Kun talon myynnin sijasta pistää talon purskutraktorilla matalaksi ja myy pelkän tontin, ei tavitse pelätä haastetta oikeuteen.
Puskutraktori pitää lakimiehen loitolla
8
149
Vastaukset
- Anonyymi
Oliskohan joku 57. aloitus samasta aiheesta?
- Anonyymi
Lasketaampa auki vielä kerran (edellisen kerran varmaan 45 aloituksen kohdalla).
Esimerkiksi pk-seudulla kannattaa maksaa hinnanalennuksia ja oikeudenkäyntikuluja, koska jää kuitenkin voitolle.
Muuttotappiopaikkakunnilla ei sitten kannata edes purkaa olemassa olevaa taloa. Vai miten saa 2000 € tontilta 10000-20000 € maksavan purkamisen kannattavaksi?
Jokainen järkevä ihminen jättää muuttotappiopaikkakunnalla sijaitsevan talon lahoamaan pystyyn!- Anonyymi
Purkaminen alkaa kannattaa muuttotappiokunnissakin siinä vaiheessa kun kunnan rakennusvalvonta alkaa valittaa rapistuvasta talosta ja asettaa uhkasakon. Joku 10-20keur purkukulu on pientä verrattuna siihen että tulee tuhansien eurojen jatkuva uhkasakko päälle.
Tietty haja-asutusalueilla ei niin pian puututa rapistuviin taloihin, mutta niitä muuttotappiopaikkoja alkaa enenevässä määrin olla nykyään myös taajama-alueilla jossa puuttumiskynnys on alhainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purkaminen alkaa kannattaa muuttotappiokunnissakin siinä vaiheessa kun kunnan rakennusvalvonta alkaa valittaa rapistuvasta talosta ja asettaa uhkasakon. Joku 10-20keur purkukulu on pientä verrattuna siihen että tulee tuhansien eurojen jatkuva uhkasakko päälle.
Tietty haja-asutusalueilla ei niin pian puututa rapistuviin taloihin, mutta niitä muuttotappiopaikkoja alkaa enenevässä määrin olla nykyään myös taajama-alueilla jossa puuttumiskynnys on alhainen.Ei ala. Naapuri sai määräyksen kunnostaa talonsa - vaihtoehtona purkaa se. Ei auta, asuu siinä loppuikänsä, jos näin päättää. Mitään viranomaiset eivät tilanteelle mahda... Tämän kertoi minulle minulle kunnan rakennusvalvonnan tarkastusinsinööri.
Ko. talo on meidän naapurissa ja on varsinainen kulmakunnan häpeäpilkku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ala. Naapuri sai määräyksen kunnostaa talonsa - vaihtoehtona purkaa se. Ei auta, asuu siinä loppuikänsä, jos näin päättää. Mitään viranomaiset eivät tilanteelle mahda... Tämän kertoi minulle minulle kunnan rakennusvalvonnan tarkastusinsinööri.
Ko. talo on meidän naapurissa ja on varsinainen kulmakunnan häpeäpilkku.Jos naapuri on ihan persaukinen, voi rakennusvalvonta olla voimaton koska persaukisen ei tarvitse uhkasakoista välittää.
Jos taas kiinteistön omistajalla on jotain omaisuutta niin uhkasakot voidaan ulosmitata niistä. Luottotiedotkin voi mennä. Talon purkaminen tulee siis halvemmaksi.
- Anonyymi
Muista käydä leikkaamassa ruoho.
- Anonyymi
Talon ympärillä oleva nurmikkokin pitää hoitaa. Rakennusvalvonta voi puuttua epäsiistiin pihaan ja nurmikko on leikattava uhkasakon uhalla. Kun talon purkaa, ei tyhjän tontin nurmikkoa enää tarvitse hoitaa.
Purku siis kannattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi812060En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k201894- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2121438- 301401
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361319- 261093
- 891071
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä20886Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23857