Apuva. Kävin mökillä talven jälkeen ja huomasin kauhukseni, että laiturin alla tukina toimineet kaivonrenkaat ovat hajonneet talven aikana. Moneen - ilmeisen painavaan osaan - joiden siirtoa vaikeuttaa vielä se, että niissä on jonkinlaiset metalliset vahvikeet sisällä (paksu "rautalanka"). Palat ovat siis vielä toisissaan kiinn.
Miten ihmeessä ne saa pois järvestä? Paikka on hankala. Mökki on ihan rantavedessä kiinni, terassilta rappuset suoraan laiturin alkuun. Renkaanpaloja pitäisi raahata ainakin 5 - 7 metriä sivummalle, josta ne ehkä voisi jotenkin saada rannalle.
Mutta miten nuo saa sellaisiksi palasiksi, että ovat ihmisvoimin nostettavissa ja siirrettävissä? Ei kai mitään sähkökäyttöistä poraa voi vedessä käyttää.....
Nainen kysyy, joten tietämystä ei aiheesta ole!
Hajonneiden kaivonrenkaiden poisto rantavedestä
9
283
Vastaukset
- Anonyymi
Miten ne niin on voineet palasiksi mennä? Sinun täytyy saada paikalle proomu tai lautta, jossa on nostovälineet.
- Anonyymi
Jäät näitä tuhoja tekevät - joka talvi jotain uutta. Mistähän minä sen proomun sinne taion???
- Anonyymi
Katkaisee betonraudat ja vetää palaset taljalla rannalle.
- Anonyymi
On ehkä betoni mennyt jo haperoon kuntoon, joten ehkä rautakangella tms. sais iskettyä (vai ovatko syvällä vedessä?) vielä hieman pienempiin paloihin ja sitten voimapihdeillä raudoitukset poikki niiden välistä.
- Anonyymi
voimatongit kaupasta, niillä saat raudat poikki, jos rannassa sivummalla on isompi puu, siihen talja kiinni, liina kiinni renkaan osiin, ja vetoja..
- Anonyymi
Missä mökkisi sijaitsee? Ilmoitus jo lähtenyt ympäristöviranomaisille veden likaamisesta...sakkoa jo tulossa reilusti..
- Anonyymi
Joopa joo.
- Anonyymi
Kiitos asiallisista vastauksista.
- Anonyymi
Joku proomu jossa on kaivonkone ja se kaivaa ne sieltä ylös. Sanoisin että se olis helpoin tapa jos ei pihalta pääse rantaan kaivurilla. Samalla kannattaa rakentaa uusi laituri. Itse tain mökille kivistä laiturin koska puulaituri alkoi olee liian vanha. Kaivinkoneella vanhat puulaiturin tolppa tuet pois. Isoja kiviä tilalle ja sitten valettiin betonia päälle ja lopuks rakensin puukannen. Isot kivet ei varmaan halkee ja kestää kymmenii vuosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611060Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724