Puskutraktori pitää lakimiehen loitolla

Anonyymi

Kun talon myynnin sijasta pistää talon purskutraktorilla matalaksi ja myy pelkän tontin, ei tavitse pelätä haastetta oikeuteen.

8

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliskohan joku 57. aloitus samasta aiheesta?

    • Anonyymi

      Lasketaampa auki vielä kerran (edellisen kerran varmaan 45 aloituksen kohdalla).

      Esimerkiksi pk-seudulla kannattaa maksaa hinnanalennuksia ja oikeudenkäyntikuluja, koska jää kuitenkin voitolle.

      Muuttotappiopaikkakunnilla ei sitten kannata edes purkaa olemassa olevaa taloa. Vai miten saa 2000 € tontilta 10000-20000 € maksavan purkamisen kannattavaksi?

      Jokainen järkevä ihminen jättää muuttotappiopaikkakunnalla sijaitsevan talon lahoamaan pystyyn!

      • Anonyymi

        Purkaminen alkaa kannattaa muuttotappiokunnissakin siinä vaiheessa kun kunnan rakennusvalvonta alkaa valittaa rapistuvasta talosta ja asettaa uhkasakon. Joku 10-20keur purkukulu on pientä verrattuna siihen että tulee tuhansien eurojen jatkuva uhkasakko päälle.

        Tietty haja-asutusalueilla ei niin pian puututa rapistuviin taloihin, mutta niitä muuttotappiopaikkoja alkaa enenevässä määrin olla nykyään myös taajama-alueilla jossa puuttumiskynnys on alhainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purkaminen alkaa kannattaa muuttotappiokunnissakin siinä vaiheessa kun kunnan rakennusvalvonta alkaa valittaa rapistuvasta talosta ja asettaa uhkasakon. Joku 10-20keur purkukulu on pientä verrattuna siihen että tulee tuhansien eurojen jatkuva uhkasakko päälle.

        Tietty haja-asutusalueilla ei niin pian puututa rapistuviin taloihin, mutta niitä muuttotappiopaikkoja alkaa enenevässä määrin olla nykyään myös taajama-alueilla jossa puuttumiskynnys on alhainen.

        Ei ala. Naapuri sai määräyksen kunnostaa talonsa - vaihtoehtona purkaa se. Ei auta, asuu siinä loppuikänsä, jos näin päättää. Mitään viranomaiset eivät tilanteelle mahda... Tämän kertoi minulle minulle kunnan rakennusvalvonnan tarkastusinsinööri.
        Ko. talo on meidän naapurissa ja on varsinainen kulmakunnan häpeäpilkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ala. Naapuri sai määräyksen kunnostaa talonsa - vaihtoehtona purkaa se. Ei auta, asuu siinä loppuikänsä, jos näin päättää. Mitään viranomaiset eivät tilanteelle mahda... Tämän kertoi minulle minulle kunnan rakennusvalvonnan tarkastusinsinööri.
        Ko. talo on meidän naapurissa ja on varsinainen kulmakunnan häpeäpilkku.

        Jos naapuri on ihan persaukinen, voi rakennusvalvonta olla voimaton koska persaukisen ei tarvitse uhkasakoista välittää.

        Jos taas kiinteistön omistajalla on jotain omaisuutta niin uhkasakot voidaan ulosmitata niistä. Luottotiedotkin voi mennä. Talon purkaminen tulee siis halvemmaksi.


    • Anonyymi

      Muista käydä leikkaamassa ruoho.

      • Anonyymi

        Talon ympärillä oleva nurmikkokin pitää hoitaa. Rakennusvalvonta voi puuttua epäsiistiin pihaan ja nurmikko on leikattava uhkasakon uhalla. Kun talon purkaa, ei tyhjän tontin nurmikkoa enää tarvitse hoitaa.

        Purku siis kannattaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4726
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3384
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3182
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3027
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2965
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2816
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2707
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2488
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2276
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      52
      2255
    Aihe