JOS ELIITTI MAKSAISI VERONSA SUOMEEN, MITÄ KAIKKEA VALTIO PYSTYISI NIILLÄ TEKEMÄÄN

Anonyymi

(Sen sijaan, että piilottaa ne veroparatiiseihin, kuulemma.)

Kertokaa, mitä te haluaisitte niillä tehtävän.

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin 3 autoa ostaisin, kartanon ja ison veneen ja helikupterin. Muuttaisin pois Suomesta itkua kuuntelemasta.

    • Anonyymi

      Tukea vähän lisää Vanajanlinnaa hädässä.

    • Anonyymi

      Lastensuojeluun apua. On niin suuret määrät sijoituslapsia. Heille tarpeeksi koteja/laitoksia. Tasoltaan riittäviä. Maksaa paljon, mutta voitot käärii eliitti eli saisi omansa takaisin.

      Hyödyllistä ja hyvää rahan kierrätystä.

      • Anonyymi

        Kaikilta alle 2000 tienaavilta pitää ottaa lapset huostaan. Köyhiä lapsia kiusataan kuitenkin lähes 100% varmuudella. Laitoksessa asuessaan omistajat heistä saa kunnilta hyvin rahaa eivätkä siis ole enää täysin hyödyttömiä tapauksia.


    • Anonyymi

      Panostaisin mielenterveyspalveluihin. Liian paljon laitoshoitoa tarvitsevia potilaita on jätetty heitteille ja kirjoittelemaan Suomi24-sivustoille.

      • Anonyymi

        psyk.osastolla voi käyttää nettiä ja puhelimensakin saa pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        psyk.osastolla voi käyttää nettiä ja puhelimensakin saa pitää.

        Asiantuntija kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        psyk.osastolla voi käyttää nettiä ja puhelimensakin saa pitää.

        Sen huomaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen huomaa

        kokenut kaiken tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kokenut kaiken tietää

        Sen huomaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen huomaa

        Yritin selkokielellä toistaa aiemmin kirjoittamani. Plim. Jouduin etusivulle.


    • Anonyymi

      Kuka tää eliitti on?

      • Anonyymi

        googlaa, niin löytyy tietoa

        se on semmoinen ihmisryhmä, jolla on tiukka muuri ympärillään, siksi perimä ei enää ole terve


    • Anonyymi

      Eliitin ollessa kapea ja verokertymän pieni, näkisin mieluusti, että myös varattomampi, mutta suuri kansanosa maksaisi vaikka 30 % tasaveroa. Jo alkaisi Suomi kukoistaa.

      • Anonyymi

        Eliitti on pieni lukumäärältään, mutta omistaa suurimman osan varallisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eliitti on pieni lukumäärältään, mutta omistaa suurimman osan varallisuudesta.

        Hieno salaliittoteoria onkin tosi hyvä että olet siellä suljetulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno salaliittoteoria onkin tosi hyvä että olet siellä suljetulla.

        Ei ole salaliittoteoria. Olen joskus osannut ilmoittaa edellisen vuoden e-väkiluvun ja heidän osuutensa varallisuudesta. En viitsi tarkistaa nykytilannetta, mutta muistelen, että ekan koronavuoden aikana eliitin tulot kaksinkertaistuivat. - Kyllä tiedot löytyy, hae itse.

        Joskus pari kolme vuotta sitten avasin ketjun : Suomen eliitti - saako siitä puhua( tai sinnepäin) Trollit sotkivat sen jälkeenpäin, voi olla, että on poistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole salaliittoteoria. Olen joskus osannut ilmoittaa edellisen vuoden e-väkiluvun ja heidän osuutensa varallisuudesta. En viitsi tarkistaa nykytilannetta, mutta muistelen, että ekan koronavuoden aikana eliitin tulot kaksinkertaistuivat. - Kyllä tiedot löytyy, hae itse.

        Joskus pari kolme vuotta sitten avasin ketjun : Suomen eliitti - saako siitä puhua( tai sinnepäin) Trollit sotkivat sen jälkeenpäin, voi olla, että on poistettu.

