Tyhjäpään ajatuksia pirriä tiristäessä.

Anonyymi

No mutta hyvää huomenta rakkaat juntit, siis sitten kun heräätte siellä junttilassa.

Minun oma henkilökohtainen kokemukseen perustuva mielipiteeni, johon kukaan, ei edes ammattikokit ota kantaa, on kyse sitten mistä lihasta tahansa jo härän sisäfileepihvitä lähtien, että lihan omat nesteet on tärkeämpi kuin vedestä höyryllä tuotettu kosteus.

Lihan pinnan voi sulkea jolloin lihan oma kosteus pysyy lihassa ja keinoja on monia simppelein ollen grilli ja myös kokin "toho" eli pieni kaasukäyttöinen "liekinheitin".

Lämpötilan suhteen asetun mainittujen kokkien mainitsemien lämpötilojen väliin, ehkä sellainen 80 astetta on hyvä.

Kokeilla muuten on veitset joiden teroituskulma on mikä, jos kyseessä laatuveitset kuten minulla?

Olen saanut palautetta hunajan käytöstä mutta samalla massamanimies bablaa, että täytyy harjoitella, että osaa.
Minä olen harjoitellut ja minä osaan mm. käyttää hunajaa, sekä ei tule pelätä kokeilla jotain omaa.

Olkaa hyvä, kyseisessä linkissä on ohjeet todella moneen ruokalajiin, ei ainoastaan wokkiin.

https://hunaja.fi/reseptit/liha/hunajainen-lihawokki/

Kymppi tehköön kaslerinsa miten lystää ja missä lämpötilassa tahtoo, ei se minua häiritse, mutta jos tahtoo valmistaa noin alhaisessa lämpötilassa, höyryn seassa ja grillata pinta vasta jälkikäteen, niin ok vaikka voisi sen grillata ennen höyttämistäkin samalla vaivalla.
Minä en tuossakaan tilanteessa käärisi lihaa folioon, mikä merkitys?
Sen sijaan laittaisin lihan kannelliseen vedessä liottamaani saviastiaan.

Kukin siis taaplaa tyylillään, sorry jos minun tapani ei sovi junturalle, minä syön omani ja sinä omasi.

9

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt osui hyvin.

• Anonyymi

Vaan numerosensein ikiomassa ohjeessa hunaja ruiskutetaan lihan sisään, jonka jälkeen koko möykky poltetaan pinnasta kaasuliekillä mustaksi.

Et ilmeisesti ole koskaan tehnyt rosvopaistia, tai edes joulukinkkua? Rosvopaisti kääritään voipaperiin, märkiin sanomalehtiin sekä folioon. Se siis saa kypsyä omissa mehuissaan ja rasvoissaan, jolloin maku säilyy eikä pala ja haihdu pois.

Kyse on eri ruokalajista, kun tehdään pitkään kypsyttämällä liha mureaksi, kuin muilla menetelmillä. Kun tehdään rosvopaisti uunissa, siinä ei ole muita variaatioita. Takuuvarma keino, koska uuni on tasalämpöinen.

Se vesiastia ei suinkaan muuta uunia höyryuuniksi alle sadan asteen lämmöissä, vaan lisää hieman ilmankosteutta siellä ja auttaa lihaa säilyttämään rasvan. En omista höyryuunia.

Tällaista tulee kuudessa tunnissa kahden kilon kasslerista https://ibb.co/6gSMNMQ Viimeiset siivut meni juuri tuulensuojaan. Kuorrutus on mausteseos chilistä, pippurista ja suolasta.

T 2010

• Anonyymi

Tämän viikon perjantaina 13. päivä on lopultakin se numerosensein satokauden juhla, kuninkaallinen kyntöseremonia.

Kaikki valtion sektorit ovat kiinni tänä päivänä. Bangkokissa munkit siunaavat tulevan vuoden sadot kuninkaallisessa palatsissa ja valkoisten puhveleiden kulkueita tullaan näkemään.
      https://www.youtube.com/watch?v=frqy_MClMDY

T 2010

PS: Ei ole sama juhla kuin senseillä pilkkikauden päätösjuhla Kallaveellä.

• Anonyymi

2010 elämä on numerosensei siellä, numerosensei täällä, numerosensei siellä ja täällä.

• Anonyymi

Tota... jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin tuossa videolla ei valkoisia puhveleita näkynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tota... jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin tuossa videolla ei valkoisia puhveleita näkynyt.

Videon alussa on vai onko härkiä, en tiedä, mutta jos olet joskus ollut kyntöseremonian aikaan Thaimaassa, niin silloin valkoiset puhvelit on mukana seremonioissa niin hua hinissa, Pattayalla kuin Chiang Maissakin. Olen nähnyt noita seremonioita usealla paikkakunnalla potkin Thaimaata. Kiinalaiskortteleissakin on elämää niihin aikoihin, kadut suljettu autoilla kulkueiden ajaksi, katuruokaa tarjolla ja rekvisiittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Videon alussa on vai onko härkiä, en tiedä, mutta jos olet joskus ollut kyntöseremonian aikaan Thaimaassa, niin silloin valkoiset puhvelit on mukana seremonioissa niin hua hinissa, Pattayalla kuin Chiang Maissakin. Olen nähnyt noita seremonioita usealla paikkakunnalla potkin Thaimaata. Kiinalaiskortteleissakin on elämää niihin aikoihin, kadut suljettu autoilla kulkueiden ajaksi, katuruokaa tarjolla ja rekvisiittaa.

Videon alussa on härkiä

Oletko koskaan nähnyt vesipuhvelitaisteluja?

Oletko koskaan ratsastanut valkoisella vesipuhvelilla?

Minä en ole koskaan syönyt vesipuhvelia.

• Anonyymi

Kun jäykistynyttä lihaa työnnetään toisen lihan sisään niin sopiva lämpötila on +37 C

• Anonyymi

Yhä edelleenkin

PATTAYA ON PARATIISI

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia miksi soitit torstaina Stefanil ja pyysit käymään kun muka olet ahdistunut.?

Oliko asia suunniteltu, kun pyysi käymään ja varmasti tiesi et miten Stefan asiaan suhtautuu.Oliko myös Seiskan toimittaja pyydetty tarkoituksella pai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      3348
    2. Stepuli itkee facessa

Haluaisin pyytää julkisesti karseaa käytöstäni anteeksi lähimmiltä, naapureilta ja etenkin Sofialta! Ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää käyttä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      3046
    3. Martina oli sarjassaan tänään 32.

Mutta eikö pyöräily ja uinti ole vahvempia hänellä kuin juoksu? Aikaa on vielä harjoitella ennen Frankfurtin kisoja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      232
      2110
    4. Sofia oli ainoastaan rahan takia suhteessa Stefanin ja Nikon kanssa.

Järkyttävää miten Sofia on käyttänyt hyväksi näitä molempia miehiä ja rahat loppu niin vain haukkumiset tullut kiitokseksi heille.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      1829
    5. Suomi teki typeryyttään Venäjästä nyt konkreettisesti vihollisen, jota se ei aiemmin ollut.

Venäjä ei ole uhannut Suomen turvallisuutta, eikä Venäjän ja Ukrainan välinen konflikti ole signaloinut minkäänlaista uhkaa Suomelle. Se "uhka" luotii
      Maailman menoa
      710
      1757
    6. Voi kun menisi nyt Stefan katsoo tyttären uutta ponia, viettäisi aikaa hänen kanssa.

Aika parantaa kaiken ja meillä kaikilla on elämässä vastoinkäymisiä ja yli kyllä pääsee ainakin ajan kanssa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1529
    7. Minä menetän sinut kokonaan

Siksi olen paniikissa, sekaisin ja surullinen. Taitaa olla jonkinasteinen stressitila päällä. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin.
      Ikävä
      73
      1368
    8. Uskomatonta miten "kassatyttö Sannasta" tuli hetkessä kuoleman kauppias.

Demarit on kautta historian olleet "takinkääntäjien"mestariluokkaa kokoomuksen hihassa kiinni. Sannan arviointikyky petti täysin Naton suhteen, Brysse
      Maailman menoa
      372
      1213
    9. Sofia juoksi huvikseen puolimaratonin 10min nopeammin kuin Martina

Siinä se nyt sitten nähtiin... Hahhaaa... Sofia ei ole kulkenut missään "harjoitusleireillä" ja heitti kylmiltään 10 minsaa nopeamman ajan puolimarato
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1145
    10. Onpas Martina valinnut sopivan laulun

Storyssa kun Isben poni tulee, " älä vie lapsuuttani pois." Äiti se lähtee mieluummin panopuuksi hotelliin, kuin viettäisi senkin ajan lastensa kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1067
    Aihe