Kurtturuusu

Anonyymi

Kurtturuusu on nyt perivihollinen, joka tulee poistaa,
Tästä perivihollisesta isoäitini valmisti maukasta kiisseliä ja kuivatti sen vitamiinipommimarjoja talveksi talveksi - etenkin vuosina kun vadelmasato oli vähäinen. Kuvitellaanko nyt, että ilmaston muuttuessa olisi joka vuosi hyvä mustikka ja vadelmasato?!
Ymmärrän, jos julkisista tiloista ja teiden varsilta poistetaan ko. puskia, mutta mielestäni on järjetöntä vaatia niitä pois ihmisten pihoilta. Eikö muuta työtä ole palkan eteen kun vahtia ihmisten kurtturuusuja?!
Niin, nyt väitetään, että ne lisääntyvät hullun lailla mm. lintujen mukana. Ei lisäänny! Meillä oli mummolassa pihalla yksi ainoa puska, joka jonkin verran laajeni, mutta sitä leikattiin tarvittaessa. Ei levinnyt naapurien pihoillekaan.
Onneksi tiedän keskellä metsää aukean paikan, missä voin edelleenkin käydä syömässä niiden herkullisia marjoja.

12

97

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisko kurtturuusun nimetä uudelleen esim. persuruusu?

Persuistakin haluaa osa kansasta eroon.

• Anonyymi

Persut on nyt vähän kriisissä, kun Putinin ylistämisestä ei kait enää makseta palkkaa.

• Anonyymi

Meillä on lapsuudesta saakka ollut kurtturuusu. Toissa syksynä kaivoin pienet, tielle näkyvät pensaat ja nakkasin risukasaan. Sieltä entisiltä paikoilta ne tunkee vaan ylös. Pihan puolelta isoa pensasta en ole poistanut, ruohonleikkurilla ajellaan ympäristö ettei leviä kovin.

Jos tämä oli ongelma etelän uimarannoilla niin eiköhän riittäisi kun siellä kaivavat pehkot koneilla ylös.

Entä lupiini, sekin istutettiin pitämään tienpenkat paikoillaan. Miten se saadaan hävitettyä kokonaan?

Nyt on Ekokymppi keksinyt sovelluksen jolla voi kytätä ja ilmiantaa mummojen pihoja. Ihan ddr-meininkiä.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä: IHAN DDR-MEININKIÄ.
        Maamme perivihollinen on nyt kutturuusu ja naapurit, joilla on jotain jonkun mielestä paremmin. Kateus vie kalat vedestä.
        JÄRKI HOI!
        J.K. Ja lupiinit ihastuttavat väriloistollaan teiden vierustoilla. Missään metsässä en ole niitä havainnut. Turhuuksiin panostetaan, mutta ei köyhien ihmisten elämään.

• Anonyymi

"Entä lupiini, sekin istutettiin pitämään tienpenkat paikoillaan. Miten se saadaan hävitettyä kokonaan?"

Olen nähnyt lupiinia lähinnä tien pientareilla nautittavan kauniissa väriloistossa. Metsissä se ei kasva. Vaikka onkin vieraslaji, sen poistamista voisi suositella luonnon niityiltä, joita ei juuri enää näe.

Ihmiset, joiden kanssa olen keskustellut, lähinnä pitävät kurtturuususta ja lupiineista. Puututaan epäolennaisiin asioihin yksinkertaistaen ja vaatimalla koko kasvin poistoa, mutta ei perusongelmiin;
        Miksi luonnon niityt vähenevät ja mitä tulisi tehdä niiden eteen Suomen niityillä kasvavien eri lajien säilyttämiseksi?

• Anonyymi

Ennen kuin hävität, leikkaappa kurtturuusuja maljakkoon. Koko huone alkaa tuoksumaan ihanalle.

Omat pihat rauhaan järjettömyyksiltä!

• Anonyymi

Lapin mökkini pihalla ostamani kurtturuusu kukkii ja tuoksuu myös maljakossa, mutta ei ehdi tehdä siemeniä. Miksi kylmillä, karuilla alueillakin se tulisi poistaa? Mikä on haitta?
        Suomessa on kasvidiktatuuri - ei osata ajatella kokonaisvaltaisesti! Kuka sählää asian takana?

• Anonyymi

Kurtturuusun poistamisella voi aktivoida palstoja mutta itse ruusua ei kannata hävittää...

• Anonyymi

Ystäväni pihalla kasvaa ruusuja. Ilahduin ja kysyin keräävätkö marjat toivossa, että voisin itsekin niitä saada. Ystäväni kertoi, että eivät tee marjoja, leviävät juurista.
        Mikä muu ruusulajike kuin kurttulehtiruusu tekisi marjoja, joita voisi kerätä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystäväni pihalla kasvaa ruusuja. Ilahduin ja kysyin keräävätkö marjat toivossa, että voisin itsekin niitä saada. Ystäväni kertoi, että eivät tee marjoja, leviävät juurista.
        Mikä muu ruusulajike kuin kurttulehtiruusu tekisi marjoja, joita voisi kerätä?

No, onneksi sululaisten lähellä vielä löytyy kurttulehtiruusua ja saa syödä marjoja suoraan pensaasta.

• Anonyymi

Valtio voi nyt lähettää kurtturuusumme takaisin sinne mistä ovat tänne tulleetkin zippilän kutsuhuudon innoittamina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7528
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3622
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1846
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1050
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      933
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      901
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      807
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      732
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      729
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      652
    Aihe