DNA-tuettu talo ja reitittimen hankinta

Anonyymi

Muutto tulossa taloon, jolla on sopimus DNA:n kanssa eli ilmainen DNA. Liitäntätyyppi oli VDSL4 tms. Nopeus ilman lisämaksua 50 jotain. En osaa sanoa miten tämä vertautuu 200e puhelimeni nopeuteen.

Kävin DNA-liikkeestä kyselemässä ja siellä ei kysytty noita liitäntöjä tarkemmin, vaan tarjottiin 160 e maksavaa modeemia. Minulla on jossain hyllyssä ehkä vielä tallessa 2010-luvun aikainen DNA-reititin, jonka hinta oli tuolloin 60e. Hinnat ovat nousseet melkoisesti (?) ja ilmeisesti vanhalla laitteella ei sitten enää tee mitään vai?

Kerrottiinko minulle liikkeessä kaikki tarpeellinen? Minulla on mobiilinettisopimus vielä syyskuun loppuun asti ja olen melko tyytyväinen nopeuteen, mutta säteilyn vähentämiseksi ja puhelimen säästämiseksi kiinnostaisi tuo laajakaistayhteys (jos tämä on nyt oikea termi) varavaihtoehtona ja Telian yhteissopimuksen (puhelin plus netti) rauetessa voisi olla parempi ruveta maksamaan pelkästä puhelimesta parhaalle tarjoajalle.

Miltä kuulostaa?

8

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Säteily nyt on pelkkää humpuukkia.. Siihen ei kannata sen enempää päätä vaivata..

Tarvitset VDSL2 modeemin jotta yhteys toimisi.

• Anonyymi
        malaire kirjoitti:

Ymmärtääkseni pelkkä VDSL saattaa myös riittää tuohon 50 nopeuteen, mutta jos otat nopeamman lisämaksulla niin sitten tarvitsee varmasti VDSL2.

Ja hinnat lähtevät jostain 50 eurosta, tässä esimerkiksi verkkokauppa.com:in valikoimaa:
        https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/2198c/VDSL-verkkoon?sort=price:asc

Noita modeemeja on siis todella paljon erilaisia. Mistä oikein tiedän, että minkälainen minulle riittää tuohon DNA-yhteyden käyttöön?

DNA-liikkeessä varmaan myyvät niitä omia tuotteitaan, jotka ovat aika kalliita ja joita on kuulemma vain kaksi eri laitetta, joista kalliimpi n.200e. Onko heidän laitteensa välttämätön?

• Anonyymi

Itsellä 300M Telian vdsl2 ja toimii hyvin,

itse reititin ei ole mikään 50€ viritys vaan noin 300€ laite joka palvelee oikeesti sillä nopeudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noita modeemeja on siis todella paljon erilaisia. Mistä oikein tiedän, että minkälainen minulle riittää tuohon DNA-yhteyden käyttöön?

DNA-liikkeessä varmaan myyvät niitä omia tuotteitaan, jotka ovat aika kalliita ja joita on kuulemma vain kaksi eri laitetta, joista kalliimpi n.200e. Onko heidän laitteensa välttämätön?

50 megaan vääntää vanhakin paska 2.4ghz 300mbs wifi, mutta mm 100M se ei enään pysty,

Pitää muistaa että pelkkä tukiasen hyvyys ei riitä vaan koneessasi pitää olla myös uudenpi wifi

• Anonyymi

Unohda DNA . On kallein ja huonoin ja osaavat kusettaa 6-0.

• Anonyymi

Paska puhetta! ei noissa juurikkaan ole hintaeroja. eikä toimivuus ongelmia!

• Anonyymi

Jos takoyhtiöllä DNA sopimus, suosittelisin DNA:n reitittintä, jossa asetukset valmiina heidän liikenteelleen. Ja jos jotain menee pieleen, voi aina kääntyä heidän puoleensa, koska sulla niiden laitteet.
      Jos sulla on joku muu random reititin, DNA nostaa helposti kätensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5403
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      569
      2717
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2639
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2551
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2217
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82