Missä ovat turbokoneet

Anonyymi

Milloin Toyotalta ilmestyy markkinoille turbo koneet? Muilla auton valmistajilla niitä riittää.

67

402

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parhaissa Tojoissa on jo nyt muiden tekemät turbokoneet. Suprassa on Bemarin turbokone.
      Tuulipuku-tojoihin oli tarjolla jonkin aikaa 1.2T kone mutta se taisi olla aika onneton viritys

    • Anonyymi

      Itselataava hybrid tarjoaa parhaimman kestävyyden moottorin osalta ja kulutuksen pienuuden.

      Turpo ja pieni moottori on tuhon tie. Myydään

      Malli
      Ford Focus
      Rekisteritunnus
      LLS-714
      Vuosimalli
      2012
      Käyttöönottokuukausi
      11/2012
      Mittarilukema
      188 000 km
      Moottori
      1.0l Bensiini
      Vetotapa
      Etuveto
      Vaihteisto
      Manuaali

      Myydään toimeksiantona.

      Halpoja kilometrejä tiedossa!

      Uusia osia

      - Tuulilasi

      - Turbo

      - Suuttimet

      - Jakohihna+vesipumppu

      - Kaksoismassavauhtipyörä ym…

      - Isolla rahalla tehty remonttia

      Kahdet hyvät renkaat alumiinivanteilla.

    • Anonyymi

      On Toyotalla ollut mallistossaan useitakin turbokoneita, ja uusimmassa Yaris GR:ssä on 1.6 litran turbomoottori. Ehkä ne Toyota parhaat turbokoneet löytyivät Celicasta ja Suprasta. Celicassa käytettiin 3S-GTE:tä ja Suprassa 1JZ-GT:tä tai 2JZ-GT:tä. Kaksi jälkimmäistä olivat 6-sylinterisiä 3.0 litraisia koneita. Vanhemmassa 3-korisessa Suprassa oli käytössä 7M-GT. Pienissä moottoreissa turboja ei ole hirveästi näkynyt.

    • Anonyymi

      On älytöntä ostaa auto jossa on ahdettu moottori. Sillä hakee ikävyyksiä ihan oma-aloitteellisesti.

      • Anonyymi

        Missä mielin hakee ikävyyksiä? Pieni kone + turbo voikin olla sitä, mutta iso moottori turbon kanssa on ihan toimiva yhdistelmä.


    • Anonyymi

      Dieseleissä on ollut pitkään.

      Turbotettu ruohonleikkurin moottori on hauras ratkaisu.

    • Anonyymi

      Toyota ei mene siitä missä aita on matalin.
      Miksi henkilöautossa pitäisi olla turbo?

      • Anonyymi

        Olisikohan ihan tehon ja väännön takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan ihan tehon ja väännön takia?

        Olisit selittänyt Teroille mitä ne tarkoittavat ja kosk niitä ei Tojoissa ole.


      • Anonyymi

        Toyota menee nimenomaan juuri siitä missä aita on matalin ja tuotantokustannus halvin.
        Muut pienentää tehoja turbon avulla ja säilyttää tehot ja hyvät ominaisuudet, Toyota vie moottorista kaikki hyvät ominaisuudet ja tehot, etä saavat kulutusta pienemmäksi.


    • Anonyymi

      Ford fiesta jossa on potkua 200 pollea, kolme mukisella turbolla.

      • Anonyymi

        Koskas vaari täyttää 100 vuotta kun on niitä hevosmiehiä? Suomessa on yli 40 vuotta tehon yksikkö ollut watti ja se tuhatkertaisena kW.


    • Anonyymi

      Turboa ei oikeastaan tarvita mihinkään. Ylimääräinen osa joka aiheuttaa kuluja vain lisää.
      Omassa autossa on turbo koska haluan järjettömän tehon muuten sitä turboa ei tarvita.

      • Anonyymi

        Ei Turbokone Toyotan itsehinkkaavaan sovellu, kun käynnistyy ja sammuu edestakaisin turbo ei kestä semmosta.. Turbomoottori soveltuu vaan jatkuvasti käyvään moottoriin, ja siihenhän se on oiva keksintö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Turbokone Toyotan itsehinkkaavaan sovellu, kun käynnistyy ja sammuu edestakaisin turbo ei kestä semmosta.. Turbomoottori soveltuu vaan jatkuvasti käyvään moottoriin, ja siihenhän se on oiva keksintö.

        Oiva keksintö rikkoontuu perin helposti kuten saamme lukea usein. Pikkukone ja turbo ei kestä, ei millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiva keksintö rikkoontuu perin helposti kuten saamme lukea usein. Pikkukone ja turbo ei kestä, ei millään.

        Suurin osa turbon rikkoutumisesta johtuu käyttö virheestä. Ei jäähdytetä sitä yhtään ajon jälkeen vaan sammutetaan moottori välittömästi ajon jälkeen. Jälkilämpö polttaa öljyä turbon laakereissa ja karstoittuu sinne ja tukkii pikkuhiljaa öljynkiertoa ja lopputuloshan on sitten selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiva keksintö rikkoontuu perin helposti kuten saamme lukea usein. Pikkukone ja turbo ei kestä, ei millään.

        Kestää turbo ja kone helposti 250tkm ja se on kilometrimäärä jota ei Toyota tavoita ennen paalausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestää turbo ja kone helposti 250tkm ja se on kilometrimäärä jota ei Toyota tavoita ennen paalausta.

        Klongswagen laukeaa alle sadantuhannen öljykanavien suunnitteluvirheen takia. Kuitenkin öljyä kuluu "reippaasti".


    • Anonyymi

      En ole koskaan tarvinnut turbo konetta mihinkään PISTE.

      • Anonyymi

        Mikäli sinä et ole tarvinnut, niin se ei tarkoita sitä, etteikö joku tarvitse. Sinun mielipiteesi ei ole yleispätevä. Se on vain sinun omasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli sinä et ole tarvinnut, niin se ei tarkoita sitä, etteikö joku tarvitse. Sinun mielipiteesi ei ole yleispätevä. Se on vain sinun omasi.

        No olisit toki kertonut tässä samassa sepustuksessasi sen, että mihin sinä sitä sitten tarvitset.


      • Anonyymi

        Et niin, koska olet nysväävä teiden tukko ja muutenkin häiriö liikenteessä.
        Et ole tainnut koskaan päässyt ajamaan kunnon autolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et niin, koska olet nysväävä teiden tukko ja muutenkin häiriö liikenteessä.
        Et ole tainnut koskaan päässyt ajamaan kunnon autolla?

        Oli mulla ennen aito Trabant.


    • Anonyymi

      Miksi noita ensin vikaantuvia laitteita kaipaat .

      • Anonyymi

        Vuodesta 2006 saakka olen ajanut turbolla ja sitä ensimmäistä vikaa vielä odotan.
        Se mitä olen saanut jokaisena päivänä näiden 16 vuoden aikana on aivan eri luokan vääntö jo heti 1.500 rpm kohdalta. Ei tarvitse vinguttaa korkeilla kierroksilla kuin noita kierroskone-vapareita. Se on sitä joka päivän käyttömukavuutta.

        Olisi ollut niin hukkaan heitettyä ajaa kaikki nämä vuodet väännöttömällä vinkuvehkeellä vain pelon takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta 2006 saakka olen ajanut turbolla ja sitä ensimmäistä vikaa vielä odotan.
        Se mitä olen saanut jokaisena päivänä näiden 16 vuoden aikana on aivan eri luokan vääntö jo heti 1.500 rpm kohdalta. Ei tarvitse vinguttaa korkeilla kierroksilla kuin noita kierroskone-vapareita. Se on sitä joka päivän käyttömukavuutta.

        Olisi ollut niin hukkaan heitettyä ajaa kaikki nämä vuodet väännöttömällä vinkuvehkeellä vain pelon takia.

        Aivan, mutta pitäähän autoonsa pettynyt Toyota hönön jotain keksiä.


    • Anonyymi

      Miksi autossa pitäisi olla turbo kun hybritekniikalla saa pienemmän kulutuksen?

      On monia tapoja toteuttaa toimiva voimalinja. Tukankuivain ei ole ainut tapa.

      • Anonyymi

        "On monia tapoja toteuttaa toimiva voimalinja. Tukankuivain ei ole ainut tapa."

        Tojokin on viimein ymmärtänyt että nuo latauskelvottomat ovat menneen maailman vehkeitä.
        Tojo ei esittele enää mitään muita uutuuksia kuin sähköautoja.

        Muut ovat ymmärtäneet tuon jo aikaa sitten ja niillä on laaja ladattavien valikoima.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On monia tapoja toteuttaa toimiva voimalinja. Tukankuivain ei ole ainut tapa."

        Tojokin on viimein ymmärtänyt että nuo latauskelvottomat ovat menneen maailman vehkeitä.
        Tojo ei esittele enää mitään muita uutuuksia kuin sähköautoja.

        Muut ovat ymmärtäneet tuon jo aikaa sitten ja niillä on laaja ladattavien valikoima.

        Niitä kuitenkin myydään enemmän kuin muita.
        Myös VW myy enimmäkseen polttiksia, ei sähköautoja. Se on illuusio että sähköautojen myynti olisi ylitänyt poltiksien myynnin.

        Muista että viime vuonna Toyota oli maailman eniten myyvä valmistaja (konserni).
        Kaksi maailman eniten myytyä automallia oli Toytia
        1. Corolla
        2. RAV4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä kuitenkin myydään enemmän kuin muita.
        Myös VW myy enimmäkseen polttiksia, ei sähköautoja. Se on illuusio että sähköautojen myynti olisi ylitänyt poltiksien myynnin.

        Muista että viime vuonna Toyota oli maailman eniten myyvä valmistaja (konserni).
        Kaksi maailman eniten myytyä automallia oli Toytia
        1. Corolla
        2. RAV4

        Halpaa kuraa myydään paljon Usassa ja Aasiassa, mutta ei sivistys- ja autoilumaissa.


    • Anonyymi

      Toyotan itselataava Ätkinnsons-moottori, suuri sellainen tilavuudeltaan, korvaa sähkövoimakoneineen täysin rikkoontuvat turbot ja muut leluvehkeet.
      Toyotan kuljettajan ei tarvitse heittää aikaa hukkaan odotellessaan pikkuturpon jäähtymistä. Toyota-kuskilla on parempaakin tekemistä.

      • Anonyymi

        "Toyotan itselataava Ätkinnsons-moottori, suuri sellainen tilavuudeltaan, korvaa sähkövoimakoneineen täysin rikkoontuvat turbot ja muut leluvehkeet."

        Kaikki tuollaiset pelkästään bensalla kulkevat ovat kulkemassa hautaansa. Myös Toyotan mallivalikoimassa.

        Turboissa on sentään käyttömukavuutta, Tojon vapareissa ei mitään muuta kuin jatkuvaa huoltotarvetta ja surkeaa vääntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan itselataava Ätkinnsons-moottori, suuri sellainen tilavuudeltaan, korvaa sähkövoimakoneineen täysin rikkoontuvat turbot ja muut leluvehkeet."

        Kaikki tuollaiset pelkästään bensalla kulkevat ovat kulkemassa hautaansa. Myös Toyotan mallivalikoimassa.

        Turboissa on sentään käyttömukavuutta, Tojon vapareissa ei mitään muuta kuin jatkuvaa huoltotarvetta ja surkeaa vääntöä.

        Joko sinulla on sähköauto? Miksi ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on sähköauto? Miksi ei?

        Suomesta puuttuu latausinfra ja sen lisäksi toimintamatka on auttamattoman liian lyhyt sekä latausaika aivan liian pitkä.


      • Anonyymi

        Tollolootassa ei ole atkinsssonmooTtoria, jossa on erilainen iskunpituus puristus- ja työtahdin aikana,

        Tollolootassa on käytössä halpisratkaisu (MilLer Cycle), jossa oikeaa atkinson moottoria jäljitellään pitämällä imuventtiiliä auki puristustahdin alussa. Tällöin painetaan osa sylinteriin imetystä ilmasta takaisin imusarjaan ja saadaan tehollinen puristussuhde pienemmäksi kuin mitä sylinterimitoista voisi päätellä.

        Kuten tollolootan kertakäyttödieselit, myös nämä muka-atkinsonit sisältävät hupaisan itsetuhomekanismin.

        https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA


    • Anonyymi

      Mieti millainen olisikaan Toyotan hinta jos siinä turbo olisi. Itse turbo ja siihen hilppeet lisäksi pitäisi koko kone suunnitella uusiksi ja käyttää parempia komponenteja.
      Kun tehoja olisi enemmän olisi pakko koko alustakin suunnitella paremmaksi jotta tiellä pysyisi.
      Tälläkin hetkellä tuhnu on kalleimmasta päästä luokassaan ja sen jälkeen samalla rahalla saisi pari luokkaa paremman auton verraten Toyotaan.

      • Anonyymi

        Unohdin vielä kalliimman askin sellaiseen.


    • Anonyymi

      >>>> On älytöntä ostaa auto jossa on ahdettu moottori. Sillä hakee ikävyyksiä ihan oma-aloitteellisesti.

      Nyt kun noin tietävä ihminen paikalla, niin uskallan kysyä. Onko F1-autoissa ja WRC-autoissa ahdettu moottori, nyt turbo? Ellet tunnista noita lyhenteitä, niin käytä Googlea.

      Kiitos tuolle asiantuntijalle vastauksesta.

      • Anonyymi

        "Onko F1-autoissa ja WRC-autoissa ahdettu moottori, nyt turbo?"

        Ja kaikissa rekoissa ja kuorma-autoissa joilla ajetaan ne kaikkein suurimmat kilometrit on ollut jo vuosikymmenet turbokone.
        Vaparit ovat jälkeenjääneille.


    • Anonyymi

      Yllättävän paljon Suomen eniten myyty automerkki ylivertaisuudellaan herättää kateutta.

    • Anonyymi

      Turbo ja DSG. Siinä konsernin kikottimilla ajavien jokapäiväinen pelko laukeamisesta.
      Ja arvatkaa maksaako remontit!

      • Anonyymi

        Maksaa edelleen vähemmän kuin tojotan kansiremppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaa edelleen vähemmän kuin tojotan kansiremppa.

        Ole uskossasi vahva!! 😆


    • Anonyymi

      Mikään ei korvaa kuutiotuumia.

      • Anonyymi

        No kerropa miksi sitten jenkkien autofirmat ovat menneet aivan paskakuntoon lukuunottamatta Teslaa joka ei ole koskaan tehnyt yhtään kuutiotuumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa miksi sitten jenkkien autofirmat ovat menneet aivan paskakuntoon lukuunottamatta Teslaa joka ei ole koskaan tehnyt yhtään kuutiotuumaa.

        Kerro lisää tuosta jenkkien paskakuntoon menneistä autofirmoista. Itse en ole siitä tietoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää tuosta jenkkien paskakuntoon menneistä autofirmoista. Itse en ole siitä tietoinen.

        Koko Detroit on enää vitsi autoteollisuudessa ja slummiutunut kun autotehtaita on lopetettu siellä kokonaan. Fiat osti pilkkahintaan konkurssikypsän Chryslerin ja GM ei enää pysty haastamaan Toyotaa tai VWtä.
        Lista jenkkien konttaamisesta on pitkä ja säälittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Detroit on enää vitsi autoteollisuudessa ja slummiutunut kun autotehtaita on lopetettu siellä kokonaan. Fiat osti pilkkahintaan konkurssikypsän Chryslerin ja GM ei enää pysty haastamaan Toyotaa tai VWtä.
        Lista jenkkien konttaamisesta on pitkä ja säälittävä.

        Kummasti sieltä vaan tulee toinen toistaan komeampia, ja varustelluimpia autoja, joista eurooppalainen voi vaan haaveilla. Tosin ei niitä persaukiset kykene tietysti ostamaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti sieltä vaan tulee toinen toistaan komeampia, ja varustelluimpia autoja, joista eurooppalainen voi vaan haaveilla. Tosin ei niitä persaukiset kykene tietysti ostamaankaan.