        Jos pohditaan raha-asioita, kannattaa googlata:; Suomen rikkain / Suomen rikkaimmat

        Tulee esiin listoja. 100 rikkainta ihnmistä, sukua, jne. Kaikki rikkaay eivät kuulu eliittin, esim. pelifirman omistajat, jotka tuovat tämän esille: he haluavat maksaa veronsa Suomeen,he kannattavat sosiaaliturvaa, jne.

        Haeskele itse, minä viitsi,


    • Anonyymi

      ..Ainakin paisuttamaan julkista puolta !

    • Anonyymi

      Niin vituttaa kun joku on rikas.

    • Anonyymi

      Avasin tämän ketjun, että olisi vähän huomiota kohdistunut sinne, missä todellinen vihollinen on. Nyt köyhät tappelee keskenään.

      Käykää vähän netissä lueskelemassa. Vaikka mitä etuoikeuksia heillä on, jne.

      • Anonyymi

        Juu niin on vituttaako


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu niin on vituttaako

        juu mua vituttaa se, että köyhät tappelee keskenään, vaikka ----


    • Anonyymi

      Ei hyvätuloisia kiinnosta köyhien asiat niin kauan, kun ne eivät kosketa itseä. Hyvätuloiset eivät osaa edes kuvitella, millaista on olla köyhä tämän päivän Suomessa. Tämä näkyy päivittäin esim mediassa.

      • Anonyymi

        Ei niitä tarvikaan kiinnostaa, vaan valtiovalta pitää saada toimimaan oikeudenmukaisesti, tasa-arvoisesti. Mutta jos googlailette vaikka poliittinen eliitti, niin toivoton olo tulee.

        On tässä kuitenkin vastoin eliitin mielipidettä saatu aikaiseksi maksuton pakollinen toinen aste.


        MUUTEN, kyllä on ollut vielä kauheampaa olla köyhä entisajan Suomessa.

        Köyhien pitää yhdessä ajaa asioitaan eikä tapella keskenään. Ja eliitti on teidän vihollinen eikä joku tyhmä demari.


    • Anonyymi

      Vallan lapsellista väittää suomalaisten olevan toistensa vihollisia. Järkeä kannattaisi käyttää mutta jos ei ole paha asia.

    • Anonyymi

      Unta vois nähdä, rikkaat maksas oikeudenmukaisti veroja Suomessa.
      No, Portugaliassa on lämmintä.

      • Anonyymi

        Siinä Portugalin veroasiassa saatiin joku muutos aikaiseksi, mutta en tarkemmin muista. Vähän saatiin veropakolaisia kuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä Portugalin veroasiassa saatiin joku muutos aikaiseksi, mutta en tarkemmin muista. Vähän saatiin veropakolaisia kuriin.

        googlaa Portugalin veropakolaiset . Esim. Kainuun sanomat kirjoittaa selkokielellä asiasta.

        Mutta vain sen, minkä saa, mutta on sekin jotakin.- haha -Suomi saisi peräti 3 - 6 miljoonaa enemmän verotuloja vuodessa.

        käväiskää lukemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        googlaa Portugalin veropakolaiset . Esim. Kainuun sanomat kirjoittaa selkokielellä asiasta.

        Mutta vain sen, minkä saa, mutta on sekin jotakin.- haha -Suomi saisi peräti 3 - 6 miljoonaa enemmän verotuloja vuodessa.

        käväiskää lukemassa

        googlaa:
        Eliitti ja verot


    • Anonyymi

      Olen niin kateellinen ja tietysti Suomalainen.

      • Anonyymi

        Se on väärin kun työtätekevät ja yrittävät rikastuu. Tulisi olla päin vastoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on väärin kun työtätekevät ja yrittävät rikastuu. Tulisi olla päin vastoin

        närpiön tomaatit ovat niin makoisia


    • Anonyymi

      Minä en ole kateellinen ihminen. Se on harmittanut monia. Minä tunnen myötäiloa, kun jollakin menee hyvin.

      Nyt kovasti estetään eliitistä kirjoittamista, vaikka kyse olisi verojen maksamisesta veronkierron sijasta.

    • Anonyymi

      Pannaan se tasavero 30 % kaikille, se olisi oikeudenmukaista

      • Anonyymi

        Ei ole tasa-arvon toteutuminen niin yksinkertaista. Että verotetaan nk.mitä.

        - pääomatulot ( ne kun kun voidaan naamioida niin, että sujahtavat mutkan kautta veroparatiisiin)

        -työpalkka ( no kun firmoissa voidaan maksaa omistajille mitätöntä palkkaa, mutta voittoja tulee firman tilille.)

        - kun on kaikenlaisia vähennyksiä, varsinkin eliitillä

        - eliitti ei maksa perintöveroa

        Ehkä googlaamalla löytyy neuvoja veronkiertämiseen, lakimiehet tietävät toki enemmän.


        Sellainenkin termi kuin veropetos tunnetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tasa-arvon toteutuminen niin yksinkertaista. Että verotetaan nk.mitä.

        - pääomatulot ( ne kun kun voidaan naamioida niin, että sujahtavat mutkan kautta veroparatiisiin)

        -työpalkka ( no kun firmoissa voidaan maksaa omistajille mitätöntä palkkaa, mutta voittoja tulee firman tilille.)

        - kun on kaikenlaisia vähennyksiä, varsinkin eliitillä

        - eliitti ei maksa perintöveroa

        Ehkä googlaamalla löytyy neuvoja veronkiertämiseen, lakimiehet tietävät toki enemmän.


        Sellainenkin termi kuin veropetos tunnetaan.

        hakusana: veronkierto

        paljon otsikoita, mutta kun vaativat evästeiden hyväksymistä

        Tällainen näkyi:
        Taloussanomat 22.8.2009 ... veronkierron vuoksi Suomi menettää noin 3 miljardia euroa vuodessa


    • Anonyymi

      Minun ehdotus on, että suomalaiset liittyvät kansainväliseen veroparatiiseja paljastavaan vainukoiraryhmään. Pinnaa tarvitaan, kun niitä peitefirmoja tulaa niin rutkasti vastaan.

      • Anonyymi

        Tulaa tullallaa posket pullallaa.


    • Anonyymi

      Tietenkin hakusana VEROPARATIISI olisi pitänyt kirjoittaa jo avaukseen.

      Luulin, että kaikkihan sen tietää, kunhan mietitään rahoille yhteiskunnallista käyttöä.

      Trollit tulivat esittelemään naiviuttaan, pääsi vähän ote lipsahtamaan.

      siis googlatkaa: veroparatiisi
      löytyy luettavaa ihan kiinni jääneiden nimiä myöten

      • Anonyymi

        alkakaas nostaa ylös!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkakaas nostaa ylös!!

        yksi esimerkki otsikoista:
        VEROPARATIISIT/mot/yle.fi

        Veeottaja on tutkinut kahden vuoden ajan Panaman papereita esiin tulleita suomalaisten veroparatiisikytkösiä. Vuoto on johtanut "parin kymmenen tapauksen...."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi esimerkki otsikoista:
        VEROPARATIISIT/mot/yle.fi

        Veeottaja on tutkinut kahden vuoden ajan Panaman papereita esiin tulleita suomalaisten veroparatiisikytkösiä. Vuoto on johtanut "parin kymmenen tapauksen...."

        Taloussanomat:
        NÄIN PALJON SUOMALAISTENRAHOJA MAKAA VEROPARATIISEISSA

        Veroparatiiseissa ympäri maailmaa on suomalaisten pääomaa miljardeja euroja, arvioi veroparatiiseja tutkinut tietokirjalija Matti Ylönen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloussanomat:
        NÄIN PALJON SUOMALAISTENRAHOJA MAKAA VEROPARATIISEISSA

        Veroparatiiseissa ympäri maailmaa on suomalaisten pääomaa miljardeja euroja, arvioi veroparatiiseja tutkinut tietokirjalija Matti Ylönen

        Onkos hoolinnassa niin rikkaita, ettävoisivat olla paratiisilintuja. Ajatelkaa, jutelkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos hoolinnassa niin rikkaita, ettävoisivat olla paratiisilintuja. Ajatelkaa, jutelkaa.

        Olen kiitos.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe