Onko tullut kirjeitä?

Anonyymi

Onko määrätty töihin?

58

856

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuli ja ehdottivat matu passin hakua, jolloin kaikki palvelut toimisivat ilman työntekoa.

• Anonyymi

Fatso, älä itke vaan syö banaani. Uga Uga?

• Anonyymi

Ei ja te palveluiden oma asiointi sojottaa tyhjänä, ootellaan.

• Anonyymi

Ainoat kirjeet ovat voudilta ja perintätoimistosta.

Unski Tupanen

• Anonyymi

Ainoat kirjeet on kela kirjeet eikä vippejä heru

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoat kirjeet on kela kirjeet eikä vippejä heru

Lainaa saa työtönkin jos vakuudet ovat kunnossa. Sinulle ilmeisesti ei ole?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lainaa saa työtönkin jos vakuudet ovat kunnossa. Sinulle ilmeisesti ei ole?

Et saa mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et saa mitään

En minä tarvitsekaan lainaa. Rahaa liki 100 000€ ja omaisuutta ei paljoa ole kertynyt mutta ehkä 25 000-35000€ hujakoilla sitäkin. Mutta saisin lainaa jos tarvitsisin. Mites siellä?

Tyhjät taskut, pankkitili ja pää?

• Anonyymi

Eihän ketään töihin määrätä, palkkatöihin varsinkaan. Jos suostuu palkattomaan on se selvä osoitus elämänhallinnan vajavuuksista ja jämäkkyyden puutteesta.

• Anonyymi

Tuli työtoimintatarjous, eli pitää hakea karenssin uhalla kuntouttavaan työtoimintaan. 0–4 kuukausittaista hakemusta kuntouttavaan työtoimintaan.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

• Anonyymi

Muutahan ei sieltä tule

• Anonyymi

Hui! Älä pelottele!

Eihän kuntouttavaan voi pakottaa kuin heitä, jotka eivät pysty työ- ja toimintakykynsä asettamien rajoitusten vuoksi osallistumaan julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön.

Tähän ei käsittääkseni ole tullut mitään muutosta, tai kohta kaikki työttömät ovat päivähoidossa joillain pajoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hui! Älä pelottele!

Eihän kuntouttavaan voi pakottaa kuin heitä, jotka eivät pysty työ- ja toimintakykynsä asettamien rajoitusten vuoksi osallistumaan julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön.

Tähän ei käsittääkseni ole tullut mitään muutosta, tai kohta kaikki työttömät ovat päivähoidossa joillain pajoilla.

Kuntouttavan työtoiminnan asiakaspaikkamääriä on lisätty työllisyyden kuntakokeilun myötä.

Pajatoiminta on tällä hetkellä ennätyksellisen suosittua, joten asiakkailta vaaditaan nyt kärsivällisyyttä: "Kaikki mahtuu mukaan", vakuuttaa työtoimintaa koordinoiva Bengt Andersson Vaasan TE-toimistosta.

• Anonyymi

Ahdistaako? Oletko kuntoutuksen tarpeessa? Pyydä vastaus kysymykseen, mitä he haluavat sinussa parantaa eli kuntouttaa. Jos vastuuhenkilösi ei siihen osaa vastata, kysy samaa jonkun ylemmän viranhaltijan kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuntouttavan työtoiminnan asiakaspaikkamääriä on lisätty työllisyyden kuntakokeilun myötä.

Pajatoiminta on tällä hetkellä ennätyksellisen suosittua, joten asiakkailta vaaditaan nyt kärsivällisyyttä: "Kaikki mahtuu mukaan", vakuuttaa työtoimintaa koordinoiva Bengt Andersson Vaasan TE-toimistosta.

Kysykää tältä Bengt Anderssonilta, onko hän tehnyt kuntotussuunnitelman ja määritellyt kuntoutuksen eli siis sen mitä kuntotuksessa halutaan kehittää. Kyse on kuitenkin toisesta henkilöstä jonka sielu ja mieli on hänen oma asiansa. Onko Andessonilla esimerkiksi oikeus muuttaa työnhakijan asenteita hänen mielipidettään kuulematta? Kysehän ei ole ammattitaidon kehittämisestä, jota ei kutsuttaisi kuntotukseksi. Kuntouttavaa työtoimintaa on meillä aikaisempina vuosikymmeninä tarjottu vangeille ja laitoshoidossa oleville. Työtön työnhakija ei kai ole rikollinen eikä sairas? Tämä ei ole maailittamista vaan asiallinen kysymys vastuuvirkamiehelle hänen työstään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahdistaako? Oletko kuntoutuksen tarpeessa? Pyydä vastaus kysymykseen, mitä he haluavat sinussa parantaa eli kuntouttaa. Jos vastuuhenkilösi ei siihen osaa vastata, kysy samaa jonkun ylemmän viranhaltijan kautta.

Ahdistaako? Pajatoiminta auttaa.

• Anonyymi

Kuntouttavaan 0-4 hakemusta?

• Anonyymi

Eihän kuntouttavaan haeta, kuka niin hullu olisi?

• Anonyymi

jännä päivä,tuleeko te -kirje

• Anonyymi

Jännä päivä kun menen saleen ostamaan sipsejä iskeeköhän perähikiän raggarit tekohampaat kurkkuun.

Tupauuno

• Anonyymi

Ostan toimeentulolla VIINAA!

Betalastmies

• Anonyymi

Karenssia tuli ja muutto veneen alle.

• Anonyymi

Ei sinulla venettä ole ja toisten veneen alle jos menet voi hyvinkin tulla omistajalta puukosta!

• Anonyymi

Hain töithin telakalle. Ei ole tullut työkutsua. Tosin pitäisi osata englantia, mä en osaa mutta en siitä kerro niille. Ei silti tullut kutsua töihi. Lattian asennus hommiin hain, laminaattilattian asentajaa hakivat, sellaista laminaattia on helppo asentaa olen pätevä mutta en saanut töitä.

• Anonyymi

Minä en synnytä kuin paskaa mutta sitä itseään sitten syntyykin riittävästi. Sormenpäistä, suusta ja peräsuolesta valuu koko ajan.

T.Lawetorder

• Anonyymi

Postilaatikkoon rupea tulemaan, pikapuoliin, irtisanomis- ja lomautusilmoituksia!!

• Anonyymi

Ostan toimeentulolla olutta!

LÄÄH!

• Anonyymi

Ei hellantelttu. Mitä varten se työmarkkinatorikin aloitti.
      Olisikohan sitä varten, että työtön hakee aivan itse niitä työpaikkoja sen säädetyn määrän toukokuussa. Ja kesäkuussa, jne. Kunnes tärppää.
      Että kyllä on monta hellantelttua, pitäisikö työkkärin se etukäteen tietää milloinka rupeatte hakemaan töitä? Ja laittaa silloin jokin osoitus: helpoimmalla pääsette kun haette, itse niitä töitä.

• Anonyymi

Ei tärppää. Eikä tarvitsekaan tärpätä. Enkä hae. On se perkele tässä maassa kun ei saa ottaa chillisti ilman mokomaa gestapo-organisaation suorittamaa vainoamista. Tehkööt työt ne jotka tarvitsevat rahaa enemmän kuin tulonsiirrot ovat tai tarvitsevat äksöniä elämäänsä kellokorttielämän muodossa.

Kaltaisteni täysin työhaluttomien vainoaminen pitäisi loppua ja mieluummin siirtää meidät toimeentulotuen piiriin veks työkkärin kirjoilta. Olkoot te-tanttojen kanssa kontaktissa he joilla työhalua.

Tulonsiirtomies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tärppää. Eikä tarvitsekaan tärpätä. Enkä hae. On se perkele tässä maassa kun ei saa ottaa chillisti ilman mokomaa gestapo-organisaation suorittamaa vainoamista. Tehkööt työt ne jotka tarvitsevat rahaa enemmän kuin tulonsiirrot ovat tai tarvitsevat äksöniä elämäänsä kellokorttielämän muodossa.

Kaltaisteni täysin työhaluttomien vainoaminen pitäisi loppua ja mieluummin siirtää meidät toimeentulotuen piiriin veks työkkärin kirjoilta. Olkoot te-tanttojen kanssa kontaktissa he joilla työhalua.

Tulonsiirtomies

Pitäöhän minunkin itse hakea. Vaikja olen jo töissä,osa-aikaisesti. Tarkistin: sovitellun maksaja ei edellytä,mutta työkkäri kylläkin.
        Ja olen aika tavalla sidonnainen työhöni,melkein täysaikaista.
        Miksei muiden sitten muka tarvitse hakea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäöhän minunkin itse hakea. Vaikja olen jo töissä,osa-aikaisesti. Tarkistin: sovitellun maksaja ei edellytä,mutta työkkäri kylläkin.
        Ja olen aika tavalla sidonnainen työhöni,melkein täysaikaista.
        Miksei muiden sitten muka tarvitse hakea?

Suomessa ei vielä ole olemassa pakkotyötä. Eikä ole perutuslaissakaan kiellettyä te-toimiston velvoitteista luistaminen tai ainankin yrittäminen.

• Anonyymi

te toimiston mulkut pisti työ paikka osoituksen vaikka tiesivät pitkästä sairas lomasta, sanoi toimisto nassulle menisikö itse saikulla työhön eipä tullut vastausta,

• Anonyymi

Entäs jos osituksia ei tule

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs jos osituksia ei tule

syksyllä kysyntä muutenkin vähenee työstä,

• Anonyymi

Eiks tommonen hoidu lähettämällä työhakemus?

• Anonyymi

Itse pitää hakea töitä ,ei ne enää tarjoa työpaikkoja.

• Anonyymi

Sitten ei ole mittään hättää.

• Anonyymi

Tarjoaahan kuntouttavaa pakolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten ei ole mittään hättää.

Juu, ennen määräsivät ja järkkäsivät työkkäristä pakolla ihan oikeisiin töihin. Ei enää.

• Anonyymi

laiskat töihin hopi hopi, niin rikkaat saa enemmän....

• Anonyymi

Työ- ja elinkeinotoimisto lähettää sinulle työtarjouksia, kun on arvioitu, että työtehtävät vastaavat ammattitaitoasi tai muita antamiasi työnhakutietoja. Tällöin sinun tulee ottaa yhteyttä työnantajaan ja hakea paikkaa työtarjouksessa ilmoitettuun päivämäärään mennessä.

KK sitten te -ämmä sanoi puhelimessa, että tehtailee niitä, ei oo näkynyt, HYVÄ niin, mutta infoa uudesta työnhaustakaan ei näy, vedetään lonkkaa, kuun viimeisenä päivänä sitten vale työnhaku 4 kertaa.

• Anonyymi

te humppa.
      työtä haetaan, työtä haetaa.
      Vaalit lähestyy, vaalit lähestyy.
      Hallitus vaihtuu, hallitus vaihtuu.
      Aktiivi puuhaa jatketaan, jatketaan.
      Tem humppa soi
      Toivottomuuden toi.

• Anonyymi

Ei, tulisi ohjeita postitse, kaikilla ei ole tietokonettakaan, karenssia hakevat.

• Anonyymi

Takuu varmasti hakevat.

• Anonyymi

10.5.2022

Osa Kelan kirjepostista viivästyy hieman tulostushäiriön vuoksi

• Anonyymi

Siirtävät kuulemma kaikki Kelalta lähtevän postin sähköiseksi. Saavat siitä vuosittain kymmenien miljoonien eurojen säästöt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siirtävät kuulemma kaikki Kelalta lähtevän postin sähköiseksi. Saavat siitä vuosittain kymmenien miljoonien eurojen säästöt.

Onhan tuo sulaa hulluutta lähetellä vielä kirjeitä Kelan päätöksistä ja tiedoksiannoista. miljoonia ja miljoonia turhia kirjepostituksia aina vuosittain. Kelan verkkoasioinnissa nuo päätökset näkee milloin vain ja reaaliajassa. Lisäksi kaikki hakemuksetkin pystyy tekemään sähköisesti. Sama homma TE-puolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan tuo sulaa hulluutta lähetellä vielä kirjeitä Kelan päätöksistä ja tiedoksiannoista. miljoonia ja miljoonia turhia kirjepostituksia aina vuosittain. Kelan verkkoasioinnissa nuo päätökset näkee milloin vain ja reaaliajassa. Lisäksi kaikki hakemuksetkin pystyy tekemään sähköisesti. Sama homma TE-puolella.

Laki määrää lähettämään valituskelpoisen päätöksen paperikirjeenä.

Josko siihen asiaan tulisi joskus muutos, että pelkkä faksi riittäisi.

• Anonyymi

Todellisuudesta erkaantuneet poliitikot puuhastelevat idioottimaisia sääntöjä.
      Työttömän kyykyttäminen on niille mieluissa harrastus.

• Anonyymi

Työttömät ovat itse syyllisiä tukalaan tilanteeseensa.

• Anonyymi

Ei kirjeitä,ei määrätty töihin, ei ohjeita 0-4, jännäksi menee..

• Anonyymi

EI/EI K Raudan kesäsanomat tuli hehehehehehehehehehehehehehehehheehhehehehehehehehehhehhe

• Anonyymi

Hain kunnalle raksatöihi. Eivät pyytäneet töihin vain ilmoitus että joku nainen oli valittu siihen työhön. Sitten lähetin sähköpostia että mikseivät pyydä haastatteluun vaikka olen täysin pätevä siihen työhön mihin hakivat. Tuli vastaus että hakeivat nuorempaa työntekijää eikä 46 vuotiasta kuten minä.

• Anonyymi

Miksi kerroit hakemuksessa ikäsi? Kerroitko myös seksuaalisen suuntautumisesi?

• Anonyymi

ei tullut, ei määrätty töihin, hehehehehehehehehehehehehehehehheehhehehehehehehehehhehhe

• Anonyymi

Ei ooo!!!!!!

Ei oooo!!!!!

• Anonyymi

Tuli ilmoitus että pitää hakea toiselle paikkakunnalle 90 km päähän töihin jotain tuotanto laitoksen tiloja pesemään. Kuulemma itse pitää järjestää kuljetus ja majoitus eli minun pitäis maksaa kahta vuokraa jollain alle 2000 euron palkan. Lähetin kyllä hakemuksen jossa esitin palkkatoiveeni 5500 euroa jotta voin maksaa laskut.

• Anonyymi

Epärealistinen palkkapyyntö, sekä osoitus siitä, ettet tunne työasuntovähennystä, on riittävä peruste ohjata kuntouttavaan työtoimintaan.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Seiska: Sofia Belorf haki terapeutilta apua - Avautuu Stefan Thermanista: "Räjähdysherkkä ilotulite"

Sofia Belórf avautuu miesystäviensä Stefan Thermanin ja Niko Ranta-ahon yhteisistä piirteistä Seiskalle. Therman heitti Sofian tavarat ulos ikkunasta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      4235
    2. Raju tilitys Stefan T, nyt aloitti Sofia haukkumiset ja käy terapiassa.

Siitä nähtiin taas, Sofia alkoi heti syyttelyt ja kaikki kertonut Seiskassa,ei osannut tätäkään nainen pitää suutaan kiinni erosta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      3008
    3. Sofia ilmestyi eilen illalla instaansa, on silmät surulliset ja koko kasvojen olemus .

Ei ole koskaan helppoa eroa olemassa, vaikka kuinka sitä toisin jotkut väittävät.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1994
    4. Voitko kertoa rakas

mikä sen muutoksen sinussa aiheutti?
      Ikävä
      149
      1598
    5. Tampereen sanna lähti lomalle Ukrainaan

Suomessakin olisi asioita hoidettavana, ja siellä vaan ulkomailla patsastelee. Milloin on seuraavat eduskuntavaalit? Valtion velkaantumisen on loputt
      Tampere
      418
      1119
    6. Marin jälleen poliittisia irtopisteitä keräämässä, matkusti Ukrainaan

Saamme varmasti kuvasarjoja liikuttuneesta Marinista itkemässä ja surkuttelemasta ukrainalaisia. Loistava tilaisuus taas kerätä itselleen
      Maailman menoa
      370
      1104
    7. Varoituksen sana

Älkää satuttako sitä ihmistä ketä rakastatte. Jos niin teette, edessä on katumuksen täyteinen pitkä yksinäisyys. Itsellä se varmaan jatkuu koko loppue
      Ikävä
      74
      1008
    8. Rane lähettää terveisiä Sofialle ja Stefulle instassa

Case: 2020-luvun Matti ja Mervi Näiden kahden sankarin elämään en ole liittynyt enää pariin vuoteen. Olen vankilaan asti kuullut mitä hurjimpia tarino
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      912
    9. Mies eikä me voitas nähdä

viikonloppuna? :) ai niin ootko muuten varattu?
      Ikävä
      108
      891
    Aihe