        Jenkkiautojen laatu on niin alhaisella tasolla ettei ne ole koskaan pärjänneet Euroopassa.
        Jenkeissäkin paremmin toimeentulevat ajavat eurooppalaisilla autoilla.
        Ne omat avolavat myydään maaseudun punaniskoille joita siellä kyllä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkiautojen laatu on niin alhaisella tasolla ettei ne ole koskaan pärjänneet Euroopassa.
        Jenkeissäkin paremmin toimeentulevat ajavat eurooppalaisilla autoilla.
        Ne omat avolavat myydään maaseudun punaniskoille joita siellä kyllä riittää.

        Niin. Tuohan on vaan sellaisen näkemys, joka ei koskaan maassa ole käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tuohan on vaan sellaisen näkemys, joka ei koskaan maassa ole käynyt.

        Mitä kenenkään käymiset jossain liittyy myyntitilastoihin?
        Jenkit ja japsit ovat USAssa alempien luokkien kulkuvälineitä. Maalaisjuntit ostavat jenkki-truckin ja kaupunkien köyhät japsin.

        Paremmin toimeentulevat ja koulutetut ostavat eurooppalaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kenenkään käymiset jossain liittyy myyntitilastoihin?
        Jenkit ja japsit ovat USAssa alempien luokkien kulkuvälineitä. Maalaisjuntit ostavat jenkki-truckin ja kaupunkien köyhät japsin.

        Paremmin toimeentulevat ja koulutetut ostavat eurooppalaisen.

        Se liittyy siten, että kun käy paikan päällä katsomassa, niin ei ole luulon varassa, mitä todellisuuteen tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se liittyy siten, että kun käy paikan päällä katsomassa, niin ei ole luulon varassa, mitä todellisuuteen tulee.

        Olen kyllä käynytkin siellä useaan kertaan mutta ei se ole muuttanut myyntilastoja miksikään. Yhden ihmisen näkökulma asioihin niin pikkuriikkinen että sitä ei kannata ottaa huomioon tällaisissa asioissa mitenkään.
        50 osavaltiota ei yhdelle ihmiselle aukene vaikka asuisi siellä ikänsä. Siksi tilastot.


    • Anonyymi

      Aivan sama jos kaipaisit häkäpönttöjä autoihin.

    • Anonyymi

      Turbolla saadaan tuhnukin moottori eloisaksi ei kait niitä muuten olis keksitty!😋😋

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kun moottorin suunnittelu ei oikein muuten suju niin laitetaan siihen turbo! Sillä saa ajaa 80:n alueella kahdeksaa kymppiä ja satasen alueella sataa.
        Mitä järkee? Ei mitään.


    • Anonyymi

      Sähkön avustama vapaastihönkivä on parempi kuin ahdettu ei hybridi. Sähkö nyt vaan on niin paljon parempi sekä yksinään kuin yhdessä vaparin kanssa.
      Miksi muuten VW lopettaisi polttiksien kehityksen ja menisi sähkön suuntaa kuten Tojo on jo mennyt 20 vuotta.

      • Anonyymi

        Siellä latauskelvottoman akussa voi olla joskus sähköä hyvällä tuurilla käytettäväksi muutaman sekunnin. Yleensä ei silloin kuin voimaa tarvitaan. Just TM mittasi C-HRlle kiihtyvyyden 0-100 kmh ja se oli 11,8 sek. Aivan uskomaton etana.

        VW on jättänyt koko polttiksen pois ja liikkuu oikeasti sähköllä jokaisen metrin. Suorituskyky vähän eri luokkaa kuin tojon tuhnuissa.


    • Anonyymi

      Onhan Toyotalla myös hyviä turbokoneita. Euroopan markkinoille noita ei kuitenkasn tuoda, nehän nostaisivat valmistajan päästöjä liikaa. Tänne tuodaan vain kuohittuja atkinssoneita sähköavulla ja muutamia lähinnä työköneiksi luokiteltavia maastureita ja avolavoja. Supra ja Celika ovat alihankintaa, kuten myös Proace.

      • Anonyymi

        Ei kai tollolootan päästöjä voi enää nykyisestä nostaa?

        USAssa tolloloota sai äskettäin sakot saastuttamisesta. Tuomion mukaan tollolootan autojen polttoainetalous on niin kehno, että niiden ansiosta koko USA:n autoliikenteen päästöt ovat kääntyneet nousuun! Aikamoinen saavutus.

