Tässä joitain huomioita 2021 vm volkkarista:
- varoitusjärjestelmät kiristää hermoa, ”aja keskellä kaistaa” ym. Ilmoitukset. Ajan missä haluan Prkl!
- haluaisin vain perus tyhmän cruise controllin. Nämä älykkäät järjestelmät vain haittaa ajamista eikä ne toimi kaikilla keleillä. Pahinta kun välillä systeemi menee kokonaan pois päältä ja hätäjarruttaa kun en muka ole auton mielestä tarkkaavainen.
- vw connect app on syvintä paskaa mitä ikinä on tehty
Hyvin todennäköisesti ensimmäinen ja viimeinen vw-konsernin auto.
Vaihdoin volkkariin
42
1006
Vastaukset
- Anonyymi
Jos uudempi volkkari tekee ihme hidasteluja tiellä niin se johtuu tuosta ACC:sta eikä kuskista.
- Anonyymi
Kaikissa uusissa on nuo varusteet ja ne saa valikoista pois käytöstä. Kannattaa aina opetella autonsa käyttö ja jopa lukea käyttöohjekirja.
- Anonyymi
Ei saa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa
Kyllä saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa
Tietysti saa pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti saa pois.
Ei saa pois. Osan saa pois vaikeiden menujen kautta yhden käynnistyksen ajaksi, mutta kokonaan pois ei saa.
- Anonyymi
Ihmettelin samaa. Ajoin yhden kesäkauden golffia jossa oli adaptiivinen vakkari ja päätin että sellainen tulee seuraavaankin. Ei tullut, ostin köytetyn BMw:n jabluin jostain että bemarin adaptiivinen oikuttelee. Tuo VW:n adaptiivisen kanssa ei ollut ongelmia kesäsäällä, ei sateella eikö pimeäasä. Ja sen sai muistaaksen pois ihan ratist ainakin keskikonsolista.
Aiemmin omistamassani citikassq oli tuollaine kaistavahti ja sehän oli hyvin toimintavarma. Mökki on kuitenkin mutkaisen ja kapean tien takana ja tuo pentele piipitti aina kun haki ajolinjaa reunan ja keskiviivan läheltä. Lähti pois keskinäytöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelin samaa. Ajoin yhden kesäkauden golffia jossa oli adaptiivinen vakkari ja päätin että sellainen tulee seuraavaankin. Ei tullut, ostin köytetyn BMw:n jabluin jostain että bemarin adaptiivinen oikuttelee. Tuo VW:n adaptiivisen kanssa ei ollut ongelmia kesäsäällä, ei sateella eikö pimeäasä. Ja sen sai muistaaksen pois ihan ratist ainakin keskikonsolista.
Aiemmin omistamassani citikassq oli tuollaine kaistavahti ja sehän oli hyvin toimintavarma. Mökki on kuitenkin mutkaisen ja kapean tien takana ja tuo pentele piipitti aina kun haki ajolinjaa reunan ja keskiviivan läheltä. Lähti pois keskinäytöstä.ACC:n toki saa päälle ratista, lisäksi päälle saa Travel Assistin mutta perinteistä CC:tä ei saa päälle mistään.
Ja vaikka ACC/Travel assist on poissa niin silti kaistavahti yrittää sotkea ajamista. Sen saa pois yhdeksi käynnistyksen ajaksi mutta ei kokonaan.
- Anonyymi
Minulla tuo sama 2019 passat mutta toimii ihan ok, edellinen oli toyotan avensis jossa joku alkukantainen järjestelmä varoitteli kaikista yläpuolellla olevista silloista liittymään tulevista normaalisti ajavista autoista, volkkarin järjestelmä toimii hienosti , kun ei oikein aja vaan antaa auton ohjailla siis korjailla tarpeeksi niin tulee teksti; ota auto haltuun, tosin sama tulee kun väistelee nopeasti routavaurioita ja nastarengaiden aiheuttamia uria ja kahvi kupin kuvaa tarjoaa kuten volvossakin,,,
- Anonyymi
Tota missä universumissa sun 2019 Passat täyttää tuon määritelmän uudesta volkkarista?
- Anonyymi
Volkkarin avustimet ovat selkeästi parasta A-ryhmää. Ei täydellisiä mutta muiden vastaavat ovat kertaluokkaa huonompia.
Muut ovat hyvin kulmikkaita. äkkivääriä ja virhetulkintoja tulee paljon useammin kuin VW:n järjestelmälle.
Omaa kokemusta on noin 20.000km Golf VIII:stä ja tällä matkalla ACC on nostanut kädet pystyyn noin 80km matkalla.
Tavallaan ymmärrän tuon kritiikin siitä että käytössä pitäisi olla myös perinteinen tyhmä Cruise Control jos ACC ei toimi. Mutta jos tuo tilanne tulee eteen hyvin harvoin niin miksi? Ja miksi haluaisi normaalitilanteessa ajaa tyhmällä CC:llä ja vekslata koko ajan manuaalisesti nopeutta muun liikenteen ja nopeusrajoitusten muuttumisen mukaan? On niin paljon helpompaa kun ACC:n hoitaa kiken tuon automaattisesti.- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Volvossa ja Teslassa tällaisia ongelmia ei ole. Meillä on Tesla toisena autona ja ei todellakaan harmita sen sensorit samalla tavalla.
Ja tosiaan nuo sensorit unohtui mainita, että VW inisee aivan turhaa ja tekee ihme hätäjarrutuksia parkkihallien kattojen takia ym. Täysi hälytys päällä kun matkaa seinää on 30cm jne. Kun hälytetään aivan turhasta, niin niitä ei enää edes kuuntele. - Anonyymi
Eikö volkkarissa pysty ratista valitsemaan ACC ja CC välillä? Kyllä paremmissa autoissa pystyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Volvossa ja Teslassa tällaisia ongelmia ei ole. Meillä on Tesla toisena autona ja ei todellakaan harmita sen sensorit samalla tavalla.
Ja tosiaan nuo sensorit unohtui mainita, että VW inisee aivan turhaa ja tekee ihme hätäjarrutuksia parkkihallien kattojen takia ym. Täysi hälytys päällä kun matkaa seinää on 30cm jne. Kun hälytetään aivan turhasta, niin niitä ei enää edes kuuntele."VW inisee aivan turhaa ja tekee ihme hätäjarrutuksia parkkihallien kattojen takia ym."
Mielenkiintoista että joku haluaa käyttää ACC:tä parkkihallissa. Mulle ei ole tullut mieleen kokeilla tuollaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Volvossa ja Teslassa tällaisia ongelmia ei ole. Meillä on Tesla toisena autona ja ei todellakaan harmita sen sensorit samalla tavalla.
Ja tosiaan nuo sensorit unohtui mainita, että VW inisee aivan turhaa ja tekee ihme hätäjarrutuksia parkkihallien kattojen takia ym. Täysi hälytys päällä kun matkaa seinää on 30cm jne. Kun hälytetään aivan turhasta, niin niitä ei enää edes kuuntele.En ole itse Teslaa ajanut mutta lehdestä olen lukenut että Teslan koneaivoissa on paljonkin kehittöämistarpeita
TM:"Tarpeettomia jarrutuksia on viikon mittaan koettu useita. Vakavin vaaratilanne koettiin E75-tiellä Sodankylän ja Saariselän välillä ennen Vuotsoa lauantaina 15. tammikuuta. Kuljettajan mukaan hätäjarrutus aktivoitui ilman näkyvää syytä maantienopeudessa. Jarrutus sai auton heittelehtimään. Tilanne vaati kuljettajalta nopeaa vastaohjausta, jotta auto ei suistuisi tieltä."
Oma 20.000km kokemus saman sukupolven VWstä ei ole tuonut esiin lähellekään noin vakavia ongelmia. Kuten sanoin niin VW;n systeemi ei ole täydellinen mutta ei se koskaan ole aiheuttanut mitään vaaratilanteita.
https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2022-teslan-ajoavustimien-hairiot-aiheuttavat-vaaraa-ja-paansarkya-tmn-talvivertailussa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole itse Teslaa ajanut mutta lehdestä olen lukenut että Teslan koneaivoissa on paljonkin kehittöämistarpeita
TM:"Tarpeettomia jarrutuksia on viikon mittaan koettu useita. Vakavin vaaratilanne koettiin E75-tiellä Sodankylän ja Saariselän välillä ennen Vuotsoa lauantaina 15. tammikuuta. Kuljettajan mukaan hätäjarrutus aktivoitui ilman näkyvää syytä maantienopeudessa. Jarrutus sai auton heittelehtimään. Tilanne vaati kuljettajalta nopeaa vastaohjausta, jotta auto ei suistuisi tieltä."
Oma 20.000km kokemus saman sukupolven VWstä ei ole tuonut esiin lähellekään noin vakavia ongelmia. Kuten sanoin niin VW;n systeemi ei ole täydellinen mutta ei se koskaan ole aiheuttanut mitään vaaratilanteita.
https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2022-teslan-ajoavustimien-hairiot-aiheuttavat-vaaraa-ja-paansarkya-tmn-talvivertailussa/Tesla oli niin helvetillinen talviauto että keräsi talvitestistä kasaan kokonaisen yhden tähden, vaikka latauspuoli oli vertailun parasta tasoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"VW inisee aivan turhaa ja tekee ihme hätäjarrutuksia parkkihallien kattojen takia ym."
Mielenkiintoista että joku haluaa käyttää ACC:tä parkkihallissa. Mulle ei ole tullut mieleen kokeilla tuollaista.Ei tuo ole ACC parkkihallissa vaan normi sensorit jotka hälyttää hidastepompuista ja katoista, niiden perusteella auto myös hätäjarruttelee (liinat kiinni) yllättäen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö volkkarissa pysty ratista valitsemaan ACC ja CC välillä? Kyllä paremmissa autoissa pystyy.
Ei pysty ja jos joku sensori on tukossa niin koko ominaisuus on pois päältä, kiva varsinkin lapin reissuilla kun joku sensori aina lumessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pysty ja jos joku sensori on tukossa niin koko ominaisuus on pois päältä, kiva varsinkin lapin reissuilla kun joku sensori aina lumessa
Taitaa Suomen talvessa olla ihan kaikkien autojen sensorit lumessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"VW inisee aivan turhaa ja tekee ihme hätäjarrutuksia parkkihallien kattojen takia ym."
Mielenkiintoista että joku haluaa käyttää ACC:tä parkkihallissa. Mulle ei ole tullut mieleen kokeilla tuollaista.Höpöhöpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pysty ja jos joku sensori on tukossa niin koko ominaisuus on pois päältä, kiva varsinkin lapin reissuilla kun joku sensori aina lumessa
Et ole näköjään ajanut uusilla Volsuilla talvella. Se ACCn käyttämä sensori on lämmitetty. Kuten sanottu niin 20.000kmn matkalla ACC on ollut pois pelistä vai noin 80 kmn pätkän.
En kyllä laskisi ongelmaksi missään nimessä. Erittäin hyvin toimiva vakkari kaiken kaikkiaan.
Osaa esim hiljentää automaattisesti risteykseen kääntymistä varten kun navigointi on päällä. Oikeastaan ainoa paikka jossa tarvii koskea jarrun tai kaasuun on liikennevalot jos tulee ekana punaisiin.
- Anonyymi
Kävin koeajamassa id4:n, kun maantielle oli satanut ohut lumikerros joka oli ajourien kohdalta sulanut ja tuo kaistavahti oli kyllä kiusallinen. Ohjaus nyki koko ajan puolelta toiselle ja mittaristoon tuli vähän väliä teksti "Aja keskellä kaistaa". Koeajolla en osannut kytkeä sitä edes pois päältä, mutta se on (vissiin) kytkettävissä pois helpostikin.
- Anonyymi
Saattaa saada yhden käynnistyksen ajaksi pois jos jaksaa surffata viiden valikon kautta oikeaan kohtaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa saada yhden käynnistyksen ajaksi pois jos jaksaa surffata viiden valikon kautta oikeaan kohtaan
Kaksi klikkausta.
- Anonyymi
Joku papparainen vaan vinkuu, kun ei osaa käyttää autonsa säätöjä.
- Anonyymi
Ei tuo mikään papparainen ole, vaan Toyotan omapoika joka keksi taas uuden dissauksen tuntematta autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo mikään papparainen ole, vaan Toyotan omapoika joka keksi taas uuden dissauksen tuntematta autoa.
Kyllä jokainen vw omistaja nämä tunnistaa.
Mielipiteitä VW connect appista? Käy katsomassa AppStoresta niitä kaikkia tähtiä 😂
- Anonyymi
Diess myy ukrainalaiset. Ei tule wv:tä enää ikinä.
- Anonyymi
Täällä selkeästi ei ole ajettu edes koko volkkarilla kun ei näitä ongelmia tunnisteta.
Tässä yksi päivä auto päätti vetäå liinat kiinni suojatien korokkeen takia. Näytti kyllä tyhmältä kun yritin vetää uukkaria ja yhtäkkiä auto vaan vetää jarrut kiinni jonkun pienen töyssyn takia 😂.- Anonyymi
"Tässä yksi päivä auto päätti vetäå liinat kiinni suojatien korokkeen takia."
Kuulostaa Teslalta. Volsu voi hiljaisessa vauhdissa vinkaista kun ajaa korokkeiden yli mutta ei vedä liinoja kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tässä yksi päivä auto päätti vetäå liinat kiinni suojatien korokkeen takia."
Kuulostaa Teslalta. Volsu voi hiljaisessa vauhdissa vinkaista kun ajaa korokkeiden yli mutta ei vedä liinoja kiinni.No VW oli 100% 😂
- Anonyymi
En kyllä ole kokenut tuollaista volkkarilla. Korkeintaan piipittää jos olet törmäyskurssilla.
Vain yhden kerran eläessäni auto on vetäissyt liinat kiinni yllättäen ja sekin oli Volvo v40 joka oli muuten erittäin miellyttävä auto. Ottaisin- Anonyymi
Onneksi on Toyota, ei mitään tuollaisia ongelmia!
Kaikki on johdonmukaista ja selkeää!
Ei sitä muuten niin kiivaasti ostettaisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on Toyota, ei mitään tuollaisia ongelmia!
Kaikki on johdonmukaista ja selkeää!
Ei sitä muuten niin kiivaasti ostettaisikaan.Toyotan ajoavustimia on haukuttu kaikissa TMn testeissä. Toimivat miten sattuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on Toyota, ei mitään tuollaisia ongelmia!
Kaikki on johdonmukaista ja selkeää!
Ei sitä muuten niin kiivaasti ostettaisikaan.TM 20/2020:
"Seuraavaksi kokeilemme, miten jarrut toimivat automaattisesti. Tässä kokeessa kehitys on ollut hurjaa niiden kahden vuoden aikana, kun koe on ollut osana vertailuarvostelua.
Parhaiten pysähtyy Volkswagen. Hitailla 20–30 km/h:n nopeuksilla se tekee hyvissä ajoin terävän esijarrutuksen, hellittää sitten jarrupainetta ja lopulta pysähtyy tarkasti maaliauton eteen. Suuremmissa nopeuksissa jarrutustapahtuma muuttuu yhdeksi, ja ilman osumaa pysähdys onnistuu jopa 80 km/h:n nopeudesta.
Toyotan aeb-järjestelmän toiminta vaihtelee eniten. Heti onnistuneen jarrutuksen jälkeen seuraavalla kerralla vain hieman eri nopeudella tuloksena oli useamman kerran osuma ilman minkäänlaista varoitusta. Suurin nopeus, jossa saimme Toyotan aeb:n toimimaan ilman osumaa esteeseen, oli 40 km/h.
Koe uusittiin ja auton toimivuus tarkastettiin vielä maahantuojan ja valmistajan toimesta, eikä mitään vikaa löytynyt."
Tuollaista shittiä on tojon järjestelmät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on Toyota, ei mitään tuollaisia ongelmia!
Kaikki on johdonmukaista ja selkeää!
Ei sitä muuten niin kiivaasti ostettaisikaan.TM 4/2022:
"TOYOTAN ongelmat vaativat syvempää selvitystä, sillä käyttötestissämme oleva Yaris valitti samoista vikakoodeista. Tutkimme asiaa."
Toyota on se merkki jonka systeemit pettävät jokaisessa testissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM 4/2022:
"TOYOTAN ongelmat vaativat syvempää selvitystä, sillä käyttötestissämme oleva Yaris valitti samoista vikakoodeista. Tutkimme asiaa."
Toyota on se merkki jonka systeemit pettävät jokaisessa testissä.Ketä kiinnostaa joku kusiinen tojota. Tässä ketjussa puhutaan uusien volkkareiden (vm 2021 ja uudemmat) sensoriongelmista.
- Anonyymi
Tänään VW päätti vetäistä jarrut kiinni kolmostiellä ja ilmoitti ”tiukka kaarre 55km/h” tms. SUORALLA TIELLÄ!!!
- Anonyymi
Muhahahahaha. Hyvin sä vedät. Mutkat suoraksi vw:llä
- Anonyymi
Mulla tuo kansanauton premiumimpi serkku Skoda on pari kertaa laittanut jarrut hetkeksi pohjaan itsekseen - kerran, kun perutin aika nopeasti autotalliin ja kerran kun ohitin toisen auton aika läheltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla tuo kansanauton premiumimpi serkku Skoda on pari kertaa laittanut jarrut hetkeksi pohjaan itsekseen - kerran, kun perutin aika nopeasti autotalliin ja kerran kun ohitin toisen auton aika läheltä.
Onneksi noita kärsijöitä tuli viimekuussakin enää vain 19 lisää. Kansa alkaa länsimaista ja viisastua.
- Anonyymi
Onko tietoa miten ACC:n saisi ohittamaan oikealta? Rasittaa isosti, että se ei suostu menemään oikealta ohi vaan hidastaa vieressä ajavan auton vauhtiin. 😡😡🤬🤬
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391