Työttömät pullamössösukupolvet

Anonyymi

Taitaa Suomessa olla liian hyvät oltavat nykyään, tältä näyttää kun palstan keskusteluja lukee.
Työttömien aktivointi ihan "hirvittää" ja on "kyykytystä" - ei hyvää päivää.

Ei olisi esim. vaarilleni tullut mieleenkään itkeä moista. Hänen aikanaan työ kuin työ kelpasi, oli kunnia-asia pystyä elättämään itsesä omalla työllä ja olla tuottava yhteiskunnan jäsen. Töihin mentiin vaikka naapurimaakuntaan - kurjaa, mutta se kestettiin hammasta purren, olihan sentään töitä. Saati, että oltaisiin ihan oma-aloitteisesti lähdetty keskustelupalstoilla julistamaan "hehheh, en aio hakeakaan töitä, hehheh, on niin kiva maata kotisohvalla loisimassa, hehheh".

Mutta nykytyöttömille ei kelpaa työ ellei se ole juuri sitä omaa kivaa hommaa, lähestulkoon kotiovella ja säästöönkiin pitää jäädä vähintään pari Teneriffanmatka avuodessa.

Pitää varmaan seuraavalle hallitukselle ehdottaa, että kaikki työttömien avustukset leikataan ainakin puoleen; työttömyysraha, asumistuet, toimeentulotuet jamitänäitänytonkaan.
Alkaa varmasti yhtäkkiä töitä löytyä ja työpaikat kelvata.

19

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työttömiä hivittää, kun pitäisi hakea töitä. On se työttömyys rankkaa.

• Anonyymi

Kun elämän perusta on luotu istumalla piirrettyjä katsellen 16h/vrk, ja siitä siirrytty pleikkariin 20h/vrk, mitä voi odottaa pullaa ja kokista imeneiltä?

• Anonyymi

Kiusaaminen jota te-toimisto harrastaa on perutuslain vastaista. Nyyh...Ja pienet tulonsiirrot ovat ihmisoikeusrikkomus.

T.Lawetorder

• Anonyymi

Niitä voi joutua selittelemään raastuvassa.

• Anonyymi

Ei varaa hakea töitä nyyyh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varaa hakea töitä nyyyh

Haen toimeentulolla kaljaa, en käytä rahaa työn hakuun.

Unski Tupanen

• Anonyymi

"Mutta nykytyöttömille ei kelpaa työ ellei se ole juuri sitä omaa kivaa hommaa, lähestulkoon kotiovella ja säästöönkiin pitää jäädä vähintään pari Teneriffanmatka avuodessa."

Kuule hei, tuon verran säästöön jos työhön vaivautuu ei riitä alkuunkaan. Sen pari välimeren turistirysän matkaa voi tehdä tulonsiirroillakin.

Pari 3n viikon Thaimaan matkaa runsaine käyttörahoineen pitää ainankin netota työstä ja päivittäisiin kulunkeihin myös pitää jäädä täppiä tarpeeksi. Muuten ei työ kannata millään.

• Anonyymi

Vaarisi aikaan, ja muutenkin ennen 90-luvun lamaa töihin pääsi kunhan kykeni kävelemään työpaikan portaan yli.

• Anonyymi

Nyt voi tehdä työt kotona etäyhteyksien avulla, eikä tartte vaivautua toimistolle

• Anonyymi

Työttömät on oppinut porvarijuppien tavoille.

• Anonyymi

Ei yhtään

• Anonyymi

Stasin toimintamallilla mennään!

• Anonyymi

Minä en ole työntekijä olen loispummi
      Minä en ole kaljan ostaja minä olen kaljan juoja
      Minä en ole rahan tienaaja olen rahan käyttäjä
      Minä en ole ruuan tekijä olen ruuan syöjä
      Minä en ole laskun maksaja olen laskun tuottaja

• Anonyymi

Ja kela betalast kaiken. Perkele! Mutta lisää pitäisi saada, ihmisoikeudet eivät toteudu vielä kovin hyvin työttämälle nykysuomessa. Perutuslakiakin taidetaan rikkoa jos kosketaan viimesijaiseen turvaan eli työmarkkinatukiin leikkurin/karenssien muodossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kela betalast kaiken. Perkele! Mutta lisää pitäisi saada, ihmisoikeudet eivät toteudu vielä kovin hyvin työttämälle nykysuomessa. Perutuslakiakin taidetaan rikkoa jos kosketaan viimesijaiseen turvaan eli työmarkkinatukiin leikkurin/karenssien muodossa.

Väärin , toimeentulotuki on viimeinen jossa velvotteitahan ei ole. Tulisitko toimeen ?

• Anonyymi

Ja piti lisätä listaa vielä
      Minä en ole työnhakija olen työnvälttelijä
      Minä en ole armeijan kävijä olen pantarangaistuksen käyny välttelijä
      Minä en ole naisten vonkaaja olen naisten panija
      Minä en ole bensan ostaja olen bensa varas
      Minä en ole herrasmies olen likainen juoppo

• Anonyymi

Hienoa kun kerrot sen kaikille. Töitä ei tosin tarvitse vältellä

• Anonyymi

Juu ei tarvitse. Ei palstalta löydy sen kaliiperin osaamista ja ammattitaitoa töihin oltaisiin pakottamassa saatika pyytämässä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjän sotilaiden raiskaama 1 vuotias poika kuoli vammoihinsa

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fac86480-df24-41b8-be6c-6ab6ff6476e4 Järkyttävää tämä jatkuva raiskaaminen. patriarkka Kirilin mielestä p
      Maailman menoa
      352
      2786
    2. Lasta odottava Johanna Harlin hehkuu Cannesin juhlissa - Some ylistää: "Maailman kaunein mama"

Oi, mitkä kuvat suoraan Ranskan Rivieralta. Onnea loppuodotukseen, Johanna ja Renny Harlin! Oletko muuten katsonut The Harlins -realityä? Mielipiteit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      2673
    3. Martina taitaa olla Hangossa

Mitäköhän siellä tapahtuu…
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1389
    4. Meidän Hanko

Siis toi ämmä. Mitähän Stefu maksoi (ehkä ponin), että astuu tiluksilleen kuittailemaan Sohville. Nyt on pappa siinä kunnossa, että kannattanee olla h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1144
    5. Sano mies jotain mistä tietäisin että tykkäät

Olen itse kirjoittanut tosi tunnisteellisesti, tiedät mun naisen olevan täällä, jos olet hän. Ihan siksi että uskallan paremmin irl, jos tiedän että t
      Ikävä
      120
      1116
    6. 55
      1011
    7. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      419
      741
    8. Tänään puhutaan loukkauksista

(En huomioi sua röllikkä tänään, koska päänsärkyisenä ei huvita vääntää sun kans riitaa) Ihmisetkokee erilailla asioita. Toiset loukkaantuu pienemmis
      Ikävä
      118
      712
    9. Kaikkeuden kauniimmat simmut

Olet timanttia ja ja. Ikävä on.
      Ikävä
      23
      702
    10. Suomen kuherruskuukausi Ukrainan kanssa on ohi. Väitän, että suomalaisia on harhautettu.

Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voi myös olla sitä mieltä, että saa haluta Suomen liittymistä Natoon. Enne
      Maailman menoa
      223
      687
    Aihe