TM: Volkswagenin sähköautot on myyty loppuun Euroopassa ja USA:ssa

Anonyymi

TM:"Volkswagen on myynyt kolmen ensimmäisen kuukauden aikana yli 99 000 sähköautoa, FT kirjoittaa. Sähköautovalmistajana se on maailman toiseksi suurin; Tesla on myynyt alkuvuonna yli kolme kertaa enemmän sähköautoja.

VOLKSWAGENIN pääjohtaja HERBERT DIESSIN mukaan yhtiöllä on Länsi-Euroopassa tilausjonossa 300 000 sähköautoa. Hänen mukaansa nyt uuden sähköauton tilaavat asiakkaat eivät saisi autoaan ennen ensi vuotta.

Esimerkiksi Volkswagenin ID.3 ja ID.4 sekä Audin mallit kuuluvat niihin, joita ei ole tänä vuonna enää mahdollista toimittaa asiakkaille.

”Meiltä on käytännössä myyty loppuun sähköautot Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ja Kiinassa vauhti kiihtyy”, Diess sanoi FT:n mukaan."

72

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin. Mitä sitten?

    • Anonyymi

      Kumma kun tuo komponettipula ei vaivaa muita autonvalmistajia. Teksti on täyttä valetta.

      • Anonyymi

        Kyllä tuo komponenttipula vaivaa kaikkia sähköautojen valmistajia.

        "Sähköautot ja ladattavat hybridit ovat nykyään kysyttyjä. Autoteollisuus ei kuitenkaan pysty tyydyttämään kysyntää, sillä komponenttipula hidastaa tuotantoa. "

        Rekisteröinti luvuissa näkee kun vanhanaikaisia autoja myyvä Tojo on hetken hurmiossa mutta pudotus on karu kun ladattavia myyvät saavat tuotantonsa rullaamaan.
        Siellä on valtava määrä myytyjä autoja tilauskirjoissa odottamassa toimituksia. Tojo myy jo tehtyjä autoja jälkikäteen. Turkkilaisesta vanhasta halpiselektroniikasta ei ole pulaa.

        Latauskelvotomien myynti on pudonnut jo paljon ja lopullinen sakkaus on edessä parin kolmen vuoden sisällä.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ladattavien-autojen-kysynta-ylittaa-tarjonnan-toimitusaika-on-jopa-vuoden/8379868#gs.z5vg8g


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo komponenttipula vaivaa kaikkia sähköautojen valmistajia.

        "Sähköautot ja ladattavat hybridit ovat nykyään kysyttyjä. Autoteollisuus ei kuitenkaan pysty tyydyttämään kysyntää, sillä komponenttipula hidastaa tuotantoa. "

        Rekisteröinti luvuissa näkee kun vanhanaikaisia autoja myyvä Tojo on hetken hurmiossa mutta pudotus on karu kun ladattavia myyvät saavat tuotantonsa rullaamaan.
        Siellä on valtava määrä myytyjä autoja tilauskirjoissa odottamassa toimituksia. Tojo myy jo tehtyjä autoja jälkikäteen. Turkkilaisesta vanhasta halpiselektroniikasta ei ole pulaa.

        Latauskelvotomien myynti on pudonnut jo paljon ja lopullinen sakkaus on edessä parin kolmen vuoden sisällä.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ladattavien-autojen-kysynta-ylittaa-tarjonnan-toimitusaika-on-jopa-vuoden/8379868#gs.z5vg8g

        Ostamalla vilppivagenin, syyllistyy vaan itsepetokseen. Haluaisitko ostaa itäeurooppalaisista ja kiinalaisista komponenteista kasatun auton törkeästä huijauksesta kärähtäneeltä valmistajalta vai huippuluotettavan Toyotan japanilaisella huippu osaamisella ja maailma kuululla japanilaisella huippuelektroniikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostamalla vilppivagenin, syyllistyy vaan itsepetokseen. Haluaisitko ostaa itäeurooppalaisista ja kiinalaisista komponenteista kasatun auton törkeästä huijauksesta kärähtäneeltä valmistajalta vai huippuluotettavan Toyotan japanilaisella huippu osaamisella ja maailma kuululla japanilaisella huippuelektroniikalla?

        Tojo made in Istanbul ja sen elektronikan laadusta Suomen talvessa saatin tänä talvena hyvä todistus kun TMllä oli kaksi Yarista testissä Lapissa ja molempien elektroniikka petti. Toinen piti tuoda hinausauto lavalla etelään sulamaan. Omin voimin se ei kotiin päässyt.
        Etä sellaista huippuelektroniikkaa.

        BTW: VWn tekemä Skoda voitti tuon talvivertailun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo made in Istanbul ja sen elektronikan laadusta Suomen talvessa saatin tänä talvena hyvä todistus kun TMllä oli kaksi Yarista testissä Lapissa ja molempien elektroniikka petti. Toinen piti tuoda hinausauto lavalla etelään sulamaan. Omin voimin se ei kotiin päässyt.
        Etä sellaista huippuelektroniikkaa.

        BTW: VWn tekemä Skoda voitti tuon talvivertailun.

        VW:n osista tehty Skoda mut tjoo.. Toojo huijaa päästöissä myös trafilla on kampanja ECU päivityksestä. https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/16043

        Ongelma autoissa moottorin ohjausyksikön ohjelmistokalibroinneissa on virhe, joka antaa virheellisen arvon, kun tiedot luetaan ajoneuvosta testauslaitteella. Virheellä ei ole vaikutusta turvallisuuteen, ajoneuvojen pakokaasupäästöihin tai kulutustietoihin. Autot eivät täytä määräystä ECE/UN No. 83 ja EC No. 692

        HuippuTojoa aina paikkaillaan epätoivoisesti ajokuntoon jälkikäteen. Mut näin se on aina puolivalmisteilla.


    • Anonyymi

      Aika tulee todistamaan, että mitään Vw:n sähköautojen tilauksia ei ollut olemassakaan.

      • Anonyymi

        Eikö kasetti taaskaan kestä sitä miten paljon edellä VW on sähköautoissa ja ladattavissa?

        Aika epätoivoinen pakeneminen omaan mielikuvitusmaailmaan.


    • Anonyymi

      "Volkswagen on myynyt kolmen ensimmäisen kuukauden aikana yli 99 000 sähköautoa"

      Siihen menee monta vuotta että Toyota pääsee samoihin lukemiin. Kova on tojon yritys ja uho mutta teot on kyllä pelkästään voisun puolella.

      • Anonyymi

        Katsele sinä vaan Trafin myyntitilastoja, jotka ovat pelkkää Toyotan juhlaa. 😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsele sinä vaan Trafin myyntitilastoja, jotka ovat pelkkää Toyotan juhlaa. 😝

        Kainuun papat ovat kova ja usko(nno)llinen asiakaspohja. Muualla Euroopassa Tojolla on vähän hiljaisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun papat ovat kova ja usko(nno)llinen asiakaspohja. Muualla Euroopassa Tojolla on vähän hiljaisempaa.

        Entäs kun otetaan koko maailma huomioon, eikä vain pikkuista yhtä maanosaa joka on täynnä omaa autotellisuutta? Kerro, vaikka sattuu!


      • Anonyymi

        Joko sinulla on ID.3 tai ID.4? Kerro nyt jo miksi sinulla ei ole ja lopeta turhasta jauhaminen kunnes sinulla on varaa uuteen autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinulla on ID.3 tai ID.4? Kerro nyt jo miksi sinulla ei ole ja lopeta turhasta jauhaminen kunnes sinulla on varaa uuteen autoon.

        Nykyisen auton soppari loppuu reilun vuoden päästä ja silloin alle vaihtuu sähköauto. ID.4 koska tarvitsen vetokoukkua. Nykyisillä verotusarvoilla latauskelvoton ei ole enää vaihtoehto.
        Toivottavasti toimitusaikoihin tulee jotain tolkkua siihen mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun papat ovat kova ja usko(nno)llinen asiakaspohja. Muualla Euroopassa Tojolla on vähän hiljaisempaa.

        Meinaat siis, että kainuun harvat papat ovat ostaneet Toyotan ykköseksi neljänä ensikuukautena pelkästään Suomessa? Ei sinullakaan kyllä ihan kaikki inkkarit kanootissa ole.....🤪


    • Anonyymi

      Niitä ei todellakaan ole myyty loppuun, vaan niitä ei ole myyty alkuunkaan. Tosiasia on tämä. Totuus paljastuu myöhemmin.

      • Anonyymi

        No sulla on varmaan joku selitys mitä VW tekee kaikille loppuvuonna valmistamiseen sähköautoille? Kun jos nyt menee kauppaan ja ostaa sellaisen niin sen saa vasta joskus 2023.
        Minne ne kaikki vuonna 2022 valmistettavat autot menevät jos niitä ei ole jo myyty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sulla on varmaan joku selitys mitä VW tekee kaikille loppuvuonna valmistamiseen sähköautoille? Kun jos nyt menee kauppaan ja ostaa sellaisen niin sen saa vasta joskus 2023.
        Minne ne kaikki vuonna 2022 valmistettavat autot menevät jos niitä ei ole jo myyty?

        Ne ovat täällä....Valitse vaan omasi.


        https://www.nettiauto.com/volkswagen/sahko?id_country[]=73


    • Anonyymi

      Tojon menestysmallit ovat kaikki latauskelvottomat jotka ovat jo kuolemassa pois uusien autojen markkinoilta. Eurooppa ja Kiina ovat kaksi suurinta automarkkinaa ja molemmissa sähköautojen rynnistys on kova. Sähköautojen myyntiluvut lasketaan miljoonissa ja Toyota ei ole päässyt edes kisaan mukaan vielä.
      VW on heti kakkosena Teslan jälkeen ja tilauskirjat pullottavat.

      VW on jo siirtynyt sähköautojen aikaan kun Tojo nysvää vielä latauskelvottomien corollien ja yaristen kanssa.

      • Anonyymi

        Kaikki tuo on silkkaa totta. Eri mun tarinaa.
        Tojon sähköautot eivät ole vielä liikenteessä
        Toyota myy lähes pelkästään latauskelvottomia bensa-autoja
        VW on sähköautoissa maailman toiseksi suurin
        Sähköautojen myynti per vuosi on miljoonia
        VW on myynyt jo koko tämän vuoden tuotantonsa etukäteen.
        Pelkästään Euroopassa tilattuja sähkövolsuja on yli 300.000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuo on silkkaa totta. Eri mun tarinaa.
        Tojon sähköautot eivät ole vielä liikenteessä
        Toyota myy lähes pelkästään latauskelvottomia bensa-autoja
        VW on sähköautoissa maailman toiseksi suurin
        Sähköautojen myynti per vuosi on miljoonia
        VW on myynyt jo koko tämän vuoden tuotantonsa etukäteen.
        Pelkästään Euroopassa tilattuja sähkövolsuja on yli 300.000.

        Toyota on maailman suurin autonvalmistaja, ylivoimaisesti! Haittaak se? Vw on suurin maksaja törkeästä huijauksesta! Haittaak se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on maailman suurin autonvalmistaja, ylivoimaisesti! Haittaak se? Vw on suurin maksaja törkeästä huijauksesta! Haittaak se?

        Toyota on jäänyt 90-luvulle värkkäämään latauskelvottomiaan. VW on vuosikausia edellä sähköautojen valmistuksessa. Latauskelvottomat ovat kehitysmaiden autoja hyvin nopeasti kun rahakkaat Eurooppa, Kiina ja USA automarkkinat ovat jo siirtymässä ladattavien autoihin.

        Tojo on ryssinyt siirtymän sähköön totaalisesti ja yrittää nyt epätoivoisesti kehittää sähköautojen. Ensimmäinenkin puuttuu vielä liikenteestä kun VWn vuosituotanto hipoo jo miljoonan rajapyykkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on jäänyt 90-luvulle värkkäämään latauskelvottomiaan. VW on vuosikausia edellä sähköautojen valmistuksessa. Latauskelvottomat ovat kehitysmaiden autoja hyvin nopeasti kun rahakkaat Eurooppa, Kiina ja USA automarkkinat ovat jo siirtymässä ladattavien autoihin.

        Tojo on ryssinyt siirtymän sähköön totaalisesti ja yrittää nyt epätoivoisesti kehittää sähköautojen. Ensimmäinenkin puuttuu vielä liikenteestä kun VWn vuosituotanto hipoo jo miljoonan rajapyykkiä.

        Toyota myi viime vuonna 1.640.000 autoa enemmän kuin Volkswagen ja teki kovaa tulosta. Mitä siis Toyota on jäänyt värkkäämään? Toyotan älyköt tuovat sähköautonsa juuri oikeassa kohdassa markkinoille jossa kysyntää riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota myi viime vuonna 1.640.000 autoa enemmän kuin Volkswagen ja teki kovaa tulosta. Mitä siis Toyota on jäänyt värkkäämään? Toyotan älyköt tuovat sähköautonsa juuri oikeassa kohdassa markkinoille jossa kysyntää riittää.

        "Mitä siis Toyota on jäänyt värkkäämään? Toyotan älyköt tuovat sähköautonsa juuri oikeassa kohdassa markkinoille jossa kysyntää riittää."

        Voiko enää typerämpää kommenttia olla? Jos joku oli oikeaan aikaan liikkeellä niin se oli Tesla. Tesla tekee pelkästään sähköautoja ja on nyt monta kertaa Toyotaa arvokkaampi yhtiö.
        Toyotalle ei ole mitään muuta enää tarjolla sähköautoissa kuin perässähiihtäjän rooli jälkijoukoissa.

        VWkin oli myöhässä mutta on sentään jo miljoonaluokassa sähköautojen suhteen. Tojo on rähmännyt tosi pahasti sähköautojen mahdollisuuden.


    • Anonyymi

      Audi ja VW yritti ostaa F1 tallin, heille ei myyty. Eikö noin kovan autonvalmistajan pitäisi itse suunnitella ja rakentaa se auto? Vai meneekö ne sarjaan huvikseen tuhlaamaan lainarahoja? Outo konserni. Mersu muuten osti myös valmiin tallin koska tietotaitoa ei talosta löytyny, sit ne satsas miljardeja jotta pääsivät halailemaan toisiaan, sairas maailma😁

      • Anonyymi

        On helppoa ennustaa että VW tulee menestymään F1ssä paremmin kuin Toyota. Se oli varsinainen floppien floppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On helppoa ennustaa että VW tulee menestymään F1ssä paremmin kuin Toyota. Se oli varsinainen floppien floppi.

        Vilunkivagen röllillä konsernin kuviteltu "menestys" perustuu kristallipallosta ja toiveiden tynnyristä ennustamiseen kun menneisyys on mitä on. Ei ihan päivänvaloa kestävää ole suinkaan ollut viime aikoina. Toyota tuskin on menestynyt kovin huonosti kun myyntiluvut on aivan jotain muuta kuin vilunkivagenilla tässä maailmassa. Maineesta. Ja kunniasta nyt puhumattakaan. Jos ja kun Toyota on lunastanut luotetuimman auton tittelin niin sattuuhan se. Ei se tule tyhjästä huijaamalla, se pitää kuluttajilta ansaita. Kuluttajaa tuskin kiinnostaa, mikä merkki tahkoo eniten rahaa itselleen vaan luottamus valmistajan tekemisiin ja luotettavuuteen on ykkösasia. F1 auto on jo niin kaukana normi autoista että vertailu on aika outoa. Ralliautokin on paljon lähempänä, tunnistaa ainakin ulkonäöstä.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilunkivagen röllillä konsernin kuviteltu "menestys" perustuu kristallipallosta ja toiveiden tynnyristä ennustamiseen kun menneisyys on mitä on. Ei ihan päivänvaloa kestävää ole suinkaan ollut viime aikoina. Toyota tuskin on menestynyt kovin huonosti kun myyntiluvut on aivan jotain muuta kuin vilunkivagenilla tässä maailmassa. Maineesta. Ja kunniasta nyt puhumattakaan. Jos ja kun Toyota on lunastanut luotetuimman auton tittelin niin sattuuhan se. Ei se tule tyhjästä huijaamalla, se pitää kuluttajilta ansaita. Kuluttajaa tuskin kiinnostaa, mikä merkki tahkoo eniten rahaa itselleen vaan luottamus valmistajan tekemisiin ja luotettavuuteen on ykkösasia. F1 auto on jo niin kaukana normi autoista että vertailu on aika outoa. Ralliautokin on paljon lähempänä, tunnistaa ainakin ulkonäöstä.
        .

        " F1 auto on jo niin kaukana normi autoista että vertailu on aika outoa."

        Niin. Toyota kuitenkin katsoi asiakseen tuhlata satoja miljoonia F1 kisoihin. Se vaan että kun esim MB tai Honda on samoja panostuksia tehnyt niin tuloksena on maailmanmestaruuksia. Tojo ei saanut monen. Vuoden yrityksellä edes osakilpailuvoittoa.
        Muistettavin suoritus oli se kun Toyota jäi kiinni Ferrarin teollisuusvakoilusta. Ostivat varastettuja Ferrarin dokumentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " F1 auto on jo niin kaukana normi autoista että vertailu on aika outoa."

        Niin. Toyota kuitenkin katsoi asiakseen tuhlata satoja miljoonia F1 kisoihin. Se vaan että kun esim MB tai Honda on samoja panostuksia tehnyt niin tuloksena on maailmanmestaruuksia. Tojo ei saanut monen. Vuoden yrityksellä edes osakilpailuvoittoa.
        Muistettavin suoritus oli se kun Toyota jäi kiinni Ferrarin teollisuusvakoilusta. Ostivat varastettuja Ferrarin dokumentteja.

        Taskurahoja ne onToyotan pudjetista kun Vilunkivagen "panosti"pelkästään huijaamiseen ainakin 30 miljardia ja lisäksi lähti seitin ohut maine ja kunnia ja asiakkaat ja nyt yritetään vihertää pakosta patteriautolla kun muut eväät on jo niinsanotusti kaluttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taskurahoja ne onToyotan pudjetista kun Vilunkivagen "panosti"pelkästään huijaamiseen ainakin 30 miljardia ja lisäksi lähti seitin ohut maine ja kunnia ja asiakkaat ja nyt yritetään vihertää pakosta patteriautolla kun muut eväät on jo niinsanotusti kaluttu

        " ja nyt yritetään vihertää pakosta patteriautolla kun muut eväät on jo niinsanotusti kaluttu"

        Ainoa ero VW;n ja Toyotan vihertymisessä sähköautoilla on se että VW oli liikkeellä 10 aikaisemmin ja niittää nyt palkintoa oikeasta päätöksestään. VW:n sähköautojen valmistuskapasiteetti on miljoona autoa vuodessa ja silti niitä ei ehditä tekemään sisääntulevien tilausten tahdissa.

        Tojo sen sijaan vasta epätoivoisesti pyristelee saadakseen ensimmäiset sähköautonsa toimitettua. Toyota on ryssinyt sähköautot totalisesti. Nyt Toyotakin liputta täysillä sähköautojen puolesta mutta taas kerran se on se jälkeenjäänyt jolle jää vain se halpojen bulkkiautojen tekeminen.
        Fiksummat ovat kuorineet kerman päältä. Kaikki tietävät kuka on Elon Musk. Kuka tietää mikä on sen hiirulaisen nimi joka johtaa Toyotaa?

        Musk on vienyt maailman sähköautoihin ja on maailman rikkaimpia ihmisiä. Toyotaa johtaa joku korporaatiobyrokraatti joka on meidän silmiin rikas mutta Muskin silmissä vain yksi korporaatiobyrokraatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ja nyt yritetään vihertää pakosta patteriautolla kun muut eväät on jo niinsanotusti kaluttu"

        Ainoa ero VW;n ja Toyotan vihertymisessä sähköautoilla on se että VW oli liikkeellä 10 aikaisemmin ja niittää nyt palkintoa oikeasta päätöksestään. VW:n sähköautojen valmistuskapasiteetti on miljoona autoa vuodessa ja silti niitä ei ehditä tekemään sisääntulevien tilausten tahdissa.

        Tojo sen sijaan vasta epätoivoisesti pyristelee saadakseen ensimmäiset sähköautonsa toimitettua. Toyota on ryssinyt sähköautot totalisesti. Nyt Toyotakin liputta täysillä sähköautojen puolesta mutta taas kerran se on se jälkeenjäänyt jolle jää vain se halpojen bulkkiautojen tekeminen.
        Fiksummat ovat kuorineet kerman päältä. Kaikki tietävät kuka on Elon Musk. Kuka tietää mikä on sen hiirulaisen nimi joka johtaa Toyotaa?

        Musk on vienyt maailman sähköautoihin ja on maailman rikkaimpia ihmisiä. Toyotaa johtaa joku korporaatiobyrokraatti joka on meidän silmiin rikas mutta Muskin silmissä vain yksi korporaatiobyrokraatti.

        Miten tämä Musk liittyy vilppivageniin? Kerro!
        Ei muita valmistajia ole tuomittu törkeästä päästöhuijauspetoksesta 30 nen miljardin sanktioihin kuin Vilppivagen. Tosi vihreä?
        Toyota on valmistanut sitä, mitä kansa haluaa ja on halunnut. M. O. T
        Näin on mennyt meillä ja maailmalla. Ketä kuluttajaa kiinnostaa jonkun Muskin rikastuminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä Musk liittyy vilppivageniin? Kerro!
        Ei muita valmistajia ole tuomittu törkeästä päästöhuijauspetoksesta 30 nen miljardin sanktioihin kuin Vilppivagen. Tosi vihreä?
        Toyota on valmistanut sitä, mitä kansa haluaa ja on halunnut. M. O. T
        Näin on mennyt meillä ja maailmalla. Ketä kuluttajaa kiinnostaa jonkun Muskin rikastuminen?

        "Toyota on valmistanut sitä, mitä kansa haluaa ja on halunnut. M. O. T"

        Tuossa tojon mallissa on se ongelma että kun teknologian kehittäminen vie useita vuosia niin keskittymällä siihen mitä kansa haluaa on aina sen vuosikymmenen myöhässä niinkuin tojo nyt on sähköautoissa.
        Tojo on keskittynyt tekemään kansan 90-luvulla haluamia latauskelvottomia kun Musk ja VW ovat jo 15 vuotta sitten nähneet sen että latauskelvoton fossiilipoltin on kuolemassa ja alkoivat jo silloin kehittämään sähköautoja.
        Tesla ensin ja VW vähän myöhemmin dieselgaten pakottamana. Kai näet että Toyotakin on nyt epätoivon vimmalla siirtymässä sähköautoihin? Ei enää mitää kehityspanoksia latauskelvottomiin.
        Tojon kannalta on vaan se paha juttu että Tesla, VW ja kiinalaiset ovat jo ottaneet sähköautojen markkinat haltuunsa. Tojon teknologia on kuin T72-tankki Javelinin edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota on valmistanut sitä, mitä kansa haluaa ja on halunnut. M. O. T"

        Tuossa tojon mallissa on se ongelma että kun teknologian kehittäminen vie useita vuosia niin keskittymällä siihen mitä kansa haluaa on aina sen vuosikymmenen myöhässä niinkuin tojo nyt on sähköautoissa.
        Tojo on keskittynyt tekemään kansan 90-luvulla haluamia latauskelvottomia kun Musk ja VW ovat jo 15 vuotta sitten nähneet sen että latauskelvoton fossiilipoltin on kuolemassa ja alkoivat jo silloin kehittämään sähköautoja.
        Tesla ensin ja VW vähän myöhemmin dieselgaten pakottamana. Kai näet että Toyotakin on nyt epätoivon vimmalla siirtymässä sähköautoihin? Ei enää mitää kehityspanoksia latauskelvottomiin.
        Tojon kannalta on vaan se paha juttu että Tesla, VW ja kiinalaiset ovat jo ottaneet sähköautojen markkinat haltuunsa. Tojon teknologia on kuin T72-tankki Javelinin edessä.

        Onko sinulla Toyotan osakkeita vai mikä sinua nyt noin "huolestuttaa". Minulla on hybriditoyota niinkuin useimmilla muillakin uuden auton tyytyväisillä ostajilla. Ei mitään ongelmaa eikä huolta. Kymmenen vuoden relaxturva tuo mielenrauhaa. Haittaak se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota on valmistanut sitä, mitä kansa haluaa ja on halunnut. M. O. T"

        Tuossa tojon mallissa on se ongelma että kun teknologian kehittäminen vie useita vuosia niin keskittymällä siihen mitä kansa haluaa on aina sen vuosikymmenen myöhässä niinkuin tojo nyt on sähköautoissa.
        Tojo on keskittynyt tekemään kansan 90-luvulla haluamia latauskelvottomia kun Musk ja VW ovat jo 15 vuotta sitten nähneet sen että latauskelvoton fossiilipoltin on kuolemassa ja alkoivat jo silloin kehittämään sähköautoja.
        Tesla ensin ja VW vähän myöhemmin dieselgaten pakottamana. Kai näet että Toyotakin on nyt epätoivon vimmalla siirtymässä sähköautoihin? Ei enää mitää kehityspanoksia latauskelvottomiin.
        Tojon kannalta on vaan se paha juttu että Tesla, VW ja kiinalaiset ovat jo ottaneet sähköautojen markkinat haltuunsa. Tojon teknologia on kuin T72-tankki Javelinin edessä.

        Tarkoittaako"dieselgate" sinusta vilppivagenin suunniteltua törkeää päästöhuijausta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako"dieselgate" sinusta vilppivagenin suunniteltua törkeää päästöhuijausta?

        Aivan sama miksi VW:n päästöhuijausta nimittää. VW on maksanut tyrimisensä laskun, olkoon sen nimi mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama miksi VW:n päästöhuijausta nimittää. VW on maksanut tyrimisensä laskun, olkoon sen nimi mikä tahansa.

        No ei nyt ensimmäiseksi tulisi mieleen ostaa mitään sellaiselta valmistajalta jonka tuloksenteko perustuu suunniteltuun, törkeään lain rikkomiseen, viranomaisten ja asiakkaittensa huijaamiseen ja venkoiluun omien laatu-ja suunnitteluvirheiden maksajasta. Näin ala-arvoinen toiminta tuskin voi olla houkuttimena kenellekään. "tyriminen" on yhtä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei nyt ensimmäiseksi tulisi mieleen ostaa mitään sellaiselta valmistajalta jonka tuloksenteko perustuu suunniteltuun, törkeään lain rikkomiseen, viranomaisten ja asiakkaittensa huijaamiseen ja venkoiluun omien laatu-ja suunnitteluvirheiden maksajasta. Näin ala-arvoinen toiminta tuskin voi olla houkuttimena kenellekään. "tyriminen" on yhtä

        Väärä sana kuvaamaan suunniteltua petosta kuin joku diesengatekin. Kylla asioista pitää pystyä keskustelemaan niiden oikeilla nimillä.
        Eihän "tyriminen" tarkoita rikollista toimintaa vaan lähinnä omaa tyhmyyttä.


    • Anonyymi

      No on teillä tärkeät riidan aiheet.

      • Anonyymi

        Jos tällä asialla ei ole sinulle merkitystä niin miksi luet näitä ja miksi vaivaudut jopa vastaamaan?
        Netissä on miljardi sivua, Kannattaisiko sun keskittyä selaamaan niitä jotka ovat sulle tärkeitä eikä tuhlata aikaasi vastaamalla tällaisiin sinulle turhiin aiheisiin?

        Osaatko selittää käytöstäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tällä asialla ei ole sinulle merkitystä niin miksi luet näitä ja miksi vaivaudut jopa vastaamaan?
        Netissä on miljardi sivua, Kannattaisiko sun keskittyä selaamaan niitä jotka ovat sulle tärkeitä eikä tuhlata aikaasi vastaamalla tällaisiin sinulle turhiin aiheisiin?

        Osaatko selittää käytöstäsi?

        Mitä nyt tarkoitat ja kenen käytöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt tarkoitat ja kenen käytöstä?

        Sen joka on kirjoittanut
        "No on teillä tärkeät riidan aiheet."
        Ensimmäinen kysymys on se että miten kommentoija on "eksynyt" sivuille jonka aiheella ei ole hänelle merkitystä.

        Ja se toinen on se että jos on eksynyt hänelle turhaan juttuun niin miksi hän ei vain siirry jollekin muulle miljardille nettisivulle.
        Mikä on se itsekeskeisyyden aste joka saa kommenton kun normaali-ihminen vain vaihtaisi kanavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen joka on kirjoittanut
        "No on teillä tärkeät riidan aiheet."
        Ensimmäinen kysymys on se että miten kommentoija on "eksynyt" sivuille jonka aiheella ei ole hänelle merkitystä.

        Ja se toinen on se että jos on eksynyt hänelle turhaan juttuun niin miksi hän ei vain siirry jollekin muulle miljardille nettisivulle.
        Mikä on se itsekeskeisyyden aste joka saa kommenton kun normaali-ihminen vain vaihtaisi kanavaa?

        Niinpä, voi vaan kuvitella kuinka suuri merkitys Volkkari myyjälle on Toyotan vankka suosio ja koko ajan pitenevä etumatka volkkariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, voi vaan kuvitella kuinka suuri merkitys Volkkari myyjälle on Toyotan vankka suosio ja koko ajan pitenevä etumatka volkkariin.

        Et taida oikein ymmärtää miten tämä maailma makaa näinä poikkeuksellisia aikoina ja mitä eroa on myyntiluvuilla ja rekisteröinti luvuilla.
        VW llä on suuria vaikeuksia toimitta myytyjä autoja komponenttipula vuoksi. Myynti kyllä vetää ja mutta toimitukset laahaa. Tojon käyttämä vanhanaikainen elektroniikka on olut saatavilla koko ajan ja siksi rekisteröinti tilastot näyttävät sen kannalta hyvältä. Tämä on vain väliaikainen kupru. Kun maailma toinen koronasta niin Tojo dyykkaa kunnolla. Latauskelvottomiaan aika on joihin. Tojo elä kotona tarjoamalla laina-ajalla ja vain täällä Suomessa. Euroopan tasolla meno on olut surkeaa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida oikein ymmärtää miten tämä maailma makaa näinä poikkeuksellisia aikoina ja mitä eroa on myyntiluvuilla ja rekisteröinti luvuilla.
        VW llä on suuria vaikeuksia toimitta myytyjä autoja komponenttipula vuoksi. Myynti kyllä vetää ja mutta toimitukset laahaa. Tojon käyttämä vanhanaikainen elektroniikka on olut saatavilla koko ajan ja siksi rekisteröinti tilastot näyttävät sen kannalta hyvältä. Tämä on vain väliaikainen kupru. Kun maailma toinen koronasta niin Tojo dyykkaa kunnolla. Latauskelvottomiaan aika on joihin. Tojo elä kotona tarjoamalla laina-ajalla ja vain täällä Suomessa. Euroopan tasolla meno on olut surkeaa koko ajan.

        Nyt kyllä tulkitset omiasi.

        Elektroniikasssa tuskin on eroa mutta toimitusketjun luotettavuudessa on. Siitä tässä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä tulkitset omiasi.

        Elektroniikasssa tuskin on eroa mutta toimitusketjun luotettavuudessa on. Siitä tässä on kyse.

        "Elektroniikasssa tuskin on eroa "

        Kyllä elektroniikassa on eroja kun Toyotan TM:n talvivertailussa elektroniikka sanoi sopmuksen irti Suomen pakkasissa ja Toyota jouduttiin tuomaan hinausauton lavalla etelään sulamaan.


    • Anonyymi

      KYSYMYS...mihin järki on maininnut ?
      Vanhat bensa ja dieselit ovat aina kelvanneet köyhemmille kun näitä on hiukan rassannut tai pystynyt korjauttamaan pienellä summalla käyttökuntoon.
      Entä sähköpirssi....kuka ne vanhat ostaa, vastaan itse ei ainakaan köyhät!

      Autoteknikko kertoo, kuinka viiden tonnin sähköauto saattaa yllättää – kymppitonnien remontti, eikä sisuksiin kannata työntää näppejään https://www.is.fi/autot/art-2000008797554.html

      • Anonyymi

        "Entä sähköpirssi....kuka ne vanhat ostaa, vastaan itse ei ainakaan köyhät!"

        Köyhät eivät ole koskaan ostaneet minkäänlaisia uusia autoja. Ne ajavat niillä käytetyillä jotka töissä käyvät ovat joskus uutena ostaneet.


    • Anonyymi

      Tarkoittaako loppuun myyminen että konsernilla on ollut loppuunmyynti eikä toimintaa enää jatketa? Konkurssiko vai mikä? Toyota myy ylivoimaisesti eniten autoja maailmassa. Tekee uusia kiihtyvällä vauhdilla ettei tarvitse pitää mitään loppuunmyyntejä. Tehdäänkö vaginat jostain venäläisistä tai ukrainalaisista osista vai miksi sota rajoittaa niiden saantia? Onko väitetty saksalaisuuskin ja länsiauto kin huijausta?

      • Anonyymi

        "Tarkoittaako loppuun myyminen että konsernilla on ollut loppuunmyynti eikä toimintaa enää jatketa? Konkurssiko vai mikä? "

        Tarkoittaa vain sitä että VW:ltä on ostettu jo niin paljon sähköautoja että kaikkien niiden tekemiseen menee aikaa. Jo pelkästään Euroopassa VW:n tilauskirjoissa on yli 300.000 sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarkoittaako loppuun myyminen että konsernilla on ollut loppuunmyynti eikä toimintaa enää jatketa? Konkurssiko vai mikä? "

        Tarkoittaa vain sitä että VW:ltä on ostettu jo niin paljon sähköautoja että kaikkien niiden tekemiseen menee aikaa. Jo pelkästään Euroopassa VW:n tilauskirjoissa on yli 300.000 sähköautoa.

        Aika outoa! Toyota myy huomattavasti enemmän autoja kuin vikavagina maailmassa eikä mistään loppuunmyymisestä puhuta. Eikö Venäjältä ja ukrainasta saa osia "saksalaiseen länsiautoon"? Kerro vaan että kuluttajat tietävät, minkä varsovanliiton maasta se pula johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa! Toyota myy huomattavasti enemmän autoja kuin vikavagina maailmassa eikä mistään loppuunmyymisestä puhuta. Eikö Venäjältä ja ukrainasta saa osia "saksalaiseen länsiautoon"? Kerro vaan että kuluttajat tietävät, minkä varsovanliiton maasta se pula johtuu.

        "Toyota myy huomattavasti enemmän autoja kuin vikavagina maailmassa eikä mistään loppuunmyymisestä puhuta. "

        Toyota myy vanhoja 90-luvun latauskelvottomia joissa on on halpis turkkilaista elektroniikkaa. Niitä kyllä riittää. Komponenttipula rassaa eniten uuden ajan sähköautoja valmistavia firmoja.

        Toyotan dyykkaus on syvä kun maailma palautuu normaalitilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota myy huomattavasti enemmän autoja kuin vikavagina maailmassa eikä mistään loppuunmyymisestä puhuta. "

        Toyota myy vanhoja 90-luvun latauskelvottomia joissa on on halpis turkkilaista elektroniikkaa. Niitä kyllä riittää. Komponenttipula rassaa eniten uuden ajan sähköautoja valmistavia firmoja.

        Toyotan dyykkaus on syvä kun maailma palautuu normaalitilaan.

        Älä puhu pacgaa vaikka Toyotan vauhti harmittaa. Sinulla varmaan on jokin uskottava linkki väittämästäsi Toyotan elektroniikan iästä ja valmistusmaasta. Minunulla se ainakin on Japanista. Ei ole mikään salaisuus että vilppivaginoissa käytetään venäläistä, ukrainalaista ja kiinalaista komponenttia. Sotaa käyvistä maista kun ei tule tavaraa niin homma ei oikein toimi. Aika loogista, eikö? Eikös sitä taaviskootaa kin ostettu peräti ihan 19 kappaletta? Hieno saavutus! Kun kauan jonottaa ja odottaa niin äiti venäjä varmaan palkitsee? Normaalia toimintaa siellä päin sosialistista ja kommunistista maailmaa!


    • Anonyymi

      Tojotaa saa muutaman kk tilausajalla koska ei mene hyvin kaupaksi maailmalla, vain junttilandiassa...

      • Anonyymi

        Ei taida sinulla olla ihan kaikki natsit bunkkerissa.
        Toyota on maailman ylivoimaisesti ostetuin auto. Etkö tiennyt. Skoda ei oikein kelpaa länsimaihin.


    • Anonyymi

      VW:ltä menee vuosi toimittaa 300.000 sähköautoa Eurooppaan. Toyotalta menee vuosi toimittaa se yksi ensimmäinen sähköauto Eurooppaan.

      • Anonyymi

        Se solid state akulla varustettu sähköautojen luvattiin Tokion olympialaisiin. Olympialaiset tuli ja meni. Ei vaan ole näkynyt minkäänlaista sähkötojoa liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se solid state akulla varustettu sähköautojen luvattiin Tokion olympialaisiin. Olympialaiset tuli ja meni. Ei vaan ole näkynyt minkäänlaista sähkötojoa liikenteessä.

        Sitä valmistetaan ja myydään, mitä kansa ostaa. Vilppivaginalla ei enää ole uskottavia vaihtoehtoja kun huijaamallakaan ei onnistunut. On vain se keskentekoinen, puolivalmisteinen patteriauto. Kaikesta on pulaa niinkuin vanhassa neuvostoliitossa josta niitä osia pitää jonottaa ja odottaa jahka toverit ehtivät niitä halvalla valmistelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä valmistetaan ja myydään, mitä kansa ostaa. Vilppivaginalla ei enää ole uskottavia vaihtoehtoja kun huijaamallakaan ei onnistunut. On vain se keskentekoinen, puolivalmisteinen patteriauto. Kaikesta on pulaa niinkuin vanhassa neuvostoliitossa josta niitä osia pitää jonottaa ja odottaa jahka toverit ehtivät niitä halvalla valmistelemaan.

        Kansa on ostanut sähköautoja jo miljoonamäärin ja joka vuosi aina vain enemmän. Toyota on täysin nollakerhossa sähköautojen suhteen vaikka puheet on olleet kovia jo monta vuotta. Puhetta ja lupauksia on ollut paljon, ainoastaan teot on jäänyt puuttumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansa on ostanut sähköautoja jo miljoonamäärin ja joka vuosi aina vain enemmän. Toyota on täysin nollakerhossa sähköautojen suhteen vaikka puheet on olleet kovia jo monta vuotta. Puhetta ja lupauksia on ollut paljon, ainoastaan teot on jäänyt puuttumaan.

        Toyota on myynyt hybridejä eniten maailmassa silloin jo kun vikavagina huijasi ihan päätoimisesti. Kärysi noloimmalla mahdollisella tavalla. Taitanee pomo olla vieläkin lusimassa. Toyota on aina valmistanut ja myynyt kansan haluamia autoja eniten maailmassa. Luotetuin merkki tutkitusti. Vikavaginallahan on se huijaavimman valmistajan maine ja nyt on enää sähköhimmeli jäljellä kun kaikki muu on jo ryssitty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on myynyt hybridejä eniten maailmassa silloin jo kun vikavagina huijasi ihan päätoimisesti. Kärysi noloimmalla mahdollisella tavalla. Taitanee pomo olla vieläkin lusimassa. Toyota on aina valmistanut ja myynyt kansan haluamia autoja eniten maailmassa. Luotetuin merkki tutkitusti. Vikavaginallahan on se huijaavimman valmistajan maine ja nyt on enää sähköhimmeli jäljellä kun kaikki muu on jo ryssitty!

        " on enää sähköhimmeli jäljellä"
        Ne sähköhimmelit ovat nostaneet Teslan arvon moninkertaiseksi foossiilipolttimiin juutuneeseen tojoon verrattuna.
        VW on hyvällä polulla seuraavana Teslan jälkeen sähköautojen suhteen.
        Tojo on se iso autofirma joka on ryssinyt sähköautot aivan huolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " on enää sähköhimmeli jäljellä"
        Ne sähköhimmelit ovat nostaneet Teslan arvon moninkertaiseksi foossiilipolttimiin juutuneeseen tojoon verrattuna.
        VW on hyvällä polulla seuraavana Teslan jälkeen sähköautojen suhteen.
        Tojo on se iso autofirma joka on ryssinyt sähköautot aivan huolella.

        Toyotalla ei ole mitään ongelmaa. Sitä mukaa tulee uusia malleja ja uusia energioita hyödyntäviä malleja markkinoille kun suuret kyttäjryhmät niitä alkavat ostamaan latausinfran kehittyessä tyydyttävälle tasolle.
        Ei kai ole mikään salaisuus että Vw on maailman velkaisin autovalmistushuijaamo.
        Ei kannata sotkeutua ollenkaan kun historiaan on tutustunut. Tesla voi olla kohtuuhyvä valinta. Olettaisin että ainakin fiksumpi kuin
        Pakkoraossa oleva vw. Toyota tosin on ykkönen koko maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole mitään ongelmaa. Sitä mukaa tulee uusia malleja ja uusia energioita hyödyntäviä malleja markkinoille kun suuret kyttäjryhmät niitä alkavat ostamaan latausinfran kehittyessä tyydyttävälle tasolle.
        Ei kai ole mikään salaisuus että Vw on maailman velkaisin autovalmistushuijaamo.
        Ei kannata sotkeutua ollenkaan kun historiaan on tutustunut. Tesla voi olla kohtuuhyvä valinta. Olettaisin että ainakin fiksumpi kuin
        Pakkoraossa oleva vw. Toyota tosin on ykkönen koko maailmassa.

        "Toyota tosin on ykkönen koko maailmassa."

        Toyota ja sen mallivalikoima on jäänyt kokonaan fossiilipolttimien 90-luvulle ja on täysi nolla ainoassa kasvavassa segmentissä eli sähköautoissa.
        Sähköautot ovat olleet miljardibisnes jo monta vuotta ja Tesla ja VW ovat ottaneet johtopaikan markkinoilla kun tojo vain nysvää vanhassa maailmassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota tosin on ykkönen koko maailmassa."

        Toyota ja sen mallivalikoima on jäänyt kokonaan fossiilipolttimien 90-luvulle ja on täysi nolla ainoassa kasvavassa segmentissä eli sähköautoissa.
        Sähköautot ovat olleet miljardibisnes jo monta vuotta ja Tesla ja VW ovat ottaneet johtopaikan markkinoilla kun tojo vain nysvää vanhassa maailmassa

        Vilunkivaginan vikamallien rinnastaminen Teslan on kuin Ladan rinnastus Mersuun. Tuskin kuluttajaa kovin paljon kiinnostaa valmistajien voitot. Toki varmaan vikavagenin omistajia huolettaa omistaa maailman velkaisimman yrityksen tuotos kun merkin historia on, mitä on, vikaisuutta ja huijausta ja karmeita kymmenien miljardien sanktioita. Joku ne maksaa. En kyllä haluaisi sotkeutua ollenkaan. Toyotan omistajilla on se tunnettu ja kadehdittu mielentauha josta nauttivat. Ylivoimainen edelläkävijyys pitää ansaita tuskin sitä saa huijaamalla. Jostain yhdeksänkymmenluvusta höpöttäminen maailman johtavan merkin kohdalla on pelkkää kateutta ja panettelua. Myyntiluvut kyllä kertovat totuuden. Skoda 19 kpl, ei juurikaan kiinnosta e;ää ketään kommariakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilunkivaginan vikamallien rinnastaminen Teslan on kuin Ladan rinnastus Mersuun. Tuskin kuluttajaa kovin paljon kiinnostaa valmistajien voitot. Toki varmaan vikavagenin omistajia huolettaa omistaa maailman velkaisimman yrityksen tuotos kun merkin historia on, mitä on, vikaisuutta ja huijausta ja karmeita kymmenien miljardien sanktioita. Joku ne maksaa. En kyllä haluaisi sotkeutua ollenkaan. Toyotan omistajilla on se tunnettu ja kadehdittu mielentauha josta nauttivat. Ylivoimainen edelläkävijyys pitää ansaita tuskin sitä saa huijaamalla. Jostain yhdeksänkymmenluvusta höpöttäminen maailman johtavan merkin kohdalla on pelkkää kateutta ja panettelua. Myyntiluvut kyllä kertovat totuuden. Skoda 19 kpl, ei juurikaan kiinnosta e;ää ketään kommariakaan

        Tesla on maailman ykkönen sähköautojen tuotannossa. VW on toisena. Ne ovat selkeästi edellä muita autonvalmistajia sähköautoissa ja varsinkin Toyotaa jonka sähköautotuotanto on pyöreä nolla. Toyota on täysin jumissa 90-luvun latauskelvottomissa ja sen mallisto kuuluu kokonaan kuolevaan polttisegmenttiin.
        Tojolla käy Euroopassa hyvin nopeasti samalla tavalla kuin Norjassa on jo käynyt. USA ja Kiina ovat seuraavat markkinat joilta polttikset kuolevat pois kokonaan ja Toyota on jäänyt täysin sivuun kun muut ovat ottaneet kasvavat sähköautomarkkinat haltuunsa. Tojosta tulee vain kehitysmaihin keskittyvä fossiilipoltin-paja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on maailman ykkönen sähköautojen tuotannossa. VW on toisena. Ne ovat selkeästi edellä muita autonvalmistajia sähköautoissa ja varsinkin Toyotaa jonka sähköautotuotanto on pyöreä nolla. Toyota on täysin jumissa 90-luvun latauskelvottomissa ja sen mallisto kuuluu kokonaan kuolevaan polttisegmenttiin.
        Tojolla käy Euroopassa hyvin nopeasti samalla tavalla kuin Norjassa on jo käynyt. USA ja Kiina ovat seuraavat markkinat joilta polttikset kuolevat pois kokonaan ja Toyota on jäänyt täysin sivuun kun muut ovat ottaneet kasvavat sähköautomarkkinat haltuunsa. Tojosta tulee vain kehitysmaihin keskittyvä fossiilipoltin-paja.

        Tällaista toivoa kristallipallosta ja toiveiden tynnyristä tänään kun Toyota on mennyt menojaan! Ei tarvi kristallipallosta ennustaa niinkuin vilunkivaginan tulevaisuutta ja toivoa paremmasta kun ei se lähihistoria oikein kestä päivän valoa. Fiksut ei sotkeudu kriminaalikonsernin tekeleisiin ollenkaan kun valinta on vapaa. Trafin tilaston mukaan konsenihimmelit ei nyt vaan oikein kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaista toivoa kristallipallosta ja toiveiden tynnyristä tänään kun Toyota on mennyt menojaan! Ei tarvi kristallipallosta ennustaa niinkuin vilunkivaginan tulevaisuutta ja toivoa paremmasta kun ei se lähihistoria oikein kestä päivän valoa. Fiksut ei sotkeudu kriminaalikonsernin tekeleisiin ollenkaan kun valinta on vapaa. Trafin tilaston mukaan konsenihimmelit ei nyt vaan oikein kelpaa.

        Ei mitään kristallipalloa tai toiveiden tynnyriä vaan pelkkä reality check tämänhetkisestä tilanteesta.
        Tesla ja VW myyvät tällä hetkellä sähköautoja vuosittain miljoonaluokassa. Toyotan toimitettujen autojen sarakkeessa lukee pyöreä nolla.

        Toyotan koko mallisto on kuolevia latauskelvottomia fossiilipolttimia. Niille ei voi rakentaa mitään tulevaisuutta Euroopan, Kiinan tai USA:n markkinoilla. Sähköautot ja ladattavat valtaavat markkinat uusmyynnissä. Tojon tarjonta tuossa segmentissä on naurettavan ja säälittävän välimaastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään kristallipalloa tai toiveiden tynnyriä vaan pelkkä reality check tämänhetkisestä tilanteesta.
        Tesla ja VW myyvät tällä hetkellä sähköautoja vuosittain miljoonaluokassa. Toyotan toimitettujen autojen sarakkeessa lukee pyöreä nolla.

        Toyotan koko mallisto on kuolevia latauskelvottomia fossiilipolttimia. Niille ei voi rakentaa mitään tulevaisuutta Euroopan, Kiinan tai USA:n markkinoilla. Sähköautot ja ladattavat valtaavat markkinat uusmyynnissä. Tojon tarjonta tuossa segmentissä on naurettavan ja säälittävän välimaastossa.

        Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla jotta kuvittelee maailman ykkösmerkin jäävän jonnekin kehityksen jalkoihin? Oliko huijaamisesta kärähtäneeltä vilppivaginalla peräti upea kolmen prosentin markkinaosuus jenkeissä? Toyotalla kuitenkin on pisin kokemus hybriditekniikasta. Vikavagenhan vasta opettelee kun on pakko. Sutta ja segundaa on tullut ihan riittävästi. Tesla ei ole vikavagen. Onneksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla jotta kuvittelee maailman ykkösmerkin jäävän jonnekin kehityksen jalkoihin? Oliko huijaamisesta kärähtäneeltä vilppivaginalla peräti upea kolmen prosentin markkinaosuus jenkeissä? Toyotalla kuitenkin on pisin kokemus hybriditekniikasta. Vikavagenhan vasta opettelee kun on pakko. Sutta ja segundaa on tullut ihan riittävästi. Tesla ei ole vikavagen. Onneksi!

        Vikatojon hybriditekniikka ei ole ongelmatonta.
        https://www.youtube.com/watch?v=QtDUuBkhnLo


    • Anonyymi

      Vaihda pois se.. johto asettaa kansanmurhaajan tappioiden edelle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myy Euroopassa eniten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe