Jos ammattimaalarin jäljiltä on seinissä muutama maalin valumajälki (ilmeisesti liikaa maalia telassa / telan reunoilla), onko tämä ok vai onko aiheellista reklamoida? Mikä on kevollinen maalausjälki ja mikä menee nipottamisen puolelle?
Maalin valumajälki
19
971
Vastaukset
- Anonyymi
Riittänee kun olet tehnyt tämän aloituksen..
- Anonyymi
Tämä aloitus riittää neuvojen kysymiseen mutta tyhmänkin pitäisi tajuta, että reklamaatio on eri prosessi. Kaikki ei toki kaikkeen kykene.
- Anonyymi
Ammattilaisella ei kyllä tela piirrä, jäljest' saa, ja kuuluu tulla täysin sileä, tuon fatipään kommenteista huolimatta..
- Anonyymi
Nipottaminen on ihmisen silmässä ja mielessä, myös tässä asiassa.
Onko reklamoinnista sinulle itsellesi enemmän vaivaa kuin hyötyä, onko näkyvällä paikalla, haittaako jokapäiväistä elämää?
Minua ärsytti, kun putkimies ei kiristänyt vesiyhdettä! Reklamoin, vaikka valutti vain muutaman tipan minuutissa. - Anonyymi
kiinnostava olisi tosiaan tietää mikä on ammattimaisen maalauksen riittävä laatu ja mistä voi nipottaa. kyse ei ehkä mikä häiritsee vaan mikä on oikea vastine rahalle
- Anonyymi
Tekevälle sattuu ja mitä kokeneempi ammattimies sitä vähemmän kiinnostaa. Näkyvällä paikalla ei saisi olla piirtoja. Eikä mielellään muuallakaan. Jos kokee olevansa ammattimies pitäisi osata vetää rivit limittäin ja vaihtaa telat ajoissa.
- Anonyymi
Joskus olen kuullut että maalin alla olevat seinämateriaalit liinat/paperit yms voisi väärinlaitettuna kastuessaan aiheuttaa noita myös. eli se materiaali mikä on levyjen ja maalin välissä
- Anonyymi
Maalin alla olevat kerrokset ei kyllä mitenkään voi liittyä valumiin. Valumat ja telapiirrot on täysin maalarin huolimattomuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maalin alla olevat kerrokset ei kyllä mitenkään voi liittyä valumiin. Valumat ja telapiirrot on täysin maalarin huolimattomuutta.
Eikös näitä valumien näköisiä näy joskus uusissakin rakennuksissa saumauskohdissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös näitä valumien näköisiä näy joskus uusissakin rakennuksissa saumauskohdissa
Niitä "valumajälkiä" kutsutaan kittausvirheiksi.
- Anonyymi
Itsekin olen aina pohtinut mistä näkee mikä on hyväksyttävä laatu kun näistä ei ole löydettävissä tietoa mistään. Jotakin teoksia on kuulemma mutta yritysten käytössä ja kuluttajalla kohtuuttoman kalliita.
- Anonyymi
Ei se maalattupinta ole koskaan ns. virheetön. Ihan mahdoton sanoa mitään viisasta kun ei ole edes kuvaa. Mutta sen tiedän, että täällä itkeminen ei paranna asiaa ja reklamaatio pitää tehdä kyseiselle firmalla joka työn on tehnyt.
- Anonyymi
Tietämystä on hyvä kartuttaa ennen reklamaatiota ettei tule höynäytetyksi
- Anonyymi
Eikös maalivalumat ole yleensä suoraan alaspäin, ainakin kun itse maalaan. Mullakin on suht uuteen kotiin tullut valumien näköisiä maalaukse jälkeen mutta sanottiin, että johtuu maalin alla olevista materiaaleista ja noi "valummat" ei oo suoria vaan osin aaltoilevia. Ei oikeat vaalivalumat tolleen aaltoile ymmärtääkseni, tai ainakaan mun maalaessa mut en ookaan ammattilainen..
- Anonyymi
Ne sanojat puhui paskaa. Ei viitsi korjata. Noin itsekin olen tehnyt monta kertaa kun jäänyt kiinni jostakin.
- Anonyymi
Järkikin sen jo sanoo että ammattilaisen jäljiltä ei saa olla valumia.
Tavallinen tallaajakin saa sileää jälkeä maalattua, hutiloiva maalari sulla ollut..... - Anonyymi
Kipsilevyn väärintehdyt saumaukset voinee nostattaa noita mutta en osaa sanoa miten korjata ja auttaako hiominen ja uusi maalaus vai tuleeko aina samaan kohtaan
- Anonyymi
oisko saumanauha ottanut kosteutta maalista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oisko saumanauha ottanut kosteutta maalista
Kipsilevyn saumat näkyvät aina maalin alta, jos vain saumakohdat tasoitetaan. Kipsilevyn pintapahvi "turpoaa" eri tavoin vesiohenteisen maalin alla kuin se tasoitepohja. Kipsilevyille suositellaan asuinhuoneissa ja vastaavissa vähintään puolitoistakertainen ylitasoitus ja hionta ennen maalausta. Se "puolikertaa" on saumojen nauhoitus/tasoitus ja ruuvin kantojen kittaus, sen jälkeen koko seinäpintaan tulisi vetää samalla tasoitteella (leveällä lastalla) ohut kerros. Jos hyvän haluaa, niin vielä toinenkin ylitasoituskerros ennen hiontapohjaväriä. Pintamaalia kaksi kerrosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346