Kissan pito kaupunkiasunnossa on kiellettävä!

Se ei sinne kuulu ja sen pitäisi olla selvää kaikille jotka niitä rakastavat.

Asuin naperona Espoon Brobackassa. Vieressä virtasi pieni joki Espoon Pitkäjärveen.
Usein kesäaamuisin punavalkoinen kattimme tuli sänkyyni kiehnaamaan pyytäen minua onkimaan. Kello oli usein neljä- viisi.
Siitä sitten marssimme onkipaikkaamme parin sadan metrin päähän.
Muistelen vieläkin niitä onnen hetkiä. Siinä istuimme joentörmällä, Aurinko oli juuri noussut ja vallitsi täydellinen hiljaisuus kun molemmat tuijotimme ongen kohoa.

Tuollaisista hetkistä ei kaupunkissa pääse koskaan nauttimaan. Ajatelkaapa sitä!

3

104

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei pääse ihminenkään nauttimaan. Kaupunki tumpataan täyteen kalliita, ahtaita betonihökkeleitä maisemaa rumentamaan, puistoalueita pienentämään ja ruuhkia aiheuttamaan. Tylsää, masentavaa on näköalattomuus mikä vain pahenee kun raha ratkaisee. Luontoalueet ovat muutenkin jyrätty "kehityksen" tieltä tehokkaasti. Syrjemmällä asuminen ois vaikeaa käytännön asioiden takia koska kaikki tarvittava on kaukana.
      Joskus olen miettinyt samaa että kissat saattais kaivata enemmän mutta uskon että kissa voi viettää aivan hyvää elämää kotikissanakin jos ei aivan pieni koppi ole tilana koska ei tiedä paremmasta. Virikkeitä, ehkä hihnassa ulkoilua ja hyvää huolenpitoa.
      Nykyisin kissan ulkonapito olisi mahdotonta monesta eri syystä mutta ajat ovat muuttuneet. Ennen se oli aivan tavallista että kissat meni ja tuli kuinka tahtoivat.

• Anonyymi

Anteeksi. Käytän ihan pitkän kaavan kautta kissaani ulkoilemassa useasti viikossa. Ei maallakaan kissa saa vapaana eli heitteillä kuljeksia!Omistajansa pihapiirissä se saa lain mukaan valvottuna olla vapaana.
      Tietääkseni kaupungissa kissan pitoa ei ole lailla rajoitettu.

• Kiitoksia hienoista ajatelmista.

Tämä Brobackan punavalkoinen kissamme oli hauska tapaus. Vieressä oli paikallisen "paronin"omistama navetta muutamine lehmineen.
        Aamuisen onkihetkemme jälkeen se kuuli karjakon sinkkiämpärien kolinaa ja sinne.
        Kala-aterian jälkeen maistui lämmin lehmänmaito.
        Jo vain katti kehräsi onnesta että tupamme raikui. Uskon että tuonkaltainen elämä on sitä oikeaa kissan elämää.

Iän mukanaan tuomat nostalgiat hieman pehmentävät tämän paskamaailman tölväisyjä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      8984
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4389
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      40
      1636
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1520
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1220
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1219
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      872
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      847
    Aihe