Massaman kanaa II

Anonyymi

Tänään toimitettu kolme annosta massaman kanaa, spaketilla saa myös riisillä, tai vaikkapa perunamuussilla, erinomaisen makuinen, maukua on vaikea kuvata, ei oikein löydy sanoja paljon mausteita, https://aijaa.com/ZrMj4m
By NumBall HHN 61v.
ps. paljon on saanut edellinen massaman avaus kirjoituksia aikaisiksi, lähes kaikki on asiantuntijoita.olevinaan, wikipedia tiedolla.
Same

55

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jotenkin yritän kuitenkin kuvailla makua kermainen, pehmeä polttava chili, maku ei ole niin hyvä kuin rekkamiesten ruokalassa, mutta se onkin siellä paljon kalliimpi, tämä maksaa 84 bahtia, rekkamiesten ruokalassa 160- 240 bahtia, rekkamiesten ruokala on yksi hua hinin parhaita. NumBall

• Anonyymi

Kiva kuva, kiitos.

• Anonyymi

Mikä on ensimmäinen thaimaassa syömäsi thairuoka, minulla se oli kanaa riisillä, ensimmäinen parempi ruoka oli Tom Yam Kung eli katkarapukeitto, siis se joka tarjoillaan kakkuvuuan näköisestä astiasta, syödään pienestä kupista lusikalla, tästä on aikaa 25-30 vuotta.
        By NumBall, 1 Hua hin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on ensimmäinen thaimaassa syömäsi thairuoka, minulla se oli kanaa riisillä, ensimmäinen parempi ruoka oli Tom Yam Kung eli katkarapukeitto, siis se joka tarjoillaan kakkuvuuan näköisestä astiasta, syödään pienestä kupista lusikalla, tästä on aikaa 25-30 vuotta.
        By NumBall, 1 Hua hin

Ihan varmaan muistat 30 vuoden päähän kun tuppaat unohtamaan mitä sanoit 2 minuuttia sitten. Kanariisiä oli 70 luvulla Suomessa kouluruokana ja Tom Yam Kung on monelle turistille ainoa ruoka jonka he osaavat nimetä.

• Anonyymi

Tarkoitan tietysti Khao Man Kai

• Anonyymi

Jaa sinäkö tulet asiantuntijaksi syömällä? Näitkö siis kun se valmistettiin vai tuliko resepti mukana vai millä tavalla se asiantuntemuksesi käytännössä ilmenee?

• Anonyymi

Mahdollisesti, enemmin maistalla kuin wikipediasta tänne reseptejä kopioimalla, melkoisen idioottimainen kysymys...

• Anonyymi

Ihan ensimmäinen kerta kun tuoreesta ruuastaan tunnetussa thaimaassa tyhjäpää vetää muovipurkkiruokaa.

• Anonyymi

no et ole juurikaan perehtynyt thaimaan ruokakulttuuriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hello! Kerro numbertti että mistä sinä hankit reseptit ruoanlaittoon, jos et netistä? Ne netin reseptit on kotoisin jonkun kokin kirjoista ja ideoista. Oletko tosissasi että olet thairuoan asiantuntija syömällä noutoruokaa muovirasiasta? Kyllä siihen vaaditaan kokkaustaitoja tai vähintäänkin tietoa mitä ruoka sisältää ja sen tietämiseen pitää tietää resepti sekä valmistusmenetelmä. Kukaan ei osaa valmistaa massamancurrya thaimaalaisittain, jos ei ole katsonut jostakin siihen reseptiä tai ollut kokin opissa. Ei kukaan. Et sinä enkä minä.
        Tässä vähän aineksia chicken massamancyrryn tekoon "savon" K-marketista, kaikkia purkkia en jaksanut viritellä kuvaan. https://aijaa.com/n0Dd80 Teen keiton vasta tänään, eilen ei jassanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli muovipurkkiruoka on thaimaalaista ruokakulttuuria?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hello! Kerro numbertti että mistä sinä hankit reseptit ruoanlaittoon, jos et netistä? Ne netin reseptit on kotoisin jonkun kokin kirjoista ja ideoista. Oletko tosissasi että olet thairuoan asiantuntija syömällä noutoruokaa muovirasiasta? Kyllä siihen vaaditaan kokkaustaitoja tai vähintäänkin tietoa mitä ruoka sisältää ja sen tietämiseen pitää tietää resepti sekä valmistusmenetelmä. Kukaan ei osaa valmistaa massamancurrya thaimaalaisittain, jos ei ole katsonut jostakin siihen reseptiä tai ollut kokin opissa. Ei kukaan. Et sinä enkä minä.
        Tässä vähän aineksia chicken massamancyrryn tekoon "savon" K-marketista, kaikkia purkkia en jaksanut viritellä kuvaan. https://aijaa.com/n0Dd80 Teen keiton vasta tänään, eilen ei jassanut.

PS: Olen viettänyt Thaimaassa elämästäni noin 2,5 vuotta ja syönyt massamancurrya kymmeniä kertoja. Ravintolassa. En muista koskaan pettyneeni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kiinnostunut ruuanlaitosta, joten en lue reseptejä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PS: Olen viettänyt Thaimaassa elämästäni noin 2,5 vuotta ja syönyt massamancurrya kymmeniä kertoja. Ravintolassa. En muista koskaan pettyneeni.

No sepä hienoa jatka samaan tahtiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen kuva, kiitos.

Vastasi samalla osaltaan mieleeni aiemmin pätkähtäneeseen kysymykseen, jota en ehtinyt kysyä. Aiemmin nimittäin muistaakseni kirjoitit jotain noista kaffir limen lehdistä, mutta kysyisin vielä, että kuvassasi näkyvät ovat siis kuivattuja?

• Anonyymi

Ukot vaihtelee reseptejä pattayan savosta, gaytä

• Anonyymi

Yksikkökaksikko ei tarvitse reseptejä eikä valokuvia, koska luonnonlahjakkaina keittiömestareina he tilaa ruoan kotiin muovirasiassa ja sitä maistelemalla muuttuva Gordon Ramseyksi samantien. "Kumpikaan" teistä pasasista ei ole Thaimaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikkökaksikko ei tarvitse reseptejä eikä valokuvia, koska luonnonlahjakkaina keittiömestareina he tilaa ruoan kotiin muovirasiassa ja sitä maistelemalla muuttuva Gordon Ramseyksi samantien. "Kumpikaan" teistä pasasista ei ole Thaimaassa.

Avauksessa laitoin valokuvan, terkkuja savoon... En laita lainkaan ruokaa, ostan kaiken valmiina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avauksessa laitoin valokuvan, terkkuja savoon... En laita lainkaan ruokaa, ostan kaiken valmiina.

Hyvä Saarimies että osaat jo nyt puhua yksikössä. Vaimoa siis ei ole olemassakaan. Mihin loppui "22 vuoden rakkausavioliitto"? Rahaanko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melko surkea tapaus jos ei pysty edes yksinkertaisimpia ruokia tekemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä vaimo? Thaikut laittaa yleensä ruokaa. Tarinan mukaan vaimo oli Suomessakin vuosia. Nyt hän on kadonnut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä vaimo? Thaikut laittaa yleensä ruokaa. Tarinan mukaan vaimo oli Suomessakin vuosia. Nyt hän on kadonnut.

Älä jumankekkanen sentään, laittaako thaikut yleensä ruokaa, voi valtavaa mitä viisauksia täältä saakaan lukea, no ohhoh johan oli uutiskynnyksen ylittänyt tiedote,

Niin ja Korson Riksulainen laittaa massamania ja syö sen Maiccin ja Martan kans, tai toisin päin kenellä nyt sitten sattuu olemaan panoaika ja kuka on k-kaupassa ostamassa thaikkupöperöä kun on niin kaukana Wiiwongista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä jumankekkanen sentään, laittaako thaikut yleensä ruokaa, voi valtavaa mitä viisauksia täältä saakaan lukea, no ohhoh johan oli uutiskynnyksen ylittänyt tiedote,

Niin ja Korson Riksulainen laittaa massamania ja syö sen Maiccin ja Martan kans, tai toisin päin kenellä nyt sitten sattuu olemaan panoaika ja kuka on k-kaupassa ostamassa thaikkupöperöä kun on niin kaukana Wiiwongista.

Samaa naureskelin... todellinen uutispommi, taas pattayan savosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki pysyn mutta en tee, jää enemmän aikaa maleksimiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemukseni maukusta, joka muuttui paukuksi.

Lentokapteenina... ensin lentää liplattelin ja, lihottelinkin.
        Sitten laitoin aimon nenä karvojen kihatrimeen jälgi bolton piälle:

Potato potato potato ... KHIAI! .... tzzzzziiiiiiuuuuh uh uh uh -> -> ->

Huomasin ilman kitkaa muuttuneeni usean sushit pökäleen kotikokiksi.

T Paukkusen Maukku 24/7 TIT*

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemukseni maukusta, joka muuttui paukuksi.

Lentokapteenina... ensin lentää liplattelin ja, lihottelinkin.
        Sitten laitoin aimon nenä karvojen kihatrimeen jälgi bolton piälle:

Potato potato potato ... KHIAI! .... tzzzzziiiiiiuuuuh uh uh uh -> -> ->

Huomasin ilman kitkaa muuttuneeni usean sushit pökäleen kotikokiksi.

T Paukkusen Maukku 24/7 TIT*

TIT = Tiellä Thaimaaseessa.

• Anonyymi

"maukua on vaikea kuvata"

Noh, mauku on aina mauku ja apinatemppeli on apinatemppeli.

• Anonyymi

Onko sinulla kokemusta kummastakaan niin mausta, kuin apinatemppelistä, pattayan savossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla kokemusta kummastakaan niin mausta, kuin apinatemppelistä, pattayan savossa.

Kokemus maukusta? Miksi vaimosi ei tee ruokaa?

• Anonyymi kirjoitti:

resupetteri... meillä täällä thaimaassa vaihdetaan mies puoleiset kanat mummon kanssa päikseen, kuten on tapana.... niitä on hauska katsella kolmannen kerroksen ikkunasta ja aina kun mulla on hauskaa niin mua hymyilyttää....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi en ole mennyt avioon että saan keittiökoneen, vaimo pitää kanssa maleksimisesta, toinen syy on se että kaksi ihmistä kuluttaa niin vähän ettei tse oikein edes kannata tehdä, ravintoloista saat tuoretta hyvin valmistettua ruokaa lähes raaka-aineiden hinnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi en ole mennyt avioon että saan keittiökoneen, vaimo pitää kanssa maleksimisesta, toinen syy on se että kaksi ihmistä kuluttaa niin vähän ettei tse oikein edes kannata tehdä, ravintoloista saat tuoretta hyvin valmistettua ruokaa lähes raaka-aineiden hinnalla.

Juuri noinhan pattayan rakkain toimi kun pattaya oli ainut metropoli maailmassa ja hänen paratiisinsa, jolloin hän arvosteli hulluiksi kaikki jotka tekee kotiruokaa, siivoa itse, jopa pesee pyykkinsä itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin aijata sinulle itse ottamani kuvan apinatemppelistä Thaimaan Lobhurista, yhdellä ehdolla, arvaa mikä se on. ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin aijata sinulle itse ottamani kuvan apinatemppelistä Thaimaan Lobhurista, yhdellä ehdolla, arvaa mikä se on. ??

Invahomokotirunkkari.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen asunut saraburissa, lähin immigraatio on loppurissa, hienoa että olet nähnyt apinatemppelin niin minäkin, no oliko apinoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen asunut saraburissa, lähin immigraatio on loppurissa, hienoa että olet nähnyt apinatemppelin niin minäkin, no oliko apinoita.

Voin vakuuttaa että muovipurkkiruoka on parasta thaimaassa koska se on halvinta
        TyhjäPää 61V.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Invahomokotirunkkari.

T 2010

Hyvä arvaus ehtoon voisi tietysti myös CANADA ollen.

Inva: no en ooo.., pikemminkin päin vastoin.

Homo: no en ooo.., en edes biseksuaali, ikävää kyllä.

Kotirunkkari: Ne runkkaa kellä seisoo ;-)))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voehan jumankekka!
        Eihän tästä taas tule lasta eikä...

Oikea vastaus ainoaan ehtooni sinulle olisi tietenkin ollut kuva Kuksasta Chiang Maissa.

PS. arvaa mitä se apina olisi kuvassa tehnyt, arvaatko?

• Anonyymi

Amalian tekemä valkovuotokastike tekee ruuasta kaksin verroin parempaa,

• Anonyymi

Kanat marinoitumassa punaisessa currytahnassa. https://ibb.co/fDM0mqd
      Tulee tuliseen kurrikasviskanasoppaan perunoiden kera ilman massamanin mausteita.

Numerosensei voi lakata ikävissään käyttämästä nimimerkkiäni, vaikka katkeruus onkin valtaisa.

Voit myös lopettaa juttujeni vääristelyn, sillä kaupunkiasunnossa sanoin vain että pyykit pesee ammattilainen ja meille tuli ruokaa samassa rakennuksessa olevasta ravintolasta. Mistään hulluudesta en ole puhunut.

View Talay- taloissa Pattayalla pyykkien kuivattaminen parvekkeilla on kielletty, joten siksikään se ei ollut kovin järkevää pyykätä pienessä kämpässä kotona.

Ruoanlaittoa olen harrastellut viitisentoista vuotta. Eka exä kun oli kotitalouskoulut ja emäntäkoulut käynyt kotirouva, niin hän ei edes antanut minun tehdä ruokaa, vaan piti kunnia-asianaan hoitaa se puoli.

Olisi mielenkiintoista nähdä mitä numerosensei tekee päivisin, kun ei kiinnosta ulkoilu, liikunta, ruoanlaitto, eikä edes TV:n katselu, eikä ole mitään harrastuksia, niin mitä kummaa siellä oikein tehdään? Netissäkö koko ajan vahtaat mitä muut tekee?

Voin kertoa omalta osalta tästä päivästä. 06.20 läksin lenkille yksin, koska poitsu ei herännyt vielä, tulin sieltä, kävin suihkussa, pulahdin pikaisesti altaaseen, rakentelin perheelle aamiaista katsellen samalla BBC- uutiskanavaa.

Vaimo lähti jelppimään äitiään, minä ja lapset lähdettiin käymään kaupassa ja sitten mentiin farmille jossa oli vaimon siskon perhe hommissa ja lapsille leikkikavereita sekä hoitotäti, minä putsasin grillin ja tiskasin astiat, jonka jälkeen lähdin käymään rautakaupassa, korjailin vanhoja myrskyvahinkoja.

Sieltä tultiin kotiin sitten yhden aikaan mummolan kautta, tehtiin nopea lounas, poika otti päikkärit, minä katsoin sähköpostit ja tein paperitöitä hetken, hain pyykit kuivausrummusta, laitoin ne kaappeihin.

Pistin kanat valmiiksi marinoitumaan iltaa varten, tyttö katsoi lastenohjelmia, pojan herättyä käytiin uudelleen mummolassa hoitamassa eräs askare, lapset halusi uimaan ja saunaa, käytiinkin koko perhe sitten samalla.

Hoidin erään työasian puhelimessa ja netissä, juttelin WhatsApp- puhelulla vanhimman poikani kanssa puhelimessa hänen moottoripyörästään lähinnä.

Löhöilen terassilla ja katselen telkkaa, auringonlaskun aikaan mennään farmille syömään, valmistan kurrikeiton sitä ennen valmiiksi, kaikki tuo sinne jotakin, meitä on neljä perhettä plus mummo. Appiukko harvemmin osallistuu yhteisruokailuun.

Aika normipäivä siis. Farmilla syömisen jälkeen jutellaan ja pelleillään lasten kanssa. Sieltä kotiin, suihkuun, iltapala, hammaspesu ja nukkumaan. Tytärtä naurattaa kovasti, kun thaikielisessä iltasadussa sattuu joskus virheitä jotka muuttaa tarinan hauskaksi. Joskus teen tahallisia virheitä hauskuutus- mielessä.

Siitä alkaa sitten vasta varsinainen oma vapaa-aika. Nukkumaan menen noin 23-24.

T 2010

• Anonyymi

vaivaako tekemisen puute, luulisi ettei sinunkin varallisuusasemassa oleva heppu ostaisi muuta kuin s-kaupan pirkkatuotteteita pattayan savossa, katselin muuten mitä aktiviteettejä sieltä sinun kotikonnuilta löytyy, ei löytynyt muutakuin urheilukenttä, ja yksi pienehkö vesipuisto, se on toisaalta hyväkin asia jäähän sinulla aikaa miljoonaomaisuuden hoitoonkin, äläkä kuvittele että minä täällä sinuna esiintyisin.
        By NumBall HHN 61v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vaivaako tekemisen puute, luulisi ettei sinunkin varallisuusasemassa oleva heppu ostaisi muuta kuin s-kaupan pirkkatuotteteita pattayan savossa, katselin muuten mitä aktiviteettejä sieltä sinun kotikonnuilta löytyy, ei löytynyt muutakuin urheilukenttä, ja yksi pienehkö vesipuisto, se on toisaalta hyväkin asia jäähän sinulla aikaa miljoonaomaisuuden hoitoonkin, äläkä kuvittele että minä täällä sinuna esiintyisin.
        By NumBall HHN 61v.

Invahomohimarukkari vaimollas on puute.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

By NumBall HHN 61v.

Saaripasanen puhelee taas sekavia ja yhdistelee kirjoittajia. Meilläpäin ei ole S-kauppoja ja Pirkka- tuotteet kuuluu btw K-ketjun valikoimiin.

Buriram United on hallitseva jalkapallon tuore mestari Thaimaassa ja meillä on Thaimaan suurin ja hienoin stadioni, Chang Arena ja Thaimaan hienoin ja suurin moottorirata, jossa ajetaan Moto GP- osakilpailuita ja muita tapahtumia on jatkuvasti.

Kuusi vesipuistoa suht lyhyen ajomatkan päässä, luonnonvaraisia norsuja, puhveleita ja muita eläimiä hiippailee lähistöllä. Kalastusmahdollisuus ja uimapaikka tekojärvellä, fisut anopin kala-altaasta, oma allas ja sauna, yksi Thaimaan hienoimmista Khmer- temppelialueista 25 minuutin päässä.

Emme me rakas tampio ole täällä lomalla, vaan asumme täällä. Puitteemme ovat satakertaa hienommat kuin sinulla ja talomme on oma. Lapsilla riittää tekemistä. Mieluisin tekeminenhän lapsille on leikkiä toisten lasten kanssa.

Meillä aikuisilla riittää niin paljon puuhaa kuin haluaa tehdä. Mikään pakko ei ole tehdä mitään, koska taloutemme on turvattu, mutta on mukavaa kun on tekemistä ja on mukavaa olla osa kyläyhteisöä ja perhettä.

En pysty maleksimaan viittä minuuttia pidempään tekemättä mitään, enkä tarvitse päiväunia kuten sinä, koska olen terve aikuinen mies.

Jokos olet testannut paljonko menee Cooperin testissä tai paljonko matkaa taittuu tunnin kävelyllä maksimivauhtiasi? Jutellaan sitten siitä kovasta kunnostasi kun olet testannut jommankumman.

Terkkuja riippumatosta, hyönteismyrkyt toimii.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saaripasanen puhelee taas sekavia ja yhdistelee kirjoittajia. Meilläpäin ei ole S-kauppoja ja Pirkka- tuotteet kuuluu btw K-ketjun valikoimiin.

Buriram United on hallitseva jalkapallon tuore mestari Thaimaassa ja meillä on Thaimaan suurin ja hienoin stadioni, Chang Arena ja Thaimaan hienoin ja suurin moottorirata, jossa ajetaan Moto GP- osakilpailuita ja muita tapahtumia on jatkuvasti.

Kuusi vesipuistoa suht lyhyen ajomatkan päässä, luonnonvaraisia norsuja, puhveleita ja muita eläimiä hiippailee lähistöllä. Kalastusmahdollisuus ja uimapaikka tekojärvellä, fisut anopin kala-altaasta, oma allas ja sauna, yksi Thaimaan hienoimmista Khmer- temppelialueista 25 minuutin päässä.

Emme me rakas tampio ole täällä lomalla, vaan asumme täällä. Puitteemme ovat satakertaa hienommat kuin sinulla ja talomme on oma. Lapsilla riittää tekemistä. Mieluisin tekeminenhän lapsille on leikkiä toisten lasten kanssa.

Meillä aikuisilla riittää niin paljon puuhaa kuin haluaa tehdä. Mikään pakko ei ole tehdä mitään, koska taloutemme on turvattu, mutta on mukavaa kun on tekemistä ja on mukavaa olla osa kyläyhteisöä ja perhettä.

En pysty maleksimaan viittä minuuttia pidempään tekemättä mitään, enkä tarvitse päiväunia kuten sinä, koska olen terve aikuinen mies.

Jokos olet testannut paljonko menee Cooperin testissä tai paljonko matkaa taittuu tunnin kävelyllä maksimivauhtiasi? Jutellaan sitten siitä kovasta kunnostasi kun olet testannut jommankumman.

Terkkuja riippumatosta, hyönteismyrkyt toimii.

T 2010

Ei päivää ilman päpätystä, ymmärrän miksi exiä kaks ja ehdokkaita 400.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei päivää ilman päpätystä, ymmärrän miksi exiä kaks ja ehdokkaita 400.

Unohtamatta 400 aivotärähdystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohtamatta 400 aivotärähdystä.

Ei tuo ihminen ihan terve ole. Lukekaa nyt vaikka vain tämän aloituksen alla olevia tuon tyypin kirjoituksia, puhumattakaan kaikista joista voisi jo laatia sellaisen potilaskertomuksen että oksat pois. Olisi rattoisat sukujuhlat jos suomilapset ja suomiexät lukis ton hörhön tarinat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo ihminen ihan terve ole. Lukekaa nyt vaikka vain tämän aloituksen alla olevia tuon tyypin kirjoituksia, puhumattakaan kaikista joista voisi jo laatia sellaisen potilaskertomuksen että oksat pois. Olisi rattoisat sukujuhlat jos suomilapset ja suomiexät lukis ton hörhön tarinat.

Sensei pöpöttää yksin täällä kaiken päivää puhuen itsekseen ja epäilee muita hulluiksi. Et ole noille jutuillesi saanut tukea kuin itseltäsi. Olet ainoa valehteleva trolli tällä palstalla ja kovista puheista huolimatta kuksa ei pääse Thaimaaseen. Ei yhtäkään kuvaa Thaimaasta vaan vain pelkkää puhetta jo vähintään seitsemän vuotta ja nyt jo kyselet täällä K-kaupan kuitteja kateuksissasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta...

Ensinnäkin aloitus oli ihan mukava. Siinä oli kiva kuvakin, mistä jo kiitinkin.

Toiseksi minun täytynee todeta, että en nyt tarkemmin määrittelemistäni syistä johtuen lähde arvioimaan oletetun kirjoittajan terveyttä oletettujen kirjoituksiensa perusteella.

Kolmanneksi; minun mielestäni oletetut Kympin kirjoitukset ovat usein olleet parasta antia tällä palstalla. Täytynee tässä hieman perustella miksi?

Kympin kirjoitukset ovat olleet erittäin selkeästi kirjoitettuja.
        Kymppi selvästikin kokemuspohjaisesti tietää mistä kirjoittaa.
        Kymppikin joskus kirjoittaa jotain, mistä minä en ole samaa mieltä, mutta tarkistaa kirjoittamansa ja usein tarkentaa sitten kirjoittamaansa asiallisesti.

T ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta...

Ensinnäkin aloitus oli ihan mukava. Siinä oli kiva kuvakin, mistä jo kiitinkin.

Toiseksi minun täytynee todeta, että en nyt tarkemmin määrittelemistäni syistä johtuen lähde arvioimaan oletetun kirjoittajan terveyttä oletettujen kirjoituksiensa perusteella.

Kolmanneksi; minun mielestäni oletetut Kympin kirjoitukset ovat usein olleet parasta antia tällä palstalla. Täytynee tässä hieman perustella miksi?

Kympin kirjoitukset ovat olleet erittäin selkeästi kirjoitettuja.
        Kymppi selvästikin kokemuspohjaisesti tietää mistä kirjoittaa.
        Kymppikin joskus kirjoittaa jotain, mistä minä en ole samaa mieltä, mutta tarkistaa kirjoittamansa ja usein tarkentaa sitten kirjoittamaansa asiallisesti.

T ???

Sensukalle riittää vihaan ja katkeruuteen syyksi että joku on Thaimaassa, joku on ollut Thaimaassa, joku on lähdössä Thaimaahan tai nykyisin riittää että joku tekee thairuokaa Suomessa K-kaupan aineksista. Jos ei käytä nimimerkkiä, hän ei voi yksilöidä ja kohdistaa vihaansa tiettyyn nimimerkkiin. Kymppi käyttää nimimerkkiä, joten hän saa sensukan kaiken vihan niskoilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tarkoitat minua, niin olen kirjoittanut kaksi kirjoitusta tähän ketjuun ja niissä on molemmissa nimimerkkini alla. Olet itse töherrellyt ikävissäsi ja katkeruuspäissäsi noita invahomojuttujasi tuonne väliin.

Olet Suomessa numerosensei ja sinun matkailusi tässä elämässä on matkailtu. Kun heittelet noita mielenterveyskommenttejasi, niin taidat lukea niitä omista papereistasi.

Olet myös koko ajan höpöttänyt minun ulosotoista ja verottajan pakoiluista täyttä sontaa, ja sitten menitkin kertomaan että olet pakoillut ulosottoa ja siirtänyt "omaisuutesi" vaimolle ja lapselle.

Vahinko vaan kun mitään omaisuutta sinulla ei ole koskaan ollut. Olet ollut persaukinen pummi jo 90- luvun alusta alkaen ja niihin aikoin menetit terveytesi sekä mielenterveytesi taistellessasi itseäsi sairaseläkkeelle.

Näin olet ihan itse kertonut. Älä tarjoa tuota surullista elämäntarinaasi minulle, en huoli sitä. Vittumaisuudellaan ylpeilevä pelle kantakoon oman ristinsä. Karma hoitelee.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tarkoitat minua, niin olen kirjoittanut kaksi kirjoitusta tähän ketjuun ja niissä on molemmissa nimimerkkini alla. Olet itse töherrellyt ikävissäsi ja katkeruuspäissäsi noita invahomojuttujasi tuonne väliin.

Olet Suomessa numerosensei ja sinun matkailusi tässä elämässä on matkailtu. Kun heittelet noita mielenterveyskommenttejasi, niin taidat lukea niitä omista papereistasi.

Olet myös koko ajan höpöttänyt minun ulosotoista ja verottajan pakoiluista täyttä sontaa, ja sitten menitkin kertomaan että olet pakoillut ulosottoa ja siirtänyt "omaisuutesi" vaimolle ja lapselle.

Vahinko vaan kun mitään omaisuutta sinulla ei ole koskaan ollut. Olet ollut persaukinen pummi jo 90- luvun alusta alkaen ja niihin aikoin menetit terveytesi sekä mielenterveytesi taistellessasi itseäsi sairaseläkkeelle.

Näin olet ihan itse kertonut. Älä tarjoa tuota surullista elämäntarinaasi minulle, en huoli sitä. Vittumaisuudellaan ylpeilevä pelle kantakoon oman ristinsä. Karma hoitelee.

T 2010

Thaimaassa on kivaa ja hyvä mieli kaikilla, niin Buddhalainen harmonia vallitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Invahomottelu mielenterveysongelma, kyllä, kenen sanavarastoon kuuluu?

• Anonyymi

Että tällaista.

• Anonyymi

Kylläpä näyttää herkulliselta aloituksen kuva, onko saarioisten tuote? Onko laatikossa hammaslankaa vai mitä tuo on?

• Anonyymi

Kyllä ihan vesi herahtaa kielelle kun laatikkoa katselee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe