Tälläinen kevyt aihe tähän perjantaihin. ;) Eli mikä tai mitkä asiat ovat jääneet kaduttamaan teitä eniten eletyssä elämässä?
Itse olin opiskeluaikoina melko arka ja huono tutustumaan uusiin ihmisiin. Nyt kun jälkeenpäin miettii asioita niin olisi pitänyt olla paljon rohkeampi naisten kanssa ja heittäytyä seikkailuihin. Pari ihanaa naista jäi kokematta ujouden takia. Nyt toimisin toisin. ;)
Mikä teitä kadutttaa eniten elämässä?
90
1966
Vastaukset
- Anonyymi
Kaduttaa etten opiskeluaikana hakenut apua vaan jätin tutkinnon kesken. Myöhemmin kävin toisen koulun, mutta olisin varmasti pienellä tuella päässyt taas opintoihin kiinni ja saanut vaativamman koulutuksen suoritettua.
- Anonyymi
Varmaankin liika kiltteys ja se, että mietin enemmän mitä muut tarvitsee, enkä itseäni.
-𝕁𝕒𝕤𝕦- Anonyymi
Olen Mies eniten kuolon hetkellä kaduttaisi ettei tehnyt lasta.. kerran luvattu 3 viikkoa.. silloin oli tytär 1v..
- Anonyymi
mietin ihan varmasti kuolinvuoteellani vielä naista johon "rakastuin" ensisilmäyksellä jota en edes tuntenut.
kun kaikki haaveet kaatui, ei elämälläni ole enää mitään merkitystä, en näe itselleni tulevaisuudessa yhtään mitään.- Anonyymi
Kuulostaa niiiiin tutulta.
- Anonyymi
Kyllä niitä uusia ihastuksia tulee vielä, älä lannistu. Sitten vaan rohkeasti kertomaan tunteista ihastuksen kohteelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa niiiiin tutulta.
tarkoitatko tutulla sitä et sulle käynyt samoin vai et oot lukenut täällä aiemmin asiasta?
- Anonyymi
jos pystyisin ja olisin rohkea niin haluaisin kuolla. Mulla ei oo mitään nähtävää enää täällä, kaikki mitä mulle on tarkoitettu on jo nähty.
en jaksais sekuntiakaan enää tätä raastavaa kipua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos pystyisin ja olisin rohkea niin haluaisin kuolla. Mulla ei oo mitään nähtävää enää täällä, kaikki mitä mulle on tarkoitettu on jo nähty.
en jaksais sekuntiakaan enää tätä raastavaa kipua.Älä nyt tuollasia puhu. Kyllä pääset siitä yli ajankanssa ja uusia ihastuksia tulee varmasti. Kuolla ehtii kyllä sitten vanhana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt tuollasia puhu. Kyllä pääset siitä yli ajankanssa ja uusia ihastuksia tulee varmasti. Kuolla ehtii kyllä sitten vanhana.
Mulla on ollut vaan niin surkea päivä. En saanut yöllä unta ja tein 14 tuntisen työvuoron. töissäkin sattui ja tapahtui, itku tuli sielläkin. kaikki tuntuu extra pahalta kun ei ole saanut nukuttua. nyt itken saunassa.
Kiitos kannustuksesta 🤗 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut vaan niin surkea päivä. En saanut yöllä unta ja tein 14 tuntisen työvuoron. töissäkin sattui ja tapahtui, itku tuli sielläkin. kaikki tuntuu extra pahalta kun ei ole saanut nukuttua. nyt itken saunassa.
Kiitos kannustuksesta 🤗ah, tuska hellitti kun pääsin kotiin ja hengittämään päivän murheet pienemmiksi 🙏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tarkoitatko tutulla sitä et sulle käynyt samoin vai et oot lukenut täällä aiemmin asiasta?
Tarkoitin että mulle on käynyt samalla tavalla. Uusia ihastuksia ei tule vaikka aikaa on kulunut ties kuinka kauan.. eikä niitä sinällään kannata edes yrittää, koska tiedän ettei kukaan tule olemaan niinkuin hän ja minua saa tuntemaan samoin. Joitakin asioita on, mitä tykkään tehdä ja päivät kuluu jotenkin töissä, mutta tietyssä mielessä sitä jo odottaa kuolemaa. Kiinnostaa eniten että tapaanko hänet sitten sen jälkeen ja kaikki menee toisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin että mulle on käynyt samalla tavalla. Uusia ihastuksia ei tule vaikka aikaa on kulunut ties kuinka kauan.. eikä niitä sinällään kannata edes yrittää, koska tiedän ettei kukaan tule olemaan niinkuin hän ja minua saa tuntemaan samoin. Joitakin asioita on, mitä tykkään tehdä ja päivät kuluu jotenkin töissä, mutta tietyssä mielessä sitä jo odottaa kuolemaa. Kiinnostaa eniten että tapaanko hänet sitten sen jälkeen ja kaikki menee toisin.
Okei, surullista kuulla.
Yksipuolinen kaipaus on niin epätervettä.
itse löysin hänet sattumalta myös facesta, hän seurustelee. Tieto oikeastaan helpotti oloani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, surullista kuulla.
Yksipuolinen kaipaus on niin epätervettä.
itse löysin hänet sattumalta myös facesta, hän seurustelee. Tieto oikeastaan helpotti oloani.Ai :/ tapasitteko usein ja ehtikö mitään tapahtumaan?
- Anonyymi
Itse elin miehenä narsisti naisen "kanssa" jotain 5vuotta.
Se aiheutti itselleni Depression sekä monia
muita tuntemuksia.
Mikälin kuolinvuoteella ajattelisin
sitä tuhoojatarta.
Toivoisin että se olisi saanut ansionsa mukaan
eli joku itseäni kiivaampi mies olisi tappanut sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en jaksais sekuntiakaan enää tätä raastavaa kipua.Anonyymi
06.05.2022 22:24
"jos pystyisin ja olisin rohkea niin haluaisin kuolla...."
Oletko koskaan nähnyt miestä jonka olet arkkuun
pukenut ja joka on hirttänyt itsensä?
Oletko nähnyt Äitiä joka nostaa kuolleen poikansa
kaulaliinaa ja katsoo hirttoköyden kuristus jälkiä?
Itse olen nähnyt molemmat: Olihan arkkuun puettu
oma veljeni.
Se että Elät on rohkeampaa kuin mitä
se että kuolisit omiin käsiisi!
Loppujen lopuksi kuolema on se helpoin tie.
Se että et sitä tee tekee itsestäsi viisaan ja ainutlaatuisen!
Ole siis ylpeä Itsestäsi.
Ymmärrän kyllä että nöyryys asuu itsessäsi
mutta juuri se tekee itsestäsi arvokkaamman
kuin mitä vihollisesi voisivat koskaan ymmärtää?!
- Anonyymi
Kaduttaa pitkäaikainen ihastus tai jopa ensirakkaus nuoruudessa, jolle en koskaan saanut kerrottua tunteistani.
Nyt tuntuu että olen samassa tilanteessa.- Anonyymi
Nyt vaan rohkeutta peliin ja kertomaan tunteista ihastukselle. Jää varmasti kaduttamaan, jos jätät kertomatta. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt vaan rohkeutta peliin ja kertomaan tunteista ihastukselle. Jää varmasti kaduttamaan, jos jätät kertomatta. :)
Tiedostan tämän, ja en todellakaan halua tehdä kaksi kertaa samaa virhettä....vaikka tilanne on kaksinverroin vaikeampi kuin se nuoruudessa ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedostan tämän, ja en todellakaan halua tehdä kaksi kertaa samaa virhettä....vaikka tilanne on kaksinverroin vaikeampi kuin se nuoruudessa ollut.
Haluatko vähän avata, että millä tavalla vaikeampi tilanne kuin nuoruudessa? Onko ihastus varattu vai mikä tilanteesta tekee vaikean?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko vähän avata, että millä tavalla vaikeampi tilanne kuin nuoruudessa? Onko ihastus varattu vai mikä tilanteesta tekee vaikean?
Kyllä hän on varattu.
- Anonyymi
Kaduttaa etten pettänyt entistä naisystävää (idiootti paskapää) super seksikkään tuttavan kanssa kun siihen oli mahdollisuus.
- Anonyymi
Älä sellaista kadu, itsensä siinä vaan hajottaa. Luulen että niitä superseksikkäitä löytyy ihan ilman pettämistä.
- Anonyymi
Naurahdin vähän tätä lukiessa. ;) Pettämättä jättäminenkin voi kaduttaa. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurahdin vähän tätä lukiessa. ;) Pettämättä jättäminenkin voi kaduttaa. :D
Kyllä se risoo edelleen ja putkahtelee mieleen välillä :D.
- Anonyymi
Mua kaduttaa, että käytin päihteitä ihan liikaa 25v asti ja sekin, etten myöntänyt itselleni jo silloin nuorena, että olen lesbo. Kuitenkin jälkikäteen ajateltuna kuolasin naisten perään jo tosi varhain
- Anonyymi
joidenkin mielenterveys on pitkälti siinä kiinni onko baarit tms. auki.
- Anonyymi
Voihan sitä ihmisiä tavata muuallakin kuin baareissa.
- Anonyymi
Aika monella katumukset näyttävät liittyvän siihen, että eivät ole uskaltaneet näyttää tunteitaan tai kertoa ihastukselle niistä. Aina olen miettinyt, että mikä siinä on niin vaikeaa kertoa niistä tunteistaan. Olen tullut siihen lopputulokseen, että liian moni pelkää pakkeja ja siksi jättää kertomatta. Ihastuksen edessä on haavoittuvaisimmillaan ja ne pakit on varmaan pahinta mitä siinä tilanteessa voi käydä.
Kunpa meillä olisi tarpeeksi rohkeutta kertoa tunteistamme niiden kohteille. Kyllä ne joskus ovat molemminpuolisia, ei aina voi tulla pakkeja. :)- Anonyymi
Se on just näin. Kun toinen on itselle tärkeä, kun on ihastunut, se riski pakeista on suurempi, kun silloin, kun toinen ei ole niin tärkeä.
On helpompi flirttailla jne, kun ei ole vielä suuria tunteita. Kun on tunteet pelissä kynnys kasvaa. Pelkää nolaavansa itsensä ja on huolissaan siitä, pitääkö toinen minua sekopäänä/outona tai ahdistuuko minun tunteista. Luultavasti ei mitään niistä, vaan kertoo asiallisesti jos ei tunne samoin. Mutta silti tuo riski tuntuu liian suurelta. Vaikka tyhmintähän on, jos tilaisuus menee ohi vain, koska ei uskalla.. - Anonyymi
Itsellä ollut kanssa vähän sama nuorempana. En ole uskaltanut/halunnut kertoa tunteista, koska olen pelännyt, että toinen säikähtää ja siinä menee ystävyyskin samalla rysäyksellä. Ajattelin silloin nuorena, että mieluummin pitää toiseen hyvät ja asialliset välit, kun menettää toisen kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä ollut kanssa vähän sama nuorempana. En ole uskaltanut/halunnut kertoa tunteista, koska olen pelännyt, että toinen säikähtää ja siinä menee ystävyyskin samalla rysäyksellä. Ajattelin silloin nuorena, että mieluummin pitää toiseen hyvät ja asialliset välit, kun menettää toisen kokonaan.
Mä en ole edes nuori enää, mutta pelottaa laittaa itsensä peliin silloin, kun toinen tuntuu tärkeältä. Tiedän, että siinä voi mennä onnensa ohi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on just näin. Kun toinen on itselle tärkeä, kun on ihastunut, se riski pakeista on suurempi, kun silloin, kun toinen ei ole niin tärkeä.
On helpompi flirttailla jne, kun ei ole vielä suuria tunteita. Kun on tunteet pelissä kynnys kasvaa. Pelkää nolaavansa itsensä ja on huolissaan siitä, pitääkö toinen minua sekopäänä/outona tai ahdistuuko minun tunteista. Luultavasti ei mitään niistä, vaan kertoo asiallisesti jos ei tunne samoin. Mutta silti tuo riski tuntuu liian suurelta. Vaikka tyhmintähän on, jos tilaisuus menee ohi vain, koska ei uskalla..Tähän on helppo samaistua😊
- Anonyymi
Mua nyt ei riski saada pakkeja pelota, olen saanut pakkejakin. Mutta lähinnä se mikä harmittaa tunteitten tunnustamisessa, jos välit vaikeutuu sen jälkeen oleellisesti. Että välit kärsii.
Joskus on hyvä olla hiljaakin.
𝕵𝖆𝖘𝖚 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua nyt ei riski saada pakkeja pelota, olen saanut pakkejakin. Mutta lähinnä se mikä harmittaa tunteitten tunnustamisessa, jos välit vaikeutuu sen jälkeen oleellisesti. Että välit kärsii.
Joskus on hyvä olla hiljaakin.
𝕵𝖆𝖘𝖚No lähinnä ehkä just se niissä pakeissa pelottaa, että miten vaikuttaa kaveruuteen jne. Ei ne itse pakit vaan se että toinen katoaa elämästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No lähinnä ehkä just se niissä pakeissa pelottaa, että miten vaikuttaa kaveruuteen jne. Ei ne itse pakit vaan se että toinen katoaa elämästä.
Nojuu, se just. Ja että omat tai toisen tunteet ei asetu ystävä moodiin, jolloin kanssakäymisestä tulee vaikeampaa. Kiusallista, vaikka kuinka haluaisi pitää toisen elämässään ystävänä tai edes kaverina. Niin tunteet voi pilata senkin.
𝕵𝖆𝖘𝖚
- Anonyymi
"Onko kevätahdistusta olemassa?
Kevätahdistus on olemassa oleva ilmiö. Ihmiset kertovat siitä, ja se näkyy myös kliinisellä puolella lääketieteessä. Sairausasteista ahdistuneisuushäiriötä liittyy kevätaikaan niillä ihmisillä, joilla on muutenkin psyykkistä oireilua.
Esimerkiksi masentunut tai kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava voi kokea lisääntynyttä ahdistuneisuutta keväisin.
Tämä johtuu siitä, että ympärillä muu maailma on korostuneen hyvinvoiva, eikä oma mieliala nouse samassa tahdissa."
Mulla on tää- Anonyymi
Tsemppiä sulle kevääseen. Kevät on kyllä muuten ihanaa aikaa, mutta itsellä on myös vähän taipumusta masennukseen.
- Anonyymi
Jälkiviisaana harmittaa, kun en jäänyt nuorempana pidemmäksi aikaa ulkomaille. Nykytilanteessa harmittaa, kun menin ihastumaan varattuun naiseen, enkä saa häntä mielestä.
- Anonyymi
Mistä Pe.kulle seuraaja
- Anonyymi
Kunpa olisin aikasemmin tajunnut olla oma itseni, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ja kadun muutakin mutta asioita ei saa tekemättömäksi ja niistä oppii..
- Anonyymi
osa pääsee yli kuolemastakin aika nopeasti.
Ehkä heidän rakkaus toisia kohtaan ei silloin ole niin vahvaa ja takertuvaa.- Anonyymi
Takertuva rakkaus tukahduttaa.
- Anonyymi
En oikein osaa edes selittää. En tiedä onko se edes katumista vaan olen vain niin surullinen yhdestä asiasta.
- Anonyymi
Kerro meille mikä sinut saa niin surulliseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en ole koskaan ollut kenenkään kanssa ja olen todella huono tutustumaan uusiin ihmisiin.
Enkä halua millään tavalla tuputtautua väkisin kenenkään seuraan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en ole koskaan ollut kenenkään kanssa ja olen todella huono tutustumaan uusiin ihmisiin.
Enkä halua millään tavalla tuputtautua väkisin kenenkään seuraan.Et ole ainut kokematon, jos yhtään lohduttaa. Ihmisiä tulee ja menee, mutta syvällinen tutustuminen on jäänyt kokematta. Sekin johon olin rakastunut ihan tosissaan vaihtoi lennosta miehiin. Ehkä vielä joskus löytyy joku erityinen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ainut kokematon, jos yhtään lohduttaa. Ihmisiä tulee ja menee, mutta syvällinen tutustuminen on jäänyt kokematta. Sekin johon olin rakastunut ihan tosissaan vaihtoi lennosta miehiin. Ehkä vielä joskus löytyy joku erityinen...
Juuri tuon takia jätän queer/en-välitä-lokeroista -naiset miesten huoleksi. En tuhla aikaani vääriin naisiin.
T. Järkevä lesbo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuon takia jätän queer/en-välitä-lokeroista -naiset miesten huoleksi. En tuhla aikaani vääriin naisiin.
T. Järkevä lesboJoo, kyllä jää bisset ja queerit jatkossa rauhaan. Aina vaihtavat miehiin, kun tilaisuus tulee ja sydän särkyy uudestaan ja uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllä jää bisset ja queerit jatkossa rauhaan. Aina vaihtavat miehiin, kun tilaisuus tulee ja sydän särkyy uudestaan ja uudestaan.
Taitavat olla enemmän kiinnostuneita omasta biseksuaalisuuden toteuttamisesta seksimielessä ja kokemusten keräämisestä, kuin naisen rakastamisesta. Jos edes osaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitavat olla enemmän kiinnostuneita omasta biseksuaalisuuden toteuttamisesta seksimielessä ja kokemusten keräämisestä, kuin naisen rakastamisesta. Jos edes osaavat.
Mikä siinä onkin, että aina tulee haksahdettua bisseihin tai heteroihin.
Pakko kyllä sanoa kokemuksesta, että bisset/heteronaiset flirttailee selvästikin enemmän kuin lesbonaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko kyllä sanoa kokemuksesta, että bisset/heteronaiset flirttailee selvästikin enemmän kuin lesbonaiset.Tietysti. heidän ei tarvitse olla huolissaan pariutumisesta samalla tavalla kuin lesbojen.
Voivat "leikkiä vapaasti" vs lesbona tietää että mahdollisuudet pariutumiseen sopivan naisen kanssa monogaamisesti ovat kohtalaisen huonot.
Bisseillä ja heteroilla sen sijaan voi olla vaikkapa noin 100 miestä odottamassa tinderissä, yhtä viehättävällä lesbolla tilanne on aivan toinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko kyllä sanoa kokemuksesta, että bisset/heteronaiset flirttailee selvästikin enemmän kuin lesbonaiset.Minua kaduttaa myös hetero-/bissenaisiin rakastumiset. Hetken "leikittelivät" tunteillani ja sitten takaisin miesten pariin. Mistähän niitä aitoja lesboja oikein löytäisi... Yksikin kyllä riittäisi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kaduttaa myös hetero-/bissenaisiin rakastumiset. Hetken "leikittelivät" tunteillani ja sitten takaisin miesten pariin. Mistähän niitä aitoja lesboja oikein löytäisi... Yksikin kyllä riittäisi...
Mieluummin tapailen 100 km päässä asuvaa lesboa kuin 1km asuvaa bisseä.
Tai sitten olen yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin, siitä että Natalia Salmela ei ole lesbo. Hänen elämänasenne on lesbomainen… hämmentävän ristiriitaista, että ei ole lesbo.
- Anonyymi
Olisin toivonut vähemmän vastoinkäymisiä ja terveemmän/helpomman lapsuudenperheen jossa kasvaa.
Toki kokemuksista on jotain opittukin.- Anonyymi
Asioita, joihin ei oikein voi itse vaikuttaa, kuten tuo lapsuudenaikainen perhe ei kannata turhaan katua. Itsellä oli myös hyvin riitaisat vanhemmat ja kasvatus kuin pellossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asioita, joihin ei oikein voi itse vaikuttaa, kuten tuo lapsuudenaikainen perhe ei kannata turhaan katua. Itsellä oli myös hyvin riitaisat vanhemmat ja kasvatus kuin pellossa.
Näinpä. En päästä riitaisia ja pikkuasioista valittavia lähelleni ja hyvä näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä. En päästä riitaisia ja pikkuasioista valittavia lähelleni ja hyvä näin.
Sama mulla, räyhäävät ja kovaääniset tulee kierrettyä vähän kauempaa.
- Anonyymi
mun olis pitänyt jo alun pitäen ymmärtää etten olisi hänelle mitenkään päin riittävä. Oon liian ujo, liian vähän sitä ja tätä.
pitäis olla vahva ja itsestään pitävä ja kuvia somessa.
Oma intuitio mulle jo kertoi et älä laita hänel mitään viestiä. enkä sit laittanutkaan. hän ansaitsee niin paljon enemmän.
Ei se silti poista sitä tosi asiaa et itkettää joka päivä
💔- Anonyymi
Laitappa vaan viestiä tälle ihastuksellesi. Voi vielä käydä hyvällä tuurilla niin, että ei enää itketä joka päivä. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitappa vaan viestiä tälle ihastuksellesi. Voi vielä käydä hyvällä tuurilla niin, että ei enää itketä joka päivä. ;)
Samaa mieltä! Laita hänelle viestiä! 🥰
- Anonyymi
En kadu enää mitään. Aikaisemmin painiskelin aika kivuliaasti ja kauan samojen ajatusten äärellä, mitä ylemmät kirjoittajat kertoneet. Ajatusten kanssa siitä, että olisiko pitänyt kertoa ihastukselleni tunteista suoraan, olisinko voinut ehkä vielä tehdä jotain enemmän.
Ajan kanssa olen nämä ajatukset työstänyt ja kivuista suurimmat kipuillut, ymmärtänyt, että en olisi voinut siinä tilanteessa tehdä enempää. Tein paljon, näytin teoilla ja sanoillakin toisen merkityksen, merkityksellinen ja ihana hän on edelleen. Ihana ystävä ja yksi tärkeimpiä ihmisiä oman kasvuni kannalta. Uskon; ehkä joskus tulee aika, kun ystävyys syvenee jos niin on tarkoitettu. Olen ymmärtänyt, että toista ei voi saada haluamaan samoja asioita. Jos tunteet olisivat olleet yhtä vahvat hänen puoleltaan niin jotain olisi jo tapahtunut. Ymmärrän, että ihmissuhteet eivät ole yhden ihmisen kannateltavissa tai ohjaamia. En voi vaatia itseltäni asioita ja syyllistää loputtomiin.
Lopuksi vielä: kannustan ehdottomasti muita kertomaan tunteistaan niin avoimesti kuin mahdollista. Oma tilanteeni oli ja on mutkikas. Siihen liittyy muita ihmisiä sekä epävarmuutta niin monella elämän osa-alueella. Pohdin tässä ainoastaan omaa tilannettani, en yleisesti ajattele, että tunteiden itsellään pitäminen olisi aina oikea vaihtoehto. Minäkin näytän omani kyllä edelleen hyvin vahvasti, omalla tavallani.- Anonyymi
Jos kerran olet hyväksynyt että olette vain ystävät, niin miksi näyttää vahvasti tunteitaan silti?
Mä koen että olis helpompi pitää joniin verran etäisyyttä vastaavassa tilanteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran olet hyväksynyt että olette vain ystävät, niin miksi näyttää vahvasti tunteitaan silti?
Mä koen että olis helpompi pitää joniin verran etäisyyttä vastaavassa tilanteessa.*jonkin verran
- Anonyymi
Kiinnostaisi tietää mikä on oma tapasi näyttää tunteita?
Olen itsekin mutkikkaassa tilanteessa, jossa olen monin tavoin osoittanut tunteitani, melkein kaikin tavoin paitsi suoraan niistä kertomalla.
Välillä tuntuu että niin hänkin olisi tehnyt, jossain määrin, mutta raja on hyvin häilyvä että sen voisi tulkita myös ystävällisyydeksi.
Ja miksi kannustat kertomaan tunteista avoimesti mutta et itse niin toimi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä koen että olis helpompi pitää joniin verran etäisyyttä vastaavassa tilanteessa.Ehkä olen erikoinen ja outo sitten. Jos tunteita on, miksi piilottaisin. Näin me ajattelemme eri tavoin eri tilanteissa. Tosiaan kuten sanoin, tärkeä ihminen itselleni. Miksi ottaisin etäisyyttä omien tunteiden takia. Pystyn olla hyvä ystävä ja viettää aikaa tästä huolimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä olen erikoinen ja outo sitten. Jos tunteita on, miksi piilottaisin. Näin me ajattelemme eri tavoin eri tilanteissa. Tosiaan kuten sanoin, tärkeä ihminen itselleni. Miksi ottaisin etäisyyttä omien tunteiden takia. Pystyn olla hyvä ystävä ja viettää aikaa tästä huolimatta.
no jäin lähinnä miettimään, eikö se ole ystävälle ahdistavaa jos hän ei tunne samoin ja tietää sun tunteet ja sä jatkat samaan malliin tunteiden näyttämises.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mikä on oma tapasi näyttää tunteita?
Olen itsekin mutkikkaassa tilanteessa, jossa olen monin tavoin osoittanut tunteitani, melkein kaikin tavoin paitsi suoraan niistä kertomalla.
Välillä tuntuu että niin hänkin olisi tehnyt, jossain määrin, mutta raja on hyvin häilyvä että sen voisi tulkita myös ystävällisyydeksi.
Ja miksi kannustat kertomaan tunteista avoimesti mutta et itse niin toimi?Avasin jo tilannetta sen verran kuin koin sopivaksi tuossa viestissäni. Jos noin pitkästi jaksaa tuntemattoman kirjoittamaan keskittyä :) Tapoja näyttää tunteensa on rajattomasti, en nyt tähän ala erikseen kaikkia listaamaan (suurinta osaa varmasti käytetty tietoisesti ja ei tietoisesti ;)) mutta tottahan se on, ihmisistä luonteesta riippuen usein onkin vaikeaa lukea milloin on kyse kiinnostuksesta/suuremmista tunteista ja milloin ystävyydestä. Nämä vaatii mun mielestä toisen tuntemista ja joskus myös ihmisen ja tilanteen lukutaitoa. Ehkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no jäin lähinnä miettimään, eikö se ole ystävälle ahdistavaa jos hän ei tunne samoin ja tietää sun tunteet ja sä jatkat samaan malliin tunteiden näyttämises.
Kenenkään kanssa ei tarvitse olla tekemisissä ja tavata jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avasin jo tilannetta sen verran kuin koin sopivaksi tuossa viestissäni. Jos noin pitkästi jaksaa tuntemattoman kirjoittamaan keskittyä :) Tapoja näyttää tunteensa on rajattomasti, en nyt tähän ala erikseen kaikkia listaamaan (suurinta osaa varmasti käytetty tietoisesti ja ei tietoisesti ;)) mutta tottahan se on, ihmisistä luonteesta riippuen usein onkin vaikeaa lukea milloin on kyse kiinnostuksesta/suuremmista tunteista ja milloin ystävyydestä. Nämä vaatii mun mielestä toisen tuntemista ja joskus myös ihmisen ja tilanteen lukutaitoa. Ehkä.
Lähinnä mietin että noinkohan toinen osapuoli on osannut tulkita tunteidenosoituksiasi oikein. Et voi olla mitenkään varma siitä, vaikka omasta mielestä olisitkin ne monin tavoin osoittanut. Kuten itsekin totesin että nämä edellyttää tilannetajua. Monesti tulkinnanvaraiset tilanteet tulkitsee juuri joksikin muuksi, kuin romanttisten tunteiden osoitukseksi, etenkin jos itsellä on tunteita. Ei uskalla uskoa.
Lisäksi kun olette ystäviä, niin kaikki on ehkä tulkittavissa ihanan ystävän eleiksi.
Miksi ajattelet että se olisi toisen osapuolen tehtävä ottaa se ratkaiseva askel? Vai onko tilanteenne sellainen että se olisi ns. hänen "tehtävä"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä mietin että noinkohan toinen osapuoli on osannut tulkita tunteidenosoituksiasi oikein. Et voi olla mitenkään varma siitä, vaikka omasta mielestä olisitkin ne monin tavoin osoittanut. Kuten itsekin totesin että nämä edellyttää tilannetajua. Monesti tulkinnanvaraiset tilanteet tulkitsee juuri joksikin muuksi, kuin romanttisten tunteiden osoitukseksi, etenkin jos itsellä on tunteita. Ei uskalla uskoa.
Lisäksi kun olette ystäviä, niin kaikki on ehkä tulkittavissa ihanan ystävän eleiksi.
Miksi ajattelet että se olisi toisen osapuolen tehtävä ottaa se ratkaiseva askel? Vai onko tilanteenne sellainen että se olisi ns. hänen "tehtävä"?Lisäyksenä vielä, että olen esim. itse erittäin huono tulkitsemaan tunteiden osoituksia rivien välistä, ellei sitä suoraan sanota. Lähinnä kiinnostaisi minkälaisia eleitä ihmiset pitää tai tekee tunteidenosoituksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään kanssa ei tarvitse olla tekemisissä ja tavata jos siltä tuntuu.
Jos minä tietäisin, että ystäväni on ihastunut minuun, mutta minulla ei olisi samoja tunteita häntä kohtaan niin kokisin kyllä tilanteen vähän ahdistavana ja outona. Varsinkin, jos toinen vielä näyttää tunteitaan jollakin tavalla.
Jos kertoisit ystävällesi tunteistasi niin onko vaarana, että siinä menisi ystävyyskin samalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä tietäisin, että ystäväni on ihastunut minuun, mutta minulla ei olisi samoja tunteita häntä kohtaan niin kokisin kyllä tilanteen vähän ahdistavana ja outona. Varsinkin, jos toinen vielä näyttää tunteitaan jollakin tavalla.
Jos kertoisit ystävällesi tunteistasi niin onko vaarana, että siinä menisi ystävyyskin samalla?Minä olin myös tosi ihastunut yhdessä vaiheessa parhaaseen ystävääni. Koskaan en saanut hänelle kerrottua sitä ja tiesin, että tällä ystävällä ei ole samoja tunteita minua kohtaan.
Pelkkä ystävyys ei riittänyt minulle ja katsoin parhaaksi katkaista välit ja ottaa etäisyyttä, koska en muuten olisi psytynyt ihastumaan muihin, kun tämä kyseinen ystävä vaan pöyri mielessä.
Nyt tilanne on helpottanut ja pystyy taas ajattelemaan ja tapailemaan muitakin naisia kuin tätä entistä ystävää.
Jos pelkkä ystävyys riittää niin eihän siinä mitään pahaa ole, jos kumpaakaan ei asia ahdista.
- Anonyymi
Kaduttaa eniten elämässä se, etten ole arvostanut itseäni tarpeeksi! En ole pitänyt itsestäni huolta ja nyt sellaisen opettelu on vaikeaa.
- Anonyymi
Kaduttaa oma käytös. Se että toimin täysin päinvastaisesti kuin tunnen ja haluan.
Tunnen aina kovan piston sydämessä kun näen hänet. Tai oikeastaan en osaa yhtään selittää sitä tunnetta.
💔- Anonyymi
Mulla sama tilanne. Se on hirveä fiilis... 😕 Kun tahtoisi sanoa ja näyttää kaikki ne tunteet mitä sisällä ja sydämessä myllertää mutta ei jotenkin pysty, osaa, uskalla. Millainen tilanne sulla on, jos saa kysyä? Oletteko ystäviä, työkavereita tmv?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla sama tilanne. Se on hirveä fiilis... 😕 Kun tahtoisi sanoa ja näyttää kaikki ne tunteet mitä sisällä ja sydämessä myllertää mutta ei jotenkin pysty, osaa, uskalla. Millainen tilanne sulla on, jos saa kysyä? Oletteko ystäviä, työkavereita tmv?
Ei ole mitään tilannetta kuin mun pään sisällä.
Sen takia en koskaan saa mielenrauhaa.
- Anonyymi
Että on vaikeaa luottaa ihmisiin ja heidän puheisiin (Koska olen elänyt päihdeperheessä)
- Anonyymi
Sitten, kun toisen oppii tuntemaan paremmin niin luottamuskin kyllä kasvaa. Tuntemattomiin ei kannatakkaan luottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten, kun toisen oppii tuntemaan paremmin niin luottamuskin kyllä kasvaa. Tuntemattomiin ei kannatakkaan luottaa.
Ihanasti sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Empä tiedä, onko niin hyväsydämistä naista olemassa jolle kelpaisin taustallani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Empä tiedä, onko niin hyväsydämistä naista olemassa jolle kelpaisin taustallani.
Minkälainen tausta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen tausta?
Kipu ja arvet läheisen päihdeongelman takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipu ja arvet läheisen päihdeongelman takia.
Eiköhän jokaisella elämää eläneellä ole omat kipunsa ja jälkensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän jokaisella elämää eläneellä ole omat kipunsa ja jälkensä.
Vähättelevä kommentti ja vastaus asiasta tietämättömältä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähättelevä kommentti ja vastaus asiasta tietämättömältä
Millaisista kipua ja arpia sinulla on jäänyt läheisen päihdeongelmasta?
- Anonyymi
Se että menin edes syntymään tälläiseen paikkaan. Olisi pitänyt jäädä munasoluksi kohtuun!
- Anonyymi
Heh, on tämä kyllä välillä vähän outo paikka, kun maailmanmenoa katselee. Pitää vaan yrittää ottaa kaikki ilo irti, kun tänne on kerta päästy seikkailemaan. :)
- Anonyymi
Karminsa karmallakin https://www.is.fi/viihde/art-2000008816634.html
Kaulallaan seitsemän pahempaa villitystä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633792Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091403- 941257
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651054Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58877Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass13861- 38860
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60839- 65831
Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11827