Mitä kuolinilmoitukseen

Anonyymi

Jos laitat läheisesi kuolinilmoituksen lehteen, miten laitat surijat, jos on olemassa puoliso, lapset, lapsenlapset, siskot ja veljet perheineen sekä muut sukulaiset ja ystävät
Laitatko Suremaan jäivät
puoliso, lapset ja lapsenlapset sekä muut sukulaiset ja ystävät, vai
puoliso, lapset ja lapsenlapset, sisaret ja veljet perheineen sekä muut sukulaiset ja ystävät.
Ei mahdottoman tärkeä asia mutta kuitenkin pisti silmään siskojen ja veljien poisjättö ja rinnastaminen muihin sukulaisiin tutun ilmoituksessa. Tottakai – kun joku känkkä kuitenkin tinttailee mitä se sulle kuuluu – jokainen laittaa niin kuin lystää. Mutta miten sinä laittaisit.

23

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensin puoliso nimeltä. ( jos sellainen vielä mukana keikkuu).
      Sitten lapset ja lapsenlapset ikäjärjestyksessä nimeltä. Muut sitten kuitataan sukulaiset +ystävät.
      Siili

• Puoliso, lapset, lapsenlapset, sukulaiset ja ystävät.
      Tällaiset muistolauseet laitoin itseltäni.
      "On kuin vasta äsken olisi ollut kevät ja nuoruus, vilja kylvetty ja oraat versoneet. Sitten äkkiä; tähdet syttyneet iltataivaalle, linnut lähteneet ja kotipihassa äänetön ikävyys. Kesä – on siellä jossakin. "

• Anonyymi

Oliko puolisollasi siskoja ja veljiä?

• Anonyymi kirjoitti:

Oliko puolisollasi siskoja ja veljiä?

Kai sukulaiset riittivät imoitukseen, en eritellyt heitä.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Kai sukulaiset riittivät imoitukseen, en eritellyt heitä.

Puolison nimi ja vaikka vain lapset, lapsen lapset sukulaiset ja ystävät,Ripuu paljon on sijoitaa rahaa.Maksaa. Siksi ihmiset ilmoitaa vai some F.B. kuolut. Ja nille ei kerrota on kuolut edes,jotka ei ole F.B. Sama ei mitän moralia ei kunioitus lähisukua kun kuolee, hautajaiset salataan niltä jotka ei F,B,Hautajaissa on ne jotka vainajaa ei livenä nähnet 20 vuoten mut oli se F.B,tykkääjää,Kuollessa nostetan paras ystävä .Ohitetan ne jotka vainajan kanssa oli livenä kaikki vuodet ne vaikeat!Mitä F.B ,ei kerrota .

• Anonyymi

En laita suremaan jäivät. Parempiakin versioita on.

• Anonyymi

Siihenhän voi laittaa että kaivaten tai rakkaudella kaivaten ja sitten nimet.
        Siili

• Anonyymi

Kuolinilmoituksen perimmäinen tarkoitus oli ilmoittaa henkilön kuolemasta ja kutsua halukkaat hautajaisiin. Nykyisin ilmoitukset voivat olla hyvin persoonattomia ja esim. surevien tai omaisten nimiä ei mainita kuin tyyliin lapset, lapsen lapset jne. Ei näistä ilmoituksista enää tiedä ketä ne koskee, ellei sitten ole niin harvinainen nimi, ettei toista ole

• Anonyymi

No on siinä kuitenkin kuolleen henkilön nimi, syntymä-aika ja - paikka. Kyllä tutut tunnistaa, tarviiko oudompien tunnistaakkaan. Nyt korona-aikana kun ei saanut hautajaisiin kutsuakkaan kuin max 10 hlöä, moni ilmoitti kuolinilmoituksen vasta hautajaisten jälkeen.
        Siili

• Anonyymi

Aloittaja on varmaan saanutkin vastauksia kysymyksiin.
      Luin ketjun ja olen samaa mieltä vastanneiden kanssa. Lisäksi voi mainita työkaverit, jos kyseinen kuollut on vielä ollut työelämässä, kuten minun edesmenneellä miehelläni oli.
      On selvä, ettei voi kaikkia nimellä mainita, jotka surevat.
      Minusta, ja itse niin tein, että mainitsin lapset ja sukulaiset ja työkaverit.
      Heikunkeikku

• Katsoin uteliaisuuttani meidän paikallislehtien kuolinilmoituksia.
      Tavallisesti vilkaisen vain nimet, että vaikuttaako tutuilta.

Yhdellä ei näköjään paljon sukulaisia eikä ystäviä ollut. Oli kahdeksankymppinen ja siinä luki vain: serkut, asukkaat ja henkilökunta.

Muuten kiinitin huomion siihen, että nuorempana kuolleista oli mainittu erikseen sekin sisarukset. Vanhoilla ei niinkään, tai sitten niitä ei enää ollut,

• Anonyymi

Nuoremmilla näyttää olevan aika yleistä että ilmoituksessa mainitaan äiti ja joku isä ja joku eli sehän monesti kertoo siitä että isällä ja äidillä on uudet puolisot. Itse kuolinilmoituksia lukiessani kiinnitän huomioni erikoisiin vanhoihin nimiin.
        Siili

• Anonyymi

Onko ylipäätään tarpeellista laittaa lehteen tavalllisen ihmisen kuolinilmoitusta hautajaisten jälkeen?

Kutsu hautajaisiin vainajan läheisille riittää minun mielestäni.

kylmätotuus

• Anonyymi

Me laitoimme kuolinilmoituksen vasta hautajaisten jälkeen koska halusimme laittaa sen lehteen "ristille"kuten meillä päin sanotaan. Ja nimenomaan vasta jälkikäteen koska halusimme pitää hautajaiset ja etenkin muistotilaisuuden ihan vain meidän lähimpien kesken. Näin kuitenkin tuttavatkin ja ja kaukaisemmat sukulaiset saivat tiedon. Ja samassa kiitimme hoivaan osallistuneita.
        Siili

• Anonyymi

Sinulle Heikunkeikku, en ole saanut kuin yhden vastauksen kysymykseeni. Liekko vastasi että laittaisi niin että siskot ja veljet sekoittuisivat muiden sukulaisten joukkoon.
      Laitoin kysymyksen ´Mutta miten sinä laittaisit.´ Olisi pitänyt laittaa motoon, Kumman sinä laittaisit kahdesta vaihtoehdostani, kun minua kiinnosti vain kysymys, mainitsisitko siskot ja veljet erikseen vai kuuluvatko he sinulle muiden suklaisten joukkoon.
      Minä haluaisin ilman muuta erikseen maininnan, siskot ja veljet, jos siskoni tai veljeni kuolinilmoitus olisi lehdessä. Katson itseni siskoilleni ja veljilleni läheisemmäksi kuin Muut sukulaiset. Eli odottaisin että olisi: puoliso lapset, lapsenlapset, sisaret ja veljet sekä muut sukulaiset.
      Mutta kuten sanoin, jokainen perhe laittaa kuten tykkää, jos minä tuntisin itseni syrjäytetyksi tai vähäteltyksi niin kestäisin sen.

• Anonyymi

Juu ja eiköhän kuitenkin tärkeintä ole se miten olit kanssakäymisissä henkilön kanssa hänen eläessään. Ja minkälainen muisto sinulle itsellesi jäi hänestä. Itse ajattelen niin että se, miten minut kuolinilmoituksessa noteerataan ei minua ihmisenä lainkaan huononna.
        Siili

• Anonyymi

Mainitsisin siskot ja veljet erikseen.

kylmätotuus

• Anonyymi

Kuolin ilmoitukset niin kalliita.Ei rahaa laitaa.Nin ei edes mieti koko asiaa!Ihmiset laitaa niitä omalle F.B sivuille sukuseurojen F.B sivulle ilmaisiksi. Itse en ole some F.B/ en insta.

• Anonyymi

Ne on todella kalliita. Kyllä niitä laatiessa joutuu miettimään palstan -ja
        rivien hinnan ja sitä kautta ilmoituksen merkinnät. Joskushan näkee että samasta vainajasta on kaksikin ilmoitusta, siis työkavereiden ilmoitus vielä kolmas.
        Siili

• Anonyymi

Ilmeisesti teille muille ei sitten ole tärkeää, oletteko erikseen mainittuna siskona tai veljenä, kun vain yksi suostui vastaamaan kysymykseeni. Jos minä olen laittamassa puolisoni kuolinilmoitusta, mainitsen hänen sisarensa ja veljensä erikseen ja sitten vielä sukulaiset ja ystävät. Minulle asia on merkityksellinen. Näin me vain arvostamme eri asioita ja niin kuuluukin olla. Hyvää äitienpäivää ihan jokaiselle. Kaunis on luonto ja lippu liehuu.

• Anonyymi

Monet jättää siksi liikoja erittelemättä koska nostaa hintaa kun tulee isompi ilmoitus.

• Anonyymi

Ei aina sisarusten kanssa olla väleissä ja siksi varmaan ei laiteta.

• Anonyymi

Tässä tapaukessa mistä aloitin, ollaan ja oltiin väleissä. Siksi ihmettelinkin, että oliko sittenkin jotain piilovihaa. Jos olisi kränää, ymmärtäisin jos jätettäisiin pois. Tiedän tapauksen jossa lapsensa kuoleman jälkeen vanhemmat laittoivat oman kuolinilmoituksen, josta jättivät lesken kokonaan pois, itse vain surivat eli isä ja äiti. Leski laittoi oman, johon laittoi vain itsensä ja yhteiset lapset. Siellä oli kränää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      485
      1164
    2. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      94
      1119
    3. Meillä on yhteys

Molemmat halutaan ja rakastetaan Molemmat paetaan ja pelätään ❤️
      Ikävä
      62
      1068
    4. Syystäkin ollut kirjoittamatta

Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      239
      1061
    5. Sofian ökyilyt on loppu

Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1017
    6. Kauhava ansaitsee enemmän ja parempaa

Tervehdys Kauhavalaiset! Sain viestin, että minun pitäisi kirjoittaa myös täällä, koska foorumi kuulema edustaa Kauhavan älymystön mielipidettä ja sa
      Kauhava
      76
      861
    7. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      368
      839
    8. Vietä kiva päivä (ilman minua)

nainen siellä noin 20 km päässä. 😊 ☀️
      Tunteet
      106
      799
    9. Jesper on herrasmies

Kantaa lentokentällä rakkaansa Dior laukkua ja kulkevat rakastuneina käsi kädessä. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Martina-Aitolehden-Jesper-rakas-palj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      777
    10. Ässät taas yhdessä

Jollakin asialla lokki kiristää heidät pysymään yhdessä vaikka rakkaudesta tai parisuhteesta ei olekaan kyse. Sääliksi käy pulia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      723
    Aihe