Trans ja nykyajan trans

Anonyymi

Katsoin Yle Areenasta dokumentin trans perjantai parin vuoden takaa ja kuinka ollakkaan dokumentissa esiintynyt trans lapsi ei enää nykypäivänä koe olevansa poika niinkuin dokumentissa kiven kovaa väitti. Muista en tiedä. Mutta tästä on vain pari vuotta! Siinä vielä kritisoitiin, että kestää päästä trans- hoitoihin. Niin naurettava oli ohjelma ja nyt myöhemmin tuntuu kuin oltaisi menty vielä huonompaan suuntaan. Jonkun pitäisi erottaa nämä ihmiset jotka haluavat sitä huomiota ja sekoittaa sukupuolensa ja yhteiskunnan niistä jotka oikeasti kärsivät tästä sairaudesta/häiriöstä ja haluaisivat elää tavallisina miehinä ja naisina. Jos joku menisi julkisuuteen puhumaan jostakin muusta sairaudestaan ja levittäisi siitä valheellista tietoa ja muille selviäisi, että ihminen valehteli, niin hän saisi kuraa niskaan. Miksi tämä on poikkeus? Enkä nyt tarkoita yksittäistä ihmistä tässä, vaan suurinta osaa heistä jotka selittävät harhojaan transsukupuolisuudella. Yhteisnimi trans tai transsukupuolisuus ei voi olla samaan aikaan kahdelle täysin eri asialle. Saattaa tosin olla jo myöhäistä yrittää saada asiaan mitään muutosta.

8

1075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan ymmärrät että nämä katujat ovat muutoshalunsa kanssa aivan yhtä tosissaan kuin sinäkin.
      Kukaan ei voi tietää kenen mieli muuttuu ja kenen ei kun ei potilas itsekään.
      Voi olla että sinä huomaat jonain päivänä olevasi tilanteessa jossa et halua enää olla vastakkaista sukupuolta kuin biologisesti olet, vaikka et nyt uskokaan sitä varmaan.
      Eli miten nämä ryhmät voisi erottaa toisistaan kun ei ole mahdollista tietää varmasti kenen halu pysyy ja kenen ei?
      Onhan henkilöitä jotka ovat alkaneet katua elettyään toisen sukupuolen vaatteissa vuosia tai jopa vuosikymmeniä.
      Lapset pitäisi jättää rauhaan koko sukupuolen moninaisuus-hömpötykseltä eikä hämmentää heitä ajatuksella kehosta irrallisesta sukupuolesta.
      Sateenkaaritouhu lapsille on ongelmien syöttämistä lapsille, seksuaaliasiat eivät kuulu lapsuuteen.

      • Anonyymi

        Mitä selität, eihän aloittaja ole trans.

        Ei tämä asia liity mitenkään seksuaalisuuteen.

        Oma elämäni olisi huomattavasti helpompaa ja onnellisempaa, jos olisin saanut elää omana itsenäni jo lapsena. Mitään hoitoja en tietenkään lapsena olisi tarvinnut, kuten eivät lapset yleensäkään, mutta että olisi kuunneltu ja otettu vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä selität, eihän aloittaja ole trans.

        Ei tämä asia liity mitenkään seksuaalisuuteen.

        Oma elämäni olisi huomattavasti helpompaa ja onnellisempaa, jos olisin saanut elää omana itsenäni jo lapsena. Mitään hoitoja en tietenkään lapsena olisi tarvinnut, kuten eivät lapset yleensäkään, mutta että olisi kuunneltu ja otettu vakavasti.

        Olen aloittaja ja olen kyllä trans siinä merkityksessä mitä se on ennen tarkoittanut. Siksi juuri tein keskustelun, kun touhusta on mennyt järki ja kaikkea vääristetään nykyään.
        Ensimmäiselle vastaajalle: Tiedän kyllä katujista, olen lukenut aiheesta paljon ja seurannut mm. Samettiorkideaa (suomalaista katujaa) monta vuotta. Saatoit ehkä ymmärtää tekstini hieman väärin. Jos ihminen, joka tuntee dysforiaa vahvasti lapsuudesta asti ja on oikeasti trans, on oikeasti syntynyt väärään kehoon katuu sitä, koska tajuaa ettei hoidoillakaan asia lieventynyt tarpeeksi, tunnen kyllä sympatiaa hänelle. Tai jos henkilö on ollut sairas ja luullut olevansa transsukupuolinen muista syistä ja tajuaa että oli todella väärässä. Tai esimerkiksi häntä on painostettu. Mutta puhuin aloituksessa heistä, jotka ovat kovassa äänessä, puhuvat oikeiden transsukupuolisten päälle ja pitävät sitä hienona asiana. Vääristelevät asioita ja saavat aikaan isoa vahinkoa. Useimmiten biologisia naisia. Näkee kilometrin päähän, ettei ole millään tapaa trans, näistä suurimmasta osasta, jotka nyt väittävät olevansa. Tämä muunsukupuolisuuskin sekoitetaan transsukupuolisiin, vaikka siinä ei ole päätä eikä häntää.
        Minunkaan mielestä lapsia ei pidä sotkea sukupuolihömpötykseen. Pitäisi antaa aikaa kasvaa ja kehittyä omaksi itsekseen. En edes tajua miksi transsukupuolisuus on osana sateenkaari asioita, kun se tarkoittaa synnynnäistä häiriötä, jossa kokee olevansa nainen, vaikka on miehen kehossa tai toisin päin. Mitä sillä on tekemistä seksuaalisuus asioiden kanssa? Nykyään näkee myös kovasti homomiehiä sanomassa, että ovat muunsukupuolisia tai trans naisia, mikä menee minusta jo todella loukkaavan ja oksettavuuden puolelle. Elävät täysin miehinä ja joskus heittävät meikin ja peruukin päälle. Ennen tämä oli transvestiittiyttä eikä transsukupuolisuutta, mutta tämä "sukupuolen moninaisuus" on sekoittanut pakkaa ja kunnolla. Puhutaan miesten raskauksista ynnä muuta oksettavaa. Toivoisin vain, että joku saisi asiasta äänensä kuuluviin ilman että leimattaisiin foobikoksi tai luultaisiin, että kyse on politiikasta. Tämä häiriö ei kuulu politiikkaan, fetisseihin tai seksuaalisuuksiin! Sitä yritän eniten sanoa. Olen myös varma, että suuri osa näistä nyky trans ihmisistä tuntisi omatunnon kolkutuksen jos pysähtyisivät miettimään tätä asiaa. Onhan se hauskaa mennä villityksen mukana kun toiset ovat oikeasti syntyneet näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja ja olen kyllä trans siinä merkityksessä mitä se on ennen tarkoittanut. Siksi juuri tein keskustelun, kun touhusta on mennyt järki ja kaikkea vääristetään nykyään.
        Ensimmäiselle vastaajalle: Tiedän kyllä katujista, olen lukenut aiheesta paljon ja seurannut mm. Samettiorkideaa (suomalaista katujaa) monta vuotta. Saatoit ehkä ymmärtää tekstini hieman väärin. Jos ihminen, joka tuntee dysforiaa vahvasti lapsuudesta asti ja on oikeasti trans, on oikeasti syntynyt väärään kehoon katuu sitä, koska tajuaa ettei hoidoillakaan asia lieventynyt tarpeeksi, tunnen kyllä sympatiaa hänelle. Tai jos henkilö on ollut sairas ja luullut olevansa transsukupuolinen muista syistä ja tajuaa että oli todella väärässä. Tai esimerkiksi häntä on painostettu. Mutta puhuin aloituksessa heistä, jotka ovat kovassa äänessä, puhuvat oikeiden transsukupuolisten päälle ja pitävät sitä hienona asiana. Vääristelevät asioita ja saavat aikaan isoa vahinkoa. Useimmiten biologisia naisia. Näkee kilometrin päähän, ettei ole millään tapaa trans, näistä suurimmasta osasta, jotka nyt väittävät olevansa. Tämä muunsukupuolisuuskin sekoitetaan transsukupuolisiin, vaikka siinä ei ole päätä eikä häntää.
        Minunkaan mielestä lapsia ei pidä sotkea sukupuolihömpötykseen. Pitäisi antaa aikaa kasvaa ja kehittyä omaksi itsekseen. En edes tajua miksi transsukupuolisuus on osana sateenkaari asioita, kun se tarkoittaa synnynnäistä häiriötä, jossa kokee olevansa nainen, vaikka on miehen kehossa tai toisin päin. Mitä sillä on tekemistä seksuaalisuus asioiden kanssa? Nykyään näkee myös kovasti homomiehiä sanomassa, että ovat muunsukupuolisia tai trans naisia, mikä menee minusta jo todella loukkaavan ja oksettavuuden puolelle. Elävät täysin miehinä ja joskus heittävät meikin ja peruukin päälle. Ennen tämä oli transvestiittiyttä eikä transsukupuolisuutta, mutta tämä "sukupuolen moninaisuus" on sekoittanut pakkaa ja kunnolla. Puhutaan miesten raskauksista ynnä muuta oksettavaa. Toivoisin vain, että joku saisi asiasta äänensä kuuluviin ilman että leimattaisiin foobikoksi tai luultaisiin, että kyse on politiikasta. Tämä häiriö ei kuulu politiikkaan, fetisseihin tai seksuaalisuuksiin! Sitä yritän eniten sanoa. Olen myös varma, että suuri osa näistä nyky trans ihmisistä tuntisi omatunnon kolkutuksen jos pysähtyisivät miettimään tätä asiaa. Onhan se hauskaa mennä villityksen mukana kun toiset ovat oikeasti syntyneet näin.

        Aloituksesta ei käynyt millään lailla selville, että olet trans.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksesta ei käynyt millään lailla selville, että olet trans.

        Mielestäni tuosta aloituksen viimeisestä lauseesta saa. Tai siitä kuinka ylipäätään kirjoitin tämän. Tuskin tavallisia tallaajia niin kiinnostaa kun nimenomaan näkevät kaikki samana. Tai ehkä jos olisi joku läheinen jolla on transtausta ja olisi siksi niin järkyttynyt tästä menosta hänen puolestaan. Mutta tämä ei vissiin ollut kuitenkaan aloitukseni pointti, että olenko trans vai en.


    • Anonyymi

      tämäpä. itse trans ihmisenä, en ymmärrä miksi siitä pitää tehdä niin iso numero. Monet trans miehet nykyään laittavat kaikkialle sitä "Oon trans-mies!!!1!!" paskaa. Ite trans-miehenä, en halua erikoiusemmin siitä puhua, koska en halua tehdä siitä mun ainoaa personaalisuuden puolta. Mun mielestä me ollaan paljon enemmän kun vaan trans ihmisiä. Meitä ei tarvitse kutsua trans ihmisiksi, kutsukaa meitä ihmisiksi.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä enkä itse viitsi taustaani kertoa edes kavereilleni, mutta tässä asiassa vaikuttaa aika paljon se identifioiko itsensä transmieheksi vai ei. Itselläni ei ole vähemmistöidentiteettiä enkä miesten vaatteita käyttävänä heteromiehenä oikein osaa samaistua sateenkaarikansaan.


      • Anonyymi

        Yleensä "ison numeron" tekee juuri itsensä löytäneet kun haluavat levittää tietoa laajalti että olenkin nyt trans. Kunhan prosessi etenee loppuun ja eletään muutama vuosi uudessa sukupuolessa, unohdetaan koko "transuus" ja ollaan vaan miehiä ja naisia. Entistä transtaustaa ei enää mainosteta ja useimmiten se halutaan hävittää elämästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe