Mihin pihan sakotusoikeus ulottuu

Anonyymi

Taloyhtiön pihassa on yksityisen firman sakotusoikeus. Käyvät aika usein mm. katsomassa että kiekot ovat oikein vieraspaikoilla pysäköidyissä autoissa.
Jos menen tasaiselle vapaalle alueelle pihamaalla vaihtamaan renkaat, onko siinä sakotuksen paikka. On tila johon esim. talvella luodaan lumet. Omalla autopaikallani en saa vaihdetuksi, kun ei ole ihan tasainen ja on ahdaskin.

4

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näiden yksityisten puolirikollisten pöytälaatikkofirmojen "sakotusoikeus" perustuu korkeimman oikeuden täysin järjenvastaiseen aivopieruun konkludenttisen sopimusoikeuden soveltamisesta, jonka mukaan autoilijan oletetaan parkkialueelle saapuessaan huomaavan jonnekin monen metrin korkeuteen pienellä tekstillä painetut "sopimusehdot" ja pysäköidessään konkludenttisesti suostuvan sopimusehtoihin joihin kuuluu virhemaksun määrääminen väärin pysäköitäessä.

Ajoneuvon renkaiden vaihto ei ole pysäköimistä, vaan huoltotoimenpiteiden suorittamista, joten noin teoriassa siihen ei voida soveltaa pysäköinnin ehtoja.

Kukaan järkevä toimija, siis lähinnä oikea virkapysäköinninvalvoja (jos hekään nyt kaikki ovat järkeviä) tai poliisi ei puutu asiaan, jollet tuki pelastustietä tai ajoväyliä muuten tai aiheuta muuta haittaa.
      On kuitenkin osoittautunut, että nämä yksityiset rahastajat, joiden liiketoimintaidea perustuu mahdollisimman herkästi kirjoitettuihin "valvontamaksuihin" ja siihen, että suurin osa kansasta ei jaksa lähteä riitauttamaan niitä, eivät ole järkeviä toimijoita.

On siis olemassa riski, että joku "parkkipate" lätkäisee sinulle "valvontamaksun" renkaanvaihto-operaatiosi aikana. Se on helppo riitauttaa, eivätkä he sitä uskalla oikeuteen viedä, mutta tilapäistä harmia siitä saa itselleen aikaiseksi kyllä.

• Anonyymi

Kiitos oikein paljon. Harkitsen asiaa. Nyt juuri on kamat kasassa ja ajattelin lähteä vaihtamaan. Mietin josko hurautan tutun pihaan värkkäämään.

• Anonyymi

Muista pyytää "tuttu" mukaan operaatioon. Nimittäin jos et ole omalla pihallasi on omistalla tai omistajan edustajalla oikeus pyytää sinua poistumaan ja sitä pitää noudattaa.
        Edellä oleva oli sillä oletuksella, että roplaat oman kotisi pihalla, etkä tietenkään noin vain voi mennä toisen taloyhtiön pihalle autoasi roplaamaan.

• Anonyymi

Kiitos vielä sinulle 06.05.2022 08:39
        Renkaat on nyt vaihdettu eikä sakottajaa näkynyt. Sen sijaan pari ihmettelijää ja yksi sähköruuvinvääntimen lainaksi tarjoaja. Olen ikäihminen ja reipas mummukka. Kun en enää pysty renkaita vaihtamaan, sitten vasta miellän että olen vanha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1359
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1144
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      207
      1136
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      194
      1125
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1029
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      896
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      124
      846
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe