistayhteys (jos tämä on nyt oikea termi) varavaihtoehtona ja Telian yhteissopimuksen (puhelin plus netti) rauetessa voisi olla parempi ruveta maksamaan pelkästä puhelimesta parhaalle tarjoajalle.
Miltä kuulostaa?
DNA-tuettu talo ja reitittimen hankinta
8
97
Vastaukset
- Anonyymi
Säteily nyt on pelkkää humpuukkia.. Siihen ei kannata sen enempää päätä vaivata..
Tarvitset VDSL2 modeemin jotta yhteys toimisi.Ymmärtääkseni pelkkä VDSL saattaa myös riittää tuohon 50 nopeuteen, mutta jos otat nopeamman lisämaksulla niin sitten tarvitsee varmasti VDSL2.
Ja hinnat lähtevät jostain 50 eurosta, tässä esimerkiksi verkkokauppa.com:in valikoimaa:
https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/2198c/VDSL-verkkoon?sort=price:asc- Anonyymi
malaire kirjoitti:
Ymmärtääkseni pelkkä VDSL saattaa myös riittää tuohon 50 nopeuteen, mutta jos otat nopeamman lisämaksulla niin sitten tarvitsee varmasti VDSL2.
Ja hinnat lähtevät jostain 50 eurosta, tässä esimerkiksi verkkokauppa.com:in valikoimaa:
https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/2198c/VDSL-verkkoon?sort=price:ascNoita modeemeja on siis todella paljon erilaisia. Mistä oikein tiedän, että minkälainen minulle riittää tuohon DNA-yhteyden käyttöön?
DNA-liikkeessä varmaan myyvät niitä omia tuotteitaan, jotka ovat aika kalliita ja joita on kuulemma vain kaksi eri laitetta, joista kalliimpi n.200e. Onko heidän laitteensa välttämätön? - Anonyymi
Itsellä 300M Telian vdsl2 ja toimii hyvin,
itse reititin ei ole mikään 50€ viritys vaan noin 300€ laite joka palvelee oikeesti sillä nopeudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita modeemeja on siis todella paljon erilaisia. Mistä oikein tiedän, että minkälainen minulle riittää tuohon DNA-yhteyden käyttöön?
DNA-liikkeessä varmaan myyvät niitä omia tuotteitaan, jotka ovat aika kalliita ja joita on kuulemma vain kaksi eri laitetta, joista kalliimpi n.200e. Onko heidän laitteensa välttämätön?50 megaan vääntää vanhakin paska 2.4ghz 300mbs wifi, mutta mm 100M se ei enään pysty,
Pitää muistaa että pelkkä tukiasen hyvyys ei riitä vaan koneessasi pitää olla myös uudenpi wifi
- Anonyymi
Unohda DNA . On kallein ja huonoin ja osaavat kusettaa 6-0.
- Anonyymi
Paska puhetta! ei noissa juurikkaan ole hintaeroja. eikä toimivuus ongelmia!
- Anonyymi
Jos takoyhtiöllä DNA sopimus, suosittelisin DNA:n reitittintä, jossa asetukset valmiina heidän liikenteelleen. Ja jos jotain menee pieleen, voi aina kääntyä heidän puoleensa, koska sulla niiden laitteet.
Jos sulla on joku muu random reititin, DNA nostaa helposti kätensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1982918- 1202023
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611672Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791562- 1711509
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1831430- 521278
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751231- 591208
- 1191121