        "Toyota’s more recent lineup of models has been heavy on gas-guzzling sports-utility vehicles, which come with far bigger price tags and have brought far higher profit margins. According to a recent report from the Environmental Protection Agency, Toyota vehicles delivered some of the worst fuel efficiency in the industry, leading to an overall worsening of mileage and pollution from passenger cars and trucks in the United States for the first time in five years."

        https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tollolootan päästöjä voi enää nykyisestä nostaa?

        USAssa tolloloota sai äskettäin sakot saastuttamisesta. Tuomion mukaan tollolootan autojen polttoainetalous on niin kehno, että niiden ansiosta koko USA:n autoliikenteen päästöt ovat kääntyneet nousuun! Aikamoinen saavutus.

        "Toyota’s more recent lineup of models has been heavy on gas-guzzling sports-utility vehicles, which come with far bigger price tags and have brought far higher profit margins. According to a recent report from the Environmental Protection Agency, Toyota vehicles delivered some of the worst fuel efficiency in the industry, leading to an overall worsening of mileage and pollution from passenger cars and trucks in the United States for the first time in five years."

        https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html

        TM 1/20. Lue siitä.


    • Anonyymi

      Kuka tarttee turboo? Pääsee kahdeksaa kymppiä... mitä sitten? Kyllä sitä pääsee ilman turbookin.

      • Anonyymi

        Niin mut sinä jäät sillä toyotalla kuin seisomaan valoissa HARMITTAAKO.HUUUUUUUUUU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mut sinä jäät sillä toyotalla kuin seisomaan valoissa HARMITTAAKO.HUUUUUUUUUU

        Sinun 1.0L Skeida octaviallesi ei jää kukaan! HUUUUUUUUUUUU!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Tuo kaikki sattuu teroon ja LUJAAA.HAAAAAAAAAAA


    • Anonyymi

      HAAAA. Buhahahahahahahahahah. miltäs tämä tuntuu terot.

    • Anonyymi

      Toyatasta en tiedä, mutta kesän tultua kiihdytä millä tahansa lähdöstä alle 4 tsekkaaa satasella,

      Tv. Toyotan omistaja mp:m omistajana

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofian ökyilyt on loppu

      Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      4404
    2. Syystäkin ollut kirjoittamatta

      Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      303
      1990
    3. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

      Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      425
      1639
    4. Mitä kummaa tapahtui, että Suomalaiset yhtäkkiä Natoon haluaisivat?

      Ulkomailla ihmetellään, "mikä teihin rauhanomaisiin suomalaisiin oikein meni kun, yht'äkkiä sotahulluiksi muutuitte"? Erittäin hyvä kysymys joka pitäi
      Maailman menoa
      532
      916
    5. Stefan Thermanin käräjät on 16/6. On jännät ajat miehellä edessään.

      Neljä syytettä on nyt edessä, laittomasta uhkailusta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta törkeästä kotirauhan rikkomisesta ja ampuma-aserikoksesta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      897
    6. Onko meillä tilanne mies

      Vai kuvittelenko vaan? Onko puoleltasi kaikki täysin ohi?
      Ikävä
      60
      870
    7. Nytkö se taas alkaa - apinarokko ja rokotuspainostus

      Valmistautukaa concoy väki. Wef ja muut globalistit eivät saaneet koronalla tarpeeksi kiusattua ihmisiä. Nyt pukkaa kuitenkin taas uutta riesaa: htt
      Maailman menoa
      181
      810
    8. Oot sekottanut mut

      Enkä enää tiedä miten päin olla, kiitos tästä ärsyttävän ihana mies 🙃🥰🔥😤🤯😞
      Ikävä
      37
      751
    9. No niin.. nyt ihan vakavasti..

      Haluisitko mies nähdä ja jutella ihan oikeasti? Kun mä haluisin.. voisitko antaa jonkun vihjeen. Tiedän että oot täällä, mut en tiedä että miksi sä tä
      Ikävä
      49
      688
    10. Ajatus on nähdessä

      Jutella ja sopia ajankanssa keskustelu edes kerran, selkiyttäisi asioita. Vain kasvotusten, vain sinulle. Katoamalla päätät toisin, oletko ihan varma
      Tunteet
      50
      686
    Aihe