Hamsterin silmä!

Anonyymi

Moi!
Hankin juuri äsken sellaisen syyrianhamsterin (Kultahamsteri). Kun toin sen kotiin hän oli hyvin utelias ja vähän säikky. Mutta, kun alkoi tulla ilta ja minä kävin nukkumaan. Aamulla hänen toinen silmä on kiinni ja hän raapii sitä. Mitä teen? Onko se silmätulehdus? Enkä voi ottaa häntä käsiin vielä koska hän ei ole vielä käsikesy. Vienkö eläinlääkäriin vai yrittäisinkö saada hänet käsikesyksi ja sitten yrittää hoitaa silmää? Vai meneekö se itsestään ohi? Hän on 5 kuukautta ja naaras.

5

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heinänkorsi sattunut silmään, sahanpurua käyttää boksissa!

      • Anonyymi

        Voi että. Harmi ettei ole vielä kesyyntynyt, vaikeuttaa hoitamista. Jos soittaisit eläinlääkäriin ja kertoisit tilanteen. En tiedä antasko silmätippoja vaivaan? Toivottavasti lemmikkisi toipuu pian.
        (Eläinkaupassa on pehmeämpää, vihreää heinää. Kaupoissa kovia korsia. Sen takia en hamsterille laita sitä.)


    • Anonyymi

      Hei! Minä täällä. Hamsterini on kunnossa. Silmä voi hyvin ja hän ei enää raavi sitä. Luultavasti oli mennyt purua silmään tai jonkinlainen roska. En vienyt häntä eläinlääkäriin mutta katselen tilannetta, että jos tulee uudelleen tällainen tilanne, luultavasti aijon ehkä katsoa mikä häiritsee silmää ja jos se on puru, heinä tai vaikka jonkinlainen materiaali niin aijon vaihtaa turvallisempaan. Kiitos teidän vastauksistanne!

      • Anonyymi

        Hyvä että lemmikki on kunnossa.


    • Anonyymi

      Minulle käynyt samalle hamsulleni kaksi kertaa tuo sama. Ei ole eläinlääkärille tarvinnut soittaa. Silmään vain on mennyt puru. Kyllä se itse osaa ottaa sen pois. Mutta jos ei osaa. Kannattaa soittaa eläinlääkärille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe