Carmen lämpörullat

liekko

Muistaako vielä joku?
Vaikka hävettää tunnustaa niin minulla on mökillä ja kylillä Carmenit.
Johtuu siitä että itsepäiset hikseni eivät taltu kunnolla mistään muusta.
Moni ihailee hiuksiani, ovat hyvät ja tuuheat ikäisekseni.
Myönnän että Carmeneilla ei siihen ole muuta osuutta kuin kerran viikossa tehty kunnon tuhti toimenpide.
Käyn päivittäin suihkussa, hiukset ovat kuivat, eivät tykkää liiallisesta pesusta.

9

2858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli Carmenit, ihan hyviä kiharoita noilla sai.
      Täytyypä tarkistaa käydessäni, saattavat olla kotipirtillä jossain kaapin perukoilla.

    • Anonyymi

      Olikos niissä carmeneissa sellainen samettipäällys rullien ympärillä? Ovat ilmeisesti hellävaraisemmat kuin suoristusraudat tai piippaussakset, mitä ne nyt nykyään onkaan.
      Minulla on sellainen suomalainen hento, sileä hiuslaatu. Käytän muutamaa tarrapaplaria itsepintaisia suortuvia kääntämään. Joskus huomaan jonkun hiuksen takertuneen paplariin, en raaskis luopua yhdestäkään.

      Vieläkö carmeneita myydään vai ovatko säilyneet näin pitkään?

    • Ei ole minulla.

      Siitä on tosi kauan, kun olen viimeksi hiuksiani kiharrellut.
      Tyttäret sanoivat, että lapsena aamuisin aina heräsivät siihen kun föönäsin hiuksiani ilmakihartimella. Nyt eläkkeellä ollessa olen antanut olla ihan luonnollisina, eikä kukaan ole huomauttanut (eivät ole ilenneet).
      Vetäisen vain hiuslenkillä takaa kiinni. Kun kasvaa liian pitkäksi, niin nappaan saksilla hännän poikki tai vaihtoehtoisesti pyydän likan katkaisemaan sen. Kampaajalle en ole rahojani vienyt naismuistiin.

    • Anonyymi

      Hiukseni ovat vallattomat, vertaisin Boris Johnsonin pehkoon, koronan takia meni lähes vuosi kunnes männä viikolla kävin parturissa nyt pysyy lyhyenä kuosissaan.

      Nuorena kuherrus ikäisenä hiukset saatiin ojennukseen Suave rasvalla ilman lämpörullia, siskoni laittoi muutaman kerran permanentin, jo pysyi ojennuksena.
      Nykyään en juuri käytä kampaa, en peilaile...hattu peittää.

      Pertikki

    • Anonyymi

      Muistan hyvin! Itseasiassa sain ne aikuisena naisena joltain,henkilö kun itse ei nitä käytänyt.Sama kävi minulle. Töihin piti aamu lähteä kello 7 ja 2 laista viedä päiäväkotin sinä.Todella niiden rulien kanssa ei aikaa hiuksia laitaa. Helpompaa oli vaan suihkun ja saunan jälkeen hiukset rullata perinteisen tapaan illalla ja yön yli olla päässä,Mitä nyt puolet repinnyt pois yönaikana.Kun ne painovat yönaikana päätä,Mummo 69v.Itä- Helsinki

    • Anonyymi

      Ei ole lämpörullia mutta tavallisia papiljotteja pidän lähes joka aamu tunnin verran. Menee pari minsaa rutiinilla kuiviin hiuksiin ja suihkautan vettä päälle. Kampaaja sanoi viimeksi että minulle kasvaa mahdottomasti uutta hiusta. Mikä ihmeen oikku sekin on. Tavalliset, ei mikään pehko muttei huonokaan.

    • Anonyymi

      Kyllä muistan carmen rullat.Mutta eikös niitä pitänyt lämmittää
      olivat semmoisessa muovitetussa lootassa joka aukeni päältä.
      Ja kyllä ne olivat vaaleat ja kovat rullat ei niitten kanssa yötä
      nukuttu en mie ainakaan ja sai nopeasti kampauksen.Olivat
      niinkuin föönit nykyaikana

      • Anonyymi

        Minulla oli. Piti lämmittää (keittää?), muttei liikaa, päänahassa olisi tuntunut. Kuiviin hiuksiin.
        Ei ollut hyvä juttu, koska hiukseni ovat ohuet ja silkkimäiset, joten carmenit painoivat.
        Muovipäällysteiset.
        En muista, millä kiinnitettiin.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli. Piti lämmittää (keittää?), muttei liikaa, päänahassa olisi tuntunut. Kuiviin hiuksiin.
        Ei ollut hyvä juttu, koska hiukseni ovat ohuet ja silkkimäiset, joten carmenit painoivat.
        Muovipäällysteiset.
        En muista, millä kiinnitettiin.
        Beng

        Minun ongelma on liian paksu tukka.
        Kun menen kampaajalle, niin ensimmäinen toivomus on että "harventakaa".
        Usein yöllä herään ja rupeen ohentamaan, kun on kuin turkki olis päällä.
        No sitten se ohennus menee usein pieleen...

        On Carmenit, vessan lattialla, että ottaisin taas käyttöön. En ole ottanut.
        On myös jäljellä monen monta käherrintä ja kihara/föönäys/ym rautaa.

        Pesun jälkeen käytän papiljotteja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1631
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1102
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      817
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    7. 68
      747
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      610
    Aihe